|
|
Eide
|
|
|
De klassieker van het talent
De klassieker staat weer voor de deur, een klassieker waar talent zich zal moeten laten gelden. Een klassieker waar een aantal jongens echt een kans krijgt om zich te onderscheiden. Snel geteld ontbreken er aankomende zondag maar liefst 4 Oranje internationals die normaliter basisspeler zijn bij hun club. Of dat voor Ajax of voor Feyenoord de grootste verzwakking is twijfel ik nog over hoewel gevoelsmatig het verlies van Siem de Jong echt een dreun van enorme proporties is voor Ajax.
Siem was tegen AZ, met een ingeklapte long, nog altijd een van de beste Ajacieden op het veld...
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 augustus 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 - 23:03 schreef Eide het volgende:De klassieker van het talentDe klassieker staat weer voor de deur, een klassieker waar talent zich zal moeten laten gelden. Een klassieker waar een aantal jongens echt een kans krijgt om zich te onderscheiden. Snel geteld ontbreken er aankomende zondag maar liefst 4 Oranje internationals die normaliter basisspeler zijn bij hun club. Of dat voor Ajax of voor Feyenoord de grootste verzwakking is twijfel ik nog over hoewel gevoelsmatig het verlies van Siem de Jong echt een dreun van enorme proporties is voor Ajax. Siem was tegen AZ, met een ingeklapte long, nog altijd een van de beste Ajacieden op het veld... Lees verder op Foebele.blogspot.nl!Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom! Ik hoop net als jij op Andersen als vervanger van Siem. Of Andersen vanaf links en Fisher als aanvallende middenvelder. Echter gaat FdB voor zeker en mogen we gaan "genieten" van Poulsen en Schone. Daarom zeg ik ook dat ajax niet even gaat winnen maar het een zware kluif gaat worden. Ik vind het in de lijn die is ingezet dan ook vreemd dat er zondag twee spelers in de basis staan die in mijn ogen niet goed genoeg zijn voor Ajax. Schone en Poulsen. Ik ben dan wat rigoureus maar ik zou lekker met Bazoer als cvm en Andersen in de basis gaan spelen. Deze jongens worden alleen beter en Poulsen en schone niet dus daar ga je later de vruchten van plukken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik vind het alweer een mooie column, Eide. Het lezen meer dan waard. Tja en al die talenten in het veld, bij beide clubs. Ik begrijp de roep om Andersen, inderdaad een prachtige voetballer, maar er zal toch echt ook wat ervaring in het veld moeten staan. OK, Schøne, daarover kun je redetwisten, maar Poulsen vind ik pertinent goede wedstrijden hebben gespeeld. Hij brengt wat rust in een zeer jonge ploeg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zeker, daarbij heeft Poulsen met name in de grotere wedstrijden zichzelf afgelopen seizoen wel bewezen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 - 00:01 schreef remco k het volgende:Zeker, daarbij heeft Poulsen met name in de grotere wedstrijden zichzelf afgelopen seizoen wel bewezen.. Dat is ook precies wat ik bedoel Remco. Poulsen wordt door velen weggehoond, maar ik vind dat hij in veel wedstrijden, en zeker in de "grote" wedstrijden, zijn meerwaarde heeft getoond. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Poulsen lijkt me gewoon noodzaak, met name om de ruimte voor Pelle met z'n rug naar het doel te beperken.
Maar ik kijk liever vooruit. Het duo Clasie/Vilhena is talentvol maar heel jong en niet geweldig in vorm. Zeker met een het omgooien van de boel achterin bij feyenoord is er ruimte voor creatieve spelers om een stempel te drukken op die pot. Schone heeft een goede pass maar Andersen is aanvallend toch veelzijdiger en creatiever.
