BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - donderdag 01 september 2016 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 18:16 schreef Stylzz het volgende:
Ons middenveld is ook niet slecht bezet toch?
Wel het minst van de 3 denk ik, vergeleken met 020 en PSV.

El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Kuyt,
Vejinovic, Tapia

Vejinovic komt bij ons nooit meer op niveau vrees ik en Tapia, tsja.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 september 2016 - 18:25   quote  deeplink  
Gustafsson vergeet je nog
MMM
 MMM - donderdag 01 september 2016 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 18:25 schreef Stylzz het volgende:
Gustafsson vergeet je nog
Poeh, heel erg dat ik die vergeet.

Benieuwd of we daar nog wat van gaan zien dit seizoen. Begon veelbelovend.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 01 september 2016 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 18:05 schreef MMM het volgende:

[..]

Toornstra en Kuyt wil ik niet meetellen omdat ik hou van echte flankspelers. Bilal kennen we. Mo wachten we af.

PSV heeft het qua middenveld wel erg goed voor elkaar hoor, die kunnen daar zoveel wisselen. Spitspositie redelijk gedekt met de Jong en Locadia, flanken ook niet veel. Jongen van City schijnt een leuke te zijn.

020 durf ik niks over te zeggen. Altijd als je denkt dat het niet loopt daar, komen ze weer..
Tsja, dat jij van echte flankspelers houdt, wil niet zeggen dat je Toornstra en Kuyt maar niet mee hoef te tellen. Kuyt heeft nota bene een groot deel van zijn carrière rechtsbuiten gestaan. Ondanks dat ze beide misschien meer '10' zijn (Kuyt op dit moment dan) kunnen ze nog wel als flankspeler goed functioneren. Dus zou je ze volgens mij mee moeten tellen. Zeker als je kijkt hoe vaak Toornstra op de flankpositie staat en hoe hij dat nu uitvoert.
MMM
 MMM - donderdag 01 september 2016 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 19:37 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, dat jij van echte flankspelers houdt, wil niet zeggen dat je Toornstra en Kuyt maar niet mee hoef te tellen. Kuyt heeft nota bene een groot deel van zijn carrière rechtsbuiten gestaan. Ondanks dat ze beide misschien meer '10' zijn (Kuyt op dit moment dan) kunnen ze nog wel als flankspeler goed functioneren. Dus zou je ze volgens mij mee moeten tellen. Zeker als je kijkt hoe vaak Toornstra op de flankpositie staat en hoe hij dat nu uitvoert.
Ik geloof meer in buitenspelers met snelheid, een passeerbeweging en een goede voorzet. Maar ieder zijn ding.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 01 september 2016 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 19:40 schreef MMM het volgende:

[..]

Ik geloof meer in buitenspelers met snelheid, een passeerbeweging en een goede voorzet. Maar ieder zijn ding.
Ik snap wel wat jij als echte buitenspelers ziet en dat je die graag ziet spelen. Ik zie ze ook graag, hoor, daar niet van. Maar naar mijn idee wil dat niet zeggen dat een ander type speler niet meegerekend hoeft te worden als flankspeler. Toornstra bewijst nu dat hij daar wel degelijk goed kan spelen en een Kuyt heeft dat in zijn carrière ook meermaals gedaan. Dat je liever een ander type ziet, wil niet zeggen dat een type als Toornstra er niet kan spelen en dus niet meegerekend hoeft te worden. Uiteindelijk zal Elia ook weer in de basis belanden, maar in zijn huidige vorm zal Elia zich toch even vanaf de bank erin moeten spelen, tenzij Toornstra tegen de tijd dat Elia terug is, minder is gaan spelen.

Die goede voorzet kan hij trouwens wel afleveren ;)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 september 2016 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 19:40 schreef MMM het volgende:

[..]

