BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - Ajax (zondag 01 September 2013, 12:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke. Daarom was Ajax afgelopen seizoen ook zo vaak trefzeker uit de corners???
Hij nam al 2 seizoenen de corners. Van beide kanten. De jong scoorder enkel bij de 1ste paal. Hij kreeg hem niet verder.
De andere kant kreeg hij hem niet eens bij de 1ste paal. Vandaar dat het kort werd.
Maar dat zegt al genoeg dat hij ze nam..
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij nam al 2 seizoenen de corners. Van beide kanten. De jong scoorder enkel bij de 1ste paal. Hij kreeg hem niet verder.
De andere kant kreeg hij hem niet eens bij de 1ste paal. Vandaar dat het kort werd.
Maar dat zegt al genoeg dat hij ze nam..
Wat een onzin en dat weet je zelf ook. Misschien de goals van Alder en Moisander vergeten vanaf de tweede paal?? De vrije trappen van Eriksen waaruit gescoord werd??
046afca
 046afca - zondag 01 september 2013 - 14:29   quote  deeplink  
Ik houd serieus mijn hart vast voor de champions league
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 14:29   quote  deeplink  
Wie was er trouwens verantwoordelijk voor Zeefuik bij die corners..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:29 schreef remco k het volgende:
Wie was er trouwens verantwoordelijk voor Zeefuik bij die corners..
1 van de 2 verdedigers denk ik?
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

1 van de 2 verdedigers denk ik?
Die hadden beiden een man.. Maar geen van beiden Zeefuik.. Hoe kan het dat ie bij twee verschillende corners gewoon niet gedekt wordt. Helemaal niemand die bij hem stond..
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:21 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Was de afgelopen seizoenen niet anders in de eerste seizoenshelft.
Toch wel iets anders hoor, andere seizoenen halverwege een straatlengte achter op een PisVee, Twente o.i.d. Nu als het een beetje tegenzit na vijf wedstrijden al 7 punten achter PEC Zwolle :-)
hjf
 hjf - zondag 01 september 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:21 schreef Eide het volgende:
Nou... Bojan een voldoende, Moisander een voldoende en Hoessen valt goed in maar verder... wat een wanvertoning.

Serero werkt hard maar doet niets nuttigs, Schone gewoon slecht. Boilesen veel overtredingen en slechte voorzetten. Van Rhijn evenzo. Sana en Siggie niets goed gedaan. Vermeer onzeker.

Lange lijst die ik nog stukken langer zou kunnen maken maar het was gewoon onvoorstelbaar slecht. Tijd voor FdB om keuzes te gaan maken en te accepteren dat dit Ajax, zonder Siem en Chris, het spelletje van de afgelopen 2.5 jaar niet kan spelen.
Eide. GELOOF JE ER NOG STEEDS IN?
Guyt
 Guyt - zondag 01 september 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat een onzin en dat weet je zelf ook. Misschien de goals van Alder en Moisander vergeten vanaf de tweede paal?? De vrije trappen van Eriksen waaruit gescoord werd??
Hoi Remco ik wil hier toch wel even op reageren. De corners en vrije trappen is echt iets van korte tijd hoor dat dat liep bij Eriksen. Daarvoor was het drama. Echt iets van dit seizoen en miss wat keertjes vorig seizoen. Daar Eriksen ze eerst niet in de lucht kreeg daar schiet Schone ze bijna naar de andere cornervlag pfff pfff pffff.
Oceanu
 Oceanu - zondag 01 september 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke. Daarom was Ajax afgelopen seizoen ook zo vaak trefzeker uit de corners???
Volgens mij was er begin vorig seizoen discussie over de korte corners. Wat ik zeg is dat ook Eriksen regelmatig (en nee heus niet altijd) niet verder kwam dan kniehoogte bij de eerste paal. Is gewoon een feit. Ik weet het, je kan weinig hebben als het om Eriksen gaat en dat siert je, maar we moeten niet de ogen sluiten voor de werkelijkheid.

Ook ik vond Eriksen vaak briljant en een prachtige speler. Maar ik ben wel van mening dat hij voor iemand met zijn kwaliteiten veel balverlies leed.
Guyt
 Guyt - zondag 01 september 2013 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:21 schreef Eide het volgende:
Nou... Bojan een voldoende, Moisander een voldoende en Hoessen valt goed in maar verder... wat een wanvertoning.

