BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - Ajax (zondag 01 September 2013, 12:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 september 2013 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Laten we het hopen, Warrior. Ja die 113, die kan ik mij nog goed herinneren. Die was er inderdaad ook op tegen. Met z'n drieën. Het zal een hoop geld gaan kosten om van de beurs te verdwijnen, maar uiteindelijk zal het ons veel gaan opleveren. Godsamme, wat ben ik kwaad. Wat een dramatisch begin van dit seizoen. En hadden wij iets te vertellen of Feyenoord??? Nou we hebben maar een paar puntjes meer. Ik herhaal het nog maar eens: KLOTE-ZOOI.
Ach die 113 lulde ook vaak uit zijn nek hoor
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weet je waar ik helemaal schijtziek van ben? Dat is het roepen dat we dit jaar niet een inhaalslag gaan doen, maar direct er gaan staan? We hebben inmiddels in Heerenveen en Groningen gelijkgespeeld en in Alkmaar verloren. En de 2 thuiswedstrijden waren nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Daarnaast zou ik voortaan eerst vervangers kopen voordat je mensen gaat verkopen, want als Ajax zo duidelijk wist dat Eriksen ging vertrekken hadden ze allang die vervanger in huis moeten hebben. En die hebben ze blijkbaar niet, want de meesten die er nu staan zijn gewoonweg nog te licht of te jong.
Eens. Teveel jeugdspelers gaat je opbreken. Dat zie je nu ook (al) bij PSV. De eerste wedstrijden was het hossanah en inmiddels hebben ook zij nu twee keer achter elkaar (tegen mindere ploegen) gelijkgespeeld. Jeugd is mooi, maar leiders met ervaring heb je ook nodig.
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

OK, dat ben ik met je eens ;-)
Maar over het weggaan bij de beurs had hij wel gelijk.
Noordkoreavangaal
 Noordkoreavangaal - zondag 01 september 2013 - 15:23   quote  deeplink  
Bojan was en is geen vleugelspeler, Fischer ook niet, Dacht dat Sar, Boer, Cruyff, Bergkamp, Marc goede contacten hadden in Manchester, Londen en Barcelona en zonietkoop dan de toppers uit de eredivisie.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 01 september 2013 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee, Warrior! Wat een zielloze club is Ajax geworden. Maar gelukkig hebben we veel geld, heel veel geld op de bank staan. Wat een klote-zooi.
Het is nog vroeg in het seizoen, en misschien gebeurt er vandaag of morgen nog iets maar dit wist je toch vantevoren? Het is een logisch gevolg van de lijn die Cruijff heeft uitgezet waar iedereen achteraan hobbelde.
De 'top' spelers blijven niet bij Ajax omdat het Ajax is maar gaan voor meer geld of een grotere club. Dan hou je mogelijk toekomstige talenten over maar die moeten nog rijpen en worden dan ook weer weggekocht.

Het is gewoon hopen dat er talenten vroeg in het seizoen opstaan en de kar gaan trekken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 15:25   quote  deeplink  
Wat heeft de bedrijf structuur met het spel te maken?
Wat heeft de beurs met het team op het veld te maken..
Helemaal niks.. als je van de beurs af gaat dan ga je niet opeens beter spelen
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Denk jij dat het alleen met het melden van nieuwe spelers te maken heeft? Ajax moet elk jaar een dividend van de winst betalen aan aandeelhouders. En zo zijn er nog meer regels die Ajax helemaal spuugzat is.
Je moet geen dividend betalen! Je kan dividend betalen. Fatsoenlijk investeren in je selectie (indien nodig) of de jeugdopleiding een enorme impuls geven (misschien dat er dan weer eens een geweldige spits o.i.d. doorkomt, alleen maar blèren dat je terug wilt naar de jeugd zet weinig zoden aan de dijk), zorgt er voor dat er geen enorme winsten overblijven waarover je dividend kan uitkeren. Een normaal bedrijf investeert ook in zijn product en van wat je over houdt kun je iets aan dividend uitkeren aan de aandeelhouders. Een aandeel dat toch al geen reet waard is, levert ook erg weinig dividend op hoor.
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:34 schreef Guyt het volgende:

[..]

