BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers moet ajax halen in de winterstop?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 23 oktober 2013 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2013 - 22:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Whahahaha...excuse me...wil Pietje uit de tent lokken zit misschien wel stiekum mee te lezen...
Die is niet zwart maar groen....ik heb een hekel aan de kleur groen....ga zo meteen de VN maar aanschrijven ;-)
sjakkie
 sjakkie - donderdag 24 oktober 2013 - 17:04   quote  deeplink  
wat vinden jullie Cillessen of vermeer?
en wie achterin centraal?
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 24 oktober 2013 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2013 - 17:04 schreef sjakkie het volgende:
wat vinden jullie Cillessen of vermeer?
en wie achterin centraal?
Cillessen - heeft zijn kans tot nu toe gepakt
RB: Ligeon - verdedigend even slecht als van Rhijn Ligeon aanvallend beter, bij Rhijn komt geen voorzet aan.

CV: Hoorn en Moisander - Hoorn als Mandekker en Moisander als opbouwer.

LB: Boilesen - Blind op het middenveld, bij Poulsen als CVM Blind LB.
joey
 joey - donderdag 24 oktober 2013 - 17:12   quote  deeplink  
Ik vind vd Hoorn niet zo goed. Ik heb dan liever Denswil met moisander. Mijn keuze als cvm gaat uit naar Blind.
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2013 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2013 - 17:08 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Cillessen - heeft zijn kans tot nu toe gepakt
RB: Ligeon - verdedigend even slecht als van Rhijn Ligeon aanvallend beter, bij Rhijn komt geen voorzet aan.

CV: Hoorn en Moisander - Hoorn als Mandekker en Moisander als opbouwer.

LB: Boilesen - Blind op het middenveld, bij Poulsen als CVM Blind LB.
Ik sluit me hierbij aan, denk alleen dat Ajax er niet slechter van wordt om door te blijven gaan met het duo dat er stond afgelopen wedstrijd..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 24 oktober 2013 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2013 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan, denk alleen dat Ajax er niet slechter van wordt om door te blijven gaan met het duo dat er stond afgelopen wedstrijd..
Veltman en Denswil?

ik denk dat Moisander volgend jaar het aanvoerderschap over gaat nemen dus ik zie hem niet zo snel op de bank plaats nemen en ik denk dat Hoorn meer potentie heeft als Veltman, maar dat denk ik. kan ik nergens op baseren...
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2013 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2013 - 19:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Veltman en Denswil?

ik denk dat Moisander volgend jaar het aanvoerderschap over gaat nemen dus ik zie hem niet zo snel op de bank plaats nemen en ik denk dat Hoorn meer potentie heeft als Veltman, maar dat denk ik. kan ik nergens op baseren...
Ik zie hem ook niet snel op de bank terecht komen, maar denk wel dat Veltmand en Denswill de meeste potentie hebben van alle verdedigers, en ze deden het ook gewoon erg goed afgelopen wedstrijd toch..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 24 oktober 2013 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2013 - 19:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie hem ook niet snel op de bank terecht komen, maar denk wel dat Veltmand en Denswill de meeste potentie hebben van alle verdedigers, en ze deden het ook gewoon erg goed afgelopen wedstrijd toch..
van de Hoorn is denk ik meer een mandekker, iets wat Ajax soms mist...

maar ik zie Moisander het liefst naast 1 van de drie omdat Moisander met zijn ervaring meer durft op te bouwen enzo.
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2013 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2013 - 19:31 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

van de Hoorn is denk ik meer een mandekker, iets wat Ajax soms mist...

