|
|
Eide
|
|
|
Aankomende zondag staat er een topper in de Eredivisie op het programma. PSV staat 2e in de competitie en Ajax zal bij winst de Eindhovenaren voorbij gaan op de ranglijst.
Ajax speelde in haar geschiedenis maar liefst 121 duels tegen PSV. Ajax won 50x, verloor 48x en 23x eindigde het treffen in gelijkspel. In uitwedstrijden verging het Ajax stukken minder. 58 maal werd PSV - Ajax gespeeld, slechts 14 keer stapte Ajax als winnaar van het veld, 15x eindigde de pot gelijk en 29x blijven alle punten in Brabant.
De afgelopen jaren 3 jaar vergind het Ajax redelijk goed in Eindhoven; 2010-2011 PSV-Ajax 0-0 2011-2012 PSV-Ajax 2-2 2012-2013 PSV-Ajax 2-3 Bij de laatste wedstrijd in 2013 werd het 32e landskampioenschap van Ajax min of meer bezegeld in de gewonnen uitwedstrijd. Derk Boerrichter maakte de beslissende goal in een beladen wedstrijd.
Aankomende zondag bepaald of Ajax achter de feiten aan blijft lopen of al een vroege voorsprong op de belangrijkste concurrent pakt. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
1-2! Wij zijn ajax, wij zijn de beste! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 09:38 schreef Eide het volgende:[ afbeelding ] Aankomende zondag staat er een topper in de Eredivisie op het programma. PSV staat 2e in de competitie en Ajax zal bij winst de Eindhovenaren voorbij gaan op de ranglijst. Ajax speelde in haar geschiedenis maar liefst 121 duels tegen PSV. Ajax won 50x, verloor 48x en 23x eindigde het treffen in gelijkspel. In uitwedstrijden verging het Ajax stukken minder. 58 maal werd PSV - Ajax gespeeld, slechts 14 keer stapte Ajax als winnaar van het veld, 15x eindigde de pot gelijk en 29x blijven alle punten in Brabant. De afgelopen jaren 3 jaar vergind het Ajax redelijk goed in Eindhoven; 2010-2011 PSV-Ajax 0-0 2011-2012 PSV-Ajax 2-2 2012-2013 PSV-Ajax 2-3 Bij de laatste wedstrijd in 2013 werd het 32e landskampioenschap van Ajax min of meer bezegeld in de gewonnen uitwedstrijd. Derk Boerrichter maakte de beslissende goal in een beladen wedstrijd. [ filmpje ] Aankomende zondag bepaald of Ajax achter de feiten aan blijft lopen of al een vroege voorsprong op de belangrijkste concurrent pakt. Ook daar kan men het gemis van een paar spelers niet opvangen alleen zie ik bij hen veel meer dynamiek in het team. Toch denk ik dat we daar niet gaan verliezen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Jij wil gewoon dat Zwolle boven ons blijft staan ;-) |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Met dit spel, deze verdediging en zonder beetje functionerende buitenspelers plus een uitermate onzekere keeper ( op dit moment) ben ik bang dat Ajax weggespeeld wordt door het fysiek van schaars, depay en Toivonen. Bakali draait blind ben ik bang dol.
Sorry mannen, maar het lijkt mij dat we dit jaar geen rol van betekenis gaan spelen.
Baseer ik op gister, AZ uit, Groningen uit en ook Feijenoord thuis. Als ploegen bereid zijn risico te nemen en ook nog eens power hebben valt het direct terug omdat het surplus aan techniek en snelheid uit balans is en met een schone als leidende speler is het gewoon onhaalbaar dit jaar. Lukt het wel dan zegt het erg veel over de nl competitie vind ik. Ik ga toch uit van strijd tussen PSV en Twente om de titel. Denk dat wij met kerst zeker twaalf tot vijftien punten achter zullen staan.
Fischer hopeloos uit vorm en hij wil weg, Bojan snap ik niks van die gast moet veel beter kunnen en waar blijft Andersen????