Hoi Remco ik wil hier toch wel even op reageren. De corners en vrije trappen is echt iets van korte tijd hoor dat dat liep bij Eriksen. Daarvoor was het drama. Echt iets van dit seizoen en miss wat keertjes vorig seizoen. Daar Eriksen ze eerst niet in de lucht kreeg daar schiet Schone ze bijna naar de andere cornervlag pfff pfff pffff.
het hele afgelopen seizoen was dat heel goed. Wat Schone betreft.. Ik wordt er gewoon stil van..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daar heb jij ook gelijk in, maar daarvan zijn er meerdere hier. ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 september 2013 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Daar heb jij ook gelijk in, maar daarvan zijn er meerdere hier. ;-)
Talking to me ?? ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:29 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Talking to me ?? ;-)
Inderdaad, en nog 25 ofzo. ;-)
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja agh daar voor kan hij zich opladen. Ik zeg gewoon op de bank met die denen...

Waar zijn de jongens uit betondorp?? 2 nederlandse basis spelers en daarvan is het een keeper en een back...

Op de bank horen...

Poulsen
Schone
Sana
Bojan

De erin horen 2 buitenspelers die niet naar binnentrekken maar buiten om gaan en een voorzet geven.
Een back die over een buitenspeler gaat is altijd gevaarlijk.

Een vm die aanvallend meer kan brengen dan poulsen
Een middenvelder die beter is dan het top van nec.
Heracles is niet beter dan nec dus ik moet nog zien of duarte beter is
Jij wil dus een andere trainer?
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 01 september 2013 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wat heeft de bedrijf structuur met het spel te maken?
Wat heeft de beurs met het team op het veld te maken..
Helemaal niks.. als je van de beurs af gaat dan ga je niet opeens beter spelen
Hier ben ik het mee eens, financiele regeltjes hebben niets te maken met het hebben van veel geld op de bank, maar de Cruijff visie wel. Die gaat over het niet veel geld uitgeven voor echte talenten of veel ervaring.

Ajax is al sinds 1998 op de beurs en de jaren voor Cruijff gaven ze ook veel geld uit dus het heeft werkelijk helemaal NIETS met elkaar te maken.
Wel zie ik Ajax ook liever van de beurs zodat er een last van de schouders valt en het weer een echt voetbalbedrijf wordt, maar dat heeft niets met de huidige situatie te maken met het veel geld op de bank hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 15:32   quote  deeplink  
Kijk wat je wel kan doen. Is dat je met bayern een nieuwe competie gaat oprichten.
Een europese competitie met enkel alleen clubs die zwarte cijfers presenteren.
Ook geen voorzitter die de begroting dicht en financieel ondersteund.
Alles komt uit tv gelden en sponsoring. Sponsor mag niet niet een prive bedrijf zijn
Dan kraak je heel wat clubs.. want waar is de fair play.. waar is het respect?
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:24 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het is nog vroeg in het seizoen, en misschien gebeurt er vandaag of morgen nog iets maar dit wist je toch vantevoren? Het is een logisch gevolg van de lijn die Cruijff heeft uitgezet waar iedereen achteraan hobbelde.
De 'top' spelers blijven niet bij Ajax omdat het Ajax is maar gaan voor meer geld of een grotere club. Dan hou je mogelijk toekomstige talenten over maar die moeten nog rijpen en worden dan ook weer weggekocht.