Ik geloof meer in buitenspelers met snelheid, een passeerbeweging en een goede voorzet. Maar ieder zijn ding.
Dat is een uitstervend soort.
JanM
 JanM - donderdag 01 september 2016 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 19:49 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat is een uitstervend soort.
Zijn Elia en Berghuis bij ons ook niet: komen allebei naar binnen
ar
 ar - donderdag 01 september 2016 - 23:31   quote  deeplink  
Dat zijn nu de opkomende backs he.
Dat zijn in feite de buitenspelers
JanM
 JanM - donderdag 01 september 2016 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 23:31 schreef ar het volgende:
Dat zijn nu de opkomende backs he.
Dat zijn in feite de buitenspelers
En die renderen zelfs beter zonder echte buitenspelers voor zich, plus dat middenvelders die hangend spelen normaliter beter de verdedigende taken van opkomende backs kunnen overnemen dan èchte buitenspelers ...

En lukt het nou allemaal echt niet: vul maar in hahaha
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 september 2016 - 07:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 23:17 schreef JanM het volgende:

[..]

Zijn Elia en Berghuis bij ons ook niet: komen allebei naar binnen
Klopt, rechts op links en links op rechts.
Dus eigenlijk een non discussie
MMM
 MMM - vrijdag 02 september 2016 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 07:04 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Klopt, rechts op links en links op rechts.
Dus eigenlijk een non discussie
Maar zijn wel buitenspelers, dat zijn Kuyt en Toornstra niet. Kunnen tevens beide een voorzet geven met hun 'verkeerde been'.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 september 2016 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 11:21 schreef MMM het volgende:

[..]

Maar zijn wel buitenspelers, dat zijn Kuyt en Toornstra niet. Kunnen tevens beide een voorzet geven met hun 'verkeerde been'.
Ik zie ze dat niet zo vaak doen hoor.
Ze kappen 9 van de 10 keer terug.
MMM
 MMM - vrijdag 02 september 2016 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 11:45 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ik zie ze dat niet zo vaak doen hoor.
Ze kappen 9 van de 10 keer terug.
Elia in goede doen wil nog weleens buitenom gaan. Maar beide wel te weinig inderdaad. Ze kunnen het wel, maar toch liever naar hun sterke been
moa
 moa - vrijdag 02 september 2016 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 september 2016 - 18:20 schreef MMM het volgende:

[..]

Wel het minst van de 3 denk ik, vergeleken met 020 en PSV.

El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Kuyt,
Vejinovic, Tapia

Vejinovic komt bij ons nooit meer op niveau vrees ik en Tapia, tsja.
Is toch allemaal redelijk gelijkwaardig?

Wat PSV en Ajax op de bank hebben zitten zijn niet bepaald versterkingen wanneer er gewisseld moet worden. Ajax heeft met Klaassen en Ziyech nu natuurlijk twee leuke namen staan maar die laatste moet het eerst maar eens gaan laten zien. Gudelj, Sinkgraven en Serero hebben het daar ook niet op gered en dat waren ook geen kleine aankopen. (bij elkaar een dikke 15 miljoen, hoor je niemand over)
MMM
 MMM - vrijdag 02 september 2016 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:15 schreef moa het volgende:

[..]

Is toch allemaal redelijk gelijkwaardig?

Wat PSV en Ajax op de bank hebben zitten zijn niet bepaald versterkingen wanneer er gewisseld moet worden. Ajax heeft met Klaassen en Ziyech nu natuurlijk twee leuke namen staan maar die laatste moet het eerst maar eens gaan laten zien. Gudelj, Sinkgraven en Serero hebben het daar ook niet op gered en dat waren ook geen kleine aankopen. (bij elkaar een dikke 15 miljoen, hoor je niemand over)
In vergelijking met PSV en 020? Nee eigenlijk niet vind ik hoor

PSV heeft Guardado, Hendrix, Propper, Ramselaar, de Jong.
020 heeft Ziyech, Klaassen, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, Nouri, de Jong en vd Beek.
Feyenoord El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Kuyt, Gustafson, Tapia en Vejinovic.

