|
|
Eide
|
|
|
Een kritische vraag
Beste Frank,
Ik ben een groot fan van jou. Ik bewonder de wijze waarop jij van Ajax weer een ploeg hebt gemaakt die de intentie heeft om het spelletje te spelen zoals wij fans dat graag zien. Het spelletje waarmee Ajax zich onderscheidt van de rest. Ik heb groot respect voor de manier waarop jij Ajax door een periode van bestuurlijke onrust hebt geloodst en ben natuurlijk buitengewoon gelukkig met 3 kampioenschappen op rij. Toch heb ik een kritische vraag voor jou.
Waarom falen alle buitenspelers bij Ajax sinds jij aan het roer staat?...
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Soms heb je inspiratie, soms niet. De afgelopen week heeft in ieder geval voldoende stof doen opwaaien voor een nieuwe column, met een kritische vraag voor Frank de Boer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 september 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ondanks dat we er nu goede voetballers hebben lopen ben ik het wel eens met je vraag. Echter vraag ik me meer af waarom er geen buitenspeler meer bij zit die de achterlijn kan halen en een goede voorzet af kan leveren. De visie van de Boer is blijkbaar dat deze buitenspelers allemaal naar binnen moeten komen zodat de back een voorzet kan geven of de combinatie binnen door zoeken..
Als die voorzetten niet komen maak je de weinig beschikbare ruimte uiteindelijk alleen maar kleiner.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:21 schreef remco k het volgende:Ondanks dat we er nu goede voetballers hebben lopen ben ik het wel eens met je vraag. Echter vraag ik me meer af waarom er geen buitenspeler meer bij zit die de achterlijn kan halen en een goede voorzet af kan leveren. De visie van de Boer is blijkbaar dat deze buitenspelers allemaal naar binnen moeten komen zodat de back een voorzet kan geven of de combinatie binnen door zoeken.. Als die voorzetten niet komen maak je de weinig beschikbare ruimte uiteindelijk alleen maar kleiner.. Is Bergkamp de enige die de voorhoede apart traint? Natuurlijk heeft niet iedereen de snelheid van een Overmars maar die zal toch ook zeker wel tips kunnen geven?
Als je al voorzetten gaat geven moeten er natuurlijk wel lange spelers voorin lopen die durven te koppen. Die mis ik bij Ajax. Allemaal onder de 190cm? Daar had Toivonen kunnen helpen die met zijn 192cm bij PSV heeft bewezen dat hij kan en durft te koppen op voorzetten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mijn punt is een beetje dat Ajax mee rdan voldoende kwaliteit heeft om het wegvallen van Eriksen op te vangen. Het moet alleen uit een andere hoek komen. Het kan toch niet waar zijn dat in 3 jaar tijd 6 spelers mislukken op de buitenposities en dat er nu nog 2 zijn die niet lekker draaien?
Als FdB supertalenten als Fischer en Bojan aan de rol krijgt is het lek bij Ajax echt wel boven hoor, dan kan je ook een vertrek van Eriksen wel hebben. Maar het moet er dan wel uit gaan komen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:45 schreef Boudewijn het volgende:[..] Is Bergkamp de enige die de voorhoede apart traint? Natuurlijk heeft niet iedereen de snelheid van een Overmars maar die zal toch ook zeker wel tips kunnen geven? Als je al voorzetten gaat geven moeten er natuurlijk wel lange spelers voorin lopen die durven te koppen. Die mis ik bij Ajax. Allemaal onder de 190cm? Daar had Toivonen kunnen helpen die met zijn 192cm bij PSV heeft bewezen dat hij kan en durft te koppen op voorzetten. De spelers die de ballen moeten binnen koppen eerste en tweede paal zijn de Jong en Sigthorson, ik denk dat je wel kan stellen dat dit beide experts zijn op het gebied van koppen, daaraan dus geen gebrek.
