BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Berusting

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 09:38   quote  deeplink  
Ik ben er uit. De teleurstelling elke week ligt niet aan de spelers. Het ligt niet aan de tactiek. Het ligt niet aan de trainer. Het ligt zelfs niet aan het niveau van de scheidsrechters of de omvang van het stadion. Sterker nog, zelfs het spel van de tegenstander heeft er geen enkele invloed op. Het ligt vooral aan mij.

Aan mij zal je denken? Ja aan mijzelf. Het is de lat die ik neerleg. De verwachting die ik elke week heb. Dat is de reden dat ik elke week teleurstelling voel. Zelfs bij een overwinning ben ik kritisch. Dit kon er beter, dat gaat niet goed. Uit 3-3 bij NEC, kan niet. Thuis verliezen van Twente. Schandalig. De vraag elke week hoe kan het nu dat men zo matig speelt?

Het antwoord is simpel. Het Feyenoord van na 2002 kan niet beter. Het niveau van de elftallen is elk jaar omlaag gegaan. En waar kleinere provinciale clubs de weg wel omhoog vonden, zakte Feyenoord steeds verder weg. Financieel en sportief. De daling is een halt toegeroepen en ja er is zeker een mate van verbetering zichtbaar, maar het niveau is erbarmelijk slecht. Sterker nog, zelfs de clubs om Feyenoord heen worden steeds slechter, maar de inhaalslag vindt niet plaats. We hangen er maar een beetje bij, bungelen erachteraan.

Waarom dan elke week die teleurstelling? Omdat ik kijk met de ogen van vroeger naar het elftal van nu. De verwachting gebaseerd op succes van weleer gespiegeld op de kwaliteit van nu. Irreëel, onwerkelijk en niet terecht. De meeste spelers kunnen wel iets beter spelen dan de huidige vorm crisis waar ze zich nu in verkeren, maar kampioenswaardig is het niet. Zeker niet in mijn ogen. Misschien met een beetje geluk en de rest zakt nog verder weg, dan is het nog mogelijk, maar ik zie het de komende tijd niet gebeuren.

En dus pas ik mijn verwachting aan, kijk ik met de ogen van nu en slechts met de hoop van vroeger. Want hoop geeft minder teleurstelling dan verwachting.
kuipje
 kuipje - maandag 16 september 2013 - 09:43   quote  deeplink  
Leuk geprobeerd Stylzz.. Had ik me ook bedacht een aantal jaar geleden.. Maar dat lukt niet, over drie weken ga je er weer in geloven, en dan leg je die lat automatisch weer hoger.

Gaat dus niet lukken :)
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 09:43 schreef kuipje het volgende:
Leuk geprobeerd Stylzz.. Had ik me ook bedacht een aantal jaar geleden.. Maar dat lukt niet, over drie weken ga je er weer in geloven, en dan leg je die lat automatisch weer hoger.

Gaat dus niet lukken :)
ongetwijfeld, maar het is wel waar.
MMM
 MMM - maandag 16 september 2013 - 09:47   quote  deeplink  
Mooi stuk. Alleen ik weiger om mijn verwachtingen aan te passen.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 09:50   quote  deeplink  
Strijd tussen realisme, verwachting en hoop. Knelt elkaar.
Helder omschreven, herken het.
5e begroting van Nederland, beste talenten uit de jeugd al vroeg weggeplukt, erfenis van een schuldenlast...

En als ze dan toch ineens resultaten boeken: Realist blijven. Met lichte hoop.
Ik verwacht pas 2015 meer.
tomson
 tomson - maandag 16 september 2013 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 09:50 schreef FR-Henk het volgende:
Strijd tussen realisme, verwachting en hoop.
En liefde...
kuipje
 kuipje - maandag 16 september 2013 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 09:44 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ongetwijfeld, maar het is wel waar.
Is zeker waar.. en het zal de komende tijd inderdaad niet omhoog gaan.. We hebben nog steeds geen salaris voor een speler als Bakkal.. Dat hebben we echt niet in 2 jaar opgelost. Zeker niet als ons team zo blijft spelen, want nu kunnen we BMI en de Vrij aan de straatstenen niet kwijt. Zo lang de financien niet op orde komen, zal er niets mogelijk zijn..

