|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 april 2014 - 01:46 schreef Peterhs het volgende:[..] Waar er gegokt word, word er omgekocht. En zeg nu niet dat het in Nederland niet gebeurd..... Mooooooooooi gesproken!! Chapeau!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Nog ff gokken. Wie of welke multinational gaat het worden....???
B-Winn, Huwaei, SHELL of toch AHOLD..... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
We kunnen ook zonder sponsor op onze shirt gaan spelen.
Gewoon heel groot de griekse held Ajax op het shirt plakken. Oude logo terug.
Shirt verkoop rijzen de pan uit. sponsor is daar niet voor nodig. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ongeveer 10 miljoen per jaar...?? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
40 euro voor een nieuw shirt 1 miljoen mensen kopen het nieuwe shirt En je hebt 40 miljoen binnen.
Denk overigens dat er wel meer mensen zijn die dat shirtje willen kopen. Vind 1 miljoen nog al weinig.
Dan kun je nog een grote ster halen zoals een sneijder of VDV. Die zorgen er wel voor dat de shirts nog beter verkopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 mei 2014 - 15:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:40 euro voor een nieuw shirt 1 miljoen mensen kopen het nieuwe shirt En je hebt 40 miljoen binnen. Denk overigens dat er wel meer mensen zijn die dat shirtje willen kopen. Vind 1 miljoen nog al weinig. Dan kun je nog een grote ster halen zoals een sneijder of VDV. Die zorgen er wel voor dat de shirts nog beter verkopen. Van Barca werden er afgelopen jaar 1.15 miljoen verkocht. 1 miljoen of meer voor Ajax is dus een Eutopie.. Daarnaast blijft er heel erg weinig over van dat shirt voor Ajax zelf..
Misschien deze even lezen..
http://www.tussendelinies.nl/enorme-inkomsten-via-shirtverkoop-een-hardnekkige-mythe |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Waarom zou je een shirt van barca kopen? Was daar een aanleiding voor? Hoeveel shirts werden verkocht toen ajax met 3 sterren ging spelen? Volgens mij was daar wel een melding over bij het presteren van de jaarcijfers.
stukje op een website over toen. bron: http://www.catenaccio.nl/2012/financien/financiele-zwaluw-ajax-maakt-nog-geen-zomer "Alarmerend is dat de structurele inkomsten uit sponsoring zelfs afnemen ten opzichte van vorig seizoen. Deze daling van twee miljoen euro wordt gecompenseerd door de stijging van de verkoop van merchandising, wat weer te relateren valt aan het behalen van de derde ster, wat zorgde voor een stormloop op shirts."
Volgens dat bericht heeft dat een gat gedicht van 2 miljoen euro. Gat ontstond omdat er sponsors minder betaalde.
Het gaat niet enkel om de wedstrijd shirts maar ook andere dingen waar een run op kunnen lopen. Ajax verkoopt niet alleen wedstrijd shirts. Met de terug gang kun je ook meer spullen kunnen verkopen.
Het klopt dat een klein deel van de prijs naar de club gaat. Shirt sponsor krijgt daar de merendeel van.
Overigens wil ik wel kritiek uiten op de shirt sponsor. In elk land zijn wel shirt van real en andere clubs te vinden. Ajax zie je nergens. Dan zeg je natuurlijk, agh Ajax is niet bekend in het buitenland. Daar kopen ze echt geen shirt van. Maar Aegon betaalde juist om naamsbekendheid te krijgen in het buitenland en vooral in zuid-amerika. Ajax gaat nu naar Indonesiƫ voor een lucratief toernooi. Kan niet als je niet bekend bent. Ajax is in Japan nog steeds populair. In China is Ajax populair, gezien de tv-programma daar. Je rijd door Slowakije, je komt een busje tegen. Busje hangt vol met wedstrijd vaandels. Elke Slowakije club hangt er, 1 buitenlandse. Ja wel Ajax hing er. Israƫl is Ajax ook vrij populair. Dus Ajax kan echt nog wel wat meer verkopen. Ajax is arrogant in Nederland maar te bescheiden in het buitenland.
