BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Getuigen gezocht...

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 oktober 2013 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 oktober 2013 - 13:24 schreef VVout het volgende:
Allereerst natuurlijk door supporters veroorzaakt en door ME dan weer met oogkleppen voor de kop ingedrukt.
Bron?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 06 oktober 2013 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 oktober 2013 - 13:07 schreef RenatoBos het volgende:
Politie, ME leeft zich uit tegen Fortuna-fans; 12-jarige meisjes gewond!

[ afbeelding ]

Fortuna Sittard-MVV is altijd een beladen derby. Na afloop (0-1) ging het vrijdagavond helemaal mis. Supporters van Fortuna gooiden volgens de politie met stoeptegels en trokken verkeersborden uit de grond. Agenten voerden charges uit, waarbij volgens L1 twee 12-jarige meisjes gewond raakten.
De burgmeester van Sittard-Geleen gaat een onderzoek instellen.


Op de website Fortuna Supporterscollectief staat.
,,Daar waar de MVV bussen zonder enige politiebegeleiding en aanwezigheid rustig konden vertrekken, daar werd het thuispubliek (gezinnen, kinderen, vrouwen, jeugd, volwassenen) gedwongen door een haag van schilden, knuppels, helmen, busjes en politiepaarden te lopen... Als toetje gingen de politiepaarden in galop door de wachtende fans...
Deze actie leverde in iedere geval al twee gewonden op die naar de eerste hulp moesten, twee 12 jarige meisjes....."

Politie slaat door

Fortunasc.nl tekende deze reacties op...
Politieman korps Sittard-Geleen (huilend): "Ik ga mijn ontslag indienen, ik schaam me diep voor deze wantoestanden en hier wil ik niet bijhoren. Dit is schandalig!"

Stewards Fortuna Sittard (ontdaan): "Dit heb ik nog nooit meegemaakt, de politie sloeg helemaal door."

[ filmpje ]
Bron:Voetbalflitsen
Begin een beetje doodziek van die lui te worden.
tomson
 tomson - zondag 06 oktober 2013 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 oktober 2013 - 13:31 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Begin een beetje doodziek van die lui te worden.
Volgende keer gewoon tegen ze zeggen Leon ;)
VVout
 VVout - zondag 06 oktober 2013 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 oktober 2013 - 13:28 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Bron?
RB gewoon geen me en politie meer neerzetten en zien wat er gebeurt, waarschijnLIJK gaat dan iedereen rustig naar huis.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 oktober 2013 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 oktober 2013 - 13:43 schreef VVout het volgende:

[..]

RB gewoon geen me en politie meer neerzetten en zien wat er gebeurt, waarschijnLIJK gaat dan iedereen rustig naar huis.
Bij Fortuna - MVV geen politie inzet..ghehe..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 oktober 2013 - 03:19   quote  deeplink  
Hoe het niet moet

th?id=H.4781970493669958&pid=15.1

Met dank aan de politiek, de politie en de media worden voetbalsupporters maar al te vaak negatief weggezet. Er is een verwrongen beeld gecreëerd wat niets maar dan ook niets van doen heeft met de werkelijkheid, met als resultaat een angstcultuur voor Ja, voor wat eigenlijk?

Gespannen Korpsbeheerders en ordehandhavers spreken ondertussen nog maar één taal: repressie en geweld! En dat is bij de politie, dat het geweldsmonopolie bezit, een beangstigende ontwikkeling. Ordehandhaving is immers pas van toepassing bij ordeverstoring, waarbij de handhaving in een passende verhouding staat tot de gepleegde verstoring. En dat is, op de wijze waarop voetbalsupporters worden bejegend, ver te zoeken.

Discriminatie, vrijheidsberoving, onzinnige ID controles, APVs en combis. Maar ook onredelijk geweld, agressieve ordehandhavers en geweldsmisbruik zijn tegenwoordig een wekelijks probleem geworden. Onacceptabel natuurlijk! Vandaar dat de D66 in Rotterdam een aantal open vragen had gesteld aan Burgemeester Aboutaleb o.a. na aanleiding van het inhakken van de ME op twee weerloze mannen en een 11-jarig kind.