PSV heeft eigenlijk 5 spelers die in de basis kunnen, laatste afwachten ivm blessure.
020 met Ziyech, Klaassen en Bazoer 3 toppers, laatste wel wat uit vorm vooralsnog. Daarachter grote talenten als Nouri en vd Beek.
JanM
 JanM - vrijdag 02 september 2016 - 12:46   quote  deeplink  
Beetje hoog Calimerogehalte dit, jammer!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 september 2016 - 12:47   quote  deeplink  
Iedereen is kut behalve wij
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 02 september 2016 - 12:50   quote  deeplink  
We zijn niet gelijkwaardig. Althans op basis van concrete gegevens: begroting bijvoorbeeld.
Er is een behoorlijk afstand hierin tussen ons en die 2 anderen.
Eenvoudig gegeven.
Dus als je meedoet om het kampioenschap en je wordt toch uiteindelijk 3e, heb je het goed gedaan.
JanM
 JanM - vrijdag 02 september 2016 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:50 schreef FR-Henk het volgende:
We zijn niet gelijkwaardig. Althans op basis van concrete gegevens: begroting bijvoorbeeld.
Er is een behoorlijk afstand hierin tussen ons en die 2 anderen.
Eenvoudig gegeven.
Dus als je meedoet om het kampioenschap en je wordt toch uiteindelijk 3e, heb je het goed gedaan.
Ook realisme is vaak ver te zoeken bij het uiterst kritische Legioen. Zelfs als je bovenaan staat lopen velen nog te morren ...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 02 september 2016 - 12:57   quote  deeplink  
Citroenverslaafden..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 02 september 2016 - 12:59   quote  deeplink  
Een citroen is geil.
windoweyes
 windoweyes - vrijdag 02 september 2016 - 13:20   quote  deeplink  
Wij hebben weliswaar een lagere begroting, maar we hebben ook een heel stel spelers die uit vrije wil voor een lager bedrag dan hun transferwaarde bij Feyenoord zijn komen spelen. Ik denk aan Vermeer, Kuyt, Berghuis en Elia. En daarnaast wellicht ook nog Vilhena, Jorgensen en El Ahmadi. En Kongolo is momenteel tussen de 10 en 20 miljoen waard (afhankelijk van welk gerucht waar is).

Als je het zo bekijkt evenaren we de begroting van die andere 2 clubs enigszins. We hoeven niet voor ze onder te doen, op het veld.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 02 september 2016 - 13:33   quote  deeplink  
Jaja, slim transferbeleid zeg je dan.
MMM
 MMM - vrijdag 02 september 2016 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:46 schreef JanM het volgende:
Beetje hoog Calimerogehalte dit, jammer!
ok
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 02 september 2016 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 13:20 schreef windoweyes het volgende:
Wij hebben weliswaar een lagere begroting, maar we hebben ook een heel stel spelers die uit vrije wil voor een lager bedrag dan hun transferwaarde bij Feyenoord zijn komen spelen. Ik denk aan Vermeer, Kuyt, Berghuis en Elia. En daarnaast wellicht ook nog Vilhena, Jorgensen en El Ahmadi. En Kongolo is momenteel tussen de 10 en 20 miljoen waard (afhankelijk van welk gerucht waar is).

Als je het zo bekijkt evenaren we de begroting van die andere 2 clubs enigszins. We hoeven niet voor ze onder te doen, op het veld.
Hoeveel zijn Klaassen Bazoer en El Ghazi dan wel niet waard...vind het een rare redenering
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 02 september 2016 - 15:04   quote  deeplink  
Alleen Klaassen lijkt de stap te maken, die andere twee kunnen naar de Hoofdklasse...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 02 september 2016 - 15:15   quote  deeplink  
Joh laat heel dat elftal nou maar degraderen..
moa
 moa - vrijdag 02 september 2016 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:36 schreef MMM het volgende:

[..]

In vergelijking met PSV en 020? Nee eigenlijk niet vind ik hoor

PSV heeft Guardado, Hendrix, Propper, Ramselaar, de Jong.
020 heeft Ziyech, Klaassen, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, Nouri, de Jong en vd Beek.
Feyenoord El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Kuyt, Gustafson, Tapia en Vejinovic.

