|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 11:27 schreef Eide het volgende:[..] Ah ok. En toch he, de grootste talenten zijn toch niet Rekik en/of Boetius, dan zijn gasten als Fischer, Finbogasson en Bakkali gewoon grotere talenten, in mijn ogen dan. Dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk beter worden maar ik vind de buitenlandse lichting jonge jongens in Nederland beter dan de Nederlandse lichting. Bij Ajax zien we dat in extremis op het moment. Er is wel licht aan het eind van de tunnel, in de aankomende generatie 2e jaars B junioren zitten Nederlandse jongens met veel potentie maar dat is een andere discussie. Het is niet voor niets dat Ajax de afgelopen 2 jaar met name in buitenlandse talenten heeft geinvesteerd. Mee eens. Daarbij zijn de beste voetballers van de ED van de afgelopen jaren geen Nederlanders meer. Suarez Vertonghen Tadic Eriksen
E |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 11:27 schreef Eide het volgende:[..] Ah ok. En toch he, de grootste talenten zijn toch niet Rekik en/of Boetius, dan zijn gasten als Fischer, Finbogasson en Bakkali gewoon grotere talenten, in mijn ogen dan. Dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk beter worden maar ik vind de buitenlandse lichting jonge jongens in Nederland beter dan de Nederlandse lichting. Bij Ajax zien we dat in extremis op het moment. Er is wel licht aan het eind van de tunnel, in de aankomende generatie 2e jaars B junioren zitten Nederlandse jongens met veel potentie maar dat is een andere discussie. Het is niet voor niets dat Ajax de afgelopen 2 jaar met name in buitenlandse talenten heeft geinvesteerd. Wat betreft Ajax ben ik het wel eens...alleen als ik dan als voorbeeld De Eagles, PEC en Cambuur zie spelen dan kan je moeilijk zeggen dat er geen talenten rond lopen.... Hoessen, Boerrigter, Strootman allen uit de Jupiler League...en ik denk dat er daar nog meer van zijn.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 11:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Wat betreft Ajax ben ik het wel eens...alleen als ik dan als voorbeeld De Eagles, PEC en Cambuur zie spelen dan kan je moeilijk zeggen dat er geen talenten rond lopen.... Hoessen, Boerrigter, Strootman allen uit de Jupiler League...en ik denk dat er daar nog meer van zijn.... Ik zeg niet dat er geen talenten rondlopen hoor, ook bij Ajax trouwens want een Denswil bijvoorbeeld is ook gewoon een talent. Maar de grootste talenten zijn wel de buitenlanders. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Bij Ajax wel zeer zeker...maar bij PSV niet vind ik...op Bakkali na dan... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Heeft toch met goed scouten te maken.....vd Hoorn en Duarte hadden ze al veel eerder kunnen halen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
V.d. Hoorn heeft nu zelf ook aangegeven dat hij nog niet goed genoeg is op dit moment. En Ajax heeft dat soort gasten best wel, Veltman, Denswil, maar zij hadden Toby, Jan en later Niklas voor zich.
Van Rhijn en Blind zijn ook gewoon jonge jongens. Bij die jongens zie je maar weer dat talent zijn ook niet alles is. Je moet nog wel even doorbreken.
Wat ik met name mis zijn Nederlandse jongens die echt bepalend zijn. Die het verschil kunnen maken. De Nederlandse versie van Jan Vertonghen of Christian Eriksen. Onze talenten zijn goede voetballers, nuttig op hun positie maar lijken slechts spordisch daar voorbij een meerwaarde te hebben. En dat is iets wat in mijn ogen wijd verspreid zit in de Nederlandse talenten.
Als je dat afzet tegen Fischer, het lukt niet, maar hij heeft echt die drive om bepalend te zijn, om niet alleen de linksbuiten met een actie te zijn, maar ook om goals te maken, om de combinaties te zoeken, om in de omschakeling er te staan... om echt DE man op het veld te zijn. Als ik dan een interview met bijvoorbeeld De Sa zie, die wil alleen een goede wedstrijd spelen en zich laten zien. Gelul, je moet meer willen dan dat.