De beantwoording van Burgemeester Aboutaleb was vervolgens gericht op het schoonvegen van zijn eigen straatje (lees: de beantwoording bevat een flink aantal leugens). Het laatste woord is dan ook nog niet gezegd. Vandaar de te organiseren hoorzitting over de verstoorde relatie tussen club, supporters en politie.

Tijdens het schrijven van dit artikel ontvingen we via de tiplijn onderstaand bericht. Wederom was er ongepast en buitensporig van de ME. Deze keer rondom de wedstrijd Fortuna Sittard MVV vrijdagavond j.l.

Je verwacht het niet

Kritiek op optreden politie en ME bij derby

Het optreden van de ME en politie rondom de voetbalderby Fortuna Sittard-MVV heeft vrijdagavond voor stevige commotie en discussie gezorgd. Na het duel greep de bereden politie en ME in bij ongeregeldheden in het kamp van de Fortuna-supporters. Volgens ooggetuigen was de wijze waarop werd opgetreden echter nodeloos hard en onredelijk en is er overdreven door de ME gereageerd.

Mensen die niet voldoende snel doorliepen kregen een por met de wapenstok in de rug. Tijdens de charges ontstond er angst, paniek en vertwijfeling onder met name ouderen en ouders met kinderen. ,,Eerst word je gedwongen in een groep te staan wachten en daarna sturen ze er politiepaarden doorheen. Onbegrijpelijk, reageren mensen op de website van het Fortunasupporterscollectief. ,,Deze actie leverde in iedere geval al twee gewonden op die naar de eerste hulp moesten, twee 12 jarige meisjes.

Burgemeester Sjraar Cox van Sittard-Geleen heeft de politiechef gevraagd voor een diepgravend onderzoek naar de gebeurtenissen vrijdagavond. Ook moet duidelijk worden wat de aanleiding is geweest om in te grijpen en welke afwegingen daarbij door politie en ME zijn gemaakt. Bij de gemeente zijn er zaterdag meerdere klachten over het harde en soms zeer hardhandige optreden van de politie en ME binnengekomen.

Die klachten en signalen nemen we zeer serieus, aldus de burgemeester. Zelf kon hij echter niet inschatten of het optreden van politie en ME excessief is geweest. Dat moet het nader onderzoek komende week uitwijzen.

Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 november 2013 - 11:58   quote  deeplink  
Objectief nieuws of verkeerde beeldvorming

undercover_police_beat_celticfans_1.jpg

Na het gezwets van Gert-Jan Segers van de ChristenUnie inzake de hooliganheffing, was het natuurlijk wachten op de volgende (politieke) populistische onverlaat die zonder enige kennis en kunde zijn relaas zou doen over voetbalsupporters, . En ja hoor, nog geen week later treedt de volgende nitwit naar voren in de persoon van Joost Eerdmans, lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam. De gebeurtenissen van afgelopen woensdag in Neerlands grootste poel des verderfs waren voor hem aanleiding om uit te wijden over het stoppen met uitpubliek bij voetbalwedstrijden. Zoals in ons artikel van gisteren is zoiets wederom Lekker Makkelijk Scoren over de rug van de voetbalsupporters. De uitspraken van Eerdmans staan dan ook bol van de idioterie. Maar liggen de gebeurtenissen in Neerlands grootste poel des verderfs niet wat genuanceerder dan wat Spitsnieuws ons vandaag wil laten geloven.

Wat wil het geval? Sp!ts (klikkerdeklik) vond het nodig om vandaag nog even breeduit over de rellen in de hoofdstad uit te wijden en daarbij de burgervader aan het woord te laten, waarbij men (je verwacht het niet) met afschuw reageert op de rellen en de misdragingen van de Celtic-supporters. Normaal schenken we totaal geen aandacht aan wat er in de grachtenrioolgordel gebeurd, maar ditmaal maken we een uitzondering. Enerzijds vanwege de verkeerde beeldvorming wat wordt gecreëerd door Spitsnieuws waardoor Celtic-supporters in een verkeerd daglicht worden gesteld. En anderzijds om aan te geven wat voor misselijke rol, journalistiek Nederland en de politiek hierin speelt.

