BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
legrande
 legrande - vrijdag 25 juli 2014 - 19:43   quote  deeplink  
Volgens mij waren de eerste groen van kleur.
broer van Ted
 broer van Ted - vrijdag 25 juli 2014 - 20:14   quote  deeplink  
Er waren er pssstt die gaven stiekum de suppoost een rijksdaalder en liepen door . Onze vechtende suppoost HARRY . Wereldgozer toch! Vak S had geen SK dus ik had vak P maar altijd naar vak S . En ja van karton niets geen plastic .Er zal bij m,n ouders nog wel een doosje ergens staan met m,n oude kaartjes geroofde sjaaltjes e.d . Vlag van Benfica !
legrande
 legrande - vrijdag 25 juli 2014 - 20:25   quote  deeplink  
Ja die rijksdaalder deed wonderen. Ik had al een seizoenkaart in het jaar dat ze de europacup 1 wonnen. Waanzinnig je mocht ale rondes op je kaart. Legia ac milaan ut arad dacht ik en reijkjavic. Kan zijn dat ik een jaar door elkaar haal. Maar die wedstrijd tegen de heersende europacuphouder Milan. Ik heb dat singletje nog van Theo Koman. Hij dook als een snoek(van Hanegem) en Jansen verhey een schot over nee hij zit er in. Ik zit nu met kippenvel te tikken. Wat een feest was dat. Was helaas te jong en geen geld om mee te gaan naar Milaan tegen Celtic.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 25 juli 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 17:32 schreef moa het volgende:

[..]

Ik denk dat we tegen Besiktas wel een goede kans hebben (50/50%) ik denk alleen dat we in de ronde daarna gewoon te weinig kwaliteit en ervaring hebben.

(We moeten na Besiktas nog een kwalificatie ronde door)
Sterker nog, bij de Bookmakers zijn we licht favoriet om de volgende ronde te bereiken. En mocht dat niet lukken dan bestaat de kans dat clubs als Saint-Etienne en Dynamo Moskou nog opschuiven en toch geplaatst zijn. Die ontloop ik liever. Bij de rest is Feyenoord beslist favoriet.
broer van Ted
 broer van Ted - vrijdag 25 juli 2014 - 21:25   quote  deeplink  
Idem dito , op m,n 23/24 weing uitwedstrijden meer bezocht . Ik ben geen arbeiders jongen en het vechten werd te heftig ik werd bang!
Een aantal keren achteraf : waar ben ik mee bezig . Ik was van mening dat we werden uitgedaagt 020 voorop . Kwamen bij Haarlem vervelend doen achteraf klijkt het penoze van A,dam noir te zijn geweest. Tjezus tegen jochies als ons toen . Een verkeerd woord en je lag plat net zo makkelijk !
Ik snap onze supporters wel denk ik . Ik keur geweld af .
daan limbos
 daan limbos - vrijdag 25 juli 2014 - 22:29   quote  deeplink  
Als je van iemand houdt mag je die persoon best laten merken als je het niet met hem/haar eens bent en soms kunnen er dan wel eens harde woorden vallen. Mijn moeder zaliger zei altijd: waar het nooit eens waait daar stinkt het. De mensen die het dus niet altijd met Gudde en van Geel eens zijn zijn bepaald geen verraders of succes-supporters. Liefde voor je club kan aanleiding zijn je soms wat onvriendelijk over de beleidmakers uit te laten. Als ze dat, al dan niet terecht doen, mag je aannemen dat ze het uit liefde voor Feyenoord doen omdat naar hun inzicht de club weer een jaar (of meer) achter de feiten (en 020) aan gaat hollen.
moa
 moa - vrijdag 25 juli 2014 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 22:29 schreef daan limbos het volgende:
Als je van iemand houdt mag je die persoon best laten merken als je het niet met hem/haar eens bent en soms kunnen er dan wel eens harde woorden vallen. Mijn moeder zaliger zei altijd: waar het nooit eens waait daar stinkt het. De mensen die het dus niet altijd met Gudde en van Geel eens zijn zijn bepaald geen verraders of succes-supporters. Liefde voor je club kan aanleiding zijn je soms wat onvriendelijk over de beleidmakers uit te laten. Als ze dat, al dan niet terecht doen, mag je aannemen dat ze het uit liefde voor Feyenoord doen omdat naar hun inzicht de club weer een jaar (of meer) achter de feiten (en 020) aan gaat hollen.
Er ligt wel een behoorlijk nuance verschil tussen een partner of een supporter van iets/iemand zijn. Neemt niet weg dat je gerust kritisch mag zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 22:29 schreef daan limbos het volgende:
Dan zal ik mijn vrouw toch maar eens vragen een rok te dragen ipv een strakke broek..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 25 juli 2014 - 23:00   quote  deeplink  
25-07-2014 | 'Feyenoord wil 19-jarig Argentijns talent Villalba'
Feyenoord is in gesprek met San Lorenzo over een mogelijke transfer van Héctor Daniel Villalba. De 19-jarige Argentijnse spits zou een transferclausule van 3,5 miljoen dollar in zijn contract, dat nog één jaar doorloopt, hebben staan. (Argentijnse media)
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 25 juli 2014 - 23:05   quote  deeplink  
Kan.
Barabas
 Barabas - vrijdag 25 juli 2014 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 21:22 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Sterker nog, bij de Bookmakers zijn we licht favoriet om de volgende ronde te bereiken. En mocht dat niet lukken dan bestaat de kans dat clubs als Saint-Etienne en Dynamo Moskou nog opschuiven en toch geplaatst zijn. Die ontloop ik liever. Bij de rest is Feyenoord beslist favoriet.
Ik geloof niet dat die bookmakers verstand van voetbal hebben, maar wel verstand van geld en gokken.... Ik gok dat ze de plank misslaan. Zonder goede spits vliegen wij eruit tegen Besiktas.
Sensi
 Sensi - vrijdag 25 juli 2014 - 23:12   quote  deeplink  

