BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wij zijn allemaal een beetje Lex

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 september 2013 - 17:07   quote  deeplink  
Column: Wij zijn allemaal een beetje Lex

13832.jpg

Ik wist dat het eraan zat te komen. Dat de pret niet eeuwig kon duren. Maar toch moest ik maandag even een brok in mijn keel wegslikken toen ik het bericht zag: Feyenoord heeft een nieuwe nummer 10 gehaald. Ik heb niks tegen Otman Bakkal, hoor. Integendeel, het lijkt me een lieve jongen en hij kan nog een fijn potje ballen ook. Aan Otman Bakkal is eigenlijk maar één ding mis: hij is geen Lex Immers.

Ik ben Lex Immers-fan. Niet omdat hij bij Feyenoord speelt (juíst niet, eigenlijk), maar omdat - en dat bedoel ik in de meest positieve zin van het woord - hij er geen hout van kan. Lex verkeert in permanente staat van oorlog met de bal (dat rotding luistert nooit naar hem), Lex mist iedere wedstrijd vier kansen uit de categorie Die Had Mijn Schoonmoeder Nog Wel Gemaakt, Lex trapt in zijn eigen schijnbewegingen en Lex z'n haar ziet er (zeker naast dat van Pellè) uit alsof het geknipt is met een grasmaaier.

Hoe hij ooit als nummer 10 in De Kuip terecht is gekomen is een raadsel. Als je de loopbaan van Lex Immers tien keer overdoet, dan wordt hij negen keer marktkoopman ("Twei makreile voâh vèf eurau!"), vakkenvuller of beroepswerkloze in plaats van voetballer. Dan had hij op zondag gewoon met een lamgeslagen biertje en een lauwe kroket op de tribune gestaan, en niet op het veld.

Maar juist daarom ben ik diehard supporter van Lex. Sterker nog: ik ben een beetje Lex. En nog sterker: wij zijn allemáál een beetje Lex. Lex beleeft de jongensdroom die iedere voetbalsupporter ergens diep van binnen heeft: hij is van de tribune gehaald en ze hebben 'm een shirt en een paar voetbalschoenen gegeven.

In ruil daarvoor rent hij iedere wedstrijd als een blinde over het veld; beukend, schoffelend, vloekend en tierend. Als 'stofzuiger' - wat dat ook moge betekenen. Soms raakt hij een bal goed: dan juicht hij alsof hij net de winnende in de blessuretijd van de WK-finale heeft gemaakt. Met een omhaal. In de winkelhaak. Tegen Duitsland.

Van alle voetballers in de eredivisie staat Lex het dichtst bij ons, kansloze rukkers die nooit in een stadion voor 50.000 man mogen voetballen. En dat weet hij. Lex gaat niet naar Dinamo Vladikavkaz omdat hij daar een paar nullen meer op zijn bankrekening krijgt, Lex wordt niet opgeroepen voor het Nederlands elftal (wat tegenwoordig, als Nederlander in dienst voor Feyenoord, al een prestatie op zich is), Lex doet niet aan mediatraining, Lex steekt tijdens de wedstrijd gewoon zijn middelvinger op als hij iemand een lul vindt, Lex stapt na afloop niet in de spelersbus met een metroseksueel Louis Vuitton-tasje met oogcrème en een conditioner met palmolie erin.

Lex snapt net als wij ook in de verste verte niet wat Messi, Xavi en Iniesta en al die anderen allemaal kunnen met een bal. Lex kan geen tiki's. En al helemaal geen taka's.

Natuurlijk begrijp ik dat ze bij Feyenoord niet eeuwig met Lex als schaduwspits blijven spelen, en dat ze liever een voetballer dan een stofzuiger met een grasmaaierskapsel in het veld hebben staan. Ik hoop alleen dat Lexie straks zo af en toe nog eens een potje mag meedoen van de trainer. Voor hemzelf. En een beetje voor ons.

