|
|
van geil
|
|
|
Steven Berghuis is denk ik de enige die t technisch en tactisch gelijk aankan.(in NL).goede rechtsbuiten. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
Beerens?? Nehh.. denk niet dat ie bij Feyenoord past. Liever indd een Berghuis of Ibarra, vind ik ook altijd gevaarlijk op rechts. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Eerst iets verkopen dan pas kijken wat er te koop is |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
Nou wat mij betreft, als er ook maar 1 aankoop gedaan mag worden is het de rechtsbuiten positie. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Andersom kan ook hoor. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Even geen naam helaas Dirk komt nog niet |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 april 2014 - 16:39 schreef Bosifyable het volgende:Beerens is toch gewoon een rechtsbuiten? Dus de strijd met Boëtius op links is dan al beslist lijkt me ;) Of ik zit er naast hoor, kan ook. Tegen Benfica speelde hij niet onverdienstelijk vanaf links.. Tegen Feyenoord speelde hij slecht vanaf rechts... Heb hem dit seizoen zien pieken vanaf links maar meer zien falen vanaf rechts... Als hij gelijk hard word aangpakt zie je hem de rest van de wedstrijd niet meer.. |
|
|
|
|
fr1990
|
|
|
Ik hen begrepen van een maatje dat dario cvitanitch mee traint met feyenoord ? Weet iemand of dat klopt ? Geen beerens aub matige speler liever een Bilal of kostic '
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 april 2014 door fr1990 -- |
|
|
|
|
freduc
|
|
|
die beerens is een leuke speler maar niet voor feyenoord , ik denk ook dat er weinig rek in zit om door te groeien kan je beter die berghuis pakken , die kan wel doorgroeien , is lekker brutaal en zal geen kuipvrees hebben |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 april 2014 - 08:24 schreef MMM het volgende:[..] Of het haalbaar is is een tweede maar Narsingh zou geweldig zijn. Als je toch in Alkmaar bent vind ik Berghuis zelfs een betere optie. Kan op beide kanten, al zie ik een linkspoot liever op links, en Boëtius kan ook op rechts. Hupperts zakt wel wat terug de laatste weken. En Kostic vind ik een goede speler die uit kan groeien tot een topper, geen wereldtop maar wel een hele goede voor Feyenoord. Kostic heb ik ook in de gaten gehouden na, zeker niet verkeerd.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Heeft ook nog een drie jarig contract of zo dus... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 april 2014 - 19:37 schreef Sensi het volgende:Beerens?? Nehh.. denk niet dat ie bij Feyenoord past. Liever indd een Berghuis of Ibarra, vind ik ook altijd gevaarlijk op rechts. Ibarra is nog blinder dan Schaken |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Feyenoord en FC Twente liggen voor op Ajax in jacht op Ziyech
Woensdag, 30 april 2014 om 09:Feyenoord en FC Twente lijken het voortouw te nemen in de jacht op Hakim Ziyech. Met negen doelpunten en acht assists heeft de middenvelder van sc Heerenveen een uitstekend seizoen doorgemaakt, dat nu bijna ten einde is. Voetbal International weet dat hij de aandacht heeft getrokken van Feyenoord, Ajax en FC Twente. In Rotterdam en Enschede is men al een stapje verder gegaan dan alleen geïnteresseerd zijn.
Het management van Ziyech heeft al gesproken met Feyenoord en FC Twente, stelt het weekblad. Ajax, dat voor het seizoen 2014/15 nog zoekt naar een aanvaller en een rechtsbuiten, heeft ook belangstelling. Naar verluidt verlangt sc Heerenveen een afkoopsom van circa 5 miljoen euro voor de 21-jarige Ziyech. Zijn contract loopt door tot volgend jaar zomer, omdat de club de optie in zijn verbintenis heeft gelicht.
