|
|
Eide
|
|
|
Woensdag begint het Champions League circus met de uitwedstrijd tegen FC Barcelona in het Camp Nou.
Barcelona en Ajax hebben een band die al jaren terug gaat. Rinus Michels was de eerste Ajacied die naam maakte in het Camp Nou waarna een optocht aan Ajacieden volgde. Johan Cruijff, Ronald Koeman, Richard Witsche, Frank en Ronald de Boer, Winston Bogarde, Patrick Kluivert, Marc Overmars en Michael Reiziger als speler en Rijkaard en Van Gaal als trainer verdienden allemaal de kost bij de Catalanen. Tegenwoordig wordt de weg voornamelijk omgekeerd bewandeld met de huur van Cuenca vorig jaar en Bojan dit jaar.
Ajax en Barcelona hebben bijzonder genoeg niet veel wedstrijden tegen elkaar gespeeld. De clubs werkte nog nooit een officieel duel tegen elkaar af, alleen in oefenduels kwamen de Amsterdammers en Catalanen tot onderlinge duels. In onder andere 1987,1993 en in 2004 verloor Ajax van Barcelona. In 2002 won Ajax op het Amsterdam Tournament van het Barca van Patrick Kluivert en Frank de Boer met 4-3.
Aankomende woensdag is Barcelona helaas de torenhoge favoriet. Het team van Frank de Boer zal zich willen richten op het spelen van het eigen spel en proberen te werken aan het spel van de ploeg.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik zeg dat als Barca de vorm heeft. Maar die hadden ze afgelopen zatwrdag avond zeker niet dan wint barca dit met minimaal 2 goals verschil.
Persoonlijk hoop ik dat de boer iets doet dat niemand tegen barca doet. En dat is voorin gewoon een mannetje extra houden. Hoe je het ook went of keert. Barca moet dan een keuze gaan maken.
Om in de woorden van Jans te blijven. We hebben woensdag een hele goede keeper nodig en als we een kans krijgen moet ie erin. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Eerst gaan de spelers om een handtekening naar Messi....daarna bibberend het veld op... Barcelona gaat Ajax niet van de mat vegen....ze zullen medelijden tonen.... Ik zeg: 4-1 |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
3-0, Barca gaat ons sparen en neemt na 3-0 gas terug en wisselt zijn drie beste spelers om ze rust te geven. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 09:02 schreef Eide het volgende:[ afbeelding ] Woensdag begint het Champions League circus met de uitwedstrijd tegen FC Barcelona in het Camp Nou. Barcelona en Ajax hebben een band die al jaren terug gaat. Rinus Michels was de eerste Ajacied die naam maakte in het Camp Nou waarna een optocht aan Ajacieden volgde. Johan Cruijff, Ronald Koeman, Richard Witsche, Frank en Ronald de Boer, Winston Bogarde, Patrick Kluivert, Marc Overmars en Michael Reiziger als speler en Rijkaard en Van Gaal als trainer verdienden allemaal de kost bij de Catalanen. Tegenwoordig wordt de weg voornamelijk omgekeerd bewandeld met de huur van Cuenca vorig jaar en Bojan dit jaar. Ajax en Barcelona hebben bijzonder genoeg niet veel wedstrijden tegen elkaar gespeeld. De clubs werkte nog nooit een officieel duel tegen elkaar af, alleen in oefenduels kwamen de Amsterdammers en Catalanen tot onderlinge duels. In onder andere 1987,1993 en in 2004 verloor Ajax van Barcelona. In 2002 won Ajax op het Amsterdam Tournament van het Barca van Patrick Kluivert en Frank de Boer met 4-3. [ filmpje ] Aankomende woensdag is Barcelona helaas de torenhoge favoriet. Het team van Frank de Boer zal zich willen richten op het spelen van het eigen spel en proberen te werken aan het spel van de ploeg. We worden vernederd. Ik durf bijna niet te kijken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 09:13 schreef Cyprioot het volgende:3-0, Barca gaat ons sparen en neemt na 3-0 gas terug en wisselt zijn drie beste spelers om ze rust te geven. Dat denk ik ook..ze gaan vriend de Boer en Bojan niet afslachten... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Van der Sar: 'Natuurlijk wordt het loodzwaar'
Ajax maakt zich op voor het Champions League-duel met FC Barcelona. De Amsterdammers zitten verder in de poule bij AC Milan en Celtic. Dit tot grote tevredenheid van Edwin van der Sar, de directeur marketing van Ajax.
