|
|
uitnoord
|
|
|
!De vader van Siem en Luuk de Jong, George de Jong, heeft via social media flinke kritiek geuit op het huidige beleid van Ajax. De Jong senior is niet blij met de manier waarop de werkgever van zijn oudste zoon momenteel bezig is.George schreef via Twitter: "#Ajax: versterkingen te duur, eigen toppers rond de 22 niet marktconform betalen. Resultaat Cruijff: tevreden aandeelhouders, sportief failliet." Bekend is dat Ajax sinds de fluwelen revolutie van Johan Cruijff zoveel mogelijk de hand op de knip houdt en geen gigantische bedragen meer uit geeft.Daarnaast is het basissalaris van de spelers omlaag gegaan, naar voor de meeste spelers onder de miljoen euro. De Jong senior uitte eerder al zijn onvrede over het feit dat twee belangrijke spelers vertrokken, maar dat er geen Champions League-waardige vervangers op het lijstje van de Amsterdammers stonden.
Er zit natuurlijk wel een bron van waarheid in, Ajax verkoopt spelers en dan op de laatste dag van de transfer markt word er geekeken of er nog een speler gehaald kan worden maar dan wel voor een klein bedrag of eventueel op huurbasis, Zelf probeerde ajax een paar jaar geleden toen op de laatste dag een speler werd verkocht nog een verhoogde prijskaart om de nek gehangen om de deal tegen te kunnen werken, zelf hoopt men dan dat spelers op de laatste dag voor een habbekrats weg mogen.
Zoals de Jong aangeeft, lagere salarisen voor de hardwerkende speler maar hoge salarisen voor zittende bestuursleden, de manier waarop er momenteel gewerkt word bij ajax ziet eruit als de manier waarop nederland naar de klote word gebracht door Rutten, de rijken meer het werkvolk minder. We missen een type Wilders in het bestuur
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 september 2013 door uitnoord -- |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Jammer dat iedereen op voorhand al begint te zeiken. Dat heb je alleen bij de "ajax supporters", en de media helpt graag een handje. Wacht nou eerst maar eens of waar we tijden halverwege het seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En de Jong zijn vader zijn mening is net zoveel waard als die van de rest van dit forum.. Wie zegt dat ie verstand van heeft, sterker nog. Hij was een van de verantwoordelijken voor de teloorgang van de Graafschap.. |
|
|
|
|
Echte liefhebber
|
|
|
De heer De Jong reageert nu een beetje zoals menig vader bij een amateurclubje waar ze zijn voetballende zoontje niet in de E1 maar in de E3 hebben gezet... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 13:29 schreef remco k het volgende:En de Jong zijn vader zijn mening is net zoveel waard als die van de rest van dit forum.. Wie zegt dat ie verstand van heeft, sterker nog. Hij was een van de verantwoordelijken voor de teloorgang van de Graafschap.. wie zegt(buiten je enorme eigen ego) dat jij er verstand van hebt? |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote: Zo kunnen we eindeloos doorgaan |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
Laat de beste man zijn mening geven is toch ok. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 13:31 schreef Echte liefhebber het volgende:De heer De Jong reageert nu een beetje zoals menig vader bij een amateurclubje waar ze zijn voetballende zoontje niet in de E1 maar in de E3 hebben gezet... volgens mij is Siem niet terug gezet hoor. maar is denk ik wel teleurgestelt omdat ze hem eerst lieten beloven teblijven maar daarna wel weer steekhouders teverkopen zonder daar alert op te reageren. dus jou reactie snap ik niet helemaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik niet, heb ik ook niet zelfs, alleen een mening.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind de reactie van Siem wel mooi trouwens. Nuchter, ontwapenend zonder zijn vader ongelijk te geven of in discussie te gaan. Klasse reactie in mijn ogen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En wie zegt dat jij er verstand van hebt?? Net zo min als ik.. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote: Hey ik zeg alleen maar dat het een eindeloos cirkeltje wordt... |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Hoe kan je dat nou zeggen? Het gaat over de VADER van de persoon in kwestie die EXACT weet hoe zijn contract eruit ziet en welke afspraken er gemaakt zijn. Een vader waarvan zijn andere zoon bij Mönchengladbach speelt en dus ook weet wat die in zijn contract heeft staan.
