|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Kan ik mij voorstellen echter kan het over drie weken weer helemaal anders zijn |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Klopt... Mr dat doet niks af aan een mooie overwinning van Zondag... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2013 - 22:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Bazoer gewoon brengen inderdaad...dat sowieso...even afwachten wat dat gaat brengen en dan vol voor Maduro gaan.... Jack hij is 16 dat kan echt niet volgens mij je vermoord die speler als dat mis gaat verliest dan misschien zijn zelfvertrouwen en evt meer, laat hem eerst zijn voetbal maar opbouwen, en hem volgend seizoen brengen dan is hij nog pas 17 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Toch denk ik dat Enoh ook niet had misstaan gisteren. Die bikkelt wel door! Oke, hij kan geen pass geven, maar een balletje breed of terug tikken kan hij net zo goed als de rest. Ook vind ik dat bij balverlies er heel slecht wordt teruggevochten zowel het middenveld als de achterhoede lopen ze (bijna)allemaal op hun dooie gemakkie terug. Dat Kan niet, Dat is volgens mij een kwestie van een verkeerde instelling. in ieder geval GEEN WINNERS mentaliteit. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Zo, laat deze ouwe knar ook maar eens zijn mening geven. Vooropgesteld dat ik nog altijd ziek ben van de afstraffing van gisterenmiddag. Allereerst gaan mijn welgemeende felicitaties uit naar het eveneens zeer jonge team van PSV. Al met al heeft PSV dik verdiend gewonnen. Misschien een beetje geflatteerd, maar winst voor MIJN Ajax zou nog veel geflatteerder zijn geweest. Ajax is op alle fronten afgetroefd. Beginnende bij de doelman. Ook ik heb Kenneth Vermeer (te?) lang verdedigd, maar gezien zijn "over all" prestaties van de afgelopen weken, is hij principieel niet langer te handhaven als eerste doelman. Wat een verschil met de zeer rustige vakman Jeroen Zoet. De verdediging was naar mijn volle overtuiging zeer zwak. Opnieuw. Kijk maar eens naar de karrenvracht aan tegendoelpunten van dit nog jonge seizoen. Ricardo van Rhijn maakte (samen met Siem de Jong) de cruciale blunder bij de 1-0, waarbij ook Vermeer in de fout ging. Ik blijf Van Rhijn een matige verdediger vinden, daarbij in ogenschouw nemend, dat veel tegendoelpunten door de linkerspitsen van onze tegenstanders komen, vooral ook het vorige sezoen. Moisander vind ik te traag in het systeem dat Ajax voor ogen heeft en maakt te vaak onnodige fouten. Denswil, ongetwijfeld een giga-talent, schoot gisteren opnieuw tekort en Blind blonk weer eens uit met "tikkie terug". Het middenveld werd meer dan eens overlopen door PSV. Schøne leek meer op een balletdanser dan op een voetballer, Serero liep veel, maar op de verkeerde momenten, zonder enig rendement dus. Siem de Jong, mist duidelijk zijn maatje Eriksen, op wie hij kon blindvaren, daarnaast is hij nog herstellende van zijn klaplong. Ik neem hem zijn aktie echter zeer kwalijk waaruit de 1-0 kwam. De voorhoede kent ook een rendement van 0,0 (nul komma nul), waarbij onze eigenwijze coach op afgerekend zou kunnen worden. Eerst plaatst hij Bojan en Fischer als flankspitsen, wat zij pertinent niet zijn en handhaaft hij Kolbein Sighthorssón als spits. Voor iedereen is het volstrekt duidelijk, dat hij niet de diepe spits is die rendeert in het Ajax-systeem. Vervolgens ruilt de Boer Bojan en Sightorssón van positie... Kolbein als rechterspits... Dat doet pijn aan mijn ogen. Nee, dit Ajax laat mij in stilte huilen. Wat een drama. En wat hebben wij als vervangers voor deze jongetjes? Een volwaardige doelman, maar verder nagenoeg alleen maar jeugdspelers en Christian Poulsen... Daar word ik ook al niet vrolijk van. Je kunt niet alleen maar jeugdspelers het veld in sturen, want daarmee verlies je nog meer balans in het elftal. Balans, die er toch al niet is. Tot slot krijgt ook Marc Overmars van mij een onvoldoende voor het feit dat hij voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Daarmee