Het is gewoon hopen dat er talenten vroeg in het seizoen opstaan en de kar gaan trekken.
Dat Ajax zijn beste spelers niet kan behouden klopt zeker. Dat is nu en dat was vroeger ook zo. Echter, als beursgenoteerd bedrijf, kijkt het management van het "bedrijf" Ajax allereerst naar het fianciële plaatje. Winst maken is het credo. Winst maken op de beurs, bedoel ik en niet winst halen op het veld. En om die financiële winst te maken, MOET Ajax zo nu en dan spelers verkopen om die winst te realiseren. En om vervolgens de selectie getalsmatig weer op peil te krijgen, worden sukkeltjes gehaald als Sana. Inderdaad, erg goedkoop en dat zie je... Het huren van spelers is nou ook niet bepaald een bewijs van visie. Huren doe je over het algemeen maar voor één seizoen. Ook lekker goedkoop en een jaar later kun je opnieuw beginnen.
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 15:33   quote  deeplink  
25? uiteindelijk lullen we hier allemaal uit ons reet of heeft iemand het idee dat er ook maar iemand binnen Ajax zit te wachten op de gouden tip van een van ons? :-) Nu proberen om de wedstrijd van vandaag weer even uit mijn systeem te verbannen en terug naar dat gelukzalige gevoel van gisteravond toen Cambuur het eeuwfeest (bestaat die troep al zo lang?) van PiSVee vakkundig naar de klote hielp.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:33 schreef pth het volgende:
25? uiteindelijk lullen we hier allemaal uit ons reet of heeft iemand het idee dat er ook maar iemand binnen Ajax zit te wachten op de gouden tip van een van ons? :-) Nu proberen om de wedstrijd van vandaag weer even uit mijn systeem te verbannen en terug naar dat gelukzalige gevoel van gisteravond toen Cambuur het eeuwfeest (bestaat die troep al zo lang?) van PiSVee vakkundig naar de klote hielp.
Hahaha 26 dan maar? ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 september 2013 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat Ajax zijn beste spelers niet kan behouden klopt zeker. Dat is nu en dat was vroeger ook zo. Echter, als beursgenoteerd bedrijf, kijkt het management van het "bedrijf" Ajax allereerst naar het fianciële plaatje. Winst maken is het credo. Winst maken op de beurs, bedoel ik en niet winst halen op het veld. En om die financiële winst te maken, MOET Ajax zo nu en dan spelers verkopen om die winst te realiseren. En om vervolgens de selectie getalsmatig weer op peil te krijgen, worden sukkeltjes gehaald als Sana. Inderdaad, erg goedkoop en dat zie je... Het huren van spelers is nou ook niet bepaald een bewijs van visie. Huren doe je over het algemeen maar voor één seizoen. Ook lekker goedkoop en een jaar later kun je opnieuw beginnen.
Wederom +1. Begint een beetje saai te worden. Ga denk ik maar eens wat nuttigs doen nu. ;-)
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wederom +1. Begint een beetje saai te worden. Ga denk ik maar eens wat nuttigs doen nu. ;-)
Haha. Is goed. Succes. ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij wil dus een andere trainer?
Nou.. als hij zo blijft spelen misschien wel ja..
Kampioenschappen vergoede veel..
Maar het spel niet.. al jaren..
Onder de tijd van martin jol was het leuk om te zien..
Maar ik hoef die vet zeug niet terug...
Ik wil dat Frank wakker word en met andere buitenspelers gaat spelen. Of je moet een alves en een alba hebben... of een usain bolt als bavks want is echt te gevaarlijk...

Vergeet niet dat messi veel vergoed bij barca..
Zelfs met xavi en ineasta is het minder leuk om naar barca te kijken...

