BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
JanM
 JanM - zaterdag 24 juni 2017 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 20:41 schreef R()b het volgende:
Max Huiberts is van het ganzenbord gedonderd, 10 mil voor een back zonder enige ervaring.
#durftevragen
MMM
 MMM - zaterdag 24 juni 2017 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 19:34 schreef Stylzz het volgende:
Ik denk weer 1 van de geruchten
Deze is wel erg hardnekkig
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 20:47   quote  deeplink  
Is een visie , begrijp ik.
Persoonlijk sta ik er iets anders in, maar het kan.
Ik had liever een kwaliteit back erbij gehad (Tete). is dat niet haalbaar dan: een jeugdspeler , en v Beek is er ook nog, kan ook rechts.
@Jan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 juni 2017 door van geil --
ar
 ar - zaterdag 24 juni 2017 - 20:51   quote  deeplink  
Beek kan uitstekend rechts.
Hopen dat hij snel fit raakt.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 juni 2017 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 20:40 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Heb je misschien een beknopte samenvatting?
Of wil je gewoon iedereen een weekje van het forum hebben? :,)
haha, t is nogal lastige kost he
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 24 juni 2017 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 20:41 schreef R()b het volgende:
Max Huiberts is van het ganzenbord gedonderd, 10 mil voor een back zonder enige ervaring.
Hij heeft gelijk ,vergeet alleen dat ze over het algemeen al jaren profiteren van transfers naar Feyenoord Psv en Ajax.
Een Vincent Janssen verkopen naar de premier league is gewoon een incident.
Maar ze mogen gewoon vragen wat ze willen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 24 juni 2017 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 20:58 schreef Stylzz het volgende:

[..]

haha, t is nogal lastige kost he
Ik dacht daar ga ik even voor zitten ,maar ik moet maandag gewoon weer werken haha
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 21:05   quote  deeplink  
Als Diks komt, ben ik benieuwd of dat smal of breed gedragen wordt.
ar
 ar - zaterdag 24 juni 2017 - 21:11   quote  deeplink  
Smal diks.. wil je erover praten, van...
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 21:16   quote  deeplink  
Hahaha
R()b
 R()b - zaterdag 24 juni 2017 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 20:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk ,vergeet alleen dat ze over het algemeen al jaren profiteren van transfers naar Feyenoord Psv en Ajax.
Een Vincent Janssen verkopen naar de premier league is gewoon een incident.
Maar ze mogen gewoon vragen wat ze willen.
Ja tuurlijk je mag vragen wat je wilt, helemaal zo vroeg in de transferperiode.
Maar als je daarna in de media je verbazing uitspreekt dat topclubs maar max 5 miljoen willen betalen.
En ze betichten van een soort complot.
Beetje realistisch zijn misschien ;-)
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 21:48   quote  deeplink  
De realiteit is dat deze clubs de Nederlandse topclubs niet meer nodig hebben.
De geldzieke voetbalwereld plukt tegenwoordig uit elke uithoek spelers weg , en dat voor Nederlandse astronomische bedragen.
Dat ze daar dus gewoon aan meedoen is logisch, en Feyenoord doet er hopelijk wijselijk zelf ook aan mee qua vraagprijzen. Het is niet anders.
Uiteindelijk zal de zeepbel zich vanzelf eens opblazen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 juni 2017 door van geil --
JanM
 JanM - zaterdag 24 juni 2017 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 20:47 schreef van geil het volgende:
Is een visie , begrijp ik.
Persoonlijk sta ik er iets anders in, maar het kan.
Ik had liever een kwaliteit back erbij gehad (Tete). is dat niet haalbaar dan: een jeugdspeler , en v Beek is er ook nog, kan ook rechts.
@Jan.
Tete zou dan Nieuwkoop op de bank houden? Dat zou pas eigen jeugd killen zijn! Nogmaals, ik denk dat Nieuwkoop de beoogde opvolger van Karsdorp is en dat het dus nu de vraag is wie daarachter klaarstaat. Geen idee eerlijk gezegd of we een jeugdspeler hebben die al zo ver is, dus eentje huren met optie tot koop klinkt mij dan niet zo vreemd in de oren. Linksback is m.i. een ander verhaal als je Kongolo centraal gaat zetten. Daarvoor moet je dan wel een basiswaardige speler aantrekken!
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 24 juni 2017 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 21:59 schreef JanM het volgende:

[..]

