BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - NAC Breda (zondag 25 augustus 2013, 14:30) 3-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 augustus 2013 - 01:03   quote  deeplink  
images?q=tbn:ANd9GcSCRn7hCevEV6525F8OEazW-Z_JZVcXguCFejRhLrn4GwLH6-y-

Datum: zondag 25 augustus 2013
Tijdstip: 14.30 uur
Plaats: De Kuip, Rotterdam
Scheidsrechter: Danny Makkelie

De wedstrijd die het tij moet doen gaan keren. Deze wedstrijd moet gewonnen worden dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn.

Eerdere ontmoetingen:
Feyenoord 1-0 NAC Breda 12 mei 2013
Nac Breda 2-2 Feyenoord 09 Dec 2012
Feyenoord 3-1 NAC Breda 31 mrt 2012
NAC Breda 1-3 Feyenoord 11 sep 2011
Feyenoord 2-1 NAC Breda 13 mrt 2011
NAC Breda 2-0 Feyenoord 12 sep 2010
Feyenoord 0-0 NAC Breda 4 apr 2010
NAC Breda 0-2 Feyenoord 27 sep 2009
Feyenoord 0-4 NAC Breda 21 mei 2009
NAC Breda 3-2 Feyenoord 16 mei 2009
NAC Breda 1-2 Feyenoord 8 mrt 2009

Verslag van de laatste ontmoeting:

Pellè kopt Feyenoord naar derde plaats

20130512_nac_devrij_rh.jpg

Feyenoord heeft zich geplaatst voor de play-off ronde van de Europa League. In de laatste competitiewedstrijd van het seizoen volstond een 1-0 overwinning op NAC Breda om de derde plaats in de eredivisie veilig te stellen. Het enige doelpunt in de wedstrijd werd na een uur spelen gemaakt door Graziano Pellè, die daardoor het seizoen besluit met 27 goals. Door de winst op NAC is Feyenoord het hele seizoen 2012-2013 ongeslagen in De Kuip. Dat lukte Feyenoord voor het laatst in het seizoen 1996-1997. Mitchell Te Vrede maakte tegen NAC als invaller zijn debuut in Feyenoord één.

In de jacht op de derde plaats was er bij rust om twee redenen goed nieuws te melden. Niet alleen was Feyenoord in de eerste helft eenvoudig overeind gebleven tegen NAC Breda, dat tot aan de rust geen enkele kans wist te creëren, maar ook was directe concurrent Vitesse in eigen huis op achterstand gekomen tegen VVV-Venlo.

20130512_nac_pelle_rh.jpg

Waar Feyenoord minder tevreden over kon zijn, was het spelpeil van de eerste helft. De ploeg van Koeman had een veldoverwicht, maar kwam wat kansen betreft niet verder dan een paar speldenprikken. Alleen na een half uur spelen leek het even of er een doelpunt in de lucht hing, toen de bal uit een klutssituatie na een hoekschop achter keeper Ten Rouwelaar verdween, maar van de lijn gered werd door een verdediger.

Uit een soortgelijke situatie viel na een uur spelen het enige doelpunt van de wedstrijd. Wederom kwam de hoekschop van John Goossens, die de vrijstaande Pellè vond. Met een kopbal passeerde de spits de keeper, maar de bal werd nog weggekopt door Tim Gilissen. De grensrechter constateerde dat dit van achter de doellijn was gebeurd, waardoor na overleg met de scheidsrechter een doelpunt werd toegekend. Voor Pellè, wiens ouders uit Italië waren overgekomen om de laatste competitiewedstrijd van het seizoen van hun zoon te zien, was het zijn 27ste goal van de competitie.

20130512_nac_te_vrede_rh.jpg

Daarmee had Feyenoord de voorsprong waarmee de ploeg niet meer afhankelijk was van het resultaat van de wedstrijd in Arnhem. De goal was extra kostbaar, omdat Feyenoord kort na rust nog goed was weggekomen bij de grootste kans die NAC in de wedstrijd kreeg. Nadat Stefan de Vrij de bal verspeelde aan Anthony Lurling op het moment dat er weinig rugdekking was, kwam uiteindelijk Rick ten Voorde oog in oog met Erwin Mulder. De keeper kwam goed uit en werd de winnaar van het rechtstreekse duel.

