BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 18 augustus 2013, 12:30): 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:29 schreef craven het volgende:
misschien neemt niemand me dit ik dank af, maar ik vindt het allemaal wel meevallen..ik zie wel aanknopingspunten...
Welke?
craven
 craven - zondag 18 augustus 2013 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je kan hier donderdag mee verder
ja denk het wel...verdedigend was het minder slecht dan hiervoor...
DY
 DY - zondag 18 augustus 2013 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:29 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Tweede helft was ook niet goed, zoveel kansen kunnen hebben maar verprutst, of de kansen niet willen zien..
Ja nou aandachtspunten voor de volgende keer, we hadden een veldoverwicht van jewelste en ze kwamen er fysiek echt niet aan te pas, gewoon kop omhoog, eindelijk een strijdbaar feyenoord gezien.
MMM
 MMM - zondag 18 augustus 2013 - 14:31   quote  deeplink  
Punt was ABSOLUUT verdiend geweest.

Kuipers bedankt gore klootzak, ga maar weer lekker in die tering supermarkt staan van je

Dit is mild Boudewijn, voordat je weer gaat strooien met een ban.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 augustus 2013 door MMM --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 augustus 2013 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:29 schreef craven het volgende:

[..]

dat was niet goed, maar die laatste vrije trap was ook niet veel
Te Vrede erbij samen met Pelle als laatste kans...niet meer opstellen die jongen.
craven
 craven - zondag 18 augustus 2013 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:30 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Welke?
verdedigend ging al beter, spelers vochten voor de bal...straks boëtius en Manu er weer bij, meer snelheid en frivoliteit
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:31 schreef MMM het volgende:
Punt was ABSOLUUT verdiend geweest.

Kuipers bedankt gore klootzak, ga maar weer lekker in die tering supermarkt staan van je
Punt had zeker verdiend geweest..
Benieuwd of die goorlap nog een reactie gaat geven..
DY
 DY - zondag 18 augustus 2013 - 14:32   quote  deeplink  
En aub armenteros erin, vanaf het beging de volgende wedstrijd. Wat een beest is dat zeg.
ar
 ar - zondag 18 augustus 2013 - 14:33   quote  deeplink  
2e helft hadden ze veel meer uit kunnen halen,of ze zien het niet of durven niet.
dobias
 dobias - zondag 18 augustus 2013 - 14:34   quote  deeplink  
Loopt iedereen nou te zeiken. Uit dezelfde wedstrijden vorig jaar hadden we 1 punt nu 0. Volgende week gaan we pas voetballen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 augustus 2013 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:31 schreef MMM het volgende:
Punt was ABSOLUUT verdiend geweest.

Kuipers bedankt gore klootzak, ga maar weer lekker in die tering supermarkt staan van je

Dit is mild Boudewijn, voordat je weer gaat strooien met een ban.
Je heb gelijk!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 augustus 2013 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:32 schreef DY het volgende:
En aub armenteros erin, vanaf het beging de volgende wedstrijd. Wat een beest is dat zeg.
Die is nauwelijks aan de bal geweest.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:31 schreef craven het volgende:

[..]

