BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (vrijdag 23 augustus 2013, 20:00): 3 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:04 schreef Bobby1972 het volgende:
Dit jaar gelden andere spelregels. Wanneer je nu weer veel punten in het begin gaat missen loopt PSV uit. En dan ga je niet weer gemakkelijk in de 2e helft van de competitie goedmaken. Spel is al een tijdje niet overtuigend. Bij de verkoop van Eriksen en Alderweireld wordt het nog lastiger dan het nu al is. Ik hoop dat men bij Ajax inmiddels wakker zijn. 2 September nadert en wat gaan we nog doen......
Alderweireld is een matige speler voor dit Ajax en zal heel makkelijk vervagen kunnen worden..
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk dat je een aantal van dit soort wedstrijden mag spelen. Maar niet te veel in 1 seizoen.. Het moet nu wel echt beter..
Klopt. Ajax is er al 4x onderdoor gezakt
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:07   quote  deeplink  
Dit is weer achter de feiten aanlopen
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie vind jij een echte buitenspeler voor Ajax dan? Cuenca had ik het liefst gezien.
Denk jij dat toornstra op poulsen zijn plaats kan?
Ik denk niet dat Toornstra zo goed is. Ik zou het liefst gewoon Bazoer daar zien spelen.. Dan maar een wat minder seizoen.
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:08   quote  deeplink  
Trouwens even een heel brlangrijk verhaal..

Finnbogason geeft aan dat van Basten veel met hem bezig is en dat hij daadwerkelijk echt beter wordt door hem..
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Alderweireld is een matige speler voor dit Ajax en zal heel makkelijk vervagen kunnen worden..
Wat is die zwak als er geen leider naast hem staat zeg
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Toornstra zo goed is. Ik zou het liefst gewoon Bazoer daar zien spelen.. Dan maar een wat minder seizoen.
Zie ik niet gebeuren. Helaas
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:08 schreef remco k het volgende:
Trouwens even een heel brlangrijk verhaal..

Finnbogason geeft aan dat van Basten veel met hem bezig is en dat hij daadwerkelijk echt beter wordt door hem..
Logisch. Van zo'n legende leer je wel veel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 21:21 schreef remco k het volgende:
whahahaha en dat met links... sorry Jack..
Hahahaha...ja je ziet he...
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt. Ajax is er al 4x onderdoor gezakt
Vind ik niet. Tegen AZ was het gewoon goed ondanks het verlies. Daar verlies je door van Rhijn..

Vandaag een redelijke tweede helft.. tegen Feyenoord een hele goede tweede helft van de eerste helft.
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:10   quote  deeplink  
Alderweireld is aardig als er een goede verdediger, een leider naast m staat. Maar zodra hij er moet staan omdat de ander vertrektis hij hopeloos
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahahaha...ja je ziet he...
Maar zoals ik al zei, 1 zwaluw maakt geen zomer..
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:12   quote  deeplink  
trouwens Bojan klaagt iedereen over, maar wel al twee assists..
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind ik niet. Tegen AZ was het gewoon goed ondanks het verlies. Daar verlies je door van Rhijn..

Vandaag een redelijke tweede helft.. tegen Feyenoord een hele goede tweede helft van de eerste helft.
AZ was voor rust al beter. Alleen een kwartier na rust was het goed. Tegen feyenoord een half uur en vandaag vond ik persoonlijk niks. 360 minuten waarvan 45 goed voor de landskampioen. Chapeau! De Boer wilde het niveau omhoog halen.we dwalen steeds verder af
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:12 schreef remco k het volgende:
trouwens Bojan klaagt iedereen over, maar wel al twee assists..
Ik klaag over Bojan omdat hij niet speelt waar die in mijn optiek moet spelen. Niet over de voetballer Bojan
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

