|
|
MMM
|
|
|
quote: Ik heb echt werkelijk geen idee. Gouka van het AD roept dat nu maar zou hier eigenlijk direct in moeten duiken.
Ik vind het echt bijzonder na de CL gelden en alle transferinkomsten. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Zou ik ook wel bijzonder vinden,, zou het dan echt allemaal zo lang duren tot het geld van transfer inkomsten daadwerkelijk binnen druppelen idem Champions League inkomsten, of zit het groot gedeelte in ophoging salarissen, ik weet niet de exacte cijfers van salarissen voordat we die flinke verkopen deden bv kokcu, en alle salarissen nieuwe spelers ed,, iets lijkt niet te kloppen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Of flinke oude leningen/tekorten afbetaald,, want zelden laatste tig jaar goed verkocht of verdient.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Volgend seizoen 2 nieuwe shirtsponsoren. Aan de voorzijde komt de armoedefonds en aan de achterkant de voedselbank
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2025 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Winstpremie was toch 2,1 miljoen, kan me niet voorstellen dat die tegen Bayern is begroot. Daarbij komen nog andere inkomsten minus boete voor de ganstervereniging.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2025 door VVout -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Speculatief stuk. Vond ik toen ook al. Feyenoord heeft altijd geroepen in t verleden Europese inkomsten niet mee te begroten. Dus dan zou technisch een jaar EL halen ipv CL niet moeten uitmaken. Tenzij veranderd is en dat t nu wel in de begroting zit. Maar zoiets haal je niet uit een jaarverslag |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 20:48 schreef Stylzz het volgende:[..] Feyenoord heeft altijd geroepen in t verleden Europese inkomsten niet mee te begroten. Dus dan zou technisch een jaar EL halen ipv CL niet moeten uitmaken. Tenzij veranderd is en dat t nu wel in de begroting zit. Maar zoiets haal je niet uit een jaarverslag Dat was lang geleden. Nu begroten ze wel verwachte inkomsten tot en met de groepsfase.
Maar we doen t wel ver boven verwachting dus moeten zeker extra niet begrote bedragen beschikbaar zijn.
Geen CL volgend seizoen zal direkt een groot gat in de begroting slaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2025 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 14:19 schreef MMM het volgende:Dams van PSV met een aflopend contract voor 9 miljoen, kan nog oplopen naar 10 miljoen, naar Saoedi-Arabië. Bi-zar. Simpel backje met een aflopend contract. Ook opvallend wat ze in 020 voor Rensch krijgen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 20:56 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Dat was lang geleden. Nu begroten ze wel verwachte inkomsten tot en met de groepsfase. Maar we doen t wel ver boven verwachting dus moeten zeker extra niet begrote bedragen beschikbaar zijn. Geen CL volgend seizoen zal direkt een groot gat in de begroting slaan. Nergens gelezen dat ze t nu wel begroten. Zoekopdracht via AI levert ook niets op.