Alleen moeten die ballen er wel op een goede manier komen. Het plan is dat dit van de backs af moet komen met de naar binnen trekkende buitenspelers. Alleen lukt dat dit seizoen helemaal niet, en dan gaat bij Ajax dus alles door het overvolle centrum.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:46 schreef Eide het volgende:Mijn punt is een beetje dat Ajax mee rdan voldoende kwaliteit heeft om het wegvallen van Eriksen op te vangen. Het moet alleen uit een andere hoek komen. Het kan toch niet waar zijn dat in 3 jaar tijd 6 spelers mislukken op de buitenposities en dat er nu nog 2 zijn die niet lekker draaien? Als FdB supertalenten als Fischer en Bojan aan de rol krijgt is het lek bij Ajax echt wel boven hoor, dan kan je ook een vertrek van Eriksen wel hebben. Maar het moet er dan wel uit gaan komen. Maar wat denk je dan dat er fout zit bij die spelers??
Misschien te veel vanuit hun opdrachten spelen?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:45 schreef Boudewijn het volgende:[..] Als je al voorzetten gaat geven moeten er natuurlijk wel lange spelers voorin lopen die durven te koppen. Daarom geloof ik ook niet echt in die voorzetten. Ook met Overmars scoorde Ajax maar weinig uit de voorzet, of het moeten al die ballen zijn die tussen de 11 en 16 meter op Litmanen werden getrokken.
Waar het om gaat is dat daar spelers staan die durf en gevaar uitstralen. Die een tegenstander dwingen om spelers uit het centrum weg te halen waardoor er ruimte ontstaat om te voetballen, waardoor Sightorsson en De Jong niet steeds 5 man hebben om het kopduel mee aan te gaan en daardoor de 10 niet een slalom moet lopen daardat er afgewerkt kan worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 september 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Alleen moeten die ballen er wel op een goede manier komen. Dit zowiezo.
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:48 schreef remco k het volgende:De spelers die de ballen moeten binnen koppen eerste en tweede paal zijn de Jong en Sigthorson, ik denk dat je wel kan stellen dat dit beide experts zijn op het gebied van koppen, daaraan dus geen gebrek. Ik betwijfel of ze koppend iets voor elkaar kunnen krijgen in de CL. Voor de eredivisie is het voldoende, maar in de CL missen ze toch echt kracht en lengte. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:50 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dit zowiezo. [..] Ik betwijfel of ze koppend iets voor elkaar kunnen krijgen in de CL. Voor de eredivisie is het voldoende, maar in de CL missen ze toch echt kracht en lengte. Volgens mij is het centrum van City koppend een van de sterksten van Europa. Toch scoorde de Jong daar twee keer. En ik dacht vorig seizoen zelfs ergens gelezen te hebben dat Ajax het meest scoorde uit corners van alle ploeg in de poulefase.. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.. Ga ik ff nakijken.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:49 schreef remco k het volgende:[..] Maar wat denk je dan dat er fout zit bij die spelers?? Misschien te veel vanuit hun opdrachten spelen?? Goede vraag en ik weet het niet. Ik ben sowieso van mening dat Bojan op 10 met spelen en niet op een vleugel en dan maar accepteren dat hij niet steeds mee terug loopt. Als hij van daaruit gevaarlijk is blijft zijn tegenstander wel bij hem plakken.
Ik heb wel het idee dat Fischer te veel met z'n koppie speelt en niet voldoende op intuitie. Dat deed hij tegen Feyenoord trouwens wel en dat was ook zijn enige voldoende van het seizoen. Bojan idem. Ging tegen Groningen zwerven en dingen doen en werd plotseling gevaarlijk.