Gerucht of niet, ik word altijd nieuwsgierig. Ziet er niet slecht uit..
legrande
 legrande - vrijdag 25 juli 2014 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 22:52 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dan zal ik mijn vrouw toch maar eens vragen een rok te dragen ipv een strakke broek..
Haha altijd gedacht Renato dat jij een vrouw was hahahah. Zo zie je iedereen kan zich vergissen.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:00 schreef Stylzz het volgende:
Feyenoord is in gesprek met San Lorenzo over een mogelijke transfer van Héctor Daniel Villalba. De 19-jarige Argentijnse spits zou een transferclausule van 3,5 miljoen dollar in zijn contract, dat nog één jaar doorloopt, hebben staan. (Argentijnse media)
Tito..

3651_hector_daniel_villalba.jpg

Villalba komt uit de jeugdacademie van CA San Lorenzo de Almagro. Hij debuteerde in 2012 in de Argentijnse Primera División. Hij scoorde reeds 5 doelpunten uit 28 competitiewedstrijden voor de club uit Buenos Aires.

http://youtu.be/93GiWY6ZFk8
http://youtu.be/-iejTYWdj0k
http://youtu.be/nXnCNx4o_wI
http://youtu.be/P1dRiVczyYA

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door RenatoBos --
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 25 juli 2014 - 23:16   quote  deeplink  
Als het maar niet op basis van een dvdtje is...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:13 schreef legrande het volgende:

[..]

Haha altijd gedacht Renato dat jij een vrouw was hahahah. Zo zie je iedereen kan zich vergissen.
Euhm kun jij wel begrijpend lezen..d:-)
Een dan had ik wel Renate geheten man..

RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 23:19   quote  deeplink  
Kan wel een aardig balletje trappen die gozert..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 25 juli 2014 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:18 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Euhm kun jij wel begrijpend lezen..d:-)
Een dan had ik wel Renate geheten man..
Eens met Renate.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:24 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Eens met Renate.
Bâtard..
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 25 juli 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:00 schreef Stylzz het volgende:
Is het toch weer uitgelekt ... Het zal eens niet zo zijn
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 25 juli 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:09 schreef Barabas het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat die bookmakers verstand van voetbal hebben, maar wel verstand van geld en gokken.... Ik gok dat ze de plank misslaan. Zonder goede spits vliegen wij eruit tegen Besiktas.
Ik denk dat Bookies niet anders kunnen dan voetbal nauwkeurig te analyseren. Bij het aanbieden van onvoordelige weddenschappen (voor hunzelf) verliezen ze immers geld.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 25 juli 2014 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:28 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Moet eerst maar es waar blijken te zijn. Of was dit een van die spelers waar jij op doelde?

Trouwens Boulahrouz bleef wel onder de radar totdat hij er was...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 juli 2014 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:28 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Bladiebla, makkelijk lullen jij zo..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 25 juli 2014 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:29 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Moet eerst maar es waar blijken te zijn. Of was dit een van die spelers waar jij op doelde?