Serero werkt hard maar doet niets nuttigs, Schone gewoon slecht. Boilesen veel overtredingen en slechte voorzetten. Van Rhijn evenzo. Sana en Siggie niets goed gedaan. Vermeer onzeker.

Lange lijst die ik nog stukken langer zou kunnen maken maar het was gewoon onvoorstelbaar slecht. Tijd voor FdB om keuzes te gaan maken en te accepteren dat dit Ajax, zonder Siem en Chris, het spelletje van de afgelopen 2.5 jaar niet kan spelen.
Bojan voldoende?? Wat een egotripper is dat zeg. Miss moet hij maar eens op de bank beginnen en zn plaats kennen. Volgens mij is voetbal een teamsport.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 01 september 2013 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:25 schreef pth het volgende:
Leuk dat Ajax plan, maximaal inzetten op de jeugd (en begrijp mij niet verkeerd daar ben ik een voorstander van) maar dan moet je wel de kwaliteit in huis hebben. 80 miljoen op de bank? Kennelijk komt er nog een buitenspeler -zou dan Elia of John moeten zijn -, dan een miljoentje of 10 voor Finnbogason, 12 miljoen voor Tadic, heb je in ieder geval een kwaliteitsimpuls voor de selectie en nog steeds zat geld op de bank (ff hoofdrekenen: 80-10-12= 68, dus zelfs nog geld over om de Arena te kopen of van de beurs te verdwijnen). Marc de Kruidenier en zijn matties zouden nu toch wel door moeten hebben dat er iets moet gebeuren.
Denk het niet.. Al sta ik wel achter gerichte aankopen..
Vandaag wel bewezen dat het nodig is
Guyt
 Guyt - zondag 01 september 2013 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:34 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Volgens mij was er begin vorig seizoen discussie over de korte corners. Wat ik zeg is dat ook Eriksen regelmatig (en nee heus niet altijd) niet verder kwam dan kniehoogte bij de eerste paal. Is gewoon een feit. Ik weet het, je kan weinig hebben als het om Eriksen gaat en dat siert je, maar we moeten niet de ogen sluiten voor de werkelijkheid.

Ook ik vond Eriksen vaak briljant en een prachtige speler. Maar ik ben wel van mening dat hij voor iemand met zijn kwaliteiten veel balverlies leed.
Ik ben het hier wel mee eens !!!
freakie
 freakie - zondag 01 september 2013 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:34 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Belachelijk Eriksen had vorig jaar ook prima corners, vooral in de CL lieten we dat zien, met siem die hem dan in kope of doorkopte..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 01 september 2013 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bojan uiteindelijk gewoon onvoldoende. Wil je een goede speler zijn dan kijk je naar je medespelers en ga je niet alleen. Dit was toch de kentering want anders had je gewoon gewonnen.
Inderdaad onvoldoende! 0-2 had het klaar geweest!
freakie
 freakie - zondag 01 september 2013 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:36 schreef Guyt het volgende:

[..]

Bojan voldoende?? Wat een egotripper is dat zeg. Miss moet hij maar eens op de bank beginnen en zn plaats kennen. Volgens mij is voetbal een teamsport.
Misschien moet je iedere speler eens gewoon meer tijd geven bij ajax.. Hij is iets te gretig maar laat prima dingen zien.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Poulsen was afgelopen jaar goed in de grote wedstrijden..
Ja agh daar voor kan hij zich opladen. Ik zeg gewoon op de bank met die denen...

Waar zijn de jongens uit betondorp?? 2 nederlandse basis spelers en daarvan is het een keeper en een back...

Op de bank horen...

Poulsen
Schone
Sana
Bojan

De erin horen 2 buitenspelers die niet naar binnentrekken maar buiten om gaan en een voorzet geven.
Een back die over een buitenspeler gaat is altijd gevaarlijk.