"Met de loting zelf kunnen we niet ontevreden zijn. Natuurlijk wordt het loodzwaar, dat hoort erbij als je op dit niveau mee wilt doen. Maar we zien ook kansen. En voor de supporters is het geweldig, zowel de thuiswedstrijden die gaan komen als de uitwedstrijden die op het programma staan", zegt hij in Ajax Kick Off. "De stadions van AC Milan en FC Barcelona zijn bij nagenoeg iedereen bekend, maar ik herinner me uit mijn eigen loopbaan dat een uitwedstrijd bij Celtic een ongekend gekkenhuis kan zijn. Voor de spelers en de supporters is dat echt iets om naar uit te kijken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 09:13 schreef Cyprioot het volgende:3-0, Barca gaat ons sparen en neemt na 3-0 gas terug en wisselt zijn drie beste spelers om ze rust te geven. Daar is Barza de ploeg niet naar. Real Madrid wint zelden met grote cijfers maar Barca trekt vol door als ze bloed ruiken. En ben er helaas bang voor. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 09:13 schreef Cyprioot het volgende:3-0, Barca gaat ons sparen en neemt na 3-0 gas terug en wisselt zijn drie beste spelers om ze rust te geven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 09:40 schreef Eide het volgende:[..] Daar is Barza de ploeg niet naar. Real Madrid wint zelden met grote cijfers maar Barca trekt vol door als ze bloed ruiken. En ben er helaas bang voor. Toch was het gister niet goed wat barca liet zien. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
leuke test hahahah. we blijven positief! 1-1 hahahaha.ik denk dat sana gaat stunten ehhhh stuntelen??? maar zonder gein?als we met minder dan 4 goals verschil verliezen dan ben ik al verbaast....... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Kan zijn maar als je tegen een clubje als zwolle al vijf 100% procent weggeeft hoeveel zal barca en dan gaan krijgen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik vrees dat we worden afgeslacht 4 of 5 doelpunten verschil. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 10:08 schreef Brandje het volgende:[..] Kan zijn maar als je tegen een clubje als zwolle al vijf 100% procent weggeeft hoeveel zal barca en dan gaan krijgen. 5 100% kansen??? Moet ik de wedstrijd nog maar eens kijken dan. Heb ze niet gezien. Maar desalniettemin vind ik dat zwollen momenteel gewoon het beste voetbal van de ED speelt. Ik zeg overigens ook niet dat we hier kans maken. Verwacht iets van 4-2 ofzo. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Ik weet het zeker, Ajax drinkt daar uit de gifbeker!!
Worden helemaal zoek gespeeld door neymar en Messi. Die zullen denken tegen een kleuterklas te spelen. Ga er heen en zal juichen voor Ajax maar ben bang dat ik in een dwangbuis wordt afgevoerd; denken daar dat ik gek ben of zo!
Hoop op 3-1 maar verwacht eerlijk gezegd 7-0 eerder Dat wordt spitsroeden lopen vd week..
Sterkte allemaal |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
ik ga voor voor 2-3... 3x Bojan! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahaha you believe in miracles.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik hoop dat Ajax durft te voetballen. In de omschakeling ligt er namelijk gigantisch veel ruimte bij Barcelona. Echter denk ik dat als zelfs PEC Zwolle al heer en meester in notabene onze eigen ArenA is, er een vernedering dreigt. Barca was niet super tegen Sevilla, maar kunnen nog veel beter. Hoe gaat Ajax met Messi om??
