|
|
Eide
|
|
|
Tot mijn schrik nog geen topic :)
De opstelling van Ajax
Opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen; Schöne, Duarte, Serero; Sana, Hoesen, Fischer.
Wissels:Poulsen, Van der Hoorn, Sigthórsson, De Jong, Bojan, Blind, Cillessen.
Dus Siggie en Bojan gepasseert en Duarte in de basis.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
de Jong op de bank, dat is al vast weer lekker.. Wel een heel aanvallend elftal.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: De keuze voor Sana verrast mij toch een beetje. Die deed 2 weken geleden toch ook vrijwel niets goed. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vrijwel geen bal gehad. Ik vraag me altijd af waar dat aan ligt. Ligt dat aan de aanvoer, of aan het vrij komen van de speler zelf. Of gewoon een beetje van beiden?? Ik denk dat ie gebruikt gaat worden om zijn snelheid. Zwolle wil komen voetballen.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
de keuze voor op nieuw Schone verrast mij. de Boer koos voor Schone tegen AZ omdat AZ geen 10 zou hebben, maar Zwolle speelt juist heel duidelijk met een 10. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Sana had daar de bal mee moeten nemen en over het been van Lachman moeten gaan... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Mag er onderhand wel eentje in....bij Ajax dan |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Ik word er niet koud of warm van tot nu toe mannen. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Onterecht afgekeurde goal van Zwolle? Vermeer stond er iig niet goed op.
Vind ze aanvallend ook nog onmachtig. Laag baltempo. Ik heb meer het gevoel dat ie straks bij Vermeer in het mandje ligt dan dat Ajax er 1 maakt. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
klopt Roodwit,
maar als je naar de opstelling kijkt heeft Ajax toch ook gewoon geen Kwaliteit...? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het is heel triest allemaal...maar goed ergens wisten we dit.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Pffff.....ik had 3-1.....gaat het niet worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Goal werd terecht afgekeurd, gaat niet om de voeten, ieder lichaamsdeel telt, en de arm was er duidelijk overheen evenals een gedeelte van het lichaam.
Eerste kwartier van Ajax was heel behoorlijk, maar het mag van geluk spreken dat Zwolle niet heeft ingezien hoe makkelijk het eigenlijk al voor had kunnen komen. aan de bal hebben Duarte en Serrero een aantal leuke dingen gedaan, maar zonder bal wordt het middenveld echt compleet overlopen door PEC. Schone doet weer waar die goed in is, al denk ik niet dat Ajax veel aan zijn laksheid heeft. Vrijwel alle tweede ballen zijn voor PEC..
Aanvallend veel rare klutsballen en dingen te ver door voeren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Kwaliteit is vertrokken de laatste jaren....het lijkt wel dat iedereen binnen Ajax denkt het komt allemaal wel goed....1 ding is zeker...wij worden geen kampioen...denk dat de titel naar Rotterdam gaat dit jaar...hebben Bakkal weer binnen gehengeld... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Kwaliteit is vertrokken de laatste jaren....het lijkt wel dat iedereen binnen Ajax denkt het komt allemaal wel goed....1 ding is zeker...wij worden geen kampioen...denk dat de titel naar Rotterdam gaat dit jaar...hebben Bakkal weer binnen gehengeld... we missen ook veel fysieke kracht vind ik.
de aanvallers hebben samen nog geen 50 wedstrijden gespeeld denk ik... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Kwaliteit is vertrokken de laatste jaren....het lijkt wel dat iedereen binnen Ajax denkt het komt allemaal wel goed....1 ding is zeker...wij worden geen kampioen...denk dat de titel naar Rotterdam gaat dit jaar...hebben Bakkal weer binnen gehengeld... Ik denk dat je er te makkelijk aan voorbij gaat dat Zwolle gewoon echt het beste voetbal speelt van alle clubs in de ED op dit moment.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:40 schreef NatjosFC het volgende:[..] we missen ook veel fysieke kracht vind ik. de aanvallers hebben samen nog geen 50 wedstrijden gespeeld denk ik... Ik denk dat er al heel veel veranderd als de Jong weer helemaal terug is. Het middenveld staat nu onder leiding van Schone. Ik denk dat daar alles mee is gezegd. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Geen kwaliteit wil ik niet zeggen Natjos, maar er mist zeker iets. Eriksen was natuurlijk wel one of a kind. Maar het lijkt gewoon nog wat onzeker en onwennig. Fischer moet z'n kop leegmaken en zichzelf niet zoveel druk opleggen. Lijd veel teveel balverlies en mist concentratie. Vind ze sowieso slordig in de passing. En geven veel te veel ruimte weg achterin aan Zwolle.
