BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Gaat Ajax dit seizoen de Doelstellingen; overwinteren CL en Landskampioen halen?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 19 augustus 2013 - 11:59   quote  deeplink  
We naderen 2 september, het seizoen is feitelijk al begonnen. De Doelstellingen die Ajax wil maken zijn duidelijk: de landstitel en overwinteren in de CL dit seizoen. Opnieuw gaat Ajax net als voorgaande jaren niet overtuigend van start. Is Ajax sterk genoeg en is de selectie breed genoeg om de doelstellingen te realiseren? Wat moet Ajax doen wanneer Alderweireld en Eriksen alsnog vetrekken?
Jaccio
 Jaccio - maandag 19 augustus 2013 - 12:35   quote  deeplink  
Ik denk dat heel veel zal afhangen van de poule waar we in terechtkomen, maar hoe dan ook zal het een moeilijk verhaal worden. Mochten we dit jaar een gunstige loting hebben, dan moeten we kunnen overwinteren.

Eriksen zie ik niet zo snel vertrekken dit seizoen, dus ik denk dat we met nagenoeg deze selectie dit seizoen afmaken.

We zijn niet overtuigend begonnen, maar ik heb er vertrouwen in dat het naarmate het seizoen vordert allemaal beter zal lopen.

We moeten denk ik met zijn allen hopen dat de CL niet te vroeg komt..
Eide
 Eide - maandag 19 augustus 2013 - 13:53   quote  deeplink  
Overwinteren moet tot de mogelijkheden behoren maar vereist helaas toch wel geluk met de loting en een ploeg die er staat als het ertoe doet. Met landskampioen worden heeft Ajax gewoon een haalbare doelstelling die hele geheel in eigen handen ligt.

Ik zie de doelstellingen echter niet als de punten waar Ajax het meest naar moet kijken. Ik zie de mentale weerbaarheid en het uitbouwen van het eigen spelletje als de voornaamste focus gebieden. Mentaal met name na de grote wedstrijden weer opladen en dan de punten pakken die je behoort te pakken. Dat is een inkoppertje.

Het eigen spel is een ander verhaal. FdB heeft een hele duidelijk spelwijze voor ogen. Ajax heeft op papier ook de spelers om dat spelletje te spelen. Als je vooraf aan een wedstrijd of op de training de rondo ziet vallen je ogen uit je hoofd. Dan gaat de bal snel en hard rond in een tempo dat niet bij te benen valt, maar op de mat is het een ander verhaal. Het baltempo MOET omhoog, het MOET allemaal sneller en vloeiender, anders ga je nooit stappen maken met dit systeem.
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 19 augustus 2013 - 16:43   quote  deeplink  
Het enige waarover iets zinnigs te zeggen is, is het kampioenschap. Want in de eredivisie weet je wie je tegenstanders zijn. Ik heb nog steeds alle vertrouwen in de titel, maar er is wel verbetering nodig. Maar beter op tijd pieken dan te vroeg. CL is geen zinnig woord over te zeggen want je bent erg afhankelijk van de loting. Als het net zo'n loting wordt als vorig jaar ben je kansloos, nog steeds. Maar in het geval van een loting als het jaar daarvoor heb ik er alle vertrouwen in. We zijn gegroeid en een team als Lyon moeten we nu kunnen hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 augustus 2013 door Cyprioot --
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2013 - 17:15   quote  deeplink  
Ik denk dat de doelstellingen gewoon realistisch zijn. In Europa echter weet je niet wat je gaat loten en dus inderdaad niet eens wie je tegenstanders gaan worden. Mits een normale loting is er wel het een en ander mogelijk voor een Ajax in Europa als Siem de Jong en Eriksen blijven. Gaat een van beide weg blijft d doelstelling van het landskampioenschap staan maar vervalt voor mij het overwinteren ongeacht de loting.. Deze twee jongens zijn zo verschrikkelijk belangrijk voor de Boer zijn elftal dat ik niet denk dat we hetzelfde niveau kunnen halen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 augustus 2013 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 13:53 schreef Eide het volgende:
Overwinteren moet tot de mogelijkheden behoren maar vereist helaas toch wel geluk met de loting en een ploeg die er staat als het ertoe doet. Met landskampioen worden heeft Ajax gewoon een haalbare doelstelling die hele geheel in eigen handen ligt.

