BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: NEC - Feyenoord (zondag 15 september 2013, 12:30) 3-3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 september 2013 - 18:44   quote  deeplink  
2q2q2hh.png 9amxip.png

Datum & tijdstip: Zondag 15 september 2013 14:30
Locatie: Goffert Stadion Nijmegen.
Scheidsrechter: Kevin Blom

Onze concurrenten voelen de hete adem van ons in hun 'nec' nu we de punten weer aan het vergaren zijn. Goed tegen Roda was het nog zeker niet maar ik heb toch het gevoel dat we de weg omhoog zijn ingeslagen. Laten we hopen dat ze deze lijn vasthouden en de volle winst pakken in Nijmegen. Verwacht dat de topscoorder van de Eredivisie wel weer een doelpuntje mee zal gaan pikken..

Eerdere ontmoetingen
NEC 0-3 Feyenoord 03 mrt 2013
Feyenoord 5-1 NEC 29 sep 2012
NEC 2-2 Feyenoord 26 sep 2012
NEC 0-2 Feyenoord 5 feb 2012
Feyenoord 0-1 NEC 5 nov 2011
Feyenoord 1-1 NEC 15 mei 2011
NEC 3-0 Feyenoord 26 sep 2010
NEC 0-0 Feyenoord 28 mrt 2010
Feyenoord 2-0 NEC 2 aug 2009
NEC 1-0 Feyenoord 1 feb 2009
Feyenoord 0-2 NEC 5 okt 2008
Feyenoord 1-3 NEC 2 mrt 2008
NEC 0-2 Feyenoord 23 dec 2007
Feyenoord 1-1 NEC 22 apr 2007
NEC 4-1 Feyenoord 26 nov 2006
NEC 1-2 Feyenoord 8 feb 2006

Verslag van de laatste ontmoeting in Nijmegen:

Sterk Feyenoord pakt volle buit in Nijmegen

75067.jpg

Feyenoord blijft de luis in de pels van PSV en Ajaks. Op bezoek bij NEC toonde de ploeg van trainer Ronald Koeman aan dat het steeds meer trekjes van een titelkandidaat begint te vertonen. Met name dankzij een uitstekende eerste helft wonnen de Rotterdammers de lastige uitwedstrijd eenvoudig met 0-3.

Door de winst sluit Feyenoord niet alleen aan bij PSV en Ajaks, maar neemt het ook verder afstand van nummer vijf FC Twente. Dat is belangrijk, want alleen de top-vier van de ranglijst is aan het eind van het seizoen verzekerd van Europees voetbal. De Rotterdammers hebben nu een relatief veilige marge, zes punten, op de Tukkers.

75066.jpg

In Nijmegen toonde Feyenoord aan dat het echter geen genoegen hoeft te nemen met 'alleen' een Europees ticket. Er zit veel meer in, meer dan een ieder voor aanvang van dit seizoen had kunnen denken. Als Feyenoord blijft spelen zoals tegen NEC, is er geen enkele reden om aan te nemen dat de Rotterdammers af gaan haken in de spannende strijd om de titel.

De manier waarop Feyenoord op voorsprong kwam in Nijmegen, is tekenend voor het nieuwe elan van het elftal. De ene piepjonge speler uit de eigen jeugd, Tonny Vilhena, zette na elf minuten met een heerlijke pass een ander Feyenoord-talent, Jean-Paul Boëtius, alleen voor de keeper. De linksbuiten rondde feilloos af.

75064.jpg

Met die voorsprong op zak voetbalde Feyenoord prima en liet het NEC, dat slechts één van de laatste vijf competitieduels met de Rotterdammers verloren had en dit seizoen in het bekertoernooi pas na 120 zware minuten zijn meerdere (3-2) moest erkennen in Feyenoord, kansloos. De thuisploeg kwam er amper aan, al was het via rechtsback Daan Bovenberg (paal) en middenvelder Erik Falkenburg (over) wel twee keer dicht bij de 1-1. Maar waar beide NEC'er misten, was Graziano Pellè aan de andere kant wel trefzeker. De topscorer kopte op slag van rust een voorzet van Ruben Schaken binnen.

De 0-2 van Pellè betekende de beslissing in de partij. Na de pauze deed Feyenoord het rustiger aan en werd het soms wat slordig, maar NEC bleek niet bij machte er een echte wedstrijd van te maken. Falkenburg en Van der Velden lieten bij schaarse uitbraken van de thuisploeg na de 1-2 te maken, waarna Boëtius in de slotfase met een fraai schot de eindstand bepaalde op 0-3 in het voordeel van Feyenoord.

