|
|
remco k
|
|
|
Nu alles achter de rug is wat betreft transfers kunnen we eindelijk verder en het seizoen gaat nu echt beginnen.
Wie zie jij het liefst op welke positie spelen en waarom. Misschien leuk om er bij aan te geven welke spelers je er ook echt daadwerkelijk opgesteld ziet worden door de Boer en welke echt je eigen mening is..
GK: Vermeer, simpelweg omdat ie goed is, maakt inderdaad weleens een foutje, maar 3 landstitels op rij en daadwerkelijk ook beter geworden, geen reden voor het wisselen. Al hijgt Cilissen wel degelijk in zijn nek, ook als hij zou spelen heb ik daar geen enkele moeite mee, voorlopig echter de lichte voorkeur voor Vermeer.
RB van Rhijn als eerste optie, al is daar wel erg veel twijfel over bij mij, Ligeon zit er echt heel dicht tegenaan, en van Rhijn moet echt snel zijn vorm hervinden, anders denk ik niet dat het einde van het seizoen gehaald wordt als basisspeler.
RCV Veltman, heeft op mij een goede indruk gemaakt, voorlopig acht ik hem het verst van de mensen die hier kunnen spelen, als hij terug is van zijn blessure denk ik dat ie daar gaat spelen. vd Hoorn zal er dadelijk erg dich tegenaan zitten, ook hier weet ik niet zeker te stellen dat Veltman de eerste man gaat worden.
LCV Moisander, voorlopig zonder twijfel, ook Denswill komt eraan. Beiden gewoon erg goed.
LB Blind.Door de blessure van Blind kan het maar zo zijn dat Boilesen hier blijft spelen, al kan die het eerste half jaar geen 3 wedstrijden per week aan.. Daarom nu Blind.
CVM Poulsen, persoonlijk hoop ik op Bazoer, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren, ik had er wel mee kunnen leven dat er een jonge talentvolle speler speelt die her en der zijn foutjes nog wel zal maken.
RAM de Jong. Zonder enige twijfel, gewoon onze aanvoerder en dat doet ie naar mijn mening prima.
LAM Serrero of Duarte, houd persoonlijk van beide type spelers en vind het wel jammer dat ze niet samen kunnen spelen, kan dus nog niet kiezen.
RS Bojan, zonder twijfel denk ik dat ie nog erg belangrijk gaat worden voor dit elftal.
SP Hoessen, Siggie vond ik prima in het aantal goals, de Boer wil echter meer zien van zijn spits en ik denk dan ook dat Hoessen uiteindelijk meer talent heeft en beter in het systeem past.
LS Fischer, naar mijn mening een van onze grootste talenten, begeerd door veel grote clubs en verstandig gekozen bij Ajax te blijven.
Daarnaast denk ik dat jongens als Andersen heel dicht tegen het elftal aan zitten. Ook heb ik het gevoel dat de Boer nog wat verwacht van Sana. ben erg benieuwd of hij dit gaat laten zien.
Benieuwd naar jullie beste 11.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=195949&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Het vertrek van Christian Eriksen naar Tottenham Hotspur is voor Ajax een zware aderlating. De club uit Amsterdam haalde Lerin Duarte als vervanger, maar hij is zeker niet de enige speler die op die positie uit de voeten kan. Ook Thulani Serero, Lasse Schone en eventueel Lucas Andersen zijn wat Frank de Boer betreft een optie. / "Uiteraard Duarte, Thulani Serero en ik denk ook Schöne", verzekert De Boer via de officiële kanalen van Ajax. "Ik denk zelfs dat Andersen daar kan spelen, in de toekomst zeker." De Boer wil Viktor Fischer en Bojan Krkic liever geen 'Eriksen-rol' laten vervullen, al heeft de Deen daar volgens de trainer wel aanleg voor. "Ik laat ze liever op de vleugels spelen, al denk ik dat Viktor eventueel ook die positie kan invullen. Ik denk echter dat hij daar op dit moment nog niet klaar voor is", stelt De Boer. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Niet echt verassend je opstelling, lijkt mij interessant wie er komt voor spelers die geblesseerd geschorst zijn. Dan moeten we tamelijk onbekende jeugdige spelers gaan inpassen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
-------Cilissen------ Ligeon-Rhijn--Moisander--Boilissen ------Bazoer--- De Jong---Duarte Andersen--Bojan--Fischer
Ligeon back heeft een betere actie voorzet dan van Rhijn die kan zich in het centrum concentreren op verdedigen. De rest is puur op potentie gebaseerd gooi de talenten er maar in kunnen we gelijk zien waar we staan het loopt nu toch niet! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Poulsen kan ook geen 3 wedstrijden per week spelen. Schone of bazoer gaan hem dan vervangen. Bazoer is niet voor niks ingescheven voor de cl. Terwijl dat niet eens hoeft omdat hij 16 is.