Ben schijtziek van mijn eigen team, wat zwak gister... Zwolle had eigenlijk gewoon moeten winnen, niet best. Kortom ik denk 4-1 voor PSV. Helaas |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als we als graadmeter de afgelopen wedstrijden nemen vrees ik een rampweek deze week.Ik denk dat we moeten wachten op wat lichtere tegenstanders om weer een beetje vorm te krijgen en die clouwn moet uit het doel en onze echte keeper moeten we opstellen dan brengt in iedergeval wat meer rust achterin. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik denk dat Cilissen woensdag keept en volgende week zondag tegen psv ook |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 11:07 schreef nora het volgende:Als we als graadmeter de afgelopen wedstrijden nemen vrees ik een rampweek deze week.Ik denk dat we moeten wachten op wat lichtere tegenstanders om weer een beetje vorm te krijgen en die clouwn moet uit het doel en onze echte keeper moeten we opstellen dan brengt in iedergeval wat meer rust achterin. PSV ook niet best hoor dus niet raar opkijken van een gelijkspel... |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Wat ik niet begrijp is dat na een week of 6 vakantie de vorm weer weg is. Qua selectie moeten we weer kampioen kunnen worden. Het is bij ons toch vaak een mentale kwestie en onderschatting. Of misschien zelfs overschatting van jezelf. Dat je dit soort wedstrijden op 80% kunt winnen. Terwijl andere clubs fysiek niet minder zijn. Dus qua fysiek en arbeid moet je altijd minimaal hetzelfde op kunnen brengen, dan win je meestal op voetballend vermogen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door Robinho -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Voorheen verloren we dit sort wedstrijden als we slecht speelden, maar nu pakken we WEL de punten. Volgende week kan alles weer anders zijn. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Wij zijn ajax, wij zijn de beste! Waar slaat dat op, heb je ze wel zien spelen de laatste wedstrijden? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 11:41 schreef Peter1956 het volgende:[..] Wij zijn ajax, wij zijn de beste! Waar slaat dat op, heb je ze wel zien spelen de laatste wedstrijden? Volgens mij zijn wij nog steeds regerend landskampioen, of heb ik soms iets gemist?? |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Misschien het slechte spel vd afgelopen weken... mr dat geld voor PSV en Feyenoord ook.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk het niet, de Boer gaf in de media aan zelfs erg tevreden te zijn over het optreden van Vermeer tegen Zwolle. Hem dan vervangen is niet direct dan een logische keus. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
De uitslag heeft indirect te maken hoe we het tegen Barca doen....maar ik denk 2-1... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
PSV moet donderdag Europees??? Uit of thuis?? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
spelen thuis a.s. donderdag |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Zondag....2-2 op het veld...1-3 in de pooler |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahahaha altijd prijs... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Meerdere ijzers ouwe....al doe ik het liever andersom |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Zet dat dan ook zo neer droppie ;-) Heb toch eens een keer vertrouwen in je club man! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 11:41 schreef Peter1956 het volgende:[..] Wij zijn ajax, wij zijn de beste! Waar slaat dat op, heb je ze wel zien spelen de laatste wedstrijden? Heb je de rest zien spelen???? Hoe je het ook went of keert, ook van de slechtste zijn wij de beste, dus:
Wij zijn ajax, wij zijn de beste***
(btw, het kan nog makkelijker: WZAWZDB***) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 11:41 schreef Peter1956 het volgende:[..] Wij zijn ajax, wij zijn de beste! Waar slaat dat op, heb je ze wel zien spelen de laatste wedstrijden? A.L.T.IJ.D. vertrouwen houden in je club, hoe of wat dan ook. DAT maakt ons uniek!