10' 0-1 Boëtius
41' 0-2 Pellè
82' 0-3 Boëtius



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door RenatoBos --
van geil
 van geil - maandag 02 september 2013 - 18:46   quote  deeplink  
is 0-5 al gezegd?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 september 2013 - 18:47   quote  deeplink  
0-5
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 september 2013 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 september 2013 - 18:46 schreef van geil het volgende:
is 0-5 al gezegd?
Ja..
PieterBos
 PieterBos - maandag 02 september 2013 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 september 2013 - 18:47 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ja..
haha
echte nummer10
 echte nummer10 - maandag 02 september 2013 - 18:51   quote  deeplink  
1-5 met 4 missers va immers
VVout
 VVout - maandag 02 september 2013 - 18:52   quote  deeplink  
1-7
Geen missers, Immers staat niet opgesteld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 september 2013 door VVout --
echte nummer10
 echte nummer10 - maandag 02 september 2013 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 september 2013 - 18:52 schreef VVout het volgende:
1-7
Geen missers, Immers staat niet opgesteld.
als lex niet meedoet heb je meer doelpunten
van geil
 van geil - maandag 02 september 2013 - 19:06   quote  deeplink  
eerst maar ns weten wie er in staan...

met dezelfde 11 als zondag slechts 0-2 of 1-2
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 september 2013 - 19:08   quote  deeplink  
Met Immers óók 0-3.
moa
 moa - maandag 02 september 2013 - 19:08   quote  deeplink  
1-4
Milo
 Milo - maandag 02 september 2013 - 19:42   quote  deeplink  
1-3 1x vilhena 1x pelle 1x armenteros en 1x immers hahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 02 september 2013 - 23:57   quote  deeplink  
0-2
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 03 september 2013 - 06:51   quote  deeplink  
2weken rust eerst nog
JanM
 JanM - dinsdag 03 september 2013 - 08:11   quote  deeplink  
0-7 met 3 keer Bakkal!
van geil
 van geil - dinsdag 03 september 2013 - 15:14   quote  deeplink  
nec heeft zich goed versterkt
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 03 september 2013 - 20:07   quote  deeplink  
1-3
sevillana
 sevillana - dinsdag 03 september 2013 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 september 2013 - 20:07 schreef piet de paler het volgende:
1-3
+1
van geil
 van geil - donderdag 05 september 2013 - 16:31   quote  deeplink  
Goossens verdient n plaats in de basis op het middenveld!
en anders zeker n helft.
van geil
 van geil - maandag 09 september 2013 - 15:44   quote  deeplink  
en anders..
mulder
janmaat de vrij mathijssen goossens
clasie armenteros vilhena
manu pelle boetius
VVout
 VVout - maandag 09 september 2013 - 15:49   quote  deeplink  
Na 85e minuut als we op een confortabelle voorsprong staan cissé opstellen. Ik kan me goed voorstellen dat de een en ander nog een goed liedje voor hem wil zingen.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 september 2013 - 16:06   quote  deeplink  
Opstelling Feyenoord:
Cissé-Clissé-Clitsé-Clité-Clito-Clitor-Clitori-Clitoris-Zeekoe-Sekou
Aantal toeschouwers: 45.000
Aantal tomaten: 225.000
piet de paler
 piet de paler - maandag 09 september 2013 - 19:56   quote  deeplink  
Erop en eroverheen als ons verdedigingsduo weer normaalngaat doen
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 09 september 2013 - 21:08   quote  deeplink  
1-3.
JanM
 JanM - maandag 09 september 2013 - 21:12   quote  deeplink  
0-7!
moa
 moa - maandag 09 september 2013 - 23:15   quote  deeplink  
Hou het op 1-4

2 x Pelle 1 x Armenteros en de vierde door Boetius die de laatste 20 minuten speelt voor Schaken.
Milo
 Milo - woensdag 11 september 2013 - 13:30   quote  deeplink  
hup hup Feijenoord!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 september 2013 - 17:47   quote  deeplink  
'Drie nieuwelingen in NEC-basis tegen Feyenoord'

goffert1600.jpg

Behalve een nieuwe trainer op de bank staan er dit weekend ook drie nieuwe spelers in de ploeg bij NEC Nijmegen. Jakob Jantscher, Samuel Stefanik en Marnick Vermijl kunnen zich opmaken voor een basisplaats.