Een vm die aanvallend meer kan brengen dan poulsen
Een middenvelder die beter is dan het top van nec.
Heracles is niet beter dan nec dus ik moet nog zien of duarte beter is
Oceanu
 Oceanu - zondag 01 september 2013 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad onvoldoende! 0-2 had het klaar geweest!
Precies. Maar vergeet ook Vermeer niet. Houdt er een paar goede ballen uit maar de bal die hij makkelijk kan en dus ook moet hebben, heeft ie niet.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 september 2013 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:36 schreef Guyt het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ....zei ik net al
freakie
 freakie - zondag 01 september 2013 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Leuk dat Ajax plan, maximaal inzetten op de jeugd (en begrijp mij niet verkeerd daar ben ik een voorstander van) maar dan moet je wel de kwaliteit in huis hebben. 80 miljoen op de bank? Kennelijk komt er nog een buitenspeler -zou dan Elia of John moeten zijn -, dan een miljoentje of 10 voor Finnbogason, 12 miljoen voor Tadic, heb je in ieder geval een kwaliteitsimpuls voor de selectie en nog steeds zat geld op de bank (ff hoofdrekenen: 80-10-12= 68, dus zelfs nog geld over om de Arena te kopen of van de beurs te verdwijnen). Marc de Kruidenier en zijn matties zouden nu toch wel door moeten hebben dat er iets moet gebeuren.
Denk jij dat als je die spelers haalt je wel wint? Ja pas na 18 wedstrijden ga je zien dat sommige spelers goed gaan spelen.. Nee laat het hier bij en zorg voor een speler met rust(Siem de Jong) als je die voor schone wisselt dan hou je de bal in het team en hebt veel dreiging. Siem is een speler die de bal vast hield en ajax moet daar naar gaan zoeken omdat Siem zo meteen weggaat en dat er dan een nieuwe moet zijn die hem opvangt.. Aan tadic, Finngason en John heb je echt niet gelijk een geweldige impuls..
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja agh daar voor kan hij zich opladen. Ik zeg gewoon op de bank met die denen...

Waar zijn de jongens uit betondorp?? 2 nederlandse basis spelers en daarvan is het een keeper en een back...

Op de bank horen...

Poulsen
Schone
Sana
Bojan

...
Voor een groot deel mee eens, ik mis hierin alleen nog een fatsoenlijke spits die iets met een bal kan. Voor wat betreft de bankzitters, Bojan ok nog maar even het voordeel van de twijfel, die andere drie uitrusten met een bladblazer en voortaan alleen nog maar gebruiken om de Arena schoon te houden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:34 schreef Guyt het volgende:

[..]

Hoi Remco ik wil hier toch wel even op reageren. De corners en vrije trappen is echt iets van korte tijd hoor dat dat liep bij Eriksen. Daarvoor was het drama. Echt iets van dit seizoen en miss wat keertjes vorig seizoen. Daar Eriksen ze eerst niet in de lucht kreeg daar schiet Schone ze bijna naar de andere cornervlag pfff pfff pffff.
Hahaha inderdaad Guyt. De 1 kreeg hem niet omhoog en de ander geeft ze te hoog. Wat een verandering. ;-)
Guyt
 Guyt - zondag 01 september 2013 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:39 schreef freakie het volgende:

[..]

Misschien moet je iedere speler eens gewoon meer tijd geven bij ajax.. Hij is iets te gretig maar laat prima dingen zien.
Tijd geven ?? Hij speelt in AJAX 1 en is toch geen F pupil meer ik baal dr ontiegelijk van dat hij geen oog voor zn medespelers heb.Kost je vandaag ook gewoon de wedstrijd.Zo is het ook al eerder gebeurt is niet de 1ste keer he ???
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 september 2013 - 14:52   quote  deeplink  
Als je zo bedroevend mat en inspiratieloos speelt wordt de CL een ware afstraffing. Het is 1 voor twaalf en Ajax moet er alles aan doen om het tij te keren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:51 schreef Guyt het volgende:

[..]

Tijd geven ?? Hij speelt in AJAX 1 en is toch geen F pupil meer ik baal dr ontiegelijk van dat hij geen oog voor zn medespelers heb.Kost je vandaag ook gewoon de wedstrijd.Zo is het ook al eerder gebeurt is niet de 1ste keer he ???
Helemaal eens Guyt. Als hij die bal had afgegeven had het gewoon 0-2 geweest en was de wedstrijd voorbij. Nu ga je vervolgens de mist in en krijgt van een tientonner de deksel op de neus. Lekker hoor. Weer een weekend verneukt hierdoor.
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:42 schreef freakie het volgende:

[..]

