|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:06 schreef pth het volgende:Je weet pas echt wat je mist als je het kwijt bent, maar dit middenveld doet echt pijn aan je ogen. Geen greintje creativiteit ... geen idee waar vandaan komt dat Serero zo fantastisch kan voetballen. Dit middenveld verwacht met alle respect bij een ploeg als Cambuur maar niet bij Ajax. Leuke gedachte we doen het wel met de jeugd, maar die moet je dan wel hebben. Straks een miljoentje of tachtig op de bank en geen moer op het veld. Wat hoop ik dat ik er volledig naast zit, maar dit wordt een lastig verhaal (in de CL met dit team al helemaal niets te zoeken). Nee de rest van het elftal doet het goed wou je zeggen?? |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Als Groningen zo door heeft, dat je er een beetje de beuk in moet gooien en wat opportunistischer moet spelen kan dit nog een vervelende middag worden. Hoop dat ze ergens iets vinden voor een snelle 0-2, dan is die angel er mogelijk uit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:06 schreef moa het volgende:[..] Sarcasme druipt er af haha.. Had niet verwacht dat de opbouw van achteruit zo zwak zou worden zonder Aldeweireld, het is dat die vd Velden en Kirm zulke ontzettend beperkte voetballers zijn want de kant van Boilesen en Denswil ligt eigenlijk continu open. De opbouw van achteruit is niks aan veranderd, het middenveld en de aanval loopt niet vrij en kan geen bal vast houden..
Als een speler de bal heeft staan ze allemaal te kijken wat ie gaat doen. Schone is daar trouwens de koning in.. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Met de Jong er bij ziet het middenveld er al heel anders uit, Poulsen, Schone en de Jong. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hoe kun je daar nou godverdomme buitenspel staan terwijl je de bal vast moet houden.. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Dat is dan weer jou conclusie ei, vervelend om te moeten constateren maar het hele elftal rammelt aan alle kanten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Schone moet bij het grofvuil. Die kan helemaal niet voetballen.. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:10 schreef remco k het volgende:[..] De opbouw van achteruit is niks aan veranderd, het middenveld en de aanval loopt niet vrij en kan geen bal vast houden.. Als een speler de bal heeft staan ze allemaal te kijken wat ie gaat doen. Schone is daar trouwens de koning in.. Het middenveld loopt idd. ook voor geen meter, maar vind Ajax achterin ook echt anders ogen hoor. Wanneer Groningen de bal heeft lopen ze alleen maar terug en staat er niemand echt goed gedekt. |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
Siggi mag er van mij ook wel eens af Laat Hoessen het maar eens bewijzen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bojan is nog weleens aan de bal en lijdt geen balverlies. Maar Serrero en Sana hebben de bal nog niet gehad volgens mij.. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Vind hem altijd wel positief verrassen bij Ajax, geen creativiteit natuurlijk, dat wel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door moa -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Eens....wat een doodfluiter |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
FdB moet Bojan gewoon vanaf 10 laten spelen. Daar is hij ten minste aanspeelbaar en komt zijn actie er beter uit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: De slechtste man van de gehele competitie dit seizoen. En ja van alle ploegen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:13 schreef Eide het volgende:FdB moet Bojan gewoon vanaf 10 laten spelen. Daar is hij ten minste aanspeelbaar en komt zijn actie er beter uit. Ik vind het vandaag de beste Ajacied. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Met de Jong komt er zeker weer kwaliteit bij, maar naar mijn mening rendeert de Jong vooral goed als er middenvelders in de buurt staan die echt iets met een bal kunnen. De tijd zal het leren en mogelijk komen er na een aantal weken weer wat automatismen, maar vooral wat overtuiging terug. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:14 schreef pth het volgende:[..] Met de Jong komt er zeker weer kwaliteit bij, maar naar mijn mening rendeert de Jong vooral goed als er middenvelders in de buurt staan die echt iets met een bal kunnen. De tijd zal het leren en mogelijk komen er na een aantal weken weer wat automatismen, maar vooral wat overtuiging terug. Vorig jaar tegen Heerenveen was de Jong Serrero een heel goed duo.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Pffffff houd toch op man. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Zal je zo direct zien dat meest waardeloze middenvelder van Ajax in jaren de winnende heeft gemaakt :-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Klopt helemaal, en verder loopt hij als een halve dictator rond daar. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Jezus Remco.....overdrijf niet zo man.....neem een biertje |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ajax speelt niet goed, al weken niet, dus het ligt echt niet alleen aan het feit dat Eriksen nu weg is. wel ben je de motor op het middenveld kwijt, maar laten we nu niet gaan lopen zeiken. Vooralsnog gaan we met een 0-1 voorsprong de rust in.
