|
|
Eide
|
|
|
Omdat er nogal wat gesprekken plaatsvinden in talloze onderwerpen over de juiste selectie, kwaliteiten van spelers en dergelijke... nu dus een groot onderwerp Ajax algemeen voor dit seizoen, niet voor geruchten maar gewoon om over de club, spelers of andere aanverwante zaken te praten.
Amsterdamsche Football Club Ajax 18 maart 1900
Stadion: Amsterdam ArenA | capaciteit 53.052
Staf: Frank de Boer Hennie Spijkerman Dennis Bergkamp Jaap Stam Carlo l'Ami
Selectie Kenneth Vermeer Jasper Cillessen Mickey van der Hart
Ricardo van Rhijn Toby Alderweireld Niklas Moisander Mike van der Hoorn Joël Veltman Nicolai Boilesen Daley Blind Stefano Denswil Ruben Ligeon
Christian Poulsen Christian Eriksen Siem de Jong Lucas Andersen Davy Klaassen Lasse Schöne Thulani Serero
Viktor Fischer Kolbeinn Sigthórsson Bojan Krkic Tobias Sana Danny Hoesen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 augustus 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De Jong nog zeker dag in ziekenhuis
Donderdag wordt er een foto van de long van De Jong gemaakt. Als die er volgens de artsen goed uitziet, mag de drain er uit. Vrijdag wordt vervolgens nog een foto gemaakt en als ook daar niks vreemds op te zien is, mag De Jong naar huis.
Ajax moet het de komende weken sowieso zonder de aanvoerder doen. Voor het herstel van een klaplong staat zeker zes weken. Bron
Naat dus :(
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 augustus 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Boer schijnt voor Serrero te gaan kiezen komend weekend, hij zegt dat het kwartje gevallen schijnt te zijn bij Serrero.. Ik hoop het.. Vind hem namelijk geniaal in de combinatie.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 - 18:33 schreef remco k het volgende:De Boer schijnt voor Serrero te gaan kiezen komend weekend, hij zegt dat het kwartje gevallen schijnt te zijn bij Serrero.. Ik hoop het.. Vind hem namelijk geniaal in de combinatie.. +100 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wil Serrero ook wel zien eigenlijk. Schone is gewoon niet in vorm. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Serero zie ik liever dan Schone maar vond Serero bij Jong Ajax in de eindpaas schokkend zwak... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Serero het vertrouwen geven...in de basis laten starten...je weet niet wat je ziet.... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Als je Schone in de basis zet weet je ook niet wat je ziet. Je ziet in ieder geval niets positiefs :-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Lasse heeft echt wel hele goede wedstrijden gespeeld, op verschillende plekken. Hij is de perfecte 12e man voor een ploeg, een alleskunner. Maar vorm is alles en de beste moet spelen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Serero techn/geweldig ik hoop dat hij ook overzicht houd, maar ik gun hem die kans wel hopelijk speelt hij de sterren van de hemel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Serero weet bij z'n invalbeurten (nog) niet te overtuigen. Het is te makkelijk om de slechte vorm aan die ene positie te wijten maar je merkt toch dat Ajax Siem enorm mist.
Wordt er langzaam wel goed ziek van, zo wisselvallig als Ajax elke seizoenstart weer speelt. De ploeg kan zoveel beter maar lijkt daar 10 wedstrijden voor nodig te hebben. Dan krijg je weer dat opportunistische gedoe over keepers, transfers en weet ik veel wat terwijl iedereen weet dat deze zelfde ploeg ook heeft gewonnen in de Champions League om maar eens iets te noemen.