Denk jij dat als je die spelers haalt je wel wint? Ja pas na 18 wedstrijden ga je zien dat sommige spelers goed gaan spelen.. Nee laat het hier bij en zorg voor een speler met rust(Siem de Jong) als je die voor schone wisselt dan hou je de bal in het team en hebt veel dreiging. Siem is een speler die de bal vast hield en ajax moet daar naar gaan zoeken omdat Siem zo meteen weggaat en dat er dan een nieuwe moet zijn die hem opvangt.. Aan tadic, Finngason en John heb je echt niet gelijk een geweldige impuls..
Daarin verschillen we dan van mening (en gelukkig mag dat). Ik ben van mening dat Ajax op dit moment kwalitatief tekort komt en er weinig rek in de selectie zit. Daarnaast ben ik bang dat de Jong de kar niet alleen kan trekken en voetballers om zich heen nodig heeft die ook iets meer kunnen dan tikkie breed, tikkie terug, rennen als een kip zonder kop. Misschien zijn de door mij genoemde spelers niet de absolute toppers, maar wel realiseerbaar en beter dan een behoorlijk deel dan wat er nu rond loopt. Maar andere alternatieven zijn ook welkom. Waar het mij om gaat: selectie heeft nu onvoldoende kwaliteit, misschien dat het in Nederland nog wel mee gaat vallen (al denk ik nu hoop is de vader van de gedachte) maar in Europa wordt dit een absoluut drama. Je moet er toch niet aan denken dat Barcelona er echt zin in heeft en straks met een 0-7 van het veld in de Arena stapt en ik denk dat dit echt geen doemdenken is. De strategie van maximaal inzetten op eigen jeugd is prima, maar dan moet je ze wel in huis hebben. De nu geëtaleerde kruideniersmentaliteit past niet bij DE Nederlandse topclub, wat Ajax nog altijd is.
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 14:55   quote  deeplink  
Ik MOET even mijn frustraties kwijt. Ik heb de wedstrijd bij mijn zoon gekeken en kom net pas thuis. Met de ziekte in mijn lijf, maar dat heb ik ALTIJD wanneer Ajax niet wint. Zelden, echt ZELDEN heb ik mijn club zo dramatisch zien presteren. Het gaat mij te ver om enkel en alleen Schøne de schuld te geven. Zeker, hij speelde een zeer slechte wedstrijd. Alweer. Maar hij scoorde in ieder geval. Verder heb ik alleen maar zwakkelingen in het elftal gezien. Echt geen enkel lichtpuntje. Egoïsme, slechte balbehandeling, geen bezieling, strijd of de absolute wil om te winnen. Dus opnieuw moeten wij met z'n allen constateren, dat er héél veel geld op de spaarbank staat en dat er een stelletje amateurs op het veld achter een balletje aanholt. Sana??? Pfff was een kopie en dat kun je zien. Bojan??? Nergens kon hij tot nu slagen en ook dat kun je zien. Vermeer??? Zeker, hij pakte een paar ballen, sommige knap, maar OPNIEUW was hij debet aan het tegendoelpunt. En zo kan ik nog wel even doorgaan en ALLE spelers benoemen. Wat een triest gebeuren. Over zo'n twee weken tegen Barcelona. Whahahahaha. Mannen, kan dit Ajax dubbele cijfers tegenhouden? Met een beetje mazzel misschien, maar 8-0 of 9-0 moet haalbaar zijn voor de Spanjaarden. Volgend weekeinde tegen PSV... Op basis van wat ik vandaag gezien heb, wordt het 5-0 voor PSV. Serieus. Ajax straalt geen greintje zelfvertrouwen uit. Dat wordt binnenkort het rechter rijtje. En het technisch hart?? Zij kijken ernaar, schudden af en toe het hoofd en.... doen verder niks. Willen zij niet afgaan, dan zullen zij toch echt eens bij meneertje Slop moeten aankloppen, want Ajax, DIT Ajax, doet pijn aan mijn ogen en heeft zeer dringend een kwaliteitsimpuls nodig. Zo niet, dan worden wij het lachertje van Europa maar OOK van deze eredivisie. Godverdomme, wat ben ik kwaad!!
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 september 2013 - 14:56   quote  deeplink  
Het is niet alleen het resultaat dat irriteert, ook de manier van spelen. Genieten is er niet meer bij op deze manier.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 14:56   quote  deeplink  
Jeetje wat zijn de mensen blind hier.. familie van..

Dit is al jaren het spelletje van ajax.. wat ik trouwens geen ajax spel vind..

Grappig dat mensen vinden dat ajax spelers moeten kopen.
Zoals tadic en finboasson. Daarmee laat je ajax niet beter spelen.

De jong scoorde altijd in belangrijke wedstrijden. Daarna was er eriksen heel af en toe iets deed waaruit ajax kon scoren..
Verder was het eigenlijk ook niet om aan te zien.
Spelers die naar binnen trekken en backs die opkomen. Dat is gevaarlijk als je het niet goed doet.
Je loopt meestal vast omdat de buitenspelers hun man niet voorbij komen.
Omdat in het midden te veel spelers staan. Plus komen..
2 middenvelders plus de buitenspelers plus de spits.. dat is al 5 man. Tegenspelers er bij optellen en je kom op 11 a 12 man op een zeer klein veldje. Terwijl aan de zijkanten ruimte zat zijn...