Ziyech speelde tot zijn elfde voor ASV Dronten en sloot daarna aan bij de jeugdopleiding van sc Heerenveen. Aan het begin van het seizoen 2012/13 liet Marco van Basten hem debuteren in het eerste elftal. Inmiddels speelde de middenvelder 34 wedstrijden in de Eredivisie. Ziyech werd ook gelinkt aan AZ, waar Van Basten vanaf de zomer werkzaam zal zijn. In Alkmaar lijkt men echter nog geen actie te hebben ondernomen. Zou een geweldige aanwinst zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Waarom niet Calimero? Hij zal misschien best wel trek hebben (voorronde CL).
Ik vind 5 mln. trouwens wel veel, niet voor hem, maar wel voor ons...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 30 april 2014 - 10:50 schreef Arie.Klooster het volgende:Waarom niet Calimero? Hij zal misschien best wel trek hebben (voorronde CL). Ik vind 5 mln. trouwens wel veel, niet voor hem, maar wel voor ons... Dank je, ik vind jou ook een lul. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Oh, ik jou niet hoor.... hoezo zo op de teentjes getrapt? Ik mag toch wel aangeven dat ik het Calimero vind? Of kun je dat niet hebben...? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
1. Heerenveen zal hem niet onder de 4miljoen verkopen. 2. Van de 3 clubs die interesse hebben zijn we salarieel niet de aantrekkelijkste. 3. Als de molen op gang komt, zal er nog meer interesse komen. 4. Als hij nog een jaar blijft kan hij volgend jaar zijn zakken vullen.
Gewoon logisch nadenken, als hij komt is t een klein wonder. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Klopt, maar hij is daarentegen nog jong en zal misschien in tegenstelling tot vele anderen niet direct voor het grote geld gaan en liever in Nederland blijven omdat een tussenstap wellicht beter voor hem is? Bij Feyenoord heeft hij toch een grotere club dan Hoerenveen. Bij Feyenoord speelt hij zich dus eerder in de picture dan bij Hoerenveen. En bij Feyenoord speelt hij voorronde CL.... Indien dat fout gaat, is er altijd nog een reëele kans op de poulefase van de uefa-league; bij FC Tukkerland heeft hij slechts een reëele kans op de poulefase van de uefa-league en bij Hoerenveen is dat nog maar de vraag (wellicht weet hij volgende week meer?). Alleen bij onze amsterdamse "vrienden" heeft hij sportief een beter vooruitzicht, maar de vraag is of hij daar wel eens heen wil.... Ik zie best kansen voor ons hoor.... We mogen langzaamaan wel weer groot gaan denken... We zijn toch de mooiste club van Nederland? Natuurlijk is de kans groter dat hij elders tekent, maar zolang er een kans is...... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Voor sommige spelers gaat het ook om de garantie zoveel mogelijk te kunnen spelen. En het stadion, de beleving.
Kortom: nooit uitsluiten. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Stel dat Van Geel dezelfde instelling als jou had.... dan zou hij verrekte weinig te doen hebben... alleen maar jeugdspelers uit eigen kweek contracteren... Dát is pas kansloos.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, dan werd hij ontslagen, het is zijn baan, gekkie. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Zou wel weer wat geld schelen, haha... 'k Ben benieuwd welk konijn hij dit keer uit zijn hoge hoed tovert.... Janmaat zal wel vertrekken en wie weet wie hij verder nog slijten kan... Dan is er wel wat uit te geven... Hoeveel houdt Feyenoord van een transfersom over? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Van Janmaat alles, die zit niet in een pool.
De vraag is hoeveel ze daar van gaan gebruiken om schulden etc af te lossen. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Voor Janmaat heb je natuurlijk al iemand in huis, dus je hoeft niet direct een waardige vervanger te halen, maar je moet er wel iemand bij hebben. Van Beek schuift door naar de basis en die nieuwe komt er in eerste instantie als stand-in bij...
Dat Feyenoord niet alles overhoudt, geldt alleen voor de spelers uit de zg. talentpools, toch? Wie zitten daar in? Welke talentpools zijn nog lopend? En welk percentage moet Feyenoord uitkeren voor elke talentpool? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Mulder uit de talentpool I, de laatste, 25% gaat terug naar de investeerders, de rest naar de club.