Door: NUsport/Thijs Zonneveld
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 september 2013 - 17:07   quote  deeplink  
Geweldig stuk..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 17 september 2013 - 17:09   quote  deeplink  
+1
ar
 ar - dinsdag 17 september 2013 - 17:24   quote  deeplink  
Het zal wel..Feyenoord heeft behoefte aan "voetbal"
JanM
 JanM - dinsdag 17 september 2013 - 17:52   quote  deeplink  
Thijssie is weer lekker op dreef hahahahahahahahahaha
van geil
 van geil - dinsdag 17 september 2013 - 18:02   quote  deeplink  
leuk stuk.
maar wel heel triest dat t om n Feyenoorder gaat.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 17 september 2013 - 18:20   quote  deeplink  
Ik vind het prachtig!
Alexi
 Alexi - dinsdag 17 september 2013 - 18:28   quote  deeplink  
Immers is een harde werker,dat is zeker..
maar we hebben punten nodig,er moeten resultaten worden gehaald!
Als onze verdediging zijn stinkende best gaat doen en wat meer op de 0 gaat spelen komen voorin de kansen en dus de punten vanzelf.
En als het met Bakkal meer rendabel is, dan met Lex dan is dat maar zo toch?
Alexi
 Alexi - dinsdag 17 september 2013 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2013 - 17:07 schreef RenatoBos het volgende:
Column: Wij zijn allemaal een beetje Lex

[ afbeelding ]

Ik wist dat het eraan zat te komen. Dat de pret niet eeuwig kon duren. Maar toch moest ik maandag even een brok in mijn keel wegslikken toen ik het bericht zag: Feyenoord heeft een nieuwe nummer 10 gehaald. Ik heb niks tegen Otman Bakkal, hoor. Integendeel, het lijkt me een lieve jongen en hij kan nog een fijn potje ballen ook. Aan Otman Bakkal is eigenlijk maar één ding mis: hij is geen Lex Immers.

Ik ben Lex Immers-fan. Niet omdat hij bij Feyenoord speelt (juíst niet, eigenlijk), maar omdat - en dat bedoel ik in de meest positieve zin van het woord - hij er geen hout van kan. Lex verkeert in permanente staat van oorlog met de bal (dat rotding luistert nooit naar hem), Lex mist iedere wedstrijd vier kansen uit de categorie Die Had Mijn Schoonmoeder Nog Wel Gemaakt, Lex trapt in zijn eigen schijnbewegingen en Lex z'n haar ziet er (zeker naast dat van Pellè) uit alsof het geknipt is met een grasmaaier.

Hoe hij ooit als nummer 10 in De Kuip terecht is gekomen is een raadsel. Als je de loopbaan van Lex Immers tien keer overdoet, dan wordt hij negen keer marktkoopman ("Twei makreile voâh vèf eurau!"), vakkenvuller of beroepswerkloze in plaats van voetballer. Dan had hij op zondag gewoon met een lamgeslagen biertje en een lauwe kroket op de tribune gestaan, en niet op het veld.

Maar juist daarom ben ik diehard supporter van Lex. Sterker nog: ik ben een beetje Lex. En nog sterker: wij zijn allemáál een beetje Lex. Lex beleeft de jongensdroom die iedere voetbalsupporter ergens diep van binnen heeft: hij is van de tribune gehaald en ze hebben 'm een shirt en een paar voetbalschoenen gegeven.

In ruil daarvoor rent hij iedere wedstrijd als een blinde over het veld; beukend, schoffelend, vloekend en tierend. Als 'stofzuiger' - wat dat ook moge betekenen. Soms raakt hij een bal goed: dan juicht hij alsof hij net de winnende in de blessuretijd van de WK-finale heeft gemaakt. Met een omhaal. In de winkelhaak. Tegen Duitsland.

Van alle voetballers in de eredivisie staat Lex het dichtst bij ons, kansloze rukkers die nooit in een stadion voor 50.000 man mogen voetballen. En dat weet hij. Lex gaat niet naar Dinamo Vladikavkaz omdat hij daar een paar nullen meer op zijn bankrekening krijgt, Lex wordt niet opgeroepen voor het Nederlands elftal (wat tegenwoordig, als Nederlander in dienst voor Feyenoord, al een prestatie op zich is), Lex doet niet aan mediatraining, Lex steekt tijdens de wedstrijd gewoon zijn middelvinger op als hij iemand een lul vindt, Lex stapt na afloop niet in de spelersbus met een metroseksueel Louis Vuitton-tasje met oogcrème en een conditioner met palmolie erin.