Tackiek moet anders.. dit is een stijl van barcalona... maar ajax school is met de klassieke rechtsbuiten die zowel buitenom als binnendoor kunnen
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:51 schreef Guyt het volgende:

[..]

Helemaal eens we hebben het hier wel over DE topclub van Nederland en niet over een of andere middenmoter waarbij meedoen en er in blijven de hoofddoelstelling is. Overigens een paar acties geven het idee dat die gozer echt wel een potje kan ballen, maar dat moet ie dan ook maar snel als teamspeler gaan doen. En anders eerst maar wat ritme opdoen in de Jupiler league.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:55 schreef Pietje het volgende:
Ik MOET even mijn frustraties kwijt. Ik heb de wedstrijd bij mijn zoon gekeken en kom net pas thuis. Met de ziekte in mijn lijf, maar dat heb ik ALTIJD wanneer Ajax niet wint. Zelden, echt ZELDEN heb ik mijn club zo dramatisch zien presteren. Het gaat mij te ver om enkel en alleen Schøne de schuld te geven. Zeker, hij speelde een zeer slechte wedstrijd. Alweer. Maar hij scoorde in ieder geval. Verder heb ik alleen maar zwakkelingen in het elftal gezien. Echt geen enkel lichtpuntje. Egoïsme, slechte balbehandeling, geen bezieling, strijd of de absolute wil om te winnen. Dus opnieuw moeten wij met z'n allen constateren, dat er héél veel geld op de spaarbank staat en dat er een stelletje amateurs op het veld achter een balletje aanholt. Sana??? Pfff was een kopie en dat kun je zien. Bojan??? Nergens kon hij tot nu slagen en ook dat kun je zien. Vermeer??? Zeker, hij pakte een paar ballen, sommige knap, maar OPNIEUW was hij debet aan het tegendoelpunt. En zo kan ik nog wel even doorgaan en ALLE spelers benoemen. Wat een triest gebeuren. Over zo'n twee weken tegen Barcelona. Whahahahaha. Mannen, kan dit Ajax dubbele cijfers tegenhouden? Met een beetje mazzel misschien, maar 8-0 of 9-0 moet haalbaar zijn voor de Spanjaarden. Volgend weekeinde tegen PSV... Op basis van wat ik vandaag gezien heb, wordt het 5-0 voor PSV. Serieus. Ajax straalt geen greintje zelfvertrouwen uit. Dat wordt binnenkort het rechter rijtje. En het technisch hart?? Zij kijken ernaar, schudden af en toe het hoofd en.... doen verder niks. Willen zij niet afgaan, dan zullen zij toch echt eens bij meneertje Slop moeten aankloppen, want Ajax, DIT Ajax, doet pijn aan mijn ogen en heeft zeer dringend een kwaliteitsimpuls nodig. Zo niet, dan worden wij het lachertje van Europa maar OOK van deze eredivisie. Godverdomme, wat ben ik kwaad!!
+1 en totaal niets aan toe te voegen. Gaan we samen maar kwaad wezen dan?
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 september 2013 - 15:02   quote  deeplink  
Als Ajax niet snel een grondige kwaliteits injectie plaats loop je nog meer gezichtsverlies op. Zo ga je wel zo hard op je bek in de CL, dat Ajax zijn naam geen eer aan doet. Ook in de eigen competitie zul je het tij moeten keren wil je weer dominant en aantrekkelijk voetbal kunnen spelen. Eigen spelers missen duidelijk kwaliteit. Wanneer er dan geen enkele speler meer si die er bovenuit steekt. Zak je met zijn alleen door het ijs.
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

+1 en totaal niets aan toe te voegen. Gaan we samen maar kwaad wezen dan?
Lijkt me een goed idee, Warrior! Wat een zielloze club is Ajax geworden. Maar gelukkig hebben we veel geld, heel veel geld op de bank staan. Wat een klote-zooi.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee, Warrior! Wat een zielloze club is Ajax geworden. Maar gelukkig hebben we veel geld, heel veel geld op de bank staan. Wat een klote-zooi.
Die beurs afstappen en zorgen dat we eerst weer een echte voetbalclub worden Pietje. Daarna wat spelers wegdonderen en opnieuw beginnen. We hebben weer even 3 landstitels toch en de supporters zijn weer even tevreden? Toch? ;-)
Guyt
 Guyt - zondag 01 september 2013 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:59 schreef pth het volgende:

[..]

