|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op woensdag 18 februari 2026 - 18:00 schreef FR-Henk het volgende:Niet alleen te duur, maar ook opboksen tegen clubs die (veel) meer financiele armslag hebben. Een stevig scoutingsapparaat is mogelijk een optie. Dat verkleint het risico van al te vaak miskopen. En Sterling lijkt me niet meteen wijziging aankoopbeleid. Nee, Sterling is een soort paniekspasme |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Hoe hard wij om Mistlintat hebben gelachen he, ze waren helemaal van t padje.. Hoe lang is dat nu geleden ? 2023 geloof ik dus zeg maar zo'n 3 jaar. Alle voortekenen waren fantastisch, we waren helemaal terug. Nou we hebben een inhaalslag gemaakt, de verkeerde kant op helaas. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op woensdag 18 februari 2026 - 18:53 schreef tomson het volgende:Hoe hard wij om Mistlintat hebben gelachen he, ze waren helemaal van t padje.. Hoe lang is dat nu geleden ? 2023 geloof ik dus zeg maar zo'n 3 jaar. Alle voortekenen waren fantastisch, we waren helemaal terug. Nou we hebben een inhaalslag gemaakt, de verkeerde kant op helaas. Tja .......... |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Nou ja, eens proberen wat groter en ruimer te denken. Dat kan bijv bij Psv ook, en zo zijn er wel meer clubs te vinden.
Een exacte spelersnaam moet ik ook voor gaan zitten, ik heb geen scoutingsapparaat achter mij. Maar had een Resink bijv gelijk erbij gekocht, ipv achter de feiten aanlopen 6 maanden later. Of had een poging gedaan voor Sepp van den Berg, verkocht voor 18 mil en nog wat bonus geloof ik. Verdiend ook niet mega groots daar. Alleen al een poging tot, dat had al een zeer groot verschil gemaakt.
Over salaris dat vind ik ook een beetje een dooddoener. Als je Timber een mega salaris kan aanbieden, en een Sterling kan betalen. Trainers afkoopsommen kan afbetalen. Dan zijn we al gauw klaar eigenlijk. Of saneer 3 rommelspelers weg, en haal 1 klasse speler om mee te beginnen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 18 februari 2026 - 18:00 schreef FR-Henk het volgende:Niet alleen te duur, maar ook opboksen tegen clubs die (veel) meer financiele armslag hebben. Een stevig scoutingsapparaat is mogelijk een optie. Dat verkleint het risico van al te vaak miskopen. En Sterling lijkt me niet meteen wijziging aankoopbeleid. We hadden al een goede scoutingsapparaat Henk . Die mensen zijn van ellende weggegaan. Het is niet meer mogelijk om onder deze mensen weer te gaan bouwen wat ze zelf hebben afgebroken. Ze hadden 1 gooi in de bulleye met Arnesen ,daarna hebben ze vaak naast het bord gegooit . |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
Correia waarschijnlijk naar AZ.
Al eerder gezegd, maar dat is de nieuwe Arne Slot. Feyenoord had die meteen moeten halen aan het begin van dit seizoen. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 - 15:02 schreef DMD het volgende:Correia waarschijnlijk naar AZ. Al eerder gezegd, maar dat is de nieuwe Arne Slot. Feyenoord had die meteen moeten halen aan het begin van dit seizoen. Goed gezien! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Die is door velen ook gezien als een toekomstige topper he. Lijkt me inderdaad wel een goeie trainer, doet ook zinnige praat. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Precies, kan me herinneren dat hij al ter sprake kwam rondom de playoffs vorig jaar.
Maar AZ is van alle kanten een logische stap voor hem. Bijkomend voordeel is dat het praktisch naast de deur is als je van Telstar komt. En er word een trainer daar vaak ook wel wat meer tijd en rust gegund.
Zou hij een geschikte Feyenoord trainer zijn? Hij laat wel zijn team heel verzorgd spelen, gezien de mogelijkheden die ze hebben. Stabiel elftal toch, ondanks een selectie op KKD niveau. En dan niet aan de bovenkant. En prettig voor de camera.