Feyenoord kreeg in het laatste kwartier van de wedstrijd grote kansen om een hogere score neer te zetten. NAC mocht vooral keeper Ten Rouwelaar danken dat dit niet lukte. Zo stuitten Lex Immers, Ruben Schaken en invaller Wesley Verhoek allen van dichtbij op de doelman. Die had kort voor tijd geen kans toen Ruud Vormer een vrije trap over de muur heen krulde, maar de bal eindigde op de lat.

20130512_nac_applaus_rh.jpg

Hoewel er geen doelpunt meer viel in De Kuip, was er toch voor het laatste fluitsignaal nog één keer een daverend applaus te horen van Het Legioen. Dat was in de slotminuut, toen Pellè een publiekswissel kreeg van Ronald Koeman. De Italiaanse spits, die werd vervangen door de debuterende Te Vrede, werd daarmee bedankt voor zijn grote verdiensten in het seizoen dat Feyenoord op de derde plaats eindigt.

Feyenoord NAC Breda 1-0
Scoreverloop:
60 1-0 Pellè

Scheidsrechter: Janssen

Geel: Vilhena, Pellè (Feyenoord), De Roover (NAC Breda)

Opstellingen:
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Clasie, Immers, Vilhena (74 Vormer); Schaken, Pellè (90 Te Vrede) en Goossens (64 Verhoek).
NAC Breda: Ten Rouwelaar; De Roover (65 Gommeren), Botteghin, Luijckx, Van der Weg; Buijs (75 Seuntjens), Gilissen, Gudelj; Ten Voorde, Lurling en Hooi.

Het doelpunt van Pellè uit de wedstrijd van 12 mei jongstleden:


"laat maar liggen hij is dood, hij is dooohoooood"
20080509-lurlinghee.JPG

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 augustus 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 augustus 2013 - 01:04   quote  deeplink  
5-0..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 augustus 2013 - 01:07   quote  deeplink  
Ten Rouwelaar: "In ieder geval boven Feyenoord"

ten_rouwelaar1.jpg

Jelle ten Rouwelaar maakt zich na de zure nederlaag van NAC Breda tegen ADO Den Haag (1-2) zorgen. "We staan in ieder geval nog boven Feyenoord", merkte de aanvoerder cynisch op.

NAC gaf zondag in de slotminuut een punt handen door een blunder van Gill Swerts. "Hij schat die bal slecht in en daar profiteert ADO van", aldus Ten Rouwelaar tegen FOX Sports over de late goal van ADO-spits Michiel Kramer. "Dit komt bikkelhard aan en het duurt wel even voordat ik hier rustig over na kan denken."

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Feyenoord, dat nog geen punt pakte, op de rol. Ten Rouwelaar. "We doen het absoluut niet goed en moeten nu naar De Kuip. We staan in ieder geval boven Feyenoord, dus proberen we daar maar voor het eerst in de geschiedenis te winnen."
Bron:Voetbalprimeur
moa
 moa - maandag 19 augustus 2013 - 03:19   quote  deeplink  
Vooruit dan maar, nog 1keer de positieve pet op.

4-0
Sensi
 Sensi - maandag 19 augustus 2013 - 04:42   quote  deeplink  
Dit topic is gestart door Renato dus dat worden de eerste 3 punten van t seizoen!
plannetje
 plannetje - maandag 19 augustus 2013 - 08:57   quote  deeplink  
hallo mede forum leden, hier bent ik weer... haha. NAC thuis worden de eerst drie punten van het seizoen maar dit owrd geen gemakkelijke pot. donderdag zware pot in de benen.. 2-1
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 19 augustus 2013 - 13:16   quote  deeplink  
2-1
VVout
 VVout - maandag 19 augustus 2013 - 13:24   quote  deeplink  
3-0

Manu nog steeds geschorst Pfff dus dan Armenteros
Pellè
Janmaat

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 augustus 2013 door VVout --
tomson
 tomson - maandag 19 augustus 2013 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 13:24 schreef VVout het volgende:
3-0

Manu nog steeds geschorst Pfff dus dan Armenteros
Pellè
Janmaat
Euhh VVout wat bedoel je nou eigenlijk :)
VVout
 VVout - maandag 19 augustus 2013 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 13:32 schreef tomson het volgende:

[..]