PSV heeft eigenlijk 5 spelers die in de basis kunnen, laatste afwachten ivm blessure.
020 met Ziyech, Klaassen en Bazoer 3 toppers, laatste wel wat uit vorm vooralsnog. Daarachter grote talenten als Nouri en vd Beek.
Dat is dan tot redelijk gelijkwaardig, als je die andere selecties met hetzelfde kritische oog bekijkt als waarmee me Feyenoord bekijkt zijn de verschillen niet noemenswaardig.

PSV 5 spelers die je de basis kunnen, die hebben wij ook, hoewel Gustafson en Vejinovic inderdaad geen grootse vorm laten zien. Bij PSV moet Rammelaar eerst maar eens laten zien of hij kan aanhaken, is nog een groot vraagteken want tegen de top3 werd hij steeds overlopen. Zelfde met de Jong, kan me sowieso weinig bekoren maar hoe goed is hij nog na zijn mislukte avontuur en blessures? Hendrix vind ik ook matig, hou je twee zekerheidjes over.
moa
 moa - vrijdag 02 september 2016 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:36 schreef MMM het volgende:

[..]

In vergelijking met PSV en 020? Nee eigenlijk niet vind ik hoor

PSV heeft Guardado, Hendrix, Propper, Ramselaar, de Jong.
020 heeft Ziyech, Klaassen, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, Nouri, de Jong en vd Beek.
Feyenoord El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Kuyt, Gustafson, Tapia en Vejinovic.

PSV heeft eigenlijk 5 spelers die in de basis kunnen, laatste afwachten ivm blessure.
020 met Ziyech, Klaassen en Bazoer 3 toppers, laatste wel wat uit vorm vooralsnog. Daarachter grote talenten als Nouri en vd Beek.
Wat betreft Ajax valt het ook wel mee vind ik, Klaassen en Ziyech zijn inderdaad goed maar niet perse beter dan onze middenvelders. Daarbij zijn ze allebei het best op de 10 positie, dus 1 van de twee zal zij moeten aanpassen. Gudelj en Sinkgraven zijn allebei een drama en Bazoer verschrikkelijk gehyped en door het ijs gezakt. Moet nog zien of hij dat te boven komt.
van geil
 van geil - maandag 05 september 2016 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 12:50 schreef FR-Henk het volgende:
We zijn niet gelijkwaardig. Althans op basis van concrete gegevens: begroting bijvoorbeeld.
Er is een behoorlijk afstand hierin tussen ons en die 2 anderen.
Eenvoudig gegeven.
Dus als je meedoet om het kampioenschap en je wordt toch uiteindelijk 3e, heb je het goed gedaan.
Veel te simpel.
Het verschil is klein, zeker als je naar het salarisbudget kijkt voor spelers.
Begrotingen is een heel ander verhaal , maar ook hier n verschil van maar 12 tot 15 procent.
Als je dat vergelijkt met ons en de clubs onder ons dat praat je over verschillen van 45 procent tot zelfs een tiende van onze begroting.
Tussen die clubs zie je ook tal van verschuivingen jaarlijks in het klassement.
Met grotere verschillen in de begrotingen dan tussen de top drie.
Dus het zou eerder vrij normaal zijn als Feyenoord eens in de 5 jaar kampioen zou worden statistisch gezien en realistisch gezien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 september 2016 door van geil --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 05 september 2016 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2016 - 16:45 schreef van geil het volgende:

[..]

Veel te simpel.
Het verschil is klein, zeker als je naar het salarisbudget kijkt voor spelers.
Begrotingen is een heel ander verhaal , maar ook hier n verschil van maar 12 tot 15 procent.
Als je dat vergelijkt met ons en de clubs onder ons dat praat je over verschillen van 45 procent tot zelfs een tiende van onze begroting.
Tussen die clubs zie je ook tal van verschuivingen jaarlijks in het klassement.
Met grotere verschillen in de begrotingen dan tussen de top drie.
Dus het zou eerder vrij normaal zijn als Feyenoord eens in de 5 jaar kampioen zou worden statistisch gezien en realistisch gezien.
Net zo simpel.
Weet jij of die 2 andere clubs met hetzelfde salarisbudget werken? Oftewel, bredere groep meerverdieners dan bij ons?
Salarisplafond komt aardig overeen.
Laatste zin bestrijd ik niet. Maar goed, ik baseer het dan ook op concrete gegevens. Dat staat los van teamcohesie, goede trainer, balans in selectie etc.
JanM
 JanM - dinsdag 06 september 2016 - 14:22   quote  deeplink  
Dat we vaker kampioen zouden moeten worden is denk ik de mening van iedere supporter, maar de verschillen liggen wel even anders dan hier worden aangegeven!