Dus de boer moet ff realiseren dat kopiëren van barca niet lukt als je geen messi hebt..
Ik heb barca gezien zonder messi en ik dacht echt dat ik naar ajax zat te kijken.. klikt raar maar het is zo..
Messi doet zelfs de opbouw he bij barca als er geen ruimte is..
pth
 pth - zondag 01 september 2013 - 15:41   quote  deeplink  
Mogelijk toch nog goed nieuws, PEC lijkt niet verder uit te lopen :-) Gelukzalige gevoel is weer terug, zie de bijna jankende van Breukelen, Hiddink, van Raaij en nog een paar van die kneuzen weer voor me op de eretribune.
freakie
 freakie - zondag 01 september 2013 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:41 schreef pth het volgende:
Mogelijk toch nog goed nieuws, PEC lijkt niet verder uit te lopen :-) Gelukzalige gevoel is weer terug, zie de bijna jankende van Breukelen, Hiddink, van Raaij en nog een paar van die kneuzen weer voor me op de eretribune.
Waauw denk je dat Zwolle dat vol ging houden dan??:o
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik weet niet maar elke instantie moet minimaal quiet draaien..
Dat heeft niks met de beurs te maken..
Ik moet ook niet meer uitgeven dan er binnen komt maar ik sta ook niet op de beurs.
Dat er clubs zijn die miljoenen verlies mogen draaien komt omdat hun niet naar hun boekje word gekeken..
De knvb is samen met de duitse bond wel goed bezig..
Hun kijken of het financieel wel kan..
Engelse franse en spaanse bond doen niks aan financieel fairplay
Monaco kan 170 miljoen uitgeven met een kleiner stadion dan psv..
Tv geld is ook niet zo veel meer..
Verschil zit in eigenaar..
We kunnen betrr een brief sturen naar uefa dat we samen met de duitse bond een competitie gaan starte en dat alle sposoren ermee gaan stoppen met het sposseren van zulke competitie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zo hij kreeg van de 1000 ballen er 2 bij de 2de paal? Nou nou... verklaar je dan waarom er een korte corner werd genomen?
Had hij er geen zin in om hem voor te geven?
Miss omdat hij het zelde lukte..
Vorig seizoen was het de 1ste keer dat er gescoord werd.
Tegenstanders vonden het niet erg om de bal over de achterlijn te schieten..
Totdat er vorig seizoen eruit gescoord werd..

Maar ja jij was altijd zo idolaat van eriksen.. hij kon niks fout doen. Daar lijkt het op..
Ik vind het jammer dat hij weg is omdat hij de enige was die invorm was.

Maar kom op zeg!!!
Dat hij weg is betekend niet dat we nu een matig elftal hebben..
Dat hebben we altijd al gehad..
Waarom we kampioen zijn geworden heeft te maken dat ander nog slechter waren en dat we een sterk collectief hebben.
Ajax afgelopen seizoen de meest effectieve ploeg met corners uit de Eredivisie ergens in Maart nog.
En ja afgelopen seizoen was het eerste seizoen dat die corners goed liepen.

Die korte corners is niet zo heel lastig uit te leggen hoor, als je wil kan je ook de uitleg van de boer erbij zoeken. Maar dat doet Ajax om verwarring te veroorzaken, zodat men zich niet op 1 vast iets kan instellen bij de tegenstander. Daarnaast trek je zo twee mensen weg uit de 16 van de tegenstander..

En voor mij is ook lang niet alles verloren nu hoor. Uiteindelijk is dit pas de eerste wedstrijd van dit Ajax..
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt, helemaal. Die verrotte beursgang van destijds. Het heeft ons alleen maar ellende gebracht. Ik heb al vaker geschreven, samen met alibabba, dat Ajax alle mogelijke moeite moet doen, om die stap ongedaan te maken en vervolgens met een schone lei te beginnen. Dat zal één of twee jaar kosten, maar dan heb je in ieder geval weer een doel. Nu blijven ze maar aanmodderen. En natuurlijk was en ben ik gelukkig met drie kampioenschappen op rij, maar als ik mijn cluppie de afgelopen weken bezig zag en vandaag al helemaal (ver onder de ondergrens...) dat word ik ONGEMEEND kwaad.
Misschie pot men juist dat geld op om dit te kunnen bekostigen..
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb jullie discussie van toendertijd gevolgd. Jullie waren samen met die 113 vel tegenstander van de beurs. Ik ben dat ook al langere tijd. Heeft ons in het begin veel opgeleverd maar dat was gauw voorbij.