Talent is leuk, maar niet voldoende.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als de buitenlandse spelers beter zijn dan de Nederlandse spelers. Wat is er dan op tegen dat ze bij ajax spelen. We wille. Toch allemaal een zo goed mogelijk elftal. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja natuurlijk maar het zou wel leuk zijn als je ook wat Nederlanders in je elftal hebt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Juist juich het alleen maar toe...als een team alleen uit Nederlanders bestaat is de kans groter dat je daardoor eerder een eenheid krijgt...geen team met individuen maar juist een team dat door het vuur gaat met elkaar...spelers die voor elkaar knokken...zeg overigens niet dat de kans kleiner is als er buitenlanders tussen lopen...hahaha |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En zelfs dat maakt me niet heel veel uit. Ik wil alleen wel graag zien dat de kern talentvolle Nederlanders zijn met een echte winnaarsmentaliteit. Gasten die ook echt de beste willen zijn. En dat daar dan een stuk of wat buitenlandse spelers omheen bewegen is wat mij betreft prima.
Nu is het alleen andersom. Talentvolle buitenlanders met de juiste mentaliteit en een handje vol Nederlanders die daar omheen beweegt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 16:09 schreef Eide het volgende:En zelfs dat maakt me niet heel veel uit. Ik wil alleen wel graag zien dat de kern talentvolle Nederlanders zijn met een echte winnaarsmentaliteit. Gasten die ook echt de beste willen zijn. En dat daar dan een stuk of wat buitenlandse spelers omheen bewegen is wat mij betreft prima. Nu is het alleen andersom. Talentvolle buitenlanders met de juiste mentaliteit en een handje vol Nederlanders die daar omheen beweegt. Zo is het nu wel ja....ergens jammer... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 16:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Juist juich het alleen maar toe...als een team alleen uit Nederlanders bestaat is de kans groter dat je daardoor eerder een eenheid krijgt...geen team met individuen maar juist een team dat door het vuur gaat met elkaar...spelers die voor elkaar knokken...zeg overigens niet dat de kans kleiner is als er buitenlanders tussen lopen...hahaha Het eerste gedeelte absoluut niet mee eens. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Even een kort antwoord op de topic-vraag:
JA |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 16:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Juist juich het alleen maar toe...als een team alleen uit Nederlanders bestaat is de kans groter dat je daardoor eerder een eenheid krijgt...geen team met individuen maar juist een team dat door het vuur gaat met elkaar...spelers die voor elkaar knokken...zeg overigens niet dat de kans kleiner is als er buitenlanders tussen lopen...hahaha Eens !! |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Kort antwoord van mijn kant:
No fin way! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
mijn antwoord was toch korter dan dat van jullie ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Geen paniek bij De Boer: "We hebben genoeg talent in huis"
Ajax heeft ook dit jaar te kampen met matige resultaten in de hersfstperiode. Overwintering in de Champions League is ver weg en in de Eredivisie al veertien punten werden verspeeld. In gesprek met Voetbal International blijft trainer Frank de Boer echter rustig. "We hebben genoeg talent in huis Maar het duurt even voordat er weer sprake is van een ingespeeld geheel, vervolgt de trainer van de landskampioen. De Boer beseft dat Ajax er minder op is geworden door het vertrek van Christian Eriksen en Toby Alderweireld. "Dan doe je een stap terug. Misschien wel twee stappen. Je kunt van Lerin Duarte niet verwachten dat hij van de ene op de andere dag het vertrek van Eriksen opvangt. Dat gaat stap voor stap." Dat Ajax moeizaam tot doelkansen komt, baart De Boer nog het meeste zorg. "Kolbeinn (Sigthórsson, red.) is een speler die je niet veel op het middenveld wilt zien. Hij is op zijn best in de punt van de aanval, daar moet hij gezocht worden. Die aanvoer hoeft niet alleen van de vleugelaanvallers te komen. De backs en de middenvelders kunnen de ruimtes aan de zijkanten ook benutten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
De Boer: "Europese doelstellingen gemaakt op voorbehoud"
De Boer: Auteur: Ben Steenbergen 30 Oktober 2013 om 14:55
Ajax heeft nog altijd de ambitie om terug te keren aan de Europese top. Overwintering in de Champions League is een eerste stap om die doelstelling ooit te bereiken. Tot op heden is dat nog niet gelukt en geeft trainer Frank de Boer in gesprek met Voetbal International aan waarom die doelstelling nog niet is behaald.
