BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Getuigen gezocht...

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
craven
 craven - maandag 02 september 2013 - 13:11   quote  deeplink  
Wat een leuk uitstapje voor het eind van de zomervakantie had moeten worden, is voor vader Peter (1966) en zoon Tom (2001) donderdag jl. uitgelopen op een drama. Omdat het vakantie was mocht de 11-jarige voor het eerst mee naar een Europese wedstrijd die wat later op de avond begon. Eerst ziet hij zijn favoriete club met 1-2 verliezen en uitgeschakeld worden, maar dat is nog niets bij het drama dat zich na de wedstrijd afspeelt.

Als Peter en Tom na afloop via het Stadionviaduct onderweg zijn naar huis, komen zij plots midden in een charge van de Mobiele Eenheid. Niemand heeft een idee waar die charge vandaan komt, want er lijkt totaal niets aan de hand. De 11-jarige Tom komt bij de charge klem te zitten tussen twee politiepaarden en komt hierbij ten val, als zijn vader hem logischerwijs te hulp wil schieten wordt hij door de Mobiele Eenheid letterlijk het licht uit de ogen geslagen.

Peter belandt zelfs in het ziekenhuis, waar hij pas zaterdag weer wordt ontslagen. De schade: een hersenschudding, geheugenstoornis (-verlies), kneuzingen en zowel inwendige als uitwendige bloedingen. Vandaag is Peter nog bij de huisarts geweest voor een inwendige bloeding aan zijn been, het risico van een trombosebeen is serieus. De buikpijn en de pijn bij het plassen opgelopen door een klap met een wapenstok in zijn buik is gelukkig al minder. Waar Peter zich door de harde klappen niets meer van het voorval kan herinneren, is de kleine Tom uiteraard hevig geschrokken en onder de indruk van het voorval.

Het moge duidelijk zijn dat dit geweld tegen een vader die zijn zoon te hulp wil schieten niet alleen onacceptabel is, maar ook nog eens onder elke omstandigheid buitenproportioneel. De vrouw van Peter is inmiddels een klachtenprocedure gestart, niet omdat ze op zoek zijn naar sensatie, maar omdat ze willen dat er aandacht wordt besteed aan het hoe en waarom dit soort incidenten ontstaan en nog belangrijker hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Omdat Peter zich niets meer van het voorval kan herinneren, is het belangrijk dat getuigen die iets hebben gezien of nog beter beeldmateriaal hebben gemaakt zich melden. Heb je dus iets gezien en/of beeldmateriaal neem dan zo snel mogelijk contact op met Vereeniging De Feijenoorder, wij zullen ervoor zorgen dat dit bij de ouders van Tom terecht komt. Opdat de verantwoordelijken voor dit geweld hiervoor ter verantwoording geroepen kunnen worden en dit soort schandalige praktijken zich niet meer voordoen bij het voetbal. De politie en Mobiele Eenheid zijn er namelijk om de openbare orde te bewaken, terwijl zij zich nu geregeld bij het voetbal nota bene provocerend opstellen en zwaar geweld gebruiken tegen onschuldige passanten.
Milo
 Milo - maandag 02 september 2013 - 13:13   quote  deeplink  
Kansloze rukkers, doet me aan iets denken...........
don43
 don43 - maandag 02 september 2013 - 13:15   quote  deeplink  
kut wouten.......................
VVout
 VVout - maandag 02 september 2013 - 13:28   quote  deeplink  
Stelletjes sados met een wapenstok, die kikken al sinds mensenheugnis iemand af te kunnen tuigen. Het zijn gewoon Hoolies in een woutenpak.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 02 september 2013 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 september 2013 - 13:13 schreef Milo het volgende:
Kansloze rukkers, doet me aan iets denken...........
Ja idd Milo......gisteren waren ze weer kansloos...
De ME lijken de grootste kansloze relschoppers te zijn af en toe
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 september 2013 - 13:31   quote  deeplink  
De grootste mafkezen zitten bij dat soort groepen.
Anders kan je niet gewetenloos op iemand inmeppen.
sevillana
 sevillana - maandag 02 september 2013 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 september 2013 - 13:29 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja idd Milo......gisteren waren ze weer kansloos...
De ME lijken de grootste kansloze relschoppers te zijn af en toe
het zijn de cowboys van het moderne "vrije" westen ..
broer van Ted
 broer van Ted - maandag 02 september 2013 - 14:06   quote  deeplink  
Ze waren simpel jaloers omdat wij een leuke middag hebben gehad .
joboo35
 joboo35 - maandag 02 september 2013 - 14:11   quote  deeplink  
hoe laat was dat ik liep daar zelf zo rond 23.15 uur
heb geen enkel ME gezien.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 02 september 2013 - 14:16   quote  deeplink  
Idd de cowboys van het "vrije westen" haha
Tuig van de riggel is 't
Sensi
 Sensi - maandag 02 september 2013 - 14:42   quote  deeplink  
T moet niet gekker worden, je kan toch gvd zeker wel onderscheid maken tussen iemand die naar zijn kleine wilt om die te helpen of iemand die loopt te ouwehoeren!? Hoop dat die man er snel bovenop komt. En die kleine zal ook wel 2 keer nadenken voor hij met vaders naar een wedstrijd wilt. Belachelijk! Zou zwaar bestraft moeten worden!!
plannetje
 plannetje - maandag 02 september 2013 - 14:43   quote  deeplink  
pff jammer weer.. sterkte helaas heb ik niets gezien..
plannetje
 plannetje - maandag 02 september 2013 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 september 2013 - 14:16 schreef Leon FR1908 het volgende:
Idd de cowboys van het "vrije westen" haha
Tuig van de riggel is 't
het is gajes van de straat.
VVout
 VVout - maandag 02 september 2013 - 15:03   quote  deeplink  
Ik hoop voor Peter en Tom dat er snel het één en ander duidelijk wordt, het kan toch niet zo zijn dat die rukkert die dit op zijn geweten heeft er zonder kleerscheuren vanaf komt.
sevillana
 sevillana - maandag 02 september 2013 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 september 2013 - 14:43 schreef plannetje het volgende:

[..]

het is gajes van de straat.
dat ook ... ;)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 september 2013 - 16:55   quote  deeplink  
Van dit soort verhalen gaan mijn handen jeuken, wat een tyfushonden zijn dat zeg die lui van de ME, het liefst zou ik ze iedere wedstrijd het stadion uit slaan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 september 2013 door RenatoBos --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 september 2013 - 17:15   quote  deeplink  
Doe mij maar anarchie.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 september 2013 - 13:28   quote  deeplink  
Filmpje gezien bij Rijnmond,ik hoop dat echt dat de onderste steen boven komt..
VVout
 VVout - dinsdag 10 september 2013 - 13:41   quote  deeplink  
Nogmaals van mijn kant de zelfde gedachte, dit moet worden uitgezocht. Het sadisme wat hier vanuit gaat, weerloze burgers af te tuigen is beneden elk niveau van burgerrecht. Ook als er van een conflict spraken is dien je geweld te minimaliseren en mag je niet doorgaan met het hanteren van je wapenstok zodra de situatie onder controle is.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 september 2013 door VVout --
FR-D@@N
 FR-D@@N - dinsdag 10 september 2013 - 14:55   quote  deeplink  
De ME die rondloopt bij de stadions komen NOOIT uit de gemeente zelf
Het kan best zijn dat deze dus uit Utrecht komen of uit een andere stad
sevillana
 sevillana - dinsdag 10 september 2013 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 14:55 schreef FR-D@@N het volgende:
De ME die rondloopt bij de stadions komen NOOIT uit de gemeente zelf
Het kan best zijn dat deze dus uit Utrecht komen of uit een andere stad
Ja, .. dus?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 september 2013 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 14:55 schreef FR-D@@N het volgende:
De ME die rondloopt bij de stadions komen NOOIT uit de gemeente zelf
Het kan best zijn dat deze dus uit Utrecht komen of uit een andere stad
De paarden komen uit Amsterdam maar de mannen in de busjes komen direct uit de regio..
Gestationeerd buiten rand Crooswijk..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 september 2013 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 15:29 schreef sevillana het volgende:

[..]