Iedereen hoopt op betere tijden, maar dan zullen we toch echt een keertje per ongeluk kampioen moeten worden om wat CL centen te krijgen.
Jan Tol
 Jan Tol - maandag 16 september 2013 - 10:21   quote  deeplink  
Bij mij is het altijd hoop en soms wordt de hoop - werkelijkheid - !
De liefde voor Feyenoord is onherroepelijk!!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 10:07 schreef tomson het volgende:

[..]

En liefde...
Die is nog het ergste in deze tijden.
Liefde en Liefdesverdriet.
Deze liefde gaat nooit meer over.
VVout
 VVout - maandag 16 september 2013 - 11:22   quote  deeplink  
Berusting is voor mij de hoop opgeven, nee dan maar wat vaker teleur gesteld. De teleurstellingen zorgen er pas echt voor dat als je een succes haalt je van vreugde uit je dak gaat dit zou ik nooit willen missen.
Appie53
 Appie53 - maandag 16 september 2013 - 11:37   quote  deeplink  
Waar zijn de tijden gebleven, ik zat voor ons zwart/tvtje, Feijenoord/Celtic, geweldig.
En nu, de ene teleurstelling na de andere, die tijd komt nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 11:53   quote  deeplink  
Gaat toch geen janktopic worden he...???
tomson
 tomson - maandag 16 september 2013 - 12:10   quote  deeplink  
Die kant gaat t vanzelf weer op vrees ik.
ferfan
 ferfan - maandag 16 september 2013 - 12:25   quote  deeplink  
ik zeg al 4 jaar dat ze het seizoen 2014/2015 kampioen gaan worden! volgend jaar word het pas de vruchten plukken van het financieel beleid!! martin v geel en gudde zijn de helden van feyenoord met VISIE voor de toekomst!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 12:27   quote  deeplink  
Okee, bij deze dan:
FACE IT: Eredivisie is voetbaltechnisch laag nivo.
Feyenoord ook, en kruipt uit het dal.
Over 2 jaar pas kunnen we ons meten met hooguit bv. Anderlecht.

Meer zit er niet in en stel meteen de hoop en verwachting met Bakkal maar bij.
eko-sporter
 eko-sporter - maandag 16 september 2013 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 12:25 schreef ferfan het volgende:
ik zeg al 4 jaar dat ze het seizoen 2014/2015 kampioen gaan worden! volgend jaar word het pas de vruchten plukken van het financieel beleid!! martin v geel en gudde zijn de helden van feyenoord met VISIE voor de toekomst!
Eens
eko-sporter
 eko-sporter - maandag 16 september 2013 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 12:27 schreef FR-Henk het volgende:
Okee, bij deze dan:
FACE IT: Eredivisie is voetbaltechnisch laag nivo.
Feyenoord ook, en kruipt uit het dal.
Over 2 jaar pas kunnen we ons meten met hooguit bv. Anderlecht.