Helemaal eens we hebben het hier wel over DE topclub van Nederland en niet over een of andere middenmoter waarbij meedoen en er in blijven de hoofddoelstelling is. Overigens een paar acties geven het idee dat die gozer echt wel een potje kan ballen, maar dat moet ie dan ook maar snel als teamspeler gaan doen. En anders eerst maar wat ritme opdoen in de Jupiler league.
Helemaal eens dat hij ook leuke dingen laat zien nu nog oog voor zn medespelers en het kan een goeie worden!!!
Noordkoreavangaal
 Noordkoreavangaal - zondag 01 september 2013 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Inderdaad, tijd voor nieuwe impulsen, voor het team en voor de supporters.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo hij kreeg van de 1000 ballen er 2 bij de 2de paal? Nou nou... verklaar je dan waarom er een korte corner werd genomen?
Had hij er geen zin in om hem voor te geven?
Miss omdat hij het zelde lukte..
Vorig seizoen was het de 1ste keer dat er gescoord werd.
Tegenstanders vonden het niet erg om de bal over de achterlijn te schieten..
Totdat er vorig seizoen eruit gescoord werd..

Maar ja jij was altijd zo idolaat van eriksen.. hij kon niks fout doen. Daar lijkt het op..
Ik vind het jammer dat hij weg is omdat hij de enige was die invorm was.

Maar kom op zeg!!!
Dat hij weg is betekend niet dat we nu een matig elftal hebben..
Dat hebben we altijd al gehad..
Waarom we kampioen zijn geworden heeft te maken dat ander nog slechter waren en dat we een sterk collectief hebben.
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Jeetje wat zijn de mensen blind hier.. familie van..

Dit is al jaren het spelletje van ajax.. wat ik trouwens geen ajax spel vind..

Grappig dat mensen vinden dat ajax spelers moeten kopen.
Zoals tadic en finboasson. Daarmee laat je ajax niet beter spelen.

De jong scoorde altijd in belangrijke wedstrijden. Daarna was er eriksen heel af en toe iets deed waaruit ajax kon scoren..
Verder was het eigenlijk ook niet om aan te zien.
Spelers die naar binnen trekken en backs die opkomen. Dat is gevaarlijk als je het niet goed doet.
Je loopt meestal vast omdat de buitenspelers hun man niet voorbij komen.
Omdat in het midden te veel spelers staan. Plus komen..
2 middenvelders plus de buitenspelers plus de spits.. dat is al 5 man. Tegenspelers er bij optellen en je kom op 11 a 12 man op een zeer klein veldje. Terwijl aan de zijkanten ruimte zat zijn...

Tackiek moet anders.. dit is een stijl van barcalona... maar ajax school is met de klassieke rechtsbuiten die zowel buitenom als binnendoor kunnen
En daar zijn we het dan helemaal over eens ... het is al ik weet niet hoe lang met de regelmaat van de klok niet om aan te gluren. De kampioenschappen vergoeden dan veel, en ja dan sta ik ook te juichen. Echter wie bedenkt die tactiek? ... dan kom je uit bij iemand waar je volgens velen geen enkel commentaar op mag hebben. Ik zeg dan maar voorzichtig dat ik heel weinig snap van vele keuzes van FdB, maar gelukkig ben ik op dit gebied dan ook maar een absolute amateur. Waar we het oneens zijn, maar ieder zijn mening, is dat deze selectie geen kwaliteitsimpuls nodig zou hebben (en ik vind Finnbogason en Tadic gewoon hele goede voetballers, of je het daarmee red bij Ajax is een tweede, maar Marc en zijn mede kruideniers slaan nu echt door).
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die beurs afstappen en zorgen dat we eerst weer een echte voetbalclub worden Pietje. Daarna wat spelers wegdonderen en opnieuw beginnen. We hebben weer even 3 landstitels toch en de supporters zijn weer even tevreden? Toch? ;-)
Klopt, helemaal. Die verrotte beursgang van destijds. Het heeft ons alleen maar ellende gebracht. Ik heb al vaker geschreven, samen met alibabba, dat Ajax alle mogelijke moeite moet doen, om die stap ongedaan te maken en vervolgens met een schone lei te beginnen. Dat zal één of twee jaar kosten, maar dan heb je in ieder geval weer een doel. Nu blijven ze maar aanmodderen. En natuurlijk was en ben ik gelukkig met drie kampioenschappen op rij, maar als ik mijn cluppie de afgelopen weken bezig zag en vandaag al helemaal (ver onder de ondergrens...) dat word ik ONGEMEEND kwaad.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt, helemaal. Die verrotte beursgang van destijds. Het heeft ons alleen maar ellende gebracht. Ik heb al vaker geschreven, samen met alibabba, dat Ajax alle mogelijke moeite moet doen, om die stap ongedaan te maken en vervolgens met een schone lei te beginnen. Dat zal één of twee jaar kosten, maar dan heb je in ieder geval weer een doel. Nu blijven ze maar aanmodderen. En natuurlijk was en ben ik gelukkig met drie kampioenschappen op rij, maar als ik mijn cluppie de afgelopen weken bezig zag en vandaag al helemaal (ver onder de ondergrens...) dat word ik ONGEMEEND kwaad.
Ik heb jullie discussie van toendertijd gevolgd. Jullie waren samen met die 113 vel tegenstander van de beurs. Ik ben dat ook al langere tijd. Heeft ons in het begin veel opgeleverd maar dat was gauw voorbij.