Overigens schijnt Ajax inderdaad te onderzoeken of het spoedig van de beurs weg kan gaan. Ajax kan zich niet vinden in de beursregels en begint zich steeds meer te verzetten. Mogelijk is er dus inderdaad druk vanuit het bestuur om eruit te stappen en is dat de reden van het zuinige beleid.
Bron??
Loetje
 Loetje - zondag 01 september 2013 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 14:21 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Was de afgelopen seizoenen niet anders in de eerste seizoenshelft.
Gaat echt niet elk jaar zo zijn. Een keer houdt het op
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat heeft de beursgang er in godsnaam meet tye maken dat FdB Fisher er naast zit. Dat vermeer een rare grabbelaar blijft. Dat Poulsen Schone een aanfluiting zijn. Dat je met Bazoer en Andersen twee geweldige talenten hebt die verpieteren omdat FdB ze niet durft op te stellen. Er is maar een persoon verantwoordleijk en dat is de trainer
Nou dat is niet zo lastig mits het waar is dat ze van de beurs af willen.

Bij Ajax is er gezegd dat het kapitaal op het veld moet staan. Als het waar is dat men van de beurs af wil zal dit volgens schatting zon 70 miljoen euro kosten. Men heeft dan dus de afgelopen jaren gespaard om van de beurs af te gaan en het moeten doen met minder spelersmateriaal..
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik weet niet maar elke instantie moet minimaal quiet draaien..
Dat heeft niks met de beurs te maken..
Ik moet ook niet meer uitgeven dan er binnen komt maar ik sta ook niet op de beurs.
Dat er clubs zijn die miljoenen verlies mogen draaien komt omdat hun niet naar hun boekje word gekeken..
De knvb is samen met de duitse bond wel goed bezig..
Hun kijken of het financieel wel kan..
Engelse franse en spaanse bond doen niks aan financieel fairplay
Monaco kan 170 miljoen uitgeven met een kleiner stadion dan psv..
Tv geld is ook niet zo veel meer..
Verschil zit in eigenaar..
We kunnen betrr een brief sturen naar uefa dat we samen met de duitse bond een competitie gaan starte en dat alle sposoren ermee gaan stoppen met het sposseren van zulke competitie
Dat klopt op zich wel, PA, maar wat ik bedoel(de) is dat je als beursgenoteerd bedrijf primair andere, of dubbele belangen hebt. En dat moet je als voetbalclub niet willen. Er mag in feite maar één belang zijn: het sportieve succes.
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou.. als hij zo blijft spelen misschien wel ja..
Kampioenschappen vergoede veel..
Maar het spel niet.. al jaren..
Onder de tijd van martin jol was het leuk om te zien..
Maar ik hoef die vet zeug niet terug...
Ik wil dat Frank wakker word en met andere buitenspelers gaat spelen. Of je moet een alves en een alba hebben... of een usain bolt als bavks want is echt te gevaarlijk...

Vergeet niet dat messi veel vergoed bij barca..
Zelfs met xavi en ineasta is het minder leuk om naar barca te kijken...

Dus de boer moet ff realiseren dat kopiëren van barca niet lukt als je geen messi hebt..
Ik heb barca gezien zonder messi en ik dacht echt dat ik naar ajax zat te kijken.. klikt raar maar het is zo..
Messi doet zelfs de opbouw he bij barca als er geen ruimte is..
Onder de tijd van Jol was het leuk om te zien???
Volgens mij werd iedereen hier in de tijd van Jol juist kwaaier en kwaaier om het verschrikkelijke slechte on Ajax voetbal met alle ballen op suarez. In die tijd werd er gewoon oud Engels kick en rush gespeeld..

Je laatste zin vind ik raar. Spanje speelde ook het barca spel en won 3 grote toernooien op rij met geweldig voetbal..
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klopt op zich wel, PA, maar wat ik bedoel(de) is dat je als beursgenoteerd bedrijf primair andere, of dubbele belangen hebt. En dat moet je als voetbalclub niet willen. Er mag in feite maar één belang zijn: het sportieve succes.
+1
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij werd iedereen hier in de tijd van Jol juist kwaaier en kwaaier om het verschrikkelijke slechte on Ajax voetbal met alle ballen op suarez. In die tijd werd er gewoon oud Engels kick en rush gespeeld..