bedoel ik niet, dat er maar in het wilde weg moet worden aangekocht, maar enkele zeer gerichte aankopen (CVM en flankspitsen) waren zeer noodzakelijk. Dat heeft het fiasco van gisteren mij opnieuw bevestigd. Met deze selectie en met de halsstarrigheid van onze trainer, gaat Ajax een zeer zwaar en zonder twijfel een verloren seizoen tegemoet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 september 2013 door Pietje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 september 2013 - 22:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Maar toen verloren we ergens onterecht punten...nu zie je toch de mankementen wel ?? Kan nu ook wel een aantal punten opnoemen die onterecht verloren zijn gegaan. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 13:47 schreef Pietje het volgende:Zo, laat deze ouwe knar ook maar eens zijn mening geven. Vooropgesteld dat ik nog altijd ziek ben van de afstraffing van gisterenmiddag. Allereerst gaan mijn welgemeende felicitaties uit naar het eveneens zeer jonge team van PSV. Al met al heeft PSV dik verdiend gewonnen. Misschien een beetje geflatteerd, maar winst voor MIJN Ajax zou nog veel geflatteerder zijn geweest. Ajax is op alle fronten afgetroefd. Beginnende bij de doelman. Ook ik heb Kenneth Vermeer (te?) lang verdedigd, maar gezien zijn "over all" prestaties van de afgelopen weken, is hij principieel niet langer te handhaven als eerste doelman. Wat een verschil met de zeer rustige vakman Jeroen Zoet. De verdediging was naar mijn volle overtuiging zeer zwak. Opnieuw. Kijk maar eens naar de karrenvracht aan tegendoelpunten van dit nog jonge seizoen. Ricardo van Rhijn maakte (samen met Siem de Jong) de cruciale blunder bij de 1-0, waarbij ook Vermeer in de fout ging. Ik blijf Van Rhijn een matige verdediger vinden, daarbij in ogenschouw nemend, dat veel tegendoelpunten door de linkerspitsen van onze tegenstanders komen, vooral ook het vorige sezoen. Moisander vind ik te traag in het systeem dat Ajax voor ogen heeft en maakt te vaak onnodige fouten. Denswil, ongetwijfeld een giga-talent, schoot gisteren opnieuw tekort en Blind blonk weer eens uit met "tikkie terug". Het middenveld werd meer dan eens overlopen door PSV. Schøne leek meer op een balletdanser dan op een voetballer, Serero liep veel, maar op de verkeerde momenten, zonder enig rendement dus. Siem de Jong, mist duidelijk zijn maatje Eriksen, op wie hij kon blindvaren, daarnaast is hij nog herstellende van zijn klaplong. Ik neem hem zijn aktie echter zeer kwalijk waaruit de 1-0 kwam. De voorhoede kent ook een rendement van 0,0 (nul komma nul), waarbij onze eigenwijze coach op afgerekend zou kunnen worden. Eerst plaatst hij Bojan en Fischer als flankspitsen, wat zij pertinent niet zijn en handhaaft hij Kolbein Sighthorssón als spits. Voor iedereen is het volstrekt duidelijk, dat hij niet de diepe spits is die rendeert in het Ajax-systeem. Vervolgens ruilt de Boer Bojan en Sightorssón van positie... Kolbein als rechterspits... Dat doet pijn aan mijn ogen. Nee, dit Ajax laat mij in stilte huilen. Wat een drama. En wat hebben wij als vervangers voor deze jongetjes? Een volwaardige doelman, maar verder nagenoeg alleen maar jeugdspelers en Christian Poulsen... Daar word ik ook al niet vrolijk van. Je kunt niet alleen maar jeugdspelers het veld in sturen, want daarmee verlies je nog meer balans in het elftal. Balans, die er toch al niet is. Tot slot krijgt ook Marc Overmars van mij een onvoldoende voor het feit dat hij voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Daarmee bedoel ik niet, dat er maar in het wilde weg moet worden aangekocht, maar enkele zeer gerichte aankopen (CVM en flankspitsen) waren zeer noodzakelijk. Dat heeft het fiasco van gisteren mij opnieuw bevestigd. Met deze selectie en met de halsstarrigheid van onze trainer, gaat Ajax een zeer zwaar en zonder twijfel een verloren seizoen tegemoet. Druk mee geweest Pietje ! Maar ik vind je nog mild man..... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Waarom wisselt frank nooit in de rust eigenlijk? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Je kan de klok erop gelijk zetten met de wissels man. Is voordat de wedstrijd begonnen is allang bepaalt.... Snap ik geen ruk van man.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Niet zozeer druk mee geweest, joduh, maar vooral kwaad, heel erg kwaad en uiteraard zeer teleurgesteld in mijn cluppie. Zoals je weet ben ik al (bijna) 59 jaar supporter van Ajax, maar zo intens slecht als ik ze nu vind spelen... Ik kan het me echt niet herinneren. We worden door een hoop clubs vernederd, zelfs PEC Zwolle had van ons moeten winnen. Elke club denkt, dat er tegen Ajax wat te halen valt en geef ze eens ongelijk! En het enige dat je hoort van de spelers en de technische staf, "dat het zo niet langer kan gaan". Maar wat gaan ze er aan doen?? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 16:43 schreef Pietje het volgende:[..] Niet zozeer druk mee geweest, joduh, maar vooral kwaad, heel erg kwaad en uiteraard zeer teleurgesteld in mijn cluppie. Zoals je weet ben ik al (bijna) 59 jaar supporter van Ajax, maar zo intens slecht als ik ze nu vind spelen... Ik kan het me echt niet herinneren. We worden door een hoop clubs vernederd, zelfs PEC Zwolle had van ons moeten winnen. Elke club denkt, dat er tegen Ajax wat te halen valt en geef ze eens ongelijk! En het enige dat je hoort van de spelers en de technische staf, "dat het zo niet langer kan gaan". Maar wat gaan ze er aan doen?? Ik ben niet eens kwaad man... Dat was ik 2 jaar geleden al.... Bevestigd toch dat dit beleid niet werkt? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 16:43 schreef Pietje het volgende:[..] Niet zozeer druk mee geweest, joduh, maar vooral kwaad, heel erg kwaad en uiteraard zeer teleurgesteld in mijn cluppie. Zoals je weet ben ik al (bijna) 59 jaar supporter van Ajax, maar zo intens slecht als ik ze nu vind spelen... Ik kan het me echt niet herinneren. We worden door een hoop clubs vernederd, zelfs PEC Zwolle had van ons moeten winnen. Elke club denkt, dat er tegen Ajax wat te halen valt en geef ze eens ongelijk! En het enige dat je hoort van de spelers en de technische staf, "dat het zo niet langer kan gaan". Maar wat gaan ze er aan doen?? Dit is rechtstreeks de consequentie van het beleid Pietje .... Ze zijn al drie jaar bezig om alleen maar geld binnen te slepen...... Alle spelers die waarde hadden hebben ze verkocht en op die vrijgekomen plek op de goedkoopste manier een poppetje gekocht.... Bedrijf Ajax..... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
we komen gewoon weer lekker 30e speelronde boven aan... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 16:46 schreef joduh het volgende:[..] Ik ben niet eens kwaad man... Dat was ik 2 jaar geleden al.... Bevestigd toch dat dit beleid niet werkt? Dat ben ik zeker met je eens. Geld over de balk gooien (wat ze in het verleden te vaak hebben gedaan) is niet goed, maar nu alleen maar de spaarrekening spekken is ook niet goed. Weet je, joduh, verliezen van PSV kan gebeuren, het is niet leuk, maar het kan. Maar de manier waarop gisteren is ZOOOOOO vernederend. Verkeerde spelers (opgesteld), te veel jeugdspelers, geen leider (ja, wel genoeg lijders...) in het veld, te veel spelers ernstig uit vorm, een coach die zijn ongelijk niet kan (wil) toegeven... Denk daarbij aan Theo Janssen in een verdedigende rol... Ik voorzie voorlopig geen enkel herstel. Misschien wat al te somber, maar ik ben er helaas van overtuigd dat Ajax, DIT Ajax, nog heel veel punten gaat verspelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 september 2013 door Pietje -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: Wat durf jij daar op te zetten jongen? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 16:49 schreef joduh het volgende:[..] Dit is rechtstreeks de consequentie van het beleid Pietje .... Ze zijn al drie jaar bezig om alleen maar geld binnen te slepen...... Alle spelers die waarde hadden hebben ze verkocht en op die vrijgekomen plek op de goedkoopste manier een poppetje gekocht.... Bedrijf Ajax..... Ik ben het helaas helemaal met je eens. Ook ik heb dat al jaren lopen schreeuwen. Maar wie luistert er naar joduh en Pietje???? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Het rechter rijtje?? Moet lukken. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 16:52 schreef Pietje het volgende:[..] Dat ben ik zeker met je eens. Geld over de balk gooien (wat ze in het verleden te vaak hebben gedaan) is niet goed, maar nu alleen maar de spaarrekening spekken is ook niet goed. Weet je, joduh, verliezen van PSV kan gebeuren, het is niet leuk, maar het kan. Maar de manier waarop gisteren is ZOOOOOO vernederend. Verkeerde spelers (opgesteld), te veel jeugdspelers, geen leider (ja, wel genoed lijders...) in het veld, te veel spelers ernstig uit vorm, een coach die zijn ongelijk niet kan (wil) toegeven... Denk daarbij aan Theo Janssen in een verdedigende rol... Ik voorzie voorlopig geen enkel herstel. Misschien wat al te somber, maar ik ben er helaas van overtuigd dat Ajax, DIT Ajax, nog heel veel punten gaat verspelen. Tuurlijk , maar dat is het andere uiterste..... Ik vind ze gewoon falen nu..... Telkens te laat, of te duur bla bla.... Ik kan wel 10 spelers opnoemen waar ze in geïnteresseerd waren ..... En elke x ging het niet door.... Toon dan ook geen interesse en zeg dat je niemand nodig hebt man! Dan kom he geloofwaardiger over en sta je ook niet voor lul... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 16:54 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben het helaas helemaal met je eens. Ook ik heb dat al jaren lopen schreeuwen. Maar wie luistert er naar joduh en Pietje???? Haha ik weet het man.... De drie kampioenschappen hebben alle missers verbloemd..... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 16:57 schreef joduh het volgende:[..] Tuurlijk , maar dat is het andere uiterste..... Ik vind ze gewoon falen nu..... Telkens te laat, of te duur bla bla.... Ik kan wel 10 spelers opnoemen waar ze in geïnteresseerd waren ..... En elke x ging het niet door.... Toon dan ook geen interesse en zeg dat je niemand nodig hebt man! Dan kom he geloofwaardiger over en sta je ook niet voor lul... Klopt helemaal, vriend. Zoiets heb ik een tijd geleden ook al eens geschreven. Hou dan gewoon je mond, zo iets had ik geschreven. Bovendien, door openlijk interesse te tonen, drijf je ook nog eens de prijs van die speler op, "want het rijke Ajax toont belangstelling". Dus snijd je jezelf dubbel in de vingers. Maar ik geloof niet, dat Ajax ooit serieus belangstelling had voor bijvoorbeeld Maher, Tadic, Luuk de Jong, van Ginkel. Ik ben serieus van mening, dat dit soort berichten de pers is ingeslingerd, om de supporters zoet te houden... Het zijn regelrechte klojangen !!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Absoluut! Bij de gratie van de andere clubs, die nog slechter speelden. Ik ben er van overtuigd, dat het dit seizoen zal gaan tussen PSV, FC Twente en Feyenoord. Met het vertoonde spel van Ajax heb je voor de (nabije) toekomst niks te verwachten. Let maar op. Zaterdagavond thuis tegen GO Ahead Eagles... Dat gaat een hele kluif worden, een wedstrijd, die ik Ajax niet zomaar zie winnen. Gelijkspelletje? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 17:05 schreef Pietje het volgende:[..] Absoluut! Bij de gratie van de andere clubs, die nog slechter speelden. Ik ben er van overtuigd, dat het dit seizoen zal gaan tussen PSV, FC Twente en Feyenoord. Met het vertoonde spel van Ajax heb je voor de (nabije) toekomst niks te verwachten. Let maar op. Zaterdagavond thuis tegen GO Ahead Eagles... Dat gaat een hele kluif worden, een wedstrijd, die ik Ajax niet zomaar zie winnen. Gelijkspelletje? Helemaal juist man.... Ben al blij met gelijkspel haha |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 17:02 schreef Pietje het volgende:[..] Klopt helemaal, vriend. Zoiets heb ik een tijd geleden ook al eens geschreven. Hou