BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: EN NU DE CVM !!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 oktober 2013 - 13:55   quote  deeplink  
Zo heel bijzonder was Blind daar niet hoor..
Wie ik graag op die plek zou willen zien Ayoub van utrecht
die is in alles beter dan Blind..
Peterhs
 Peterhs - zondag 20 oktober 2013 - 15:03   quote  deeplink  
Dan zien we spoedig weer een nieuw elftal, want de vorm is met de wedstrijd meteen verdwenen...
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 oktober 2013 - 16:26   quote  deeplink  
De Boer is zoekende mede door blessures en mede doordat de selectie
gelijkwaardig is. Wat goed is als je niet zo een middelmatig team had.
Vanaf nu zal ik weer wat positiever zijn want gelukkig bakt de concurrentie er ook weinig van!
remco k
 remco k - zondag 20 oktober 2013 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 13:55 schreef Hummel10 het volgende:
Zo heel bijzonder was Blind daar niet hoor..
Wie ik graag op die plek zou willen zien Ayoub van utrecht
die is in alles beter dan Blind..
Dat is echt een heel matige speler.. Blind was daar in mijn optiek echt een verademing ten op zichte van de laatste periode..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 oktober 2013 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 17:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is echt een heel matige speler.. Blind was daar in mijn optiek echt een verademing ten op zichte van de laatste periode..
Blind is een matige speler en ik weet nog steeds niet hoe jij voetbal kijkt
maar vond hem zeker de eerste helft echt niet goed!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 oktober 2013 - 21:26   quote  deeplink  
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=8410&abbr=ajaxshowtime

Bekijk dit filmpje maar dit zag ik ook zo en dat werd in de rust
met deze beelden bevestigd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 oktober 2013 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 11:27 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Denk ik ook niet, misschien zal Poulsen er de rest van het jaar alsnog staan, wat ik niet hoop.
Is inderdaad niet te hopen....al is Poulsen in mijn optiek beter als Schone....maar wie weet wat er over een paar weken gaat gebeuren....misschien dat Blind zijn kans krijgt tijdens het trainingskamp in de winterstop of wordt er als nog een nieuwe CVM aangetrokken...
remco k
 remco k - maandag 21 oktober 2013 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 21:26 schreef Hummel10 het volgende:
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=8410&abbr=ajaxshowtime

Bekijk dit filmpje maar dit zag ik ook zo en dat werd in de rust
met deze beelden bevestigd
Precies dat wat van Halst niet goed vind is een opdracht van de Boer, het inzakken tussen de verdedigers.. Alleen de eerste 20 minuten was hij onwennig, daarna gewoon goed..
remco k
 remco k - maandag 21 oktober 2013 - 08:18   quote  deeplink  
En dat waar die het over heeft gebeurde in de eerste helft twee keer. Overigens zeg ik niet dat ie het geweldig heeft gedaan, en zijn er genoeg dingen voor verbetering vatbaar. Maar het begin is er, en het zou maarzo eens de meesterzet ala Anita kunnen worden.
nora
 nora - maandag 21 oktober 2013 - 09:57   quote  deeplink  
Ik vind dat Blind zeker een verbetering is als CVM en ja zeker hij moet daar nog zeker stappen in maken, wat meer durf tonen en wat meer een bal in de diepte spelen, maar zeker de tweede helft zag je hem brutaler worden en wat meer diep spelen en het is pas de eerste keer in Ajax 1 en ook nog tegen een laffe counterploeg als Twente, in mijn ogen gaat hij het redden op die plek zoals hij het in de jeugd ook heeft gered op die plek.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 21 oktober 2013 - 12:55   quote  deeplink  
Blind is een wijf en blijft een wijf is zijn spel. Verder zou ik gewoon op zoek gaan naar een echte verdedigende middenvelder. Trouwens was de start van alle 5 achterin afgelopen zaterdag een drama. Foute pass op foute pass, maar door hoor je niemand over maar als Poulsen het doet is het forum hier te klein want die mag dat niet doen?
remco k
 remco k - maandag 21 oktober 2013 - 15:06   quote  deeplink  
Volgens mij was er genoeg te lezen en is er zat geroepen over de eerste helft.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 22 oktober 2013 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2013 - 08:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Precies dat wat van Halst niet goed vind is een opdracht van de Boer, het inzakken tussen de verdedigers.. Alleen de eerste 20 minuten was hij onwennig, daarna gewoon goed..
had van Halst wel gelijk in, hij deed dat soms op verkeerde momenten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 oktober 2013 - 22:41   quote  deeplink  
Ik vind overigens Blind de laatste tijd wat beter in vorm komen....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 oktober 2013 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2013 - 11:34 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