Ik zie de doelstellingen echter niet als de punten waar Ajax het meest naar moet kijken. Ik zie de mentale weerbaarheid en het uitbouwen van het eigen spelletje als de voornaamste focus gebieden. Mentaal met name na de grote wedstrijden weer opladen en dan de punten pakken die je behoort te pakken. Dat is een inkoppertje.

Het eigen spel is een ander verhaal. FdB heeft een hele duidelijk spelwijze voor ogen. Ajax heeft op papier ook de spelers om dat spelletje te spelen. Als je vooraf aan een wedstrijd of op de training de rondo ziet vallen je ogen uit je hoofd. Dan gaat de bal snel en hard rond in een tempo dat niet bij te benen valt, maar op de mat is het een ander verhaal. Het baltempo MOET omhoog, het MOET allemaal sneller en vloeiender, anders ga je nooit stappen maken met dit systeem.
Helemaal mee eens Eide....ook eens wat Remco post
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 augustus 2013 - 17:49   quote  deeplink  
Als het elftal het niveau verbetert van de afgelopen 2 jaar met een hoger baltempo is het mogelijk om verder te komen in de C.L.....als we zo blijven spelen als de afgelopen drie wedstrijden mag je blij zijn dat je 3e of 4e in de eredivisie wordt...want we spelen op dit moment niet best...en nou druk ik me nog voorzichtig uit...
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 19 augustus 2013 - 18:39   quote  deeplink  
Nu rest de vraag; wat te doen bij de verkoop van Alderweireld en of Eriksen. Is de selectie dan nog breed genoeg om kampioen te worden en te overwinteren in de CL?
Peterhs
 Peterhs - maandag 19 augustus 2013 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 18:39 schreef Bobby1972 het volgende:
Nu rest de vraag; wat te doen bij de verkoop van Alderweireld en of Eriksen. Is de selectie dan nog breed genoeg om kampioen te worden en te overwinteren in de CL?
Alderweireld is zeker wel op te vangen. Erikssen zijn aantal opties voor maar met sommigen dan zal het antwoord nee worden. De anderen dan is het afwachten.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2013 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 17:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Als het elftal het niveau verbetert van de afgelopen 2 jaar met een hoger baltempo is het mogelijk om verder te komen in de C.L.....als we zo blijven spelen als de afgelopen drie wedstrijden mag je blij zijn dat je 3e of 4e in de eredivisie wordt...want we spelen op dit moment niet best...en nou druk ik me nog voorzichtig uit...
Tegen AZ en Roda was toch gewoon prima. Niet sprankelend maar gewoon prima gespeeld. Je verliest punten bij AZ door een persoonlijke fout van Ricardo van Rhijn..

Daarbij was het tweede gedeelte tegen Feyenoord van de eerste helft gewoon heel goed..

En dat terwijl er echt een aantal jongens niet in super vorm steken. Bojan en Fischer met name mag je meer van verwachten.. Ook Alderweireld speelde met name gister heel slecht..

Mijn conclusie na 3 speelronden, Ajax speelt prima, maar heeft genoeg verbeterpunten, en er moeten nog een aantal belangrijke spelers flink in vorm komen..
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2013 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Alder is makkelijk te vervangen, is gewoon een prima verdediger maar zeker geen topper.. Eriksen daarentegen zul je altijd kwaliteit op inleveren en dat is ook niet zo erg. Er zal een andere speler moeten gaan opstaan.. Bijvoorbeeld jongens als Fischer, Sigthorson, Bojan..
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 19 augustus 2013 - 20:22   quote  deeplink  
Ja
nora
 nora - maandag 19 augustus 2013 - 21:12   quote  deeplink  
Ja het zal erg afhangen van de loting als je 2 of 3 topploegen in de pool hebt dan wordt het gewoon heel moeilijk, en wat ook niet onbelangrijk is hou je Eriksen de belangrijkste speler op dit moment.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2013 - 21:13   quote  deeplink  
Ik ben van mening dat de Jong nog belangrijker is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 augustus 2013 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Ik zeg nee....leuke vervangers maar duidelijk geen ervaring voor die posities op C.L. niveau...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 augustus 2013 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Tegen AZ en Roda was toch gewoon prima. Niet sprankelend maar gewoon prima gespeeld. Je verliest punten bij AZ door een persoonlijke fout van Ricardo van Rhijn..