De rest uit de beloftenpool, daarover staat dit in het jaarverslag van 2012-2013: In het boekjaar 2008/2009 is de Feyenoord Beloften Pool 2009 opgezet. Feyenoord Beloften Pool 2009 is opgericht ter verkrijging van een percentage van de netto-opbrengsten van de door Feyenoord in het fonds ondergebrachte jeugdspelers. De totale waarde van de in het fonds ondergebrachte jeugdspelers ten tijde van verkrijging door Feyenoord Beloften Pool 2009 is bepaald op € 30 miljoen. Tegen betaling van € 5,5 miljoen heeft Feyenoord Beloften Pool recht op 18,33% van de netto-opbrengsten van de Feyenoord te ontvangen transfervergoedingen en/of uitkeringen onder de transferwaarde verzekering ingeval van verkoop en/ of arbeidsongeschiktheid van één of meerdere spelers. Door contractbeëindiging zijn in het verslagjaar spelers aan het fonds onttrokken. Per balansdatum zijn nog acht spelers in het fonds aanwezig.
Even wezen spitten, deze spelers kon ik vinden dat in aanmerking kwamen voor de start van de beloften pool:
Vertrokken: Kobussen, Van Stee, Ramsteijn, Hagary, Manteiga, Schet, Pattinama, Wattamaleo, Janota, Nieveld, Ribeiro,Van Haaren, Eekman, Pedro, Castaignos, Cabral, Schenkeveld, Rashid, Isoufi, Bouwmeester en Rutten.
Nog aanwezig: Martins-Indi, Nelom, De Vrij, Clasie, Lamprou, Huijgevoort (verhuurd), Achahbar en Kongolo. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op woensdag 30 april 2014 - 15:21 schreef Stylzz het volgende:Mulder uit de talentpool I, de laatste, 25% gaat terug naar de investeerders, de rest naar de club. De rest uit de beloftenpool, daarover staat dit in het jaarverslag van 2012-2013: In het boekjaar 2008/2009 is de Feyenoord Beloften Pool 2009 opgezet. Feyenoord Beloften Pool 2009 is opgericht ter verkrijging van een percentage van de netto-opbrengsten van de door Feyenoord in het fonds ondergebrachte jeugdspelers. De totale waarde van de in het fonds ondergebrachte jeugdspelers ten tijde van verkrijging door Feyenoord Beloften Pool 2009 is bepaald op € 30 miljoen. Tegen betaling van € 5,5 miljoen heeft Feyenoord Beloften Pool recht op 18,33% van de netto-opbrengsten van de Feyenoord te ontvangen transfervergoedingen en/of uitkeringen onder de transferwaarde verzekering ingeval van verkoop en/ of arbeidsongeschiktheid van één of meerdere spelers. Door contractbeëindiging zijn in het verslagjaar spelers aan het fonds onttrokken. Per balansdatum zijn nog acht spelers in het fonds aanwezig. Even wezen spitten, deze spelers kon ik vinden dat in aanmerking kwamen voor de start van de beloften pool: Vertrokken: Kobussen, Van Stee, Ramsteijn, Hagary, Manteiga, Schet, Pattinama, Wattamaleo, Janota, Nieveld, Ribeiro,Van Haaren, Eekman, Pedro, Castaignos, Cabral, Schenkeveld, Rashid, Isoufi, Bouwmeester en Rutten. Nog aanwezig: Martins-Indi, Nelom, De Vrij, Clasie, Lamprou, Huijgevoort (verhuurd), Achahbar en Kongolo. Achahbar is toch ook verhuurd |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Lees ik het nou goed dat Feyenoord dus 18,33 % moet afstaan? De rest is dan wel van de club?
Is dit trouwens ook nog van toepassing als de nog aanwezige spelers nieuwe contracten hebben getekend? Zo heeft De Vrij bijvoorbeeld nadien bijgetekend... Weet iemand dit? |
|
|
|
|
petertje58
|
|
|
Elke voetballer wil graag in het mooiste stadion, met beste plubliek, spelen, dus veel mogelijkheden |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 30 april 2014 - 16:08 schreef Arie.Klooster het volgende:Lees ik het nou goed dat Feyenoord dus 18,33 % moet afstaan? De rest is dan wel van de club? Is dit trouwens ook nog van toepassing als de nog aanwezige spelers nieuwe contracten hebben getekend? Zo heeft De Vrij bijvoorbeeld nadien bijgetekend... Weet iemand dit? Alleen contract beëindiging, bij verlenging blijft het gehandhaafd.