Laat spelers gewoon doen waar ze goed ik zijn is eigenlijk het beste antwoord waar ik mee kan komen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ook Moisander scoorde uit een corner en Alder dacht ik ook.. Dat zit dus wel goed met dat koppen, alleen niet als er geen voorzetten komen.. Overigens ben ik het eens met Eide dat ie stelt dat de man die op 11 of 16 komt nog belangrijker is of zou moeten zijn.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Misschien is het wel zo dat de trainers van het eerste van Ajax de aanvallers niet beter kunnen maken, het lukt ze namelijk wel heel nadrukkelijk met een aantal verdedigers en middenvelders.. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 17:31 schreef remco k het volgende:Misschien is het wel zo dat de trainers van het eerste van Ajax de aanvallers niet beter kunnen maken, het lukt ze namelijk wel heel nadrukkelijk met een aantal verdedigers en middenvelders.. Wat een onzin. De manier van voetballen van vroeger met buitenspelers, die kalk aan hun schoenen hadden is echt allang verleden tijd. Daar hebben wij het al eerder over gehad in een andere topic. Onze voorhoedespelers hebben momenteel hun vorm nog niet te pakken. En ze nu al afschrijven is wel erg kort door de bocht. Bojan heeft wat aanpassingsproblemen. Ik vergelijk dat met de eerste anderhalfjaar van Zlatan Ibrahimovic. Die raakte toen ook geen deuk in een pakkie boter. En we weten wat het daarna geworden is. Ik ben wel van mening, dat ik graag de komende 5 wedstrijden Danny Hoesen als spits zie spelen in plaats van Sigi. En Remco, vind jij de verdediging momenteel zo geweldig? Ik niet. En van het middenveld zie ik ook te weinig creativiteit. Wellicht dat Duarte echt een aanwinst blijkt te zijn. Maar eerst zien dan geloven. Ook dat zal tijd nodig hebben. |
|
|
|
|
dinhlem
|
|
|
Ben van mening dat we helemaal niet zo'n goeie selectie hebben en matige spelers maar wel een topcoach. Vorig seizoen na het verstrek van Vertongen, Janssen en Anita had PSV op alle posities beter spelers en toch zijn we kampioen geworden. Reden een echt team en een topcoach maar geen spelers van de buitencategorie. Er staat nu een elftal dat zeer weinig ervaring heeft en weinig kwaliteit met een aardig talent (Fischer) en voor de rest speler die absoluut niet op Europees topniveau meekunnen. Er is een weg ingeslagen om spelers zelf op te leiden alleen die zijn er nog niet. Een andere optie is net als Feyenoord, PSV en twente heel veel "toppers" komen en dan bijna failliet gaan. Het komt wel goed en dan maar een keer geen kampioen. Statisch gezien is de kans dat je het vier keer op rij wordt ook niet heel erg groot. Ik heb wel al het vertrouwen in Frank de Boer dat hij halverwege het seizoen weer een sterk team smeed en zoals gebruikelijk worden de toppers dan verkocht. Want zeg nou eerlijk 600.000 bruto of 3 miljoen netto dat is toch niet eens een keuze als je kunt kiezen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 17:51 schreef hjf het volgende:[..] Wat een onzin. De manier van voetballen van vroeger met buitenspelers, die kalk aan hun schoenen hadden is echt allang verleden tijd. Daar hebben wij het al eerder over gehad in een andere topic. Onze voorhoedespelers hebben momenteel hun vorm nog niet te pakken. En ze nu al afschrijven is wel erg kort door de bocht. Bojan heeft wat aanpassingsproblemen. Ik vergelijk dat met de eerste anderhalfjaar van Zlatan Ibrahimovic. Die raakte toen ook geen deuk in een pakkie boter. En we weten wat het daarna geworden is. Ik ben wel van mening, dat ik graag de komende 5 wedstrijden Danny Hoesen als spits zie spelen in plaats van Sigi. En Remco, vind jij de verdediging momenteel zo geweldig? Ik niet. En van het middenveld zie ik ook te weinig creativiteit. Wellicht dat Duarte echt een aanwinst blijkt te zijn. Maar eerst zien dan geloven. Ook dat zal tijd nodig hebben. Ik schrijf die jongens helemaal niet af. Ik zeg alleen dat we de afgelopen jaren niet sterk zijn geweest vanaf de vleugels..