Je laatste zin vind ik raar. Spanje speelde ook het barca spel en won 3 grote toernooien op rij met geweldig voetbal..
Er was volgens mij een enorm verschil tussen de eerste seizoenshelft (niet om aan te zien!) en de tweede seizoenshelft, waarin jacht gemaakt werd op de eerste plaats. Met Pantelic. Dat was leuk, attractief spel als ik mij goed kan herinneren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax afgelopen seizoen de meest effectieve ploeg met corners uit de Eredivisie ergens in Maart nog.
En ja afgelopen seizoen was het eerste seizoen dat die corners goed liepen.

Die korte corners is niet zo heel lastig uit te leggen hoor, als je wil kan je ook de uitleg van de boer erbij zoeken. Maar dat doet Ajax om verwarring te veroorzaken, zodat men zich niet op 1 vast iets kan instellen bij de tegenstander. Daarnaast trek je zo twee mensen weg uit de 16 van de tegenstander..

En voor mij is ook lang niet alles verloren nu hoor. Uiteindelijk is dit pas de eerste wedstrijd van dit Ajax..
De corners zijn een stuk beter gaan lopen. Dit seizoen waren de vrije trappen ook weer eens gevaarlijk.
Suarez en Vertonghen konden ook voor gevaar zorgen maar eriksen niet tot dit jaar.. helaas te kort..

Ik snap dat er een reden is dat er een korte corner word genomen maar ik vind het niks..
Leg die bal dan het randje strafschopgebied dan is het wel gevaarlijk en genoeg variatie
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

De corners zijn een stuk beter gaan lopen. Dit seizoen waren de vrije trappen ook weer eens gevaarlijk.
Suarez en Vertonghen konden ook voor gevaar zorgen maar eriksen niet tot dit jaar.. helaas te kort..

Ik snap dat er een reden is dat er een korte corner word genomen maar ik vind het niks..
Leg die bal dan het randje strafschopgebied dan is het wel gevaarlijk en genoeg variatie
zijn rechtstreekse vrije trappen waren inderdaad niet goed tot dit jaar... Heeft ie heel veel op getraind met de Boer en dat leek inderdaad een heel stuk beter te gaan..

Die korte corners werkten trouwens wel aardig, zeker als ze indraaiden..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je kan miljoenen gaan uitgeven en kampioen worden maar als je verliest draait dan ga failliet en speel je helemaal niet meer.. wat een succes heb je dan
Brandje
 Brandje - zondag 01 september 2013 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Denk jij dat het alleen met het melden van nieuwe spelers te maken heeft? Ajax moet elk jaar een dividend van de winst betalen aan aandeelhouders. En zo zijn er nog meer regels die Ajax helemaal spuugzat is.
Je haalt dingen door elkaar vrind. Beursgang ben ik ook geen fan laat ik dat voorop stellen maar om nu de beurgsnag overal de schuld van geven is.
De beurgang is er niet de schuld van dat we spelers hebben die ajaxonwaardig zijn, sterker nog die een aanfluiting zijn. De beursgang kan er niks aan doen dat wij WEER in de laatste dagen van de transferperiode onze beste speler verkopen die zelf al heeft aangegeven desnoods bij te tekeken en we vervolgens weer geen vervanger hebben.
De beursgang kan er niks aan doen dat Vermeer een rare grabbelaar is.
Dus ik snap de discussie( die ik volgens jou niet heb gevolgd) heel goed maar verschuil mij niet, zoals jij, achter de beursgang!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door Brandje --
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je kan miljoenen gaan uitgeven en kampioen worden maar als je verliest draait dan ga failliet en speel je helemaal niet meer.. wat een succes heb je dan
Door de beurs zijn er mensen die andere dingen wil zien dan de sportieve kant van de club..