verdedigend ging al beter, spelers vochten voor de bal...straks boëtius en Manu er weer bij, meer snelheid en frivoliteit
Ik vond het verdedigend nog niet best, geknokt werd er met vlagen, maar wanneer er geknokt moest/kon worden gaven ze niet thuis en speelden ze te afwachtend, zeker richting het einde. Clasie kleunde er weer ouderwets in d:-), inderdaad het is wachten op JP en Elvis, die kunnen we wel goed gebruiken..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 augustus 2013 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je kan hier donderdag mee verder
jep.
MMM
 MMM - zondag 18 augustus 2013 - 14:37   quote  deeplink  
Vind wel dat Mathijsen weer vreemd het duel aan ging bij de 2-1.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 augustus 2013 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:35 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Die is nauwelijks aan de bal geweest.
Ook zonder bal speel je voetbal...bijvoorbeeld eindelijk iemand die met vermeer mee sprong...balaannamens
Nee een redelijk debuut.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:37 schreef MMM het volgende:
Vind wel dat Mathijsen weer vreemd het duel aan ging bij de 2-1.
Ging hij hem aan dan?
tomson
 tomson - zondag 18 augustus 2013 - 14:38   quote  deeplink  
2e helft tenminste nog wat voetbal gezien. Ze hadden het zwaar tegen ons. Jammer dat er niet nog een doelpuntje ( of 2 ) uitgepeurd kon worden.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 augustus 2013 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:37 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ook zonder bal speel je voetbal...bijvoorbeeld eindelijk iemand die met vermeer mee sprong...balaannamens
Nee een redelijk debuut.
mwa, dat vind ik bijna positief zijn om het positief zijn.. ;)

Vond deze invalbeurt nietszeggend. We zullen wel zien hoe hij zich houdt als hij mag starten.
MMM
 MMM - zondag 18 augustus 2013 - 14:40   quote  deeplink  
Ruud Gullit ‏@GullitR 1h

Watching @ajax against @feyenoord. Is that not the cheapest penalty ever???

Pierre van Hooijdonk ‏@pierrevh17 13m

Is dit Nederlands beste scheidsrechter ?! Op 3 m staan en niet kunnen zien dat het een fopduik is?!#ajafey #2-1 #kuipers
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 augustus 2013 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:37 schreef MMM het volgende:
Vind wel dat Mathijsen weer vreemd het duel aan ging bij de 2-1.
tja, t was wel een goede voorzet en dito afgemaakt. Zag er wat vreemd uit inderdaad, maar tis lastig te verdedigen.
ly'83
 ly'83 - zondag 18 augustus 2013 - 14:41   quote  deeplink  
Clasie vond ik heel sterk jammer dat hij niet genoeg aan aanvallen toe kwam we missen die creativiteit op het midden veld immers heb ik echt rare ballen zien geven. Je kan zien dat bepaalde spelers te kort komen om die betere spelers aan te kunnen vullen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 augustus 2013 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:41 schreef ly'83 het volgende:
Clasie vond ik heel sterk jammer dat hij niet genoeg aan aanvallen toe kwam we missen die creativiteit op het midden veld immers heb ik echt rare ballen zien geven. Je kan zien dat bepaalde spelers te kort komen om die betere spelers aan te kunnen vullen.
Verdedigend was Clasie ouderwets goed inderdaad. Aanvallend, mwa...
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 18 augustus 2013 - 14:42   quote  deeplink  
Feyenoord mag hier vertrouwen uit putten. Duidelijk beter dan de voorgaande twee wedstrijden. Zeker kijkend naar de voornamelijk negatieve verwachtingen, heeft Feyenoord naar behoren gepresteerd. Volgens mij zat Ajax er trouwens goed doorheen, waardoor De Boer gedwongen werd te wisselen. Overigens missen wij niks aan Bojan. Die zien we volgens mij ook niet snel in de basis van Ajax terug.
DY
 DY - zondag 18 augustus 2013 - 14:42   quote  deeplink  
ik zou van beek echt wel eens als centrale verdediger willen zien, zoveel rust straalt die jongen uit.
Alexmem
 Alexmem - zondag 18 augustus 2013 - 14:43   quote  deeplink  
Ook BMI staat bij de 2-1 wel erg ver voorbij de eerste paal waardoor die bal er tussen kan. Die loopactie richting 1e paal is dan niet of nauwelijks te verdedigen als de voorzet goed is (en dat was hij helaas).
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 18 augustus 2013 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:41 schreef ly'83 het volgende:
Clasie vond ik heel sterk jammer dat hij niet genoeg aan aanvallen toe kwam we missen die creativiteit op het midden veld immers heb ik echt rare ballen zien geven. Je kan zien dat bepaalde spelers te kort komen om die betere spelers aan te kunnen vullen.
Eens. Je zag weer wat van zijn oude niveau terug.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 18 augustus 2013 - 14:43   quote  deeplink  
http://www.at5.nl/artikelen/109054/spanning-in-arena-door-groene-rookbom
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 18 augustus 2013 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:42 schreef DY het volgende:
ik zou van beek echt wel eens als centrale verdediger willen zien, zoveel rust straalt die jongen uit.
Speelde zeker een goede partij. Weer een jongeling die op doorbreken staat?
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 18 augustus 2013 - 14:44   quote  deeplink  
BR81b99_CAAANGLG_jpg_large.jpg
Strafschop?
Oordeel zelf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 augustus 2013 door Gerard_FR --
Sensi
 Sensi - zondag 18 augustus 2013 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:42 schreef DY het volgende:
ik zou van beek echt wel eens als centrale verdediger willen zien, zoveel rust straalt die jongen uit.
Dat vond ik ook een enorm pluspunt van deze wedstrijd, deze gozert heeft lekker staan voetballen. Verder ben ik ff helemaal klaar met die pleuris scheidsrechters en hun idiote beslissingen.
DY
 DY - zondag 18 augustus 2013 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:44 schreef eko-sporter het volgende:

[..]

Speelde zeker een goede partij. Weer een jongeling die op doorbreken staat?
Ik hoop het wel, die kopbal die die in de drukte zo even terug geeft op mulder. Dat is toch gewoon klasse?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 14:48   quote  deeplink  
Feyenoord komt net tekort in Klassieker

20130818_ajax_2_rh.jpg

Feyenoord staat na de Klassieker van zondag nog altijd met lege handen in de eredivisie. Tegen Ajaks kwam de ploeg van Ronald Koeman vroeg in de wedstrijd weliswaar op voorsprong via Graziano Pellè, maar twee goals van Kolbeinn Sigthorsson voor rust brachten de thuisploeg de overwinning. Samuel Armenteros maakte als invaller zijn debuut voor Feyenoord, terwijl Sven van Beek zijn eerste competitiewedstrijd speelde.

Dat Ronald Koeman ervoor koos om in Amsterdom met een tweespitsensysteem aan de wedstrijd te beginnen, zei veel over de strijdwijze die de trainer voor zijn ploeg voor ogen had. Feyenoord liet zich bij balverlies ver inzakken, terwijl in balbezit vaak spits Pellè via de lange bal werd gezocht. Die kon op zijn beurt de combinatie zoeken met de snelle Ruben Schaken of de aansluitende Lex Immers.

Die tactiek bleek in de openingsfase prima uit te pakken. Terwijl Ajaks nog nauwelijks in het spel was voorgekomen, greep Feyenoord ook brutaal de voorsprong via Pellè. De spits gaf de bal het laatste zetje, nadat Joris Mathijsen een vrije trap van Ruud Vormer terug voor het doel had gebracht.

Feyenoord had zo de gewenste goede start te pakken, maar wist het goede spel uit de beginfase na de goal van Pellè geen passend vervolg te geven. Weliswaar stond de organisatie goed in het vervolg van de eerste helft, alleen wist Feyenoord de bal nauwelijks nog in de ploeg te houden. Zodoende werd Feyenoord steeds verder terug op eigen helft gedrukt, met na een half uur spelen de gelijkmaker als resultaat. De thuisploeg kreeg daarbij hulp van scheidsrechter Björn Kuipers, die Victor Fischer beloonde met een strafschop terwijl er van contact met Ruud Vormer geen sprake was geweest. Kolbeinn Sigthorsson had daar echter geen boodschap aan en schoot vanaf elf meter raak.