Over het verdedigende gedeelte ben ik het met je eens, ben alleen van mening dat het probleem hier in de CVM plek ligt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En misschien is het wel zo dat er in de staf niemand is die de vleugelspelers echt individueel beter kan maken waar dat wel lukt op andere posities.. Jongens als Blind, Eriksen, de Jong zijn toch echt vele malen beter gaan voetballen onder de Boer, in de aanval kan ik eigenlijk niemand opnoemen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat ben ik zeker niet met je eens. Siem de Jong, Viktor Fischer en Bojan zijn gewoon hele goede voetballers. Boilesen en Denswil hebben nog veel potentie en vergeet niet dat iemand als Andersen ook gewoon in potentie een hele goede voetballer kan worden.
We hebben spelers die meer dan prima zijn, die op termijn vermoedelijk in Europese topcompetities zullen spelen, bij (sub-)toppers. De vraag is hoe je al dat talent laat renderen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
ik denk ook dat we moeten vragen, wat verwachten we van onze buitenspelers?
spelers als Elia hebben een actie en snelheid. er is geen verassing bij de buitenspelers. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 14:56 schreef Eide het volgende:Een kritische vraagBeste Frank, Ik ben een groot fan van jou. Ik bewonder de wijze waarop jij van Ajax weer een ploeg hebt gemaakt die de intentie heeft om het spelletje te spelen zoals wij fans dat graag zien. Het spelletje waarmee Ajax zich onderscheidt van de rest. Ik heb groot respect voor de manier waarop jij Ajax door een periode van bestuurlijke onrust heb geloodst en ben natuurlijk buitengewoon gelukkig met 3 kampioenschappen op rij. Toch heb ik een kritische vraag voor jou. Waarom falen alle buitenspelers bij Ajax sinds jij aan het roer staat?... Lees verder op Foebele.blogspot.nl!Soms heb je inspiratie, soms niet. De afgelopen week heeft in ieder geval voldoende stof doen opwaaien voor een nieuwe column, met een kritische vraag voor Frank de Boer. Het lig niet eens zozeer aan de buitenspelers maar ook deels aan het systeem. FdB wil dat de backs opduiken in de ruimte die de buitenspelers laten wanneer ze naar binnen trekken. Dit gebeurd op dit moment veel te weinig. Ook heeft ajax de verkeerde spits en dat mag je wel FdB verwijten. an de ene kant wil FdB een echte diepe ajaxspits die een aanspeelpunt moet zijn maar hij speelt deels ook het spel van Barcelona dus met naar binnenkomende buitenspelers. Dat is fout. Kijk eens naar het jaar toen Zlatan bij Barca speelde. Die raakte geen pepernoot. Daar heeft siggi ook last van en doet niks af aan zijn kwaliteiten. Dus ik zeg: Bojan in de spits en Andersen vanaf recht. Dan heb je de juiste spelers voor je systeem Had je BoerRigter en Cuenca dan is Siggi wel weer perfect voor je systeem
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 september 2013 door Brandje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:21 schreef remco k het volgende:Ondanks dat we er nu goede voetballers hebben lopen ben ik het wel eens met je vraag. Echter vraag ik me meer af waarom er geen buitenspeler meer bij zit die de achterlijn kan halen en een goede voorzet af kan leveren. De visie van de Boer is blijkbaar dat deze buitenspelers allemaal naar binnen moeten komen zodat de back een voorzet kan geven of de combinatie binnen door zoeken.. Als die voorzetten niet komen maak je de weinig beschikbare ruimte uiteindelijk alleen maar kleiner.. Helemaal mee eens....ballen vanaf de achterlijn...en onze spits Sigthorsson gaat scoren bij de vleet...snap niet dat Bergkamp dit ook niet ziet of houdt hij zijn mond??