BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 augustus 2014 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:22 schreef Els het volgende:

[..]

Had dan die Muhren gehaald van Volendam.
Logisch Volendammers zijn meesters in het vastleggen van Zeefuiken..
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 augustus 2014 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:22 schreef legrande het volgende:
Ik mag en zal niets over van Geel meer zeggen maar dat ik het zwaar waardeloos vind dat we zoveel lekkere worsten zijn voorgehouden en er komt niemand geen Dost en geen el Ahmadi. Echt een waardeloos aankoopbeleid. Wat is er nu met El Ahmadi waarom doen ze niets. Spits kunnen we vergeten. Ik zou niet meer weten wie. Ja ik zou nog steeds dolgraag Quidetti willen op wat voor manier dan ook maar dit is gewoon je eigen 1e elftal je eigen trainer en je eigen legioen zwaar belazeren.
Lekkere worsten voorgehouden?
Heeft ie iets beloofd dan?
Els
 Els - woensdag 27 augustus 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:24 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

;)
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:26 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Lekkere worsten voorgehouden?
Heeft ie iets beloofd dan?
Nee maar van zijn zogenaamde schaduwlijst voor iedere speler die weggaat is niets terecht gekomen dan ben je in mijn ogen een zeer slechte manager maar wel tof van je dat je hem ten alle tijden blijft verdedigen. Vriendje van je. Als ik zo mijn werk doe zijn ze denk ik niet zo tevreden.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 augustus 2014 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:29 schreef legrande het volgende:

[..]

Nee maar van zijn zogenaamde schaduwlijst voor iedere speler die weggaat is niets terecht gekomen dan ben je in mijn ogen een zeer slechte manager maar wel tof van je dat je hem ten alle tijden blijft verdedigen. Vriendje van je. Als ik zo mijn werk doe zijn ze denk ik niet zo tevreden.
Ik verdedig nix. En geen vriend.
Maar td-er op transfermarkt met beperkt budget en zorgvuldigheid als leidraad heeft het niet eenvoudig in die gekte.

Z'n schaduwlijst is wel een punt. Geen spits is 1 belofte niet waarmaken.
Fart
 Fart - woensdag 27 augustus 2014 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Ik mag en zal niets over van Geel meer zeggen maar doe het toch
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:32 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Maar td-er op transfermarkt met beperkt budget en zorgvuldigheid als leidraad heeft het niet eenvoudig in die gekte.

Wel de belangrijkste en in mijn ogen was hij veel te vaak niet doortastend genoeg. Kijk nu naar El Amadi die zou het hier weer super doen nee krijgen ze waarschijnlijk nog 9 a 10 miljoen voor Clasie en bieden ze 400.000 voor El Ahmadi en vervolgens hoor je echt helemaal niets meer. Probeer nu toch Quidetti alsnog te krijgen keur hem extra zwaar. Als hij kan spelen voor zweden onder 20 kan hij hier ook spelen en aan zijn mentaliteit ligt het niet. Te gemakkelijk allemaal laten voorbijgaan.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 augustus 2014 - 22:39   quote  deeplink  
Je weet dat 5 miljoen voor Guidetti een enorm risico is.
Waarom anders zou van Geel van Guidetti afzien? Niet omdat ie uit z'n bek ruikt toch?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 augustus 2014 - 22:43   quote  deeplink  
Dat je niets hoort betekent niet dat er niets gebeurt
Joostpieter
 Joostpieter - woensdag 27 augustus 2014 - 22:44   quote  deeplink  
El ahmadi zal nog wel komen, nog een week de tijd, en tja dan moeten we hopen opeen spits.
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:39 schreef FR-Henk het volgende:
Je weet dat 5 miljoen voor Guidetti een enorm risico is.
Waarom anders zou van Geel van Guidetti afzien? Niet omdat ie uit z'n bek ruikt toch?
Onderhandelen en voorstellen hoe het wel zou kunnen waar alle partijen baat bij hebben. Als Quidetti helemaal niet meer aan spelen toekomt is dat voor Manchester ook niet goed. blijven onderhandelen en niets anders. Niet gaan zeggen zijn medisch dossier vertrouwen we niet. Nodig hem zelf hier uit en test hem op alle fronten.Huur hem 1 jaar en zet daarin dat als hij heel blijft en voldoet je hem na dat jaar overneemt voor een vast bedrag.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 augustus 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:45 schreef legrande het volgende:

[..]

