BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: D66 vreest onrust onder aanhang van Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 04 september 2013 - 17:27   quote  deeplink  
D66 vreest onrust onder aanhang van Feyenoord

acab.jpg

Onder de supporters van Feyenoord groeit de onvrede over de politie nu twee verhalen de ronde doen over acties in en rond De Kuip. D66 heeft hierover vragen gesteld aan burgemeester Aboutaleb uit zorg dat hij bij oplopende spanningen tussen aanhang en politie een keer mis gaat.

Het eerste verhaal gaat om het 11-jarige jongentje Tom en zijn vader na de wedstrijd tegen Koeban Krasnador. Het jongentje zou tussen de paarden terecht zijn gekomen. Zijn vader en een vriend kregen hierna klappen. De eerste kwam in het ziekenhuis terecht. De tweede belande in de cel voor het beledigen van de politie.

In de hoop getuigen te vinden, verschenen oproepen op internet en werden posters opgehangen. We vinden dat er goed onderzoek gedaan moet worden. Zegt de moeder van Tom. De politie heeft de klacht in onderzoek.

De tweede ergernis van de aanhang gaat over de zoektocht van de ME naar een supporter na de wedstrijd tegen NAC. Dit zou in De Kuip voor een onveilige situatie hebben gezorgd.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 04 september 2013 - 17:27   quote  deeplink  
Daar hebben die zwijnen het mooi zelf naar gemaakt..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 04 september 2013 - 18:11   quote  deeplink  
feestvooriedereen-620x346.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 04 september 2013 - 18:13   quote  deeplink  
Aboutaleb.jpg
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 04 september 2013 - 18:19   quote  deeplink  
Ja idd ,al zolang lekker rustig gaan die blauwe zelf voor onrust zorgen...
Daarbij hoop ik gelijk dat het onrecht bewezen word en Aboutaleb eens gaat
nadenken dat Rotterdam geen Cairo is...
Kunnen beter eens die parkeerplaatsen eens in de gaten houden..
Als ze op wedstrijddagen eens een keertje niet laf bekeurdn dan word
er wel ingebroken in verschijnende auto's,maar dan zijn ze er niet als ze nodig zijn..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 04 september 2013 - 18:25   quote  deeplink  
Ingezonden: Red Rotterdam!

jpg_aboutaleb_strip.jpg

Aboutaleb wil tweede termijn in Rotterdam is wat het Algemeen Dagblad gisteren kopte. Bij RTV Rijnmond doen ze er zelfs nog een schepje bovenop. Een speciale documentaire over de burgervader van Rotterdam, een kijkje in zijn privé-leven. Men durft zelfs in de mond te nemen dat het lijkt dat Aboutaleb de harten van de Rotterdammers heeft gewonnen SAY WHAT? (Das Engels voor What The Fuck en das dan weer Engels voor on-ge-loof-lijk!). Welke Rotterdammers? Of doelt men daarbij op de inwoners van menig wijk op zuid, waar onder het bewind van Aboutaleb de criminaliteit al jaren floreert en onze burgervader er niets aan doet? Ja, dan zou ik als crimineel ook blij zijn met zon burgermeester. Lekker vrij je gang kunnen gaan.

Wat heeft dit met voetbal en Feyenoord te maken? In eerste opzicht vrij weinig, maar toch ook weer heel veel. Want elke Feyenoord-supporter kent het beleid van de burgermeester inzake voetbal en voetbalsupporters. Ook AZ-supporters kunnen er over meepraten.

Aboutaleb, verantwoordelijk voor het volledig uit de hand lopen van de strandrellen bij Hoek van Holland, voor het gemak maar afgeschoven op de hooligans van Feyenoord en kon ze vege lijf redden door de politiechef te slachtofferen. Eigenlijk was dat al het signaal dat Aboutaleb incapabel zou zijn als burgermeester van een stad als Rotterdam. Daarbij opgeteld dat hij zowel door zijn Amsterdomse als Marokkaanse afkomst totaal geen gevoel heeft bij de stad Rotterdam, haar cultuur en de mensen, rechtvaardigt de vraag hoe deze man überhaupt burgermeester van Rotterdam had kunnen worden? Terecht dat de discussie om in de toekomst voor een, door het volk, gekozen burgermeester te gaan wederom oplaaide.