Ik ben van mening dat we geen grote sponsor nodig hebben, om een goede begroting te kunnen hebben. Liefst natuurlijk wel, alles is mooi meegenomen. Merk Ajax is groot en sterk genoeg om mee te doen met Real en Barca van deze wereld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat je laatste zin genoeg zegt. Natuurlijk kunnen we daar niet in mee. En barca heeft Messi en near lopen. Genoeg reden voor een geweldige hoeveelheid shirt verkoop. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Jij hebt blijkbaar je eigen artikel niet goed gelezen. Artikel waarvan ik die moest lezen. stond er in dat supporters niet voor een speler een shirt kopen maar voor de club. Ajax is echt een stuk groter dan dat jij denkt.
Welke club kan zeggen dat ze zo veel invloed heeft in het dagelijks voetbal. Welke club kan zeggen dat ze zulke grote spelers heeft voorgebracht en nog steeds fan zijn van de club. Welke club kan zeggen dat ze alle bekers hebben gewonnen.
Dit zijn er gewoon niet veel. Het buitenland kijkt niet elke wedstrijd in de competitie.
Ik verzin dit zelf niet. Aegon had genoeg naamsbekendheid in Nederland, daarvoor gingen ze Ajax niet sponsoren. Aegon deed het omdat Ajax bekend is in over de hele wereld.
Ik had op tv reportage gezien, het ging over een talent in Afrika. Er werd gevraagd, waar wil je heen, als je overal heen kan. Hij antwoorden met Ajax.
Natuurlijk gaat het vooral over het verleden van Ajax. Maar dat trekt spelers aan, dat trekt sponsoren aan. Dat trekt supporters aan.
Namen van Cruijff, Van Basten, Van gaal, Suarez, Ibramimovich, Van der Vaart, Sneijder, Seedorf.
Fox betaalde zo'n groot bedrag ook vanwege de naam Ajax.
Maarja, jij denkt blijkbaar dat een club die een grotere begroting heeft ook meer naamsbekendheid heeft. Ik denk daar anders over. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Kolere kerel....wordt wakker man, is allang niet meer zo |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2014 - 22:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Jij hebt blijkbaar je eigen artikel niet goed gelezen. Artikel waarvan ik die moest lezen. stond er in dat supporters niet voor een speler een shirt kopen maar voor de club. Ajax is echt een stuk groter dan dat jij denkt. Welke club kan zeggen dat ze zo veel invloed heeft in het dagelijks voetbal. Welke club kan zeggen dat ze zulke grote spelers heeft voorgebracht en nog steeds fan zijn van de club. Welke club kan zeggen dat ze alle bekers hebben gewonnen. Dit zijn er gewoon niet veel. Het buitenland kijkt niet elke wedstrijd in de competitie. Ik verzin dit zelf niet. Aegon had genoeg naamsbekendheid in Nederland, daarvoor gingen ze Ajax niet sponsoren. Aegon deed het omdat Ajax bekend is in over de hele wereld. Ik had op tv reportage gezien, het ging over een talent in Afrika. Er werd gevraagd, waar wil je heen, als je overal heen kan. Hij antwoorden met Ajax. Natuurlijk gaat het vooral over het verleden van Ajax. Maar dat trekt spelers aan, dat trekt sponsoren aan. Dat trekt supporters aan. Namen van Cruijff, Van Basten, Van gaal, Suarez, Ibramimovich, Van der Vaart, Sneijder, Seedorf. Fox betaalde zo'n groot bedrag ook vanwege de naam Ajax. Maarja, jij denkt blijkbaar dat een club die een grotere begroting heeft ook meer naamsbekendheid heeft. Ik denk daar anders over. Kijk eens naar het gemiddelde Barca shirt, en welke naam erop staat.. En ik heb het artikel wel degelijk gelezen, hoe had ik anders geweten waar dat stond op het net..
Ik zeg helemaal niks over de begroting en de grootte van de club..