Onderhandelen en voorstellen hoe het wel zou kunnen waar alle partijen baat bij hebben. Als Quidetti helemaal niet meer aan spelen toekomt is dat voor Manchester ook niet goed. blijven onderhandelen en niets anders. Niet gaan zeggen zijn medisch dossier vertrouwen we niet. Nodig hem zelf hier uit en test hem op alle fronten.Huur hem 1 jaar en zet daarin dat als hij heel blijft en voldoet je hem na dat jaar overneemt voor een vast bedrag.
City wil niet verhuren.
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:46 schreef Stylzz het volgende:

[..]

City wil niet verhuren.
Als je maar lang genoeg blijft onderhandelen en niet zo gemakkelijk Quidetti opzij schuiven alleen omdat je zijn dossier gelezen hebt. test hem hier. Nodig hem uit neem hem 24 uur compleet onder handen. Hoeveel baat denk je krijg je terug als hij hier komt spelen. Zijn inbreng kan zo belangrijk zijn. Kun je geen verzekering afsluiten op de een of andere manier. Of onderhandel bij de verkoop dat als mocht blijken dat hij te geblesseerd blijft de helft terug komt van het transferbedrag maar schuif hem niet zo makkelijk aan de kant.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 augustus 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:45 schreef legrande het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat van Geel dat niet voorgesteld heeft.
Weet jij niet, wij niet.
Het dossier kán juist heldere indicatie gegeven hebben over zijn fysieke staat.
Dan houdt het op.

Maar goed:
1) een groep supporters vindt van Geel een notoire leugenaar.
2) een groep supporters vindt van Geel niet daadkrachtig
3) een groep supporters vindt van Geel zorgvuldig

Ik zit tussen 2 en 3 in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 augustus 2014 door FR-Henk --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 augustus 2014 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:50 schreef legrande het volgende:

[..]

Als je maar lang genoeg blijft onderhandelen en niet zo gemakkelijk Quidetti opzij schuiven alleen omdat je zijn dossier gelezen hebt. test hem hier. Nodig hem uit neem hem 24 uur compleet onder handen. Hoeveel baat denk je krijg je terug als hij hier komt spelen. Zijn inbreng kan zo belangrijk zijn. Kun je geen verzekering afsluiten op de een of andere manier. Of onderhandel bij de verkoop dat als mocht blijken dat hij te geblesseerd blijft de helft terug komt van het transferbedrag maar schuif hem niet zo makkelijk aan de kant.
ze hebben een weken met City gesproken.
Wilden alleen verkopen.
Wat moet je dan?
Testen heeft Feyenoord ook voorgesteld.
Allemaal niet gebeurd
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:51 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat van Geel dat niet voorgesteld heeft.
Weet jij niet, wij niet.
Het dossier kán juist heldere indicatie gegeven hebben over zijn fysieke staat.
Dan houdt het op.

Maar goed:
1) een groep supporters vindt van Geel een notoire leugenaar.
2) een groep supporters vindt van Geel niet daadkrachtig
3) een groep supporters vindt van Geel zorgvuldig

Ik zit tussen 2 en 3 in.
Daar ga ik dan in met je mee ik noem hem zeker geen notoire leugenaar maar inderdaad niet daadkrachtig genoeg en zeker heel zorgvuldig misschien te en te is nooit goed he.
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:53 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ze hebben een weken met City gesproken.
Wilden alleen verkopen.
Wat moet je dan?
Testen heeft Feyenoord ook voorgesteld.
Allemaal niet gebeurd
Maar hem dus gewoon afschrijven n.a.v. zijn medisch dossier roept toch wel vraagtekens op wanneer hij nu weer gewoon speelt in zweden onder 21.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 augustus 2014 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:56 schreef legrande het volgende:

[..]