Daarbij kan je optellen dat de stad Rotterdam al lang niet meer is wat het moet zijn. Naar aanleiding van de strandrellen werd voor het gemak ook nog maar even de Dance Parade geslachtofferd. Past niet in de evenementenmal van Rotterdam en bracht te veel problemen mee. SAY WHAT AGAIN? (Das wederom Engels afijn). Een wereldwijd bekent evenement, internationale allure en honderdduizenden bezoekers elk jaar. Stimulans voor de Rotterdamse economie in alle opzichten. Nee, een evenement als het zomercarnaval waar praktisch elk jaar een dode valt past wel in die mal. Elke logica ontbreekt.

Het Rotterdamse uitgaansleven heeft het al moeilijk, kan zich al lang niet meer meten met de hoofdstad en zelfs steden als Breda & Utrecht niet, maar zeker het afgelopen jaar gaat het helemaal ten onder. Aansprekende clubs van vroeger bestaan niet meer en als dat nog niet genoeg is krijgt ook nog eens een vastgoedhandelaar, dhr. Manhave, een podium om het uitgaansleven nog verder te verzieken ten faveure van zijn eigen portemonnee.

Nog niet zo lang geleden hadden we te maken met de HNS-soap, waarbij onze burgervader voor zijn beurt sprak (evenals het gehele college), niet onderbouwd zijn voorkeur aangaf en daarbij elke second opinion negeerde. Een brevet van onvermogen. De burgermeester wilde blijkbaar onnodige hoge risicos aangaan met de stad Rotterdam welke de afgelopen jaren al diep in het rood is komen te staan.

Maar voor de meeste Feyenoord-supporters is het agressieve repressie beleid van de burgermeester het toppunt van falen van Aboutaleb. Waar criminaliteit hoogtij viert, worden supporters bij elke scheet keihard aangepakt. En waarom? Op die vraag heeft niemand een antwoord. Het aantal incidenten bij voetbalwedstrijden, laat staan in de stadions zijn sterk verwaarloosbaar. Het laatste auditrapport was helemaal een lachertje. Ruim 900 incidenten, waarvan het overgrote deel bestond uit incidenten als het niet bij je hebben van een ID-bewijs, wildplassen enz. Kortom, kinderachtige politiek welke met een korreltje zout valt te nemen. Desondanks is onze burgermeester anders van mening. In 2010, tijdens de bekerfinale over twee wedstrijden, vond hij het al nodig en masse razzias te houden door Rotterdam terwijl er op geen enkele wijze sprake was van ongeregeldheden. Nee, zo werd er een BBQ in het Zuiderpark aangepakt, Stadhuisplein leeg geslagen en enkele kroegen volledig in klassieke Duitse razzia stijl ontruimd. En dat vanwege een baldadig liedje ( op het Stadhuisplein), wat persoonlijk drugsgebruik van een enkeling (kroeg) en elders zonder enige aanleiding. En dat terwijl de sfeer tot aan dat moment zeer goed was te noemen met een lekker zonnetje erbij.

Andere voorbeelden over schandalig politieoptreden richting supporters zijn legio. Neem bijvoorbeeld de behandeling van de Limburgse politie en later de Rotterdamse politie bij de zogenaamd gesloopte partybus. Waar niets aan de hand was, vond politie het nodig om agressief op te treden en Aboutaleb het nodig vond om leugens de wereld in te gooien via de nationale media. Dit leidde uiteindelijk terecht tot kritische vragen vanuit de Gemeenteraad. Ook supporters van AZ ondervonden vorig jaar tijdens de bekerfinale het zinloze geweld van de Mobiele Eenheid. Achteraf kon wederom de conclusie getrokken worden dat het excessieve politieoptreden totaal onnodig was. Je zou verwachten dat men er van zou leren, maar in dit geval bieden resultaten uit het verleden wel garanties in de toekomst, want het zinloze politie geweld krijgt gewoon een vervolg en wel twee keer binnen een week tijd. Afgelopen donderdag wordt een vader die zijn zoon van elf jaar beschermt finaal het ziekenhuis in geslagen door de Mobiele Eenheid en afgelopen zondag vond men het blijkbaar nodig om duizenden supporters in gevaar te brengen om één supporter met een stadionverbod te kunnen oppakken, welke (naar het schijnt) al lang niet meer aanwezig was in het stadion. Overigens vraag ik mij af of dat een taak van de politie, laat staan de Mobiele Eenheid is en niet van Feyenoord of de KNVB.