Ik denk 5-0 |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: haha,
nee ik ga qua voorspelling met Loetje mee, 4-0 a 5-0 zal het wel worden... maar ik hoop vooral dat Ajax er een goed gevoel aan over kan houden, wat kansjes creeeren, een doelpunt in Camp Nou voor Fischer bijvoorbeeld gaat een enorme boost geven... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Wordt 2-2....en thuis vreten we ze op met ehm.....1-0
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
7-1, verder niets aan toe te voegen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: 2-2...je kan toch lezen slome |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee man, je mag dromen maar het realisme is ver te zoeken bij je. ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Tis net als utrecht tegen Ajax ouwe......wij knallen er vol op..... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Whahahahahahaha wij kennen dat helemaal niet als Ajax-zijnde. We kennen het namelijk ook niet als we het moeten doen tegen Utrecht. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Bojan: 'Ik ben helemaal geen vleugelspeler'
Door Bas, 15 september 2013 21:10,
TRANQUILO - In een uitgebreid interview met Joep Schreuder (NOS) praat Bojan over zijn eerste maanden bij Ajax. Behalve vragen over het voetbal komen er ook andere aspecten aan bod: is het Bojan or Krkic? En nog belangrijker, kan hij al fietsen?
In het interview komt ook Frank Rijkaard aan bod. Volgens Bojan heeft hij veel aan Rijkaard te danken. 'Hij gaf me de kans om van het leven als voetballer te genieten.'
Ook de voetbalkwaliteiten van de Spanjaard worden besproken. Zo is de rappe aanvaller van mening dat het nog beter moet. 'Het moet altijd beter,' zo meent Bojan. 'Ik ben nog maar 23 jaar, ik moet nog veel verbeteren.' Over de vergelijking met Messi lijkt Bojan erg nuchter. 'Op het goeie moment pakte ik mijn kans, al was ik erg jong.' De 23-jarige aanvaller praat af en toe als een 30-jarige, zo merkt Schreuder op. Ook wanneer het over zijn positie gaat, want hij is eigenlijk helemaal geen vleugelspeler, zo meent Bojan zelf. 'Ik trek heel vaak naar binnen, dat weet de trainer ook.' Maar erg druk lijkt de Spanjaard zich niet te maken, hij wil gewoon goed voetballen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Kijk , zo ken ik je weer ouwe ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mensen moeten eens goed leren vertalen. Hij zegt namelijk niet dat hij "helemaal geen buitenspeler is" Hij zegt namelijk dat ie geen echte buitenspeler is...
Maar goed, dat wist iedereen volgens mij al.. |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
7-0 en bij ajax is vermeer alsnog de beste speler die avond. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Toch blijf ik wel zeggen dat ALS Ajax durft, er verschrikkelijk veel ruimte achter de linies van Barca ligt. Ik denk alleen dat heel Ajax onder de indruk zal zijn. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
ik blijf bij 1-1 en het zo mij echt niet verbazen als het inderdaad zo zal zijn! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Redneck......ik voorspel 2-2.....lezen ouwe |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: beeeeuuuuuu.....;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: ????.....geitje gekocht |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: lullooooo hahaha ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Aah je kent me..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 22:20 schreef remco k het volgende:Mensen moeten eens goed leren vertalen. Hij zegt namelijk niet dat hij "helemaal geen buitenspeler is" Hij zegt namelijk dat ie geen echte buitenspeler is... Maar goed, dat wist iedereen volgens mij al.. Klopt! Maar dat is de pers....en die leggen overal zout op!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:
Maffe gekke Ronnie......tering wat ben ik lief |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ah, Old Old Amsterdam...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Selectie voor het duel met Barcelona:
Kenneth Vermeer, Ricardo van Rhijn, Niklas Moisander, Christian Poulsen, Mike van der Hoorn, Viktor Fischer, Lerin Duarte, Kolbeinn Sigthórsson, Siem de Jong, Bojan Krkic, Nicolai Boilesen, Daley Blind, Tobias Sana, Lasse Schöne, Jasper Cillessen, Danny Hoesen, Stefano Denswil en Thulani Serero |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tegen barca mag je niet met spelers aankomen die hun man laten lopen. Schone is dus uit den boze in mijn optiek. Gezien het feit dat de barca middenvelders die aanvallend spelen fysiek niet sterk zijn zou ik Serero naast de jong laten spelen op het middenveld met Fischer daarvoor. Ik zou daarnaast met Bojan op 9 gaan spelen omdat die tactisch heel slim is. En het belangrijkste is dat ik zou gaan spelen met ligeon op rechtsbuiten en boiliesen op linksbuiten. Die twee posities zullen meer moeten verdedigen dan aanvallen maar zij wel heel erg snel en aan de bal heel goed. Dus niet met een ander systeem spelen. Maar de posities wel anders invullen.
