BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
VVout
 VVout - zondag 19 juli 2015 - 22:27   quote  deeplink  
En doei schrijf je gvd met één i, wat maakt het uit zit hier aan die klote boekhouding en heb er 0 zin an. Had ik maar een leuke boekhoudster die goed stokslabberen kon, dan was het nu een stuk aangenamer. Nee zeg, maar zal nu nog maar ff de puntjes op de i gaan zetten.
van geil
 van geil - zondag 19 juli 2015 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 22:27 schreef VVout het volgende:
En doei schrijf je gvd met één i, wat maakt het uit zit hier aan die klote boekhouding en heb er 0 zin an. Had ik maar een leuke boekhoudster die goed stokslabberen kon, dan was het nu een stuk aangenamer. Nee zeg, maar zal nu nog maar ff de puntjes op de i gaan zetten.
Toen ik wat jonger was selecteerde ik daar op.
;)
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 juli 2015 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 22:21 schreef Fer 1 het volgende:
Nou je bent de enigste die loopt door te zeiken Renato ,en fouten kan ik zelf weinig vinden. Mischien vindje het wel verwarrend allemaal wat ik over onze grote vriend Martin schrijft het blijkt dan toch een vergissing te zijn. Alsje je zelf erger aan het feit dat Mathijsen niet meer in de ploeg van Feijenoord thuis hoord ,en hem dan toch nog een kontrakt wil geven .in eigen belang om dat het zo aardige gozer is weet ik veel verder maar het is niet in het belang van de club.En dan komt de rest ook weer boven drijven bij mij, mischien niet bij jouw.Maar ik heb al het een en ander uitgelegd dus tel het maar op ,iik ben er klaar mee.Iedereen krijgt bij mij een kans ,als ik dan weer andere dingen hoor wat niet in het belang van de club is .Ga je de hele boel analiseren van af het begin, dan komje tot de conklusie dat die man maar wat doet het is een goot. Koeman Rutten en nu Gio en tussen Door Mathijsen,
Ik maak elke dag schrijf fouten, heb ik mijn hele leven mee moeten leren omgaan.
Het heeft mij NOOIT belemmerd of tegen gehouden in mijn doen en laten ... Een mooi gezinnetje met 2 kinderen die ouderloos zijn geworden, een leuk kapitaal, fijn wonen op de wilhelminapier en in volle gezondheid ! Dus niet op andere letten, lekker je eigen gang gaan. In het doen, denken en laten ...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 juli 2015 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 22:21 schreef Fer 1 het volgende:
Nou je bent de enigste die loopt door te zeiken Renato ,en fouten kan ik zelf weinig vinden. Mischien vindje het wel verwarrend allemaal wat ik over onze grote vriend Martin schrijft het blijkt dan toch een vergissing te zijn. Alsje je zelf erger aan het feit dat Mathijsen niet meer in de ploeg van Feijenoord thuis hoord ,en hem dan toch nog een kontrakt wil geven .in eigen belang om dat het zo aardige gozer is weet ik veel verder maar het is niet in het belang van de club.En dan komt de rest ook weer boven drijven bij mij, mischien niet bij jouw.Maar ik heb al het een en ander uitgelegd dus tel het maar op ,iik ben er klaar mee.Iedereen krijgt bij mij een kans ,als ik dan weer andere dingen hoor wat niet in het belang van de club is .Ga je de hele boel analiseren van af het begin, dan komje tot de conklusie dat die man maar wat doet het is een goot. Koeman Rutten en nu Gio en tussen Door Mathijsen,
Renato is mijn maatje....en Renato is niet van het zeiken, helemaal niet zelfs.
Renato is mijn gappie...en ik ben Ajacied.
Wat ik wil zeggen....eigenlijks niets maar blijf van mijn gappie af
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 20 juli 2015 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 00:11 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik maak elke dag schrijf fouten, heb ik mijn hele leven mee moeten leren omgaan.
Het heeft mij NOOIT belemmerd of tegen gehouden in mijn doen en laten ... Een mooi gezinnetje met 2 kinderen die ouderloos zijn geworden, een leuk kapitaal, fijn wonen op de wilhelminapier en in volle gezondheid ! Dus niet op andere letten, lekker je eigen gang gaan. In het doen, denken en laten ...
Een paar schrijffouten meer of minder interesseert niemand. Alleen het moet wel een beetje leesbaar zijn. Zonder dat je het 3x moet doornemen om te begrijpen wat er staat.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 20 juli 2015 - 00:51   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door T-FeYeN00rD --
Jupri
 Jupri - maandag 20 juli 2015 - 05:17   quote  deeplink  
Hoi allemaal, ik ben nu jaren dit forum aan het volgen maar toch eindelijk maar eens een account aangemaakt... niet omdat ik perse wilde beginnen met de discussies, maar puur om even mijn frustratie te uiten.