had van Halst wel gelijk in, hij deed dat soms op verkeerde momenten.
van Halst is kut....punt
Eide
 Eide - donderdag 24 oktober 2013 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2013 - 12:55 schreef Ajax Warrior het volgende:
Blind is een wijf en blijft een wijf is zijn spel. Verder zou ik gewoon op zoek gaan naar een echte verdedigende middenvelder. Trouwens was de start van alle 5 achterin afgelopen zaterdag een drama. Foute pass op foute pass, maar door hoor je niemand over maar als Poulsen het doet is het forum hier te klein want die mag dat niet doen?
Mwah, toen Poulsen vorig jaar na de stop goed speelde werd dat ook gewoon gezegd. Poulsen staat daar als ervaren kracht. Hij behoort een rots in de branding te zijn, een zekerheid. En dat is hij niet. Vandaar dat de kritiek richting Poulsen terecht groter is dan naar Denswil of Veltman. Bovendien is er ook veel kritiek op Van Rhijn dus zo zwart/wit als jij het nu stelt is het duidelijk niet.

Maar er ligt wel een vergrootglas op Poulsen, dat ben ik wel met je eens.
Eide
 Eide - vrijdag 08 november 2013 - 23:34   quote  deeplink  
Blind blijft linksback bij Oranje: "Al is hij een echte nummer zes"

Louis van Gaal staat niet te kijken dat Frank de Boer Daley Blind steeds vaker aan laat treden als controlerende middenvelder. De keuzeheer van het Nederlands elftal noemt de Ajacied een 'typische nummer zes'. Desondanks blijft Blind voor Van Gaal de eerste keuze op de positie van linksback.

"Als Blind inderdaad op het middenveld gaat spelen, is het de vraag welke middenvelder ik buiten de selectie moet laten", zei Van Gaal vrijdag na de bekendmaking van zijn selectie voor de oefeninterlands met Japan en Colombia. "Voor de nummer 6-positie heb ik nu Jordy Clasie, Stijn Schaars en Nigel de Jong."

"Bovendien is het de vraag welk alternatief je op links achterin hebt", vervolgde Van Gaal. "Die positie is problematischer. Voor mij is het ook beter als hij linksback speelt, maar als je diep in mijn hart kijkt, dan zeg ik dat Daley een echte nummer 6 is. Die rol is hem op zijn lijf geschreven."

Bron

Stiekem toch wel een opvallende uitspraak van Van Gaal.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 09 november 2013 - 00:40   quote  deeplink  
Zeker, maar bovenal eerlijk.
VladPavlov
 VladPavlov - zaterdag 09 november 2013 - 10:58   quote  deeplink  
Blind speelt ook gewoon goed, geef die jongen een kans. Ik vind hem niet slecht spelen op die positie, terwijl hij hier nooit heeft gespeeld in Ajax 1. Kan mee opkomen en haalt best vaak de angel uit de aanval van de tegenpartij, wilt naar voren voetballen. Nee, ik denk dat hij hier goed gaat functioneren.
Eide
 Eide - zaterdag 09 november 2013 - 11:05   quote  deeplink  
Een aantal mensen hier (en op talloze fora) roept dat natuurlijk ook al even. Blind is positioneel sterk, is goed in de 1 tegen 1 en kan voetballend goed mee. Juist in de diepte is hij kwetsbaar, iets waar je als back meer mee geconfronteerd wordt dan als controleur.