dan gewoon je mond, zo iets had ik geschreven. Bovendien, door openlijk interesse te tonen, drijf je ook nog eens de prijs van die speler op, "want het rijke Ajax toont belangstelling". Dus snijd je jezelf dubbel in de vingers. Maar ik geloof niet, dat Ajax ooit serieus belangstelling had voor bijvoorbeeld Maher, Tadic, Luuk de Jong, van Ginkel. Ik ben serieus van mening, dat dit soort berichten de pers is ingeslingerd, om de supporters zoet te houden... Het zijn regelrechte klojangen !!! Denk je?zal wat zijn man....pffff |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Sinds een paar jaar heb ik geen seizoenkaart meer (ik was te vaak weg), maar als ik die nog wel zou hebben, zou ik die als protest naar jax terugsturen. De seizoenkaarthouders moeten zich met dit beleid toch bekocht voelen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat denk ik zeker. Door met de belangstelling van een aantal grote spelers op de proppen te komen, kunnen ze toch zeggen: "maar we zijn bezig met die en die..." om vervolgens af te haken. Te duur... En dat wisten ze vooraf. Ik geef toe dat het een ernstige beschuldiging is, maar ik neem er niks van terug. Het is mijn heilige overtuiging, dat zij schipperen tussen de onvrede van de supporters en een aanzienlijke bankrekening... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 17:11 schreef Pietje het volgende:[..] Sinds een paar jaar heb ik geen seizoenkaart meer (ik was te vaak weg), maar als ik die nog wel zou hebben, zou ik die als protest naar jax terugsturen. De seizoenkaarthouders moeten zich met dit beleid toch bekocht voelen. Komt ook wel gerommel .....maar je hebt natuurlijk ook zat publiek wat ALTIJD achter hun cluppie blijft staan he? Bij de meeste van hen mag je ook niet fluiten .... Hahaha ;-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 17:14 schreef Pietje het volgende:[..] Dat denk ik zeker. Door met de belangstelling van een aantal grote spelers op de proppen te komen, kunnen ze toch zeggen: "maar we zijn bezig met die en die..." om vervolgens af te haken. Te duur... En dat wisten ze vooraf. Ik geef toe dat het een ernstige beschuldiging is, maar ik neem er niks van terug. Het is mijn heilige overtuiging, dat zij schipperen tussen de onvrede van de supporters en een aanzienlijke bankrekening... Jee.... Pietje ..... Als dat echt zo is dan gaat het echt los jong |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 17:15 schreef joduh het volgende:[..] Komt ook wel gerommel .....maar je hebt natuurlijk ook zat publiek wat ALTIJD achter hun cluppie blijft staan he? Bij de meeste van hen mag je ook niet fluiten .... Hahaha ;-) Haha. Ik weet het... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Je kunt het nooit bewijzen. Het zijn een stelletje gehaaide flikkers, maar het is mijn stellige overtuiging, dat het management deze handelswijze hanteert. Vandaar: klojangen. Geldwolven zijn het. Leve het BEDRIJF Ajax... Helaas. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: pilsje... maar ik bedoel er meer mee, dat we gewoon lekker op t' eind weer boven aan moeten komen... dat opgejaagt worden is niks, vegroot de druk alleen maar... komt wel goed naar de winterstop... dit zijn we inmiddels toch gewend...
als we niet kampioen worden heb het toch aan het uitshirt gelegen... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 18:27 schreef NatjosFC het volgende:[..] pilsje... maar ik bedoel er meer mee, dat we gewoon lekker op t' eind weer boven aan moeten komen... dat opgejaagt worden is niks, vegroot de druk alleen maar... komt wel goed naar de winterstop... dit zijn we inmiddels toch gewend... als we niet kampioen worden heb het toch aan het uitshirt gelegen... Pilsje???? Nou dan ben jij daar dus ook niet echt zeker van he? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: kan wel €500,- zeggen, maar dan kom ik ze ook echt claimen straks aan 't eind van 't seizoen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Met deze spits kan je die 500 ophalen.....
