|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zit jij zelf niet in het bestuur van Ajax?? Of heb je Ajax aandelen ?? Jij gaat altijd in de verdediging!!! Hahaha je zou het bijna denken Jack. ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Overigens denk ik, dat Ajax in de winterstop geen enkele speler gaat halen. Voor de goede sier, richting (kritische) supporters, zal Marc Overmars één uur voor het sluiten van de transfermarkt bekend maken met één of twee spelers te gaan onderhandelen. Uiteraard opnieuw veel te laat, waarna onze Marc bekend maakt, dat het aantrekken van die "gewenste" spelers helaas niet gelukt is. Je zou er toch bijna cynisch van gaan worden... ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zit jij zelf niet in het bestuur van Ajax?? Of heb je Ajax aandelen ?? Jij gaat altijd in de verdediging!!! En meneer Remco K, Wat is daar op uw antwoord?
;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat antwoord gaat komen van meneer Remco.....who cares ?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:28 schreef Pietje het volgende:Overigens denk ik, dat Ajax in de winterstop geen enkele speler gaat halen. Voor de goede sier, richting (kritische) supporters, zal Marc Overmars één uur voor het sluiten van de transfermarkt bekend maken met één of twee spelers te gaan onderhandelen. Uiteraard opnieuw veel te laat, waarna onze Marc bekend maakt, dat het aantrekken van die "gewenste" spelers helaas niet gelukt is. Je zou er toch bijna cynisch van gaan worden... ;-) Wie moet je halen dan....???? |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Tadic links ,Bojan rechts. fischer en Andersen naar het middenveld. Zivkovic van Groningen als 2e spits
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 oktober 2013 door sebas1 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:28 schreef Pietje het volgende:Overigens denk ik, dat Ajax in de winterstop geen enkele speler gaat halen. Voor de goede sier, richting (kritische) supporters, zal Marc Overmars één uur voor het sluiten van de transfermarkt bekend maken met één of twee spelers te gaan onderhandelen. Uiteraard opnieuw veel te laat, waarna onze Marc bekend maakt, dat het aantrekken van die "gewenste" spelers helaas niet gelukt is. Je zou er toch bijna cynisch van gaan worden... ;-) Je laat Babel, Lukoki vertrekken vervolgens ook Boerrigter en Erikssen En dan ga je op het allerlaatste moment nog iets proberen en zeg dan we hebben ons best gedaan! Bijna net zo lafjes als het team nu speelt. Gelukkig bakt de rest er vrij weinig van en staan we als nog bijna bovenaan. Zou het tactiek zijn om dat de Boer ze alleen kan motiveren als we in de winter ver achterstaan? Ik denk dat de rest ons doorheeft! ;)
On. Keeper Cilissen is ok Verdediging talent zat die moeten het onderling uitzoeken Cvm mag een betere komen de Jong duarte mag blijven staan Voorhoede Kostic of Zivcovic aantrekken of beide
We missen body dus sterke Cvm is in mijn ogen wenselijk en een voorhoede speler net een actie |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik ben behoorlijk nieuwsgierig aangelegd ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 08:38 schreef sebas1 het volgende:Tadic links ,Bojan rechts. fischer en Andersen naar het middenveld. Zivkovic van Groningen als 2e spits Kost wat maar dan heb je wel wat. Fisher moet meer in dienst van het team gaan spelen desnoods op het middenveld
----------Cilissen-------- Ligeon-Moisander--Denswil--bolissen -----------Duarte--------- De Jong------------Fischer Bojan----Sigtorsson--Tadic
Dit lijkt me wel wat ja |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 09:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kost wat maar dan heb je wel wat. Fisher moet meer in dienst van het team gaan spelen desnoods op het middenveld ----------Cilissen-------- Ligeon-Moisander--Denswil--bolissen -----------Duarte--------- De Jong------------Fischer Bojan----Sigtorsson--Tadic Dit lijkt me wel wat ja Ik ben er ook voor om Fischer naar het middenveld te halen. Duarte is geen CVM, dus dit is geen plaats voor hem. Als je met Boilessen wilt spelen zet dan Blind op de plaats van Duarte. Misschien Duarte op de plaats van de Jong en Siem doorschuiven naar de spits. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hij is nog even met het bestuur in overleg hoe hij het antwoord het beste kan formuleren. ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zit jij zelf niet in het bestuur van Ajax?? Of heb je Ajax aandelen ?? Jij gaat altijd in de verdediging!!! Het is gewoon een feit ouwe. Als je dingen benoemt moet je dat wel goed doen, mag je mij ook op aanspreken, sterker nog, daar wordt ik ook altijd (terecht) op aangesproken hier. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:28 schreef Pietje het volgende:Overigens denk ik, dat Ajax in de winterstop geen enkele speler gaat halen. Voor de goede sier, richting (kritische) supporters, zal Marc Overmars één uur voor het sluiten van de transfermarkt bekend maken met één of twee spelers te gaan onderhandelen. Uiteraard opnieuw veel te laat, waarna onze Marc bekend maakt, dat het aantrekken van die "gewenste" spelers helaas niet gelukt is. Je zou er toch bijna cynisch van gaan worden... ;-) Een vraag he Pietje.. Stel nou dat Ajax wederom in de tweede seizoenshelft goed gaat draaien, en stel dat we kampioen worden en er is niks gekocht.