AZ was voor rust al beter. Alleen een kwartier na rust was het goed. Tegen feyenoord een half uur en vandaag vond ik persoonlijk niks. 360 minuten waarvan 45 goed voor de landskampioen. Chapeau! De Boer wilde het niveau omhoog halen.we dwalen steeds verder af
Je overdrijft het echt man, je bent een doemdenker..
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik klaag over Bojan omdat hij niet speelt waar die in mijn optiek moet spelen. Niet over de voetballer Bojan
Niet alles is op jou bedoeld..
remco k
 remco k - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:18   quote  deeplink  
Toby je bent een lamzak.... Steek de hand eens in eigen zak lul.. Die tegengoals lagen niet aan het hele team, Jij laat je man uit je rug lopen en lijdt balverlies op de meest domme plek..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:23   quote  deeplink  
Er zijn duidelijk te veel spelers niet in vorm...wat is er met de Boer aan de hand...waarom ziet hij dat niet ??? Bazoer op de CVM....Serero op de positie van Siem....Blind op de positie van Moisander....Moisander op de positie van Alderweireld....Ligeon voor van Rhijn en Bojan in de spits...Andersen op rechts....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 augustus 2013 door Jack Huntelaar --
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:25   quote  deeplink  
moet gaan smijten, maar niks doen is een heel groot risico."Ik vind persoonlijk dat je een aantal van dit soort wedstrijden mag spelen. Maar niet te veel in 1 seizoen.."

vorig jaar kon je je dat permitteren omdat de rest ook matig was. Wanneer PSV constanter is de eerste helft dan heb je zo een redelijke voorsprong. Nu Siem de Jong voorlopig ontbreekt en ook de mogelijkheid dat en en Alderweireld weg gaan verlies je weer kwaliteit. En dat vang je niet 1 2 3 even op. Ajax moet er voor waken niet in het begin grip op een eventuele titel te verliezen. Dan gaat Ajax veel geld verliezen. Mocht PSV woensdag niet doorgaan, heeft Ajax 7 miljoen zowiezo extra. Ik zeg niet dat je direct met geld
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:27   quote  deeplink  
Tekst is ff fout gegaan. is een reactie op Remco zijn opmerking.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:28   quote  deeplink  
"Ik vind persoonlijk dat je een aantal van dit soort wedstrijden mag spelen. Maar niet te veel in 1 seizoen.."

vorig jaar kon je je dat permitteren omdat de rest ook matig was. Wanneer PSV constanter is de eerste helft dan heb je zo een redelijke voorsprong. Nu Siem de Jong voorlopig ontbreekt en ook de mogelijkheid dat en en Alderweireld weg gaan verlies je weer kwaliteit. En dat vang je niet 1 2 3 even op. Ajax moet er voor waken niet in het begin grip op een eventuele titel te verliezen. Dan gaat Ajax veel geld verliezen. Mocht PSV woensdag niet doorgaan, heeft Ajax 7 miljoen zowiezo extra. Ik zeg niet dat je direct met geld moet gaan smijten. Maar niks doen is een groot risico!
Oceanu
 Oceanu - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:28   quote  deeplink  
Ik denk niet dat er zo vreselijk veel mis is hoor. Ik bedoel, uit tegen AZ kun je verliezen en uit tegen Heerenveen kin je gelijk spelen. Daar is niks geks aan. Het gaat meer om de manier waarop. Het is duidelijk dat er bij absentie van Siem niemand echt de leiding pakt. Eriksen zou wellicht die persoon kunnen zijn, maar behalve wat dode spelmomenten en een goede goal, vond ik het veel te flegmatiek. Toby lijkt met z'n hoofd overal en nergens, behalve bij Ajax.....
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:28   quote  deeplink  
Eriksen en Alderweireld
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:30   quote  deeplink  
Wanneer je nu Eriksen gaat kwijt raken neem je een heel groot risico in het begin van de competitie. En daar moet Ajax meer dan ooit voor waken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:38   quote  deeplink  
Waken ?? Ajax kan Eriksen onmogelijk tegen houden...hoe wou je dat doen dan??
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 21:59 schreef nora het volgende:

[..]

Fischer is al weken uit vorm terechte wissel
nou als Bojan nu in vorm is zo gauw mogelijk terugsturen naar Barcalona...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:53   quote  deeplink  
het was wederom niet goed, maar we hebben pas 4 wedsgtrijden gespeeld. Ons sterkste deel moet nog komen:

De 2e seizoenshelft!!

Of zoals mevrouw stemband zou roepen:

De 2e rondeeee, de 2e rondeeeee.....