Kwaliteit is er zat, althans, voor de huidige ambities van Ajax maar Ajax wil vooruit, dat gaat niet als je elke competitiestart weer 2 stappen terug hebt gedaan. Ik hou m'n hart vast voor de CL loting. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 - 10:10 schreef nora het volgende:Serero techn/geweldig ik hoop dat hij ook overzicht houd, maar ik gun hem die kans wel hopelijk speelt hij de sterren van de hemel. Vond hem zeker in het begin veel belovend ook tegen Heerenveen. Jammer dat hij toen rood pakte! Meer potentie dan schone dus opstellen.! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 - 09:39 schreef Eide het volgende:Serero weet bij z'n invalbeurten (nog) niet te overtuigen. Het is te makkelijk om de slechte vorm aan die ene positie te wijten maar je merkt toch dat Ajax Siem enorm mist. Wordt er langzaam wel goed ziek van, zo wisselvallig als Ajax elke seizoenstart weer speelt. De ploeg kan zoveel beter maar lijkt daar 10 wedstrijden voor nodig te hebben. Dan krijg je weer dat opportunistische gedoe over keepers, transfers en weet ik veel wat terwijl iedereen weet dat deze zelfde ploeg ook heeft gewonnen in de Champions League om maar eens iets te noemen. Kwaliteit is er zat, althans, voor de huidige ambities van Ajax maar Ajax wil vooruit, dat gaat niet als je elke competitiestart weer 2 stappen terug hebt gedaan. Ik hou m'n hart vast voor de CL loting. Serero deed het beter als Schone...ik hou mijn hart ook vast want we geven de doelpunten veel te makkelijk weg |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 - 19:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Serero deed het beter als Schone...ik hou mijn hart ook vast want we geven de doelpunten veel te makkelijk weg Terechte opmerking. 7 goals tegen in 3 wedstrijden is gewoon zeer zwak. Ik vond het verschil tussen Schone en Serero niet noemenswaardig. Beide gewoon zwak. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Mischien Schone en Bojan om draaien? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Waarom niet Andersen op de plaats van Siem... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bojan vanaf 10 en De Sa op 7 misschien. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik vind Fischer op 10 en andersen op 11 nog altijd beste optie... lijkt me ook beter voor Bojan |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Btw is die Hoogendijk niet wat voor cvm? Omschreef zichzelf als een stofzuiger met voetbal kwaliteiten... Kan daarnaast ook nog eens heel lekkere goals maken en veel slechter dan Schone kan niet... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 - 22:55 schreef Eide het volgende:[..] Terechte opmerking. 7 goals tegen in 3 wedstrijden is gewoon zeer zwak. Ik vond het verschil tussen Schone en Serero niet noemenswaardig. Beide gewoon zwak. De fout ligt bij Poulsen wat ik al zo vaak heb gezegd. Deze oude man kan het niet meer belopen. Als je onder druk staat zoals in de CL dan kan hij van waarde zijn want dan staat hij vlak voor de defensie en kan hij lekker stofzuigen. Als je zoals ajax vaak op de helft van de tegenstander staat dan moet hij de man zijn voor de afvallende bal. Tegen AZ, f;noord en helemaal tegen heerenveen waren die telkens voor hunnie en niet voor ajax. De beste man is meer verdediger dan middenvelder. Sluit nooit aan waardoor bijna elke keer een counter voor de tegenpartij wordt ingeleid. Hij verdeeld het team in twee gedeeltes. Anita was wel die speler die door dekte en veel ballen pakte. Ik schik er ook van dat FdB dat niet inziet |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 - 23:03 schreef NatjosFC het volgende:Btw is die Hoogendijk niet wat voor cvm? Omschreef zichzelf als een stofzuiger met voetbal kwaliteiten... Kan daarnaast ook nog eens heel lekkere goals maken en veel slechter dan Schone kan niet... We hebben met bazoer een geweldig talent rondlopen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Of Andersen op 7 en Bojan op 6 op de plaats van Siem... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dat voorin wisselen maakt niet zo veel uit. CVM daar moet aktie worden ondernomen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Hoogendijk staat al bij ons onder contract en kan met HAAR leeftijd ook wat ervaring brengen... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 - 23:06 schreef NatjosFC het volgende:[..] Hoogendijk staat al bij ons onder contract en kan met HAAR leeftijd ook wat ervaring brengen... Sorry zat even niet op re letten |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Nog snel MADURO halen!!!! Geloof jij het ?? Ik niet... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Sigthórsson geblesseerd in play-off
De eerste play-offwedstrijd om een WK-ticket tussen IJsland en Kroatië is op een deceptie voor Kolbeinn Sigthórsson uitgelopen. De Ajacied ging in de extra tijd van de eerste helft per brancard van het veld. Hij heeft schade aan zijn enkelband opgelopen. De ernst daarvan moet de komende dagen bij nader onderzoek worden vastgesteld.