Dit forum is fantastisch. Ouwehoren en afentoe serieus. Soms komen er geniale dingen voorbij en soms natuurlijk ook belachelijke. Rotterdams gezeur en gezeik, met de dag leven, maar uiteindelijk allemaal wel de schouders samen onder ons Feyenoord.

Ik vind het helemaal niets om iemand uit te lichten, maar Fer1, ik word zo moe van topics doornemen waar jij gepost in hebt. Je hebt zeker niet altijd ongelijk, maar je berichten zijn bijna niet te volgen en je gaat heel vaak off-topic. Het lees plezier gaat écht achteruit als jij 5 berichten achter elkaar tikt dat weinig tot niets met het topic te maken heeft, of wanneer je iets tikt waar totaal geen samenhang aan zit of overal een complot achter ziet.

Eventjes 1 minuut langer nadenken en nalezen wat je geschreven hebt en af en toe even op enter drukken in je post. Daarnaast heb je een EDIT knop nadat je je post hebt gepubliceerd om zo niet 5 berichten achter elkaar te tikken.

Sorry hoor om dit topic zo te breken om zelf mee te doen met off-topic te zijn, maar het mag wel eens gezegd worden door een "buitenstaander".

Verder, ga je gang weer met TRANSFER GERUCHTEN te bespreken, ik geniet dan weer gezellig mee!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door Jupri --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 21:49 schreef van geil het volgende:

[..]