Ach...., het komt vanzelf wel weergoed!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 augustus 2013 door Ronald 1960 --
Peter1956
 Peter1956 - vrijdag 23 augustus 2013 - 22:58   quote  deeplink  
Alderweireld op de radio; geen goede teksten!!!
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Je overdrijft het echt man, je bent een doemdenker..
Dat mag je vinden Remco. Ik heb slechts 45 minuten genoten van Ajax tot noch toe. Is gewoon mijn mening
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 augustus 2013 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet alles is op jou bedoeld..
Weet ik, zo bedoelde ik het ook niet
soccer
 soccer - vrijdag 23 augustus 2013 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij er bij komt om Bazoer daar te willen zien spelen, maar die jongen moet nog ontzettend veel leren. Ik heb hem tegen TOP Oss(fc Oss)zien spelen en toen viel hij mij zwaar tegen.
nora
 nora - zaterdag 24 augustus 2013 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat is die zwak als er geen leider naast hem staat zeg
Gewoon verkopen 7 milj.een mazzeltje
nora
 nora - zaterdag 24 augustus 2013 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:45 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

nou als Bojan nu in vorm is zo gauw mogelijk terugsturen naar Barcalona...
Die geeft nog een assist deze week en vorige week Fischer loopt alleen voor zich zelf te voetballen met oogkleppen op.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 24 augustus 2013 - 01:51   quote  deeplink  
Die graftak van een Bojan moet is gaan voetballen. Ik had goede hoop, maar die hoop is eigenlijk nu al vervlogen.
Over Schone wil ik het niet eens meer hebben... contract afkopen en op laten donderen.
VladPavlov
 VladPavlov - zaterdag 24 augustus 2013 - 07:44   quote  deeplink  
De geoliede machine moet nog beginnen met draaien. Ik snap dat de Boer zekerheid wil met zijn behoudende spel, maar iets losser mag het ook wel zijn, Ajax mist creativiteit op het moment. Laat de spelers wat losser voetballen, neem je misschien meer risico, maar iedere speler weet wat zijn taak is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 augustus 2013 door VladPavlov --
remco k
 remco k - zaterdag 24 augustus 2013 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 22:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Er zijn duidelijk te veel spelers niet in vorm...wat is er met de Boer aan de hand...waarom ziet hij dat niet ??? Bazoer op de CVM....Serero op de positie van Siem....Blind op de positie van Moisander....Moisander op de positie van Alderweireld....Ligeon voor van Rhijn en Bojan in de spits...Andersen op rechts....
Het is i derdaad het beste on als je verliest door persoonlijke fouten echt direct het hele elftal om te gooien. Zorg nou maar voor een cvm die vroeg druk kan zetten en die de positie goed invult. Gaat de rest ook weer beter draaien. Zelfde verhaal als de afgelopen twee jaar.
remco k
 remco k - zaterdag 24 augustus 2013 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2013 - 23:33 schreef soccer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij er bij komt om Bazoer daar te willen zien spelen, maar die jongen moet nog ontzettend veel leren. Ik heb hem tegen TOP Oss(fc Oss)zien spelen en toen viel hij mij zwaar tegen.
Omdat ik hem al een wedstrijd of 6heb zien spelen en hij gewoon heel goed speelde. Hij erg jong is en ik daarom ook aangeef dat je dan moet gaan bouwen.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 24 augustus 2013 - 09:48   quote  deeplink  
Met 'waken' bedoel ik dat bij verkoop van Eriksen niet direct willen opvangen met eigen spelers. Omdat je dan veel creativiteit en inzicht verliest. En dat is nu juist al niet geweldig. Dan maak je het jezelf erg moeilijk. Wanneer je de komende tijd nog meer punten gaat morsen raak je verder op achterstand. Ajax had 2-3 weken geleden nog het gevoel dat ze er beter voor stonden dan vorig jaar. Helaas is dat nog niet aan de resultaten te zien. Zolang de vleugelspelers steeds daarbinnen blijven gaan is het voorspelbaar en is het rendement schrikbarend laag. In vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze Boerrichter verkocht hebben. Juist het ontbreken van voorzetten en je man uitspelen verlaagt het aantal kansen enorm. Als Bojan zo doorgaat dan is het de 2e misser op rij uit Barcelona. De Boer houdt nog steeds vast aan zijn plannen. Maar hoelang moet je doorgaan wanneer je steeds punten blijft verliezen?
Jari020
 Jari020 - zaterdag 24 augustus 2013 - 10:23   quote  deeplink  
Het wordt weer eens tijd voor klassieke buitenspelers die de achterlijn halen. Dit is niet om aan te gluren.
Enigma
 Enigma - zaterdag 24 augustus 2013 - 11:02   quote  deeplink  
Heb gisteren en vannacht, ja vannacht want ik kan niet tegen zulk dom verlies, eens geprobeerd te kijken zonder mijn Ajax bril. En dan, puur op feiten kom ik tot zeer trieste conclusies.

