|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Nee, laat ik die nou net niet bedoelen... Hahaha. |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
Wordt een heel zwaar seizoen dit.. hopen op de 2e plek dan maar, al moet ik zeggen dat we wel alleen nog maar lastige tegenstanders hebben gehad. Heerenveen uit, az uit, en groningen uit. Als er in januari alsnog iemand gehaald moet worden doen ze het dan wel. Heb er aan de ene kant ook wel respect voor. Hoop wel dat ze bojan van de rechterkant afhalen. |
|
|
|
|
martymcfly
|
|
|
Ik denk eerlijk gezegd dat er helemaal niemand meer komt! Ze gaan het met deze groep proberen en de boel weer opbouwen. Met wellicht Andersen of bojan op plek eriksen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: I weep for humanity... |
|
|
|
|
kippie
|
|
|
Wat had je gedacht van maarten martens, kan misschien niet elke wedstrijd spelen, maar kan wel beslissend zijn. Heeft ook nog een aflopend contract, dus niet al te duur waarschijnlijk. En als je nog een buitenspeler met een goede passeeraktie en een goede voorzet zoekt, en je bent toch in alkmaar, contracteer dan ook roy beerens. Het is voor mij onbegrijpelijk dat hij nog in alkmaar speelt. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 15:49 schreef Robinho het volgende:Zivkovic stond vorig jaar in onze belangstelling, concreet. Alleen besloot bij te tekenen in Groningen. Prima speler trouwens, maar ook weer erg jong en voor de lange termijn. Ja wel jong maar kan prima de strijd aan met de andere aanvallers. Ze hebben het daar over de nieuwe robben. Prima voor links om achter de hand te hebben Fischer----Sigtorsson----Bojan
Zivkovic-----Hoessen----Andersen |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Heeft nog niet veel laten zien ook bij Utrecht... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Daarom vind ik 6 tot 8 miljoen echt veel te gek.. Maar als het nou de nieuwe Strootman blijkt te zijn vang je wel genoeg! |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 17:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] Daarom vind ik 6 tot 8 miljoen echt veel te gek.. Maar als het nou de nieuwe Strootman blijkt te zijn vang je wel genoeg! Die had het wel laten zien bij Utrecht mr Toornstra voetbalt sinds de Europese wedstrijden niet als iemand die de stap nr de Nederlandse top kan maken en zeker niet als basisspeler.. |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Tadic van Twente, ik zou Blind op het middenveld zetten hij geeft altijd goede snelle passes tussen door |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Ik wilde nog toevoegen ik zag Boilesen tegen heereveen wat een geweldige voetballer kan ook op het middenveld. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 17:37 schreef infamous psv het volgende:[..] Die had het wel laten zien bij Utrecht mr Toornstra voetbalt sinds de Europese wedstrijden niet als iemand die de stap nr de Nederlandse top kan maken en zeker niet als basisspeler.. Daarom niet kopen voor zoveel geld |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 17:24 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja wel jong maar kan prima de strijd aan met de andere aanvallers. Ze hebben het daar over de nieuwe robben. Prima voor links om achter de hand te hebben Fischer----Sigtorsson----Bojan Zivkovic-----Hoessen----Andersen weet je waarom ze hem de nieuwe Robben noemen? omdat hij net als Robben al op heel jonge leeftijd het eerste elftal haalde en ook gelijk een impact met doelpunten. Zivkovic is echt een spits, en ik zou hem best wel bij Ajax willen zien, maar het is gewoon onreeel dat hij komt. hij wil zelf niet en waarom zou groningen dit talent voor minder dan 10 willen verkopen... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 18:38 schreef NatjosFC het volgende:[..] weet je waarom ze hem de nieuwe Robben noemen? omdat hij net als Robben al op heel jonge leeftijd het eerste elftal haalde en ook gelijk een impact met doelpunten. Zivkovic is echt een spits, en ik zou hem best wel bij Ajax willen zien, maar het is gewoon onreeel dat hij komt. hij wil zelf niet en waarom zou groningen dit talent voor minder dan 10 willen verkopen... Aiii nieuwe robben, dus eigenlijk ook de nieuwe maarten martins? 5 wedstrijden spelen en dan 20 geblesseerd? |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Toornsta is gewoon niet goed genoeg, nog minder als de spelers waar jullie zo op afgeven. En een speler die goed speelt bij Heerenveen kan misschien helemaal niet tegen de druk bij AJAX. Dat hebben we al eens gezien met Suljemani, en dat was ook niet de minste daar. Vergeet niet dat onze eigen jeugd groot gebracht wordt met de druk die er is om altijd te moeten winnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 15:03 schreef Pietje het volgende:Ik lees zojuist de krant, de Volkskrant, waarin Frank de Boer aan het woord is. Welnu, bijzonder verhelderend en aan alle onzekerheid wordt stante pede een eind gemaakt. Ik citeer: DE BOER NOEMDE HET "INTERESSANT" TE ZIEN HOE ZIJN SPELERS ZULLEN OMGAAN MET DE NIEUWE WERKELIJKHEID IN DE SELECTIE. DE KOMST VAN LERIN DUARTE (VAN HERACLES) IS NIET WAARSCHIJNLIJK, HOE DAN OOK, AJAX ZAL ZICH PERTINENT VERDER NIET VERSTERKEN MET SPELERS VAN BUITENAF.Dat is wel even duidelijk. Dus dit topic is meteen overbodig geworden, immers er komt gewoon niemand bij. Niet te geloven dit !!! Prima van Ajax, op het vertrek van Eriksen is immers als geanticipeerd met spelers als Andersen, Fischer en Serrero.. Laat die jongens het nu ook maar zien dan.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 18:59 schreef remco k het volgende:[..] Prima van Ajax, op het vertrek van Eriksen is immers als geanticipeerd met spelers als Andersen, Fischer en Serrero.. Laat die jongens het nu ook maar zien dan.. Wegegevaagd worden ze....leuke frivole voetballers dat wel....volgens de Boer zijn ze bezig met 2 spelers...hoop dat die niet weggekegeld worden dat ze meer body hebben zodat we niet afgedroogd worden in de groepsfase....ben benieuwd... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax neemt waarschijnlijk een groot risico op deze manier. Wanneer aan het eind van het seizoen blijkt dat het negatief heeft gewerkt is gooedkoop toch duurkoop geworden. Dan is het in feite te laat en heb je fout gegokt. Waarom zou je op dit moment zoveel risico gaan nemen om geen spelers of spelers met weinig ervaring op hoog niveau te nemen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 21:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Wegegevaagd worden ze....leuke frivole voetballers dat wel....volgens de Boer zijn ze bezig met 2 spelers...hoop dat die niet weggekegeld worden dat ze meer body hebben zodat we niet afgedroogd worden in de groepsfase....ben benieuwd... Ach kom toch op man, PSV werd ook niet weggevaagd door Milan. Je bent echt echt extreem negatief man. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 13:26 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax neemt waarschijnlijk een groot risico op deze manier. Wanneer aan het eind van het seizoen blijkt dat het negatief heeft gewerkt is gooedkoop toch duurkoop geworden. Dan is het in feite te laat en heb je fout gegokt. Waarom zou je op dit moment zoveel risico gaan nemen om geen spelers of spelers met weinig ervaring op hoog niveau te nemen? En welke zekerheid heb je als je 3 spelers van hoog niveau erbij koopt??? Ze kennen het systeem niet, moeten integreren binnen de groep en zijn totaal geen garantie dat ze slagen bij ons. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ze hadden naar mijn idee eerder reeds spelers moeten aantrekken. Had je ook tijd gehad om ze te laten wennen aan het systeem. Het spel tot nu toe overtuigd niet en dat is zachtjes uitgedrukt. Mensen roepen van die en die is niet in vorm. Maar wanneer kansen creƫren nu al moeilijk is zul je toch anders voor de dag moeten komen om dit te veranderen. Ajax heeft al jaren geen spits meer met een hoog rendement. Kun je zeggen van; ja maar andere spelers scoren verhoudingsgewijs meer. Neemt niet weg dat een spits die met weinig kansen goals maakt zeer belangrijk is. Sigtorsson is een spits die in het huidige systeem erg moeilijk gaat krijgen. Hoeveel opgemaakte kansen krijgt hij? Frank de Boer is een uitmuntende coach die een team naar verloop van tijd beter kan laten voetballen. Dat heeft hij reeds bewezen. En is een uitzonderlijke kwaliteit. Maar wanneer je in de 1ste seizoenshelft weer veel punten verspeeld haal je dat niet ieder jaar zomaar weer in. Dat kun je jezelf alleen permitteren wanneer de rest ook niet goed is. Dat geluk heb je namelijk niet ieder jaar. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 14:17 schreef remco k het volgende:[..] Ach kom toch op man, PSV werd ook niet weggevaagd door Milan. Je bent echt echt extreem negatief man. Ben realistisch kerel....de boer ziet dat ook anders komen er geen 2 versterkingen. Psv had teveel kansen nodig..had dit voor de wedstrijd wel verwacht....je speelt tegen meer ervaring die hebben minder kansen nodig om te scoren..wachten tot het juiste moment..die ervaring missen wij straks .... nogmaals ben niet negatief want ik hoop ook dat wij minimaal 1 wedstrijd winnend afsluiten in de groepsfase....jij wilt dat er niemand komt..net of jij het zelf moet betalen..twee kanjers er bij en we hebben meer opties om te winnen...positief he..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 14:17 schreef remco k het volgende:[..] En welke zekerheid heb je als je 3 spelers van hoog niveau erbij koopt??? Ze kennen het systeem niet, moeten integreren binnen de groep en zijn totaal geen garantie dat ze slagen bij ons. Meer zekerheid want je hebt meer opties.....zonder siem en eriksen beginnen aan de groepsfase is dodelijk voor ajax in europa......dus heb je extra ervaring nodig....dat jij dat niet wil inzien ??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 15:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ben realistisch kerel....de boer ziet dat ook anders komen er geen 2 versterkingen. Psv had teveel kansen nodig..had dit voor de wedstrijd wel verwacht....je speelt tegen meer ervaring die hebben minder kansen nodig om te scoren..wachten tot het juiste moment..die ervaring missen wij straks .... nogmaals ben niet negatief want ik hoop ook dat wij minimaal 1 wedstrijd winnend afsluiten in de groepsfase....jij wilt dat er niemand komt..net of jij het zelf moet betalen..twee kanjers er bij en we hebben meer opties om te winnen...positief he..... Juist voorin hebben we die ervaring wel in de vorm van de Jong, die maakt er afgelopen seizoen ook genoeg..
Maar even een andere vraag he.. Wat heeft Ajax eigenlijk echt ingeleverd aan ervaring?? Eriksen 22 en Alderweireld ook zoiets??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 15:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Meer zekerheid want je hebt meer opties.....zonder siem en eriksen beginnen aan de groepsfase is dodelijk voor ajax in europa......dus heb je extra ervaring nodig....dat jij dat niet wil inzien ??? Ook met die jongens is deze poule niet te doen. Maakt ook geen fuck uit wat je aankoopt al gaat Ajax spelers van 15 miljoen kopen dan komen we nog te kort en moet je geluk hebben in de wedstrijden..
De eerste wedstrijd van de Boer wonnen we ook van Milaan, en dat was een sterker Milaan dan nu.. |
|
|
|
|
martymcfly
|
|
|
Ik vind het angstvallig stil op het moment. Ben benieuwd wie Marc Overmars dit keer uit de hoge hoed tovert. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En huilen hoort niet bij realisme. Roepen en schreeuwen om versterkingen ook niet..