Tete zou dan Nieuwkoop op de bank houden? Dat zou pas eigen jeugd killen zijn! Nogmaals, ik denk dat Nieuwkoop de beoogde opvolger van Karsdorp is en dat het dus nu de vraag is wie daarachter klaarstaat. Geen idee eerlijk gezegd of we een jeugdspeler hebben die al zo ver is, dus eentje huren met optie tot koop klinkt mij dan niet zo vreemd in de oren. Linksback is m.i. een ander verhaal als je Kongolo centraal gaat zetten. Daarvoor moet je dan wel een basiswaardige speler aantrekken!
dijks
R()b
 R()b - zaterdag 24 juni 2017 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 21:48 schreef van geil het volgende:
Dat ze daar dus gewoon aan meedoen is logisch, en Feyenoord doet er hopelijk wijselijk zelf ook aan mee qua vraagprijzen. Het is niet anders.

Ja natuurlijk en groot gelijk.
Alleen dan niet huilen als topclubs niet meer willen betalen dan 5 miljoen.
En deze clubs hebben ons gewoon hard nodig.
Niet elke speler wilt gelijk weg, of naar het land waar het bod vandaan komt.
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 21:59 schreef JanM het volgende:

[..]

Tete zou dan Nieuwkoop op de bank houden? Dat zou pas eigen jeugd killen zijn! Nogmaals, ik denk dat Nieuwkoop de beoogde opvolger van Karsdorp is en dat het dus nu de vraag is wie daarachter klaarstaat. Geen idee eerlijk gezegd of we een jeugdspeler hebben die al zo ver is, dus eentje huren met optie tot koop klinkt mij dan niet zo vreemd in de oren. Linksback is m.i. een ander verhaal als je Kongolo centraal gaat zetten. Daarvoor moet je dan wel een basiswaardige speler aantrekken!
Het laatste eens.
Het eerste deel, ik denk dat 2 gelijkwaardige backs voor Feyenoord een prima zaak is.
Overigens kan Nieuwkoop op diverse plaatsen spelen(dus dan heb je een multifunctionele back die je elders in kunt zetten zonder kwaliteitsverlies), en hoe is het met v Beek ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 juni 2017 door van geil --
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 22:03 schreef R()b het volgende:

[..]

Ja natuurlijk en groot gelijk.
Alleen dan niet huilen als topclubs niet meer willen betalen dan 5 miljoen.
En deze clubs hebben ons gewoon hard nodig.
Niet elke speler wilt gelijk weg, of naar het land waar het bod vandaan komt.
Eens, maar iedereen moet even wennen aan de "andere" voetbalwereld , dus wel begrijpelijk dat sputteren.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 24 juni 2017 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 21:35 schreef R()b het volgende:

[..]

Ja tuurlijk je mag vragen wat je wilt, helemaal zo vroeg in de transferperiode.
Maar als je daarna in de media je verbazing uitspreekt dat topclubs maar max 5 miljoen willen betalen.
En ze betichten van een soort complot.
Beetje realistisch zijn misschien ;-)
Ook zij moeten verkopen om te overleven. .Moet je als topclub gewoon geduld mee hebben en aan het einde transferperiode pas toeslaan.
R()b
 R()b - zaterdag 24 juni 2017 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 22:16 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ook zij moeten verkopen om te overleven. .Moet je als topclub gewoon geduld mee hebben en aan het einde transferperiode pas toeslaan.
Ze zijn een beetje blijven hangen in die Vincent Janssen transfer.
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 22:25   quote  deeplink  
Dat hebben ze gewoon prima gedaan.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 juni 2017 - 22:28   quote  deeplink  
Die Martina is transfervrij bij Southampton
Is dat wat?
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 22:29   quote  deeplink  
De enige manier om je als Nederland te wapenen tegen de geldziekte ,is collectief de prijs enorm opdrijven.
R()b
 R()b - zaterdag 24 juni 2017 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 22:29 schreef van geil het volgende:
De enige manier om je als Nederland te wapenen tegen de geldziekte ,is collectief de prijs enorm opdrijven.
Precies, Boetius is na het tekenen van zijn contract gelijk minimaal 17,5 miljoen waard.
MvG weer lekker bezig. ;)
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 22:47   quote  deeplink  
Hahaha , precies
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 22:49   quote  deeplink  
Overigens om misverstanden te voorkomen , Martin gaat echt niet over de boekhouding.
Zijn handelen heeft daar invloed op uiteraard maar dat dient bewaakt te worden door accountants .
JanM
 JanM - zaterdag 24 juni 2017 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 22:03 schreef van geil het volgende:

[..]

Het laatste eens.
Het eerste deel, ik denk dat 2 gelijkwaardige backs voor Feyenoord een prima zaak is.
Overigens kan Nieuwkoop op diverse plaatsen spelen(dus dan heb je een multifunctionele back die je elders in kunt zetten zonder kwaliteitsverlies), en hoe is het met v Beek ?
Van Beek kan daar spelen, maar ik hoop dat hij het Botteghin moeilijk gaat maken zodra fit! En Nieuwkoop maakt m.i. weinig kans op het middenveld ...
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 23:03   quote  deeplink  
Als er wat bijkomt voor het middenveld. Eens.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 juni 2017 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 21:11 schreef ar het volgende:
Smal diks.. wil je erover praten, van...
d:-))
JanM
 JanM - zaterdag 24 juni 2017 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 22:02 schreef CobusIII het volgende:

[..]

dijks
Diks en Dijks lijkt me een beetje te veel van het goede, plus dat Dijks m.i. niet voldoende kwaliteit heeft om bij ons basis te staan!

@Stylzz: die Martina ken ik niet
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 23:10   quote  deeplink  
Diks en Dijks , hahahahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 juni 2017 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 20:40 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Heb je misschien een beknopte samenvatting?
Of wil je gewoon iedereen een weekje van het forum hebben? :,)
Komt er op neer dat deze student voor zijn bachelorscriptie heeft onderzocht of de gehanteerde methodiek door de BVO (Ajax) in dit geval, en de waardering van spelers op de balans representatief is voor de daadwerkelijke waarde van deze spelers.

Dus kortgezegd, wat is een speler waard en voor hoeveel staat ie in de boeken? Ajax zet ze voor kostprijs in de boeken. Dus wat ze aan een spelert hebben uitgegeven aan transfergelden/tekengelden. Dat bedrag wordt vervolgens lineiar afgeschreven over de looptijd van het contract. Kortom aan het eind zijn ze 0 waard, simpelweg omdat ze dan transfervrij zijn. Ook kunnen er bijzondere waardeverminderingen zijn. Als een speler voortijdig vertrekt, komt het nog openstaande waarde ten laste gelegd van de winst en verliesrekening (wat simpelweg de jaarlijkse opbrengsten en kosten zijn). Vervolgens gaat de student zelf de waarde van de spelers berekenen en concludeert hij dat hun daadwerkelijke waardes hoger zijn dan die in de boeken staan.

Over huurspelers zie ik niet zoveel staan, je kan argumenteren dat aangezien ze nog bij een andere club onder contract staan, dat hun waarde alleen daar in de boeken 'geactiveerd' wordt (activa van een bedrijf is het geheel aan bezitting uitgedrukt in geld). Of dat ze bij beide clubs in de boeken staat en dat de huursom, voor welk bedrag de spelers neem ik gemakshalve dan maar aan 'geactiveerd' in 1 jaar tijd (de looptijd van het huurcontract) wordt afgeschreven. Ik weet eerlijk gezegd niet wat gebruikelijk is en zie het zo gauw ook niet staan.