maar ik zie Moisander het liefst naast 1 van de drie omdat Moisander met zijn ervaring meer durft op te bouwen enzo.
Op zich klopt het wel wat je zegt, maar ik denk dat Denswill als mandekker ook een stuk beter is dan vd Hoorn..
joey
 joey - donderdag 24 oktober 2013 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2013 - 19:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Op zich klopt het wel wat je zegt, maar ik denk dat Denswill als mandekker ook een stuk beter is dan vd Hoorn..
Mijn voorkeur gaat ook naar Denswill!
sjakkie
 sjakkie - vrijdag 25 oktober 2013 - 09:44   quote  deeplink  
Mijne ook met moisander. denswi
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 20:29   quote  deeplink  
Ik denk dat we ons in v/d Hoorn nog wel eens kunnen gaan vergissen.
Ik heb zo het idee dat hij nog wel eens een hele grote kan gaan worden als hij in de basis gaat komen....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 20:29 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik heb zo het idee dat hij nog wel eens een hele grote kan gaan worden als hij in de basis gaat komen....
Hier kan ik een antwoord opgeven wat me waarschijnlijk een ban oplevert ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 22:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hier kan ik een antwoord opgeven wat me waarschijnlijk een ban oplevert ;-)
Kan toch ook gewoon in nette bewoording?
Ieder z'n mening hoor ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 22:59 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Kan toch ook gewoon in nette bewoording?
Ieder z'n mening hoor ;-)
Nette bewoording......wat is dat??....hahahaha is niet mijn ding gap
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:00 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nette bewoording......wat is dat??....hahahaha is niet mijn ding gap
Nou, nou, dat valt nou ook wel weer mee...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Nou, nou, dat valt nou ook wel weer mee...
Lees het cafe maar eens terug....sinds ik samenwoon is het wel minder dat dan weer wel
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:06 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Lees het cafe maar eens terug....sinds ik samenwoon is het wel minder dat dan weer wel
Je kan het ook wel....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:08 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Je kan het ook wel....
Iets met een vos ouwe....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 oktober 2013 door Nenam_tiL --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Iets met een vos ouwe....
ouwe vos? vosse streken...?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 oktober 2013 door Ronald 1960 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:11 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

ouwe vos? vosse streken...?
.....en vuile gore, dat ben ik
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:13   quote  deeplink  
oooooh, dan krijg ik balle in me buik.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:13 schreef Ronald 1960 het volgende:
oooooh, dan krijg ik balle in me buik.....
Top ouwe....koot en de bie....mijn partij ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:14 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Top ouwe....koot en de bie....mijn partij ;-)
.... de tegen partij.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:15 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

.... de tegen partij.....
voor jou en voor mij (haags)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:15 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

voor jou en voor mij (haags)
daar horen wij bij... (geen word aan gelogen ;-))
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 25 oktober 2013 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2013 - 23:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

daar horen wij bij... (geen word aan gelogen ;-))
Kliché mannetjes...geniaal ouwe
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 26 oktober 2013 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Zie ook wel een toekomstig topper in hem alleen wel jammer
dat hij niet direct een versterking is voor 4 miljoen!
Als je dan besef dat Douglas transfervrij was of bv. Heitinga
terug te halen was.. Zelfs die van Dijk van Celtic die wel basisspeler is
was volgens mij goedkoper..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 26 oktober 2013 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Ik denk het zeker te weten van niet. Hebben we geen drol aan. Heeft de ballen niet en gaat over 1,5 jaar gewoon via de achterdeur weg.
nora
 nora - zaterdag 26 oktober 2013 - 11:14   quote  deeplink  
Ze hadden beter van Dijk kunnen kopen vind ik een stuk beter als v/d Hoorn.
Stanley
 Stanley - zaterdag 26 oktober 2013 - 14:37   quote  deeplink  
Jammer dat Veltman lengte mist. Hij is de enige die met felheid op de bsl verdedigt.
Iets dat ik veelvuldig mis in het huidige topvoetbal.
remco k
 remco k - zaterdag 26 oktober 2013 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2013 - 14:37 schreef Stanley het volgende:
Jammer dat Veltman lengte mist. Hij is de enige die met felheid op de bsl verdedigt.
Iets dat ik veelvuldig mis in het huidige topvoetbal.
Hier ben ik het roerend mee eens, zelfs in Italie en Engeland zie je het bijna niet meer.. Allemaal maar achteruitlopen en reageren in plaats van te anticiperen..
Juist bij het spel van Ajax is dat van belang. Vind het trouwens een mooi duo voor de toekomst, Zowel Denswill als Veltman hebben een goede fysiek, kunnen goed verdedigen en zijn positioneel sterk.