Lex snapt net als wij ook in de verste verte niet wat Messi, Xavi en Iniesta en al die anderen allemaal kunnen met een bal. Lex kan geen tiki's. En al helemaal geen taka's.

Natuurlijk begrijp ik dat ze bij Feyenoord niet eeuwig met Lex als schaduwspits blijven spelen, en dat ze liever een voetballer dan een stofzuiger met een grasmaaierskapsel in het veld hebben staan. Ik hoop alleen dat Lexie straks zo af en toe nog eens een potje mag meedoen van de trainer. Voor hemzelf. En een beetje voor ons.

Door: NUsport/Thijs Zonneveld
Maar eerlijk is eerlijk,een leuk stuk!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 september 2013 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2013 - 18:28 schreef Alexi het volgende:
Immers is een harde werker,dat is zeker..
maar we hebben punten nodig,er moeten resultaten worden gehaald!
Als onze verdediging zijn stinkende best gaat doen en wat meer op de 0 gaat spelen komen voorin de kansen en dus de punten vanzelf.
En als het met Bakkal meer rendabel is, dan met Lex dan is dat maar zo toch?
Zo is het..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 17 september 2013 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2013 - 18:02 schreef van geil het volgende:
leuk stuk.
maar wel heel triest dat t om n Feyenoorder gaat.
Dat weer wel inderdaad.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 17 september 2013 - 22:39   quote  deeplink  
Hoeveel heeft Immers nou gescoort vorig jaar?
Wat is het gemiddelde van een nummer 10 aan doelpunten?
Ergens vind ik de column denigerend..
Tuurlijk het is goed geschreven en het is ook humor,maar
Thijs kan er niet omheen dat Immers vaak wel zelf die kansen
creërd die hij vervolgens mist...

Nog 1 vraagje !
Hoeveel scoorde Bakkal in 1 seizoen bij Feyenoord in een uitstekend elftal..?
En hoeveel scoorde Immers in 1 seizoen bij Feyenoord in een redelijk goed Feyenoord?
van geil
 van geil - dinsdag 17 september 2013 - 22:52   quote  deeplink  
het elftal was uitstekend door mede Bakkal
en werd n stuk minder mede door Immers.
pelle legt de ene na de andere bal neer voor Immers.
Bakkal was juist degene die ze zelf creeerde door slimheid.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 17 september 2013 - 23:36   quote  deeplink  
Immers als cultfiguur. Daar gaat het stuk over.
Het is een complimenteus stuk.
Gewone Lex, beperkte speler, maar wel gewone Lex.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 september 2013 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2013 - 22:39 schreef Leon FR1908 het volgende:
Hoeveel heeft Immers nou gescoort vorig jaar?
Wat is het gemiddelde van een nummer 10 aan doelpunten?
Ergens vind ik de column denigerend..
Tuurlijk het is goed geschreven en het is ook humor,maar
Thijs kan er niet omheen dat Immers vaak wel zelf die kansen
creërd die hij vervolgens mist...

Nog 1 vraagje !
Hoeveel scoorde Bakkal in 1 seizoen bij Feyenoord in een uitstekend elftal..?
En hoeveel scoorde Immers in 1 seizoen bij Feyenoord in een redelijk goed Feyenoord?
Vergeet niet dat Bakkal wel veel belangrijke goals maakte..
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 18 september 2013 - 01:23   quote  deeplink  
Lexie, gaat meer scoren als stofzuiger.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 18 september 2013 - 07:08   quote  deeplink  
Goals en assists tellen.
Bakkal en Immers naast elkaar ook een idee. Maar Vilhena moet altijd spelen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 september 2013 - 07:22   quote  deeplink  
Leuk idee maar dat gaat dan weer ten kosten van Jordy..(?)
Misschien bij een schorsing of blessure dan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 september 2013 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 18 september 2013 - 07:33   quote  deeplink  
Clasie moet ook spelen
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 18 september 2013 - 07:40   quote  deeplink  
Vilhena en Clasie moeten in etalage blijven ja.
Maar een reserveplek maakt karaktervolle spelers sterker.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 september 2013 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 00:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Bakkal wel veel belangrijke goals maakte..
Als je met 2 - 1 wint maakt t niet uit of je de eerste of de tweede heb gemaakt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 september 2013 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 21:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Als je met 2 - 1 wint maakt t niet uit of je de eerste of de tweede heb gemaakt.
joh!