Daarbij was het tweede gedeelte tegen Feyenoord van de eerste helft gewoon heel goed..

En dat terwijl er echt een aantal jongens niet in super vorm steken. Bojan en Fischer met name mag je meer van verwachten.. Ook Alderweireld speelde met name gister heel slecht..

Mijn conclusie na 3 speelronden, Ajax speelt prima, maar heeft genoeg verbeterpunten, en er moeten nog een aantal belangrijke spelers flink in vorm komen..
Je zegt het zelf niet sprankelend....dus niet goed...wij zijn toch een topploeg nu dat heb ik nog niet gezien...ik zeg dat het systeem wat de Boer hanteert geen verassing meer is bij de tegenstander....wij gaan daardoor meer punten verliezen....en er zijn zoals jij ook zegt te weinig belangrijke spelers niet in vorm...ben daarom blij dat we nog geen europese wedstrijden spelen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 augustus 2013 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 21:13 schreef remco k het volgende:
Ik ben van mening dat de Jong nog belangrijker is.
Dat is 1 ding dat zeker is!!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 19 augustus 2013 - 22:23   quote  deeplink  
Alderweireld en Eriksen hebben de afgelopen weken zich niet echt bepaald in de picture gespeeld. Toch zie je dat Ajax niet constant genoeg speelt. En juist hierdoor krijgen andere ploegen toch kansen. Ajax verliest te snel in kwaliteit wanneer een belangrijke basisspeler ineens ontbreekt. In de CL heb je geen tijd om wisselvallig te spelen. Ook nu PSV een 'beter' team heeft dan vorig jaar kun je je niet direct een achterstand permitteren zoals dat wel kon in voorgaande jaren.
nora
 nora - maandag 19 augustus 2013 - 22:24   quote  deeplink  
Sorry daar ben ik het niet mee eens de Eriksen is de man die een wedstrijd open kan breken door een sublieme indv/aktie en de Jong kan wel op zijn tijd een belangrijk doelpunt maken en keihard werken zeker niet onbelangrijk maar die spelers zijn er wel meer en jongens als Eriksen zijn er niet zoveel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 augustus 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 22:24 schreef nora het volgende:
Sorry daar ben ik het niet mee eens de Eriksen is de man die een wedstrijd open kan breken door een sublieme indv/aktie en de Jong kan wel op zijn tijd een belangrijk doelpunt maken en keihard werken zeker niet onbelangrijk maar die spelers zijn er wel meer en jongens als Eriksen zijn er niet zoveel.
Maar voor het vertrek van Siem hadden ze in Amsterdam van Ginkel op het oog...ze hebben zelfs een bod uitgebracht op hem....voor Eriksen zou er niemand voor terug komen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 augustus 2013 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 22:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Alderweireld en Eriksen hebben de afgelopen weken zich niet echt bepaald in de picture gespeeld. Toch zie je dat Ajax niet constant genoeg speelt. En juist hierdoor krijgen andere ploegen toch kansen. Ajax verliest te snel in kwaliteit wanneer een belangrijke basisspeler ineens ontbreekt. In de CL heb je geen tijd om wisselvallig te spelen. Ook nu PSV een 'beter' team heeft dan vorig jaar kun je je niet direct een achterstand permitteren zoals dat wel kon in voorgaande jaren.
kwam mede door het ontbreken van Siem de Jong...zorgt in belangrijke mate voor de aansluiting...
Eide
 Eide - maandag 19 augustus 2013 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Alderweireld en Eriksen hebben de afgelopen weken zich niet echt bepaald in de picture gespeeld.
Hoe bedoel je dit? Eriksen heeft de 1e 2 wedstrijden een voor hem ongekend rendement gehad, was bij 66% van de goals direct betrokken, gewoon even als voorbeeld.
nora
 nora - maandag 19 augustus 2013 - 23:49   quote  deeplink  
Jr zegt al Jack we wilden van Ginkel als vervanger voor Siem maar niemand voor Eriksen omdat die niet zomakkelijk te vinden is
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 20 augustus 2013 - 01:53   quote  deeplink  
wat ik bedoel is dat Eriksen en Alderweireld niet de pannen van het dak gespeeld hebben dat de grote club's nu direct in de rij staan. Maar aan de andere kant dringt ook de tijd en mocht het wel gebeuren.......heeft Ajax dan voldoende tijd en kwaliteit reeds in huis om het op te vangen voor de doelstellingen dit jaar?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 23:49 schreef nora het volgende:
Jr zegt al Jack we wilden van Ginkel als vervanger voor Siem maar niemand voor Eriksen omdat die niet zomakkelijk te vinden is
Nee omdat we de vervanger voor Eriksen in onze gelederen hebben
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 01:53 schreef Bobby1972 het volgende:
wat ik bedoel is dat Eriksen en Alderweireld niet de pannen van het dak gespeeld hebben dat de grote club's nu direct in de rij staan. Maar aan de andere kant dringt ook de tijd en mocht het wel gebeuren.......heeft Ajax dan voldoende tijd en kwaliteit reeds in huis om het op te vangen voor de doelstellingen dit jaar?
Ja hoor...men was alleen bang dat Siem zou vertrekken....voor die andere twee staan al vervangers klaar!! Of deze het zelfde niveau halen denk ik niet dus beginnen we weer van voor af aan....
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 22:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je zegt het zelf niet sprankelend....dus niet goed...wij zijn toch een topploeg nu dat heb ik nog niet gezien...ik zeg dat het systeem wat de Boer hanteert geen verassing meer is bij de tegenstander....wij gaan daardoor meer punten verliezen....en er zijn zoals jij ook zegt te weinig belangrijke spelers niet in vorm...ben daarom blij dat we nog geen europese wedstrijden spelen...
Beter niet te vroeg pieken in een seizoen, het is in Europa maar weinig ploegen gegeven een heel seizoen op een bepaald niveau te presteren. Afgelopen seizoen was dat alleen Bayern Munchen.. Zelfs Barca kon het geweldige voetbal van de eerste seizoenshelft niet vasthouden afgelopen seizoen.