1- sigthorson is een grote miskoop. Kun je duizend keer lullen dat hij scoort, blijft miskoop; te vroeg gehaald. 1 supergoal gemaakt en die was tegen feijenoord vorige week met zijn knar. Mag overigens voor 70% op conto van ligeon geschreven worden...
2- bojan rendeert niet als rb en is daardoor ook een onnodige huurkoop; van hanegem en gijp hebben helaas gelijk. Misschien op tien zou hij beter rendement geven maar daar twijfel ik ook aan want na de jc schaal is het een jankerd geworden die niet weet wat meespelen in een team betekent. Ik dacht eerst echt dat hij onze missing link was, niet dus. Gauw op de bank en zandzakkentraining geven. Stomme Spaanse don quichotte. Wat? Spaanse peper in zijn reet proppen!
3- Fischer zandzakkentraining en op wissel zetten. Denkt dat hij er al is maar is geen schim van zijn schaduw van vorig jaar. Wat teleurstellend voor zo een talent.
Ik vraag mij af waarom wij geen echte buitenspelers hebben, hoe kan dat nou??????? Verdomme feijenoord heeft ze om de haverklap; boetius, schaken, cabral. Twente heeft ze, Azië heeft ze, PSV heeft ze.. Waarom lukt dat ons niet???? Zet die de sa of die jongen van Sparta erin!!!
4- Erikson; top. Jongen moet inderdaad weg voor zichzelf want zo gaat hij kapot. Vond hem altijd niks maar nu zie ik dat niet hij is blijven staan in ontwikkeling maar vooral de rest en niet in het minst de staf.. Zonder e jong is hij een roepende in de woestijn.
5- schone had leuke dingen vorig jaar maar alom gezien is hij de zwakste schakel en moet hij echt op de bank of beter nog ballenjongen worden. Schuldig aan veel tegengoals. Te statisch en draait alleen met excellerende Erikson en de jong. Maar dat zou Juul de korte ook kunnen. Weg met die gast, al scoort ie nog tien keer.
6- polsen was vorig jaar erg nuttig maar gisteren schuldig aan twee tegengoals, samen met schone. Waarom niet daar toornstra gehaald????? Of nog veel liever bazoer???? PSV zetbtoch ook bakkali in? Als werden toch een tussenjaar hebben geef dan zulke jongens de kans. In de cl hebben wij, net als de andere nl ploegen helemaal niks te zoeken.
7-van Rijn.... Poppetje gezien, kastje dicht. Heel gauw op bank en ligeon de kans geven. Minder dan de b versie van Greg kan het niet worden. Wat een lulhannes met verdedigen is dat geworden zeg, praat ik niet eens over doorschuiven..
8- Toby, jij klaar voor pl??? Nog niet eens voor de bank daar jongen. Was zo goed bezig maar was vorige week debet aan o-1 en nu ook mede schuldig aan 0-2. Mag gaan van mij en heel snel.
9- moisander redelijk maar kan niet hele centrum alleen aan. Daar moet een beest als rekik naast. Helaas is die naar PSV, goeie zet van hun.
10- boilesen vond ik juist erg goed. Liet meer zien in een helft dan blind in vier wedstrijden. Even wat bijschaven aan taakbewustheid en voilà de beste linksback die wegebben sinds maxwell.
11-- Vermeer tja, soms heerlijk soms kan ik hem wel wat doen. De 1-2 had hij beter kunnen verdedigen en de 2-3 was een blunder van hem. Evenals in voorgaande wedstrijden is hij niet op niveau. Vandaar ook vorm in oranje.