Maar hem dus gewoon afschrijven n.a.v. zijn medisch dossier roept toch wel vraagtekens op wanneer hij nu weer gewoon speelt in zweden onder 21.
We wonderlijk ja.
Is het een oefenwedstrijd?
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 27 augustus 2014 - 22:59   quote  deeplink  
Alles hangt af van de wedstrijd tegen Lulhansky uit Eikelaïne
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:57 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

We wonderlijk ja.
Is het een oefenwedstrijd?
Nee officiele wedstrijd toch wel beetje vreemd op zijn minst. Ja sorry hoor ik ben een fanatieke fan van Quidetti en zou hem zo graag hier zien.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 27 augustus 2014 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:59 schreef legrande het volgende:

[..]

Nee officiele wedstrijd toch wel beetje vreemd op zijn minst. Ja sorry hoor ik ben een fanatieke fan van Quidetti en zou hem zo graag hier zien.
Tsja en ik ben een fanatieke tegenstander van Erwin Mulder !
Dus ga ervoor beste Legrande ...
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:00 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik ben ook niet echt een fan van Mulder Hij heeft zijn wedstrijden maar maakt inderdaad teveel fouten. Nu schijnt ook Hahn redelijk veel fouten nog te maken soms. Dus lastige keuze. Nu heeft Mulder ook de pech vind ik van een redelijk nerveuze achterhoede te hebben staan voor zijn neus. Neem die laatste goal uit tegen die ukrainers de muur was toch ook lachwekkend hoe ze uitkwamen en stonden opgesteld.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 augustus 2014 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:00 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hoi ouwe Hooligan!
Nog ramen ingegooid?
windoweyes
 windoweyes - woensdag 27 augustus 2014 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:56 schreef legrande het volgende:

[..]

Maar goed, Zweden hoeft geen 5 miljoen voor hem neer te leggen.
Die kunnen hem dus daadwerkelijk testen. Als hij niet voldoet, wisselen ze hem en roepen ze hem de volgende keer gewoon niet meer op.
Je kan die situaties dus niet èèn op èèn met elkaar vergelijken.

Verder hoop ik ook dat hij gezond voor Feyenoord komt spelen, uiteraard. Maar 5 miljoen is een risico. Als hij voor dat geld het hele seizoen op de bank of de tribune zit, dan heb je nog steeds geen spits. En dan wordt iedereen ook weer boos op van Geel natuurlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 augustus 2014 door windoweyes --
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 23:07   quote  deeplink  
Als hij weer het hele jaar op de tribune zit wordt Manchester daar ook niet wijzer van dus blijven proberen dat bedoel ik nu en niet openlijk al afschrijven.
sevillana
 sevillana - woensdag 27 augustus 2014 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:06 schreef Els het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het een briljant rookgordijn is en we heimelijk met een andere speler bezig zijn, want anders wordt dit wel heel genant.
ik hoop met je mee, Els
Barabas
 Barabas - woensdag 27 augustus 2014 - 23:21   quote  deeplink  
quote:

[..]

En ze kunnen vaak ook goed zingen...
sevillana
 sevillana - woensdag 27 augustus 2014 - 23:22   quote  deeplink  
quote:

[..]

sharp
Barabas
 Barabas - woensdag 27 augustus 2014 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:29 schreef legrande het volgende:

[..]

Ben je nou nog steeds uit je nek aan het kletsen over hetzelfde onderwerp?

Je weet helemaal niks van de materie, je denkt het alleen maar...
Barabas
 Barabas - woensdag 27 augustus 2014 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:32 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Laat die gast... Heeft totaal geen zin met die plaat voor zijn kop...
JanM
 JanM - woensdag 27 augustus 2014 - 23:27   quote  deeplink  
Wie is eigenlijk Quidetti?
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 27 augustus 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 22:36 schreef legrande het volgende:

[..]