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 13:47 schreef Pietje het volgende:Zo, laat deze ouwe knar ook maar eens zijn mening geven. Vooropgesteld dat ik nog altijd ziek ben van de afstraffing van gisterenmiddag. Allereerst gaan mijn welgemeende felicitaties uit naar het eveneens zeer jonge team van PSV. Al met al heeft PSV dik verdiend gewonnen. Misschien een beetje geflatteerd, maar winst voor MIJN Ajax zou nog veel geflatteerder zijn geweest. Ajax is op alle fronten afgetroefd. Beginnende bij de doelman. Ook ik heb Kenneth Vermeer (te?) lang verdedigd, maar gezien zijn "over all" prestaties van de afgelopen weken, is hij principieel niet langer te handhaven als eerste doelman. Wat een verschil met de zeer rustige vakman Jeroen Zoet. De verdediging was naar mijn volle overtuiging zeer zwak. Opnieuw. Kijk maar eens naar de karrenvracht aan tegendoelpunten van dit nog jonge seizoen. Ricardo van Rhijn maakte (samen met Siem de Jong) de cruciale blunder bij de 1-0, waarbij ook Vermeer in de fout ging. Ik blijf Van Rhijn een matige verdediger vinden, daarbij in ogenschouw nemend, dat veel tegendoelpunten door de linkerspitsen van onze tegenstanders komen, vooral ook het vorige sezoen. Moisander vind ik te traag in het systeem dat Ajax voor ogen heeft en maakt te vaak onnodige fouten. Denswil, ongetwijfeld een giga-talent, schoot gisteren opnieuw tekort en Blind blonk weer eens uit met "tikkie terug". Het middenveld werd meer dan eens overlopen door PSV. Schøne leek meer op een balletdanser dan op een voetballer, Serero liep veel, maar op de verkeerde momenten, zonder enig rendement dus. Siem de Jong, mist duidelijk zijn maatje Eriksen, op wie hij kon blindvaren, daarnaast is hij nog herstellende van zijn klaplong. Ik neem hem zijn aktie echter zeer kwalijk waaruit de 1-0 kwam. De voorhoede kent ook een rendement van 0,0 (nul komma nul), waarbij onze eigenwijze coach op afgerekend zou kunnen worden. Eerst plaatst hij Bojan en Fischer als flankspitsen, wat zij pertinent niet zijn en handhaaft hij Kolbein Sighthorssón als spits. Voor iedereen is het volstrekt duidelijk, dat hij niet de diepe spits is die rendeert in het Ajax-systeem. Vervolgens ruilt de Boer Bojan en Sightorssón van positie... Kolbein als rechterspits... Dat doet pijn aan mijn ogen. Nee, dit Ajax laat mij in stilte huilen. Wat een drama. En wat hebben wij als vervangers voor deze jongetjes? Een volwaardige doelman, maar verder nagenoeg alleen maar jeugdspelers en Christian Poulsen... Daar word ik ook al niet vrolijk van. Je kunt niet alleen maar jeugdspelers het veld in sturen, want daarmee verlies je nog meer balans in het elftal. Balans, die er toch al niet is. Tot slot krijgt ook Marc Overmars van mij een onvoldoende voor het feit dat hij voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Daarmee bedoel ik niet, dat er maar in het wilde weg moet worden aangekocht, maar enkele zeer gerichte aankopen (CVM en flankspitsen) waren zeer noodzakelijk. Dat heeft het fiasco van gisteren mij opnieuw bevestigd. Met deze selectie en met de halsstarrigheid van onze trainer, gaat Ajax een zeer zwaar en zonder twijfel een verloren seizoen tegemoet. + 33333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 Pietje mijn complimenten... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 20:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] + 33333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 Pietje mijn complimenten... Dat zijn wel HEEEEEEEEEL erg veel gelijke spelen... al die drietjes ;-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 20:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] + 33333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 Pietje mijn complimenten... kost je een ban hahahah |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Weet tie ook wat het is....;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 17:05 schreef Pietje het volgende:[..] Absoluut! Bij de gratie van de andere clubs, die nog slechter speelden. Ik ben er van overtuigd, dat het dit seizoen zal gaan tussen PSV, FC Twente en Feyenoord. Met het vertoonde spel van Ajax heb je voor de (nabije) toekomst niks te verwachten. Let maar op. Zaterdagavond thuis tegen GO Ahead Eagles... Dat gaat een hele kluif worden, een wedstrijd, die ik Ajax niet zomaar zie winnen. Gelijkspelletje? Feyenoord? Nou zo slecht zijn we ook weer niet hoor.. Twente en Psv schat ik wel sterker in! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Feyenoord staat nog maar één zielig puntje achter ons, hoor en zij hebben zelfs een beter (nou ja... minder slecht) doelsaldo dan wij. Geloof me, Feyenoord gaat gewoon meedoen om de titel. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 20:55 schreef Pietje het volgende:[..] Feyenoord staat nog maar één zielig puntje achter ons, hoor en zij hebben zelfs een beter (nou ja... minder slecht) doelsaldo dan wij. Geloof me, Feyenoord gaat gewoon meedoen om de titel. Ik twijfel Piettekke .....Feijenoord leunt teveel op Pelle en blessures kunnen ze zich niet veroorloven. Wel een brede selectie maar weinig kwaliteit.