Vermeer lijkt mij de beste doelman. Hij moet enkel niet zulke blunders gaan maken anders wil ik cillisen zien voor een lange tijd.
Moisander staat vast. Wie assisteert hem? Van de hoorn, veltman of denswil. Dit is mij om het even. Ik heb te weinig gezien voor een lange tijd om daar een oordeel te geven. Boillisen of blind. Ja lijkt mij dat blind speelt omdat boilisen niet alles kan spelen. Elke keer een ander is ook niet goed. Laat boilisen lekker in jupilier league aan zijn wedtrijden komen. Zal nu spelen omdat blind geblesseerd is. Van rhijn of ligeon. Vond ik al niks. Begon goed als vervanger van vanderwiel. Dat had meer met vanderwiel te maken dan met hem. Vind hem nu niet sterk spelen. Krediet heeft hij niet veel, raakt wel op als hij niet verbeterd. Maar of ligeon beter is, daarvoor graag meer wedstrijden van zien om daar een ordeel over te geven.
Poulsen zal niet alles gaan spelen. Dat trekt hij niet. Dus schone of bazoer of nog iemand anders, zal hem vervangen. De jong staat vast op het mid als tenmiste de spits positie gevuld is. Duarte, serero zullen op de positie gaan spelen van eriksen. Ook weinig van gezien om een oordeel over te geven.
Aanval is toch wel ons zorgkindje gebleven. Fisher en bojan zitten niet lekker in hun vel. Daardoor zwemt siggie in het rond op een groot stuk eiland. Ik vind de tackiek van dat de buitenspelers naar binnen trekken echt volstrekte onzin. Het is voor de aanvallende partij het moeilijkst om te scoren en voor de verdigende parij het makkelijkst. Beter is dat vanaf de zijkant gewoon een voorzet komt en het liefst van een rechts of linksbuiten |
|
|
|
|
Noordkoreavangaal
|
|
|
Castillion in het hart van de verdediging |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2013 - 14:08 schreef Hummel10 het volgende:-------Cilissen------ Ligeon-Rhijn--Moisander--Boilissen ------Bazoer--- De Jong---Duarte Andersen--Bojan--Fischer Ligeon back heeft een betere actie voorzet dan van Rhijn die kan zich in het centrum concentreren op verdedigen. De rest is puur op potentie gebaseerd gooi de talenten er maar in kunnen we gelijk zien waar we staan het loopt nu toch niet! als we van Rhijn in het centrum zetten raken we al onze kopkracht kwijt en het zou dom zijn. we hebben daar gewoon van der Hoorn en Denswil die daar allebei meer potentie hebben, daarbij is van Rhijn verdedigend gewoon erg zwak. Ligeon moet op back een kans krijgen ben ik wel met je eens.