Meer zit er niet in en stel meteen de hoop en verwachting met Bakkal maar bij.
Ik deel jouw mening. Dus eens.
salemi
 salemi - maandag 16 september 2013 - 13:03   quote  deeplink  
Berusting staat gelijk aan de hoop opgeven. Dat is toch nergens voor nodig! We hebben te maken met zeer jonge spelers die een stormachtige ontwikkeling doormaken. Minstens vijf van hen zijn binnen een jaar van het niets opeens international geworden. Het is voor mij geen wonder dat er een terugval plaatsvindt. Vooral Stefan en Bruno merken het het best dat ze ook nog het jeugd EK hebben gespeeld, en nu weer als A-international volop meedraaien. Het komt allemaal weer goed, omdat het gewoon goede voetballers zijn. Anders breng je niet heel je jeugd bij de jeugdopleiding van Feyenoord door. Kom op mensen, niet meehuilen met die zuurpruimen die als zogenaamde analysten de televisie week in week uit de televisie terroriseren. Ik ben superblij met het lichtpuntje Boetius en Jordi Clasie die een goede pot speelden. Als Vilhena nu ook eens zijn verdedigende taak serieus zou nemen en zijn tegenstander niet twee keer laat scoren......
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 13:07   quote  deeplink  
Het is veel complexer dan je schetst.
T zijn gewoon lieverdjes. Geen mentaliteit. Playstationgeneratie. Veel geld weinig rendement.
Toekomstige Norwich City spelers.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 13:10   quote  deeplink  
Je kunt berusten in de beperkingen en tóch hoop houden.
Sterker: hoop heb je altijd.
Het kon en kan altijd komen. Dat was in 1999 en 2002 ook.
Zonder hoop geloof je niet meer in je club.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 13:07 schreef Stylzz het volgende:
Het is veel complexer dan je schetst.
T zijn gewoon lieverdjes. Geen mentaliteit. Playstationgeneratie. Veel geld weinig rendement.
Toekomstige Norwich City spelers.
Maatschappelijk- én pamperprobleem.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 13:16   quote  deeplink  
snotventjes zijn het en de aankopen brengen ook weinig ballen mee.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 16 september 2013 - 13:29   quote  deeplink  
Berusting zie je bij DeVrij..
Daarom mag hij op bank plaats nemen...
Hij kijkt naar zijn tegenstander alsof hij voor het eerst een strakke plasser heeft...
Hij is slechts een kwestie van tijd voordat hij door heeft wat hij allemaal kan
doen met die strakke plassert.
Pas dan gaat hij scoren...
In 2002 waren ze ouder en konden alle banga meisjes al!
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 13:39   quote  deeplink  
Ik ben bang dat hij m dan eerst aan Bruno laat zien, kijk s wat ik heb!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 16 september 2013 - 14:02   quote  deeplink  
Hahaha
Sensi
 Sensi - maandag 16 september 2013 - 14:02   quote  deeplink  
Verwachtingen zijn te hoog denk ik na 2 goed draaiende seizoenen. Dan wil je uiteraard meer. Dat is logisch want Feyenoord kán het, áls het wilt. We zijn nagenoeg geen speler kwijt geraakt, zelfs 2 spelers van aardig kaliber erbij. Je kan zeggen wat je wilt maar ik vind Armenteros nu al beter dan Cisse. Dat ie er gister op de rechterflank weinig van bakte lag ook niet helemaal aan hem. Maar over een aantal wedstrijden heeft hij meer kwaliteit laten zien dan Cisse en Schaken bij elkaar. Ik ben nog steeds heilig van overtuigd dat het goed gaat komen dit seizoen. De lat hoog leggen is normaal na het dal waar we uitgeklommen zijn, maar misschien niet reeel. Ook kan je deze selectie niet vergelijken met 2002. Dat was een selectie die tegen een Fenerbahce op kon. Dat zie ik onze huidige selectie gewoon niet doen. Ook vanwege te weinig Europese ervaring. Wat Stylzz z'n stukje betreft moet ik geen ongelijk geven. Maar juist omdat we van zo ver komen moet je niet vergeten dat we juist de weg omhoog zijn ingeslagen. En die weg zijn we begonnen met o.a. het aanstellen van onze trainert. Ja, iedereen kan denken wat hij wilt maar Koeman is een prima trainer! Leren doen we nou eenmaal met vallen en opstaan (de Vrij gisteren niet maargoed).. Zo lang ik zie dat ze er voor gestreden hebben en alles hebben gegeven heb ik er ook vrede mee. Daar we dat niet altijd zien, ben ik van mening dat DAAR die teleurstelling zit. Want dat is wat wij, met onze Rotterdamse mentaliteit, graag zien.
infamous psv
 infamous psv - maandag 16 september 2013 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:02 schreef Sensi het volgende:
Verwachtingen zijn te hoog denk ik na 2 goed draaiende seizoenen. Dan wil je uiteraard meer. Dat is logisch want Feyenoord kán het, áls het wilt. We zijn nagenoeg geen speler kwijt geraakt, zelfs 2 spelers van aardig kaliber erbij. Je kan zeggen wat je wilt maar ik vind Armenteros nu al beter dan Cisse. Dat ie er gister op de rechterflank weinig van bakte lag ook niet helemaal aan hem. Maar over een aantal wedstrijden heeft hij meer kwaliteit laten zien dan Cisse en Schaken bij elkaar. Ik ben nog steeds heilig van overtuigd dat het goed gaat komen dit seizoen. De lat hoog leggen is normaal na het dal waar we uitgeklommen zijn, maar misschien niet reeel. Ook kan je deze selectie niet vergelijken met 2002. Dat was een selectie die tegen een Fenerbahce op kon. Dat zie ik onze huidige selectie gewoon niet doen. Ook vanwege te weinig Europese ervaring. Wat Stylzz z'n stukje betreft moet ik geen ongelijk geven. Maar juist omdat we van zo ver komen moet je niet vergeten dat we juist de weg omhoog zijn ingeslagen. En die weg zijn we begonnen met o.a. het aanstellen van onze trainert. Ja, iedereen kan denken wat hij wilt maar Koeman is een prima trainer! Leren doen we nou eenmaal met vallen en opstaan (de Vrij gisteren niet maargoed).. Zo lang ik zie dat ze er voor gestreden hebben en alles hebben gegeven heb ik er ook vrede mee. Daar we dat niet altijd zien, ben ik van mening dat DAAR die teleurstelling zit. Want dat is wat wij, met onze Rotterdamse mentaliteit, graag zien.
Kwaliteit is gewoon niet voldoende.. wedstrijden op mentaliteit binnenhalen kon Feyenoord in het verleden wel mr de huidige generatie ( van de hele Eredivisie ) kan dat hooguit een aantal wedstrijden..
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:06 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Kwaliteit is gewoon niet voldoende.. wedstrijden op mentaliteit binnenhalen kon Feyenoord in het verleden wel mr de huidige generatie ( van de hele Eredivisie ) kan dat hooguit een aantal wedstrijden..
Misschien als mama mee mag voetballen.
infamous psv
 infamous psv - maandag 16 september 2013 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:11 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Misschien als mama mee mag voetballen.
Kan best begrijpen dat je er maf van wordt want ik heb hetzelfde gevoel over de huidige generatie...
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:16   quote  deeplink  
Ze kunnen best voetballen hoor. Maar ze doen me denken aan een character uit cow and chicken.
Vlcsnap-2011-08-07-22h16m19s14.png
Sensi
 Sensi - maandag 16 september 2013 - 14:16   quote  deeplink  
Boneless chicken hahahahha..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 14:27   quote  deeplink  
d:-))
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:16 schreef Stylzz het volgende:
Ze kunnen best voetballen hoor. Maar ze doen me denken aan een character uit cow and chicken.
[ afbeelding ]
De gesprekjes met spelers ná een wedstrijd zijn cartoonwaardig.
Tenenkrommende prietpraat.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 16 september 2013 - 14:39   quote  deeplink  
ik berust.
bij 1 tegenstander kan ik echter niet berusten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 16 september 2013 - 14:44   quote  deeplink  
Wij gaan winnen. Alleen met hoeveel is de vraag.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Zij gaan winnen. Alleen met hoeveel is de vraag.
ja dat is ook zo..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 14:46   quote  deeplink  
Wij Stylzz Wij..
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:46 schreef RenatoBos het volgende:
Wij Stylzz Wij..
ik voel niet echt een wij bij dit lamlendige zooitje.
T sluit in ieder geval nergens aan bij wat ik als wij beschouw.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Wij gaan winnen. Alleen met hoeveel is de vraag.
Het Legioen gaat winnen, want is de mama van de kereltjes op het veld.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:46 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik voel niet echt een wij bij dit lamlendige zooitje.
T sluit in ieder geval nergens aan bij wat ik als wij beschouw.
Ja ja ik snap je gevoelens best man, maar blijf aub hoop houden..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 16 september 2013 - 14:48   quote  deeplink  
Van Hanegem: "Te weinig geloof bij Feyenoord"