En ja inderdaad de rest vloeit naar de club, voor zover het er nu naar uitziet uitgaande van opmerkingen van van Geel is dit de verdeling: 18,33 % Beloften pool. 25 % Gebruik aankopen. 46,66 % Gebruik aflossing schulden, versterken liquiditeit etc. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:
Van Geel ziet selectie Feyenoord nog doorgroeien
Martin van Geel denkt dat de huidige selectie van Feyenoord komend seizoen onder de nieuwe coach Fred Rutten nog kan doorgroeien.
"We hebben veel jonge jongens die in één keer een spurt kunnen maken", stelt de technisch directeur van de Rotterdammers in gesprek met NU.nl.
"Bij Heracles Almelo speelden we met het linkerkantje Kongolo, Vilhena en Boëtius. Daar zit nog volop doorgroei in."
Van Geel realiseert zich wel dat Feyenoord bij het vertrek van een bepalende speler komende zomer de transfermarkt op zal moeten om de selectie te versterken.
"Om de kwaliteit van de spelersgroep te vergroten, zijn investeringen nodig. We zien geen kans meer om de selectie te versterken met een zelfopgeleide speler. Doordat we zelf geen transfersom kunnen betalen, moeten we ons gedeisd houden en wachten we af."
Budget
Feyenoord heeft nog steeds een negatief eigen vermogen, maar kan een steeds hoger percentage van een ontvangen transfersom herinvesteren. De club heeft nu de vijfde begroting van Nederland en hoopt snel te stijgen op die 'ranglijst'.
"Qua begroting gaan we straks over AZ heen en nu gaan we op jacht naar FC Twente. Daar zijn we trots op, maar we komen nog niet in de buurt van Ajax en PSV. Als we structureel om de titel willen strijden, zal het budget ook omhoog moeten. We presteren nog steeds boven onze macht."
Die prestaties maken het voor Rutten moeilijk om de vertrekkende Ronald Koeman op te volgen. Van Geel is zich ervan bewust dat het verwachtingspatroon rond Feyenoord steeds hoger wordt.
"We hebben er veel vertrouwen in dat Rutten dat gaat oppakken. De afgelopen tijd hebben we op de achtergrond al heel veel contact, daar is Ronald ook van op de hoogte."
"Dat gaat heel goed en de komende tijd kijken we naar de invulling van de staf. Fred weet natuurlijk dat er een flinke uitdaging ligt om het beter te doen. We hebben een geweldige stap gemaakt onder Koeman."
http://www.nu.nl/sport/3764488/van-geel-ziet-selectie-feyenoord-nog-doorgroeien.html |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik vind het al bijzonder dat Feyenoord een gesprek heeft gehad met een speler als Ziyech...snel gehandeld door de club.Nu is het afwachten,al zou het wel fantastisch zijn als hij voor Feyenoord kiest. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Voor mij mag Rutten volgend jaar starten met Clasie, Vilhena en Vormer. En dan mag Immers voor een leuk bedrag verkocht worden. Ik vind Zyech een heel groot talent, maar ik vind Tonny echt nog beter. Centjes in de zak houden totdat er spelers vertrekken die echt vervangen moeten worden. Komt wat mij betreft dus pas in beeld als Tonny vertrekt. En ja, misschien ben je dan te laat, maar dan blijf je wel binnen het budget. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/382098/-fc-barcelona-komt-in-zoektocht-naar-plan-b-uit-bij-feyenoord-spits-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Meerdere jaren krijgt FC Barcelona de kritiek dat het geen 'Plan B' heeft als het de club niet lukt om een doelpunt te forceren met het beroemde combinatiespel. De Spaanse grootmacht wil daarom deze zomer een echte spits aan de selectie toevoegen, daarbij valt de naam van Graziano Pellè met grote regelmaat. De Feyenoorder is in beeld om het gemis van een grote en sterke aanvalsleider op te vangen.