PSV Twente en Heereveen gaan voor de winterstop ver komen.....en Utrecht gaat als Duplan en Mulenga weer fit zijn een inhaal slag maken |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 21:05 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik twijfel Piettekke .....Feijenoord leunt teveel op Pelle en blessures kunnen ze zich niet veroorloven. Wel een brede selectie maar weinig kwaliteit. PSV Twente en Heereveen gaan voor de winterstop ver komen.....en Utrecht gaat als Duplan en Mulenga weer fit zijn een inhaal slag maken Heerenveen en FC Utrecht maar ook Vitesse gaan zeker weer de weg omhoog, maar ik zie die ploegen absoluut niet meedoen om de schaal. Feyenoord beslist wel. Gewoon nog een paar wedstrijdjes winnen en het zelfvertrouwen komt weer helemaal terug. Dat geldt uiteraard ook voor Ajax, maar bij mijn cluppie zie ik dat zelfvertrouwen op korte termijn niet terugkeren. Ik mocht willen, dat het anders was, Peet, maar wat ik de afgelopen weken heb gezien... FC Knudde is er niks bij. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 21:17 schreef Pietje het volgende:[..] Heerenveen en FC Utrecht maar ook Vitesse gaan zeker weer de weg omhoog, maar ik zie die ploegen absoluut niet meedoen om de schaal. Feyenoord beslist wel. Gewoon nog een paar wedstrijdjes winnen en het zelfvertrouwen komt weer helemaal terug. Dat geldt uiteraard ook voor Ajax, maar bij mijn cluppie zie ik dat zelfvertrouwen op korte termijn niet terugkeren. Ik mocht willen, dat het anders was, Peet, maar wat ik de afgelopen weken heb gezien... FC Knudde is er niks bij. Vitesse was ik ff vergeten....Ajax komt ook wel terug,mits ze jeugd in het diepe gaan gooien
Het is niet alleen Vermeer Piet....collectief klopt het niet meer....Eriksen(ja ja Remco) was toch de bindende factor....dat blijkt nu wel Frankie mag ook wel eens wisselen in de eerste helft als hij ziet dat het niet loopt.....je mag 3x wisselen en dat hoeft echt niet in de laatste kwartier |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 21:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Vitesse was ik ff vergeten....Ajax komt ook wel terug,mits ze jeugd in het diepe gaan gooien Het is niet alleen Vermeer Piet....collectief klopt het niet meer....Eriksen(ja ja Remco) was toch de bindende factor....dat blijkt nu wel Frankie mag ook wel eens wisselen in de eerste helft als hij ziet dat het niet loopt.....je mag 3x wisselen en dat hoeft echt niet in de laatste kwartier Ik ben het zeker met je eens, dat het niet alleen aan onze doelman ligt. Het is inderdaad een collectief falen. Dat heb ik ook in mijn lange bijdrage geschreven vroeg in de avond, maar dat deed ik ook al vele weken geleden. Maar ook (te) veel jeugdspelers is niet de oplossing. Met te veel jeugd, haal je ook veel wisselvalligheid binnen. Maar ja, veel slechter dan nu kan het haast niet. Ik snap ook geen donder van Poulsen. Die kerel heeft vorig seizoen met name in de grote wedstrijden op mij een meer dan goede indruk gemaakt. En zie hem nu eens. Datzelfde geldt voor Schøne: vorig seizoen multifunctioneel op vele plaatsen in het elftal en dat deed hij goed. En wat is er met Fischer aan de hand? Vorig seizoen de revelatie van de eredivisie, en nu??? Kenneth Vermeer, idem dito. En zo kan ik wel even doorgaan. Wat is er in godsnaam aan de hand met mijn godenzonen???? Frank de Boer WAS eigenwijs en IS het nog steeds. Hij is de enige "constante" factor ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Was toch iets met open ogen.....Ajax faalt op alle fronten....en Vermeer is de bekende kop van.... Gisteren was ik ook pissig.....nu zie ik het wat genuanceerder 1 man slachten is niet eerlijk....ook al vind ik dat hij wat zelfreflectie mag vinden op de bank |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 21:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Vitesse was ik ff vergeten....Ajax komt ook wel terug,mits