Je zou best gelijk kunnen hebben. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 20:01 schreef bijft007 het volgende:Of flinke oude leningen/tekorten afbetaald,, want zelden laatste tig jaar goed verkocht of verdient. Goldman Sachs |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 19:54 schreef MMM het volgende:[..] Ik heb echt werkelijk geen idee. Gouka van het AD roept dat nu maar zou hier eigenlijk direct in moeten duiken. Ik vind het echt bijzonder na de CL gelden en alle transferinkomsten. Die jaarcijfers deugden van geen kanten. Eigen Vermogen nauwelijks toegenomen, schulden fors toegenomen. Ik zag in een interview met DTK een kritische vraag hierover.Zo van, hoe kan dat nu met al die inkomsten van de laatste jaren. Die wimpelde dit af, met zoiets als, heel veel makelaars en kantoren factureren peperdure rekeningen voor hun diensten, dat vergeten mensen wel eens. En de vraag was klaar.?? Ik waagde er hier ergens een post aan, tijd dat de FIOD eens de boekhouding van Troost,van Bodegem, en DTK eens flink onder de loep neemt. En even zoekt naar wat cash Maar ja, zonder enige aanklacht gaat dat nooit gebeuren. En vrijwel iedereen volgt dit klakkeloos.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2025 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 21:02 schreef Stylzz het volgende:[..] Nergens gelezen dat ze t nu wel begroten. Zoekopdracht via AI levert ook niets op. Je zou best gelijk kunnen hebben. Het salarishuis is naar CL. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 20:56 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Dat was lang geleden. Nu begroten ze wel verwachte inkomsten tot en met de groepsfase. Maar we doen t wel ver boven verwachting dus moeten zeker extra niet begrote bedragen beschikbaar zijn. Geen CL volgend seizoen zal direkt een groot gat in de begroting slaan. Ongekend als dat niet lukt. Vandaar dat de huidige CL nog iets van een reddingsboei kan zijn. Al zal pak m beet 60 miljoen niet afdoende zijn voor de gehele schade,maar in ieder geval een grote hap. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Schulden zijn verhoogd in plaats van naar beneden, nee dus. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 21:02 schreef Stylzz het volgende:[..] Nergens gelezen dat ze t nu wel begroten. Zoekopdracht via AI levert ook niets op. Je zou best gelijk kunnen hebben. Feyenoord heeft zich in seizoen 2023-2024 direct geplaatst voor de groepsfase van de UEFA Champions League. De omzet stijgt mede daardoor in seizoen 2024-2025 voor het eerst naar meer dan EUR 130 miljoen. Eveneens mede vanwege de extra inkomsten uit de UEFA Champions League wordt in seizoen 2024-2025 een positief operationeel resultaat verwacht.
Staat letterlijk in t jaarverslag. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 21:23 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Feyenoord heeft zich in seizoen 2023-2024 direct geplaatst voor de groepsfase van de UEFA Champions League. De omzet stijgt mede daardoor in seizoen 2024-2025 voor het eerst naar meer dan EUR 130 miljoen. Eveneens mede vanwege de extra inkomsten uit de UEFA Champions League wordt in seizoen 2024-2025 een positief operationeel resultaat verwacht. Staat letterlijk in t jaarverslag. Een verslag is geen begroting. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Op basis van beschikbare gegevens is het salarishuis van Feyenoord als volgt geëvolueerd: • Seizoen 2022-2023: De totale bruto salariskosten voor spelers werden geschat op €22.110.000, wat neerkomt op ongeveer €425.192 per week.  • Seizoen 2024-2025: De geschatte totale bruto salariskosten voor spelers zijn gestegen naar €31.740.000, ofwel €610.385 per week. 
Das ongeveer 9 miljoen idd. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Yep , en je hebt het nu over alleen de spelers. Maar er lopen veel meer mensen rond. |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Hoe is het mogelijk dat Feyenoord nog steeds financieel in zwaar weer zit. Met deelname aan de CL en transfers van o.a. Sinistera, Kokcu, Wieffer enz. is het toch te gek voor woorden dat Feyenoord nog steeds niet financieel de zaken op orde heeft. Hoe is dit toch mogelijk? |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: In t jaarverslag staat de verwachting voor dit seizoen waarop de begroting is gebaseerd.
Dus inclusief CL deelname. |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
Europese resultaten en baten gokt men bij Feyenoord niet op, wordt dan ook nooit meegenomen in een begroting. Wat Gouka aangeeft met 2,5 miljoen niet op de plank, is dat er breed goedkeuring gegeven moet worden. Feyenoord heeft sinds laatste 2 jaar volgens mij ook een positief eigen vermogen. Ook was het beleid, dat wat er binnenkomt maar voor de helft geïnvesteerd mocht worden. Er is nog niks binnen gekomen deze winter, misschien is dat het wel, daar heb ik niks over gehoord. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Puur door flinke ophoging salarissen hebben ze nu al pakweg 2+ jaar te grote broek aan proef ik eruit, + huur kosten stadion flink verhoogd, en flink meer geld kwijt aan zaakwaarnemers/tussenpersonen bij aankopen ed, en klein percentage van verkopen nog maar binnen en voila!.