Ja, .. dus?
Misschien dat Daan denkt dat ze daarom meer hekel aan de fr supportert hebben..
Vind het wel een merkwaardige gebeurtenis overigens
sevillana
 sevillana - dinsdag 10 september 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 15:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Misschien dat Daan denkt dat ze daarom meer hekel aan de fr supportert hebben..
Vind het wel een merkwaardige gebeurtenis overigens
merkwaardig is 't zeker te noemen ja
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 september 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 16:01 schreef sevillana het volgende:

[..]

merkwaardig is 't zeker te noemen ja
Ik hoop echt dat het een open zaak in de media word..
Maar als het de omgekeerde wereld is verdwijnt het al snel in de doofpot..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 september 2013 - 16:37   quote  deeplink  
En daar ben ik juist weer bang voor, dat die smeerlappen ermee weg komen..
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 10 september 2013 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 16:37 schreef RenatoBos het volgende:
En daar ben ik juist weer bang voor, dat die smeerlappen ermee weg komen..
Daar ga ik van uit.
Behalve als het iemand politiek gezien uit komt.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 september 2013 - 19:07   quote  deeplink  
d7fa20d4368bb8874cbbf19a5f18bc83.png
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 11 september 2013 - 01:07   quote  deeplink  
Beste mensen,

Beste mensen,

Als moeder van Tom (11) en echtgenoot van Peter (47) wil ik graag reageren op het artikel op de website van RTV Rijnmond.

Graag wil ik voorop stellen dat dit ons is overkomen en dat wij graag willen dat er een uitgebreid onderzoek komt naar het incident en waarom er op deze manier is gehandeld door de ME en Politie. Het is absoluut niet onze bedoeling om een organisatie als de politie de grond in te boren want deze voeren ook hun werk uit en dit gebeurt gelukkig in de meeste gevallen op de juiste manier. Maar als er door welke organisatie dan ook, inschattingsfouten, te hard geweld enz. zijn toegepast dan dient dit uiteraard besproken te worden.

Tevens zijn wij van mening dat ook al voer je het opgedragen werk uit, je altijd nog als persoon zelf verantwoordelijk bent voor je eigen handelen. Dus je hebt keuze; iemand wegsturen of iemand wegslaan, en zelfs daar zitten nog keuzemogelijkheden tussen van iemand een tik geven of zo hard en vaak slaan tot hij niet meer opstaat. Het hele gebeuren heeft een behoorlijke impact op ons gezin, mijn man is op dit moment niet in staat om te werken door de lichamelijke klachten en een kind van 11 jaar wat erg onder de indruk is omdat hij heeft gezien dat zijn vader klappen zonder (in onze ogen) aanleiding krijgt.

Het grootste vraagteken voor ons blijft: wat was de aanleiding voor de politie om deze actie op deze manier uit te voeren?

Als nuchtere vrouw van Rotterdam-Zuid heb ik ook vaak genoeg gezegd: als je klappen krijgt sta je dus waarschijnlijk op een plek waar je op dat moment niet behoort te zijn ! Helaas heb ik deze mening dus aan moeten passen.

Mijn man, zijn vriend en ons jongste kind waren na afloop van de wedstrijd onderweg naar huis. Er is ons verteld dat de sfeer rustig en gelaten was. Er werd niet gezongen en ook waren er op dat moment geen uit-supporters of wat dan ook wat aanleiding zou geven tot dit politieoptreden op de plaats van het incident.

Ik denk ook dat ieder weldenkend mens begrijpt dat je met een kind van 11 jaar geen gevaarlijke situaties opzoekt en het is een vaststaand feit dat mijn man en de vriend die aanwezig waren dit ook absoluut niet hebben gedaan daar er geen enkele ongeregeldheid gaande was. In mijn ogen is het geweld wat op deze avond is toegepast niet noodzakelijk geweest omdat de gewone supporters en een 11-jarig kind geen gevaar voor de samenleving zijn.