20130818_ajax_1_rh.jpg

Daarmee werd Ajaks terug in het zadel geholpen en wist Feyenoord dat er een lastig laatste kwartier voor rust zou aanbreken. De ploeg van Koeman beperkte zich in die fase vooral tot verdedigen, al kon niet voorkomen worden dat Ajaks nog in de eerste helft op voorsprong kwam. Waar Feyenoord lange tijd defensief de zaak prima op orde had, werd een zeldzame fout achterin direct afgestraft door Sigthorsson. De spits ontsnapte even aan het oog van zijn bewaker ontsnapte en kopte krap tien minuten voor rust raak.

Feyenoord speelde de tweede helft met meer rust in het spel. Ondanks de achterstand proefde de ploeg dat er iets te halen viel in de aRENa, waar Ajaks verre van foutloos speelde. Feyenoord kreeg steeds vaker de kans de aanval te zoeken, alleen ontbrak het aan de juiste dosis creativiteit om de defensie van Ajaks serieus in problemen te kunnen brengen. Tot aan de slotfase wist zodoende alleen Pellè nog eenmaal gevaarlijk te worden, door uit een voorzet van Schaken in het zijnet te koppen.

De laatste twintig minuten speelde Feyenoord in een driespitsensysteem, met de debuterende invaller Armenteros vanaf linkerkant. De omzetting had weinig effect op het spelbeeld, want beide ploegen bleven tot aan de slotminuut gelijk opgaan, zonder dat er nog grote kansen te zien waren.

Ajaks Feyenoord 2-1
Scoreverloop:
6 0-1 Pellè
31 1-1 Sigthorsson (strafschop)
37 2-1 Sigthorsson

Scheidsrechter: Klootzak

Geel: Eriksen (Ajaks), Vormer, Mulder, Immers, Vilhena (Feyenoord)

Opstellingen:
Ajaks: Vermeer, Ligeon (88 Van der Hoorn), Alderweireld, Moisander, Blind; Poulsen, Eriksen, Schöne (78Serero); Krkic (68 Hoesen), Sigthorsson en Fischer.
Feyenoord: Mulder; Van Beek, Mathijsen (86 Te Vrede), Martins Indi, Nelom; Vilhena, Clasie, Vormer, Immers (69 Armenteros); Schaken (76 Verhoek) en Pellè.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
ly'83
 ly'83 - zondag 18 augustus 2013 - 14:48   quote  deeplink  
Ja maar BMI neemt veel werk over van nelom die is aanvallend best gevaarlijk maar staat verdedigend heel vaak verkeerd dus bmi is centraal en links tegelijk ik denk dat dat met vertrouwen in nelom heeft te maken. Er lagen zoveel ruimtes op de flanken dat is fijn voor een tegenstander.
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 18 augustus 2013 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:45 schreef DY het volgende:

[..]