Trouwens Boulahrouz bleef wel onder de radar totdat hij er was...
Idd knap staaltje van van Geel.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 25 juli 2014 - 23:41   quote  deeplink  
Villalba podría dejar San Lorenzo

El atacante de San Lorenzo Héctor Tito Villalba podría estar jugando sus últimos partidos en la institución ya que uno de los clubes grandes de Holanda posó los ojos en él y hará una oferta en las próximas horas.
Según pudo averiguar la agencia NA, emisarios del Feyenoord se reunieron con el presidente Matías Lammens y quedaron en enviar una propuesta formal por el delantero.
Si bien no trascendieron cifras de manera oficial, hay una condición que hace muy viable la operación: los holandeses están dispuestos a dejarlo hasta que finalice la Copa Libertadores. Villalba, que mañana cumple 21 años, es titular en el esquema del entrenador Edgardo Bauza y perder al futbolista para lo que resta del torneo continental sería un grave problema. Tito tiene contrato hasta junio de 2015 y si bien San Lorenzo quiere extender el vínculo desde hace varios meses, nunca se pudo llegar a un acuerdo con su representante y a un año de la libertad de acción transferirlo es una opción que se evalúa seriamente.

http://www.ciudadanodiario.com.ar/?p=5451

-----------
(Automatische vertaling)

Villalba kon verlaten San Lorenzo

De aanvaller van San Lorenzo Héctor "Tito" Villalba hun laatste wedstrijden in de instelling omdat een van de grote Nederlandse clubs gelegd ogen op het zou kunnen spelen en een voorstel zal doen in de komende uren.
U kon het Agentschap NA, ontdek afgezanten van de Feyenoord een ontmoeting met de Voorzitter Matías Lammens en een formeel voorstel door het front werden gestuurd.
Hoewel er geen cijfers officieel waren, er is een aandoening waardoor de operatie zeer levensvatbaar: de Nederlanders zijn bereid te verlaten tot het einde van de Copa Libertadores. Villalba, die morgen 21 jaar oud is, is een taak op het schema van coach Edgardo Bauza en verliezen voetbal waarvoor aftrekken van de continentale toernooi zou een ernstig probleem. "Tito" heeft een contract tot en met juni 2015 en hoewel San Lorenzo wil uit te breiden van de koppeling van enkele maanden geleden, nooit kon worden bereikt een overeenkomst met haar vertegenwoordiger en een jaar van de vrijheid van actie overdracht is een optie die serieus wordt geëvalueerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door T-FeYeN00rD --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 25 juli 2014 - 23:55   quote  deeplink  
Volgens de Argentijnen is zeer snel aan de bal.

Zoiets:

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2014 door T-FeYeN00rD --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 25 juli 2014 - 23:58   quote  deeplink  
Mochten de berichten kloppen, dan zou hij blijven tot de finale van de Copa Libertadores (waar San Lorenzo zo goed als zeker voor geplaatst is). Die finalewedstrijden zijn 6 en 13 augustus.
freduc
 freduc - zaterdag 26 juli 2014 - 00:02   quote  deeplink  
toppertje , ik hoop dat het gaat lukken , en goed gescout , doe je best v geel
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 - 23:55 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Volgens de Argentijnen is zeer snel aan de bal.

Zoiets: [ filmpje ]
Hey die heb ik al eerder gezien d:-)))))
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:02 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hey die heb ik al eerder gezien d:-)))))
hehehe, is een ander filmpje! ;)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:04   quote  deeplink  
Hij is trouwens linksvoetig en kan eventueel ook op links en rechtsbuiten uit de voeten.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:03 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

hehehe, is een ander filmpje! ;)
Euhm nee hoor, heb je niet goed gekeken..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Hij is trouwens linksvoetig en kan eventueel ook op links en rechtsbuiten uit de voeten.
Klinkt allemaal positief T..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:16   quote  deeplink  
Maandag zou er een formeel bod uitgebracht worden op Villalba.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:17   quote  deeplink  
Er wordt gesproken van een transferclausule à 3,5 miljoen peso in zijn contract bij San Lorenzo, dat nog een jaar loopt. Omgerekend van de Argentijnse peso naar de euro zou dat inhouden dat Feyenoord zon 320.000 euro op tafel moet leggen om Villalba over te kunnen nemen..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:19   quote  deeplink  
Das een ander bedrag dan 3,5 miljoen dollar
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:19   quote  deeplink  
Dat stond in Voetbalzone..
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=220352&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Dat zou helemaal een koopie zijn..d:-)))

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 juli 2014 door RenatoBos --
moa
 moa - zaterdag 26 juli 2014 - 00:28   quote  deeplink  
54 wedstrijden, 7 doelpunten, 8 assists...