"Bij het uitspreken van onze ambities heb ik steeds een voorbehoud gemaakt", vertelt De Boer. "Namelijk dat onze beste spelers zouden moeten blijven om succes in Europa te bewerkstelligen. Siem de Jong is gebleven. Maar Christian Eriksen en Toby Alderweireld zijn weg. Dan doe je een stap terug. Misschien wel twee stappen."
"Je kunt van Lerin Duarte niet verwachten dat hij van de ene op de andere dag het vertrek van Eriksen opvangt. Dat gaat stap voor stap", vervolgt De Boer. "In Nederland is lang getwijfeld aan de kwaliteiten van Christian, maar ik heb vanaf dag één gezegd dat hij een absoluut toptalent is. Zijn vaardigheden zie je niet vaak. En hij werd steeds belangrijker voor ons."
Zonder Eriksen en Alderweireld lijkt Ajax maar moeilijk zijn vorm te kunnen vinden en slaagt het er vooral niet in om constant te presteren. "Je ziet de kwaliteit van onze talenten, maar de ene keer scoren ze een drie en de andere keer een acht. Alle titelkandidaten hebben te maken met instabiliteit. Het gaat erom welke ploeg als eerste constant gaat presteren."
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/215911/De_Boer:_Europese_doelstellingen_gemaakt_op_voorbehoud?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl#ixzz2jFG3quTd
Whahahahaha het terug krabbelen is begonnen.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
dus bij voorbaat terug krabbelen ?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nee hoor.. Volgens mij is er direct bij verteld dat er wel een verschil zit in de doelstelling bij het al dan niet aanblijven van bepaalde spelers.. Maar dat kan ik ook mis hebben.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Volgens mij niet. Hij blijft juist bij eerdere doelstellingen. Terug krabbelen zou het loslaten van de Europese ambitie zijn. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ondanks het feit dat we maar 1 schamel puntje hebben, is het nog steeds mogelijk! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nou... dan moet ook alles meezitten. Normaliter moet je nu insteken op Celtic thuis verslaan en dan de Europa League in.
Is ook niet erg. Vanaf de laatste 16 zit je in de EL ook echt wel met zeer goede ploegen hoor. Maar de doelstelling van Europees aanhaken is niet tastbaat momenteel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 - 10:50 schreef Eide het volgende:Eens dat Poulsen in balbezit niets toevoegd maar jd hoeft toch ook niet 10 artiesten als veldspeler te hebben. De hardheid en slimmigheid van Poulsen is wel iets dat Ajax verder mist. Iemand die onruststokers bij de tegenstander af en toe onder het gras stopt. Ik denk dat juist dit Ajax iemand als Poulsen nodig heeft tegen fysiek ingestelde tegenstanders. Hij wint anders ook weinig duels. Denkt nooit vooruit en maakt vaak domme keuzes |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik ben ook geen fan van de speler Poulsen, maar het type heeft Ajax wel nodig. Wat is er mis met een vent die gewoon de bal afpakt en inlevert? Dat poulsen zelf probeert te voetballen... tja. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 00:34 schreef Eide het volgende:[..] Ik ben ook geen fan van de speler Poulsen, maar het type heeft Ajax wel nodig. Wat is er mis met een vent die gewoon de bal afpakt en inlevert? Dat poulsen zelf probeert te voetballen... tja. Dat bedoel ik juist ook. Maar dan ook echt een speler die ballen afpakt. Type Enoh. Poulsen pakt en zowat geen bal af en levert ze vaak verkeerd in |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Maduro halen...probleem opgelost brabootje... |
|
|
|