Maar Ajax is voor de rest van de wereld de club van weleer, natuurlijk kennen ze het, maar als ze moeten kiezen tussen een shirt van CR7 van Madrid, Messi van Barca of Fischer van Ajax. kiezen er 19 van de 20 in de wereld voor 1 van de eerste 2.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Heb inside information...AHOLD heeft zich terug getrokken....het wordt Huwaei!!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Daar heb jij inside information voor nodig gehad, maar wij wisten dat al veeeeeeeel eerder ;-) |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2014 - 22:51 schreef remco k het volgende:[..] Kijk eens naar het gemiddelde Barca shirt, en welke naam erop staat.. En ik heb het artikel wel degelijk gelezen, hoe had ik anders geweten waar dat stond op het net.. Ik zeg helemaal niks over de begroting en de grootte van de club.. Maar Ajax is voor de rest van de wereld de club van weleer, natuurlijk kennen ze het, maar als ze moeten kiezen tussen een shirt van CR7 van Madrid, Messi van Barca of Fischer van Ajax. kiezen er 19 van de 20 in de wereld voor 1 van de eerste 2.. Precies !! Het zegt toch genoeg dat men de uitgave van 94 miljoen voor Christiano Ronaldo in no time had terugverdiend met alleen de verkoop van shirtjes met zijn naam er op. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 08 mei 2014 - 09:32 schreef Ronald 1960 het volgende:Daar heb jij inside information voor nodig gehad, maar wij wisten dat al veeeeeeeel eerder ;-) Waar staat dat dan ? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 mei 2014 - 12:32 schreef Oceanu het volgende:[..] Precies !! Het zegt toch genoeg dat men de uitgave van 94 miljoen voor Christiano Ronaldo in no time had terugverdiend met alleen de verkoop van shirtjes met zijn naam er op. Dat schijnt niet helemaal waar te zijn.. Was enkel een verhaal dat rond ging.. Kijk maar in de link die ik hierboven ergens geplaatst heb.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: fingerspitze gevoel, gap ;-) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2014 - 22:51 schreef remco k het volgende:[..] Kijk eens naar het gemiddelde Barca shirt, en welke naam erop staat.. En ik heb het artikel wel degelijk gelezen, hoe had ik anders geweten waar dat stond op het net.. Ik zeg helemaal niks over de begroting en de grootte van de club.. Maar Ajax is voor de rest van de wereld de club van weleer, natuurlijk kennen ze het, maar als ze moeten kiezen tussen een shirt van CR7 van Madrid, Messi van Barca of Fischer van Ajax. kiezen er 19 van de 20 in de wereld voor 1 van de eerste 2.. Oh ik weet dat zo nog net niet hoor. Ajax is vrij populair buiten Europa.
Ik weet wel dat de shirts niet te koop zijn. Dus ze hebben niet eens de keus om Ajax links te laten liggen.
Anders vraag ik mij af waarom Ajax naar indonesie gaat en naar brazilie. Volgens mij doen dat ook de grote der aarde. Real en Barca gaan ook wel eens op wereld tournee om geld op te halen. Als Ajax echt zo kleine club is, waarom de andere kleine clubs dit niet doen?
Galatasaray heeft al een paar jaar een nieuw stadion, wie speelde de openingswedstrijd. Jawel het kleine clubje uit nederland. Of zou Ajax de enige club zijn die toen in Turkeije was voor het begin van het seizoen.
Overigens zeg je eerst dat spelers shirt verkoop niet omhoog brengen. Om vervolgens het verschil aan te brengen van dat barca messi heeft en Ajax fisher als grootste speler. Dat volg ik dus niet.
Ik ga overigens niet zeggen dat Ajax de grootste club is van de wereld, dat zou mij echt ongeloof waardig maken.
Maar Ajax is echt een stuk groter dan menigeen denkt. Ajax speelt in een competitie waar er te veel kleine clubs in zitten. Clubs die redelijk dichtbij elkaar zitten waardoor je weinig hoeft te reizen en veel kunt trainen. Nederland kan echt een stuk beter worden geregeld. Noem een land waar de amateur tak meer geld verdiend dan de laagste profklasse. Hoofdklasse verdient beter dan in de Juplier league.
Sponsor zal dus ook wel worden gevonden, als ze die niet al hebben. Dan moet je denken aan Unibet, Bwin, Pokerstars.
Ajax gaat ook gewoon weer terug naar de top. De top waar Ajax thuis hoort, waar voetbal naar verlangt. Voetbal met enkel Spanje Duitseland, Engeland. Daar word voetbal niet beter van. Met of zonder sponsor. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
Champions league!! goed voor 20 miljoen euro per jaar. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 mei 2014 - 02:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Ajax gaat ook gewoon weer terug naar de top. De top waar Ajax thuis hoort, waar voetbal naar verlangt. Voetbal met enkel Spanje Duitseland, Engeland. Daar word voetbal niet beter van. Met of zonder sponsor. |
|
|
|