ajax forever***+2 |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
wat n matte wedstrijd. Ben benieuwd hoe de Boer dit eruit gaat krijgen. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Als Groningen druk durft te zetten wordt het een lange middag voor Ajax, verwacht echter eerder een 1-3, Groningen ontbeert gewoon de kwaliteit om echt druk te zetten niet voor niets kregen ze zwaar op de broek bij Cambuur. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Een potje is inderdaad een garantie voor succes ouwe. Jij vindt Schone een dweil van een voetballer en dat valt te prijzen, maar die Serero is ook absolute middelmaat. Vreemd dat gegeven de situatie dan niet gewoon een risico wordt genomen, door een voetbaltalent als Andersen te gebruiken. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax heeft geluk dat het dit weekend zo'n zwakke tegenstander heeft. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Vind ik niet, heeft zn vorm misschien nog niet, maar vond het afgelopen seizoen juist 1 van de betere middenvelders. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik ben trouwens wel blij dat Frank de Boer coach is ne niet iemand van het forum hier. Ik denk dat we dan wekelijks 11 andere spelers in het veld hadden gezien, behalve spelers die zo af en toe ook wel eens een doelpuntje mee pakken. Toch Remco? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Helemaal eens man. Dat zou namelijk betekenen dat hij Frank geen kijk vind hebben op het spelletje, want die stelt Schöne nog steeds op. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:20 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik ben trouwens wel blij dat Frank de Boer coach is ne niet iemand van het forum hier. Ik denk dat we dan wekelijks 11 andere spelers in het veld hadden gezien, behalve spelers die zo af en toe ook wel eens een doelpuntje mee pakken. Toch Remco? Hahahaha inderdaad man. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nou de eerste helft lijkt nergens op.
Wel merk je dat doordat Eriksen altijd aanspeelbaar was de rest nogal lui mee doet. In ieder geval werkt iedereen hard.
Wat fluit die guzubuyuk die wedstrijd dood zeg.
Zal echt beter moeten |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Trouwens Sigi vind ik helemaal slecht spelen vandaag. Wederom doet hij niets, helemaal niets. Geef mij maar een speler met wat meer flair. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:22 schreef Ajax Warrior het volgende:Trouwens Sigi vind ik helemaal slecht spelen vandaag. Wederom doet hij niets, helemaal niets. Geef mij maar een speler met wat meer flair. Hoesen een paar wedstrijden een kans geven.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Omdat sigi ook weinig fatsoenlijke ballen krijgt |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: blijkt dat Sigi te statisch is, Hoesen komt meer in de bal en zal daarom wat beter combineren overigens ben ik wel met je eens dat hij wiening fatsoenlijke ballen, vanaf de vleugel dan, krijgt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:28 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] blijkt dat Sigi te statisch is, Hoesen komt meer in de bal en zal daarom wat beter combineren Toch moet Hoesen nog veel stappen maken. Met een goede buitenspeler scoort sigi meer |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Eens. Het aanvallende middenveld doet echt pijn aan m'n ogen. Het is dat Schone 2 aardige acties maakt en een goal binnenschiet maar zeker Serero speelt waanzinnig slecht. Speelt hij Siggie in, gaat dat met een ziekenhuis balletje waar Siggie niets mee kan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:28 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] blijkt dat Sigi te statisch is, Hoesen komt meer in de bal en zal daarom wat beter combineren overigens ben ik wel met je eens dat hij wiening fatsoenlijke ballen, vanaf de vleugel dan, krijgt. En als die ze wel krijgt is tie op zn best |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Ben niet echt positief over wat ik zie, maar dat komt omdat ik mij al tijden kapot erger aan het bijna lamlendige spel van Ajax. Als dit is wat het plan van het technische hart voorstaat, laat dan maar. Ajax is flair, Ajax is mooi voetbal in hoog tempo, Ajax speel je tegen met angst in ogen, Ajax is genieten van technische hoogstandjes, ... zie daar even helemaal niets van.