Sigthórsson stond in Reykjavik in de basis van de eerste play-off tegen Kroatië. Maar in de blessuretijd van de eerste helft sloeg het noodlot toe en moest de Ajacied per brancard van het veld. In de tweede helft kreeg IJsland de volgende tegenslag te incasseren toen Skulason met een rode kaart moest vertrekken. Kroatië wist de overtal echter niet uit te buiten. In IJsland bleef het 0-0. Dinsdag staat de return in Zagreb op het programma. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Als het z'n enkelbanden zijn is die weer tot ruim na de winterstop weg. Bojan, Hoessen of Siem. Initieel denk ik Siem en dan Bojan in de spits als die terug is. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 23:15 schreef Eide het volgende:Sigthórsson geblesseerd in play-offDe eerste play-offwedstrijd om een WK-ticket tussen IJsland en Kroatië is op een deceptie voor Kolbeinn Sigthórsson uitgelopen. De Ajacied ging in de extra tijd van de eerste helft per brancard van het veld. Hij heeft schade aan zijn enkelband opgelopen. De ernst daarvan moet de komende dagen bij nader onderzoek worden vastgesteld. Sigthórsson stond in Reykjavik in de basis van de eerste play-off tegen Kroatië. Maar in de blessuretijd van de eerste helft sloeg het noodlot toe en moest de Ajacied per brancard van het veld. In de tweede helft kreeg IJsland de volgende tegenslag te incasseren toen Skulason met een rode kaart moest vertrekken. Kroatië wist de overtal echter niet uit te buiten. In IJsland bleef het 0-0. Dinsdag staat de return in Zagreb op het programma. Bron Random oud topic om in te plaatsen? ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Eentje die beter geschikt was denk ik, gewoon allerlei crap over het lopende seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat de boer al met Siem verder wou voorlopig. Hij speelde daaromheen met mensen die een goal kunne maken. Fischer maar wee vanaf links dan |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
1 Finnbogason 2 De Jong 3 Hoessen 4 Fisher 5 Bojan
Mijn top 5 voor de spitspositie nu Sigi weer maar eens geblesseerd is.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Mijn god wat een drama voor die jongen en vergeet het niet maar hij pas 22 even voor alle duidelijkheid. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 23:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:1 Finnbogason 2 De Jong 3 Hoessen 4 Fisher 5 Bojan Mijn top 5 voor de spitspositie nu Sigi weer maar eens geblesseerd is.... Fisher in de spits.. lol Bojan in se spits... lol Allemaal 0 vorm en 0 afwerking.
Finn... speelt volgens mij niet hier. Komt ook niet.
1. Hoessen (hoort zijn kans te krijgen) 2. de Jong (handig als stand in als zo vaak) 3. De op dat moment best in vorm zijnde jong Ajax spits. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 november 2013 - 00:33 schreef nora het volgende:Mijn god wat een drama voor die jongen en vergeet het niet maar hij pas 22 even voor alle duidelijkheid. Eens. Nog geen moment kans gehad om fit en in vorm zich te laten zien.
Initieel hoop ik toch op Hoessen. Hoessen in de spits met Siem en Klaassen daarachter lijkt me een prima oplossing. Op termijn, als Bojan fit is, is Bojan ook een optie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat verwacht je van Duarte de komende weken. Die komt terug morgen bij jong Ajax. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat verwacht je van Duarte de komende weken. Die komt terug morgen bij jong Ajax. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Afwachten. Ik zie Duarte en Klaassen als de 2 beste middenvelders achter Siem de Jong. Klaassen is bijna een kopie van Siem in zijn speelstijl. Duarte is wat dynamischer. Uit laten vechten met z'n tweetjes waarbij ik een persoonlijke voorkeur heb voor Klaassen omdat hij uit de eigen jeugd komt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 november 2013 - 12:38 schreef Eide het volgende:[..] Afwachten. Ik zie Duarte en Klaassen als de 2 beste middenvelders achter Siem de Jong. Klaassen is bijna een kopie van Siem in zijn speelstijl. Duarte is wat dynamischer. Uit laten vechten met z'n tweetjes waarbij ik een persoonlijke voorkeur heb voor Klaassen omdat hij uit de eigen jeugd komt. Wat dacht je van de Jong op 9 en Klaassen met Duarte daarachter, met Bojan vanaf rechts en Fischer vanaf links..