Ik denk dat van Rhijn neymar niet kan afstoppen, Denswill zou ik op Messi laten spelen, is denk ik onze beste mandekker. Messi vrij laten is in deze geen optie. meld dit bericht |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Denk dat we met deze selectie niet eens in staat zijn de schade beperkt te houden. Maar misschien kunnen ze net als vorig jaar Europees er wel opeens staan. Viel me voorgaande jaren ook op zodra ze er moesten staan gingen ze wel opeens. Maar mijn eerste ingeving is toch een afslachting 6-0 |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Ajax zijn eigen spelletje is voetballend de oplossing zoeken dat gaat alleen als je compact blijft staan. Denk niet dat Barca Ajax de bal laat rondtikken om Ajax voetballend een kans te laten creeren. Dat wordt met de bips in de eigen 16. Die gasten geven hem al over de verdediging als je in de 16 staat. Laat staan als je ruimte laat. Ik vrees voor een of ander nieuw record voor Messi. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Ik denk dat ik net zo goed een lachfilm kan gaan kijken woensdag Hahaha |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 09:13 schreef Cyprioot het volgende:3-0, Barca gaat ons sparen en neemt na 3-0 gas terug en wisselt zijn drie beste spelers om ze rust te geven. Ze gaan ons sparen? Laat me niet lachen man. Messi die gaat er alleen al een stuk of 3 inleggen. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Als ze ons sparen word het 5-0 anders 8-0! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2013 - 15:01 schreef remco k het volgende:Tegen barca mag je niet met spelers aankomen die hun man laten lopen. Schone is dus uit den boze in mijn optiek. Gezien het feit dat de barca middenvelders die aanvallend spelen fysiek niet sterk zijn zou ik Serero naast de jong laten spelen op het middenveld met Fischer daarvoor. Ik zou daarnaast met Bojan op 9 gaan spelen omdat die tactisch heel slim is. En het belangrijkste is dat ik zou gaan spelen met ligeon op rechtsbuiten en boiliesen op linksbuiten. Die twee posities zullen meer moeten verdedigen dan aanvallen maar zij wel heel erg snel en aan de bal heel goed. Dus niet met een ander systeem spelen. Maar de posities wel anders invullen. Ik denk dat van Rhijn neymar niet kan afstoppen, Denswill zou ik op Messi laten spelen, is denk ik onze beste mandekker. Messi vrij laten is in deze geen optie. meld dit bericht Leuk bedacht...ik kan me er ergens wel in vinden... helaas gaat de Boer zo echt niet spelen...Schone is zijn lievelingetje die speelt....maar wie weet zet hij Bojan op 9...ik zou het toejuichen....Ajax moet zich niet terug trekken maar met een verzwaard middenveld gaan spelen...daar wordt het verschil gemaakt....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 september 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahaha...ik ga jouw post lezen...heb geen film nodig... |
|
|
|