Weer grotendeels eens.
Als je dat bij elke post hier moet melden kan je wel een hele dag eensert blijven roepen. Ik lees zowat hier alleen maar die en die en die moeten vertrekken en dat dag in dag uit, week in week uit. Allemaal Elletjus hier..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 22:21 schreef Fer 1 het volgende:
Nou je bent de enigste die loopt door te zeiken Renato ,en fouten kan ik zelf weinig vinden. Mischien vindje het wel verwarrend allemaal wat ik over onze grote vriend Martin schrijft het blijkt dan toch een vergissing te zijn. Alsje je zelf erger aan het feit dat Mathijsen niet meer in de ploeg van Feijenoord thuis hoord ,en hem dan toch nog een kontrakt wil geven .in eigen belang om dat het zo aardige gozer is weet ik veel verder maar het is niet in het belang van de club.En dan komt de rest ook weer boven drijven bij mij, mischien niet bij jouw.Maar ik heb al het een en ander uitgelegd dus tel het maar op ,iik ben er klaar mee.Iedereen krijgt bij mij een kans ,als ik dan weer andere dingen hoor wat niet in het belang van de club is .Ga je de hele boel analiseren van af het begin, dan komje tot de conklusie dat die man maar wat doet het is een goot. Koeman Rutten en nu Gio en tussen Door Mathijsen,
Ik loop door te zeiken😂😂. Hou op man jij bent diegene die iedereen afzeikt en vervolgens weer de hemel in prijst om daarna weer neer te sabelen. Neem enkel het voorbeeld Martin van Geel maar.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 09:00   quote  deeplink  
Is toch niet zo'n slecht idee?
http://www.fr12.nl/nieuws/32575-feyenoord-gaat-in-gesprek-met-van-der-heijden.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 22:23 schreef Fer 1 het volgende:
En een lettertje vergeten lekker belangrijk voor jouw toch doeiiiiiiii.
Bleef het daar maar bij dan viel het nog mee. Er is gewoon vaak geen touw aan vast te knopen wat je hier post. En is het een keer wel te begrijpen dan is het onzin of zelfs gelogen en op niets gebaseerd. Neem de hechte vriendschap tussen Gustafson en Herman maar als voorbeeld..
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 08:58 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik loop door te zeiken😂😂. Hou op man jij bent diegene die iedereen afzeikt en vervolgens weer de hemel in prijst om daarna weer neer te sabelen. Neem enkel het voorbeeld Martin van Geel maar.
Hou maar op, t is manisch, gewoon negeren.
Zoveelste forum trol.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 22:22 schreef Fer 1 het volgende:
En sorry Renatoooo maar kan geen fouten vinden moet toch beter mar naar de opticien gaan.
Ja dan moet je nodig naar de opticien of beter schaf je bij het rode kruis gelijk zo'n stok met twee van die rode baantjes erop..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 22:26 schreef Fer 1 het volgende:
Als de oude garde je wat probeerd uit te leggen word het ineens wartaal en ingewikkeld voor je.Het is ook een kwestie van aan nemen en luisteren wat anderen oudjes daar van vinden maar die wijsheid hebje waarschijnlijk niet mee gekregen.
Enig idee hoe oud ik ben ventje..(?)
edjoe
 edjoe - maandag 20 juli 2015 - 09:04   quote  deeplink  
Van der Heijden als back up Kongolo. Gouweleeuw en Buttner erbij en de verdediging staat als een huis.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 00:11 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik maak elke dag schrijf fouten, heb ik mijn hele leven mee moeten leren omgaan.
Het heeft mij NOOIT belemmerd of tegen gehouden in mijn doen en laten ... Een mooi gezinnetje met 2 kinderen die ouderloos zijn geworden, een leuk kapitaal, fijn wonen op de wilhelminapier en in volle gezondheid ! Dus niet op andere letten, lekker je eigen gang gaan. In het doen, denken en laten ...
Ik heb nooit wat van je schrijffouten gezegd want jij bent wel te begrijpen. Bompa Fer snap ik geen reet van..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 00:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Renato is mijn maatje....en Renato is niet van het zeiken, helemaal niet zelfs.
Renato is mijn gappie...en ik ben Ajacied.
Wat ik wil zeggen....eigenlijks niets maar blijf van mijn gappie af
Huh wat.........ben jij voor ajaks...(?) dan ben jij gewoon een lul..😉
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 00:51 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Een paar schrijffouten meer of minder interesseert niemand. Alleen het moet wel een beetje leesbaar zijn. Zonder dat je het 3x moet doornemen om te begrijpen wat er staat.
Dat dus..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:10   quote  deeplink  
Hey Jupri welkom man. Jammer dat je je voor dit aanmeld op het forum, tis niet anders. Maaruh gewoon vaker komen en lekker mee lullen over onze club man..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Zegt me weinig, uit noodzaak iets aan moeten schaffen is meestal niet goed, zegt jou het wat..(?)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:12   quote  deeplink  
Nu hoop ik niet op paniek aankopen of iets dergelijks..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:02 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Hou maar op, t is manisch, gewoon negeren.
Zoveelste forum trol.
Best moeilijk, je moet er toch weer doorheen spitten. Maar een trol is het op zeker denk ik. Hij doet het er gewoon om en geniet van alle aandacht..
Feyenoorder voor alt
 Feyenoorder voor alt - maandag 20 juli 2015 - 09:15   quote  deeplink  
Je kan een hoop zeggen maar Van Geel schakelt nu, als de berichten kloppen, gelukkig wel snel met Jan-Arie van der Heijden. Goed om straks (wellicht) zo'n speler erbij te hebben. Heeft ervaring en kan de jonkies verder helpen. Wordt wel gewoon bankzitter zodra Van Beek fit is denk ik.

