|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 13:29 schreef Peterhs het volgende:[..] Dat is makkelijk gezever. Omdat we 3x op rij kampioen zijn heeft hij 3 x op rij gelijk? Kom op zeg, ik had jou wel hoger ingeschat. Nee, FdB heeft al 3x op rij gelijk gekregen omdat hij de boel steeds op het juiste moment aan het voetballen krijgt. Omdat zijn ploeg op het juiste moment er staat. Niet alleen 3x kampioen, ook omdat bijvoorbeeld ManU, City, AC Milan en Barca zijn verslagen op momenten die er toe deden. Hij behaalt resultaten omdat hij zijn ploeg vertrouwen geeft, en niet steeds kiest voor het offeren van spelers waar velen zo snel naar grijpen.
Wat makkelijk is is steeds voor de korte termijn oplossing kiezen. Iemand speelt iets minder: "laat maar vallen". Wat ik juist bewonder aan Frank de Boer is dat hij niet voor die makkelijke oplossing kiest. Dat hij durft te kiezen voor rust en vertrouwen en inderdaad, daar heeft hij al 3x op rij gelijk in gekregen. Soms met een oplossing waar de fans al even om riepen maar nog veel vaker met een oplossing uit zijn eigen hoge hoed. Maar hij krijgt tot nu toe altijd gelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
In het voetbal werkt dat nu eenmaal wel zo. Als je wint heb je gelijk. Bij de Boer zag je iedere titel een goede tweede seizoenshelft en dat onderschrijft zijn gelijk. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Precies. En zoals we er dit jaar voor staan, staan we in maart met die schaal. We hebben nu tenslotte niet veel in te halen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Goed gezien kerel. Helemaal mee eens. Kunnen wij deze topic dan nu ook sluiten, omdat nora en ik er uit zijn? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 13:42 schreef Eide het volgende:[..] Nee, FdB heeft al 3x op rij gelijk gekregen omdat hij de boel steeds op het juiste moment aan het voetballen krijgt. Omdat zijn ploeg op het juiste moment er staat. Niet alleen 3x kampioen, ook omdat bijvoorbeeld ManU, City, AC Milan en Barca zijn verslagen op momenten die er toe deden. Hij behaalt resultaten omdat hij zijn ploeg vertrouwen geeft, en niet steeds kiest voor het offeren van spelers waar velen zo snel naar grijpen. Wat makkelijk is is steeds voor de korte termijn oplossing kiezen. Iemand speelt iets minder: "laat maar vallen". Wat ik juist bewonder aan Frank de Boer is dat hij niet voor die makkelijke oplossing kiest. Dat hij durft te kiezen voor rust en vertrouwen en inderdaad, daar heeft hij al 3x op rij gelijk in gekregen. Soms met een oplossing waar de fans al even om riepen maar nog veel vaker met een oplossing uit zijn eigen hoge hoed. Maar hij krijgt tot nu toe altijd gelijk. Helemaal mee eens!!
Nu hoop ik toch dat hij Daley als CVM laat staan....en Daley wil daar ook blijven...wil niet terug naar de linksbackpositie....de Boer moet achterin wat schuiven... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk niet dat Daley het veel uitmaakt eerlijk gezegd.. Toch ben ik het met je eens omdat ik Daley daar wel liever zou zien spelen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Daley Blind: "Sta liever op het middenveld"
Daley Blind is van de linksbackpositie opgeschoven naar het middenveld, en dat bevalt hem erg goed: "Op het middenveld heb je wat meer taken. Je bent wat meer betrokken bij het spel, tot nu toe bevalt me dat erg goed en het gaat ook erg goed ja", aldus Blind tegenover AT5. Boilesen is geblesseerd, dus wellicht zal Blind weer linksback komen te staan: "Als de trainer bepaalt dat ik weer linksachter moet spelen, dan zal ik daar m'n uiterste best gaan doen uiteraard", stelt Blind. "Maar als je een paar wedstrijden speelt zoals ik nu speel en je hebt een klik met Klaassen en Serero, dan wil je misschien liever op het middenveld blijven staan." Frank de Boer gaf al aan dat Denswil en Moisander eventueel ook een mogelijkheid zijn voor de linksbackpositie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sta liever op het middenveld is een heel andere uitspraak dan dat hij er misschien liever zou willen blijven staan..