Alles valt of staat met de ondergrens van een ploeg. Op dit moment is die ondergrens genoeg om Feyenoord te verslaan wat gewoon nog steeds een titelkandidaat is..

Een ploeg moet altijd groeien in een seizoen, uiteraard mag je bij Ajax verwachten dat het dit seizoen wel wat sneller op niveau zit mits iedereen blijft..
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Eriksen niet?? Vind juist dat ie heeft laten zien dat ie zich flink ontwikkeld heeft. Een geweldige vrije trap gekregen waar we afgelopen seizoenen niet veel van gezien hebben, is iets meer een leider geworden en is fysiek een stuk sterker. Alderweireld speelt daarentegen gewoon zwak.
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 22:24 schreef nora het volgende:
Ik ben het niet eens met je stelling over wie er makkelijker te vervangen is. Van het type Eriksen kan ik wel een rijtje spelers opnoemen. Van het type de Jong maar heel weinig..
Eide
 Eide - dinsdag 20 augustus 2013 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 18:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Eriksen niet?? Vind juist dat ie heeft laten zien dat ie zich flink ontwikkeld heeft. Een geweldige vrije trap gekregen waar we afgelopen seizoenen niet veel van gezien hebben, is iets meer een leider geworden en is fysiek een stuk sterker.
Eens, Eriksen heeft echt wel weer stappen gezet.
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 augustus 2013 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Prima? Ze beginnen elke wedstrijd veel te slap. Na rust is er sprake van een dip die gewoon schrikbarend is. Tegen AZ dacht ik dat hij weg maar tegen f'noord was hij er weer. Als Frank met Poulsen en Schone blijft spelen dan wordt je echt een lachertje. Wat zijn die twee dramatisch zeg.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 augustus 2013 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 20:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Prima? Ze beginnen elke wedstrijd veel te slap. Na rust is er sprake van een dip die gewoon schrikbarend is. Tegen AZ dacht ik dat hij weg maar tegen f'noord was hij er weer. Als Frank met Poulsen en Schone blijft spelen dan wordt je echt een lachertje. Wat zijn die twee dramatisch zeg.
Die twee zijn zeer zeker dramatisch Brandje!!