Het verschil is ook, van de 9 goals van Bakkal waren er 6 de 1-0 in de wedstrijd. Lex scoorde ondanks 12 treffers vorig seizoen maar eenmaal de openingstreffer in een wedstrijd. Bij 8 van de 12 treffers van Immers stond Feyenoord al op voorsprong. Bakkal zette met 8 van zijn 9 treffers Feyenoord op voorsprong òf maakte de gelijkmaker.

Dat is het verschil. Dat bedoel ik dus met belangrijke treffers van Bakkal.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 september 2013 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 22:05 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

joh!

Het verschil is ook, van de 9 goals van Bakkal waren er 6 de 1-0 in de wedstrijd. Lex scoorde ondanks 12 treffers vorig seizoen maar eenmaal de openingstreffer in een wedstrijd. Bij 8 van de 12 treffers van Immers stond Feyenoord al op voorsprong. Bakkal zette met 8 van zijn 9 treffers Feyenoord op voorsprong òf maakte de gelijkmaker.

Dat is het verschil. Dat bedoel ik dus met belangrijke treffers van Bakkal.
Wat is het verschil tussen het winnen met 1 - 0 of met 2 - 1 kwa belangerijke doelpunt?
Ik snap m niet
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 september 2013 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 22:22 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen het winnen met 1 - 0 of met 2 - 1 kwa belangerijke doelpunt?
Ik snap m niet
Lees nou wat er onder staat. ;)

Tussen 1-0 en 2-1 zit weinig verschil inderdaad, maar daar heb ik het toch niet over??
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 september 2013 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 22:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Lees nou wat er onder staat. ;)

Tussen 1-0 en 2-1 zit weinig verschil inderdaad, maar daar heb ik het toch niet over??
Ja T bij 1 -0 krijg je 3 punten
Bij 0 - 0 krijg je 1 punt.
Bij 1 - 1 krijg je 1 punt
Bij 2 -1 krijg je de 3 punten en dan maak t niet uit of je de eerste of laatste
heb gescoort..Word de 1 - 1 nooit gemaakt dan kan je nooit met 2 - 1 winnen..
Snappie ? ;-)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 september 2013 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 22:39 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja T bij 1 -0 krijg je 3 punten
Bij 0 - 0 krijg je 1 punt.
Bij 1 - 1 krijg je 1 punt
Bij 2 -1 krijg je de 3 punten en dan maak t niet uit of je de eerste of laatste
heb gescoort..Word de 1 - 1 nooit gemaakt dan kan je nooit met 2 - 1 winnen..
Snappie ? ;-)
hahahaha, tuurlijk man! wat jij wil! ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 september 2013 - 22:43   quote  deeplink  
Hahahaha ;)
ViezeFurr
 ViezeFurr - woensdag 18 september 2013 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 22:39 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja T bij 1 -0 krijg je 3 punten
Bij 0 - 0 krijg je 1 punt.
Bij 1 - 1 krijg je 1 punt
Bij 2 -1 krijg je de 3 punten en dan maak t niet uit of je de eerste of laatste
heb gescoort..Word de 1 - 1 nooit gemaakt dan kan je nooit met 2 - 1 winnen..
Snappie ? ;-)
Volgens mij zijn we vergeten dat Immers vorig jaar een flink aantal penalty's heeft gescoord, en daarna 40 kansen flink om zeep heeft gebracht. Bakkal is een echte nummer 10, Immers een veredelde stormram. Met alle respect voor Lex want ik mag een harde werker graag zien voetballen. Maar dan liever á la Dirk Kuijt, die ook nog een bal kon aannemen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 19 september 2013 - 06:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2013 - 23:36 schreef ViezeFurr het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we vergeten dat Immers vorig jaar een flink aantal penalty's heeft gescoord, en daarna 40 kansen flink om zeep heeft gebracht. Bakkal is een echte nummer 10, Immers een veredelde stormram. Met alle respect voor Lex want ik mag een harde werker graag zien voetballen. Maar dan liever á la Dirk Kuijt, die ook nog een bal kon aannemen.
Ik mis alleen de dribbel van Messi bij Kuyt..
Verders was Kuijt een goeie 10 uiteraard ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wij zijn allemaal een beetje Lex









0.0063428