Ik vind dat de staf ook ligt te slapen. Je moet vernieuwen om scherp te blijven. Stilstaan is achteruitgang. Kijk naar andere teams die kampioen zijn geworden. Ze verkopen spelers en kopen bij. Bayern München, Dortmund, man city, man united, toentertijd PSV, real Madrid, PSG, Barcelona, inter, Juventus, Milan,,porto... Om beter te worden moet je soms gewoon verkopen en nieuwe jeugd inpassen of gewoon kopen! Zelfs van Gaal deed dat met bijv van Vossen en Ronald de Boer (Twente). Deze staf kiest daar niet voor en het gevolg is duidelijk. Misschien lopen we achterstand weer in maar het kan ook nu fout lopen! Op zich is datgeen ramp maarvwel onnodig en dat mogen werden destabiliseren aanrekenen. Dan doel ik op schone laten staan, van Rijn, geen lef om sigthorson op bank te zetten. Maar het zal wel aan mij liggen hoor. Feit is dat ik, ook al kan ik het niet uit mijn mond krijgen, op dit moment met pijn in mijn hart maar ook plezier kijk naar de mannen van cocu en cocu zelf. Fris, aanvallend, hard optreden waar nodig, technisch zeer vaardig én een trainer die zonder pardon een aankoop binnen twintig minuten eerste helft durft te wisselen voor eigen jeugd. Dát is lef, dát is de absolute wil om te winnen. En misschien lukt hetze nog niet maar ik ben jaloers op waterzijde durven en doen; combinatie van Ajax en feijenoord.

Sorry voor de lap tekst maar ben zo ziek van mijn club, bah. Schaam me dood voor zulke lamlullen(bijna allemaal dan)

Houd mijn hart nubal vast voor volgende week...
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 24 augustus 2013 - 11:54   quote  deeplink  
Ik moet dus blij zien dat ik het niet heb kunnen zien.
Enigma
 Enigma - zaterdag 24 augustus 2013 - 12:05   quote  deeplink  
Heeeel blij...
Enigma
 Enigma - zaterdag 24 augustus 2013 - 12:06   quote  deeplink  
Als ik jou was ging ik voogende week naar Curaçao of zo. Op kosten van Ajax als smartegeld
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 24 augustus 2013 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 12:06 schreef Enigma het volgende:
Als ik jou was ging ik voogende week naar Curaçao of zo. Op kosten van Ajax als smartegeld
Hahaha, heb helaas mijn studie waardoor het niet kan ;)
nora
 nora - zaterdag 24 augustus 2013 - 12:48   quote  deeplink  
Nou Enigma het is duidelijk wat jij er van vind ik ben het globaal een met je, even over onze belg Toby de meest overschatte voetballer en ook door hem zelf.Ajax neem het eerste beste bod aan en verkoop hem, hij mist handelingssnelheid en techniek en hardheid op Ajax niveau.Vermeer is en daar blijf ik bij een mindere keeper als Cillissen niemand heeft het weer over zijn rare aktie in de blessuretijd in plaats de bal over de zijlijn te koppen wil hij de man uitspelen gelukkig ging die bal over het doel. Schone is op dit moment een stuk minder als vorig seizoen te traag en teveel tijd nodig in de combinatie.Fisher volledig uit vorm wil bij elke aktie 5 man uitspelen en raakt steeds de bal kwijt.Siggi scoort maar is beslist nog niet in vorm ballen springen van zijn voet in 1 op 1 situaties met keeper tegenstander hadden zeker 2 doelpunten moeten zijn.Eriksen niet in vorm maar steekt nog met kop en schouders boven de rest uit.Bojan staat op de verkeerde plek is een man achter de spits.
Enigma
 Enigma - zaterdag 24 augustus 2013 - 13:17   quote  deeplink  
Ene kant Nora ga ik met je mee vwb vermeer andere kant had hij de 2-3 bij Azië moeten hebben, vind ik. Alleen bij hoge ballen vind ik Vermeer steedsczwakker worden. Toby inderdaad snel weg. Bojan zijn we roerend eens over zijn positie.

Als frank niet bijkoopt: een echte rb en een aanvallende mv plus echte killerspits is hetbsimpelwegbeen verloren seizoen en maken. We pas op de plaats. Op zich niet erg maar communiceerr datvdan. Ik zeg: toornstra, zihkovic(Groningen) en eenntype assaidi. Maar dan wel metbgifbin hum lijf
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 24 augustus 2013 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 00:42 schreef nora het volgende:

[..]