Overigens schijnt Ajax inderdaad te onderzoeken of het spoedig van de beurs weg kan gaan. Ajax kan zich niet vinden in de beursregels en begint zich steeds meer te verzetten. Mogelijk is er dus inderdaad druk vanuit het bestuur om eruit te stappen en is dat de reden van het zuinige beleid.
Brandje
 Brandje - zondag 01 september 2013 - 15:14   quote  deeplink  
quote:

[..]

Wat heeft de beursgang er in godsnaam meet tye maken dat FdB Fisher er naast zit. Dat vermeer een rare grabbelaar blijft. Dat Poulsen Schone een aanfluiting zijn. Dat je met Bazoer en Andersen twee geweldige talenten hebt die verpieteren omdat FdB ze niet durft op te stellen. Er is maar een persoon verantwoordleijk en dat is de trainer
Enigma
 Enigma - zondag 01 september 2013 - 15:15   quote  deeplink  
Ben er weer bij geweest en het is heeeeeeel simpel. Sigthorson is géén Ajax spits. Snel verkopen. Bojan is misrekening van het jaar; schuldig aan missen 0-2 en de daarop volgende uitbraak met corner tot gevolg. Vermeer blijkt meer en meer de Menzo imitatie te worden door steeds ballen los te laten en slecht weg te stompen plus slecht coachen.
Met dit team worden we laatste in CL en worden we afgemaakt in Utrecht, Twente, den haag, Vitesse en elke ploeg die durft te vechten. We zijn nu aangeslagen wild en daar houd ik de boer mede verantwoordelijk voor.

Waar blijven de gerichte en goed. Voorbereide aankopen? Waarom geen bazoer?
Geen vooruitziende blik en rampzalig beleid qua verkoop en nog neer aankoop..
Walgelijk slecht, schaam me dood. Dit wordt weer een paar jaar stappen terug tbv geld dat we wel hebben maar de supporters worden genaaid!!!! Ronduit Schandalig!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door Enigma --
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 15:16   quote  deeplink  
quote:

[..]

Beursverhaal was inderdaad een blunder van jewelste, maar nu een gepasseerd station. Waarom zou je nu nog 60 - 70 miljoen investeren om van de beurs te komen? Zodat je op zaterdag gewoon mag melden dat je een nieuwe speler hebt gekocht en niet hoeft te wachten tot maandag? Aandeel was geen klote waard, behalve misschien emotioneel, en wordt ook nooit wat waard. Investeer liever geld in het versterken van je selectie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat heeft de beursgang er in godsnaam meet tye maken dat FdB Fisher er naast zit. Dat vermeer een rare grabbelaar blijft. Dat Poulsen Schone een aanfluiting zijn. Dat je met Bazoer en Andersen twee geweldige talenten hebt die verpieteren omdat FdB ze niet durft op te stellen. Er is maar een persoon verantwoordleijk en dat is de trainer
Misschien moet je de discussie eerst een verder terug lezen voordat je gaat reageren.
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb jullie discussie van toendertijd gevolgd. Jullie waren samen met die 113 vel tegenstander van de beurs. Ik ben dat ook al langere tijd. Heeft ons in het begin veel opgeleverd maar dat was gauw voorbij.