Ik zou niet weten welk forumlid er naast Siem de Jong op de stoel heeft gezeten tijdens contractbesprekingen, jij wel? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 14:55 schreef Boudewijn het volgende:[..] Hoe kan je dat nou zeggen? Het gaat over de VADER van de persoon in kwestie die EXACT weet hoe zijn contract eruit ziet en welke afspraken er gemaakt zijn. Een vader waarvan zijn andere zoon bij Mönchengladbach speelt en dus ook weet wat die in zijn contract heeft staan. Ik zou niet weten welk forumlid er naast Siem de Jong op de stoel heeft gezeten tijdens contractbesprekingen, jij wel? Ik zie nergens ook maar iets over verwijzingen naar het contract van Siem. Enkel een mening over het wel/niet halen van versterkingen.. |
|
|
|
|
WillemS
|
|
|
Laat ie man zijn mening geven, mogen wij ook, toch?? En ik ben het grotendeels met hem eens, het zal toch geen verrassing geweest zijn dat de twee sterkhouders vertrokken, er moet dan snel geanticipeerd worden en daar mis ik de doortastendheid van dit bestuur, er moet toch een lijstje klaarliggen als ie vertrekt halen we die of die en niet op de laatste dag! Ik heb het gevoel dat er helemaal niet geprobeerd is om nog spelers te halen, ja misschien als ze geld mee brachten en dan gelijk inzetbaar zijn in de CL, ik snap niets van dit beleid, spelers verhuren die nu bruikbaar waren geweest en spelers verkopen die je nu goed had kunnen gebruiken (Boerichter) nee ben ik geen fan van maar wat er nu loopt(SANA) vind ik nog dramatischer. Laten we hopen dat Frank er weer iets van gaat maken maar het zal ook bij hem een keer stokken, met dit materiaal heb je zelfs in de EL niets te zoeken en zal je ook in de Eredivisie tegen een flink aantal nederlagen oplopen, wens Frank en de rset heel veel sterkte toe, jullie zullen het nodig hebben!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
goeie kijk erop.....weer 1 met verstand erbij...... |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
Pfffff over komkommer nieuws gesproken!! |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
Heb me uberhaupt verbaasd over de reacties hier naar aanleiding van de huidige situatie. Net windhaantjes hier!;) 3x op rij kampioen, het seizoen is net begonnen, er is een duidelijk beleid nu waar, zoals de supporters al jaren vragen, er geen grote bedragen worden uitgegeven aan netniet garnituur en jongens die weer trots zijn voor ajax te mogen spelen. Volgens mij hebben we, zeker met nog 29 speelrondes te gaan, niks te klagen. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 14:57 schreef remco k het volgende:[..] Ik zie nergens ook maar iets over verwijzingen naar het contract van Siem. Enkel een mening over het wel/niet halen van versterkingen.. Marktconform betalen van 22-jarigen. Toch zeker een niet onbelangrijk punt. En hij bekritiseerd het beleid Cruijf waarvan ik persoon denk dat dat niet met aandeelhouders te maken heeft, maar waarschijnlijk weet hij meer dan wij want als vader van een speler bij de betreffende club kom je veel meer te weten.
Oftewel, de kans is enorm veel groter dat zijn mening dichter bij de waarheid zit dan dat wij als buitenstaanders ooit zullen weten. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
Vind het persoonlijk niet netjes dat hij over zijn zoon heen dit soort uitspraken doet. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:07 schreef Inglourious bastard het volgende:Vind het persoonlijk niet netjes dat hij over zijn zoon heen dit soort uitspraken doet. waarom niet?zou jij dat niet doen bij je zoon? |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
En wat is nog marktconform met de real madrids manchester citys, monacos en psg van tegenwoordig? Ajax heeft een plafond en siem heeft zelf gekozen te blijven onder de bekende voorwaarden. Het is niet te vergelijken met de vakkenvullers van de aldi. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote: Nee ik zou dat niet doen. Siem moet nu ergens op reageren dat de de druk van de scheet niet waard is.;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 september 2013 door Inglourious bastard -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:05 schreef Boudewijn het volgende:[..] Marktconform betalen van 22-jarigen. Toch zeker een niet onbelangrijk punt. En hij bekritiseerd het beleid Cruijf waarvan ik persoon denk dat dat niet met aandeelhouders te maken heeft, maar waarschijnlijk weet hij meer dan wij want als vader van een speler bij de betreffende club kom je veel meer te weten. Oftewel, de kans is enorm veel groter dat zijn mening dichter bij de waarheid zit dan dat wij als buitenstaanders ooit zullen weten. Vraag me af wat ie daar mee bedoelt, bedoelt ie het salaris van die jongens?? Of bedoelt hij de transferbedragen die men ontvangen heeft of wel/niet wil betalen??