Auteur: Wout Stravers Gepubliceerd:13 mei 2013 om 09:40 Categorie:Reactie

De Feyenoord-selectie moet een voorbeeld nemen aan Daryl Janmaat, vindt oud-international Willem van Hanegem. De rechtsback heeft zich uitstekend ontwikkeld en gaat er volgens 'De Kromme' altijd honderd procent voor.

Van Hanegem schrok van het niveau van Feyenoord in de slotwedstrijd tegen NAC Breda (1-0). Er heerste een soort van angst, denkt hij. 'En eigenlijk is dat iets wat je het hele seizoen bij Feyenoord ziet. Er zit te weinig gif in die ploeg, ze coachen elkaar te weinig, men is te snel tevreden over elkaar en de absolute wil om te winnen is er onvoldoende', schrijft hij in het Algemeen Dagblad.

'Op dat vlak is alleen Janmaat niets te verwijten. Deze speler maakte de meeste progressie. Bij hem is het steeds 'inspelen, bijsluiten, inspelen, bijsluiten', vervolgt Van Hanegem. 'Hij is altijd onderweg om aangespeeld te kunnen worden of om de bal te veroveren. Janmaat is, terwijl ik dat aan het begin niet meteen dacht, een heel belangrijke speler geworden, voor Feyenoord en voor het Nederlands elftal.'

'Ik hoop dat de staf van Feyenoord hem en zijn beroepsopvatting tot standaard verklaart. Wat Janmaat doet, daar moeten de anderen een voorbeeld aan nemen. Dus Martins Indi, als hij blijft, De Vrij, noem maar op, ze moeten allemaal zichzelf verder professionaliseren, laten we het zo maar noemen', zegt De Kromme.

Van Hanegem vindt het zonde dat Feyenoord geen kampioen is geworden. 'Er was te weinig geloof in de landstitel en dat heeft Feyenoord opgebroken. Zoiets is jammer voor de Feyenoord-familie, maar ook voor de hele Eredivisie. Drie keer Ajax achter elkaar kampioen, ik gun het ze in Amsterdam van harte, maar dat is toch slecht voor de rest. Ik proef berusting waar ik gezonde agressie wil proeven.'

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/van-hanegem-te-weinig-geloof-bij-feyenoord
------------------

Van een aantal maanden terug. Als ook de supporters zich bij de situatie neer gaan leggen, dan weet je in ieder geval zeker dat de absolute wil om beter te worden verdwenen is.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:49   quote  deeplink  
Ik ga zondag maar naar t hockey.
Of ff lekker 18 holes lopen.

FORE!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 14:50   quote  deeplink  
Verandert nix.
Deze selectie is middelmaat en de oorzaak weten we nu wel een paar jaar.
Realisme.

En wie dat niet ziet, tsja.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:50 schreef FR-Henk het volgende:
Verandert nix.
Deze selectie is middelmaat en de oorzaak weten we nu wel een paar jaar.
Realisme.

En wie dat niet ziet, tsja.
2015 komt hard dichterbij he, dit is toch wel een stagnatie in de groei.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 september 2013 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:50 schreef Stylzz het volgende:

[..]

2015 komt hard dichterbij he, dit is toch wel een stagnatie in de groei.
Groei van afgelopen 2 jaar ging boven verwachting. En dat riep hogere verwachting op naar nu.
Ze hadden beter 2 x 5e kunnen worden.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:53 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Groei van afgelopen 2 jaar ging boven verwachting. En dat riep hogere verwachting op naar nu.
Ze hadden beter 2 x 5e kunnen worden.
Je staat nu 12e.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 14:54   quote  deeplink  
Nou ja dameshockey is toch ook een verademing om naar te kijken..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 16 september 2013 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 14:50 schreef FR-Henk het volgende:
Verandert nix.
Deze selectie is middelmaat en de oorzaak weten we nu wel een paar jaar.
Realisme.

En wie dat niet ziet, tsja.
We zitten gevangen in onze beperkte mogelijkheden. Omdat er geen geld is komen we bij spelers als Immers en Schaken uit. En omdat we bij die spelers uitkomen, spelen we geen CL en liggen er bij de EL al snel uit. Waardoor er weer geen geld is.

HNS/renovatie. Chop chop. Vaart erachter zetten.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 september 2013 - 14:55   quote  deeplink  
Yep..
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 september 2013 - 14:56   quote  deeplink  
3-3 tegen de club die laatste staat.
Knap hoor.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Berusting









0.0077321