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:45 schreef Boudewijn het volgende:[..] Is Bergkamp de enige die de voorhoede apart traint? Natuurlijk heeft niet iedereen de snelheid van een Overmars maar die zal toch ook zeker wel tips kunnen geven? Als je al voorzetten gaat geven moeten er natuurlijk wel lange spelers voorin lopen die durven te koppen. Die mis ik bij Ajax. Allemaal onder de 190cm? Daar had Toivonen kunnen helpen die met zijn 192cm bij PSV heeft bewezen dat hij kan en durft te koppen op voorzetten. Sigtorsson is juist de spits die je hoge ballen moet geven...is geen "echte voetballer"maar huist een kopende afmaker... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:48 schreef remco k het volgende:[..] De spelers die de ballen moeten binnen koppen eerste en tweede paal zijn de Jong en Sigthorson, ik denk dat je wel kan stellen dat dit beide experts zijn op het gebied van koppen, daaraan dus geen gebrek. Alleen moeten die ballen er wel op een goede manier komen. Het plan is dat dit van de backs af moet komen met de naar binnen trekkende buitenspelers. Alleen lukt dat dit seizoen helemaal niet, en dan gaat bij Ajax dus alles door het overvolle centrum.. 100% eens! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:49 schreef remco k het volgende:[..] Maar wat denk je dan dat er fout zit bij die spelers?? Misschien te veel vanuit hun opdrachten spelen?? Kan zijn...laat de fantasie de vrije looop Frank geef ze niet te veel opdrachten mee... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:49 schreef Eide het volgende:[..] Daarom geloof ik ook niet echt in die voorzetten. Ook met Overmars scoorde Ajax maar weinig uit de voorzet, of het moeten al die ballen zijn die tussen de 11 en 16 meter op Litmanen werden getrokken. Waar het om gaat is dat daar spelers staan die durf en gevaar uitstralen. Die een tegenstander dwingen om spelers uit het centrum weg te halen waardoor er ruimte ontstaat om te voetballen, waardoor Sightorsson en De Jong niet steeds 5 man hebben om het kopduel mee aan te gaan en daardoor de 10 niet een slalom moet lopen daardat er afgewerkt kan worden. gedeeltelijk mee eens....Overmars had zeker geen goede voorzet...dat was dan ook zijn enige gebrek....Narsingh bijvoorbeeld wel..legde ze panklaar voor Dost bij Heerenveen...hij werd niet voor niets de asssistkoning genoemd....het is een kwaliteit wat Bojan redelijk beheerst maar Fisher nog niet...ook onze backs hebben geen goede voorzet in huis...is daar niet op te trainen dan ????? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:50 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dit zowiezo. [..] Ik betwijfel of ze koppend iets voor elkaar kunnen krijgen in de CL. Voor de eredivisie is het voldoende, maar in de CL missen ze toch echt kracht en lengte. tegen Barcelona juist wel...die hebben ook geen lengte... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 15:55 schreef Eide het volgende:[..] Goede vraag en ik weet het niet. Ik ben sowieso van mening dat Bojan op 10 met spelen en niet op een vleugel en dan maar accepteren dat hij niet steeds mee terug loopt. Als hij van daaruit gevaarlijk is blijft zijn tegenstander wel bij hem plakken. Ik heb wel het idee dat Fischer te veel met z'n koppie speelt en niet voldoende op intuitie. Dat deed hij tegen Feyenoord trouwens wel en dat was ook zijn enige voldoende van het seizoen. Bojan idem. Ging tegen Groningen zwerven en dingen doen en werd plotseling gevaarlijk. Laat spelers gewoon doen waar ze goed ik zijn is eigenlijk het beste antwoord waar ik mee kan komen. Klopt Bojan trekt iedere keer vrij vroeg naar binnen...hij voelt zich daar thuis...ik zie ook een echte 10... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 17:31 schreef remco k het volgende:Misschien is het wel zo dat de trainers van het eerste van Ajax de aanvallers niet beter kunnen maken, het lukt ze namelijk wel heel nadrukkelijk met een aantal verdedigers en middenvelders.. Dat zou wel eens heel goed kunnen.