|
|
moa
|
|
|
quote: Haha, ok in het kort,
Totaal komen er 62 ploegen uit in de play off ronde, deze zijn gerangschikt op basis van UEFA coëfficiënten van nummer 1 tot 62. Dit is een waardering op basis van prestaties in het Europees voetbal in de afgelopen 5 jaar. De ploegen die de meeste punten hebben behaald door wedstrijden te winnen in de EL en CL worden hierdoor hoger gerangschikt en kunnen daarmee een beschermde status krijgen in de loting.
Afijn, de 62 ploegen worden opgedeeld in 2 groepen van 31 ploegen, de beste 31 ploegen op basis van de coëfficiënten kunnen elkaar niet loten en genieten dus een zogenaamde beschermde status, de 31 slechtste ploegen kunnen elkaar vanzelfsprekend ook niet loten. Feyenoord bungelde rond de 32e tot 29e plek in de voorbije dagen, daarom was het van belang dat hoger gerangschikte ploegen zich niet zouden plaatsen voor de EL play-off.
De 31 BESTE ploegen worden opgedeeld in 6 kleinere groepen als volgt:
1-5 = A 6-10 = B 11-15 = C 16-20 = D 21-25 = E 26-31 = F
De 31 SLECHTSTE ploegen worden eveneens ingedeeld in 6 groepen:
32-36 = U 37-41 = V 42-46 = W 47-51 = X 52-56 = Y 57-62 = Z
Vervolgens worden de ploegen aan elkaar gekoppeld op deze wijze:
A - Z B - Y C - X D - W E - V F - U
Op dit moment zitten wij rond de 24e plek waardoor we in E terecht zouden komen, hierdoor kunnen we alleen loten tegen de 5 ploegen in de groep V, dit zijn de vijf ploegen die ik ergens hierboven noemde. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: En was niet lullig bedoelt :D |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 augustus 2013 - 00:38 schreef moa het volgende:[..] Haha, ok in het kort, Totaal komen er 62 ploegen uit in de play off ronde, deze zijn gerangschikt op basis van UEFA coëfficiënten van nummer 1 tot 62. Dit is een waardering op basis van prestaties in het Europees voetbal in de afgelopen 5 jaar. De ploegen die de meeste punten hebben behaald door wedstrijden te winnen in de EL en CL worden hierdoor hoger gerangschikt en kunnen daarmee een beschermde status krijgen in de loting. Afijn, de 62 ploegen worden opgedeeld in 2 groepen van 31 ploegen, de beste 31 ploegen op basis van de coëfficiënten kunnen elkaar niet loten en genieten dus een zogenaamde beschermde status, de 31 slechtste ploegen kunnen elkaar vanzelfsprekend ook niet loten. Feyenoord bungelde rond de 32e tot 29e plek in de voorbije dagen, daarom was het van belang dat hoger gerangschikte ploegen zich niet zouden plaatsen voor de EL play-off. De 31 BESTE ploegen worden opgedeeld in 6 kleinere groepen als volgt: 1-5 = A 6-10 = B 11-15 = C 16-20 = D 21-25 = E 26-31 = F De 31 SLECHTSTE ploegen worden eveneens ingedeeld in 6 groepen: 32-36 = U 37-41 = V 42-46 = W 47-51 = X 52-56 = Y 57-62 = Z Vervolgens worden de ploegen aan elkaar gekoppeld op deze wijze: A - Z B - Y C - X D - W E - V F - U Op dit moment zitten wij rond de 24e plek waardoor we in E terecht zouden komen, hierdoor kunnen we alleen loten tegen de 5 ploegen in de groep V, dit zijn de vijf ploegen die ik ergens hierboven noemde. Thanks Moa, hier was ik naar op zoek. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Als het klopt wat je zegt, dan geloof ik dat onze tegenstander uit dit rijtje komt:
Grasshoppers Zürich @3 Sui 7.285 FC Thun ** Sui 7.285 Slask Wroclaw ** Pol 7.150 Zulte Waregem @3 Bel 6.880 FK Jablonec *3 Cze 6.745
Er zijn 31 geplaatste en 31 ongeplaatste ploegen. De laatste groep geplaatste bestaat uit 6. Das dus F in jouw schema. Zelfde geldt dan voor U.
Bovenstaande clubs zijn in die volgorde de:
Nummer 2 uit Zwitserland Nummer 5 uit Zwitserland Nummer 3 uit Polen Nummer 2 uit België Nummer 4 uit Tsjechië
Posities zijn waar ze afgelopen seizoen zijn geëindigd. Grasshoppers en Zulte lijken de sterkste - op papier - van deze 5.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 augustus 2013 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Kijkend naar de loting van vorig jaar zijn die groepen overigens willekeurig. Dus ik betwijfel of er al uitspraken gedaan kunnen worden over de tegenstander, behalve dan dat ie ongeplaatst zal zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 augustus 2013 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ongeplaatste ploegen, mogelijke tegenstanders Feyenoord: Kuban Krasnodar (Rus) Atromitos (Gri) IF Elfsborg (Zwe) Maccabi Tel-Aviv (Isr) Molde FK (Noo) Slovan Liberec (Tsj) Grasshoppers (Zwi) FC Thun (Zwi) Slask Wroclaw (Pol) Zulte Waregem (Bel) FK Jablonec (Tsj) Apollon Limassol (Cyp) Tromsø IL (Noo) FK Aktobe (Kaz) FC Sankt Gallen (Zwi) Garabag Agdam (Azb) Vojvodina Novi Sad (Ser) Dinamo Tbilisi (Geo) Esbjerg fB (Den) SV Pasching (Oos) NK Rijeka (Kro) FK Minsk (Bru) Petrolul Ploiesti (Roe) Pandurii Târgu Jiu (Roe) Astra Giurgiu (Roe) FH Hafnarfjardar (IJs) Dila Gori (Geo) Skënderbeu Korçë (Alb) Zalgiris Vilnius (Lit) Kalju Nomme (Est) FK Kukësi (Alb) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
@fnetwerk: BREKEND: Feyenoord kan loten tegen Kuban Krasnodar (Rus), Tromso (Noo), Zulte Waregem (Bel), Pandurii Targu Jiu (Roe) of Dila Gori (Geo) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Moa, zeer informatief TNX, heb er maar gelijk een notitie van gemaakt. |
|
|
|
|
eko-sporter
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Hahaha, je had het zelf niet kunnen bedenken? Hahahahahahaha |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 augustus 2013 - 19:35 schreef Nummer Zeven het volgende:Geef mij maar FC Thun Dat is mooier dan Milaan Geef mij maar FC Thun Want de rest kunnen we niet aan Hahaha, Thun wel dan ? |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Niet gaan janken als Mulder alweer in de f.............. |
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Over 3 uur weten we het:
9 aug. 2013 08:39:00
Feyenoord en AZ weten al welke vijf tegenstanders ze vrijdag in de Europa League kunnen loten. De UEFA verrichtte in de ochtend al een voorloting.