daarnaast zou ik eerder Hoesen in de spits proberen dan Bojan, en Andersen op rechts ben ik voor de rest met je eens. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Doel Cillissen techn.beter in de lucht sterker en veel meer rust in het doel/Vermeer goede vervanger RB .van Rhijn heeft een wat mindere periode gehad speelt te behoudend dus te veel terug op Vermeer, moet weer meer zelfvertrouwen krijgen,als dat te lang duurt dan Ligeon een kans geven. Centrum indien Veltman blessure vrij is dan is hij nummer 1 omdat hij techn/opbouwend een prima speler is met rust in zijn spel uiteraard samen met Moisander en als vervanger Denswil als tweede man achter Moisander die op dit moment prima is. LB Blind deed het prima en Boilissen als tweede is nog niet op wedstrijd niveau,maar wordt een v/d beste denk ik. RM de Jong is oke als tweede Schone . CVM Poulsen soms perfect soms zeer matig / Bazoer er dicht tegen aan een topper in wording. LM Duarte/Serero kan nog geen keus maken .Al zou ik ook graag is Bojan achter de voorhoede zien, op het middenveld alleen zal hij met het mee verdedigen niet top zijn. LS Fischer zonder tweede man Derek is verkocht een blunder denk ik. Spits Siggi en als tweede man Hoesen ik ben over alle twee nog niet echt tevreden. RS Bojan en Andersen en ze zouden allebei ook op een 10 positie kunnen spelen denk ik.Met als vervanger de Sa. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2013 - 16:28 schreef NatjosFC het volgende:[..] als we van Rhijn in het centrum zetten raken we al onze kopkracht kwijt en het zou dom zijn. we hebben daar gewoon van der Hoorn en Denswil die daar allebei meer potentie hebben, daarbij is van Rhijn verdedigend gewoon erg zwak. Ligeon moet op back een kans krijgen ben ik wel met je eens. daarnaast zou ik eerder Hoesen in de spits proberen dan Bojan, en Andersen op rechts ben ik voor de rest met je eens. Vd Hoorn een kans geven in het centrum kan ook prima maar dan moet van Rhijn op de bank. Hoessen spits kan ook geprobeerd worden.. We gaan het zien |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hoe komt het dat Sigthorsson vaak scoort bij Ijsland ??? Ijsland speelt niet zo dominant op de helft van de tegenstander als Ajax....Het blijkt maar weer dat hij geen spits is in de kleine ruimte.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2013 - 23:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:Hoe komt het dat Sigthorsson vaak scoort bij Ijsland ??? Ijsland speelt niet zo dominant op de helft van de tegenstander als Ajax....Het blijkt maar weer dat hij geen spits is in de kleine ruimte.... Gewoon....omdat het een IJslander is....simpel toch ?? |
|
|
|
|
Ajax19004life
|
|
|
vermeer van Rhijn Veltman Moisander Blind
Poulsen
De Jong Bojan
Duarte Sigthorsson Fischer |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
quote: Hahaha, Johan Litmanen in actie! |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Mijn gevoel zegt; Vermeer Van Rhijn (snel oppassen voor Ligeon)- Veltman - Moisander - Boilesen De Jong - Blind - Serero Krkic - Siggie - Fischer (als vorm niet snel terug is Andersen) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: hahaha maar als het een marokkaan was ??? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dan voetbalt tie toch niet voor Ijsland...slome ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Whahahahahaha narreke..... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: hehehehe....jij loopt me toch uit te dagen ouwe |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Neeeeeeee vriend ik zou niet durven....hahahaha |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Uitdagen mag toch wel?
Maar wie kaatst, kan de bal verwachten......
of zoiets
Mazzellll |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2013 - 23:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:Hoe komt het dat Sigthorsson vaak scoort bij Ijsland ??? Ijsland speelt niet zo dominant op de helft van de tegenstander als Ajax....Het blijkt maar weer dat hij geen spits is in de kleine ruimte.... Dit kan verschillende factoren hebben waarom sigiie meer scoort bij land dan bij club. 1 hoe speelt ijsland. 442. Wie speelt er naast hem. Finboasson. hoe spelen ze samen. Hoe is de aanvoer geregeld. Wat is de team tachiek.