Bovenstaande samenvatting is wat relevant is aan de scriptie denk ik. Overigens, is de kwaliteit van de scriptie niet al te best, gebruikte methodiek is ondoorzichting, hij heeft zo lijkt het wat getallen uit de lucht geplukt om de reëele waarde van de spelers te bepalen, maar hoe hij daar aan gekomen is... Zijn bronvermelding is onvolledig. Hij gebruikt nog net geen 'www.google.nl'. Maar het is niet veel beter dan dat. Hij gebruikt wel wikipedia als bron wat echt een doodzonde is voor ieder zichzelf respecterende student. En ik heb een tweede scriptie gevonden die praktisch hetzelfde is, maar geschreven is door een andere student en andere begeleider, maar wel van dezelfde opleiding ook aan de Erasmus. Ik wil geen voorbarige conclusies trekken, maar het is wel heel opvallend. Maar goed, kan me nauwelijks voorstellen dat deze scriptie(s) zo geaccepteerd zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 juni 2017 - 23:15   quote  deeplink  
Dit is overigens die tweede scriptie:

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0ahUKEwiElPi2sNfUAhWQKFAKHeJiBXoQFgg8MAQ&url=https%3A%2F%2Fthesis.eur.nl%2Fpub%2F5938%2FB552-Beslic_298017.docx&usg=AFQjCNHtH6mmemmzeSdNdaORLrkkOLsGrw
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 juni 2017 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 23:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dus kortgezegd,..
d:-))
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 juni 2017 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 23:16 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

d:-))
hahaha, ik heb mijn best gedaan ;)
JanM
 JanM - zaterdag 24 juni 2017 - 23:22   quote  deeplink  
Is iets voor controllers en accountants. Not my cup of tea ...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 juni 2017 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 23:22 schreef JanM het volgende:
Is iets voor controllers en accountants. Not my cup of tea ...
Ik heb het geprobeerd een beetje in toegankelijke taal uit te leggen, als je wilt kan ik of iemand anders nog een en ander verder toelichten.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 juni 2017 - 23:28   quote  deeplink  
Kansloos T..
JanM
 JanM - zaterdag 24 juni 2017 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 23:26 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd een beetje in toegankelijke taal uit te leggen, als je wilt kan ik of iemand anders nog een en ander verder toelichten.
Graag, liefst iemand die weet hoe het er in voetballand aan toe gaat!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 juni 2017 - 23:30   quote  deeplink  
Bluffert..!!
van geil
 van geil - zaterdag 24 juni 2017 - 23:30   quote  deeplink  
Heb je genoeg verlof dagen Jan?
Dat duurt een jaar of 7 gemiddeld.
JanM
 JanM - zaterdag 24 juni 2017 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 23:30 schreef RenatoBos het volgende:
Bluffert..!!
Hahaha, serieus hè ik wilde er achteraan typen "niet BlufferT" maar vond dat niet aardig!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 juni 2017 - 23:34   quote  deeplink  
En niet slim ook Jan..verrijk je..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 juni 2017 - 23:39   quote  deeplink  
Spelers, worden niet als gewoon personeel gezien, omdat zij niet zomaar op elke willekeurig moment (al dan niet met inachtnemening van opzegtermijn) kunnen vertrekken. Dat betekent dat zij kunnen 'geactiveerd' worden. Dan word je als speler onderdeel van het vermogen van het bedrijf. Onderdeel van de 'activa'. En voor de duidelijkheid:

Eigen vermogen = activa - schulden

De wijze waarop deze spelers 'geactiveerd' moeten worden is hetgeen de student onderzocht. Neem je de kostprijs (wat de gemaakte kosten zijn bij het ingaan van het contract) of gebruik je de reële prijs (wat een dynamisch bedrag is, je maakt dan op bepaalde momenten, laten we gemakshalve zeggen, jaarlijks, een inschatting van de waarde van de speler op dat moment). De student zegt dat Ajax de eerste methode gebruikt, maar dat die minder betrouwbaar als graadmeter voor de daadwerkelijk waarde van de speler, dan de tweede methode. In werkelijkheid stelt ie dat de spelers zo'n 3x zoveel waard zijn.
Stylzz
 Stylzz - zondag 25 juni 2017 - 08:33   quote  deeplink  
Als ik de jaarrekening van Feyenoord goed lees, staan de vergoedingssommen van de spelers op de balans voor de looptijd van het contract.
quote:

De gemiddelde afschrijvingstermijn van de vergoedingssommen is drie jaar. De resterende looptijd van de
vergoedingssommen varieert van één tot en met vijf jaar.
Dus dan schrijven ze de spelers af over de looptijd van het contract?