Rotterdam, eens DE evenementenstad van Nederland en ver daarbuiten, voormalig Youth Capital, de stad van trots en het niet lullen maar poetsen is verworden tot een grauwe stad onder leiding van een burgermeester die volledig misplaatst is. Aboutaleb een Rotterdammer? NOOIT. In de Rotterdamse harten opgenomen? ABSOLUUT NIET! Aboutaleb wil tweede termijn in Rotterdam? DAT WIL ROTTERDAM ABSOLUUT NIET! Wie ben je dan? Maar bovenal, wat heeft hij voor Rotterdam betekent? Niets, nada, noppes, Rotterdam is onder zijn leiding juist hard achteruit gehold!

Waar men in het voetbal normalisatie predikt, moet Rotterdam terug naar waar het hoort. De levendige, trotse metropool die het ooit was, wat groot is geworden door durf, lef, ondernemerschap en het niet lullen maar poetsen. En met een burgermeester die dit realiseert, de stad, de bevolking en de mensen begrijpt, voelt en meeleeft.

Kortom, een nieuwe, Rotterdamse burgermeester!

- Achter het Doel-
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 04 september 2013 - 18:50   quote  deeplink  
't Zal wel-verhaal.
van geil
 van geil - woensdag 04 september 2013 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 september 2013 - 18:19 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ja idd ,al zolang lekker rustig gaan die blauwe zelf voor onrust zorgen...
Daarbij hoop ik gelijk dat het onrecht bewezen word en Aboutaleb eens gaat
nadenken dat Rotterdam geen Cairo is...
Kunnen beter eens die parkeerplaatsen eens in de gaten houden..
Als ze op wedstrijddagen eens een keertje niet laf bekeurdn dan word
er wel ingebroken in verschijnende auto's,maar dan zijn ze er niet als ze nodig zijn..
+
VVout
 VVout - donderdag 05 september 2013 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 september 2013 - 18:50 schreef FR-Henk het volgende:
't Zal wel-verhaal.
Ben ik best wel nieuwsgierig naar waarom je er zo over denkt.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 05 september 2013 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 september 2013 - 10:10 schreef VVout het volgende:

[..]

Ben ik best wel nieuwsgierig naar waarom je er zo over denkt.
De gebeurtenissen rondom optreden ME zijn kwalijk en aan de kaak stellen. Helder.
Maar dat is niet waar het deze schrijver om gaat.

Het is Aboutaleb die het moet ontgelden. En daar gebruikt ie dan van inkopzinnetjes (laatste alinea's) voor.
Gespierde taal maar wat is waarheid, wat niet?

Aboutaleb weg? Maakt mij geen zier uit, dat beoordeelt de Rotterdammer. Maar 020-er en Marokkaan zijn als argumenten gebruiken....

Haak ik alweer af.
van geil
 van geil - donderdag 05 september 2013 - 20:08   quote  deeplink  
tijd om te emigreren Henk
VVout
 VVout - donderdag 05 september 2013 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 september 2013 - 19:05 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

De gebeurtenissen rondom optreden ME zijn kwalijk en aan de kaak stellen. Helder.
Maar dat is niet waar het deze schrijver om gaat.

Het is Aboutaleb die het moet ontgelden. En daar gebruikt ie dan van inkopzinnetjes (laatste alinea's) voor.
Gespierde taal maar wat is waarheid, wat niet?

Aboutaleb weg? Maakt mij geen zier uit, dat beoordeelt de Rotterdammer. Maar 020-er en Marokkaan zijn als argumenten gebruiken....

Haak ik alweer af.
De samenhang dus van argumenten met bepaalde groeperingen passen dus niet in dit topic, snap. Dit is inderdaad wel iets om te zeggen laat maar zitten. En zoals je al vermelde is het inderdaad een ergerlijke zaak dat we nog steeds niks van dat ME optreden gehoord hebben, en dat is to the point of this topic.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 05 september 2013 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 september 2013 - 20:08 schreef van geil het volgende:
tijd om te emigreren Henk
Nee, te slim voor.
bussie.
 bussie. - vrijdag 06 september 2013 - 18:51   quote  deeplink  
Niet alleen Vereeniging De Feijenoorder maar ook de redactie van Lunatic News ontving de afgelopen week diverse verontrustende mails over het optreden van de Rotterdamse ME rondom de thuiswedstrijden van Feyenoord.