Wed 5€ 10€ 20€ 50€ 100€ = FeyenoordFEY 17.6€ Gelijkspel 36.4€ FC TwenteTWE 41.2€ ComeOn
FeyenoordFC TwenteTonyBetDe Europese voetbalbond is dit seizoen met een andere lotingsopzet gestart, zodat de hoge heren niet eindeloos in de ballenbak hoeven te graaien. Zo werd er op vrijdagochtend al een zogeheten 'voorloting' verricht.
Feyenoord werd daarin gekoppeld aan Kuban Krasnodar (Rusland), Tromsø (Noorwegen), Pandurii Targu Jiu (Roemenië), Dila Gori (Georgië) en Zulte-Waregem (België). De Rotterdammers komen dus uit tegen één van deze vijf clubs.
Ook AZ weet al tegen welke ploegen geloot kan worden. Petrolul Ploiesti, dat Vitesse donderdag in de slotfase uitschakelde, Apollon Limassol (Cyprus), Atromitos FC (Griekenland), FC Aktobe (Kazachstan) en FH Hafnarfjördur (IJsland).
De loting wordt vrijdagmiddag om 13:00 in het Zwitserse Nyon voltrokken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Te lui voor geweest het te zoeken en in te verdiepen, geef ik grif toe heb ik geen moeite mee. Moa heeft dit voor ons even op een rijtje gezet en is daarmee informatief. Heb je daar nou echt moeite mee, wordt echt tijd dat je richting het zuiden gaat man. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 augustus 2013 - 10:55 schreef VVout het volgende:[..] Te lui voor geweest het te zoeken en in te verdiepen, geef ik grif toe heb ik geen moeite mee. Moa heeft dit voor ons even op een rijtje gezet en is daarmee informatief. Heb je daar nou echt moeite mee, wordt echt tijd dat je richting het zuiden gaat man. Typisch gevalletje
|
|
|
|
|
moa
|
|
|
Kuban Krasnodar (Rusland), Tromsø (Noorwegen), Pandurii Targu Jiu (Roemenië), Dila Gori (Georgië) en Zulte-Waregem (België).
Prachtige voorselectie lijkt me zo, Tromso, Panduri, Dila Gori zijn van het niveau Cambuur, VVV of Willem2 en mogen geen enkel probleem zijn.
Zulte hebben we kunnen zien tegen PSV, was een leuke ploeg maar normaal gesproken goed te doen, alleen de Russen zullen een flinke kluif worden. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Laten we het niet onderschatten maar tot zover ziet het er schitterend uit. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Kuban Krasnodar en Zulte zitten wel bij de sterkte ongeplaatste tegenstanders.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Liever niet Kuban Krasnodar, de rest is wel prima. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Leuk een reisje naar Rusland: Kuban Krasnodar ... Wordt weer geen poule fase .... KUT |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Kuban Krasnodar - Feyenoord dus. Eerst uit, dan thuis. Wat mij betreft was de sterkste mogelijke tegenstander die we hadden kunnen loten. Zit behoorlijk wat geld in die club. Zit erg in de lift.
|
|
|
|
craven
|
|
|
is weer de zwaarste loting |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
niet zeiken als je kampioen wil worden moet je gewoon kunnen winnen van iedereen! |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: d:-)
Mark my words Sevi.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Jij vroeg er gewoon om.. |
|
|
|
|
erik
|
|
|
Nog nooit van die club gehoord. Als ik nog nooit van een club gehoord heb moet Feyenoord er van kunnen winnen. :P |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Bekendste speler is Djibril Cissé. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Ja, dat dacht je uit bij Pec Zwolle ook gezien je voorspelling: 0-5 |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Hebben we gezien in Zwolle! Loser ... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
1-0 en 2-0 winst tegen Motherwell in 3e voorronde. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
quote: Verwarrend als beiden spelen.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Wordt een leuke match voor de Vrij en Bruno MI of gewoon Mathijsen er maar erin ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Familie? Hahahaha ... |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote: tsja, .. probeer dat L. maar eens wijs te maken ;) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 augustus 2013 - 13:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Kuban Krasnodar - Feyenoord dus. Eerst uit, dan thuis. Wat mij betreft was de sterkste mogelijke tegenstander die we hadden kunnen loten. Zit behoorlijk wat geld in die club. Zit erg in de lift. Alles beter dan PEC hh, maar idd weer opvallend dat dit zo mag zijn. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote: Hey L krijg de.........wordt doodziek van je! |
|
|
|