Dat meldt De Gelderlander donderdag. Het trio werd vlak voor het verstrijken van de transfermarkt aan de selectie van NEC toegevoegd. Na aan aantal trainingen denkt trainer Anton Janssen, die tegen Feyenoord eveneens zijn debuut maakt op de bank van NEC, dat ze klaar zijn voor een basisplaats.

Vanwege interlandverplichtingen zijn Stefanik en Vermijl deze week pas aangesloten bij de selectie. Jantscher was al even in Nijmegen. Pavel Cmovs, Marcel Stutter en Christoph Hemlein gaan hun basisplaats volgens de regionale krant verliezen. De wedstrijd in De Goffert begint zondag om half één.
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 13 september 2013 - 16:44   quote  deeplink  
Koeman blikt vooruit op het treffen met NEC
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 13 september 2013 - 16:56   quote  deeplink  
Janssen: "Niets te verbergen voor Feyenoord"

janssen_anton.jpg

Anton Janssen heeft vrijdag in de aanloop naar het Eredivisie-duel met Feyenoord weinig te verbergen. De nieuwe trainer van NEC gaat de thuiswedstrijd blanco en zonder verwachting in.

Over zijn 4-4-3-systeem doet Janssen dan ook niet geheimzinnig. "Drie spitsen, waarom niet? Ik wil uitgaan van eigen kracht en de ploeg moet een eigen gezicht hebben", aldus de trainer op de clubsite van NEC. "Volgens mij wordt er hier al jaren met drie spitsen gespeeld, dus ik weet niet waarom ik daarvan zou afwijken."

"We hebben ook niet veel te verbergen voor Feyenoord. Ze mogen best weten hoe wij spelen", vervolgt Janssen, die met NEC op de eerste overwinning van het seizoen jaagt. "Wij kennen Feyenoord ook wel, maar gaan vooral uit van eigen kracht."

"De doelstelling verandert voorlopig ook niet. Het is duidelijk, we staan laatste. We moeten eerst maar eens zien dat we onderin wegkomen. Dat lijkt me een reële doelstelling op dit moment. Ik heb er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken."
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 13 september 2013 - 17:02   quote  deeplink  
Feyenoord met Boëtius naar NEC

274303_heroa.jpg

Jean-Paul Boëtius maakt deel uit van de wedstrijdselectie van Feyenoord, dat zondag op bezoek gaat bij NEC. De vleugelspeler zal nog niet in de basis starten.

Boëtius raakte in april geblesseerd aan zijn knie, waardoor hij vijf maanden afwezig was. "Als ik hem zie spelen, denk ik: misschien moeten we hem al opstellen. Alleen moeten we niet vergeten dat hij er maanden uit is geweest, dus we zullen geen risico's met hem nemen", zegt coach Ronald Koeman op de officiële website van Feyenoord.

"We zullen hem de komende weken rustig brengen." Boëtius maakte vorige week al zijn rentree in een oefenwedstrijd tegen RKC Waalwijk. De 19-jarige vleugelaanvaller miste door de blessure niet alleen het seizoensslot bij Feyenoord, maar ook het EK met Jong Oranje in Israël.

Zondag gaan de Rotterdammers dus op visite bij NEC. Vorig seizoen was Boëtius in dat duel de matchwinner met twee doelpunten. De bezoekers wonnen met 0-3.
Bron:Goal.com
van geil
 van geil - vrijdag 13 september 2013 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 15:44 schreef van geil het volgende:
en anders..
mulder
janmaat de vrij mathijssen goossens
clasie armenteros vilhena
manu pelle boetius
het beste wat we hebben volgens mij.
Goossens moet er gewoon in..is de enige die n vrije trap op doel schiet,en vaak raak ook.
zou ook nog op 10 of linkshalf kunnen..mogelijkheden genoeg.
heeft ook n prima afstandsschot.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 september 2013 door van geil --
van geil
 van geil - vrijdag 13 september 2013 - 17:17   quote  deeplink  
enne,,,succes allemaal!!!!voor zondag.
ik ben naar Zeeland tot zondagavond...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 september 2013 - 17:51   quote  deeplink  
Wat heb je gedaan? Wat een straf
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 13 september 2013 - 18:35   quote  deeplink  
Grrrrrrr..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 13 september 2013 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 17:17 schreef van geil het volgende:
enne,,,succes allemaal!!!!voor zondag.
ik ben naar Zeeland tot zondagavond...
Weekendje SM man..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 13 september 2013 - 20:12   quote  deeplink  
Feyenoord þ@feyenoordpings 6m
De opdracht voor zondag is duidelijk: Feyenoord is tot nu toe de enige Eredivisieclub die nog geen punt pakte in een uitduel. [@sportzeloot]
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 00:03   quote  deeplink  
Daar komt zondag verandering in..!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 00:32   quote  deeplink  
Jantscher: 'Prachtig om tegen Feyenoord te debuteren'