Daarbij trek je conclusief zonder dat je iets gezien hebt van de eventuele vervangers en de kansen die zei nu krijgen.. Persoonlijk denk ik dat Andersen en Meleg namelijk misschien wel meer talent hebben dan Eriksen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En hoeveel ervaring hadden we in 94 op het middenveld en in de aanval.. Alleen Blind en Rijkaard waren ervaren spelers... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 15:58 schreef remco k het volgende:En huilen hoort niet bij realisme. Roepen en schreeuwen om versterkingen ook niet.. Daarbij trek je conclusief zonder dat je iets gezien hebt van de eventuele vervangers en de kansen die zei nu krijgen.. Persoonlijk denk ik dat Andersen en Meleg namelijk misschien wel meer talent hebben dan Eriksen.. Hoop dat deze jongens doorstromen en er komen...maar nu hebben we body en ervaring nodig tegen Barca, Celtic en milan anders halen we zelfs de volgende ronde in de E.L. niet....en dit is niet negatief nee dit is realistisch...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 augustus 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wat is er lachwekkend dan?? Dat we twee supertalenten hebben lopen?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Over hoe de vervangers die kansen pakken kan niemand over oordelen, dus vraag me af wat er dan lachwekkend is.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Sorry verkeerd gelezen in eerste instantie heb de tekst nu aangepast...ben het daar wel mee eens maar ze missen de ervaring...wel moet je ze minuten geven tegen dit soort ploegen...e |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 16:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hoop dat deze jongens doorstromen en er komen...maar nu hebben we body en ervaring nodig tegen Barca, Celtic en milan anders halen we zelfs de volgende ronde in de E.L. niet....en dit is niet negatief nee dit is realistisch... Waarom heb je body nodig en ervaring... Hadden we in 94 ook niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gewoon voor de leeuwen gooien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pas dan staan de echte toppers op.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overwinteren is in mijn optiek toch een utopie, laat dan deze jongens lekker aan dit werk ruiken en ervan leren zodat ze komend seizoen weten wat er nodig is, en he, misschien zorgen ze zelfs wel voor een leuke verassing.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 16:18 schreef remco k het volgende:Overwinteren is in mijn optiek toch een utopie, laat dan deze jongens lekker aan dit werk ruiken en ervan leren zodat ze komend seizoen weten wat er nodig is, en he, misschien zorgen ze zelfs wel voor een leuke verassing.. Ergens wel...maar wat zouden we teleurgesteld zijn als we worden afgedroogd.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Daar lig ik echt geen dagen wakker van. We weten wat er vertrokken is. Ajax kan en mag gewoon geen 15 miljoen aan een vervanger uitgeven, men moet het dus hebben van talenten uit binnen of buitenland of eigen jeugd, en ja die zijn altijd minder goed dan de vertrekkende speler.. Dus ja je gaat er wat op achteruit, maar aan de andere kant is Ajax een club die waar altijd spelers opstaan bij een vertrek van. Na het vertrek van Suarez werden we 3 kaar kampioen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 14:17 schreef remco k het volgende:[..] En welke zekerheid heb je als je 3 spelers van hoog niveau erbij koopt??? Ze kennen het systeem niet, moeten integreren binnen de groep en zijn totaal geen garantie dat ze slagen bij ons. Zekerheid heb je nooit wat van talenten weet je ook niet of ze uiteindelijk doorbreken.