Dat zou jij ook moeten weten, gezien je nick-name ben je 4 jaar ouder dan ik ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 10:55 schreef Enigma het volgende:Met dit spel, deze verdediging en zonder beetje functionerende buitenspelers plus een uitermate onzekere keeper ( op dit moment) ben ik bang dat Ajax weggespeeld wordt door het fysiek van schaars, depay en Toivonen. Bakali draait blind ben ik bang dol. Sorry mannen, maar het lijkt mij dat we dit jaar geen rol van betekenis gaan spelen. Baseer ik op gister, AZ uit, Groningen uit en ook Feijenoord thuis. Als ploegen bereid zijn risico te nemen en ook nog eens power hebben valt het direct terug omdat het surplus aan techniek en snelheid uit balans is en met een schone als leidende speler is het gewoon onhaalbaar dit jaar. Lukt het wel dan zegt het erg veel over de nl competitie vind ik. Ik ga toch uit van strijd tussen PSV en Twente om de titel. Denk dat wij met kerst zeker twaalf tot vijftien punten achter zullen staan. Fischer hopeloos uit vorm en hij wil weg, Bojan snap ik niks van die gast moet veel beter kunnen en waar blijft Andersen???? Ben schijtziek van mijn eigen team, wat zwak gister... Zwolle had eigenlijk gewoon moeten winnen, niet best. Kortom ik denk 4-1 voor PSV. Helaas Ik ben het in principe met je eens, althans wat betreft de analyse van Ajax. Alleen jouw voorspelling (4-1) lijkt mij wat aan de hoge kant, omdat ook PSV niet echt goed draait. In de SportPooler heb ik 3-1 staan. Maar, zoals jij ook aangaf, ik snap absoluut niets meer van Ajax. Zo verschrikkelijk zwak, er is niet één speler die durft "op te staan". De verdediging, inclusief de doelman, is niet of nauwelijks in staat om "de nul" te houden. Scoren gaat vreselijk moeilijk en op het middenveld worden wij te vaak overlopen. PEC Zwolle had gisteren simpelweg moeten winnen. O.a. met dank aan het arbitrale trio, dat PEC Zwolle een zuiver doelpunt heeft ontstolen. Ook gisteren was het spel van mijn club in grote delen van de wedstrijd volstrekt Ajax-onwaardig. Dat zal het technisch hart toch ook niet ontgaan zijn? |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Het huidige ajax is als een wesp zonder angel :-( |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: Haha als een lul zonder ballen ook? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben enorm geschrokken van het niveau tot nu toe. Tegelijkertijd zijn het wedstrijden op zich en kan Ajax, na de beproeving tegen Barca, ook zomaar opstaan. Wisselvalligheid is het motto van de 1e seizoenshelft de afgelopen jaren helaas. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 16:33 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] A.L.T.IJ.D. vertrouwen houden in je club, hoe of wat dan ook. DAT maakt ons uniek! Dat zou jij ook moeten weten, gezien je nick-name ben je 4 jaar ouder dan ik ;-) Die 4 jaar klopt. Heb Cruijff in 1964 in de Meer zien debuteren en het grote Ajax zien groeien. Maar heb ook de mindere perioden meegemaakt en ondanks de drie kampioenschappen de laatste 3 jaar kan ik niet warm worden van het vertoonde spel. Dat is wat ik probeer aan te geven. Meer niet. Ik hou van goed voetbal en het liefste gespeeld door Ajax!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 19:08 schreef Eide het volgende:Ik ben enorm geschrokken van het niveau tot nu toe. Tegelijkertijd zijn het wedstrijden op zich en kan Ajax, na de beproeving tegen Barca, ook zomaar opstaan. Wisselvalligheid is het motto van de 1e seizoenshelft de afgelopen jaren helaas. Alleen is dit niveau veel minder dan de voorgaande 3 jaren...weliswaar gingen we soms toen met beter voetbal op ons bek... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik hoop het niet loetje...maar ben er ook bang voor....ik ben benieuwd wanneer we 1x goed spelen... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 21:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik hoop het niet loetje...maar ben er ook bang voor....ik ben benieuwd wanneer we 1x goed spelen... Is niet zozeer dat PSV geweldig speelt, maar het is achterin zo lek als wat en echt veel creëren doen we ook niet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 september 2013 door Loetje -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
het probleem lijkt me vooral om tegen PSV een doelpunt te gaan scoren met deze kwaliteit, verdedigend lijkt Ajax me eigenlijk nog wel opgewassen tegen dit PSV. Depay scoort gister gelukkig, maar is niet eens zo heel veel speciaals. zeker niet beter dan Mertens. Park tegen waarschijnlijk Blind, Daley kan wel temmen denk ik.
wederom zal de slag worden gestreden op het middenveld, ik hoop in de basis: De Jong Poulsen Duarte
op die manier kan Duarte met zijn loopvermogen bij springen bij het verdedigen van Wijnaldum, de Jong gaat de leiding nemen in het drukzetten. in de aanval hoop ik op: Bojan Sigthorsson Fischer.