Dus wel zeker iemand die op een lijstje zou moeten staan. Maar nogmaals, AZ is toch een mooie stap. En wie weet, over een paar jaar... |
|
|
|
|
ar
|
|
|
| Alles op Valente na verkopen van de zomer |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vraag me af naar wie Feyenoord kijkt als toekomstige keeper. Je mag toch verwachten dat ze iemand halen die qua niveau op zijn minst de concurrentie met Wellenreuther aan kan gaan. En liever een nieuwe eerste keeper. Tis over een heel seizoen niet genoeg wat we nu hebben. Al moet gezegd worden dat Wellenreuther recent wel een paar goede wedtrijden gekeept heeft en daarin ook punten heeft gepakt.
Flekken bij Leverkussen en De Lange bij Marseille lijken buiten de boot te gaan vallen. Zou logisch zijn als die namen op een lijstje staan. Ook omdat je het aantal Nederlanders in de selectie wat meer wil verhogen denk ik, zou de herkenbaarheid van een elftal in zijn algemeenheid en ook de stabiliteit ten goede kunnen komen. Nogal een vreemdelingenlegioen de laatste jaren. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Was in 2022-2023 anders geen probleem met 17 nationaliteiten. Al geef ik toe, daar zat ook wat jeugd bij.
Liever een vreemdelingenlegioen met kwaliteit dan f*cking Mats Deijl en St. Juste. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2026 - 21:39 schreef MMM het volgende:Was in 2022-2023 anders geen probleem met 17 nationaliteiten. Al geef ik toe, daar zat ook wat jeugd bij. Liever een vreemdelingenlegioen met kwaliteit dan f*cking Mats Deijl en St. Juste. Niet helemaal te vergelijken denk ik. Kijk voor dat jaar eens naar je kernspelers. De eerste 15 qua speelminuten.
Hancko, Kokcu, Geertruida, Bijlow, Szymanski, Pedersen, Gimenez, Trauner, Hartman, Dilrosun, Wieffer, Timber, Idrissi, Jahanbakhsh en Danilo.
Dat zijn er 9 met de Nederlandse nationaliteit. 6 spelers uit de eigen jeugd (al was Timber van een tijd terug). En daarnaast Danilo speelde ook al 5 jaar in Nederland toen. Nogal een verschil met of je er net 1 of 2 jaar bent. Dat aangevuld met goede spelers van buitenaf, waarvan alleen Pedersen niet helemaal doorbrak.
-------------------------
Dit is je huidige selectie, de eerste 15 qua speelminuten:
Wellenreuther, Ahmedhodzic, Watanabe, Hadj-Moussa, Ueda, Valente, Bos, Sauer, Steijn, Targhalline, Smal, Lotomba, Hwang, Read, Borges.
5 Nederlanders. En dan tel ik Bos mee, die zijn interviews in het Engels doet. ;)
0 spelers uit de eigen jeugd. En op Wellenreuther en Sauer na zijn de niet-Nederlanders er vrij kort. Ueda 2.5 jaar. Hadj-Moussa (inclusief Vitesse) 2 jaar. De rest nog korter. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Nogal een verschil. En dan gaat het me er totaal niet om om zoveel mogelijk Nederlanders te hebben, maar is het m.i. wel belangrijk een stabiele kern te hebben. Deels Nederlands, deels eigen jeugd en deels versterkingen van buitenaf.
We hebben nu teveel spelers die relatief weinig ervaring/binding met club, competitie en speelwijze hebben. Ik denk dat daar een deel van het probleem zit. En dan kom ik uit bij Nederlanders (en spelers die al jaren eredivisie hebben gespeeld) uit, omdat die dat vaak wel hebben.
Maar goed, mijn favoriete spelers uit dat elftal van een paar jaar terug waren Santi en Szymanski. Voor goede spelers is altijd een plek, ongeacht nationaliteit. En ik zit ook zeker niet op selectievulling te wachten (wat Deijl bijvoorbeeld zou kunnen zijn), omdat er toevallig Nederland in zijn paspoort staat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 februari 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ben het ook met je eens hoor T. Maar het moeten dan inderdaad wel Nederlanders zijn met kwaliteit. En we moeten hopen dat er vanuit de jeugd weer eens een paar leuke spelers doorbreken.