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Ik schrijf die jongens helemaal niet af. Ik zeg alleen dat we de afgelopen jaren niet sterk zijn geweest vanaf de vleugels.. Over het verdedigende gedeelte ben ik het met je eens, ben alleen van mening dat het probleem hier in de CVM plek ligt.. Volledig mee eens!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 18:59 schreef NatjosFC het volgende:ik denk ook dat we moeten vragen, wat verwachten we van onze buitenspelers? spelers als Elia hebben een actie en snelheid. er is geen verassing bij de buitenspelers. Fisher en Bojan zijn dan ook geen echte buitenspelers...passeren niet hun mannetje buitenom omdat ze inderdaad snelheid missen...het kan ook zijn dat de Boer aangeeft dat ze naar binnen moeten trekken...dan snap ik de Boer niet want dan heb je een voetballende spits nodig en dat is Sigthorsson niet.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 18:56 schreef Eide het volgende:[..] Dat ben ik zeker niet met je eens. Siem de Jong, Viktor Fischer en Bojan zijn gewoon hele goede voetballers. Boilesen en Denswil hebben nog veel potentie en vergeet niet dat iemand als Andersen ook gewoon in potentie een hele goede voetballer kan worden. We hebben spelers die meer dan prima zijn, die op termijn vermoedelijk in Europese topcompetities zullen spelen, bij (sub-)toppers. De vraag is hoe je al dat talent laat renderen. Nou vindt van Rhijn, Moisander, Blind, Poulsen, Schone, Sigtorsson (uit vorm) nou niet echt geweldig hoor! De rest heeft nog wel potentie maar dat moet er wel snel uit gaan komen! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 19:10 schreef Brandje het volgende:[..] Het lig niet eens zozeer aan de buitenspelers maar ook deels aan het systeem. FdB wil dat de backs opduiken in de ruimte die de buitenspelers laten wanneer ze naar binnen trekken. Dit gebeurd op dit moment veel te weinig. Ook heeft ajax de verkeerde spits en dat mag je wel FdB verwijten. an de ene kant wil FdB een echte diepe ajaxspits die een aanspeelpunt moet zijn maar hij speelt deels ook het spel van Barcelona dus met naar binnenkomende buitenspelers. Dat is fout. Kijk eens naar het jaar toen Zlatan bij Barca speelde. Die raakte geen pepernoot. Daar heeft siggi ook last van en doet niks af aan zijn kwaliteiten. Dus ik zeg: Bojan in de spits en Andersen vanaf recht. Dan heb je de juiste spelers voor je systeem Had je BoerRigter en Cuenca dan is Siggi wel weer perfect voor je systeem Ik denk echt Meleg op links en Andersen op rechts....volgens mij zijn zij betere vleugelspelers...Laat hun een keer starten...
Klopt wat betreft Boerrigter en Cuenca!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 19:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Fisher en Bojan zijn dan ook geen echte buitenspelers...passeren niet hun mannetje buitenom omdat ze inderdaad snelheid missen...het kan ook zijn dat de Boer aangeeft dat ze naar binnen moeten trekken...dan snap ik de Boer niet want dan heb je een voetballende spits nodig en dat is Sigthorsson niet.... We hebben afgelopen weken wel kunnen zien dat het huidige spelletje nog niet werkt. De backs krijgen geen bal goed voor, de buitenspelers staat bij Sigtorsson op zijn lip, Sigtorsson die zo geen bal raakt! Het moet gewoon even gaan lopen komt vast goed! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 19:58 schreef Hummel10 het volgende:[..] We hebben afgelopen weken wel kunnen zien dat het huidige spelletje nog niet werkt. De backs krijgen geen bal goed voor, de buitenspelers staat bij Sigtorsson op zijn lip, Sigtorsson die zo geen bal raakt! Het moet gewoon even gaan lopen komt vast goed! Ik vond Ligeon tegen feyenoord aardige voorzetten geven |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Beste Frank,
Anders ga je lopen zeiken op Frank..