FC Barcelona heeft met spelers als Lionel Messi, Neymar, Pedro en Alexis Sanchez behendige, snelle en technisch vaardige spelers voor de voorhoede, het ontbreekt daarbij echter wel aan lengte. Soms lukt het de getalenteerde voorhoede van Barça niet om de muur - die veel clubs optrekken als ze tegen Barcelona spelen - af te breken. Het ontbreekt op dat moment aan een echte spits, een lange targetman die de achterhoede van de tegenstander in de war kan brengen. Komende zomer wil Barcelona zo'n spits aan de selectie toevoegen, meldt het Spaanse Sport.
Barça wil eigenlijk niet al te veel geld uitgeven aan de speler die de voorhoede nieuwe mogelijkheden moet geven, vooral omdat hij vooral een bijrol zal spelen. Het systeem zal niet veranderen, enkel in hoge nood zal men overschakelen naar 'Plan B'. Volgens Sport heeft Barça de ideale spits in Nederland gevonden. 'Hij heeft iets weg van Luca Toni' is de omschrijving, bovendien heeft het indruk gemaakt dat hij Christian Vieri en Toni achter zich heeft gelaten met meeste doelpunten in één seizoen buiten Italië. Graziano Pellè is in beeld om de spits van Barcelona te worden.
De 28-jarige Italiaan, in Nederland eerder actief voor AZ, is bezig aan zijn tweede seizoen in dienst voor Feyenoord. In zijn eerste jaar bleef de teller steken op 27 treffers. Ook dit jaar heeft hij de twintig weer gepasseerd. Opmerkelijk, want op het hoogste niveau in Nederland en Italië kwam hij eerder niet verder dan zes treffers in één seizoen. In Rotterdam heeft Pellè nog een contract tot de zomer van 2017. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
30 miljoen en anders optyfen. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Stel, Pellè vertrekt (ik kan me wel vinden in die twijfel over zijn motivatie indien hij niet vertrekt); wie willen we dan in de spits? Moet Te Vrede dat doen? Of kunnen we beter iemand aantrekken? En dan de vraag waar het nu eigenlijk om gaat: wie? |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Barcelona.. Geld zat, tik maar 15 miljoen af. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Ik zou de gok wagen, en Guidetti een herkansing geven. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind t een hilarisch bericht. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
Buiten dat het een hilarisch bericht is. Pellè moet wel verkocht worden deze zomer, anders is die jongen volgend seizoen niet te genieten. Verkopen voor minimaal 12 miljoen, en Dost aantrekken. 4 gespeeld dit seizoen, helaas een contract tot 2017. Voor minder dan 5 miljoen is ie welkom. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Ligt eraan tegen welke transfersom en hoeveel salaris hij vraagt. Ik vind het een heel groot risico. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Eens, dan pas serieus nadenken over een verkoop. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
/
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 mei 2014 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 01 mei 2014 - 10:33 schreef ViezeFurr het volgende:Buiten dat het een hilarisch bericht is. Pellè moet wel verkocht worden deze zomer, anders is die jongen volgend seizoen niet te genieten. Verkopen voor minimaal 12 miljoen, en Dost aantrekken. 4 gespeeld dit seizoen, helaas een contract tot 2017. Voor minder dan 5 miljoen is ie welkom. niets moet. Als iemand met 6miljoen komt, gaat hij nergens heen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Dit dus. Tijd van goedkoop winkelen bij Feyenoord moet afgelopen zijn. Vanaf 12/13 miljoen eens gaan praten en er meer uit zien te slaan. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Manchester United heeft volgend seizoen misschien wel een volledig Nederlandse achterhoede. Louis van Gaal is de voornaamste kandidaat om de nieuwe trainer te worden op Old Trafford en de Nederlandse oefenmeester zou liefst vijf landgenoten mee willen nemen; naast AS Roma-middenvelder Kevin Strootman gaat het om Ajacied Daley Blind en de Feyenoorders Daryl Janmaat, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. |
|
|
|