Overigens heb ik bij Veltman toch weleens het idee dat ie het allemaal heel makkelijk doet, of dat positief of negatief is weet ik nog niet
Twanus
 Twanus - zondag 27 oktober 2013 - 10:22   quote  deeplink  
Ik heb echt het idee dat ons probleem momenteel bij onze buitenspelers ligt. Fischer is zo uit vorm dat hij momenteel nog geen lantaarnpaal voorbij speelt en op rechts zijn we ook nog steeds zoekende. We hebben momenteel geen mogelijkheden om de wedstrijd nieuwe impulsen te geven omdat we gewoon geen spelers op de bank hebben die iets extra's kunnen brengen. Ik hoop echt dat we in de winterstop 2 spelers huren/kopen die een man kunnen passeren (ook buitenom) en die een goede voorzet af kunnen leveren. Ik denk zelf aan spelers als Ibarra, Cuenca, Ola John en Kostic. Misschien zijn er nog wel meer gegadigden maar die zou ik graag van jullie willen horen!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 oktober 2013 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2013 - 17:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Hier ben ik het roerend mee eens, zelfs in Italie en Engeland zie je het bijna niet meer.. Allemaal maar achteruitlopen en reageren in plaats van te anticiperen..
Juist bij het spel van Ajax is dat van belang. Vind het trouwens een mooi duo voor de toekomst, Zowel Denswill als Veltman hebben een goede fysiek, kunnen goed verdedigen en zijn positioneel sterk.

Overigens heb ik bij Veltman toch weleens het idee dat ie het allemaal heel makkelijk doet, of dat positief of negatief is weet ik nog niet
Ik weet niet welke wedstrijden jij kijkt hoor..
Zo haaks op wat ik er altijd van denk Veltman en Denswil loopt nog voor geen meter man
het is dat Rkc helemaal niks kan anders had je gisteren gewoon verloren.
Die knuppel met dat blonde haar die kon twee man uitkiezen.
En die grote neger liep fysiek ook een paar keer dwars door Veltman en Blind.
Nee Denswil en Veltman zijn er nog lang niet klaar voor..
Miste Moisander zelfs gisteren en denk ook dat vd Hoorn zijn mannetje beter staat in de toekomst
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 oktober 2013 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 10:22 schreef Twanus het volgende:
Ik heb echt het idee dat ons probleem momenteel bij onze buitenspelers ligt. Fischer is zo uit vorm dat hij momenteel nog geen lantaarnpaal voorbij speelt en op rechts zijn we ook nog steeds zoekende. We hebben momenteel geen mogelijkheden om de wedstrijd nieuwe impulsen te geven omdat we gewoon geen spelers op de bank hebben die iets extra's kunnen brengen. Ik hoop echt dat we in de winterstop 2 spelers huren/kopen die een man kunnen passeren (ook buitenom) en die een goede voorzet af kunnen leveren. Ik denk zelf aan spelers als Ibarra, Cuenca, Ola John en Kostic. Misschien zijn er nog wel meer gegadigden maar die zou ik graag van jullie willen horen!
Kan ze je wel laten horen maar daar heb je niks aan want ze willen niet kopen.
Ik denk dat het tijd wordt voor Lobotka die doet het goed bij jong Ajax de rest vindt ik
daar ook niet heel best spelen. Zivcovic of Kostic vind ik wel goed
en nog niet zo duur als bv. Tadic. We gaan het meemaken wsnt dat deze selectie matig is zirn we allemaal
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2013 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 10:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik weet niet welke wedstrijden jij kijkt hoor..
Zo haaks op wat ik er altijd van denk Veltman en Denswil loopt nog voor geen meter man
het is dat Rkc helemaal niks kan anders had je gisteren gewoon verloren.
Die knuppel met dat blonde haar die kon twee man uitkiezen.
En die grote neger liep fysiek ook een paar keer dwars door Veltman en Blind.
Nee Denswil en Veltman zijn er nog lang niet klaar voor..
Miste Moisander zelfs gisteren en denk ook dat vd Hoorn zijn mannetje beter staat in de toekomst
Oneens, ze komen onder druk te staan in een counter die door de voorste twee linies al niet verdedigd wordt. Ze stonden gewoon een keer of drie tegen een overtal. Dat kan en mag niet, en dat is niet hun schuld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 27 oktober 2013 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 10:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kan ze je wel laten horen maar daar heb je niks aan want ze willen niet kopen.
Ik denk dat het tijd wordt voor Lobotka die doet het goed bij jong Ajax de rest vindt ik
daar ook niet heel best spelen. Zivcovic of Kostic vind ik wel goed
en nog niet zo duur als bv. Tadic. We gaan het meemaken wsnt dat deze selectie matig is zirn we allemaal
Jij weet een aantal spelers die je graag bij ajax ziet.