De begrotingen zijn niet 100% helder, maar volgens het Financieel Dagblad zit het ongeveer zo (zie http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=285106):

85,0 mln voor PiSVee
80,0 mln voor 020
59,0 mln voor Feyenoord
27,4 mln voor FCTukkers
26,0 mln voor Vite$$e

Hoe ik ook reken, altijd nog een veelvoud van 10-15%:

Methode 1: Feyenoord = 100

144,1 voor PiSVee
135,6 voor 020
100,0 voor Feyenoord
46,4 voor FCTukkers
44,1 voor Vite$$e

Methode 2: t.o.v. begroting andere club

69,4% van de begroting van PiSVee
73,8% van de begroting van 020

Methode 3: minder dan begroting andere club

30,6% minder dan de begroting van PiSVee
26,2% minder dan de begroting van 020

En natuurlijk, AZ en FCT zijn kampioen geworden en Leicester in Engeland (al weet ik de begrotingen daar niet), maar normaliter zullen clubs met een 35,6%/44,1% hogere begroting boven je eindigen net als dat wij minimaal boven de rest moeten eindigen!

En ook als je het 'andersom' formuleert geldt dat gewoon: normaliter zullen wij met een 26,2%/30,6% lagere begroting onder die andere twee eindigen net als dat de rest onder ons zou moeten eindigen!

Dat desondanks het kampioenschap als doelstelling is uitgesproken zegt iets over de ambities van Feyenoord! Vooralsnog maken ze het waar en kunnen/moeten we hopen dat we dat dit jaar tot het einde vasthouden!
van geil
 van geil - dinsdag 06 september 2016 - 14:28   quote  deeplink  
Tallsay

InloggenAanmelden

Begrotingen clubs eredivisie 2016/2017

Door Giel Molenaar gepubliceerd in Voetbal

Overzicht van de begrotingen van alle Eredivise clubs in miljoenen euro’s met de top 3 van dit seizoen 2016-2017 wederom PSV, Ajax en Feyenoord, die alledrie hun begroting hebben opgeschroefd. Dit in tegenstelling tut de subtoppers; het verschil tussen de topploegen en de subtop is dus groter geworden.

- scroll naar beneden voor een overzicht van de eredivisieclubs over de afgelopen jaren -

Het lijkt elk jaar wel moeilijker om van alle clubs inzicht te krijgen in de begrotingen. De data in dit artikels is gebaseerd op verschillende bronnen. Van jaarverslagen, clubnieuws tot interviews met clubbestuurders. Desondanks zal deze lijst niet perfect zijn. Zo schat Het Financieele Dagblad in dat de begrotingen van PSV zelfs 85 miljoen euro en die van Ajax op 80 miljoen euro. Dit is echter in tegenspraak met andere bronnen. Zelf heb ik onderzocht dat de begrotingen van Ajax en PSV inderdaad allebei zijn verhoogd t.o.v. andere jaren, maar dat die op ~70 miljoen euro zijn uitgekomen. Ook Feyenoord heeft de begroting fors (9 miljoen euro) opgeschroefd. Zo zal er per team meer of minder discussie zijn of de cijfers helemaal correct zijn. Het is in ieder geval mijn beste inschatting voor het seizoen 2016-2017.