Die geeft nog een assist deze week en vorige week Fischer loopt alleen voor zich zelf te voetballen met oogkleppen op.
assist?

balletje breed... Eriksen deed al het werk door in de goede positie te komen en daarna fantastish uit te halen...
moa
 moa - zaterdag 24 augustus 2013 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 11:02 schreef Enigma het volgende:
Heb gisteren en vannacht, ja vannacht want ik kan niet tegen zulk dom verlies, eens geprobeerd te kijken zonder mijn Ajax bril. En dan, puur op feiten kom ik tot zeer trieste conclusies.

1- sigthorson is een grote miskoop. Kun je duizend keer lullen dat hij scoort, blijft miskoop; te vroeg gehaald. 1 supergoal gemaakt en die was tegen feijenoord vorige week met zijn knar. Mag overigens voor 70% op conto van ligeon geschreven worden...
2- bojan rendeert niet als rb en is daardoor ook een onnodige huurkoop; van hanegem en gijp hebben helaas gelijk. Misschien op tien zou hij beter rendement geven maar daar twijfel ik ook aan want na de jc schaal is het een jankerd geworden die niet weet wat meespelen in een team betekent. Ik dacht eerst echt dat hij onze missing link was, niet dus. Gauw op de bank en zandzakkentraining geven. Stomme Spaanse don quichotte. Wat? Spaanse peper in zijn reet proppen!
3- Fischer zandzakkentraining en op wissel zetten. Denkt dat hij er al is maar is geen schim van zijn schaduw van vorig jaar. Wat teleurstellend voor zo een talent.
Ik vraag mij af waarom wij geen echte buitenspelers hebben, hoe kan dat nou??????? Verdomme feijenoord heeft ze om de haverklap; boetius, schaken, cabral. Twente heeft ze, Azië heeft ze, PSV heeft ze.. Waarom lukt dat ons niet???? Zet die de sa of die jongen van Sparta erin!!!
4- Erikson; top. Jongen moet inderdaad weg voor zichzelf want zo gaat hij kapot. Vond hem altijd niks maar nu zie ik dat niet hij is blijven staan in ontwikkeling maar vooral de rest en niet in het minst de staf.. Zonder e jong is hij een roepende in de woestijn.
5- schone had leuke dingen vorig jaar maar alom gezien is hij de zwakste schakel en moet hij echt op de bank of beter nog ballenjongen worden. Schuldig aan veel tegengoals. Te statisch en draait alleen met excellerende Erikson en de jong. Maar dat zou Juul de korte ook kunnen. Weg met die gast, al scoort ie nog tien keer.
6- polsen was vorig jaar erg nuttig maar gisteren schuldig aan twee tegengoals, samen met schone. Waarom niet daar toornstra gehaald????? Of nog veel liever bazoer???? PSV zetbtoch ook bakkali in? Als werden toch een tussenjaar hebben geef dan zulke jongens de kans. In de cl hebben wij, net als de andere nl ploegen helemaal niks te zoeken.
7-van Rijn.... Poppetje gezien, kastje dicht. Heel gauw op bank en ligeon de kans geven. Minder dan de b versie van Greg kan het niet worden. Wat een lulhannes met verdedigen is dat geworden zeg, praat ik niet eens over doorschuiven..
8- Toby, jij klaar voor pl??? Nog niet eens voor de bank daar jongen. Was zo goed bezig maar was vorige week debet aan o-1 en nu ook mede schuldig aan 0-2. Mag gaan van mij en heel snel.
9- moisander redelijk maar kan niet hele centrum alleen aan. Daar moet een beest als rekik naast. Helaas is die naar PSV, goeie zet van hun.
10- boilesen vond ik juist erg goed. Liet meer zien in een helft dan blind in vier wedstrijden. Even wat bijschaven aan taakbewustheid en voilà de beste linksback die wegebben sinds maxwell.
11-- Vermeer tja, soms heerlijk soms kan ik hem wel wat doen. De 1-2 had hij beter kunnen verdedigen en de 2-3 was een blunder van hem. Evenals in voorgaande wedstrijden is hij niet op niveau. Vandaar ook vorm in oranje.