Een mooi voorbeeld is Eriksen. Stel nu dat het TH en de directie hem zou willen behouden, maar dat de aandeelhouders geld willen zien voor de investering in hem.. Of ie dan uiteindelijk wel of niet verkocht is wordt is niet zo relevant. Dit soort discussies worden dan niet meer gevoerd..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 15:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja pantelic en de jong waren toen de held... echt voetbal kan je het niet noemen... maar wel leuk om te zien met veel doelpunten en schoten.. nu is het tikken en veel balbezit met weinig kansen.. dat is het al jaren.. maar als je siem hebt die 1 kans nodig heeft dan is dat genoeg om kampioen te worden. Want zodra de tegenstander de bal niet heeft kan het niet scoren
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Uiteraard moet (mag) je niet meer uitgeven, dan dat je op de spaarbank hebt staan. Dat geldt voor iedereen. Nou... behalve Spaanse clubs, dan ;-)
Je moet wel een gezonde club (organisatie) blijven. Maar, nogmaals, als beursgenorteerd bedrijf heb je allereerst met je aandeelhouders te maken (OK, veel Ajacieden) en pas daarna wordt gekeken naar de supporters. Die belangen botsen met elkaar en dat kan niet de bedoeling zijn. Daarom bedoelde ik (en met mij nog een aantal) dat met de beursg ang in 1998 een zeer grote fout is gemaakt. De doelstelling begreep ik destijds: geld, veel geld ophalen, maar inmiddels werkt die beursgang TEGEN Ajax.
Brandje
 Brandje - zondag 01 september 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Door de beurs zijn er mensen die andere dingen wil zien dan de sportieve kant van de club..

Een mooi voorbeeld is Eriksen. Stel nu dat het TH en de directie hem zou willen behouden, maar dat de aandeelhouders geld willen zien voor de investering in hem.. Of ie dan uiteindelijk wel of niet verkocht is wordt is niet zo relevant. Dit soort discussies worden dan niet meer gevoerd..
he aandeel ajax is vanaf het begin bestempeld als een "emotie-aandeel" en niet een om geld te verdienen dus je slaat de plan volledig mis. Ik meen dat delta loyd als een van de weinige destijds groot heeft ingekocht en de rest bijna allemaal naar de fans is gegaan.
Zo slap om je achter die beursgang te verschuilem. Raar dat die discussie weer oplaait als de resultaten minder worden.
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

he aandeel ajax is vanaf het begin bestempeld als een "emotie-aandeel" en niet een om geld te verdienen dus je slaat de plan volledig mis. Ik meen dat delta loyd als een van de weinige destijds groot heeft ingekocht en de rest bijna allemaal naar de fans is gegaan.
Zo slap om je achter die beursgang te verschuilem. Raar dat die discussie weer oplaait als de resultaten minder worden.
Deze discussie is er -wat mij betreft- ALTIJD al geweest. De beursgang was voor mij en flater van de eeuw. Een voetbalclub heeft daar niks te zoeken: botsende belangen.
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het gezeur vanuit die aandeelhouders de afgelopen jaren bewijst toch echt wat anders..

Ik verschuil me er trouwens niet achter. Ik heb gewoon nog steeds 100% vertrouwen in wat er bij Ajax gebeurt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee zonder de transfer van eriksen had ajax ook zwarte cijfers geschreven...
Investeren van 3 miljoen had je er lang al uit..

Dit heeft puur te maken dat een club die al jaren geen cl en geen prijs wint 100 miljoen kan uitgeven en niet op zijn vingers word getikt.
Eriksen verdient 3x zoveel dan bij ajax.. als spurs zwarte cijfers moet schrijven dan konden ze dat nooit doen..

Tv geld engeland vs cl geld..
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 16:12   quote  deeplink  
En wat mij betreft, mag het scoutingsapparaat bij Ajax ook op de schop. Waarom scouten FC Groningen, sc Heerenveen, AZ enzovoort altijd maar weer spelers, die vervolgens, aanzienlijk duurder, door Ajax begeerd worden...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 september 2013 - 16:13   quote  deeplink  
Kom net thuis...heb gelukkig de wedstrijd niet gezien...maar wat ik hier lees bevestigt maar weer dat Sigthorsson niet in ons systeem past omdat de buitenspelers naar binnen trekken...dat daarom Ola John aangetrokken wordt is logisch...misschien dat Sigtorsson dan beter uit de verf komt....hoop dat Andersen of Meleg de rechtsbuiten positie op gaan eisen...Sana en Schone verhuren of heel snel verkopen...zijn een ramp maar dat was al bekend....dat de CVM positie onze achilleshiel is is ook al weken bekend....wanneer wordt Frank wakker???