ze jeugd in het diepe gaan gooien Het is niet alleen Vermeer Piet....collectief klopt het niet meer....Eriksen(ja ja Remco) was toch de bindende factor....dat blijkt nu wel Frankie mag ook wel eens wisselen in de eerste helft als hij ziet dat het niet loopt.....je mag 3x wisselen en dat hoeft echt niet in de laatste kwartier Ajax scoort over het algemeen haar goals wel, zeker als het elftal beter staat zal ook dit beter gaan ondanks dat het niet geweldig is. Aanvallend op het middenveld zit het ook wel goed met Serrero Duarte en de Jong, met name de laatste zal erg belangrijk moeten zijn en dat kan ie denk ik ook wel. Het probleem zit hem in mijn optiek met name achterin en de CVM plek. Cilissen is de eerste stap in de goede richting op het moment, Ligeon moet ook maar eens opgesteld gaan worden en de andere plekken hebben we genoeg goede spelers voor.. Alleen de CVM plek blijft een zorgen kindje, de Boer denk daar blijkbaar anders over gezien het feot hoe makkelijk Anita weg mocht, dat Schone en Janssen er tijden hebben gespeeld en hij er nu niks voor heeft ingekocht..
Daarna moet het elftal langzaam weer vertrouwen gaan kweken en een goede serie neerzetten...
Maar dat de Boer wat moet veranderen is volgens mij echt iedereen het over eens op dit moment.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Die CVM heb je gelijk.....maar Maduro zie ik niet zitten,ben hem uit het oog verloren maar ga eens googlen....speelde bij Valencia omdat Koeman daar zat....wordt 29...en is niet echt begeert door clubs.......en dat moet DE man worden ??? Kan me vergissen hoor....zal niet de eerste keer zijn |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 22:26 schreef Nenam_tiL het volgende:Die CVM heb je gelijk.....maar Maduro zie ik niet zitten,ben hem uit het oog verloren maar ga eens googlen....speelde bij Valencia omdat Koeman daar zat....wordt 29...en is niet echt begeert door clubs.......en dat moet DE man worden ??? Kan me vergissen hoor....zal niet de eerste keer zijn Ik heb hem afgelopen seizoen veel zien spelen, vind hem daar behoorlijk goed spelen, alleen heeft hij het nu met zijn hart als ik me niet vergis, ik denk dat daarom veel clubs erg voorzichtig zijn.. En inderdaad is het geen wereldtopper..
Toen Litmanen terug kwam waren er ook weinig tot geen andere clubs geintereseerd, persoonlijk doet me dat niet zo veel, maar uiteraard zegt het wel iets..
Of hij de reddende engel is durf ik niet te zeggen, wel dat de CVM positie ons grootste probleem is en dat Maduro een interessante optie is voor die plek.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 23:03 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb hem afgelopen seizoen veel zien spelen, vind hem daar behoorlijk goed spelen, alleen heeft hij het nu met zijn hart als ik me niet vergis, ik denk dat daarom veel clubs erg voorzichtig zijn.. En inderdaad is het geen wereldtopper.. Toen Litmanen terug kwam waren er ook weinig tot geen andere clubs geintereseerd, persoonlijk doet me dat niet zo veel, maar uiteraard zegt het wel iets.. Of hij de reddende engel is durf ik niet te zeggen, wel dat de CVM positie ons grootste probleem is en dat Maduro een interessante optie is voor die plek.. Zet Duarte daar maar neer...is dat geen optie.....jij kijkt meer voetbal als ik Remco....misschien Blind ???
Litmanen zijn verhaal is bekend.....mijn held....man man wat een vent was dat....oke mijn Jari bril....dat wel |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 23 september 2013 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Zet Duarte daar maar neer...is dat geen optie.....jij kijkt meer voetbal als ik Remco....misschien Blind ??? Litmanen zijn verhaal is bekend.....mijn held....man man wat een vent was dat....oke mijn Jari bril....dat wel Blind zou voetbaltechnisch gezien de beste optie zijn met Bazoer die hem elke wedstrijd standaard zal vervangen |
|
|
|
|
|