Neem aan dat dit niet onze nieuwe spits wordt, hooguit een extra optie voor de vleugel.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:19 schreef RenatoBos het volgende:
Das een ander bedrag dan 3,5 miljoen dollar
Argentijnse media melden dollar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 juli 2014 door T-FeYeN00rD --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:28 schreef moa het volgende:

Neem aan dat dit niet onze nieuwe spits wordt, hooguit een extra optie voor de vleugel.
Dachten we bij Pelle ook toch..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:14 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Euhm nee hoor, heb je niet goed gekeken..d:-)
Nee jij! Mijn filmpje is 4,5 minuut die ander 6,5...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:30 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Argentijnse media melden dollar.
Klopt, ga er ook maar vanuit dat Voetbalzone ernaast zit, zou wel een heel laag bedrag zijn..
Alhoewel Argentijnen ook niet altijd te vertrouwen zijn toch d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:31 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Nee jij! Mijn filmpje is 4,5 minuut die ander 6,5...
Ghehe die van 'mij 'is toch echt ook 4,5 minuten d:-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 juli 2014 door RenatoBos --
moa
 moa - zaterdag 26 juli 2014 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:30 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dachten we bij Pelle ook toch..
Ja helemaal mee eens, maar gezien het type speler dat hij is verwacht ik hem eerder op de flank. Hij is wel erg snel, goede actie, weinig lengte etc..

Denk dat er voor de spits positie wel weer een kopsterke afmaker zal komen, een type zoals Pelle of Dost.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:28 schreef moa het volgende:

In totaal 2617 minuten (van de maximaal 54*90=4860 minuten). Dus hij speelt in die wedstrijden die hij speelt gemiddeld ongeveer slechts de helft van de tijd mee. En in die wedstrijden die hij speelt maakt hij ongeveer elke 180 minuten een goal of assist. Is zeker niet slecht voor zijn leeftijd. Dat is verglijkbaar met wat Castaignos bij ons liep.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 26 juli 2014 - 00:38   quote  deeplink  
Daar kan ik me ook wel in vinden, lang is ie niet..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:34 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ghehe die van 'mij 'is toch echt ook 4,5 minuten d:-)
pff, nu zie ik het pas.. ;)

Ik keek naar dat filmpje van Sensi!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:32 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Klopt, ga er ook maar vanuit dat Voetbalzone ernaast zit, zou wel een heel laag bedrag zijn..
Alhoewel Argentijnen ook niet altijd te vertrouwen zijn toch d:-)
hehehe
moa
 moa - zaterdag 26 juli 2014 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:37 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

In totaal 2617 minuten (van de maximaal 54*90=4860 minuten). Dus hij speelt in die wedstrijden die hij speelt gemiddeld ongeveer slechts de helft van de tijd mee. En in die wedstrijden die hij speelt maakt hij ongeveer elke 180 minuten een goal of assist. Is zeker niet slecht voor zijn leeftijd. Dat is verglijkbaar met wat Castaignos bij ons liep.
Heb je helemaal gelijk in, ik zal hem ook niet alleen daar op beoordelen, het zou me alleen wel verbazen als er ineens zo'n andere visie zou zijn over het invullen van de spits positie.

Om die reden verwacht ik nog steeds een echte afmaker, fysiek sterk, goede lengte, goede kopper, balletje kunnen aannemen en breed leggen of kaatsen..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 juli 2014 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 juli 2014 - 00:42 schreef moa het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, ik zal hem ook niet alleen daar op beoordelen, het zou me alleen wel verbazen als er ineens zo'n andere visie zou zijn over het invullen van de spits positie.

Om die reden verwacht ik nog steeds een echte afmaker, fysiek sterk, goede lengte, goede kopper, balletje kunnen aannemen en breed leggen of kaatsen..
Ben ik met je eens. Deze speler lijkt - mits hij echt in de belangstelling van Feyenoord staat - ons vooral meer opties te moeten verschaffen. Laten we zeggen de opvolger van Armenteros (hopelijk wel een betere speler). Met zijn type erbij is Rutten veel rijker in zijn opties qua spelwijze. Het type speler wat Villalba is, zou wat mij betreft ideaal zijn om erbij te hebben. Stel dat daarnaast Dost zou komen dan is onze voorhoede in ieder geval op niveau.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

0.0620739