Waar blijft Maduro de Boer!!!
Maduro is een echte ouderwetse spelverdeler die ook dreigend mee op kan komen...ik denk dat hij heel goed in dit elftal past....
joduh
 joduh - dinsdag 20 augustus 2013 - 21:51   quote  deeplink  
nee
Eide
 Eide - dinsdag 20 augustus 2013 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 20:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vond Poulsen tegen Feyenoord anders een hele nuttige wedstrijd spelen. Was vaak slim in de duels. Schone heeft het momenteel absoluut niet, daar zou een ander wel een kans verdienen zolang Siem er niet bij is.
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2013 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 22:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vond Poulsen tegen Feyenoord anders een hele nuttige wedstrijd spelen. Was vaak slim in de duels. Schone heeft het momenteel absoluut niet, daar zou een ander wel een kans verdienen zolang Siem er niet bij is.
Mee eens..
drik
 drik - dinsdag 20 augustus 2013 - 22:50   quote  deeplink  
Toivonen halen voor een prikkie
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 20 augustus 2013 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 22:50 schreef drik het volgende:
Toivonen halen voor een prikkie
Doen....
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2013 - 22:52   quote  deeplink  
Niet doen.
infamous psv
 infamous psv - dinsdag 20 augustus 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 22:52 schreef remco k het volgende:
Niet doen.
Ha ha ha
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 20 augustus 2013 - 22:59   quote  deeplink  
Wanneer Alderweireld en Eriksen toch nog voor 2 september weg gaan moet Ajax dan haar selectie verbreden of kan Ajax het intern oplossen?
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2013 - 23:00   quote  deeplink  
We hebben hele mooie goede vervangerS voor de positie van Eriksen. Voor Alder is v/d Hoorn al gehaald..
Brandje
 Brandje - woensdag 21 augustus 2013 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 21:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die twee zijn zeer zeker dramatisch Brandje!!

Waar blijft Maduro de Boer!!!
Maduro is een echte ouderwetse spelverdeler die ook dreigend mee op kan komen...ik denk dat hij heel goed in dit elftal past....
Als ik zie hoe Schaars het bij psv doet dan had ik die ook graag bij ajax gezien. Zeker wat hij gekost heeft. Wat speelt die gozer goed zeg.
Brandje
 Brandje - woensdag 21 augustus 2013 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 22:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Poulsen is een tegenhouder. Voegt aanvallend niks toe. Sluit bij een aanval niet aan waardoor het team wordt gesplitst wat je tweede helft tegen f'noord kon zien. Ik wil geen spelers die "nuttig" zijn. Ik wil spelers die wat toevoegen.
je bent drie keer op rij kampioen en de rek lijkt er een beetje uit dus tijd voor nieuw bloed. Bazoer voor Poulsen en Andersen voor schone. Dan maar geen kampioen maar deze twee zijn echt een aanfluiting voor ajax
Stanley
 Stanley - woensdag 21 augustus 2013 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2013 - 19:11 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Alderweireld is zeker wel op te vangen. Erikssen zijn aantal opties voor maar met sommigen dan zal het antwoord nee worden. De anderen dan is het afwachten.
Mijn voorkeur is en is altijd al geweest om van Rhijn door te schuiven naar het centrum en Ligeon op rechtsachter
Eide
 Eide - woensdag 21 augustus 2013 - 08:46   quote  deeplink  
Omdat we het hier over de CL hebben:

Pot 2 nog ver weg voor Ajax

Mocht PSV volgende week AC Milan uit kunnen schakelen, dan kan dat Ajax nog een sprankje hoop geven om nog in pot 2 in de Champions League te komen. Die kans lijkt echter wel gering, want dan moeten er nog drie grote ploegen worden uitgeschakeld in de laatste voorronde.