Dat laatste is altijd wel het leukste natuurlijk. Al was de periode met Bijlow, Geertruida, Hartman en Kokcu wel uniek. Zoveel jeugdspelers met zoveel kwaliteit. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Als T iets is wat Feyenoord goed aan t doen is nog steeds is investeren in de jeugd. Eigenlijk alleen de O21 wil maar niet loskomen; maar er zit veel talent aan te komen en Feyenoord weet ze ook aan zich te binden. De visie is misschien noodgedwongen bij t eerste elftal dit jaar wat losgelaten, maar binnen de jeugdopleiding staat het nog als een huis.
Sorry voor het positieve bericht. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik lees ook de goede berichten over jeugdspelers die ze halen. Goede ontwikkeling. Nu weer bezig met Metu van Groningen.
Grootfaam verlengd.
Ben benieuwd, op dat gebied lijkt het er goed uit te zien
Ook sorry voor mijn positieve bericht. Val uit m’n eigen toon ;) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik hoor trouwens wel weinig over Zinhagel. Hoe gaat het daar mee?
Kwam als een komeet, trainde zelfs even mee met het eerste maar ik lees er weinig over laatste periode. Geblesseerd? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Standaard jeugd dip denk ik |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 - 09:35 schreef MMM het volgende:Ik hoor trouwens wel weinig over Zinhagel. Hoe gaat het daar mee? Kwam als een komeet, trainde zelfs even mee met het eerste maar ik lees er weinig over laatste periode. Geblesseerd? Feyenoord 019 is gaan rusten met de stand 1-0 tegen ADO Den Haag 019 door mooie goal van Jivayno Zinhagel |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Als je t over de duvel hebt :) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Metu blijft bij Groningen. Jammer, gezien de positieve verhalen over hem. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 - 13:14 schreef Stylzz het volgende:[..] Feyenoord 019 is gaan rusten met de stand 1-0 tegen ADO Den Haag 019 door mooie goal van Jivayno Zinhagel Mooi! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Daar kans op eerste team. Bij ons O21 debakel. |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 - 20:27 schreef DMD het volgende:[..] Je kan ook de centen op zak houden en een jeugdspeler doorschuiven. Er wordt gewoon niks geleerd van de afgelopen transfer periodes. Dit is geld uitgeven om het geld uitgeven. De RB van GAE halen die 28 jaar is. Waar hebben we het over. Wie had het kunnen zien aankomen. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Zelfs als ze alleen al bij ons genoemd worden gaan ze stuk... |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ok,welke keepert voor volgend seizoen. Olij..? Past wel denk ik. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Noemde een paar dagen geleden als opties Flekken (Leverkussen) en De Lange (Marseille). Die vallen wellicht bij hun huidige clubs buiten de boot. Dus daar is misschien een mogelijkheid.
Ik heb er niet zo zicht op wat hun niveau dit seizoen is overigens, heb ze maar een paar keer zien spelen, maar qua profiel op voorhand wel interessant. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Vind Olij degelijk, maar wel wat aan de kleine kant voor een keeper. Snap op zich wel dat ze hem bij PSV als tweede keeper hebben genomen. |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote: Wellicht gewoon eens geen middelmaat halen.
Gewoon een jeugdkeeper doorschuiven. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Keeper zou veel minder uitmaken als je de as op orde krijgt Beetje goed mee kunnen voetballen, rust hebben en in de lucht heersen zou dan al top zijn |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Alles wat onze huidige keeper niet heeft, wou je zeggen? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Marktwaardes zijn praktisch gelijk gebleven. Zelfs in totaal een kleine plus.
Verder komende zomer veel interesse voor Read en AHM. Beide vanuit competities met veel geld. Read kan wel eens een biedingoorlog worden. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| biedingsoorlog hopen we op , verwacht dat te kloese hem wel weer wegschijt voor een sale uitverkoop bedrag |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op woensdag 11 maart 2026 - 13:24 schreef Stylzz het volgende:Marktwaardes zijn praktisch gelijk gebleven. Zelfs in totaal een kleine plus. Verder komende zomer veel interesse voor Read en AHM. Beide vanuit competities met veel geld. Read kan wel eens een biedingoorlog worden. Targhalline ook volgens Piet.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|