Wij hopen dan ook van harte dat dit soort incidenten in de toekomst voorkomen kunnen worden en dat de inzet en het optreden van de ME in en rond De Kuip onder de loep worden genomen.

Jenneke

(In reactie op het RTV Rijnmond artikel op de website van FR12)
tomson
 tomson - woensdag 11 september 2013 - 19:45   quote  deeplink  
Ik heb ook nog een kwartiertje op het voorplein gestaan en ik heb ook geen problemen of opstootjes gezien. Ik geloof dan ook niet echt in dreigende situaties voor de ME of zoiets.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 11 september 2013 - 21:33   quote  deeplink  
Zou je toch zeggen als jij daar rond loopt..
tomson
 tomson - woensdag 11 september 2013 - 21:56   quote  deeplink  
Ik stond stil -_-
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 11 september 2013 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 september 2013 - 21:56 schreef tomson het volgende:
Ik stond stil -_-
Ook dit word niet geaccepteerd door de ME Tom..
forum-icon-tomson.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 00:14   quote  deeplink  
Aboutaleb: 'ME voorkwam confrontatie tussen supporters'

600x400-FR114933.JPG

Ahmed Aboutaleb heeft vandaag gereageerd op het ogenschijnlijk buitenproportionele optreden van de Mobiele Eenheid na de returnwedstrijd tegen Kuban Krasnodar en de handelswijze van de oproerpolitie direct na afloop van het thuisduel met Roda JC. D66 stelde schriftelijke vragen over beide incidenten.

Twee supporters van Feyenoord werden bij de Europa League-wedstrijd tegen Kuban Krasnodar met de wapenstok bewerkt, nadat zij een 11-jarige jongen wilden beschermen die tussen de politiepaarden terecht was gekomen. Ooggetuigen zagen überhaupt geen aanleiding voor de plotselinge aanwezigheid van de politie-eenheid boven aan de trappen van het stadionviaduct, laat staan het toegepaste geweld van de ME.

Burgemeester Aboutaleb meent echter dat er een mogelijke escalatie is voorkomen. 'Na de wedstrijd bleef een aantal supporters van Feyenoord de supporters van Kuban Krasnodar opwachten. De ME is ingezet, waardoor een confrontatie tussen de beide supportersgroepen is voorkomen', legt Aboutaleb het ME-optreden uit.

Het optreden van de ordehandhavingsdienst na de wedstrijd tegen Roda JC wekte ook veel woede op bij supporters. De jacht op één supporter met een stadionverbod zou gevaarlijke situaties hebben veroorzaakt op de Noordzijde.

Aboutaleb heeft ook daar echter een verklaring voor. 'Tijdens deze wedstrijd ontstonden enkele situaties waarbij zowel de stewards, als de politieagenten hun werkzaamheden niet konden verrichten. Ook werden twee stewards door twee supporters van de trap geschopt. Hierop is besloten de ME te positioneren in het stadion met het doel voor de collega's een veilige werkomgeving te creëren en aanhoudingen te verrichten.'
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 00:14   quote  deeplink  
Ik geloof er geen reet van..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 00:47   quote  deeplink  
Aanpak hooligans: De Mobiele Eenheid

media_xl_1335147.jpg

Hooligans, het type voetbalsupporter waarbij politici over elkaar heen vallen om elkaar te overtreffen in het veroordelen van dit tuig en waarbij iedereen in de publieke opinie zijn negatieve mening over klaar heeft, ondanks dat veel van die mensen niet verder komen dan hun voortuin. Ook de Rijksoverheid heeft op haar website er een mooie pagina aan gewijd (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voetbalvandalisme/aanpak-hooligans) inclusief de laatste rapporten van het Auditteam Voetbal en Veiligheid. Zeker het laatste rapport van hen bevat totaal geen noemenswaardig feitje en de laatste keer dat de media likkebaardend een sensatiestuk konden schrijven over hooligans is ook al even geleden, of toch niet