Als er iemand respect verdiend is het wel Frank de Boer.
Ik snap je frustratie, maar aub niet tegen FDB...
Ook zeer hoogachtend,
Geen Frank |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 19:10 schreef Brandje het volgende:[..] Het lig niet eens zozeer aan de buitenspelers maar ook deels aan het systeem. FdB wil dat de backs opduiken in de ruimte die de buitenspelers laten wanneer ze naar binnen trekken. Dit gebeurd op dit moment veel te weinig. Ook heeft ajax de verkeerde spits en dat mag je wel FdB verwijten. an de ene kant wil FdB een echte diepe ajaxspits die een aanspeelpunt moet zijn maar hij speelt deels ook het spel van Barcelona dus met naar binnenkomende buitenspelers. Dat is fout. Kijk eens naar het jaar toen Zlatan bij Barca speelde. Die raakte geen pepernoot. Daar heeft siggi ook last van en doet niks af aan zijn kwaliteiten. Dus ik zeg: Bojan in de spits en Andersen vanaf recht. Dan heb je de juiste spelers voor je systeem Had je BoerRigter en Cuenca dan is Siggi wel weer perfect voor je systeem je zegt dat de backs te weinig doorkomen. Als dit wel zou gebeuren, zou je dan Siggie wel goed benutten??? Ik denk van wel... Misschien er eens over nadenken om een van de CV's op CVM te plaatsen, Boilesen en Ligeon vast op te blijven stellen als backs aangezien daar wel meer voorzetten bij vandaan komen..
die extra Cv als cvm opstellen om wel drie verdedigers erbij te houden.. Als een van de aanvallende middenvelders bij balbezit in de verdediging zich in laat zakken zou je in principe ook meer ruimte krijgen voor de opbouw..
Wat denk jij?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 19:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Helemaal mee eens....ballen vanaf de achterlijn...en onze spits Sigthorsson gaat scoren bij de vleet...snap niet dat Bergkamp dit ook niet ziet of houdt hij zijn mond??? Zijn mond houd ie niet, anders zou die daar niet meer zitten.. Ik denk dat men het probleem ook wel ziet, er het juiste voor bedacht hebben, maar dat het gewoon niet goed wordt uitgevoerd door de backs.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 19:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] Nou vindt van Rhijn, Moisander, Blind, Poulsen, Schone, Sigtorsson (uit vorm) nou niet echt geweldig hoor! De rest heeft nog wel potentie maar dat moet er wel snel uit gaan komen! Ik vond Moisander met Blind afgelopen seizoen onze beste verdediger, ook veruit de meeste tegengoals kwamen van de andere kant.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 19:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik denk echt Meleg op links en Andersen op rechts....volgens mij zijn zij betere vleugelspelers...Laat hun een keer starten... Klopt wat betreft Boerrigter en Cuenca!! Bij Boerrigter kwam ook nooit een voorzet af aangezien die altijd met rechts wou schieten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 22:16 schreef JOOD het volgende:Beste Frank, Anders ga je lopen zeiken op Frank.. Als er iemand respect verdiend is het wel Frank de Boer. Ik snap je frustratie, maar aub niet tegen FDB... Ook zeer hoogachtend, Geen Frank Volgens mij is het een vraag, en mag je ondanks dat iemand heel veel respect verdient best kritisch naar hem kijken en de juiste vragen stellen.. Deze vraag bijvoorbeeld is gewoon terecht, of wou je zeggen dat de vleugels goed renderen?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 22:16 schreef JOOD het volgende:Beste Frank, Anders ga je lopen zeiken op Frank.. Als er iemand respect verdiend is het wel Frank de Boer. Ik snap je frustratie, maar aub niet tegen FDB... Ook zeer hoogachtend, Geen Frank Ik geloof dat jij het stuk niet helemaal hebt begrepen en al helemaal niet mijn eerdere commentaren over FdB hebt gelezen. Stukje heet "lofzang", vorig jaar gedurende de transferperiode ergens geschreven. Ik sta nog altijd volledig achter hetgeen ik daar geschreven heb.