Club Begroting 2016-2017 (miljoen euro)
PSV Eindhoven 70
Ajax Amsterdam 70
Feyenoord Rotterdam 59
FC Twente 28
Vitesse 26
AZ 23
SC Heerenveen 19
FC Groningen 18
FC Utrecht 16
ADO Den-Haag 14
PEC Zwolle 12
N.E.C. 11
Heracles Almelo 11
Willem II 10
Roda JC Kerkrade 9,8
Sparta Rotterdam 9,5
Go Ahead Eagles 7,5
Excelsior 6,0

Qua begroting zullen Ajax en PSV dus logischerwijs weer om de titel strijden. De vraag is of outsider Feyenoord kan aanhaken bij dit financiële geweld.

De subtoppers.
De begroting Twente is verder ingezakt. Het drama dat zich de afgelopen jaren bij FC Twente heeft afgespeeld wordt weerspiegeld in de begroting. Waar de Tukkers als Trots van het Oosten 3 jaar geleden nog een begroting hadden van 46 miljoen euro is dat voor 2016-2017 gedaald naar 28 miljoen euro. Met deze begroting heeft FC Twente echter nog wel een begroting behorend bij de vijf grootste van de Eredivisie. Ook Vitesse (-2 miljoen euro) gaat terug qua begroting. AZ lijkt een stabiele subtopper te zijn geworden na het DSB-debacle en noteert zelfs een kleine plus in hun begroting. Duidelijk is wel dat het gat tussen top 3 en deze 3 financiële subtoppers alleen maar groter wordt.

Middenmoot
Er zijn maar liefst 8 clubs met een begroting tussen de 10 en 20 miljoen euro. Bij Heerenveen is dit een slecht teken, want de begroting van de Friezen was de afgelopen 5 jaar altijd boven de 20 miljoen euro. Ook ADO Den-Haag was de afgelopen jaren bezig om de begroting omhoog te krikken met hulp van Chinees geld. De Chinese geldschieter is echter minder scheutig dan vooraf gehoopt waardoor de begroting dit jaar waarschijnlijk anderhalf miljoen euro omlaag zal gaan van 15 naar 13,5 miljoen euro.

Clubs die wel progressie boeken in hun begroting zijn FC Utrecht (+1,8 miljoen euro), FC Groningen (+1,2 miljoen euro), , Heracles Almelo (+ 1 miljoen euro), Willem 2 (+0,8) PEC Zwolle (+0,5) en N.E.C. (+0,5). Vooral Heracles Almelo weet de begroting gestaag te vergroten. In 4 seizoenen tijd is de begroting van de Heraclieden gegaan van 8,5 miljoen naar 11 miljoen euro in 2016-2017. Dit is grotendeels te danken aan de uitbreiding van het stadion van Heracles.

Gedoemd degradatievoetbal
Sparte Rotterdam is terug in de eredivisie met een begroting van 9,5 miljoen euro (de 15de van de eredivisie) en een forse stap omhoog van de 5 miljoen euro in de Jupiler League). Qua financiën moet Sparta toch vrezen voor de nacompetitie, samen met Go Ahaed Eagles. Go Ahead Eagles kondigt een begroting van 7,5 miljoen euro aan, dit is wel fors meer dan de 5,2 miljoen euro de Go Ahead Eagles in de seizoenen 2013-2014 en 2014-2015 had toen De Eagles ook in de Eredivisie speelden en twee keer 5,2 miljoen euro begrootten. Ook dit jaar lijkt de gedoodverfde directe degradant Excelsior te zijn. Dit was vorig jaar ook al zo en toe was de begroting nog 1 miljoen euro lager. Er is dus hoop voor de Kralingers.

Ontwikkeling begrotingen Eredivisie
De afgelopen 5 jaar is de begroting van de Eredivise gemiddeld met iets meer dan1% gestegen van 400 miljoen euro naar 420 miljoen euro. Een magere plus dus voor alle clubs samen. Nu hangt dit natuurlijk wel samen met de clubs die in de Eredivisie speelden. Zo speelde NAC Breda tot 2015 in de Eredivise met een begroting van 14 miljoen euro.

e62721523414505af95396932212579a_medium.