De website In de Hekken schreef er al een stuk over: Politie Rotterdam, de hooligans van 2013. Enkele maanden geleden en vrij recentelijk is namelijk de Mobiele Eenheid schandalig haar boekje te buiten gegaan als het gaat om ongeoorloofd politiegeweld rond voetbalwedstrijden bij De Kuip, met als toppunt een kind van 11 tot nu toe blijvend letsel te slaan en zijn vader finaal het ziekenhuis in te meppen. En terecht dat hier massaal aandacht aan wordt besteedt vanuit de voetbalwereld. En politici en de publieke opiniedie blijven angstvallig stil, alleen D66 Rotterdam in de persoon van Jos Verveen durft er vragen over te stellen. Of er een openlijk antwoord zal komen vanuit burgermeester Aboutaleb is nog maar de vraag, want bij AZ wachten ze nu al maanden op antwoord met betrekking tot het schandalige optreden van de ME tijdens de bekerfinale van afgelopen seizoen.

Persoonlijk ben ik erg blij dat deze misdragingen van de ME nu eens landelijk aandacht krijgen. Ein-de-lijk! Waarom eindelijk vraagt u zich af? Omdat deze misdragingen al jaren aan de orde van de dag zijn bij het voetbal en ook daarbuiten, niet alleen anno 2013. Wie herinnert zich nog de beelden van Koninginnedag in Amsterdom jaren geleden, waarbij de NS compleet lam lag. De politie verloor de controle en live op televisie was te zien hoe een opa met zijn kleinkind de straat over geslagen werd omdat hij niet hard genoeg door liep, notabene een man van ik gok ergens in de 70. Wie herinnert zich nog de klassieker met de massa arrestatie? Honderden Feyenoordsupporters werden zonder enige aanleiding massaal gearresteerd, door ontzettende miscommunicatie bij de politie zelf. Onder de arrestanten een zwanger vrouw en wederom een opa met zijn kleinkind welke werden opgesloten in een garage met een bekertje water om vervolgens uren te moeten wachten op enige duidelijkheid. De lokale driehoek werd uiteindelijk aangeklaagd hiervoor en men kreeg zijn gelijk via de rechtbank. Volslagen idiote actie natuurlijk en degene die nu landelijk het veiligheidsbeleid moet bepalen was toen verantwoordelijk burgermeester in Rotterdam. En zijn vervangerdie maakt zo niet een nog groter (idioter) potje van.

De bekerfinale in 2010 tussen Feyenoord en Ajaks, welke werd verdeeld over twee wedstrijden. Hoewel de eerste wedstrijd in Amsterdom werd gespeeld vond burgermeester Aboutaleb het nodig om Tweede Wereldoorlog razzias te houden door heel Rotterdam. Cafés met supporters, families met kinderen en toeristen werden ingesloten en iedereen werd aangepakt, jong en oud. Een gezellige barbecue in het Zuiderpark werd eveneens hardhandig verstoord, laat staan het onbegrijpelijk leegmeppen van Stadhuisplein, waarbij mensen door ruiten werden geslagen. De daadwerkelijke reden voor dit optreden van politie en burgermeester is nog steeds een groot vraagteken. Bij FC Utrecht ADO Den Haag werd enkele jaren geleden de tunnel naar het uitvak volledig afgesloten met honderden supporters erin. Waarom? Enkele ADO supporters hadden zich misdragen, maar daarom moest het gehele uitvak maar even bewerkt worden met de lange lat. Als ratten in de val werden jongeren, ouderen, kinderen en vrouwen bestookt door de ME.

Zo zijn er nog talloze voorbeelden te nomen, grote en kleine incidenten, kan er nog paginas aan volschrijven en wanneer ik een oproep doe aan medesupporters kan ik er een boekwerk mee vullen.

Doorgesnoven (stijf van de coke) politie mensen die hun macht misbruiken om de burger te mishandelen, hoe hard hoe beter, dat is waar de Mobiele Eenheid het voor doet. En allemaal onder het mom van dat ze wetsdienaars zijn en alles binnen de regeltjes past. In werkelijkheid zijn de regeltjes in het geval van de ME heel flexibel en verdwijnt ontzettend veel in de doofpot.