Nogmaals, begrijp me niet verkeerd want ik zie hem liever op CVM, maar de media is erg goed in dat soort dingen uit zijn verband rukken.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 20:21 schreef remco k het volgende:Sta liever op het middenveld is een heel andere uitspraak dan dat hij er misschien liever zou willen blijven staan.. Nogmaals, begrijp me niet verkeerd want ik zie hem liever op CVM, maar de media is erg goed in dat soort dingen uit zijn verband rukken.. Dat klopt....laten we hopen dat hij blijft staan.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 13:29 schreef Peterhs het volgende:[..] Dat is makkelijk gezever. Omdat we 3x op rij kampioen zijn heeft hij 3 x op rij gelijk? Kom op zeg, ik had jou wel hoger ingeschat. Inderdaad wel erg makkelijk... De Boer hakt niet snel met de botte bijl nee maar kan er heus wel eens naast zitten. Tuurlijk hij heeft een beter inzicht werkt non stop met die gasten. Cilissen mocht eerder komen dat bewijst nu al wel. Sigtorsson is gelukkig geblesseerd zodat nu anderen zich kunnen bewijzen Blind doet het gelukkig goed cvm want Poulsen heeft flink lopen verzaken Fischer dat ie die laat staan valt kan ik wel begrijpen jong en talentvol Mis persoonlijk de Jong en Sigtorsson niet echt want Klaassen en Hoessen zijn niet veel minder |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 20:10 schreef remco k het volgende:Ik denk niet dat Daley het veel uitmaakt eerlijk gezegd.. Toch ben ik het met je eens omdat ik Daley daar wel liever zou zien spelen.. Hij zal wel op twee gedachten hinken linksback verder ontwikkelen voor Nederlands elftal of Cvm waar hij nu erg goed speelt. Van mij mag hij cvm blijven staan vult hij momenteel erg goed in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Toch denk ik niet dat Hoessen een goede spits gaat worden voor Ajax, denk dat ie daarvoor echt te veel aspecten mist. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 21:34 schreef remco k het volgende:Toch denk ik niet dat Hoessen een goede spits gaat worden voor Ajax, denk dat ie daarvoor echt te veel aspecten mist. is nog jong....maar welke aspecten mist hij dan?? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
hij heeft elk aspect alleen komt op elk aspect kwaliteit te kort. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Eigenlijk alles. Met name technisch vind ik hem uitermate zwak, al lijkt dat niet zo, hij doet weleens wat mooie bewegingen, maar altijd op 3 meter afstand van zijn tegenstander, de laatste twee goals van hem vind ik dan ook meer geluk dan wijsheid..
Hij leek mij juist een speler die met zijn rug naar de goal goed was, daar zie ik nu niks meer van terug..
ik hoop dat ie het red hoor en heb niks tegen hem, maar denk gewoon niet dat ie het heeft |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 november 2013 - 16:50 schreef remco k het volgende:[..] Eigenlijk alles. Met name technisch vind ik hem uitermate zwak, al lijkt dat niet zo, hij doet weleens wat mooie bewegingen, maar altijd op 3 meter afstand van zijn tegenstander, de laatste twee goals van hem vind ik dan ook meer geluk dan wijsheid.. Hij leek mij juist een speler die met zijn rug naar de goal goed was, daar zie ik nu niks meer van terug.. ik hoop dat ie het red hoor en heb niks tegen hem, maar denk gewoon niet dat ie het heeft Hij past momenteel beter in het systeem dan Sigtorsson. . Toch scoort hij wel nu hij er staat ook bij jong Ajax scoorde hij laatst een mooie. Als ik de Boer was dan krijgt Bojan of de Jong de voorkeur als ze fit zijn. Duarte of Sorrero met Klaassen er naast op het middenveld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat die twee de voorkeur krijgen lijkt me logisch, Siggie heb je alleen wat aan met veel aanvoer van de vleugels, als dat niet gebeurt hoef je hem niet op te stellen..
En uiteraard scoort Hoessen en ben ik daar erg blij mee, maar beide goals waren meer geluk dan wijsheid.. De een wordt van richting veranderd anders gaat die twee meter naast, en de andere krijgt ie de tijd om 4 keer de bal goed te leggen..