Euhh VVout wat bedoel je nou eigenlijk :)
Ik wou eer Elvis Manu de 1-0 laten maken, maar dit is toch zijn 4e en laatste wedstrijd dat hij geschorst is dus dan scoort Armenteros de 1-0. De rest is logisch, Pellè 2-0 en daarna Janmaat 3-0 om te vieren dat hij weer fit is.
tomson
 tomson - maandag 19 augustus 2013 - 13:43   quote  deeplink  
Aha
JanM
 JanM - maandag 19 augustus 2013 - 14:00   quote  deeplink  
7-0 en een heleboel kroketten op het veld ;-)
tomson
 tomson - maandag 19 augustus 2013 - 14:00   quote  deeplink  
Retteketet Keessie Kroket !
tomson
 tomson - maandag 19 augustus 2013 - 14:04   quote  deeplink  
1149006_700470573312314_42373306_n.jpg
VVout
 VVout - maandag 19 augustus 2013 - 14:14   quote  deeplink  
Dat heeft nooit ene donder te maken gehad met Kuipvrees dat Lulring er niet kon voetballen, hij was met zijn kop al gewoon onderweg voor die ene lekkere snack, jawel onze kroket.
FR-Marcob
 FR-Marcob - maandag 19 augustus 2013 - 14:19   quote  deeplink  
Nadat we donderdag die Russen een koekie hebben gegeven, zal NAC zondag een gigantisch pak slaag krijgen. Ik verwacht echt 6-0 / 7-0. Hierna is de weg naar boven ingeslagen..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 augustus 2013 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 14:19 schreef FR-Marcob het volgende:
Nadat we donderdag die Russen een koekie hebben gegeven, zal NAC zondag een gigantisch pak slaag krijgen. Ik verwacht echt 6-0 / 7-0. Hierna is de weg naar boven ingeslagen..
Hahahaha! Ik vin um goed!
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 19 augustus 2013 - 15:27   quote  deeplink  
ben idd wel benieuwd hoeveel kroketten hij om zn oren krijgt.
JanM
 JanM - maandag 19 augustus 2013 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 15:27 schreef FR-Elmo het volgende:
ben idd wel benieuwd hoeveel kroketten hij om zn oren krijgt.
Is nog best een risico trouwens: als hij zo'n ding voor zijn kop krijgt gaat 'ie natuurlijk de stervende zwaan spelen en heeft Feyenoord mogelijk een vet ;-) probleem ...
VVout
 VVout - maandag 19 augustus 2013 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 15:44 schreef JanM het volgende:

[..]

Is nog best een risico trouwens: als hij zo'n ding voor zijn kop krijgt gaat 'ie natuurlijk de stervende zwaan spelen en heeft Feyenoord mogelijk een vet ;-) probleem ...
Als ie dat doet spuit ik een zakje mosterd in zijn oog.
sevillana
 sevillana - maandag 19 augustus 2013 - 16:00   quote  deeplink  
3-0 en voor minder doe ik 't niet
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 augustus 2013 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 15:55 schreef VVout het volgende:

[..]

Als ie dat doet spuit ik een zakje mosterd in zijn oog.
Als je dat doet krijg je van mij een biertje in het cafe..
sevillana
 sevillana - maandag 19 augustus 2013 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 14:21 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Hahahaha! Ik vin um goed!
een soort droom scenario, zou idd wel mooi zijn
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 augustus 2013 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 23:41 schreef sevillana het volgende:

[..]

een soort droom scenario, zou idd wel mooi zijn
Tsja, niets is ondenkbaar. Een resultaat a.s. donderdag kan zo'n groep een extra boost geven tegen NAC.
Het zit best wel in die groep, maar geloof hebben en er voor gaan. Dat is het medicijn.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 augustus 2013 - 23:51   quote  deeplink  
Misschien maar weer een kookcursus organiseren..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 augustus 2013 door RenatoBos --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 19 augustus 2013 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 23:51 schreef RenatoBos het volgende:
Misschien maar we een kookcursus organiseren..
Spruitjes!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 augustus 2013 - 00:00   quote  deeplink  
Bah..
VVout
 VVout - dinsdag 20 augustus 2013 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 23:36 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Als je dat doet krijg je van mij een biertje in het cafe..
Als dat geen motivator is, :)
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 20 augustus 2013 - 00:03   quote  deeplink  
Twee doelpunten verschil!