Als voetbalsupporter daarentegen? Dan ben je direct schuldig tot het tegendeel is bewezen

Normalisatie, voetbalwet? Laat me niet lachen. De grootste hooligans van Nederland lopen bij de politie, maar zodra de supporters na zoveel tijd dat gedrag van de ME eens zat zijn en de confrontatie aangaan, dan weet de ME niet hoe gauw ze anoniem op TV moeten verkondigen hoe zielig ze zijn met hun zgn. bijna dood ervaring, dan staat Ivo Opstelten op tv weer te verkondigen dat de voetbalwet aangescherpt moet worden en heeft Aboutaleb weer een reden om jarenlang uitsupporters te weren bij de klassieker of razzias te houden.

Je kan veel van de Hooligans onder de voetbalsupporters zeggen, maar die hebben tenminste wel fatsoen, regels en erecodes en een sterker sociaal karakter dan menig simpele Hollander. En justitie, politie, overheid, KNVB.een goed begin, begint bij jezelf!

Normalisatie, geen woorden maar daden!

- Achter het doel -
tomson
 tomson - zaterdag 14 september 2013 - 01:10   quote  deeplink  
Precies zoals lijdensweg het graag zag... De lange lat erover.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 01:19   quote  deeplink  
Maar ja die mafkees zou zijn eigen familie nog ophangen..
craven
 craven - zaterdag 14 september 2013 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 september 2013 - 01:19 schreef RenatoBos het volgende:
Maar ja die mafkees zou zijn eigen familie nog ophangen..
andersom zou ik wel begrijpen...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 13:14   quote  deeplink  
d:-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 14 september 2013 - 14:18   quote  deeplink  
Hahahaha
tomson
 tomson - zaterdag 14 september 2013 - 17:48   quote  deeplink  
Stelletje debielen !
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 19 september 2013 - 16:45   quote  deeplink  
Agent wacht onderzoek na vechtpartij met Benfica-fans

media_xll_1857467.jpg

De Portugese politie heeft dinsdagavond, vlak voor de wedstrijd Benfica - Anderlecht, zeven Belgische voetbalsupporters opgepakt in Lissabon. Een van hen blijkt een Belgische politieagent te zijn, die in zijn vrije tijd voetbalhooligan is. De hooligans waren op de vuist gegaan met Benfica-fans. Ze sloegen onder anderen een Portugese collega-agent in mekaar. Dat meldt Het Laatste Nieuws vandaag.

Zo'n 640 Anderlecht-supporters waren dinsdag meegereisd naar Lissabon voor de Champions League-wedstrijd tegen Benfica. Minstens honderd van hen waren volgens Het Laatste Nieuws echter puur gekomen om te knokken. Nog voor de wedstrijd begon, stormde de bende naar een metrostation vlak bij het stadion waar Benfica-supporters zich verzameld hadden.

Het kwam tot een grote vechtpartij waarbij meerdere Portugese fans klappen kregen. Ook één agent werd gemolesteerd. De politie pakte zeven hooligans op. De verbazing was groot toen bleek dat één van hen zelf een politieman is. 'Dat is niet erg collegiaal', aldus een woordvoerder van de Portugese politie.

De arrestanten - inclusief de agent - werden na de hoorzitting vrijgelaten. Ze krijgen een fikse boete. De politie-afdeling Brussel-West is een tuchtonderzoek gestart naar de agent. Dat bevestigt het korps in een persbericht. 'Via de Voetbalcel van Binnenlandse Zaken werd de korpschef verteld dat een van de zeven aangehouden voetbalsupporters deel uitmaakt van de lokale politie. Het politiecollege gaat een gepaste tuchtmaatregel op te leggen.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 19 september 2013 - 16:46   quote  deeplink  
Weer maar eens een bewijs wat voor klootzakken het zijn..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 september 2013 - 09:40   quote  deeplink  
Hoorzitting over voetbalbeleid gemeente mét supporters

600x400-stadhuis.JPG

Het voetbalbeleid van de gemeente Rotterdam en de politie komt over ruim twee maanden ter sprake in een raadscommissie. Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft coalitiepartij D66 - die daar een voorstel over indiende - toegezegd een hoorzitting te organiseren over de verstoorde relatie tussen club, supporters en politie. Dat meldt het Rotterdams Dagblad vandaag.