Maar goed, zoals ik al zei hoop ik dat ie beter gaat laten zien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hij heet trouwens Serero..:-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 november 2013 - 21:49 schreef remco k het volgende:Dat die twee de voorkeur krijgen lijkt me logisch, Siggie heb je alleen wat aan met veel aanvoer van de vleugels, als dat niet gebeurt hoef je hem niet op te stellen.. En uiteraard scoort Hoessen en ben ik daar erg blij mee, maar beide goals waren meer geluk dan wijsheid.. De een wordt van richting veranderd anders gaat die twee meter naast, en de andere krijgt ie de tijd om 4 keer de bal goed te leggen.. Maar goed, zoals ik al zei hoop ik dat ie beter gaat laten zien. Die bij jong Ajax zat er anders wel lekker in.. Dat hij niks kan of geen topper gaat worden Tja tijd zal het leren. Maar als man van de statistieken moet je toch wel blij zijn dat hij als spits gewoon zijn doelpunten mee pikt. Je hebt gelijk Serero
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 november 2013 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 november 2013 - 22:18 schreef Hummel10 het volgende:[..] Die bij jong Ajax zat er anders wel lekker in.. Dat hij niks kan of geen topper gaat worden Tja tijd zal het leren. Maar als man van de statistieken moet je toch wel blij zijn dat hij als spits gewoon zijn doelpunten mee pikt. Je hebt gelijk Serero Een speler die geluks doelpunten maakt, houd dit maar even vol, ik ben er blij mee.
Maar goed, zoals je al zegt, de tijd zal het leren.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 01 december 2013 - 07:18 schreef remco k het volgende:[..] Een speler die geluks doelpunten maakt, houd dit maar even vol, ik ben er blij mee. Maar goed, zoals je al zegt, de tijd zal het leren.. http://m.youtube.com/watch?v=G5gj8VH00NI# ( krijg hem niet geplaats via mob dus ga je gang)
Deze was toch wel mooi. En ja het is geen superspits maar met het huidige spelletje vind ik hem bruikbaarder dan Siggie. Voor nu pikt hij doelpunten mee als dat hem een berg vertrouwen geeft ben ik benieuwd of hij goed genoeg wordt. Toch is bv. Bojan een betere optie op termijn veel technischer
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2013 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Bojan niet in de spits...is een tuinkabouter...net achter de spits....Hoessen lekker laten staan wordt steeds beter zodoende....Sigi heeft dat 3 jaar mogen bewijzen.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat is het voordeel van een grote speler die niet kan koppen tegen een kleine speler die dat ook niet kan maar aan de bal 4 keer zo goed is? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 december 2013 - 12:27 schreef remco k het volgende:Wat is het voordeel van een grote speler die niet kan koppen tegen een kleine speler die dat ook niet kan maar aan de bal 4 keer zo goed is? Is Bojan 4x zo goed ? Dan stond die wellicht in de spits.....Blind is ook een betere speler...anders zetten we die toch in de spits... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 december 2013 - 16:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Is Bojan 4x zo goed ? Dan stond die wellicht in de spits.....Blind is ook een betere speler...anders zetten we die toch in de spits... Denk dat Bojan wel heeft laten zien AAN DE BAL echt vele malen beter te zijn dan Hoessen.. Welke ik echt uitermate zwak vind.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Mag ik niet zeggen dat ik denk dat een speler het hoe jammer ik het ook vind bij Ajax niet zal gaan slagen..
Ik heb helemaal niks gezien van die jongen waardoor hij me doet denken dat ie wel zal slagen..
Maar goed, als de Jong fit is, wie moet er dan op de bank want hij zal echt gaan spelen???... En ik neem toch aan dat het het middenveld zoals dat nu speelt niet uit elkaar haalt??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik zeg niet dat de Jong niet in de spits moet...liever als Hoessen...maar ik brand die jonge ajacied nog niet af.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
We hebben dus duidelijk een luxeprobleem !! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 december 2013 - 17:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ik zeg niet dat de Jong niet in de spits moet...liever als Hoessen...maar ik brand die jonge ajacied nog niet af.... Ik brand hem ook niet af. Nogmaals ik hoop dat ie het red, maar denk het helaas niet.. Bij hem ligt het niet aan zijn inzet, dus daar zal ik nooit zo hard over vallen als bij een Schone of Poulsen die het juist van hun inzet moeten hebben..
Maar inderdaad zoals Pietje zegt, we hebben een luxeprobleem..
Daarom roep ik ook al heel dit seizoen dat we een goede selectie hebben.. Het enige dat ik mis is een buitenspeler die op het krijt kan spelen met een goede voorzet, als Ajax dat zou halen, dan heeft de Boer zo verschrikkelijk veel mogelijkheden..
Loopt het dan niet zoals het moet, kun je met twee wissels heel het systeem om draaien zonder risico.. En speel je ineens met veel voorzetten..