De selectie is al 4 a 5 jaar al matig. Met een matig team kan je al kampioen worden en ook met een matig team. Met een enkele uitschieter van vertoghen en De jong en eriksen.
Na El hamlap en suarez zijn vertrokken zie ik geen spelers waarvoor ik persee naar het stadion wil.

Naast de spelers die je graag wilt zien bij ajax. zijn het spelers die meestal liever op de bank of in de tribune willen zitten dan bij ajax spelen. Want we willen liever miljoenen zien dan zelf spelen.

Ola john koos voor benfica en benfica wou hem kwijt omdat ze geld nodig hadden maar er kwamen blessures en dat heeft roet in het eten gegooid. Ajax wou van ginkel halen. maar Vitesse wil liever hun spelers verkopen voor minder geld aan chelsea dan aan ajax.

Dus wat je zegt is dus onzin..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2013 - 12:39   quote  deeplink  
Een heel elftal?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 oktober 2013 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 12:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Oneens, ze komen onder druk te staan in een counter die door de voorste twee linies al niet verdedigd wordt. Ze stonden gewoon een keer of drie tegen een overtal. Dat kan en mag niet, en dat is niet hun schuld.
En toch vind ik ze nog erg matig veltman wordt ook nog te makkelijk weg gezet
omdat hij fysiek nog niet top is. Ze hebben tijd nodig daarom zie ik liever
Denswil/Moisandet of Hoorn/Moisander omdat ze nog veel kunnen/moeten leren.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 oktober 2013 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 12:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij weet een aantal spelers die je graag bij ajax ziet.

De selectie is al 4 a 5 jaar al matig. Met een matig team kan je al kampioen worden en ook met een matig team. Met een enkele uitschieter van vertoghen en De jong en eriksen.
Na El hamlap en suarez zijn vertrokken zie ik geen spelers waarvoor ik persee naar het stadion wil.

Naast de spelers die je graag wilt zien bij ajax. zijn het spelers die meestal liever op de bank of in de tribune willen zitten dan bij ajax spelen. Want we willen liever miljoenen zien dan zelf spelen.

Ola john koos voor benfica en benfica wou hem kwijt omdat ze geld nodig hadden maar er kwamen blessures en dat heeft roet in het eten gegooid. Ajax wou van ginkel halen. maar Vitesse wil liever hun spelers verkopen voor minder geld aan chelsea dan aan ajax.

Dus wat je zegt is dus onzin..
Je quote me en komt dan met dit verhaal waar ik echt geen reet van snap.
Heb het zelfs twee keer gelezen en het wordt me echt niet duidelijk.
Eide
 Eide - zondag 27 oktober 2013 - 14:20   quote  deeplink  
En toch denk ik dat Overmars op dit moment een reden heeft om de hand op de knip te houden.