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Weeral letterlijk uit t jaarverslag:
Lonen, salarissen en sociale lasten: 66.139.000
66 miljoen dus vorig seizoen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2025 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
Lucas Ronier, van Coritiba. Buitenspeler, er wordt doorgeschakeld als verhuur van Ivanusec rond is. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 21:40 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Weeral letterlijk uit t jaarverslag: Lonen, salarissen en sociale lasten: 66.139.000 66 miljoen dus vorig seizoen. Precies, niet plaatsen is dus een dreun van n grote moker. In alle geledingen. En zeker niet zonder gevolgen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 21:40 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Weeral letterlijk uit t jaarverslag: Lonen, salarissen en sociale lasten: 66.139.000 66 miljoen dus vorig seizoen. 2020-21 37 miljoen 2021-22 48 miljoen Jaar daarna 58 miljoen
Eigenlijk zit daar een stabiele groei in. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 21:48 schreef van geil het volgende:[..] Precies, niet plaatsen is dus een dreun van n grote moker. In alle geledingen. En zeker niet zonder gevolgen. Yup.
Dan kan t hard naar beneden gaan, aangezien wij geen groot eigen vermogen hebben om klappen op te vangen, maar wel nog altijd toegenomen schulden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2025 - 21:59 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Yup. Dan kan t hard naar beneden gaan, aangezien wij geen groot eigen vermogen hebben om klappen op te vangen, maar wel nog altijd toegenomen schulden. Eens. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
Waarom verbaasd dit jullie toch allemaal? Je ziet toch sinds dat te Kloese er zit dat er wanbeleid wordt gevoerd. Waarom zou het nu ineens beter zijn? Jullie geloven echt in sprookjes... |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 - 11:52 schreef Leuv het volgende:Waarom verbaasd dit jullie toch allemaal? Je ziet toch sinds dat te Kloese er zit dat er wanbeleid wordt gevoerd. Waarom zou het nu ineens beter zijn? Jullie geloven echt in sprookjes... Gissen gissen, Jaar verslag is gewoon goed. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Hateboer als het klopt na dit seizoen best een verassende move, Anderlecht als het klopt, wel van oudsher de grootste club van België maar laatste jaren flink teruggezakt naar buiten de top 4, wel weer wat aan het opkrabbelen. Kan carrière planning van hem en zn management zijn wat altijd te prijzen is. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Speeltijd denk ik vooral Grootste kans daar |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik vroeg het al eerder, vroeger speelde er toch ook een Hatenboer in ik dacht Italie? Familie ? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Voetbald nu bij Stade Rennes of het familie is weet ik niet maar je kan heb ff bellen om het aan hem te vragen 0906-1830 . Succes Piet ps kan zijn dat zijn vrouw opneemt en die praat een beetje geil maar daar moet je gewoon ff doorheen prikken. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Bedankt heb een goed gsprek gehad, alleen mijn prepay was snel op |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Hatenboer naar Anderslecht, na seizoen tot 2029 officieel |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
hmmm, ken hem niet heel goed, maar je hoopt normaal gesproken dat zo'n jongen naar Feyenoord komt. We zijn er in recente jaren al aardig wat, die in de regio speelden, misgelopen.
Maar goed, we hebben al wat talentvolle jonge spelers op het middenveld, ook in jeugdelftallen, dus misschien is dat de reden dat Feyenoord hem niet gehaald heeft. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ze lieten bij een voetbal programma, een latijns Amerikaanse spits zien...... Was met iets anders bezig, maar hoorde dat hij graag naar Europa komt. Vraagprijs 9 milj eurie |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Psv feyenoord dacht ik hem wel aanbod gedaan,, dus wel geprobeerd deze keer als het klopt maar hij koos dus verassend voor België, iets minder niveau maar wel meer speelkansen vanaf begin waarschijnlijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 januari 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Definitief zou beter zijn natuurlijk👍 hier is hij toch wel klaar. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Die Ringo zag ik nog voorbij komen afg weekend dacht ik samenvattingen,, mooie slalom langs paar verdedigers en gaf de bal af, hoorde dan dat hij beste speler daar is, maar ja, Willem 2 he, wel mooie leeftijd voor next stap voor hem maar gelijk feyenoord das flinke stap. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Jhon hebben we slechte ervaringen mee,, weet nog een zekere vd beukering haha |
|
|
|