Overigens heeft ie zijn tweet verwijderd.. Denk niet dat de Jong blij is geweest met pappa.. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:11 schreef remco k het volgende:[..] Vraag me af wat ie daar mee bedoelt, bedoelt ie het salaris van die jongens?? Of bedoelt hij de transferbedragen die men ontvangen heeft of wel/niet wil betalen?? Overigens heeft ie zijn tweet verwijderd.. Denk niet dat de Jong blij is geweest met pappa.. Daarom(joduh) vind ik het niet netjes.;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
WEER KRITIEK - UPDATE George de Jong, vader van Ajax-captain Siem, is allerminst blij met Ajax. De vader tweette eerder al dat Marc Overmars in actie moest komen na het vertrek van Christian Eriksen en Toby Alderweireld. Dat gebeurde niet en dus is de club volgens De Jong 'sportief failliet'.
'Versterkingen te duur, eigen toppers rond 22 jaar niet marktconform betalen. Resultaat Cruyff tevreden aandeelhouders, sportief failliet', aldus George de Jong via Twitter. Ajax kwam op de laatste dag van de transfermarkt met Lerin Duarte op de proppen, maar pogingen om een buitenspeler te halen mislukten. Eljero Elia en Ola John waren in beeld, maar dat ging om verschillende redenen niet door.
Update 13.56u
De vader van Siem de Jong heeft de tweet inmiddels ingetrokken en meldt dat hij 'weer wat heeft geleerd'. Hij meldt op zijn Twitter: 'Weer wat geleerd vandaag.....De kracht van Social media is groter dan je denkt! #tweetisnieuws'. Siem heeft inmiddels gereageerd op de tweet met de tekst: 'Vaders en Twitter ;)'. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die eerste zin Joduh, daar staat duidelijk wat ie van het aankoopbeleid vind. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:10 schreef Inglourious bastard het volgende:[..] Nee ik zou dat niet doen. Siem moet nu eegens op reageren dat de de deuk van de scheet niet waard is.;) misschien....maar misschien zijn er om de onderhandelingstafel wel dingen geroepen en gezegt die wij hier( buiten Remco om dan) niet weten en zijn er dingen beloofd aan siem opdat hij wel bij zou tekenen en daarbij een voorbeeld zou zijn om voor de rest ook bij te tekenen of zoiets......ik weet het niet,maar als het een beetje lucht was dan zou hij het zeker niet openbaar maken.,dus volgens mij zit er echt iets niet in de haak.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:14 schreef joduh het volgende:[..] misschien....maar misschien zijn er om de onderhandelingstafel wel dingen geroepen en gezegt die wij hier( buiten Remco om dan) niet weten en zijn er dingen beloofd aan siem opdat hij wel bij zou tekenen en daarbij een voorbeeld zou zijn om voor de rest ook bij te tekenen of zoiets......ik weet het niet,maar als het een beetje lucht was dan zou hij het zeker niet openbaar maken.,dus volgens mij zit er echt iets niet in de haak.... Weer persoonlijk.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: mag op een forum toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:14 schreef joduh het volgende:[..] misschien....maar misschien zijn er om de onderhandelingstafel wel dingen geroepen en gezegt die wij hier( buiten Remco om dan) niet weten en zijn er dingen beloofd aan siem opdat hij wel bij zou tekenen en daarbij een voorbeeld zou zijn om voor de rest ook bij te tekenen of zoiets......ik weet het niet,maar als het een beetje lucht was dan zou hij het zeker niet openbaar maken.,dus volgens mij zit er echt iets niet in de haak.... Ik denk, dat ie misschien gewoon ontevreden is over de aangekochte spelers en dat is de selectie niet goed genoeg vind. En dat ie daarom misschien baalt dat de Jong wel heeft aangegeven te blijven??