Benieuwd wat we op dit forum van Jan-Arie van der Heijden vinden.
Barabas
 Barabas - maandag 20 juli 2015 - 09:16   quote  deeplink  
Mogguh.... Pffff kater van formaat....
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:15 schreef Feyenoorder voor alt het volgende:
Je kan een hoop zeggen maar Van Geel schakelt nu, als de berichten kloppen, gelukkig wel snel met Jan-Arie van der Heijden. Goed om straks (wellicht) zo'n speler erbij te hebben. Heeft ervaring en kan de jonkies verder helpen. Wordt wel gewoon bankzitter zodra Van Beek fit is denk ik.

Benieuwd wat we op dit forum van Jan-Arie van der Heijden vinden.
Ken hem eerlijk gezegd niet goed. Ik vrees ervoor eigenlijk wat las dat ie clubloos is, als ie echt goed had geweest hadden de clubs hem wel al opgepikt lijkt mij..
Barabas
 Barabas - maandag 20 juli 2015 - 09:18   quote  deeplink  
Van der Heijden... Doe mij maar een ander.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:18 schreef Barabas het volgende:
Van der Heijden... Doe mij maar een ander.
Want..?
Omdat ie uit de ajaksschool komt of.......
windoweyes
 windoweyes - maandag 20 juli 2015 - 09:27   quote  deeplink  
Vlaar mag bij ons komen revalideren, als hij wil. Toch opmerkelijk.
Barabas
 Barabas - maandag 20 juli 2015 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:24 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Want..?
Omdat ie uit de ajaksschool komt of.......
3 redenen, waarvan 2 onredelijk te noemen zijn. Ajakkes en Arnep.

Meer ter zake: Denk dat hij niet goed genoeg is.
Barabas
 Barabas - maandag 20 juli 2015 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:27 schreef windoweyes het volgende:
Vlaar mag bij ons komen revalideren, als hij wil. Toch opmerkelijk.
Is niet opmerkelijk als je het mij vraagt. Eerder goed fatsoen. Was wel aanvoerder hier en dat mag je als club niet vergeten.
G-child
 G-child - maandag 20 juli 2015 - 09:47   quote  deeplink  
Nog geen reden om hem dan te laten revalideren toch? Zijn toch geen opvanghuis voor ex feyenoorders? En ook richting Vlaar niets verschuldigd, of wel?
G-child
 G-child - maandag 20 juli 2015 - 09:48   quote  deeplink  
Maarja boeiend ook....
G-child
 G-child - maandag 20 juli 2015 - 09:49   quote  deeplink  
Iemand van der heijden gevolgd in zijn +100 wedstrijden voor vitesse? Hij is mij niet specifiek in het oog gesprongen in die tijd...
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 10:04   quote  deeplink  
Acht jaar eredivisie, wilde zelf weg.
150 wedstrijden voor Vitesse gespeeld. Vorig seizoen 32 wedstrijden in de basis.
Transferwaarde ca 3 miljoen
Is wel een linkspoot.
Dit is zijn vriendin
Martinenovember20146.jpg
ar
 ar - maandag 20 juli 2015 - 10:14   quote  deeplink  
Te skinny.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 10:17   quote  deeplink  
Photoshop.

De foto's uit t dagelijks leven zien er een stuk anders uit.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 10:18   quote  deeplink  
Ik zou overigens Botteghin en van der Heijden halen.
Heb je de hele verdediging meteen op orde.
ar
 ar - maandag 20 juli 2015 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 00:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Renato is mijn maatje....en Renato is niet van het zeiken, helemaal niet zelfs.
Renato is mijn gappie...en ik ben Ajacied.
Wat ik wil zeggen....eigenlijks niets maar blijf van mijn gappie af
het slijmgehalte is bij jou wel vrij hoog he.
SCF Leiden
 SCF Leiden - maandag 20 juli 2015 - 10:38   quote  deeplink  
Galatasaray wil Terence Kongolo huren met een optie tot koop. Volgens de Turkse krant Fotomac heeft de topclub een bod neergelegd van 1,25 miljoen euro om de talentvolle verdediger voor één seizoen te huren.