Na de afgelopen 3 weken is de conclusie dat de huidige selectie op dit moment te licht is volkomen terecht. Wel is duidelijk dat er een aantal spelers bij zit met veel potentie. Ik denk daarbij aan Fischer, Andersen, Denswil en Veltman. Ze zijn er nog niet maar met een jaar of 2 a 3 zijn dit de sterkhouders van Ajax. De vraag is wat ze dan aan kwaliteit om zich heen hebben en of Ajax dan wel beter staat.

Kijkend naar de jeugd voorziet Ajax daar namelijk wel een uitdaging. Niet voor niets zijn Lobotka en Meleg aangetrokken. De generatie 18/19 jarigen houdt niet over. Sterker nog, eerlijk gezegd moet je richting de 16/17 jarigen om weer gasten te vinden de echt goed zijn. Ezra Walian (16, A1), Riechely Bazoer (17, Jong Ajax), Abdelhak Nouri (16, B1), dat zijn de jongens van de toekomst... maar dat gaat minimaal nog 2 jaar duren voordat die lui gaan debuteren (Bazoer uitgezonderd waarschijnlijk).

Als men bij Ajax enig perspectief in de diepte heeft ziet men dat ook wel en begrijpt men dat er over een jaar of 2 een gat gaat vallen. De eersten van de huidige selectie gaan dan transferen waarschijnlijk, maar er zit geen aanwas tussen. Ajax dreigt in een gat te gaan vallen, een gat waar maar 1 oplossing voor is, namelijk aankopen. Dat is geld dat Ajax nu opzij moet zetten, nu het winst maakt.

Voetbal is nu. De huidige prestaties zijn belangrijk. Het huidige niveau is droevig, heel droevig. Maar als Ajax niet uitkijkt komen er nog slechtere tijden aan. Er is een "talentengat" van een jaar of 2 dat Ajax moet overbruggen en dan nog is het maar de vraag of Ajax dan al de 18 jarigen kan laten debuteren. We kunnen het ook zomaar over een gat van 4 jaar hebben.

Droevig maar waar: de zwakke jeugdopleiding waar tijdens de "revolutie" voor werd gewaarschuwd wordt waarheid. De spoeling is dun, erg dun wat Ajax dwingt tot het maken van keuzes. Wanneer geef je je geld uit, wat accepteer je voorlopig als prestatieniveau... Het is kiezen tussen 2 slechten, welke is dan de minst slechte?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 oktober 2013 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 27 oktober 2013 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 14:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je quote me en komt dan met dit verhaal waar ik echt geen reet van snap.
Heb het zelfs twee keer gelezen en het wordt me echt niet duidelijk.
sorry, dat het niet duidelijk.
ik zal het nog een keer proberen.

Jij denkt dat ajax niet wil kopen omdat alles vanaf de jeugd moet komen.
Ajax wil wel kopen en daarvoor flink in de buidel tasten.
maar daarvoor moet het een directe versterking zijn.

Maher is dat niet geweest, ola john zou worden gehuurd van befinca
van ginkel wouden ze wel maar vittesse ging niet akkoord.
Alle andere spelers zijn meer met hun randzaken bezig dan met voetbal. (elia en arnoutevic)

Hopelijk is het zo duidelijker dat er eigenlijk niks mis is met het tranferbeleid.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 oktober 2013 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 14:20 schreef Eide het volgende:
En toch denk ik dat Overmars op dit moment een reden heeft om de hand op de knip te houden.

Na de afgelopen 3 weken is de conclusie dat de huidige selectie op dit moment te licht is volkomen terecht. Wel is duidelijk dat er een aantal spelers bij zit met veel potentie. Ik denk daarbij aan Fischer, Andersen, Denswil en Veltman. Ze zijn er nog niet maar met een jaar of 2 a 3 zijn dit de sterkhouders van Ajax. De vraag is wat ze dan aan kwaliteit om zich heen hebben en of Ajax dan wel beter staat.