Wel de belangrijkste en in mijn ogen was hij veel te vaak niet doortastend genoeg. Kijk nu naar El Amadi die zou het hier weer super doen nee krijgen ze waarschijnlijk nog 9 a 10 miljoen voor Clasie en bieden ze 400.000 voor El Ahmadi en vervolgens hoor je echt helemaal niets meer. Probeer nu toch Quidetti alsnog te krijgen keur hem extra zwaar. Als hij kan spelen voor zweden onder 20 kan hij hier ook spelen en aan zijn mentaliteit ligt het niet. Te gemakkelijk allemaal laten voorbijgaan.
Vanochtend bekend geworden dat Feyenoord 4 ton heeft geboden, en vervolgens horen we niets meer..? We zijn net een halve dag verder man! :')
sevillana
 sevillana - woensdag 27 augustus 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:27 schreef JanM het volgende:
Wie is eigenlijk Quidetti?
waarschijnlijk (verre) familie van?
sevillana
 sevillana - woensdag 27 augustus 2014 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:28 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Vanochtend bekend geworden dat Feyenoord 4 ton heeft geboden, en vervolgens horen we niets meer..? We zijn net een halve dag verder man! :')
yeah, .. time flies
JanM
 JanM - woensdag 27 augustus 2014 - 23:30   quote  deeplink  
Dat Martin niet even belt met legrande om hem op de hoogte te houden van alles wat hij met veel moeite geheim probeert te houden hè ... onbegrijpelijk!
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:23 schreef Barabas het volgende:

[..]

Laat die gast... Heeft totaal geen zin met die plaat voor zijn kop...
Jij bent alleen een bijdehante meeloper zonder eigen mening. Eigen mening hebben is niet verboden.
legrande
 legrande - woensdag 27 augustus 2014 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:30 schreef JanM het volgende:
Dat Martin niet even belt met legrande om hem op de hoogte te houden van alles wat hij met veel moeite geheim probeert te houden hè ... onbegrijpelijk!
Zouden we wel een stuk wijzer zijn.
Barabas
 Barabas - woensdag 27 augustus 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:30 schreef legrande het volgende:

[..]

Jij bent alleen een bijdehante meeloper zonder eigen mening. Eigen mening hebben is niet verboden.
Je bent echt niet lekker in je hoofd jij...
JanM
 JanM - woensdag 27 augustus 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:31 schreef legrande het volgende:

[..]

Zouden we wel een stuk wijzer zijn.
En de onderhandelingen hopeloos mislukken!
Barabas
 Barabas - woensdag 27 augustus 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:30 schreef JanM het volgende:
Inderdaad... Onbegrijpelijk...
sevillana
 sevillana - woensdag 27 augustus 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 - 23:31 schreef legrande het volgende:

[..]