Fischer heeft meermaals laten zien te kunnen presteren in grote wedstrijden, ik denk dat hij zijn draai gaat vinden. ik doe ook een beroep op het talent van Bojan en als hij wat meer over de bal kijkt is hij een prima toevoeging! Hoesen moet de bal voor in vast houden, hij kan een groot verschil gaan maken denk ik!
winnen van PEC was misschien gelukkig maar ik denk dat Ajax zich gaat herpakken, PSV heeft gewoon 3x gelijk gespeeld, worden zwaar overschat en ook zij spelen gewoon weer europees deze week.
ik zeg 1-2. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 21:16 schreef Loetje het volgende:[..] Is niet zozeer dat PSV geweldig spelen, maar het is achterin zo lek als wat en echt veel creëren doen we ook niet Zo is het.....het wordt tijd dat ze meer vertrouwen gaan tanken...jammer dat Barca en PSV te vroeg komen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ligt er maar net aan, eigenlijk komen ze perfect, gezien de vorm weten ze dat ze deze potten kunnen verliezen, en dat er dan eigenlijk niks aan de hand is, kom je deze week goed door met een overwinning op PSV is Ajax weer helemaal op de rit, zijn er geen aankopen nodig en worden we fluitend kampioen en halen we halve finale CL.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 22:17 schreef remco k het volgende:Ligt er maar net aan, eigenlijk komen ze perfect, gezien de vorm weten ze dat ze deze potten kunnen verliezen, en dat er dan eigenlijk niks aan de hand is, kom je deze week goed door met een overwinning op PSV is Ajax weer helemaal op de rit, zijn er geen aankopen nodig en worden we fluitend kampioen en halen we halve finale CL.. Haha dat zou wat zijn. Maar vrees toch wel |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja hopen en nog eens hopen maar ik vrees het ergste |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Hoop moet er zijn Nora. Dat kan ik wel waarderen van Remco. Ik ben alleen iets minder positief |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
PSV is weer een wedstrijd op zich. Barcelona gaan we heen als kleine kinderen. Tegen PSV moet je gewoon weer met borst vooruit spelen en laten zien dat je kampioen moet worden. Overigens zou ik Cillissen wel eens op doel willen zien in die wedstrijd, want zoals die gisteren keepte bij Jong Ajax was dat zeker klasse. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Het was sarcastisch richting de supporters die per wedstrijd van mening veranderen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dat kan uiteraard ook. Voel me verder niet aangesproken. Maar snap je wel |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ajax gaat op alle fronten overklast worden... 3-1 (en dan ben ik nog positief) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Tegen psv???
Heb jij psv zien spelen....? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 16:47 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben het in principe met je eens, althans wat betreft de analyse van Ajax. Alleen jouw voorspelling (4-1) lijkt mij wat aan de hoge kant, omdat ook PSV niet echt goed draait. In de SportPooler heb ik 3-1 staan. Maar, zoals jij ook aangaf, ik snap absoluut niets meer van Ajax. Zo verschrikkelijk zwak, er is niet één speler die durft "op te staan". De verdediging, inclusief de doelman, is niet of nauwelijks in staat om "de nul" te houden. Scoren gaat vreselijk moeilijk en op het middenveld worden wij te vaak overlopen. PEC Zwolle had gisteren simpelweg moeten winnen. O.a. met dank aan het arbitrale trio, dat PEC Zwolle een zuiver doelpunt heeft ontstolen. Ook gisteren was het spel van mijn club in grote delen van de wedstrijd volstrekt Ajax-onwaardig. Dat zal het technisch hart toch ook niet ontgaan zijn? En weer zijn we het eens Pietje!!!! het moet niet gekker worden... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 15 september 2013 - 22:17 schreef remco k het volgende:Ligt er maar net aan, eigenlijk komen ze perfect, gezien de vorm weten ze dat ze deze potten kunnen verliezen, en dat er dan eigenlijk niks aan de hand is, kom je deze week goed door met een overwinning op PSV is Ajax weer helemaal op de rit, zijn er geen aankopen nodig en worden we fluitend kampioen en halen we halve finale CL.. Hahahaha stel je voor.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2013 - 10:04 schreef Ajax Warrior het volgende:PSV is weer een wedstrijd op zich. Barcelona gaan we heen als kleine kinderen. Tegen PSV moet je gewoon weer met borst vooruit spelen en laten zien dat je kampioen moet worden. Overigens zou ik Cillissen wel eens op doel willen zien in die wedstrijd, want zoals die gisteren keepte bij Jong Ajax was dat zeker klasse. Hier kan ik mij wel in vinden Warrior!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: En jij Ajax? Vrees niet veel goeds Ronald |
|
|
|