Ik denk dat er twee elementen meespelen waarom Frank toch terughoudend is om Daley zo te laten spelen. Ten eerste is Daley linksback bij Oranje en doet hij daar ervaring op als basisspeler waar Ajax ook beter van wordt. Ten tweede is Daley gewoon de beste linksback van Nederland, ook bij Ajax is hij daar de beste.

Ben eens benieuwd hoe FdB dit luxeprobleem gaat oplossen.
nora
 nora - zaterdag 09 november 2013 - 11:16   quote  deeplink  
Op dit moment is hij de beste bij Ajax op die positie maar ik vermoed dat Ajax op termijn Bazoer daar gaat proberen en Daley weer linksback wordt.
Maar Boilessen dan een talent wat je niet op de bank gaat zetten ???
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 09 november 2013 - 11:37   quote  deeplink  
Er is bij Ajax veel voor verbetering vatbaar. Ze moeten eerst maar eens gaan beginnen met het geven van een goede pass. Zolang veel ballen niet aankomen of slecht aankomen, is dit onderdeel zeer matig. Te veel balverlies hierdoor. Bij de opbouw is de bewegelijkheid veel te beperkt waardoor de vindbaarheid van een vrije speler soms niet gemakkelijk is. Tegenstander zet een beetje druk en de bal is al weer terug bij de keeper. 1 van mijn grootste ergernissen tijdens de wedstrijden. Dat Ajax dit jaar nog niet uit een corner heeft gescoord is veelzeggend. Daar kun je toch ook op trainen lijkt mij. Tevens zijn er weinig voorzetten vanaf de achterlijn. En wanneer je als deze punten optelt kom je tot de conclusie dat Ajax veel te weinig kansen creƫert. En daardoor ook te weinig doelpunten maakt. Wedstrijden overtuigend winnen is er niet meer bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 november 2013 door Bobby1972 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2013 - 23:47   quote  deeplink  
Blind loopt enkelblessure op
JaySing, 10-11-2013 21:59, 932 views, AD |Wed €120 gratis + 1e mobiele weddenschap geld terug!
Daley Blind heeft zondagmiddag tijdens de uitwedstrijd tegen NEC een enkelblessure opgelopen. Maandag wordt Blind nader onderzocht in het ziekenhuis en wordt bekend hoe ernstig de blessure is. Door de kwetsuur komen wellicht de oefeninterlands tegen Japan en Colombia in gevaar.

In het Nederlands Elftal is Blind eerste keus op de linksback-positie. Frank de Boer gebruikt hem echter de laatste weken als controlerende middenvelder. Bondscoach Louis van Gaal gaf eerder aan dat hij ook in de Ajacied een ideale nummer '6' ziet, maar hem het liefst gebruikt als linksback.

Bronneke

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2013 door Hasjkoph --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2013 - 23:47   quote  deeplink  
Hier ben ik dus helemaaaaal niet blij mee..
Eide
 Eide - zondag 10 november 2013 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 23:47 schreef Hasjkoph het volgende:
Hier ben ik dus helemaaaaal niet blij mee..
Inderdaad. Hopelijk valt het mee. Een keer geen NL elftal kan Daley wel hebben, als hij er over 2 weken maar weer klaar voor is.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 11 november 2013 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 23:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Inderdaad. Hopelijk valt het mee. Een keer geen NL elftal kan Daley wel hebben, als hij er over 2 weken maar weer klaar voor is.
Precies.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 20:36   quote  deeplink  
Kijkend naar Milan-Ajax...

Door de blessure van Boilesen beland Blind weer op de linksbackpositie...jammer want hij was de beste man afgelopen dinsdag....omdat Veldman geschorst is voor de laatste poulewedstrijd zal Moisander zijn positie wel innemen...Denswil zal dan linkscentraal spelen....waarom niet van der Hoorn op de positie van Veldman....Moisander linkscentraal en Denswil linksback....dan kan Daley de CVM positie weer innemen...