Arsenal, Olympique Lyon, Schalke 04, AC Milan en Zenit staan allemaal nog boven Ajax in de coëfficiëntenlijst. De Amsterdammers staan momenteel op plek 4 in pot 3, dat betekent dat er van bovenstaande ploegen vier uit zullen moeten gaan.

Olympique Lyon lijkt al wel goed op weg om uitgeschakeld te worden. De Fransen verloren dinsdagavond in eigen huis met 0-2 van Real Sociedad. Zenit won met 1-4 bij Pacos Ferreira.

Woensdagavond komen Arsenal en Schalke 04 in actie. The Gunners gaan op bezoek bij Fenerbahçe en Schalke speelt thuis tegen PAOK.

Het onderlinge duel tussen PSV en AC Milan is voor Ajax sowieso al dubieus aangezien een uitschakeling van PSV de Amsterdammers direct al 7 miljoen euro op zal leveren aan tv-gelden. Echter, op lange termijn kan dit Champions League-plaatsen voor Nederland gaan kosten. Daarnaast kunnen de Eindhovenaren Ajax dus nog hoop geven op pot 2.

In pot 1 zitten Bayern, Barcelona, Chelsea, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Porto en Benfica. Pot 2 bestaat uit: Atletico Madrid, Olympique Lyon, Shaktar Donetsk, AC Milan, Schalke 04, Olympique Marseille, CSKA Moskou en Paris-Saint Germain.

De Amsterdammers komen, als ze in pot 3 blijven en de andere teams ook, in ieder geval niet bij Juventus, Zenit, Manchester City, Borussia Dortmund, Basel, Olympiakos Pireaus en Galatasaray in de poule. In de laatste pot zitten: Bayer Leverkussen, FC Kopenhagen, Napoli, Anderlecht, Celtic, Steaua Boekarest, Viktoria Plzen en Dinamo Zagreb. Bekijk de coëfficiëntenlijst hier.

Kortom: hoogstwaarschijnlijk wordt het pot 3.
nora
 nora - woensdag 21 augustus 2013 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 18:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met je stelling over wie er makkelijker te vervangen is. Van het type Eriksen kan ik wel een rijtje spelers opnoemen. Van het type de Jong maar heel weinig..
Als dat zo is dat zou betekenen dat Eriksen niet byzonder is als je zo makkelijk een vervanger hebt.
nora
 nora - woensdag 21 augustus 2013 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 - 23:00 schreef remco k het volgende:
We hebben hele mooie goede vervangerS voor de positie van Eriksen. Voor Alder is v/d Hoorn al gehaald..
Wie is de vervanger van Eriksen ?
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 21 augustus 2013 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 augustus 2013 - 09:16 schreef nora het volgende:

[..]

Wie is de vervanger van Eriksen ?
Spelers als Fischer, andrrsen, serero Klaasen,

Maar dat is nou de grap... de Boer zal uitgerekend voor Schone kiezen....
Peterhs
 Peterhs - woensdag 21 augustus 2013 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 augustus 2013 - 09:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Spelers als Fischer, andrrsen, serero Klaasen,

Maar dat is nou de grap... de Boer zal uitgerekend voor Schone kiezen....
Ik ben bang voor hetzelfde, maar dan tekent hij rechtstreeks voor het niet behalen van het kampioensschap en overwintering in CL.
Eide
 Eide - woensdag 21 augustus 2013 - 10:50   quote  deeplink  
Eens dat Poulsen in balbezit niets toevoegd maar jd hoeft toch ook niet 10 artiesten als veldspeler te hebben. De hardheid en slimmigheid van Poulsen is wel iets dat Ajax verder mist. Iemand die onruststokers bij de tegenstander af en toe onder het gras stopt.

Ik denk dat juist dit Ajax iemand als Poulsen nodig heeft tegen fysiek ingestelde tegenstanders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 augustus 2013 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Gaat Ajax dit seizoen de Doelstellingen; overwinteren CL en Landskampioen halen?

0.0056779