Zwolle is gewoon ook lekker aan het voetballen. Zitten in een goede flow en mindset natuurlijk. In tegenstelling tot Ajax. Dan speel je ook anders. Als Ajax die flow en mindset heeft rollen ze dit Zwolle op. Ook met deze spelers.
Vind Hoessen wel echt goed spelen. Moet alleen eerder schieten. Ze maken sowieso allemaal een actie teveel in de aanval lijkt wel. Mag best iets simpeler. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:40 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je er te makkelijk aan voorbij gaat dat Zwolle gewoon echt het beste voetbal speelt van alle clubs in de ED op dit moment.. Kijk nu eens even naar onze ploeg...daar heb ik het over... |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Weer niet om aan te gluren ... simpelweg een kwaliteitsprobleem. Prima beleid van de kruideniers bij topclub Ajax. Prima om verder te willen met de jeugd, maar dan moet je ze wel hebben. En misschien hebben ze ze ook wel, maar Frankie is een beetje conservatief om het maar voorzichtig te zeggen. Die dropveter van een Sana opstellen en Andersen geen eens bij de selectie (of die moet geblesseerd zijn), maar dan loopt er in de jeugd nog een zekere Meleg rond die een vrij aardig EK-19 gespeeld heeft. Die prakker van een Schone weer opstellen. Hoesen goede instelling, is vandaag ook zeker niet de minste, maar geen spits waar wie dan ook warm of koud van wordt. Helaas, geen alternatief daar Sigthorsson er ook weinig van bakt. En maar door gaan met de grabbelaar Vermeer (tenminste dit seizoen), terwijl Cillessen veel zekerder over komt. Ik word er een beetje mismoedig van en kijk nu al met angst en beven uit naar woensdag aanstaande. Hopelijk wordt dat niet de grootste Europese nederlaag van Ajax nooit. Als Zwolle al beter speelt en dat is naar mijn mening niet overdreven, dan kan de wedstrijd in Nou Camp een absoluut drama worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:43 schreef RoodWit81 het volgende:Geen kwaliteit wil ik niet zeggen Natjos, maar er mist zeker iets. Eriksen was natuurlijk wel one of a kind. Maar het lijkt gewoon nog wat onzeker en onwennig. Fischer moet z'n kop leegmaken en zichzelf niet zoveel druk opleggen. Lijd veel teveel balverlies en mist concentratie. Vind ze sowieso slordig in de passing. En geven veel te veel ruimte weg achterin aan Zwolle. Zwolle is gewoon ook lekker aan het voetballen. Zitten in een goede flow en mindset natuurlijk. In tegenstelling tot Ajax. Dan speel je ook anders. Als Ajax die flow en mindset heeft rollen ze dit Zwolle op. Ook met deze spelers. Vind Hoessen wel echt goed spelen. Moet alleen eerder schieten. Ze maken sowieso allemaal een actie teveel in de aanval lijkt wel. Mag best iets simpeler. Dat laatste zeker.. Gewoon schieten als je een kans hebt..