6-4
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 20 augustus 2013 - 00:05   quote  deeplink  
Het wordt eerst een lijdensweg (...), 0-1, vooral ook om negativo's te voeden, om in 2e helft met 6-1 af te sluiten.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 augustus 2013 - 12:59   quote  deeplink  
Makkelie leidsman bij Feyenoord - NAC

scheids-makkelie.jpg

Danny Makkelie is aangesteld door de KNVB om de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen NAC Breda in goede banen te leiden. De scheidsrechter zal zondagmiddag om 14.30 uur voor het eerst op zijn fluitje blazen.
Bron:FR12
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 20 augustus 2013 - 16:02   quote  deeplink  
FRFC1908þ@FRFC19087m
Jingle Bell. Jingle Bell. Lurling in de cel.. Voordringen bij Kees Kroket, wat denkt die klootzak wel?!?! #FEYnak
tomson
 tomson - dinsdag 20 augustus 2013 - 16:08   quote  deeplink  
Geweldige vervanger voor "Lurlings moeder"
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:31   quote  deeplink  
Lekker steunen onze ploeg en dan komt het goed
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:39   quote  deeplink  
2 - 1 (Armenteros / Pelle)
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 20 augustus 2013 - 19:27   quote  deeplink  
Als je niet meer in Rotterdam woont, verlang je naar de lucht van oud frituurvet op het feyenoord plein. Het geklaag op de tribunes en de sfeer in en op het veld, het bier wat lijkt op kattepis. Het geklaag over Immers en Mulder maar toch wat hou ik van die ploeg heb NL verlaten maar dit zit diep in mijn hart,en er is niets veranderd toen ik met mijn vader in de 70 er jaren naar het stadion liiep en iemwnd illegaal koetjes repen verkocht..tegen NAC valt alles weer op zijn plaats maar waar we ook staan het gevoel en trots neemt niemand mij af.zelfs de azijnpissers op dit forum. Noem dit nostalgie maar ik voel me er goed bij
moa
 moa - dinsdag 20 augustus 2013 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 19:27 schreef piet de paler het volgende:
Als je niet meer in Rotterdam woont, verlang je naar de lucht van oud frituurvet op het feyenoord plein. Het geklaag op de tribunes en de sfeer in en op het veld, het bier wat lijkt op kattepis. Het geklaag over Immers en Mulder maar toch wat hou ik van die ploeg heb NL verlaten maar dit zit diep in mijn hart,en er is niets veranderd toen ik met mijn vader in de 70 er jaren naar het stadion liiep en iemwnd illegaal koetjes repen verkocht..tegen NAC valt alles weer op zijn plaats maar waar we ook staan het gevoel en trots neemt niemand mij af.zelfs de azijnpissers op dit forum. Noem dit nostalgie maar ik voel me er goed bij
De "azijnpissers" zoals jij enkele van de kritische supporters wenst te omschrijven koesteren waarschijnlijk stuk voor stuk dezelfde warme gevoelens en herinneringen met de Kuip en Feyenoord.
moa
 moa - woensdag 21 augustus 2013 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
NAC heeft broodnodige spits binnen

De kogel is door de kerk: NAC Breda heeft zich versterkt met de 1,90 meter lange spits Stipe Perica. De Kroaat komt op huurbasis over van Chelsea.

Gisteren liet de achttienjarige spits zelf al doorschemeren dat hij een seizoen zou uitkomen voor de club uit Breda. Technisch directeur Jeffrey van As wilde echter geen commentaar geven op het gerucht.

Van As spreekt zich vandaag wel uit over de komst van de lange Kroaat. "Deze speler kost ons niks", aldus de technisch directeur tegenover Omroep Brabant. "Daarnaast is het een ander type spits dan we al hebben."
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 21 augustus 2013 - 20:01   quote  deeplink  
Tsja, 1-3 dan maar hè.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 22 augustus 2013 - 20:12   quote  deeplink  
Onzin 2_0
MMM
 MMM - donderdag 22 augustus 2013 - 20:52   quote  deeplink  
BLOED, ZWEET EN TRANEN!!!!!!