13043_1379078646_bb-1782883.jpg

Jakob Jantscher mag zich sinds kort speler van NEC noemen. De aanvaller, die overkwam van Red Bull Salzburg, moet de Nijmeegse formatie aan doelpunten en assists helpen.

"Ik ben positief verrast. Het niveau is prima hier en hopelijk leidt dat meteen tot een mooi resultaat tegen Feyenoord zondag. Prachtig om tegen zo'n grote club te debuteren. We horen ook niet op de laatste plaats, daar zullen we ook snel wegkomen. Als we zondag meteen winnen, lukt dat snel", zegt de 24-jarige voerhoedespeler tegen Omroep Gelderland.

"Ik ben geen specifieke 'Torjäger', maar ik ben een echte offensieve speler en probeer ook veel te scoren. Het systeem hier bevalt mij wel met drie spitsen", besluit de Oostenrijker.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 00:33   quote  deeplink  
FEYENOORD WIL INHAALRACE VERVOLGEN IN NIJMEGEN

f95c02623bd5f9a4e0fa37ae5369572d_453_250_crop.jpg

Voor Feyenoord breekt er zondag met de uitwedstrijd tegen N.E.C. een nieuwe fase in het seizoen aan. Daarin kan de ploeg zich, na de uitschakeling in Europa, volledig richten op de competitie en het bekertoernooi. Bovendien weet trainer Ronald Koeman na het sluiten van de transferperiode definitief welke spelers hij dit seizoen tot zijn beschikking heeft. We hebben een slechte start van de competitie gehad, maar in de komende weken moeten wij onze stappen maken en punten halen, vertelde de trainer vrijdagmiddag. Bij de volgende interlandperiode zullen wij dan staan waar we moeten staan. Wij kunnen en moeten veel inhalen.

De komende weken moeten wij onze stappen maken en punten halen
Ronald Koeman

Ondanks de slechte start van de competitie is Koeman nog steeds vastberaden om met zijn ploeg een volgende stap te maken in vergelijking met de afgelopen twee seizoenen. Niet alleen qua speelwijze, maar ook qua resultaten. Het is duidelijk dat onze speelwijze beter moet dan we tot nu toe hebben laten zien, zei hij. We hebben er de spelers voor om met meer variatie te spelen, alleen hangt dat ook samen met vertrouwen en resultaten.

Dit elftal moet ook dit seizoen gewoon weer bovenin meespelen, waarbij de doelstelling is om ons direct te plaatsen voor Europees voetbal, vervolgde de trainer. Hoe hoog we eindigen ligt aan onszelf. Sommige andere ploegen in de eredivisie zijn zwakker geworden ten opzichte van vorig jaar, maar wij niet.

Koeman hoopt wat dat betreft de komende weken toe te werken naar een vast basiselftal. Hoewel we het liever anders hadden gezien, is het ten opzichte van de concurrentie een voordeel dat we maar één wedstrijd per week hoeven te spelen, zei hij. Dat betekent dat we niet hoeven te reizen naar Europese wedstrijden en dus meer momenten in een week hebben om als ploeg stappen te maken. Dat zou in ons voordeel moeten zijn.

Komende zondag hoopt Feyenoord op bezoek bij N.E.C. alvast vertrouwen te tanken, door voor het eerst dit seizoen een uitwedstrijd te winnen. Volgens Koeman is het lastig in te schatten wat voor tegenstander zijn ploeg zal treffen. N.E.C. heeft vier nieuwe spelers ten opzichte van hun laatste wedstrijd. Ook daaraan zie je dat er een nieuwe fase in de competitie aanbreekt. We zullen in elk geval op onze hoede moeten zijn.