Het zelfde geld voor van persie. Het gemiddelde ligt bij club veel hoger dan bij land. Zegt dat van persie een slechte voetballer is? Nee.
Dit zegt ook niet dat siggie in de kleine ruimtes kan spelen. Dit zegt alleen dat de aanvoer naar de spits beter is geregeld bij ijsland dan bij ajax. Voorbeeld bijna elke spits verzuipt als de buitenspelers naar binnen trekken. Voorbeelden ten over. Luca toni bij Bayern. Van persie bij oranje. Zlantan bij barca. Eto bij barca. Enkel messi rendeerd met dat de buitenspelers naar binnen trekken. Omdat hij ook geen klassieke spits is. Voorzet vanaf de zijkant is zinloos want hij wint geen kopduel. Messi is oorspronkelijk een 10 speler met een actie in huis en gogme om te scoren alla jari Litmanen.
Zeg niet dat siggie een slechte spits is want dat is niet waar. Buitenspelers moet de achterlijn kunnen halen en een voorzet kunnen geven. Van rhijn blind boilissen fisher en bojan kunnen dit niet. Enkel alleen ligeon zou dat kunnen. Gezien tegen.... waar sigiie 2x scoorde. als de tegenstander zich ingraaft dan komen de steekpass meestal wel in de handen van de keeper dan krijg je siggie dus nooit voor de goal. Ja dan kan je het wel vergeten. Dat siggie ooit veel gaat scoren.
Ik zeg een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts. Dit is de hollandse school. Voorzet vanaf de achterlijn. Buitenspeler aan de andere kant gaat naar de 2de paal toe. 2 middenvelders zijn op randje 16. Verdediger er achter om een vroege voorzet te geven. Dit is veel lastiger te verdedigen dan met buitenspeler die naar binnen trekt en de verdediger er over heen gaat. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Vermeer. Ligeon veltman moissander blind Bazoer De jong Fisher De sa siggie lobotka.
Mensen die het niet kunnen belopen kunnen beter lucky ajax gaan voetballen. Poulsen bedoel ik daarmee. Vanrhijn kan minder met de bal dan ligeon en zonder bal zijn ze even zwak. Fisher lijkt mij de beste speler op die positie. Alleen metaal en fysiek moet hij stappen maken anders is duarte De 2de keus. Wil geen speler op het middenveld die ballen inlevert bij de tegenstander. De sa en lobtka zijn goeie spelers die hun man kunnen passeren en de achterlijn kunnen halen. Een goeie voorzet hebben ze wel in huis. Anders is de opstelling fisher bojan Andersen. Alla barca |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lobotka is een pure ras middenvelder.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
We hebben Nick de Bondt (19jr) ook nog voor de linksbuiten positie...ben benieuwd wat hij voor ons kan betekenen in de Jupiler League.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2013 - 00:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dit kan verschillende factoren hebben waarom sigiie meer scoort bij land dan bij club. 1 hoe speelt ijsland. 442. Wie speelt er naast hem. Finboasson. hoe spelen ze samen. Hoe is de aanvoer geregeld. Wat is de team tachiek. Het zelfde geld voor van persie. Het gemiddelde ligt bij club veel hoger dan bij land. Zegt dat van persie een slechte voetballer is? Nee. Dit zegt ook niet dat siggie in de kleine ruimtes kan spelen. Dit zegt alleen dat de aanvoer naar de spits beter is geregeld bij ijsland dan bij ajax. Voorbeeld bijna elke spits verzuipt als de buitenspelers naar binnen trekken. Voorbeelden ten over. Luca toni bij Bayern. Van persie bij oranje. Zlantan bij barca. Eto bij barca. Enkel messi rendeerd met dat de buitenspelers naar binnen trekken. Omdat hij ook geen klassieke spits is. Voorzet vanaf de zijkant is zinloos want hij wint geen kopduel. Messi is oorspronkelijk een 10 speler met een actie in huis en gogme om te scoren