Ik vind dat de staf ook ligt te slapen. Je moet vernieuwen om scherp te blijven. Stilstaan is achteruitgang. Kijk naar andere teams die kampioen zijn geworden. Ze verkopen spelers en kopen bij. Bayern München, Dortmund, man city, man united, toentertijd PSV, real Madrid, PSG, Barcelona, inter, Juventus, Milan,,porto... Om beter te worden moet je soms gewoon verkopen en nieuwe jeugd inpassen of gewoon kopen! Zelfs van Gaal deed dat met bijv van Vossen en Ronald de Boer (Twente). Deze staf kiest daar niet voor en het gevolg is duidelijk. Misschien lopen we achterstand weer in maar het kan ook nu fout lopen! Op zich is datgeen ramp maarvwel onnodig en dat mogen werden destabiliseren aanrekenen. Dan doel ik op schone laten staan, van Rijn, geen lef om sigthorson op bank te zetten. Maar het zal wel aan mij liggen hoor. Feit is dat ik, ook al kan ik het niet uit mijn mond krijgen, op dit moment met pijn in mijn hart maar ook plezier kijk naar de mannen van cocu en cocu zelf. Fris, aanvallend, hard optreden waar nodig, technisch zeer vaardig én een trainer die zonder pardon een aankoop binnen twintig minuten eerste helft durft te wisselen voor eigen jeugd. Dát is lef, dát is de absolute wil om te winnen. En misschien lukt hetze nog niet maar ik ben jaloers op waterzijde durven en doen; combinatie van Ajax en feijenoord.

Sorry voor de lap tekst maar ben zo ziek van mijn club, bah. Schaam me dood voor zulke lamlullen(bijna allemaal dan)

Houd mijn hart nubal vast voor volgende week...
Hoe ziet je beoogde basis elf er dan precies uit?
Van wat ik hier uit opmaak blijven alleen Eriksen, Moisander en Boilesen over?
Pietje
 Pietje - zaterdag 24 augustus 2013 - 14:41   quote  deeplink  
Op uitnodiging van een kennis heb ik de wedstrijd mogen bijwonen. Eén positief element: wat is het Abe Lenstra stadion gezellig en sfeervol. Vooruit nog een positief element: we hebben niet verloren... En dat had zomaar kunnen gebeuren. Bij veel Ajacieden, teveel Ajacieden brandde niet het heilige vuur om te willen winnen, om strijd te leveren. Deze selectie is toch echt al een poosje bijelkaar, ze doen niet anders dan trainen, maar wanneer er met grote regelmaat een bal over 3 of 4 meter NIET bij een medespeler aankomt, is dat dramatisch. Ajax begon goed en - met veel hulp van Heerenveen - kwamen we op een 0-2 voorsprong. Maar gelukkig voor Heerenveen bood Ajax de Friezen een tegendienst. De verdediging van ons was te triest voor woorden... Van Rhijn? Pffff zeer zwak. Alderweireld?? nog zwakker. Vermeer? Het zag er weer niet goed uit bij hem, hoewel hij aan het einde van de wedstrijd Heerenveen van de 4-3 afhield. Moisander? Te traag. Boilesen beviel me wel, hoewel je goed kon zien, dat hij niet erg veel zelfvertrouwen had. Schøne is opnieuw door het ijs gezakt. Dan coach de Boer. Hij maakt opnieuw een grote blunder door een speler op de verkeerde plek te zetten. (Net als twee seizoenen geleden bij Theo Janssen). Hert is nu Bojan, die misbruikt wordt als rechterspits. Hij is het niet en hij zal het ook niet worden. De Boer, wordt wakker. Daarnaast is Fischer HOPELOOS uit vorm. Echt waar Ajax-vrienden, het was tenenkrommend. Met deze wedstrijd-mentaliteit en met deze vorm en spelers op verkeerde posities, gaan we de komende 3 wedstrijden (FC Groningen, PEC Zwolle en PSV) op zeker veel punten verspelen. Het was één groot drama gisteren.
Wat mij betreft is Ajax gisteren in delen van de wedstrijd door een absolute ondergrens gezakt. Dat belooft wat voor de komende wedstrijden en, strakjes, voor de Champions League...
Ook ben ik het met Enigma eens: ik blijf Sightorssón een povere spits vinden, ondanks zijn recente doelpunten. Sorry.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 augustus 2013 door Pietje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (vrijdag 23 augustus 2013, 20:00): 3 - 3

0.0088059