Kijkend naar de jeugd voorziet Ajax daar namelijk wel een uitdaging. Niet voor niets zijn Lobotka en Meleg aangetrokken. De generatie 18/19 jarigen houdt niet over. Sterker nog, eerlijk gezegd moet je richting de 16/17 jarigen om weer gasten te vinden de echt goed zijn. Ezra Walian (16, A1), Riechely Bazoer (17, Jong Ajax), Abdelhak Nouri (16, B1), dat zijn de jongens van de toekomst... maar dat gaat minimaal nog 2 jaar duren voordat die lui gaan debuteren (Bazoer uitgezonderd waarschijnlijk).

Als men bij Ajax enig perspectief in de diepte heeft ziet men dat ook wel en begrijpt men dat er over een jaar of 2 een gat gaat vallen. De eersten van de huidige selectie gaan dan transferen waarschijnlijk, maar er zit geen aanwas tussen. Ajax dreigt in een gat te gaan vallen, een gat waar maar 1 oplossing voor is, namelijk aankopen. Dat is geld dat Ajax nu opzij moet zetten, nu het winst maakt.

Voetbal is nu. De huidige prestaties zijn belangrijk. Het huidige niveau is droevig, heel droevig. Maar als Ajax niet uitkijkt komen er nog slechtere tijden aan. Er is een "talentengat" van een jaar of 2 dat Ajax moet overbruggen en dan nog is het maar de vraag of Ajax dan al de 18 jarigen kan laten debuteren. We kunnen het ook zomaar over een gat van 4 jaar hebben.

Droevig maar waar: de zwakke jeugdopleiding waar tijdens de "revolutie" voor werd gewaarschuwd wordt waarheid. De spoeling is dun, erg dun wat Ajax dwingt tot het maken van keuzes. Wanneer geef je je geld uit, wat accepteer je voorlopig als prestatieniveau... Het is kiezen tussen 2 slechten, welke is dan de minst slechte?
Ik denk nu versterken de rest presteert ook nog niet goed en nog een
kampioenschap betekent heel veel extra inkomsten.
Daarbij kan je en een gat vullen en betere spelers waar de huidige talenten zich aan kunnen optrekken.
Je hoef niet heel gek te doen hoor maar 1 of 2 spelers kunnen al een wereld van verschil
zijn. Klein voorbeeld laatst moesten we tegen de koploper met ons 4e elftal er deden er 2 van
het 2e mee speelde we 1-1 er stond gelijk een heel ander team.
Zijn ze er niet bij verliezen we waarschijnlijk 8-0 zo groot is het verschil in onze competitie
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 oktober 2013 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

sorry, dat het niet duidelijk.
ik zal het nog een keer proberen.

Jij denkt dat ajax niet wil kopen omdat alles vanaf de jeugd moet komen.
Ajax wil wel kopen en daarvoor flink in de buidel tasten.
maar daarvoor moet het een directe versterking zijn.

Maher is dat niet geweest, ola john zou worden gehuurd van befinca
van ginkel wouden ze wel maar vittesse ging niet akkoord.
Alle andere spelers zijn meer met hun randzaken bezig dan met voetbal. (elia en arnoutevic)