De Boer baalt: 'Ook jammer voor Daley'

De blessure van Nicolai Boilesen heeft gevolgen voor Daley Blind. De 23-jarige international maakte de voorbije weken indruk als middenvelder, maar moet uitwijken naar de flank.
Medisch onderzoek naar de hamstring van Boilesen wees uit dat de Deense verdediger tot de winterstop moet toekijken. Frank de Boer zal Blind voorlopig als linksback inzetten, zo liet hij Sp!ts weten. Dat had hij liever niet gedaan.
"Heel erg jammer, omdat hij het zo goed deed", zegt De Boer over de blessure van Boilesen. "En ook jammer voor Daley Blind, die sterk speelde op het middenveld, maar nu weer naar de backpositie verhuist."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2013 door Jack Huntelaar --
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 28 november 2013 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 20:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Kijkend naar Milan-Ajax...

Door de blessure van Boilesen beland Blind weer op de linksbackpositie...jammer want hij was de beste man afgelopen dinsdag....omdat Veldman geschorst is voor de laatste poulewedstrijd zal Moisander zijn positie wel innemen...Denswil zal dan linkscentraal spelen....waarom niet van der Hoorn op de positie van Veldman....Moisander linkscentraal en Denswil linksback....dan kan Daley de CVM positie weer innemen...

De Boer baalt: 'Ook jammer voor Daley'

De blessure van Nicolai Boilesen heeft gevolgen voor Daley Blind. De 23-jarige international maakte de voorbije weken indruk als middenvelder, maar moet uitwijken naar de flank.
Medisch onderzoek naar de hamstring van Boilesen wees uit dat de Deense verdediger tot de winterstop moet toekijken. Frank de Boer zal Blind voorlopig als linksback inzetten, zo liet hij Sp!ts weten. Dat had hij liever niet gedaan.
"Heel erg jammer, omdat hij het zo goed deed", zegt De Boer over de blessure van Boilesen. "En ook jammer voor Daley Blind, die sterk speelde op het middenveld, maar nu weer naar de backpositie verhuist."
Is een goede optie, maar alleen al aan De Boer's reactie kun je zien dat het 'm niet gaat worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 20:49 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Is een goede optie, maar alleen al aan De Boer's reactie kun je zien dat het 'm niet gaat worden.
jammer maar klopt Hasjkoph!!
Peterhs
 Peterhs - donderdag 28 november 2013 - 20:59   quote  deeplink  
Waarom niet:
Denswill, Moisander, Hoorn centraal achterin.
2x CVM.
Geen backs
Doel heiligt de middelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 20:59 schreef Peterhs het volgende:
Waarom niet:
Denswill, Moisander, Hoorn centraal achterin.
2x CVM.
Geen backs
Doel heiligt de middelen.
zonder backs tegen Milan teken je eigen doodsvonnis...
Peterhs
 Peterhs - donderdag 28 november 2013 - 21:01   quote  deeplink  
Omdat? Op middenveld ze al opvangen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 21:06   quote  deeplink  
de buitenspelers van milan hebben dan vrije doortocht....worden we in de combinatie uitgetikt centraal...
Peterhs
 Peterhs - donderdag 28 november 2013 - 21:09   quote  deeplink  
Volgens mij kan je ook 1 op 1 spelen.
Dan moet je met van Rijn gaan spelen ipv Hoorn.
Dan kan je Denswill vast links op zich nemen en van Rhijn rechts. Ze spelen niet met meer aanvallers dan wij aan verdedigers hoor.
Altijd al een laffe voetbalclub geweest dus ze zullen ook nu weer vies counteren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 21:09 schreef Peterhs het volgende:
Volgens mij kan je ook 1 op 1 spelen.
Dan moet je met van Rijn gaan spelen ipv Hoorn.
Dan kan je Denswill vast links op zich nemen en van Rhijn rechts. Ze spelen niet met meer aanvallers dan wij aan verdedigers hoor.
Altijd al een laffe voetbalclub geweest dus ze zullen ook nu weer vies counteren.
Thuis??
Peterhs
 Peterhs - donderdag 28 november 2013 - 21:11   quote  deeplink  
Is en blijft een Italiaanse club en die durven dat echt wel.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 november 2013 - 21:12   quote  deeplink  
Lekker Poulsen weer op Cvm pff word weer billenknijpen
Peterhs
 Peterhs - donderdag 28 november 2013 - 21:23   quote  deeplink  
Heb het ook liever niet, maar zoals ik al zei doel heiligt de middelen.
Vind het gewoon te zonde op Blind weer weg te halen op die plaats.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 21:11 schreef Peterhs het volgende:
Is en blijft een Italiaanse club en die durven dat echt wel.
Dat dan weer wel...aan een gelijkspel genoeg....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 21:12 schreef Hummel10 het volgende:
Lekker Poulsen weer op Cvm pff word weer billenknijpen
als hij in vorm is valt het wel mee....opbouwend is hij echter niet sterk!!
Peterhs
 Peterhs - donderdag 28 november 2013 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 21:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar heb je Blind dan voor.
nora
 nora - donderdag 28 november 2013 - 22:49   quote  deeplink  
Gewoon Denswil back zetten en Blind laten staan
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 november 2013 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 22:49 schreef nora het volgende:
Gewoon Denswil back zetten en Blind laten staan
eerder al aangegeven...maar....durft de Boer wel met van der Hoorn op Veltman zijn positie te spelen?
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 29 november 2013 - 02:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