Hoop dat Duarte en Ola John ons wat meer spelplezier gaan brengen...
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee zonder de transfer van eriksen had ajax ook zwarte cijfers geschreven...
Investeren van 3 miljoen had je er lang al uit..

Dit heeft puur te maken dat een club die al jaren geen cl en geen prijs wint 100 miljoen kan uitgeven en niet op zijn vingers word getikt.
Eriksen verdient 3x zoveel dan bij ajax.. als spurs zwarte cijfers moet schrijven dan konden ze dat nooit doen..

Tv geld engeland vs cl geld..
Wat je over de buitenlandse clubs zegt ben ik het 100% mee eens.

Zo is het ook erg raar en eigenlijk schandalig dat Real het geld voor Bale indirect leent van een bank die door Europa en dus Nederland geholpen moet worden..
Pietje
 Pietje - zondag 01 september 2013 - 16:15   quote  deeplink  
De verplichte verkoop van spelers, onder druk van een positief jaarverslag, begon met Jesper Gronkjaer. Een fantastische speler, die gedwongen in de verkoop ging. Onder druk van... jawel, de aandeelhouders destijds.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 01 september 2013 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op sunday 01 september 2013 - 16:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Uiteraard moet (mag) je niet meer uitgeven, dan dat je op de spaarbank hebt staan. Dat geldt voor iedereen. Nou... behalve Spaanse clubs, dan ;-)
Je moet wel een gezonde club (organisatie) blijven. Maar, nogmaals, als beursgenorteerd bedrijf heb je allereerst met je aandeelhouders te maken (OK, veel Ajacieden) en pas daarna wordt gekeken naar de supporters. Die belangen botsen met elkaar en dat kan niet de bedoeling zijn. Daarom bedoelde ik (en met mij nog een aantal) dat met de beursg ang in 1998 een zeer grote fout is gemaakt. De doelstelling begreep ik destijds: geld, veel geld ophalen, maar inmiddels werkt die beursgang TEGEN Ajax.
Ik ben ook geen voorstander van de beurs maar daar ga je niet beter van spelen en in de toekomst ook niet..
Spelers gaan toch wel weg..

Wat je wel kan doen is de uefa aanpakken want hun zeggen wel financieel fair play enzo maar ik zie er weinig van terug..

Wtf kan real 80 mil uitgeven terwijl de club 300 mil schuld staat...
Als je dat niet meer kan dan blijven de grote spelers langer bij ons dan hebben we meer kans dan dat we van structuur veranderen
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:12 schreef Pietje het volgende:
En wat mij betreft, mag het scoutingsapparaat bij Ajax ook op de schop. Waarom scouten FC Groningen, sc Heerenveen, AZ enzovoort altijd maar weer spelers, die vervolgens, aanzienlijk duurder, door Ajax begeerd worden...
Daar is men toch ook druk mee?? In Denemarken enderlijke is dat wel goed in orde, maar daarbuiten is het gewoon slecht te noemen. Alleen is dat juist iets dat zeker tijd nodig heeft. Je zal toch als scout zijnde weer de nodige contacten moeten gaan leggen..

Waarom niet een scout overnemen van een van deze clubs, of meerdere??
remco k
 remco k - zondag 01 september 2013 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 september 2013 - 16:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander van de beurs maar daar ga je niet beter van spelen en in de toekomst ook niet..
Spelers gaan toch wel weg..

Wat je wel kan doen is de uefa aanpakken want hun zeggen wel financieel fair play enzo maar ik zie er weinig van terug..

Wtf kan real 80 mil uitgeven terwijl de club 300 mil schuld staat...
Als je dat niet meer kan dan blijven de grote spelers langer bij ons dan hebben we meer kans dan dat we van structuur veranderen
je ziet er nog niet zo veel van aangezien het pas net echt is ingegaan..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - Ajax (zondag 01 September 2013, 12:30): 1 - 1

0.0130460