Als jij het als zeiken beschouwt is dat overigens ook prima, maar kritiek moet kunnen in mijn ogen. FdB doet heel goed maar op de vleugels loopt het niet. Al jaren niet. Dat mag ook wel eens gezegd worden. En uiteindelijk is het slechts mijn mening, staat je vrij om het met mij oneens te zijn :)
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
3 titels op rij verbloemen ook de mindere dingen... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 23:00 schreef Eide het volgende:[..] Ik geloof dat jij het stuk niet helemaal hebt begrepen en al helemaal niet mijn eerdere commentaren over FdB hebt gelezen. Stukje heet "lofzang", vorig jaar gedurende de transferperiode ergens geschreven. Ik sta nog altijd volledig achter hetgeen ik daar geschreven heb. Als jij het als zeiken beschouwt is dat overigens ook prima, maar kritiek moet kunnen in mijn ogen. FdB doet heel goed maar op de vleugels loopt het niet. Al jaren niet. Dat mag ook wel eens gezegd worden. En uiteindelijk is het slechts mijn mening, staat je vrij om het met mij oneens te zijn :) Dat MOET eens gezegd worden....en ja ik ben het dus met je eens ouwe |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Toch heb je die drie titels....ga er maar aanstaan |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Simpel antwoord..
Op die manier kan je forum opheffen.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: en dan krijg je heel vaak te horen; Omdat de tegenstanders het hebben laten liggen....
Wij zijn gewoon het meest constant geweest de afgelopen seizoenen!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Verwacht jij nu hele lappen tekst van mij D. Gaat niet gebeuren ouwe.....tis een feit |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 22:54 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij is het een vraag, en mag je ondanks dat iemand heel veel respect verdient best kritisch naar hem kijken en de juiste vragen stellen.. Deze vraag bijvoorbeeld is gewoon terecht, of wou je zeggen dat de vleugels goed renderen?? De vraag is inderdaad zeer terecht. De vleugels presteren heel slecht!
Maar moet je deze vraag bij Frank de Boer neerleggen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 23:11 schreef JOOD het volgende:[..] De vraag is inderdaad zeer terecht. De vleugels presteren heel slecht! Maar moet je deze vraag bij Frank de Boer neerleggen? Uiteraard, hij is eindverantwoordelijk voor het presteren van het elftal.. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 september 2013 - 23:00 schreef Eide het volgende:[..] Ik geloof dat jij het stuk niet helemaal hebt begrepen en al helemaal niet mijn eerdere commentaren over FdB hebt gelezen. Stukje heet "lofzang", vorig jaar gedurende de transferperiode ergens geschreven. Ik sta nog altijd volledig achter hetgeen ik daar geschreven heb. Als jij het als zeiken beschouwt is dat overigens ook prima, maar kritiek moet kunnen in mijn ogen. FdB doet heel goed maar op de vleugels loopt het niet. Al jaren niet. Dat mag ook wel eens gezegd worden. En uiteindelijk is het slechts mijn mening, staat je vrij om het met mij oneens te zijn :) Volgens mij snap ik het goed hoor :)
Ik vraag me alleen af of je dit zo op deze manier rechtstreeks tegen Frank de Boer moet zeggen.. De fout ligt bij de jeugdopleiding en in tweede instantie bij Overmars e.d.
Begrijp me niet verkeerd, je hebt gelijk wat betreft de buitenspelers. Maar je hebt het fout over de Boer :) |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Klopt, maar met deze spelers gaat het niet snel beter worden lijkt me..
Twee supersnelle buitenspelers met een voorzet moeten toch te vinden zijn denk ik. |
|
|
|