Overigens schijnt Ajax inderdaad te onderzoeken of het spoedig van de beurs weg kan gaan. Ajax kan zich niet vinden in de beursregels en begint zich steeds meer te verzetten. Mogelijk is er dus inderdaad druk vanuit het bestuur om eruit te stappen en is dat de reden van het zuinige beleid.
Laten we het hopen, Warrior. Ja die 113, die kan ik mij nog goed herinneren. Die was er inderdaad ook op tegen. Met z'n drieën. Het zal een hoop geld gaan kosten om van de beurs te verdwijnen, maar uiteindelijk zal het ons veel gaan opleveren. Godsamme, wat ben ik kwaad. Wat een dramatisch begin van dit seizoen. En hadden wij iets te vertellen of Feyenoord??? Nou we hebben maar een paar puntjes meer. Ik herhaal het nog maar eens: KLOTE-ZOOI.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:16 schreef pth het volgende:

[..]

Beursverhaal was inderdaad een blunder van jewelste, maar nu een gepasseerd station. Waarom zou je nu nog 60 - 70 miljoen investeren om van de beurs te komen? Zodat je op zaterdag gewoon mag melden dat je een nieuwe speler hebt gekocht en niet hoeft te wachten tot maandag? Aandeel was geen klote waard, behalve misschien emotioneel, en wordt ook nooit wat waard. Investeer liever geld in het versterken van je selectie.
Denk jij dat het alleen met het melden van nieuwe spelers te maken heeft? Ajax moet elk jaar een dividend van de winst betalen aan aandeelhouders. En zo zijn er nog meer regels die Ajax helemaal spuugzat is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 15:19   quote  deeplink  
Ohoh ajax speelt niet zoals barca. Dan moet ajax spelers kopen om dat wel te kunnen spelen.

Nee, ook met eriksen speelde we zelde de pannen van het dak.. zeeeeer zelden heb ik een leuke wedstrijd gezien..
Meestal komt het doordat de tegenstander niet meewerkt

Bijbarca werken de tegenstanders ook niet mee..
Barca heeft dat ook niet nodig totdat een groter club gaat verdedigen en dan is het meestal ook niet om aan te zien.
Nou oke het is wel leuk maar dat komt omdat het tempo hoger ligt. Barca creeert zelf niet veel.. het is messi die eigenlijk alles doet. Als het niet zo is dan komt het omdat de tegenstander niet zo speelt als normaal je tegen barca zou doen..

We moeten stoppen om barca na te doen en echt het ajax school in te voeren..
Barca zonder messi is ook niet leuk om te zien.
Wil je zo blijven spelen dan is alleen messi goed in de spits..
Die haal je niet dus kom op tijd om anders te spelen.
Robben hoort ook op links en niet op rechts..
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het betekent, dat Ajax als voetbalclub zich te houden heeft aan allerlei financiële regeltjes. OF je bent een voetbalclub OF je bent een beursgenoteerd BEDRIJF. En helaas, Ajax is dat laatste...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door Pietje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Laten we het hopen, Warrior. Ja die 113, die kan ik mij nog goed herinneren. Die was er inderdaad ook op tegen. Met z'n drieën. Het zal een hoop geld gaan kosten om van de beurs te verdwijnen, maar uiteindelijk zal het ons veel gaan opleveren. Godsamme, wat ben ik kwaad. Wat een dramatisch begin van dit seizoen. En hadden wij iets te vertellen of Feyenoord??? Nou we hebben maar een paar puntjes meer. Ik herhaal het nog maar eens: KLOTE-ZOOI.
Weet je waar ik helemaal schijtziek van ben? Dat is het roepen dat we dit jaar niet een inhaalslag gaan doen, maar direct er gaan staan? We hebben inmiddels in Heerenveen en Groningen gelijkgespeeld en in Alkmaar verloren. En de 2 thuiswedstrijden waren nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Daarnaast zou ik voortaan eerst vervangers kopen voordat je mensen gaat verkopen, want als Ajax zo duidelijk wist dat Eriksen ging vertrekken hadden ze allang die vervanger in huis moeten hebben. En die hebben ze blijkbaar niet, want de meesten die er nu staan zijn gewoonweg nog te licht of te jong.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het betekent, dat Ajax als voetbalclub zich te houden heeft aan allerlei financiële regeltjes. OF je bent een voetbalclub OF je bent een beursgenoteerd BEDRIJF. En helaas, Ajax is dat laatste...
Weer +1.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - Ajax (zondag 01 September 2013, 12:30): 1 - 1

0.0100409