Hopelijk is het zo duidelijker dat er eigenlijk niks mis is met het tranferbeleid.
Er is wel iets mis dat heb je gisteren toch kunnen zien?
We hebben veel kwaliteit ingeleverd van de zomer en daar is niet goed op ingespeeld.
Vooral de voorhoede is onthutsend zwak of niet?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 27 oktober 2013 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 15:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik denk nu versterken de rest presteert ook nog niet goed en nog een
kampioenschap betekent heel veel extra inkomsten.
Daarbij kan je en een gat vullen en betere spelers waar de huidige talenten zich aan kunnen optrekken.
Je hoef niet heel gek te doen hoor maar 1 of 2 spelers kunnen al een wereld van verschil
zijn. Klein voorbeeld laatst moesten we tegen de koploper met ons 4e elftal er deden er 2 van
het 2e mee speelde we 1-1 er stond gelijk een heel ander team.
Zijn ze er niet bij verliezen we waarschijnlijk 8-0 zo groot is het verschil in onze competitie
Ja of geld investeren en niet kampioen worden, dat is dus speculatief
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 oktober 2013 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 15:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja of geld investeren en niet kampioen worden, dat is dus speculatief
Zekerheid heb je inderdaad niet maar als je met 2 versterkingen
beter voor de dag komt en je wordt daardoor 1of 2 heb je ze al terug verdiend.
Maar ja voorlopig moeten we het met dit team doen of we het nou leuk vinden of niet
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 27 oktober 2013 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 15:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Er is wel iets mis dat heb je gisteren toch kunnen zien?
We hebben veel kwaliteit ingeleverd van de zomer en daar is niet goed op ingespeeld.
Vooral de voorhoede is onthutsend zwak of niet?
Ja er is wel iets mis. maar dat heeft toch niks met het transferbeleid te maken.
er gaan 2 spelers weg, de andere die vertrokken waren bankzitters.

Ajax speelde met hun ook wel eens een gelijk spelletje.

Ik zou zo graag 75 miljoen willen betalen voor xavi haha.
maar dacht je echt dat hij zou komen?

Als je met deze selectie kampioen kan je nog altijd kampioen worden en dat worden we ook.
Want je weet na oktober gaat het bij ajax enkel alleen beter. of waren jullie dat vergeten??

Vorig jaar heb ik mij ook lopen ergere aan wedstrijden.
Jaar daarvoor ook. Ook toen liep het goed af en ik heb er vertrouwen in dat dit jaar ook gaat gebeuren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 27 oktober 2013 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 15:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zekerheid heb je inderdaad niet maar als je met 2 versterkingen
beter voor de dag komt en je wordt daardoor 1of 2 heb je ze al terug verdiend.
Maar ja voorlopig moeten we het met dit team doen of we het nou leuk vinden of niet
je word ook zonder aankopen kampioen. dus waarom dan wel kopen?
En welke spelers kunnen er nu voor zorgen dat ajax wel aan kan sluiten bij europa binnen dit seizoen? niemand.

Dus we gaan gewoon weer verder en fisher en andersen staan op.
zo meteen komen moisander en duarte weer terug.
daarnaast hebben we bojan nog. toch al 3 vaste basis spelers.

zo komen ook alle andere spelers die niet invorm zijn weer in vorm. wat moet je dan met die aankopen doen?? lekker op de tribune zette?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 27 oktober 2013 - 15:46   quote  deeplink  
Nu zelfs psv met een 10 speelt, speelt maher niet.
Nu toivonnen wellicht zijn contract als nog gaat verlengen met meerdere seizoen.
kan je miss maher wel gaan ophalen voor 4 miljoen haha
Eide
 Eide - zondag 27 oktober 2013 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2013 - 15:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Nu zelfs psv met een 10 speelt, speelt maher niet.
Nu toivonnen wellicht zijn contract als nog gaat verlengen met meerdere seizoen.
kan je miss maher wel gaan ophalen voor 4 miljoen haha
Als Maher iets bewijst is dat talent niets betekent als je dat niet koppelt met een club en tactiek die je ligt. Maher heeft bij AZ altijd vanuit druk op de eigen 16 gespeeld. Dat is bij PSV en Ajax toch heel anders. Zelfs als je die oppikt bij PSV is niet gezegd dat vooruit spelen ooit de kracht van Adam Maher wordt.

Ik denk overigens niet dat het niveau van de huidige selectie zo enorm omhoog zal gaan met aankopen die Ajax kan betalen. Ajax moet vertrouwen en rust vinden. Ik denk eerder aan een Heitinga. Qua talent echt niet beter dan Veltman, maar wel een fysiek beest die van niemand onder de indruk is. Iemand waar de rest zich aan kan optrekken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers moet ajax halen in de winterstop?

0.0112159