Of Bojan op 9, de Jong met Klaassen daarachter, Fischer vanaf links en Duarte vanaf rechts, daar heeft ie veel gespeeld bij Sparta. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 november 2013 - 12:45 schreef remco k het volgende:[..] Wat dacht je van de Jong op 9 en Klaassen met Duarte daarachter, met Bojan vanaf rechts en Fischer vanaf links.. Of Bojan op 9, de Jong met Klaassen daarachter, Fischer vanaf links en Duarte vanaf rechts, daar heeft ie veel gespeeld bij Sparta. Ik vind beide zeer goede opties. Met Blind op de nr 6 erbij heb je gewoon een goed team. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat laatste zeker, maar daar heb ik me al vrij vaak over uitgesproken, en hij bewijst daar ook gewoon goed te kunnen voetballen. Speelde vandaag bij Oranje op die plek trouwens belabberd.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Zonder meer, hoewel ik Bojan liever in de as zie dan op de flanken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Net achter de spitspositie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 november 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 november 2013 - 17:30 schreef remco k het volgende:Dat laatste zeker, maar daar heb ik me al vrij vaak over uitgesproken, en hij bewijst daar ook gewoon goed te kunnen voetballen. Speelde vandaag bij Oranje op die plek trouwens belabberd.. Moet zich nog eerst bewijzen in grote wedstrijden maar deed het tegen Celtic niet onaardig.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 november 2013 - 12:45 schreef remco k het volgende:[..] Wat dacht je van de Jong op 9 en Klaassen met Duarte daarachter, met Bojan vanaf rechts en Fischer vanaf links.. Of Bojan op 9, de Jong met Klaassen daarachter, Fischer vanaf links en Duarte vanaf rechts, daar heeft ie veel gespeeld bij Sparta. 1e optie de beste... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 november 2013 - 12:38 schreef Eide het volgende:[..] Afwachten. Ik zie Duarte en Klaassen als de 2 beste middenvelders achter Siem de Jong. Klaassen is bijna een kopie van Siem in zijn speelstijl. Duarte is wat dynamischer. Uit laten vechten met z'n tweetjes waarbij ik een persoonlijke voorkeur heb voor Klaassen omdat hij uit de eigen jeugd komt. Leg mij eens uit waarom eigen jeugd de voorkeur krijgt....vind Duarte completer.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik hou van het type Siem de Jong/Davy Klaassen. Gasten die niet spectaculair zijn om naar te kijken maar vrijwel alles goed doen, goals meepikken gewoon moeilijk zijn voor een tegenstander om te bespelen.
Wat ik van Duarte heb gezien maakt me ook best vrolijk hoor. Maar de eigen jeugd weet hoe et werkt bij Ajax, geen het systeem, kent de druk en zijn gewoon jongens waarvan ik altijd hoop dat ze het redden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ze hebben meer mee gekregen dat klopt...daarom zie je dat nieuwe spelers moeite hebben met het niveau....toch vond ik dat Duarte zich al snel aangepast had....kan alleen maar beter worden als je hem maar minuten laat maken.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax vreest toch voor zware blessure Sigthórsson
De blessure van Kolbeinn Sigthórsson is wellicht ernstiger dan aanvankelijk werd gedacht. De spits van Ajax keert onmiddelijk terug naar Amsterdam, waar hij maandag zal worden onderzocht.
Sigthórsson liep in het WK-kwalificatieduel tussen IJsland en Kroatië (0-0) een enkelblessure op. Maandag meldt de aanvaller zich in het VU-ziekenhuis voor een scan van zijn gekwetste enkel.
"Aanvankelijk zou hij wel naar Kroatië toe gaan", zegt Frank de Boer in De Telegraaf. "Maar Kolbeinn heeft na de thuiswedstrijd een slechte nacht gehad, waarin de enkel flink is opgezwollen. Daarna is besloten dat hij onmiddellijk naar ons toe komt."
De oefenmeester durft niets meer te zeggen over de ernst van de blessure. "Aanvankelijk dacht men in IJsland dat het meeviel, maar ik kan er nu weinig zinnigs over zeggen", aldus De Boer. Bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 november 2013 door Eide -- |
|
|
|