Overigens zie ik zondag met name een grote rol voor Fischer en Bojan. Op die posities zal feyenoord echt kwetsbaar zijn en daar moet het gebeuren. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 - 00:36 schreef Eide het volgende:Poulsen lijkt me gewoon noodzaak, met name om de ruimte voor Pelle met z'n rug naar het doel te beperken. Maar ik kijk liever vooruit. Het duo Clasie/Vilhena is talentvol maar heel jong en niet geweldig in vorm. Zeker met een het omgooien van de boel achterin bij feyenoord is er ruimte voor creatieve spelers om een stempel te drukken op die pot. Schone heeft een goede pass maar Andersen is aanvallend toch veelzijdiger en creatiever. Overigens zie ik zondag met name een grote rol voor Fischer en Bojan. Op die posities zal feyenoord echt kwetsbaar zijn en daar moet het gebeuren. Vilhena is zeker een talent. Bij Clasie jeb ik het gevoel dat hij in zijn eerste jaar bij f'noord zijn beste jaar heeft gehad en alles zat mee. Vorig seizoen was hij ook matig en dat zet nu door. Ik vind het best apart dat jij een niets toevoegende waterdrager als Poulsen een noodzaak noemt. Hij is vaak de schuldige aan de counters van de tegenpartij. Hij doet aanvallend niks en blijft hangen daardoor krijg je het grote verschil in aanval en verdediging. Wat anita deed, zowel aanvakllend als verdedigend. zo moet het. Dan schuift namelijk het hele team op |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 - 00:36 schreef Eide het volgende:Poulsen lijkt me gewoon noodzaak, met name om de ruimte voor Pelle met z'n rug naar het doel te beperken. Maar ik kijk liever vooruit. Het duo Clasie/Vilhena is talentvol maar heel jong en niet geweldig in vorm. Zeker met een het omgooien van de boel achterin bij feyenoord is er ruimte voor creatieve spelers om een stempel te drukken op die pot. Schone heeft een goede pass maar Andersen is aanvallend toch veelzijdiger en creatiever. Overigens zie ik zondag met name een grote rol voor Fischer en Bojan. Op die posities zal feyenoord echt kwetsbaar zijn en daar moet het gebeuren. Mooi stukje schrijven Eide en ben het ook eens met een grote rol voor Fisher en Bojan...even afwachten wie er op de positie spelt van Siem...ik hoop ook op Andersen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 - 10:39 schreef Brandje het volgende:[..] Vilhena is zeker een talent. Bij Clasie jeb ik het gevoel dat hij in zijn eerste jaar bij f'noord zijn beste jaar heeft gehad en alles zat mee. Vorig seizoen was hij ook matig en dat zet nu door. Ik vind het best apart dat jij een niets toevoegende waterdrager als Poulsen een noodzaak noemt. Hij is vaak de schuldige aan de counters van de tegenpartij. Hij doet aanvallend niks en blijft hangen daardoor krijg je het grote verschil in aanval en verdediging. Wat anita deed, zowel aanvakllend als verdedigend. zo moet het. Dan schuift namelijk het hele team op Je hebt daar ergens wel gelijk in alleen Anita is nu eenmaal een allrounder en dus niet te vergelijken met Poulsen vandaar graag Maduro terug halen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 - 10:39 schreef Brandje het volgende:[..] Ik vind het best apart dat jij een niets toevoegende waterdrager als Poulsen een noodzaak noemt. Ik vind hem in deze pot noodzaak omdat hij in staat is de ruimte tussen het middenveld en de aanval te beperken. Juist dat is de ruimte waar feyenoord met Immers en Pelle gevaarlijk is. In die controlerende rol is Poulsen uitstekend.
Opbouwend heb je inderdaad niet veel aan Poulsen maar juist daarom zie ik weer een grote rol voor Bojan en Fischer. Het wordt enorm druk voor Eriksen, Siggie en Schone/Andersen/Serero met Clasie, Vilhena, Immers, Mathijssen en BMI die allemaal in die centrale ruimte gaan spelen. Clasie en Vilhena moet je daar wegtrekken en dat doe je dan weer door Fischer en Bojan steeds de backs op te laten zoeken waardoor ze uit moeten zakken naar de flanken.
Als die twee naar de flanken uitzakken moet Immers gaan kiezen tussen Eriksen en de andere AM en kan je de combinatie gaan zoeken in het midden.
Kortom, de sleutel ligt in mijn ogen bij de vleugelaanvallers en hun vermogen feyenoord te dwingen tot het maken van keuzes. |
|
|
|