eerder al aangegeven...maar....durft de Boer wel met van der Hoorn op Veltman zijn positie te spelen?
Als hij het niet durft had ie hem niet moeten halen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 november 2013 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 21:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit hele seizoen nog niks van gezien voor de eredivisie al matig vooral
in de kleine wedstrijden. Haalt al het tempo eruit sinds hij niet speelt loopt het beter.
Net als Sigtorsson trouwens.. Waarom zien we zulke dingen altijd 4 wedstrijden eerder dan de Boer??
Cilissen en Jansen Cvm precies zelfde verhaal!
remco k
 remco k - vrijdag 29 november 2013 - 08:37   quote  deeplink  
Ik denk niet dat wij het eerder zie. Echter is het voor ons een heel stuk makkelijker om spelers af te schrijven.
Eide
 Eide - vrijdag 29 november 2013 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2013 - 08:27 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waarom zien we zulke dingen altijd 4 wedstrijden eerder dan de Boer??
Geloof mij maar, dat zie je echt niet 4 wedstrijden eerder als FdB. Frank kiest stelselmatig voor vertrouwen. Hij laat spelers liever staan met de hoop dat ze het oppakken dan dat hij voor de botte bijl kiest.

En laten we duidelijk zijn: Frank heeft al 3 jaar op rij gelijk.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 29 november 2013 - 12:19   quote  deeplink  
Vertrouwen is voor de meeste spelers uiteindelijk HET toverwoord om weer in vorm te komen. Ik denk ook dat Fischer uiteindelijk weer heel goed gaat worden! en dat zal vermoedelijk voor meerdere spelers gelden....
remco k
 remco k - vrijdag 29 november 2013 - 12:50   quote  deeplink  
Inderdaad. En uiteraard kunnen er voorbeelden gegeven worden waarbij het niet zo is. In mijn optiek slechts de uitzondering die de regel bevestigd. Overigens begin het beter te lopen toen de jong op 9 ging spelen. Siggie speelde toen ook nog.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 29 november 2013 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2013 - 10:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Geloof mij maar, dat zie je echt niet 4 wedstrijden eerder als FdB. Frank kiest stelselmatig voor vertrouwen. Hij laat spelers liever staan met de hoop dat ze het oppakken dan dat hij voor de botte bijl kiest.

En laten we duidelijk zijn: Frank heeft al 3 jaar op rij gelijk.
Dat is makkelijk gezever. Omdat we 3x op rij kampioen zijn heeft hij 3 x op rij gelijk? Kom op zeg, ik had jou wel hoger ingeschat.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: EN NU DE CVM !!!

0.0119450