Als Galatasaray de optie tot koop dan licht, kan Feyenoord nog rekenen op zes miljoen euro extra. Het medium zegt dat de Rotterdammers nog niet gereageerd hebben op het voorstel. Kongolo heeft nog een contract tot 2017 in De Kuip en vormt het hart van de verdediging met Sven van Beek, die nu wel geblesseerd is.

Vanochtend was er al meer nieuws rond de verdediging van Feyenoord. Door de blessure van Van Beek en het gebrek aan een back-up voor Kongolo gaat de club in gesprek met de transfervrije Jan-Arie van der Heijden, vorig seizoen nog actief bij Vitesse.
ar
 ar - maandag 20 juli 2015 - 10:42   quote  deeplink  
Onbespreekbaar lijkt me.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 11:12   quote  deeplink  
Dat lijkt me ook.
windoweyes
 windoweyes - maandag 20 juli 2015 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:34 schreef Barabas het volgende:

[..]

Is niet opmerkelijk als je het mij vraagt. Eerder goed fatsoen. Was wel aanvoerder hier en dat mag je als club niet vergeten.
Ik bedoelde het meer in de richting dat hij transfervrij is en dat wij nog verdedigers nodig hebben. Misschien dat de gedachte er achter zit, dat men hoopt dat hij blijft plakken? Zo iets.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 11:16 schreef windoweyes het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer in de richting dat hij transfervrij is en dat wij nog verdedigers nodig hebben. Misschien dat de gedachte er achter zit, dat men hoopt dat hij blijft plakken? Zo iets.
Dat lijkt me wel. Verder is t gewoon een gebaar naar een trouwe Feyenoorder.
Vlaar zal zelf ook wel willen blijven eventueel. Wil toch spelen voor t EK.
Tenzij er een club komt die het risico wil nemen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:34 schreef Barabas het volgende:

[..]

Is niet opmerkelijk als je het mij vraagt. Eerder goed fatsoen. Was wel aanvoerder hier en dat mag je als club niet vergeten.
Prima argument, kan ik me goed in vinden..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:38 schreef SCF Leiden het volgende:
Galatasaray wil Terence Kongolo huren met een optie tot koop. Volgens de Turkse krant Fotomac heeft de topclub een bod neergelegd van 1,25 miljoen euro om de talentvolle verdediger voor één seizoen te huren.

Als Galatasaray de optie tot koop dan licht, kan Feyenoord nog rekenen op zes miljoen euro extra. Het medium zegt dat de Rotterdammers nog niet gereageerd hebben op het voorstel. Kongolo heeft nog een contract tot 2017 in De Kuip en vormt het hart van de verdediging met Sven van Beek, die nu wel geblesseerd is.

Vanochtend was er al meer nieuws rond de verdediging van Feyenoord. Door de blessure van Van Beek en het gebrek aan een back-up voor Kongolo gaat de club in gesprek met de transfervrije Jan-Arie van der Heijden, vorig seizoen nog actief bij Vitesse.
Das informeren naar iets waarvan je weet dat het niet gaat gebeuren..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 11:35   quote  deeplink  
Schijnt dat Groningen Botteghin niet kwijt willen..
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 juli 2015 - 11:40   quote  deeplink  
Nog een jaar contract, iedereen is te koop.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 juli 2015 - 12:07   quote  deeplink  
Das waar, maar dat drijft wel de prijs op als je aangeeft hem niet kwijt te willen..
VVout
 VVout - maandag 20 juli 2015 - 12:12   quote  deeplink  
Botteghin een optie en van der Heijden speelt gewoon alle wedstrijden zowat mee, afgelopen jaren bij Vitesse dus kan niet echt slecht zijn. Zeker de 2e seizoenshelft heeft Vitesse goed gepresteerd en hij maakte daar deel van uit.

Je moet nu wel gaan voor versterking en één van beide of allebei zou kunnen, zolang er geen betere opties worden aangedragen is dit er één.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door VVout --
Nibke
 Nibke - maandag 20 juli 2015 - 12:14   quote  deeplink  
Gewoon beide halen, heb je er een betrouwbare links en rechts poot achter de hand!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.









0.2306680