Stel je speelt met de Jong op 9, Serrero en Klaassen daarachter en Fischer op links.. Als je dan Siggie inbrengt voor Serrero, en die nieuwe buitenspeler voor Fischer, de Jong naast Klaassen achter Siggie laat spelen, dan heb je me daar gewoon zonder rare dingen te doen, 3 fantastische koppers.. En dan kan je bij een achterstand nog altijd Hoessen erbij gooien voorin..
Kortom.. Wel lekker eigenlijk...:-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Jammer dat we destijds Luciano niet hebben gehaald maar ene Sana.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahahaha €350.000,-... ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ja, goedkoop was hij wèl... Maar dan krijg je ook wel wat, hè? ... Hahahaha |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hoop dat ze hem voor 375.000 verkopen aan NEC....houden ze er nog wat aan over...hahahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 01 december 2013 - 21:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hoop dat ze hem voor 375.000 verkopen aan NEC....houden ze er nog wat aan over...hahahaha Ik kan me niet voorstellen, dat er in Nederland een club is die in hem geïnteresserd zou zijn. Hooguit wanneer Ajax geld meegeeft... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 december 2013 - 21:58 schreef Pietje het volgende:[..] Ik kan me niet voorstellen, dat er in Nederland een club is die in hem geïnteresserd zou zijn. Hooguit wanneer Ajax geld meegeeft... Whahahaha.....geld er bij....hahahaha... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dan ben je in ieder geval van hem af. ;-) Scheelt weer salariskosten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hoop dat ze er van geleerd hebben.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik hoop dat ze daarmee doorgaan. Uiteraard zullen daar nog de nodige Sana spelers tussen zitten. Maar er zullen ongetwijfeld ook pareltjes tussen zitten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 10:26 schreef remco k het volgende:Ik hoop dat ze daarmee doorgaan. Uiteraard zullen daar nog de nodige Sana spelers tussen zitten. Maar er zullen ongetwijfeld ook pareltjes tussen zitten. Dat denk ik ook wel.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Je kan altijd nog beter een Sana kopen dan een Sulejmani. ;-) Zit ff jong Ajax te kijken wat spelen die een slecht seizoen zeg.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
echt bizar Hummel...wie had dit van te voren verwacht....maar meer nog hoe komt dit?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Doorselecteren. Geen wedstrijd in dezelfde opstelling, weinig vertrouwen, weinig ritme en bij een aantal gewoon onvoldoende kwaliteit. Er zit geen enkel automatisme in die ploeg door de constant wisselende samenstelling. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 23:20 schreef Eide het volgende:[..] Doorselecteren. Geen wedstrijd in dezelfde opstelling, weinig vertrouwen, weinig ritme en bij een aantal gewoon onvoldoende kwaliteit. Er zit geen enkel automatisme in die ploeg door de constant wisselende samenstelling. Mee eens.....oorzaak Alfons Groenendijk?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Dat mannetje is zelfs te slecht voor jong Ajax nou dat zegt genoeg |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Ik vind dat je hem niks kwalijk mag nemen. Het is zoals al aangegeven werd laatst in een interview. Jong Ajax heeft al meer dan 30 verschillende spelers op moeten stellen om een redelijk normaal elftal te formeren. In tegenstelling tot Jong PSV en Jong Twente is het ongeveer 15-20 stuks meer. Daar ligt de hoofdzaak qua spel. Ik weet zeker dat wanneer ze een meer vast elftal hebben dat ze het veel beter doen. Beter op elkaar ingespeeld speel je ook veel beter. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Die Martina die is pas slecht. Heb de eerste helft niet gezien maar tweede helft was echt bar slecht met weinig lichtpuntjes |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Hoe het komt zal mede de vele wisselingen zijn maar toch.. Weinig beleving en denk toch een aantal spelers die het eerste nooit gaan halen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nee, de oorzaak is Frank de Boer en Ajax 1. Volledig terecht want uiteindelijk staat Jong Ajax (en heel Ajax) volledig in dienst van Ajax 1. Maar waar andere ploegen strijden voor een goed resultaat in de Jupiler League en dus stabiliteit zoeken moet Alfons Groenendijk elke week met een andere clubje maar 1 ding bereiken: jongens klaarstomen voor Ajax 1.
Dat gaat ten koste van de resultaten. Ik geloof overigens meteen dat ook Groenendijk fouten maakt hoor.
Daarom klagen de Jupiler ploegen ook (in mijn ogen terecht) over de belofte elftallen. De ene week loop je een veredeld A junioren elftal tegen het lijf en een week later loop je tegen een elftal aan met 4 a 5 spelers uit de hoofdmacht van die club. Een vorm van competitievervalsing is het wel. |
|
|
|