Wat men namelijk vergeet is dat er een grote hoeveelheid videomateriaal beschikbaar is van de bewuste dag, wat toch echt een heel ander beeld schetst dan wat Sp!ts ons wilt doen geloven.

Zowel eerder in Glasgow als van de week in Neerlands grootste poel des verderfs waren het juist de supporters uit de hoofdstad die zich enorm misdroegen en dus niet de Celtic-supporters. Via een live-webcam was afgelopen woensdag te zien dat juist de Celtic-supporters er een enorm feest van maakten. Waar ging het dan mis?

Op het moment dat drie boefjes er vandoor gingen met een Celtic-vlag richting een zijstraat van de Dam was de politie er als de kippen bij. Terwijl de Celtic-supporters de roof van de vlag in eerste instantie niet eens in de gaten hadden. Goed werk denk je dan wellicht. Maar in plaats van de drie boefjes rustig af te voeren, werd het startsein gegeven voor een buitenproportioneel machtsoffensief.
Terwijl de Celtic-supporters nieuwsgierig en al zingend het tafereel gade slaan, provoceert de Mobiele Eenheid overduidelijk de aanwezige Schotten. Zo vindt men het ineens nodig om met ME-busjes door de menigte te gaan rijden en de Mobiele Eenheid in linie op te stellen. Ook de Mobiele Eenheid te paard laat zich nadrukkelijk zien.

De houding van de politie is dan ook een compleet raadsel als het videomateriaal wordt bestudeerd. Van een agressieve sfeer was namelijk geen sprake. Zelfs enkele supporters uit de hoofdstad, duidelijk herkenbaar aan het overbekende gebruikte maandverband patroon, manoeuvreren zich nieuwsgierig tussen de Celtic-supporters. Vervolgens vindt de politie en Mobiele Eenheid het blijkbaar nodig om keiharde charges uit te voeren, waarbij de Celtic-supporters alle kanten opstuiven. Hierdoor is het videomateriaal helaas onduidelijk, maar wat we vervolgens te zien krijgen (zodra het beeld weer scherp is) spreekt boekdelen. Politieagenten, samen met de Mobiele Eenheid en agenten in burger (in supporterswereld beter bekend als stillen) gaanwerkelijk als beesten op enkele Celtic-supporters los. Staan op weerloze Schotten in te beuken, te slaan, te schoppen, knietjes en met de lange lat. Het heeft niets met een aanhouding van doen. De politie gebruikt buitenproportioneel geweld en gaan daarbij overduidelijk hun boekje te buiten. Wat met name opvalt is de agent in burger met een licht bruine c.q. beige jas en capuchon. Duidelijk in beeld leeft hij zich helemaal uit op een weerloze Celtic-fan, welke hij o.a. een volle knie in de borstkas geeft. Schaamteloos en schandelijk.

De landelijke media vergeet deze gebeurtenissen en aanleiding echter even voor het gemak en focust zich alleen op de gewond geraakte agenten van de speciale aanhoudingseenheid in burger. Want zo zegt Sp!ts:

Zo stortte een groep Schotse hooligans zich massaal op een aanhoudingseenheid van de politie en bekogelde agenten met onder meer stokken en flessen.

Over de aanleiding wordt met geen woord gerept.

Ook de aanval van de Schotse fans is haarfijn op video vastgelegd. En wie zien we daar keihard tegen de lamp euh verkeerslicht aanlopen? Juist, de betreffende agent in burger met lichtbruine c.q. beige jas en capuchon. Oftewel, de betreffende agent, verantwoordelijk voor de schandalig misdraging ten opzichte van een weerloze Celtic fan.