Daarom moet je vertrouwen hebben in de technische staf. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 17:08 schreef remco k het volgende:[..] Daar lig ik echt geen dagen wakker van. We weten wat er vertrokken is. Ajax kan en mag gewoon geen 15 miljoen aan een vervanger uitgeven, men moet het dus hebben van talenten uit binnen of buitenland of eigen jeugd, en ja die zijn altijd minder goed dan de vertrekkende speler.. Dus ja je gaat er wat op achteruit, maar aan de andere kant is Ajax een club die waar altijd spelers opstaan bij een vertrek van. Na het vertrek van Suarez werden we 3 kaar kampioen.. Jammer dat Suarez nooit 1 seizoen lang onder de Boer heeft gespeeld anders waren we net na de winterstop al kampioen geweest hahaha....overigens had Ajax in die tijd een superieur Twente en eerder PSV tegen zich...die zelfde ploegen lieten het afweten na de winterstop in de kampioensjaren van Ajax...het is nou niet zo dat Ajax met afstand kampioen werd de laatste 3 jaar...hadden we ook te danken aan onze concurrenten...overigens bedank ik de Boer voor de laatste 3 seizoenen want die maakte het verschil....tussen net wel kampioen en net niet kampioen....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 augustus 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Let wel het zijn ook leeuwen waar we straks tegen spelen....vreten ons met huid en haar op... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 18:38 schreef NatjosFC het volgende:[..] weet je waarom ze hem de nieuwe Robben noemen? omdat hij net als Robben al op heel jonge leeftijd het eerste elftal haalde en ook gelijk een impact met doelpunten. Zivkovic is echt een spits, en ik zou hem best wel bij Ajax willen zien, maar het is gewoon onreeel dat hij komt. hij wil zelf niet en waarom zou groningen dit talent voor minder dan 10 willen verkopen... Omdat hij een clausule heeft van 5 miljoen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 19:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jammer dat Suarez nooit 1 seizoen lang onder de Boer heeft gespeeld anders waren we net na de winterstop al kampioen geweest hahaha....overigens had Ajax in die tijd een superieur Twente en eerder PSV tegen zich...die zelfde ploegen lieten het afweten na de winterstop in de kampioensjaren van Ajax...het is nou niet zo dat Ajax met afstand kampioen werd de laatste 3 jaar...hadden we ook te danken aan onze concurrenten...overigens bedank ik de Boer voor de laatste 3 seizoenen want die maakte het verschil....tussen net wel kampioen en net niet kampioen.... Superieur Twente?? 1 punt verschil was dat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 19:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Let wel het zijn ook leeuwen waar we straks tegen spelen....vreten ons met huid en haar op... Dat zei iedereen in 94 ook.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 15:55 schreef remco k het volgende:[..] Juist voorin hebben we die ervaring wel in de vorm van de Jong, die maakt er afgelopen seizoen ook genoeg.. Maar even een andere vraag he.. Wat heeft Ajax eigenlijk echt ingeleverd aan ervaring?? Eriksen 22 en Alderweireld ook zoiets??? Je weet toch wel dat Siem de eerste wedstrijden in de groepsfase gaat missen ?? Ervaring zit hem niet in leeftijd maar meer in internationale wedstrijden....met je club...international zijn voor je land....gewend zijn om 3 wedstrijden/week te spelen...zelf hoef ik ook geen dertigers in onze selectie... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 15:56 schreef remco k het volgende:[..] Ook met die jongens is deze poule niet te doen. Maakt ook geen fuck uit wat je aankoopt al gaat Ajax spelers van 15 miljoen kopen dan komen we nog te kort en moet je geluk hebben in de wedstrijden.. De eerste wedstrijd van de Boer wonnen we ook van Milaan, en dat was een sterker Milaan dan nu.. dat moet ik nog zien dat dit milan sterker is dan het milan van toen...wij zijn op dit moment niet in vorm...ik vind het nog niet lopen...
Ik zeg nergens dat we spelers moeten kopen van 5 miljoen of meer...ik zeg alleen dat een of twee spelers met ervaring gewenst is liefst met body en strijdkracht... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 17:15 schreef Eide het volgende:[..] Zekerheid heb je nooit wat van talenten weet je ook niet of ze uiteindelijk doorbreken. Daarom moet je vertrouwen hebben in de technische staf. die zelfde technische staf heeft beslist dat er twee spelers komen...Duarte en nog 1...heel goed...ook ik zie deze spelers met vertrouwen tegemoet want ik had al vertrouwen in onze technische staf..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Naar Twentse maatstaven was dat het beste team ever... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Kun je nagaan destijds had Ajax dus ook al een team wat kampioen had kunnen worden...dus elke vergelijking slaat nergens op... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 - 20:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je weet toch wel dat Siem de eerste wedstrijden in de groepsfase gaat missen ?? Ervaring zit hem niet in leeftijd maar meer in internationale wedstrijden....met je club...international zijn voor je land....gewend zijn om 3 wedstrijden/week te spelen...zelf hoef ik ook geen dertigers in onze selectie... Siem is er met 4 weken weer bij, die zal zoals het er dus uitziet 1 wedstrijd missen.. |
|
|
|