alla jari Litmanen. Zeg niet dat siggie een slechte spits is want dat is niet waar. Buitenspelers moet de achterlijn kunnen halen en een voorzet kunnen geven. Van rhijn blind boilissen fisher en bojan kunnen dit niet. Enkel alleen ligeon zou dat kunnen. Gezien tegen.... waar sigiie 2x scoorde. als de tegenstander zich ingraaft dan komen de steekpass meestal wel in de handen van de keeper dan krijg je siggie dus nooit voor de goal. Ja dan kan je het wel vergeten. Dat siggie ooit veel gaat scoren. Ik zeg een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts. Dit is de hollandse school. Voorzet vanaf de achterlijn. Buitenspeler aan de andere kant gaat naar de 2de paal toe. 2 middenvelders zijn op randje 16. Verdediger er achter om een vroege voorzet te geven. Dit is veel lastiger te verdedigen dan met buitenspeler die naar binnen trekt en de verdediger er over heen gaat. Kan ik het wel mee eens zijn.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2013 - 00:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Vermeer. Ligeon veltman moissander blind Bazoer De jong Fisher De sa siggie lobotka. Mensen die het niet kunnen belopen kunnen beter lucky ajax gaan voetballen. Poulsen bedoel ik daarmee. Vanrhijn kan minder met de bal dan ligeon en zonder bal zijn ze even zwak. Fisher lijkt mij de beste speler op die positie. Alleen metaal en fysiek moet hij stappen maken anders is duarte De 2de keus. Wil geen speler op het middenveld die ballen inlevert bij de tegenstander. De sa en lobtka zijn goeie spelers die hun man kunnen passeren en de achterlijn kunnen halen. Een goeie voorzet hebben ze wel in huis. Anders is de opstelling fisher bojan Andersen. Alla barca Ik geef voorlopig de voorkeur aan Duarte... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
ik zou gaan voor: Vermeer Rhijn Hoorn Moisander Blind Poulsen De Jong Duarte Andersen Hoesen Fischer
Hoorn de mandekker, kan Moisander opbouwen. Bojan voegt niks toe omdat hij naar mijn idee niet naar binnentrekt maar er steeds al staat op het verkeerde moment. Duarte als vervanger van Eriksen, gewoon gelijk vertrouwen geven en een kans. met Fischer komt het goed.
voorlopige vervanger van de Jong? Serero. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Vindt het een mooie opstelling Natjos maar de Boer is geen sleutelaar...denk daarom dat Andersen niet speelt...Bojan staat daar gewoon.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
En terecht Bojan hoort met zijn techn/bagage zeker in de basis thuis.De basis van een Ajax speler is techniek en dat heeft Bojan heel veel, nou nog zijn vorm en we gaan blij met hem zijn.
Nogmaals mijn Elftal op dit moment. Cillissen v/Rhijn Hoorn/Moisander Blind Boilesen Schone - Duarte Bojan Andersen- Siggi- Fisher
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2013 door nora -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 15:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:Vindt het een mooie opstelling Natjos maar de Boer is geen sleutelaar...denk daarom dat Andersen niet speelt...Bojan staat daar gewoon.... Lijkt me ijzersterk dat Andersen speelt aangezien hij niet bij de selectie zit :)
Selectie voor straks: Kenneth Vermeer Ricardo van Rhijn Niklas Moisander Christian Poulsen Mike van der Hoorn Viktor Fischer Lerin Duarte Kobleinn Sigthórsson Siem de Jong Bojan Krkic Nicolaï Boilesen Daley Blind Tobias Sana Lasse Schöne Jasper Cillessen Danny Hoesen Stefano Denswil Thulani Serero Ruben Ligeon (19e man)
Ik verwacht Duarte/Schone eigenlijk, misschien Serero/Duarte. Bojan en Fischer weer op de flanken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2013 door Eide -- |
|
|
|