On the bright site als het niets wordt dit seizoen (en het zal echt veel beter moeten) kunnen we altijd nog met z'n allen zingen: Frankie, Frankie we hebben heel veel poen. Er hoeft echt niet met geld gesmeten te worden, maar als je dan wat koopt koop dan een BMW i.p.v. 5 Opeltjes. Opeltjes kun je natuurlijk leuk pimpen, maar het blijft een Opeltje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door pth -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Sigtorsson past niet in het systeem dat Ajax nu speelt. Kun je hem niet verwijten. Wanneer je dit type spel speelt en je spits krijgt weinig goede voorzetten en ballen dan gaat dat nooit werken. Of je moet anders spelen of je neemt een spits als Finnbogason die met weinig ballen en moeilijke ballen toch een hoog rendement heeft. Juist met dit type spel is Finnbogason een betere optie. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:32 schreef Bobby1972 het volgende:Sigtorsson past niet in het systeem dat Ajax nu speelt. Kun je hem niet verwijten. Wanneer je dit type spel speelt en je spits krijgt weinig goede voorzetten en ballen dan gaat dat nooit werken. Of je moet anders spelen of je neemt een spits als Finnbogason die met weinig ballen en moeilijke ballen toch een hoog rendement heeft. Juist met dit type spel is Finnbogason een betere optie. Waajoooo ja laten we finbogasson halen, als die geen fatsoenlijke bal krijgt gaat hij ook niet scoren.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:33 schreef freakie het volgende:[..] Waajoooo ja laten we finbogasson halen, als die geen fatsoenlijke bal krijgt gaat hij ook niet scoren.. Eens! Nogmaals, ik heb ook kritiek op sigi maar besef iedere seconde meer dat het komt door de hopeloze aanvoer naar hem |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Als ie al een bal krijgt aangespeeld staat hij aan de grond genageld. Zit totaal geen flair in die gozer. Is gewoonweg te statisch. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Als ie al een bal krijgt aangespeeld staat hij aan de grond genageld. Zit totaal geen flair in die gozer. Is gewoonweg te statisch. Krijg dan de volgende keer ook naar de bewegende spelers om hem heen, dan zie je ook dat hij nergens de bal kwijt kan |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zeekuif in de diepte... hoeveel ruimte kan je weggeven als je die schootolifant van 120kg in de diepte kan gaan aanspelen... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:37 schreef Loetje het volgende:[..] Krijg dan de volgende keer ook naar de bewegende spelers om hem heen, dan zie je ook dat hij nergens de bal kwijt kan Ben ik met je eens, maar hij is gewoonweg geen aanspeelpunt. Hij wacht de bal af en komt niet naar de bal toe. Probeert dan met een draai de verdedigende tegenstander te snel af te zijn, maar die zetten die stap wel naar voren. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wat een redding van Vermeer. Staat er wederom. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Uiteraard wat overdreven, maar het is mijn mening en hij bewijst het vandaag weer... |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Uitstekende reflex Vermeer + |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 september 2013 - 13:39 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ben ik met je eens, maar hij is gewoonweg geen aanspeelpunt. Hij wacht de bal af en komt niet naar de bal toe. Probeert dan met een draai de verdedigende tegenstander te snel af te zijn, maar die zetten die stap wel naar voren. Als je hem zag toen die bij Ajax kwam en tot zijn blessure heeft hij laten zien prima te kunnen mee voetballen |
|
|
|