Wat er zich in Neerlands grootste poel des verderfs heeft afgespeeld, zal ons een rotzorg zijn. Maar we willen wel enige nuance aanbrengen in datgene wat de media, in dit geval Sp!ts, ons wil doen geloven. Burgervader Eberhart van der Laan is stellig door te het gedrag van de Celtic-supporters als onaanvaardbaar te bestempelen. Zo zegt hij o.a.:

Ik vind het ernstig en onaanvaardbaar dat een groepje mensen een voetbalwedstrijd aangrijpt om onze stad en elkaar toe te takelen. Helemaal als de agressie zich richt tegen onze politieagenten, die er juist alles aan doen om de vrede in de stad te bewaren.

En dat met droge ogen

Juist de politie, verantwoordelijk voor rust en orde en deëscalerend dient op te treden, was aanstichter van het geweld en misdroegen zich schandalig . Een in Rotterdam zeer bekend fenomeen! Celtic-supporters zijn zowel in Glasgow als in Neerlands grootste poel des verderfs doelwit van aanvallen met als klap op de vuurpijl het geweld van de politie.

Oordeelt u zelf:

De houding van de politie na het vooraf zie je hier.
De aanval door politie hier.
De beschreven aanhouding (lees in elkaar slaan van de arrestant) zie je hier.
Beelden van de aanval op de undercover agent zie je hier.

Van de politie mag verwacht worden dat ze hun verstand gebruiken en het hoofd koel houden. Niets is minder waar. Systematisch heeft men de Celtic-supporters aangevallen. Dat de betreffende agenten in burger Celtic-supporters onnodig in elkaar rammen en vervolgens zelf klappen krijgen praten we niet goed maar is wel een duidelijk geval van EIGEN SCHULD DIKKE BULT!

En de club Celtic? Zij nemen de eigen supporters in bescherming. Zoals het hoort!

undercover_police_beat_celticfans_2.jpg
Bron:Lunaticnews
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 juli 2015 - 07:57   quote  deeplink  
'Vervolg ME'ers voor poging tot doodslag Feyenoord-supporters'


http://youtu.be/UY6Vi5HingA

De advocaat van twee Feyenoord-supporters wil dat een aantal ME'ers wordt vervolgd voor poging tot doodslag vanwege een vechtpartij bij de Kuip. Het tweetal heeft naar eigen zeggen nog steeds last van lichamelijke en geestelijke klachten door het incident.

De twee supporters - Peter uit Schiedam en Mike uit Rotterdam - zouden bijna twee jaar geleden na de wedstrijd Feyenoord - Kuban Krasnodar zonder enige aanleiding door de ME in elkaar zijn geslagen. Beide mannen deden aangifte tegen de ME.

'Je loopt mijn kind omver'
"We liepen ter hoogte van de Coen Moulijnweg", zei Peter destijds tegen Radio Rijnmond. "Daar kwamen ineens twee paarden om de hoek en die liepen mijn zoon Tom (11) omver. Waarop ik reageerde: 'Hé, kijk uit, je loopt een kind omver. Daarna zijn we meegesleept en bewerkt met de lange lat tot we niet meer op konden staan."

Volgens beide Feyenoord-supporters had het Openbaar Ministerie toegezegd het onderzoek naar het incident voor de zomervakantie af te ronden. Maar dat is niet gebeurd.

Het OM laat weten dat het onderzoek veel tijd vraagt, omdat het ingewikkeld is. Wel hoopt het ministerie alle betrokkenen zo snel mogelijk uitsluitsel te geven.

Camerabeelden
Volgens de advocaat van beide mannen zijn er camerabeelden van het incident en zijn er getuigenverklaringen. "Te zien is bijvoorbeeld dat Mike rustig wegloopt en van achteren door een ME'er op z'n hoofd wordt geslagen. Dat is poging tot doodslag."
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 juli 2015 - 07:58   quote  deeplink  
Nou ik ben benieuwd..
VVout
 VVout - dinsdag 21 juli 2015 - 09:12   quote  deeplink  
Een typische afloop om de zaak uit te laten doven, vertragen en net doen of het allemaal moeilijk is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Getuigen gezocht...









0.0105588