Oja, dat is een mogelijkheid he die ik opper.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zou het niet weten, zou je de regels even moeten bekijken.. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:14 schreef joduh het volgende:[..] misschien....maar misschien zijn er om de onderhandelingstafel wel dingen geroepen en gezegt die wij hier( buiten Remco om dan) niet weten en zijn er dingen beloofd aan siem opdat hij wel bij zou tekenen en daarbij een voorbeeld zou zijn om voor de rest ook bij te tekenen of zoiets......ik weet het niet,maar als het een beetje lucht was dan zou hij het zeker niet openbaar maken.,dus volgens mij zit er echt iets niet in de haak.... Maar is het dan niet aan Siem om daarop te reageren? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: die weet jij toch wel uit je hoofd? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: misschien wel....maar niet iedereen is hetzelfde he?hij is ook gewoon een vader die het het beste met zijn zoon voorheeft toch? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:19 schreef joduh het volgende:[..] misschien wel....maar niet iedereen is hetzelfde he?hij is ook gewoon een vader die het het beste met zijn zoon voorheeft toch? Weten wij alles van ouwe......alleen in ons geval een dochter ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Van mij wel.....doe niet anders |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:19 schreef joduh het volgende:[..] misschien wel....maar niet iedereen is hetzelfde he?hij is ook gewoon een vader die het het beste met zijn zoon voorheeft toch? Wat dat betreft vind ik siems reactie ook wel heel sprekend.;) "Vaders en twitter"! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: yep,dat heeft hij goed gedaan ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Of is Siem het gewoon niet eens met zijn vader.. Kan ook nog.. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote: Kan ook, ik weet het niet. Mag nooit aanschuiven tijdens hun familiediners.;) Anyway, en dit is mijn persoonlijke en te betwisten mening, ik vind dit echt non nieuws.;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nou hopen op een nieuwe revolutie dan maar.. Wie gaat ervoor zorgen dat we weer een nieuwe weg gaan inslaan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:27 schreef Inglourious bastard het volgende:[..] Kan ook, ik weet het niet. Mag nooit aanschuiven tijdens hun familiediners.;) Anyway, en dit is mijn persoonlijke en te betwisten mening, ik vind dit echt non nieuws.;) Mee eens.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vind je dat of is dat een feit.. Anders had je dat er beter even bij kunnen zetten. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:27 schreef remco k het volgende:Nou hopen op een nieuwe revolutie dan maar.. Wie gaat ervoor zorgen dat we weer een nieuwe weg gaan inslaan?? Van Gaal is vrij na het WK! :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zoals ik je al vaker heb aangegeven. Die mag het van mij ook doen hoor. Vind alleen wel dat je iedereen een kans moet geven..
Blijkbaar heeft het publiek besloten en heeft het huidige beleid keihard gefaald. Nou laat van Gaal dan maar van stal gehaald worden.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:30 schreef remco k het volgende:[..] Zoals ik je al vaker heb aangegeven. Die mag het van mij ook doen hoor. Vind alleen wel dat je iedereen een kans moet geven.. Blijkbaar heeft het publiek besloten en heeft het huidige beleid keihard gefaald. Nou laat van Gaal dan maar van stal gehaald worden.. Zoals iedereen weet geloof ik niet in de visie van Cruijff. Afgelopen maandag lulde hij zich een slag in de rondte in de column van de Telegraaf dat het vertrek van Eriksen en Alderweireld goed past in zijn visie maar dit zal ook over 5 jaar het geval zijn. Financial fairplay of niet.
Maar... Ajax zou er naar mijn idee slecht aan doen om nu al weer het hele beleid om te gooien. Ik geef ze nog 2 jaar en dan moet er resultaat geboekt worden in de Europese top.
En al die meelopers die eerst het helemaal geweldig vonden dat Cruijff kwam moeten nu ook gewoon stil houden want dat dit zou gebeuren (geen geld uitgeven, weinig betalen eigen spelers, duur verkopen toppers) is zeer logisch en kon iedereen zien aankomen. Deze ingezette lijn is wat het overgrote deel van de supporters wilden dus loop nu ook niet te zeiken.
De enige vraag is of het ook daadwerkelijk over een paar jaar er toe zal leiden dat Ajax met de Europese top kan meedoen. En DAAR geloof ik dus weer niet in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:38 schreef Boudewijn het volgende:[..] Zoals iedereen weet geloof ik niet in de visie van Cruijff. Afgelopen maandag lulde hij zich een slag in de rondte in de column van de Telegraaf dat het vertrek van Eriksen en Alderweireld goed past in zijn visie maar dit zal ook over 5 jaar het geval zijn. Financial fairplay of niet. Maar... Ajax zou er naar mijn idee slecht aan doen om nu al weer het hele beleid om te gooien. Ik geef ze nog 2 jaar en dan moet er resultaat geboekt worden in de Europese top. En al die meelopers die eerst het helemaal geweldig vonden dat Cruijff kwam moeten nu ook gewoon stil houden want dat dit zou gebeuren (geen geld uitgeven, weinig betalen eigen spelers, duur verkopen toppers) is zeer logisch en kon iedereen zien aankomen. Deze ingezette lijn is wat het overgrote deel van de supporters wilden dus loop nu ook niet te zeiken.De enige vraag is of het ook daadwerkelijk over een paar jaar er toe zal leiden dat Ajax met de Europese top kan meedoen. En DAAR geloof ik dus weer niet in. Het cursief gedrukte gedeelte kan ik het dus alleen maar mee eens zijn, en is ook exact de reden dat ik momenteel zo fel terug reageer. Het overgrote deel hier was het er namelijk volledig mee eens wat er gebeurde.. |
|
|
|