Ook supporters van Feyenoord moeten welkom zijn bij het discussiemoment. Twee aanhangers van de Eredivisionist diende onlangs een klacht in tegen de Mobiele Eenheid, omdat zij zonder enige aanleiding met de wapenstop werden bewerkt na de verloren wedstrijd in de Europa League tegen Kuban Krasnodar.

Aboutaleb verdedigde gisteren in de raadszaal ook zijn besluit over het niet toestaan van Ajax-fans bij de Klassieker van dit seizoen. De ambtenaar meent dat Feyenoorders zich niet aan de afspraken hebben gehouden. 'Wij zijn er niet op uit om voetbalfeestjes te verstoren, maar verwachten wel wat terug.'
Bron:Rotterdams Dagblad
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 september 2013 - 09:46   quote  deeplink  
Wat heeft die lul nou eigenlijk betekent voor Rotterdam..?
VVout
 VVout - vrijdag 20 september 2013 - 10:07   quote  deeplink  
RB ik heb eens in google zijn naam in combinatie met hoogtepunten en doelstellingen ingevoerd en ben niet veel wijzer geworden, mischien iemand anders mischien op de hoogte van een positieve daad van hem?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 20 september 2013 - 16:02   quote  deeplink  
Bedankt voor de moeite maat, hier vreesde ik al voor, kut Taboetaleb..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 oktober 2013 - 13:07   quote  deeplink  
Politie, ME leeft zich uit tegen Fortuna-fans; 12-jarige meisjes gewond!

berpol_gr.jpg

Fortuna Sittard-MVV is altijd een beladen derby. Na afloop (0-1) ging het vrijdagavond helemaal mis. Supporters van Fortuna gooiden volgens de politie met stoeptegels en trokken verkeersborden uit de grond. Agenten voerden charges uit, waarbij volgens L1 twee 12-jarige meisjes gewond raakten.
De burgmeester van Sittard-Geleen gaat een onderzoek instellen.


Op de website Fortuna Supporterscollectief staat.
,,Daar waar de MVV bussen zonder enige politiebegeleiding en aanwezigheid rustig konden vertrekken, daar werd het thuispubliek (gezinnen, kinderen, vrouwen, jeugd, volwassenen) gedwongen door een haag van schilden, knuppels, helmen, busjes en politiepaarden te lopen... Als toetje gingen de politiepaarden in galop door de wachtende fans...
Deze actie leverde in iedere geval al twee gewonden op die naar de eerste hulp moesten, twee 12 jarige meisjes....."

Politie slaat door

Fortunasc.nl tekende deze reacties op...
Politieman korps Sittard-Geleen (huilend): "Ik ga mijn ontslag indienen, ik schaam me diep voor deze wantoestanden en hier wil ik niet bijhoren. Dit is schandalig!"

Stewards Fortuna Sittard (ontdaan): "Dit heb ik nog nooit meegemaakt, de politie sloeg helemaal door."


Bron:Voetbalflitsen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 oktober 2013 door RenatoBos --
VVout
 VVout - zondag 06 oktober 2013 - 13:24   quote  deeplink  
Allereerst natuurlijk door supporters veroorzaakt en door ME dan weer met oogkleppen voor de kop ingedrukt. Ik snap het n.l. niet dat je als je een 12 jarig meisje ziet hoe je daar zo kan toeslaan. Ik moet er ook bij zegen dat ik wel eens belaagd ben door jongeren van die leeftijd en wist gewoon niet wat ik moest doen. Ik heb dan niet een mep verkocht maar kon me maar net inhouden daarmee zeggende dat leeftijd niet alles zegt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5997
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Getuigen gezocht...









0.0089089