Zou ik wel een stuk wijzer zijn.
eens
hotjumper
 hotjumper - donderdag 28 augustus 2014 - 02:54   quote  deeplink  
quote:
Ik mag en zal niets over van Geel meer zeggen maar dat ik het zwaar waardeloos vind dat we zoveel lekkere worsten zijn voorgehouden en er komt niemand geen Dost en geen el Ahmadi. Echt een waardeloos aankoopbeleid. Wat is er nu met El Ahmadi waarom doen ze niets. Spits kunnen we vergeten. Ik zou niet meer weten wie. Ja ik zou nog steeds dolgraag Quidetti willen op wat voor manier dan ook maar dit is gewoon je eigen 1e elftal je eigen trainer en je eigen legioen zwaar belazeren.
Even voor de goede orde, die worst wordt je voorgehouden door de pers niet door van Geel, die gaat er hoogstens niet om liegen als er naar gevraagd wordt of Feyenoord belangstelling heeft voor een speler. Zapata, Dost en Guidetti zijn spelers die blijkbaar bij Feyenoord passen en dus vast wel op een lijstje van van Geel staan. Vergeet echter niet dat Guidetti (de vorige keer) en Pelle helemaal niet in beeld waren voor ze gehaald werden.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 28 augustus 2014 - 06:35   quote  deeplink  
FKRotterdam þ@FKRotterdam · 31s
Volgens het AD komen Aston Villa en #Feyenoord deze week tot een akkoord over de transfer van Karim El Ahmadi.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 28 augustus 2014 - 06:44   quote  deeplink  
Nu lees ik dat Jordi , het ervan af laat hangen,of hij blijft na de wedstrijd met Zora lulhans. Hij wil het hoogste. Maar mocht Feyenoord uitgeschakeld worden dan speely hij toch geen europees voetbal bij welke ploeg dan ook? Omdat hij Europees al uitgekomen is voor Feyenoord?
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 28 augustus 2014 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 augustus 2014 - 06:44 schreef piet de paler het volgende:
Nu lees ik dat Jordi , het ervan af laat hangen,of hij blijft na de wedstrijd met Zora lulhans. Hij wil het hoogste. Maar mocht Feyenoord uitgeschakeld worden dan speely hij toch geen europees voetbal bij welke ploeg dan ook? Omdat hij Europees al uitgekomen is voor Feyenoord?
Hij mag in de poulefase dan wel meespelen volgens mij omdat hij alleen in voorrondes heeft meegespeeld
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 augustus 2014 - 07:24   quote  deeplink  
Klopt, nieuwe regel.
Nick4F
 Nick4F - donderdag 28 augustus 2014 - 07:56   quote  deeplink  
Respect voor de blinde hartstocht van Legrande. Onderhandelen, onderhandelen en nog eens onderhandelen. Alsof City zit te springen om iedere dag 2x met vG te onderhandelen. Die lui hebben Guidetti gewoon voor 5 miljoen in de etalage gezet, en verder zal het ze een zorg zijn. Op de laatste dag laten ze hem gewoon voor het hoogste bod gaan. Die maken zich totaal geen enkele zorg om die luizige paar centen voor Guidetti, - en al helemaal niet wat het beste voor John is. Ze hebben allang uitgemaakt dat er voor hen geen enkel toekomstperspectief in zit.
TRRRING.
"Hello."
"Yes, hello. Martin van Geel here."
"Fuck off!!!"
Tuut-tuut-tuut.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 augustus 2014 - 08:11   quote  deeplink  
of...31 aug, 22.45u.:
TRRRING.
"Hello, Martin here.."
"Yes, hello. 'bout John. Is kiloknaller this moment"
"Meaning?"
"For hire."

Tuut-tuut-tuut.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 augustus 2014 - 08:33   quote  deeplink  
De toekomst van Anass Achahbar ligt mogelijk in Turkije. Nadat Samsunspor onlangs tevergeefs aanklopte bij Género Zeefuik, heeft de club nu zijn zinnen gezet op de twintigjarige aanvaller van Feyenoord.

Achahbar debuteerde drie jaar geleden in het eerste elftal van Feyenoord, maar slaagde er niet in een vaste waarde te worden. Afgelopen seizoen kwam de Haagse spits op huurbasis uit voor het Duitse Arminia Bielefeld. Deze zomer keerde hij terug in Rotterdam, maar Achahbar maakt geen deel uit van de plannen van trainer Fred Rutten.

Samsunspor komt momenteel uit op het tweede niveau van Turkije, maar heeft ambitieuze plannen om zo snel mogelijk weer te promoveren. FC Groningen-spits Zeefuik kon onlangs een meerjarige verbintenis tekenen bij de club, maar legde het aanbod wegens privé-redenen naast zich neer.

http://www.vi.nl/nieuws/samsunspor-zet-zinnen-op-feyenoordspits-achahbar.htm
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 augustus 2014 - 08:36   quote  deeplink  
Is Achachbar ook dik geworden dan?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

0.1242408