DE TEGENSTANDER

img740317184.jpeg

Wie kort na aanvang van de tweede helft een blik wierp op de tussenstand bij het duel van N.E.C. tegen PEC Zwolle, zal moeite hebben gehad zijn ogen te geloven. De Nijmegenaren keken in eigen huis tegen een even kansloze als vernederende 0-5 achterstand aan. De resterende minuten van de wedstrijd bleken de laatste van Alex Pastoor als hoofdtrainer, nadat ook in de twee eerdere competitierondes grote nederlagen waren geleden.

Het ontslag van Pastoor was niet alleen het gevolg van de ontluisterende competitiestart, maar ook van de vrije val die N.E.C. vorig seizoen na de winterstop inzette. Met drie overwinningen in vier duels was de hervatting van de competitie nog uitstekend te noemen, maar in de laatste drie maanden van het seizoen veroverde de ploeg slechts één schamel puntje.

De clubleiding greep niet alleen in met een trainerswissel, maar haalde voor het sluiten van de transfermarkt ook nog eens drie versterkingen naar Nijmegen. De Oostenrijkse aanvaller Jakob Jantscher en de Slowaakse middenvelder Samuel Stefanik werden voor respectievelijk twee en drie seizoenen vastgelegd, terwijl de Belg Marnick Vermijl op huurbasis overkomt van Manchester United.

De drie aanwinsten moeten samen met nieuwe trainer Anton Janssen zorgen voor nieuw elan bij N.E.C.. Na de nederlagen in de eerste drie competitierondes pakte de ploeg met gelijke spelen tegen RKC Waalwijk en NAC Breda de eerste punten van dit seizoen, maar om van de laatste plaats af te komen heeft de ploeg vooral overwinningen nodig. De eerste gelegenheid daarvoor is de thuiswedstrijd tegen Feyenoord van komende zondag, waarin de Nijmegenaren bovendien de reeks van vijftien competitieduels op rij zonder zege kunnen doorbreken.

1005835_539930592746142_748075299_n.jpg
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2013 door RenatoBos --
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 14 september 2013 - 15:17   quote  deeplink  
Ik voorspel 1-2 winst in een zenuwslopende wedstrijd met een ontketende Immers.
Sensi
 Sensi - zaterdag 14 september 2013 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 september 2013 - 15:17 schreef Gerard49 het volgende:
Ik voorspel 1-2 winst in een zenuwslopende wedstrijd met een ontketende Immers.
Denk je dat ie ineens een doelpuntje er in prikt nu die de adem van Otman in zn nek voelt?
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 14 september 2013 - 15:44   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd of die nieuwe spelers van NEC ons problemen op gaan leveren?
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 14 september 2013 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 september 2013 - 15:19 schreef Sensi het volgende:

[..]

Denk je dat ie ineens een doelpuntje er in prikt nu die de adem van Otman in zn nek voelt?
Niet echt, was meer onder invloed van die foto van RB.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 16:02   quote  deeplink  
Tuurlijk geef mij maar de schuld..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 14 september 2013 - 22:20   quote  deeplink  
Ronald Koeman@Koeman1963
Laatste training voor wedstrijd #NecFey gedaan! Voorbereiding goed en geconcentreerd. Zijn er klaar voor @Feyenoord
Sensi
 Sensi - zondag 15 september 2013 - 03:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 september 2013 - 16:02 schreef RenatoBos het volgende:
Tuurlijk geef mij maar de schuld..
Naja schuld schuld... Als ie er ook maar 1 prikt is het toch goed? :P
piet de paler
 piet de paler - zondag 15 september 2013 - 11:28   quote  deeplink  
Vreemd ik zit thuis met de computer op rtv rijnmond,en ben benieiuwd kom op feyenoord je kan giede zaken doen
Nicotti
 Nicotti - zondag 15 september 2013 - 11:37   quote  deeplink  
Ondanks de drie (goede) aankopen van NEC zullen wij gaan winnen, al zal het een lastige 1-3 worden. :) Boëtius en twee keer Pelle.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 september 2013 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2013 - 03:38 schreef Sensi het volgende:

[..]

Naja schuld schuld... Als ie er ook maar 1 prikt is het toch goed? :P
d:-))

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5964
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: NEC - Feyenoord (zondag 15 september 2013, 12:30) 3-3









0.0091910