Slappe klootzakken, werken voor je poen en die punten pakken!
Wim2
 Wim2 - donderdag 22 augustus 2013 - 20:56   quote  deeplink  
0-2

Nac schakelt de aanval snel uit, en kan dan met haar creatieve middenveld en aanval gaten in onze verdediging creëren. Hun snelle en gedisciplineerde aanvallers zullen hier optimaal van kunnen profiteren vrees ik.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 22 augustus 2013 - 21:23   quote  deeplink  
wederom gelul van een dronken (respect) aardbei 2-0
Stylzz
 Stylzz - donderdag 22 augustus 2013 - 21:28   quote  deeplink  
Ff, dit elftal heeft positieve impulsen nodig. Anders loopt t nooit. Manu scheelde al. Armenteros was verbetering. Maar Janmaat gaat t verschil maken. Boëtius zet de druk op Schaken. Helpt dit allemaal niet, lang seizoen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 22 augustus 2013 - 22:44   quote  deeplink  
Tijd om wat opstellinkjes er tegenaan te gooien voor tegen NAC.

Zoals gezegd, belangrijkste issue is m.i. het middenveld. Dan verliest Clasie al dan niet tijdelijk zijn plek. Oogt niet fris, is niet in vorm en speelt zonder vertrouwen. Heeft natuurlijk korte vakantie gehad. En die schouderblessure speelt hem misschien ook wel parten.

Je zit sowieso met een probleem op 10/linksbuiten. Lijkt logisch om op 1 van die posities Armenteros op te stellen, maar wie nog meer? Immers komt voorlopig tekort, Verhoek ook, Goossens is geblesseerd, Manu nog geschorst, Vilhena is m.i. er nog niet aan toe. Kom ik bij Singh uit. Dan heb je het meest voetbal denk ik en in ieder geval een speler die zich zal willen laten zien. Zit ook constant bij de selectie dus er is wel een bepaald vertrouwen in hem. Viel in zijn vorige basisplaats vooral verdedigend door de mand, maar voetballend was het allemaal wel in orde.

Vormer ipv Clasie for the time being. Schaken omdat er geen alternatief is. En je ook niet teveel moet omgooien denk ik. Mathijsen naar de bank (al verdient De Vrij dat eigenlijk nog meer), want tegen NAC zullen we denk ik veel vooruit spelen, met twee opkomende back en een snel centrum dat counters kan corrigeren.

Mulder
Janmaat-De Vrij-Indi-Nelom
Vormer-Vilhena
Singh
Schaken-Pellè-Armenteros
JanM
 JanM - vrijdag 23 augustus 2013 - 07:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2013 - 20:56 schreef Wim2 het volgende:
0-2

Nac schakelt de aanval snel uit, en kan dan met haar creatieve middenveld en aanval gaten in onze verdediging creëren. Hun snelle en gedisciplineerde aanvallers zullen hier optimaal van kunnen profiteren vrees ik.
galg_ophangen.gif
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 23 augustus 2013 - 07:37   quote  deeplink  
NAC heeft nog nooit gewonnen in de Kuip, ojee zal toch niet?...

Hou het op 2-1
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 23 augustus 2013 - 07:56   quote  deeplink  
2-1, het wordt een dramatische wedstrijd. Het voetbal van feyenoord is op dit moment niet om aan te gluren, Pelle maakt z'n goaltje en ja hoor, de eerste iet wat gelukkige en lelijke van Armenteros.....ala Chari uit bij Roda.
moa
 moa - vrijdag 23 augustus 2013 - 08:08   quote  deeplink  
Ik blijf bij mijn 4-0, ondanks alle blamages van de laatste weken.

Twee keer Pelle, 1 Armenteros, 1 Vilhena, en anders vier keer Lulring.
FR.rolde
 FR.rolde - vrijdag 23 augustus 2013 - 08:21   quote  deeplink  
3-0! een generale voor Donderdag

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - NAC Breda (zondag 25 augustus 2013, 14:30) 3-1









0.0078890