Als we kijken naar de clubs die in de afgelopen vijf jaar onafgebroken in de Eredivisie speelden zien we 12 clubs (PSV, Ajax, Feyenoord, FC Twente, Vitesse, AZ, SC Heerenveen, FC Groiningen, FC Utrecht, ADO Den-Haag, PEC Zwolle en Heracles Almelo) zien we een iets ander beeld en is de gemiddelde groei ruim 1,5%. De traditionele top 3 van Eredvisieclubs beslaat inmiddels bijna 50% van al deze begrotingen.

Club 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017
PSV Eindhoven 60.0 62.0 62.0 63.3 70.0
Ajax Amsterdam 62.0 65.0 65.0 65.0 70.0
Feyenoord Rotterdam 35.0 37.5 40.0 50.0 59.0
FC Twente 46.0 46.0 44.0 36.0 28.0
Vitesse 30.0 30.0 30.0 28.0 26.0
AZ 28.0 26.0 28.0 22.0 23.0
SC Heerenveen 22.5 22.0 22.0 22.0 19.0
FC Groningen 18.0 17.0 17.2 17.2 18.4
FC Utrecht 13.5 17.0 17.0 14.2 16.0
ADO Den-Haag 13.6 12.0 13.6 15.0 13.5
PEC Zwolle 7.1 9.5 9.0 11.5 12.0
N.E.C. 11.5 11.5 10.5 11.0
Heracles Almelo 8.5 8.5 9.0 10.0 11.0
Willem II 8.1 8.5 9.2 10.0
Roda JC Kerkrade 11.0 11.0 9.5 9.8
Sparta Rotterdam 9.5
Go Ahead Eagles 5.2 5.2 7.5
Excelsior 3.8 5.0 6.0
De Graafschap 6.5
Cambuur Leeuwarden 4.0 6.5 6.5
VVV-Venlo 7.5
NAC Breda 14.0 13.6 14.0
FC Dordrecht 2.1
RKC Waalwijk 4.9 4.7
Totaal 401 403 397 401 420

Jupiler League 2016-2017.
In de Jupiler League zal de financiële en sportieve strijd tussen NAC Breda (8,4 miljoen euro), die hopen op snelle promotie, omdat deze begroting volgens NAC niet vol te houden is op Juplier League niveau. De Graafschap (degradant, nu 5,4 miljoen euro) en Cambuur Leeuwarden (5,5 miljoen euro) zijn twee belangrijke concurrenten. Andere ex Eredivisie clubs als VVV Venlo, FC Dordrecht en RKC alsmede de andere Juplier teams staan op grotere afstand van NAC, De Graafschap en Cambuur.

- Data overnemen uit dit stuk mag maar wel graag even een link naar dit artikel -

3

ongeveer een maand geleden

Miljoen

Welk artikel of verhaal wil jij met de wereld delen?
Al meer dan 50.0000 mensen gebruiken Tallsay om hun artikelen, recepten en verhalen te publiceren. Publiceer vandaag nog jouw eerste artikel!
Aanmelden Over ons

Reacties (4)

1

Robin93
ongeveer een maand geleden

Interessant om het eens op een rijtje te zien. Daar gaat behoorlijk geld in om.

1

Giel Molenaar tegen Robin93
29 dagen geleden

En dan is de Eredivisie qua begrotingen bijna niks in vergelijking met bijvoorbeeld de Premier League

Robin93 tegen Giel Molenaar
28 dagen geleden

Ja dat geloof ik direct. Dat zal helemaal de bocht uitvliegen.

1

Zeewoldenaar
ongeveer een maand geleden

Goede info,

Giel Molenaar Word fan!
12 fans

129 artikelen

Notes (3)

Robin93 vindt dit goed

Zeewoldenaar vindt dit goed

Gerelateerde tags

Miljoen

Begroting

Clubs

Eredivisie

Begrotingen

Privacy
Hulp (F.A.Q.)
Misbruik
Trending
Nieuw
Privacy
Gebruikers
© Tallsay

Copyright © 2016 Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden. Tallsay.com is onderdeel van Plazilla Ltd.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert

Scroll
van geil
 van geil - dinsdag 06 september 2016 - 14:32   quote  deeplink  
Verder zijn de verschillen van de begroting uiteraard veel groter dan die van het salarisbudget voor de selectie.
En zoals hierboven aangegeven wijkt alleen het financiele dagblad af van de rest van de informatiebronnen.
Die komen allen aardig overeen.
Verder vanaf Utrecht op dit lijstje allemaal clubs die een totale begroting hebben die minder is dan ons huidig salarisbudget!!!!
Die zou nu rond de 16 miljoen zitten, M v Geel tafel van Kees.
16 miljoen is de totale begroting van Utrecht .
Alles daaronder minder en of veel minder.
Verder hebben de eerste clubs op dit lijstje onder ons n begroting van nog niet eens de helft van onze begroting , om het over de rest nog maar niet te hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 september 2016 door van geil --
Milo
 Milo - dinsdag 06 september 2016 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2016 - 11:55 schreef MMM het volgende:

[..]

Elia in goede doen wil nog weleens buitenom gaan. Maar beide wel te weinig inderdaad. Ze kunnen het wel, maar toch liever naar hun sterke been
Mootje ook :)
JanM
 JanM - dinsdag 06 september 2016 - 16:28   quote  deeplink  
Tja, als who the fuck is Giel Molenaar het schrijft ... Is dat niet dezelfde Giel Molenaar die schrijft over o.a. "Help - ik heb een verstopt oor!", "Aubergine", "Voortplanting van planten", "Alpha cursus" en "Granadilla - zoete passievrucht". Heeft echt overal verstand van!

https://tallsay.com/giel-molenaar
VVout
 VVout - dinsdag 06 september 2016 - 16:49   quote  deeplink  
Ach, ik houd me maar vast dat in Engeland ook niet de club met de ruimste begroting kampioen is geworden.
van geil
 van geil - dinsdag 06 september 2016 - 16:53   quote  deeplink  
Kan eigenlijk wel weer n slot op dit topic.
De winter komt er al weer aan.
Zag net overigens al pepernoten speculaas etc bij de AH .
Mafkezen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 september 2016 - 18:13   quote  deeplink  
Jezus de kraaien vallen dood van het dak van de hitte..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 september 2016 - 18:51   quote  deeplink  
Pepernoten zijn er al bijna een maand
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 06 september 2016 - 18:53   quote  deeplink  
Die van Bolletje zijn lekker
tomson
 tomson - dinsdag 06 september 2016 - 19:49   quote  deeplink  
chocoladepepernoten.. en dan knetterstoned met een vreetkick in bed gaan liggen.
En dan je vriendin de volgende ochtend denken dat je in het nest gescheten heb :D
windoweyes
 windoweyes - dinsdag 06 september 2016 - 20:45   quote  deeplink  
Slechte smoes inderdaad, als je knetter stoned in je bed hebt liggen schijten. :-P
van geil
 van geil - dinsdag 06 september 2016 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2016 - 18:51 schreef Stylzz het volgende:
Pepernoten zijn er al bijna een maand
En dan datgene wat ik wil dat lag er nog niet.
Dan maar naar de banketbakker.
Marsepein en borstplaat.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 september 2016 - 20:50   quote  deeplink  
Marsepein kan je t hele jaar kopen, bij de bak spullen :)
tomson
 tomson - dinsdag 06 september 2016 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2016 - 20:45 schreef windoweyes het volgende:
Slechte smoes inderdaad, als je knetter stoned in je bed hebt liggen schijten. :-P
haha... vreetkicks.. dodelijker dan je denkt :)
van geil
 van geil - dinsdag 06 september 2016 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2016 - 20:50 schreef Stylzz het volgende:
Marsepein kan je t hele jaar kopen, bij de bak spullen :)
Heb ik wel eens gezien die blokken, maar ziet er niet zo lekker uit.
Is dat wel lekker ?
van geil
 van geil - dinsdag 06 september 2016 - 20:59   quote  deeplink  
Mijn favoriet is die halve maan marsepein met n dun laagje chocolade.Verpakt als n grote toffee.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 september 2016 - 21:07   quote  deeplink  
Echte bakkersmarsepein is lekkerder

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.









0.3409259