Dit soort dingen zijn echt niet mijn ding. Ik heb meer verstand van informatiebeveiliging :P
Stylzz
 Stylzz - zondag 25 juni 2017 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 23:09 schreef JanM het volgende:

[..]

Diks en Dijks lijkt me een beetje te veel van het goede, plus dat Dijks m.i. niet voldoende kwaliteit heeft om bij ons basis te staan!

@Stylzz: die Martina ken ik niet
van geil
 van geil - zondag 25 juni 2017 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 08:33 schreef Stylzz het volgende:
Als ik de jaarrekening van Feyenoord goed lees, staan de vergoedingssommen van de spelers op de balans voor de looptijd van het contract.

[..]

Dus dan schrijven ze de spelers af over de looptijd van het contract?

Dit soort dingen zijn echt niet mijn ding. Ik heb meer verstand van informatiebeveiliging :P
Als je hiermee refereert aan mijn quotes dan heb je het of niet goed gelezen en of begrepen.
Ik zeg dat financiële instellingen peilen naar afschrijvingstrends . (trend is jaren)
Het gaat in deze dus altijd om de totale bedragen.
edjoe
 edjoe - zondag 25 juni 2017 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 juni 2017 - 19:28 schreef MMM het volgende:
Ik vind Berghuis meer prioriteit dan Amrabat
Zeker weten. Komt nog bij dat wanneer je Amrabat haalt, je om de twee jaar 2/3 van je middenveld in januari kwijt bent door de Africa Cup (Amrabat en Al Ahmadi).
analist
 analist - zondag 25 juni 2017 - 09:29   quote  deeplink  
Feijenoord gaat terug naar een club op C-niveau. Qua transfers tot nu toe Boetius en mogelijk Diks, slechter kan het niet Martin.
Dirk kan nog veel betekenen voor de club, maar als er mensen zijn die denken, dat hij wel even directeur kan worden, dan ziet het er toch echt wel triest uit. Zal toch eerst een studie moeten volgen en begeleid moeten worden. Maar ja, we zijn terecht kampioen geworden, dus gaan we nu maar weer aanrommelen, zodat alles teniet wordt gedaan.
Stylzz
 Stylzz - zondag 25 juni 2017 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 09:21 schreef van geil het volgende:

[..]

Als je hiermee refereert aan mijn quotes dan heb je het of niet goed gelezen en of begrepen.
Ik zeg dat financiële instellingen peilen naar afschrijvingstrends . (trend is jaren)
Het gaat in deze dus altijd om de totale bedragen.
Nee, ik had de jaarrekening van 2015/2016 er even bij gepakt, hoe t daar in vermeld stond.
piet de paler
 piet de paler - zondag 25 juni 2017 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 09:29 schreef analist het volgende:
Feijenoord gaat terug naar een club op C-niveau. Qua transfers tot nu toe Boetius en mogelijk Diks, slechter kan het niet Martin.
Dirk kan nog veel betekenen voor de club, maar als er mensen zijn die denken, dat hij wel even directeur kan worden, dan ziet het er toch echt wel triest uit. Zal toch eerst een studie moeten volgen en begeleid moeten worden. Maar ja, we zijn terecht kampioen geworden, dus gaan we nu maar weer aanrommelen, zodat alles teniet wordt gedaan.
Wacht even met je kritiek, feyenoord moest het verleden seizoen hebben van teamgeest, en vechters mentaliteit. Er waren mensen met kwaliteit maar meestal was dat niet de hele wedstrijd. Ik wacht even af met wat te roepen. Elke ploeg heeft het na het behalen van de landstitel het seizoen er na moeilijk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.









0.4010891