Wederom wordt daarin het beeld bevestigd dat er ME-ers actief zijn die doelbewust uit zijn op arrestaties, confrontaties en niet vies zijn van buitenproportioneel geweld zoals het slaan op de buik (vitale organen) of het hoofd (hersenletsel of erger).

Zodra je terecht of onterecht bent aangehouden wordt je meegenomen naar de ARAF (arrestatie ruimte achter kaartverkoop). Aldaar wordt je voorgeleidt aan de Officier van Justitie waar meestal een OM-transacte (schikking) wordt voorgesteld. Het lijkt een geldboete onder het mom van de leugen dan ben je er vanaf en kan je direct naar huis, maar let op, dan vertelt het OM niet het volledige verhaal!

Door akkoord te gaan met een OM-transacte c.q. het betalen van een geldboete beken je schuld (ook al ben je onschuldig), met als gevolg een strafblad & stadionverbod. Beroep of bezwaar is achteraf niet mogelijk. Ook een dagvaarding om je voor de rechter ter verantwoorden of te verdedigen sluit je dan uit. Alleen als de OM-transacte niet wordt betaald, zal de zaak voor de rechter komen.

De Commissie Supporterszaken (CSZ), onderdeel van de Feyenoord-Supporters Vereniging (FSV) schrijft het volgende:

Ga niet zomaar akkoord met een schikking

Nadat je terecht of onterecht bent aangehouden bestaat de kans dat je een schikking (transactie geldboete) wordt aangeboden door de Officier van Justitie. Ga echter niet zomaar akkoord met een schikking.

Diegene die een schikking accepteert, moet niet alleen de betreffende boete betalen maar bekend ook automatisch schuld en heeft direct een strafblad. Iets wat later niet aangevochten kan worden. De politie zal van de overtreding een melding maken waardoor de KNVB uiteindelijk een landelijk stadionverbod zal opleggen. In het ergste geval zal de burgemeester van Rotterdam zelfs overgaan tot een omgevingsverbod voor Stadion Feijenoord en/of een gebiedsverbod bij andere evenementen.

Het hoeft overigens niet eens een groot vergrijp te zijn waardoor zulke grote strafmaatregelen worden toegepast. Het zingen van foutieve liedjes of het niet voldaan aan een bevel kan al leiden tot zulke buitenproportionele maatregelen. Wie een schikking niet accepteert zal zich echter wel voor de rechter dienen te verantwoorden.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 september 2013 - 00:21   quote  deeplink  
Feyenoord-fans klagen ME aan

600x400-FR114933.JPG

Twee Feyenoord-fans hebben een aanklacht ingediend tegen de politie. Ze zouden anderhalve week geleden zonder aanleiding door de ME zijn mishandeld na de wedstrijd Feyenoord - Kuban Krasnodar.

Beide mannen en een zoon van 11 jaar zouden door de ME zijn geslagen, nadat de jongen in de verdrukking was geraakt tussen de politiepaarden. De mannen - Peter uit Schiedam en Mike uit Rotterdam - liepen hierbij talloze wonden en zwellingen op, een hersenschudding en er zou sprake zijn van geheugenverlies.

"We liepen ter hoogte van de Coen Moulijnweg", zegt Peter. "Daar kwamen ineens twee paarden om de hoek, die liepen mijn zoon Tom omver. Waarop ik reageerde: 'Hé kijk uit, je loopt een kind omver. Kan je niet uitkijken'. Waarop de paarden terugkwamen en Mike en mij meegesleept hebben naar het muurtje. Daar zijn we klemgezet achter de paarden en een busje ging open. En toen zijn ze ons gaan bewerken met de lange lat, tot we niet meer op konden staan."

Volgens beide mannen was er geen enkele aanleiding voor het gewelddadige ME-optreden: "Uit alle getuigenissen die we hebben binnengekregen, blijkt één ding: het kwam uit het niets. Er was totaal niets aan de hand."

De politie is een onderzoek naar de ME-actie gestart. D66 in de Rotterdamse gemeenteraad heeft over het gewelddadige incident vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders.

Bron:Rijnmond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 september 2013 door RenatoBos --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: D66 vreest onrust onder aanhang van Feyenoord









0.0063340