Ik hoop het wel, die kopbal die die in de drukte zo even terug geeft op mulder. Dat is toch gewoon klasse?
Zeker, koele kikker actie.
Peterhs
 Peterhs - zondag 18 augustus 2013 - 14:52   quote  deeplink  
Zoals verwacht, altijd maar weer de scheids de schuld geven en ondertussen zelf vergeten dat Pelle scoort vanuit buitenspelpositie.
Dan zullen we het nog maar niet hebben over alle ellebogen die bij bosjes omhoog vlogen.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 augustus 2013 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:29 schreef craven het volgende:
misschien neemt niemand me dit ik dank af, maar ik vindt het allemaal wel meevallen..ik zie weVolkomen webs.l aanknopingspunten...
Volkomen mee eens!
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 augustus 2013 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:52 schreef Peterhs het volgende:
Zoals verwacht, altijd maar weer de scheids de schuld geven en ondertussen zelf vergeten dat Pelle scoort vanuit buitenspelpositie.
Dan zullen we het nog maar niet hebben over alle ellebogen die bij bosjes omhoog vlogen.
Gelijk is geen buitenspel.
Camera was niet op lijn he, maar van schuin boven.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 18 augustus 2013 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:52 schreef Peterhs het volgende:
Zoals verwacht, altijd maar weer de scheids de schuld geven en ondertussen zelf vergeten dat Pelle scoort vanuit buitenspelpositie.
Dan zullen we het nog maar niet hebben over alle ellebogen die bij bosjes omhoog vlogen.
Voordeel van de aanvallende ploeg. Geen overduidelijk buitenspel. Om maar niet te beginnen over de jankmuilen bij Ajax die om het minst of geringste tegen de vlakte gaan. Tyft op.
Sensi
 Sensi - zondag 18 augustus 2013 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:52 schreef Peterhs het volgende:
Zoals verwacht, altijd maar weer de scheids de schuld geven en ondertussen zelf vergeten dat Pelle scoort vanuit buitenspelpositie.
Dan zullen we het nog maar niet hebben over alle ellebogen die bij bosjes omhoog vlogen.
Elleboog op je tyfus neus pleuris hond!
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 18 augustus 2013 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:52 schreef Peterhs het volgende:
Zoals verwacht, altijd maar weer de scheids de schuld geven en ondertussen zelf vergeten dat Pelle scoort vanuit buitenspelpositie.
Dan zullen we het nog maar niet hebben over alle ellebogen die bij bosjes omhoog vlogen.
Heeft iemand "Kom hier trollen jood" geroepen?
tomson
 tomson - zondag 18 augustus 2013 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:52 schreef Peterhs het volgende:
Zoals verwacht, altijd maar weer de scheids de schuld geven en ondertussen zelf vergeten dat Pelle scoort vanuit buitenspelpositie.
Dan zullen we het nog maar niet hebben over alle ellebogen die bij bosjes omhoog vlogen.
Zakkie vogelzaad erbij ouwe snavel ?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 augustus 2013 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 14:52 schreef Peterhs het volgende:
Zoals verwacht, altijd maar weer de scheids de schuld geven en ondertussen zelf vergeten dat Pelle scoort vanuit buitenspelpositie.
Dan zullen we het nog maar niet hebben over alle ellebogen die bij bosjes omhoog vlogen.
Laag IQ.
MMM
 MMM - zondag 18 augustus 2013 - 15:13   quote  deeplink  
Kuipers wil Rijnmond niet te word staan, laffe zak
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 augustus 2013 - 15:14   quote  deeplink  
Schandalige tyfushond
MMM
 MMM - zondag 18 augustus 2013 - 15:16   quote  deeplink  
Van gedachte veranderd na kritiek blijkbaar. Hij vind het een terechte strafschop na het bekijken van de beelden, wat een mongool
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 augustus 2013 - 15:19   quote  deeplink  
Komt zo bij Rijnmond
tomson
 tomson - zondag 18 augustus 2013 - 15:21   quote  deeplink  
In de eerste helft van Ajax - Feyenoord is er een groene rookbom afgestoken op de tribune. In het vak naast het persvak was er kort voor rust opeens groene rook te zien. Dat is de kleur van het uitshirt van Feyenoord. De harde kern van Ajax werd onrustig. Ze wisten meteen vrij zeker dat de grapjas een Feyenoorder moest zijn.

1186181_617168058314360_1939722212_n.jpg
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 augustus 2013 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 15:21 schreef tomson het volgende:
In de eerste helft van Ajax - Feyenoord is er een groene rookbom afgestoken op de tribune. In het vak naast het persvak was er kort voor rust opeens groene rook te zien. Dat is de kleur van het uitshirt van Feyenoord. De harde kern van Ajax werd onrustig. Ze wisten meteen vrij zeker dat de grapjas een Feyenoorder moest zijn.

[ afbeelding ]
Hahahahahaha! CHARLOTTE!
tomson
 tomson - zondag 18 augustus 2013 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 15:22 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Hahahahahaha! CHARLOTTE!
Uiteraard !

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 18 augustus 2013, 12:30): 2 - 1









0.0155808