Het is voor Ajax in meer dan 1 opzicht jammer dat die bal van Denswill er niet in ging, dat eerste kwartier mankeerde echt niet zo veel aan.. |
|
|
|
|
Ajax Forum
|
|
|
Ik vind persoonlijk Hoessen wel aardig spelen, in ieder geval beter dan Siggi de laatste weken. Schone is weer een aanfluiting, maar dat mag geen verrassing meer heten. Duarte en Serero kunnen allebei goed voetballen, maar die zullen wel wat meer gespeeld moeten hebben om wat vertrouwen en vorm op te bouwen. Ik vind vooral van Rhijn heel erg zwak. Had alweer een penal tegen kunnen krijgen, want hij pakt gewoon weer een tegenstander aan het shirt. Ook heb ik hem een paar keer een mogelijkheid op een voorzet zien laten lopen waar hij er gewoon echt 1 kon geven. Waarom niet Ligeon weer de kans geven, die voegde echt iets toe toen hij mee deed. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik vind dat we een goed eerste kwartier speelde, je mist dan een kans, er zijn wat mensen onzeker en het is nog geen echte ploeg. Dat heeft simpelweg weer tijd nodig. Na dat kwartier wordt het dus wat onzeker en Zwolle speelt gewoon het beste voetbal in de ere divisie. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:40 schreef NatjosFC het volgende:[..] we missen ook veel fysieke kracht vind ik. de aanvallers hebben samen nog geen 50 wedstrijden gespeeld denk ik... Dat is precies wat we missen...iemand die ze bij de hand neemt...als voorbeeld een Jan vertonghen...maar goed we hebben nog een helft wie weet wat de Boer aan inspiratie te weeg brengt... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat is precies wat we missen...iemand die ze bij de hand neemt...als voorbeeld een Jan vertonghen...maar goed we hebben nog een helft wie weet wat de Boer aan inspiratie te weeg brengt... Schone is nu de leider op het middenveld. Dat zegt het allemaal.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:41 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat er al heel veel veranderd als de Jong weer helemaal terug is. Het middenveld staat nu onder leiding van Schone. Ik denk dat daar alles mee is gezegd. Gat denk ik ook...met name die Schone...maar goed dat wisten we...maar klaarblijkelijk de Boer niet.... Hoop dat hij Vermeer vervangt...en dan maar weer Poulsen want een betere CVM hebben we nou eenmaal niet.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:45 schreef pth het volgende:Weer niet om aan te gluren ... simpelweg een kwaliteitsprobleem. Prima beleid van de kruideniers bij topclub Ajax. Prima om verder te willen met de jeugd, maar dan moet je ze wel hebben. En misschien hebben ze ze ook wel, maar Frankie is een beetje conservatief om het maar voorzichtig te zeggen. Die dropveter van een Sana opstellen en Andersen geen eens bij de selectie (of die moet geblesseerd zijn), maar dan loopt er in de jeugd nog een zekere Meleg rond die een vrij aardig EK-19 gespeeld heeft. Die prakker van een Schone weer opstellen. Hoesen goede instelling, is vandaag ook zeker niet de minste, maar geen spits waar wie dan ook warm of koud van wordt. Helaas, geen alternatief daar Sigthorsson er ook weinig van bakt. En maar door gaan met de grabbelaar Vermeer (tenminste dit seizoen), terwijl Cillessen veel zekerder over komt. Ik word er een beetje mismoedig van en kijk nu al met angst en beven uit naar woensdag aanstaande. Hopelijk wordt dat niet de grootste Europese nederlaag van Ajax nooit. Als Zwolle al beter speelt en dat is naar mijn mening niet overdreven, dan kan de wedstrijd in Nou Camp een absoluut drama worden. Pfffff............... geen woord aan gelogen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Maar bij de Boer niet...snap er helemaal niks van... |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:41 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat er al heel veel veranderd als de Jong weer helemaal terug is. Het middenveld staat nu onder leiding van Schone. Ik denk dat daar alles mee is gezegd. Dat denk ik ook ... NOT. Siem is een uitstekende voetballer, zonder meer, maar echt niet van de buitencategorie (het feit dat er naar hem geen enkele serieuze interesse is geweest zegt daarin genoeg). Het technisch beleid bij Ajax faalt op dit moment volledig (gokken op jeugd die je kennelijk niet hebt, ik zie ze tenminste niet rond lopen op het veld) en Frankie is zo aarts conservatief dat maar voortgeborduurd word op keuzes (lees spelers) die er gewoon geen hout van kunnen. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:45 schreef remco k Het is voor Ajax in meer dan 1 opzicht jammer dat die bal van Denswill er niet in ging, dat eerste kwartier mankeerde echt niet zo veel aan.. Denk dat als die was gevallen, we nu naar een hele andere wedstrijd keken. Als ze zich na zo'n goede periode belonen, trek je 'm vaak door.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2013 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 september 2013 - 19:45 schreef pth het volgende:Weer niet om aan te gluren ... simpelweg een kwaliteitsprobleem. Prima beleid van de kruideniers bij topclub Ajax. Prima om verder te willen met de jeugd, maar dan moet je ze wel hebben. En misschien hebben ze ze ook wel, maar Frankie is een beetje conservatief om het maar voorzichtig te zeggen. Die dropveter van een Sana opstellen en Andersen geen eens bij de selectie (of die moet geblesseerd zijn), maar dan loopt er in de jeugd nog een zekere Meleg rond die een vrij aardig EK-19 gespeeld heeft. Die prakker van een Schone weer opstellen. Hoesen goede instelling, is vandaag ook zeker niet de minste, maar geen spits waar wie dan ook warm of koud van wordt. Helaas, geen alternatief daar Sigthorsson er ook weinig van bakt. En maar door gaan met de grabbelaar Vermeer (tenminste dit seizoen), terwijl Cillessen veel zekerder over komt. Ik word er een beetje mismoedig van en kijk nu al met angst en beven uit naar woensdag aanstaande. Hopelijk wordt dat niet de grootste Europese nederlaag van Ajax nooit. Als Zwolle al beter speelt en dat is naar mijn mening niet overdreven, dan kan de wedstrijd in Nou Camp een absoluut drama worden. Zeer goed verwoord....de waarheid....doet wel pijn!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nou mannen zet hem op....maak er wat van verdomme!!! |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Dat deed Vermeer dan gelukkig weer heel goed. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
dat deed Duarte ook goed.... |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Die Sana zou bij Zwolle waarschijnlijk niet eens bij de selectie zitten ...
Gelukkig heeft Frankie nog wel vertrouwen ... hij laat hem gewoon staan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2013 door pth -- |
|
|
|
|
pth
|
|
|
60 minuten ... in de Arena ... tegen een promovendus met het budget van de Aldi (en nou niet een of ander lulverhaal over het beste voetbal van de eredivisie, we hebben het hier over PEC ZWOLLE) ... en wel 2,5 redelijke kans. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Sorry, maar die wissel snap ik niet. Fischer speelde niet goed, maar hij heeft het wel in zich om zomaar een goal te maken. Sana was onzichtbaarder dan Viktor. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
pth
|
|
|
Volgens Frankie worden de doelstellingen voor dit seizoen niet bijgesteld ... nou dan heb ik nieuws: geen van de doelstellingen zal op deze manier niet gehaald worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Toch gaat Zwolle nog terug komen, Ajax geeft veel te veel ruimte weg. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: te aanvallend met 1 zwakke CVM ?? |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Mooi voor de persconferentie, kan het bandje weer afgedraaid worden: we hebben wel gedomineerd, veel meer balbezit, uiteindelijk speel je ze dan toch kapot BOEWWHAHAHAHAHA |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vandaag met recht lucky Ajax.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee, met een slechte CVM |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
haha, zitten veel vrienden van me in het uitvak, genoeg reden voor hen om flink te zuipen nu dus;) |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
3x op rij kampioen na een lange droogte en dan zo ondankbaar. Ik vind het ook jammer dat het minder gaat, maar de beste stuurlui staan aan wal hè. Als je voor iets kiest en je gelooft er in, zijn er altijd mensen die je uitjouwen als het even niet mee zit. En dan kan je komen met ze hadden die en die moeten halen, maar dat is precies wat ik bedoel: uitjouwen. Begrijp me niet verkeerd, ik doe er af en toe ook aan mee. Maar uiteindelijk zijn zij de professionals en wij gewoon 13 in een dozijn werkmieren met liefde voor onze club. Ik had ook graag Van Ginkel en Maher bij ons gezien, maar nu ze er niet zijn gaan we er gewoon voor. Dat vertrouwen heeft Frank wel verdient.
En terwijl ik dit schrijf (langzaam varken dat ik ben): 2 - 0!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wel al een paar goede acties van Bojan. |
|
|