Hebben ze het dit seizoen dan goed gedaan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 08:56 schreef Hummel10 het volgende:[..] Je laat Babel, Lukoki vertrekken vervolgens ook Boerrigter en Erikssen En dan ga je op het allerlaatste moment nog iets proberen en zeg dan we hebben ons best gedaan! Bijna net zo lafjes als het team nu speelt. Gelukkig bakt de rest er vrij weinig van en staan we als nog bijna bovenaan. Zou het tactiek zijn om dat de Boer ze alleen kan motiveren als we in de winter ver achterstaan? Ik denk dat de rest ons doorheeft! ;) On. Keeper Cilissen is ok Verdediging talent zat die moeten het onderling uitzoeken Cvm mag een betere komen de Jong duarte mag blijven staan Voorhoede Kostic of Zivcovic aantrekken of beide We missen body dus sterke Cvm is in mijn ogen wenselijk en een voorhoede speler net een actie Talenten heeft Ajax zelf ook wel, wie zegt dat die twee er direct zullen staan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Het antwoord staat er.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Tadic is niet haalbaar.
------------------cilessen------------------
----------vanRhijn-----Denswil-------------
Ligeon-----------------------------Boilesen
----------------Sporkslede-----------------
-------Serero----------------Fischer-------
Ola John--------------------------Andersen
---------------Luuk de Jong---------------- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:12 schreef Stanley het volgende:Tadic is niet haalbaar. ------------------cilessen------------------ ----------vanRhijn-----Denswil------------- Ligeon-----------------------------Boilesen ----------------Sporkslede----------------- -------Serero----------------Fischer------- Ola John--------------------------Andersen ---------------Luuk de Jong---------------- Ik vraag me echt af wat je in van Rhijn ziet, is slecht aan de bal, slecht zonder bal en kan niet verdedigen. Waarom dan centraal?? Meen de vraag trouwens serieus.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:08 schreef remco k het volgende:[..] Een vraag he Pietje.. Stel nou dat Ajax wederom in de tweede seizoenshelft goed gaat draaien, en stel dat we kampioen worden en er is niks gekocht. Hebben ze het dit seizoen dan goed gedaan?? Wanneer je kampioen wordt, heb je het altijd goed gedaan. Je bent immers eerste geworden. Soms bij gebrek aan beter of omdat de concurrentie gewoon NOG slechter heeft gepresteerd. Natuurlijk hoop ik dat Ajax de tweede seizoenshelft beter gaat spelen, maar ik praat over het "nu". Je kunt toch niet anders dan het met mij eens zijn, dat Ajax de ene na de andere wanprestatie laat zien. Uiteraard zijn er wat excuses (vormverlies, sterkhouders verkocht, druk programma) maar het gaat mij om het grote geheel. Enkel balbezit door het afzichtelijke "tikkie-breed" en "tikkie-terug" werkt daar niet aan mee. Bovendien is het duidelijk dat de huidige selectie van Ajax een chronisch tekort heeft aan balans. Frank de Boer heeft tijdens de voorbije transferperiode aangegeven, een CVM nodig te hebben, maar bovenal minimaal één vleugelaanvaller. Oorspronkelijk gaf Overmars "niet thuis" en pas op het aller- allerlaatste moment gaf hij wel toe. Vriend en vijand wist echter dat dat veel te laat was en die zogenaamde poging(en) tot aankoop was gedoemd om te mislukken. Ik heb al vaker aangegeven, dat Ajax beslist niet meer "Sulejmani-bedragen" moet neertellen, maar vasthouden -te allen tijde- aan het principe NOOIT meer dan 5 miljoen te betalen voor één speler, is ook eigenwijs en oliedom. Soms, wanneer je gericht versterking wenst (niet alleen voor de breedte of voor de toekomst) moet je actief en snel handelen en je principe overboord werpen en incidenteel wèl een hoger bedrag durven (willen) betalen voor die ene speler. Dat was, dat is en dat blijft mijn mening!! |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:08 schreef remco k het volgende:[..] Een vraag he Pietje.. Stel nou dat Ajax wederom in de tweede seizoenshelft goed gaat draaien, en stel dat we kampioen worden en er is niks gekocht. Hebben ze het dit seizoen dan goed gedaan?? Nee, want ze presteren niets in de CL. Met een beetje kwaliteit spelers erbij had je gewonnen van Milaan en van Celtic. Nu heb je zeer waarschijnlijk niets, helemaal niets. Zelfs niet eens een derde plek. Het is niet eens zo'n grote kunst om kampioen van deze competitie te worden. Met Eriksen en Toby nog in onze gelederen hadden we al 12 punten op de concurentie voorgelegen. Ik ben voor een groot deel eens met het beleid, maar ik wil toch wel graag een stijgende lijn zien! Ook europees! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:47 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Nee, want ze presteren niets in de CL. Met een beetje kwaliteit spelers erbij had je gewonnen van Milaan en van Celtic. Nu heb je zeer waarschijnlijk niets, helemaal niets. Zelfs niet eens een derde plek. Het is niet eens zo'n grote kunst om kampioen van deze competitie te worden. Met Eriksen en Toby nog in onze gelederen hadden we al 12 punten op de concurentie voorgelegen. Ik ben voor een groot deel eens met het beleid, maar ik wil toch wel graag een stijgende lijn zien! Ook europees! Ik heb bewust de Champions League buiten beschouwing gelaten. Tegen grootmachten (Barcelona, Madrid, Bayern, ManU, etc) begin je in principe toch niks. Ik heb me daar helaas al jaren bij neergelegd. Die begrotingen kun je niet vergelijken met die van Nederlandse clubs.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 oktober 2013 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:47 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Nee, want ze presteren niets in de CL. Met een beetje kwaliteit spelers erbij had je gewonnen van Milaan en van Celtic. Nu heb je zeer waarschijnlijk niets, helemaal niets. Zelfs niet eens een derde plek. Het is niet eens zo'n grote kunst om kampioen van deze competitie te worden. Met Eriksen en Toby nog in onze gelederen hadden we al 12 punten op de concurentie voorgelegen. Ik ben voor een groot deel eens met het beleid, maar ik wil toch wel graag een stijgende lijn zien! Ook europees! Toch denk ik dat we niet van Milan hadden verloren als Moisander niet was uitgevallen met een blessure, (hiermee wil ik NIET zeggen dat v/d Hoorn schuldig is aan de penalty), waar hij nu dus nog last van heeft. Ook denk ik dat we Duarte en Moisander tegen Celtic hebben gemist. Sterker nog: Ik denk zelfs dat we dan ook van Celtic hadden gewonnen. Moisander heeft natuurlijk wel al internationale ervaring en Duarte is fysiek ook meer dan wat we nu hebben staan. Waar het dus op neer komt is dat we in de breedte niet voldoende ervaring hebben om Moisander en Duarte op te vangen. Ik hoop dat beiden er tegen Celtic thuis weer bij kunnen zijn en dan zie ik zelfs de 2e plaats in de poule nog best zitten.
Het is erg positief gedacht, maar ik heb een hekel aan negatievisme. (raar woord eigenlijk;-)) |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:56 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb bewust de Champions League buiten beschouwing gelaten. Tegen grootmachten (Barcelona, Madrid, Bayern, ManU, etc) begin je in principe toch niks. Ik heb me daar helaas al jaren bij neergelegd. Die begrotingen kun je niet vergelijken met die van Nederlandse clubs. Klopt Pietje, maar in '95 hadden we ook een veel mindere begroting als bv. een Real, Milan etc. Je moet gewoon geluk hebben met een goede lichting in combinatie met routine. En juist deze combinatie is geheel zoek, of moeten we trots gaan zijn op onze deense vriend Poulsen. Of sterker nog onze spaanse vriend Bojan, die heeft ook nog niet veel (kunnen) laten zien. Ajax prefereerd een club te zijn die 4-3-3 speelt. Hebben wij niet ooit de buitenspelers uitgevonden? Nu hebben we één van de slecht presterende buitenspelers van de eredivisie. Siggie krijgt geen één fatsoenlijke bal van de buitenkanten. Ja van de opkomende backs (als deze in vorm zijn.) Het gemis van een creatieve middenvelder, eentje die andere spelers vrij voor goal zet. Een Poulsen die al met pensioen hoort te zijn. Kom op zeg! Wij zijn Ajax wij zijn de beste! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 15:24 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Klopt Pietje, maar in '95 hadden we ook een veel mindere begroting als bv. een Real, Milan etc. Je moet gewoon geluk hebben met een goede lichting in combinatie met routine. En juist deze combinatie is geheel zoek, of moeten we trots gaan zijn op onze deense vriend Poulsen. Of sterker nog onze spaanse vriend Bojan, die heeft ook nog niet veel (kunnen) laten zien. Ajax prefereerd een club te zijn die 4-3-3 speelt. Hebben wij niet ooit de buitenspelers uitgevonden? Nu hebben we één van de slecht presterende buitenspelers van de eredivisie. Siggie krijgt geen één fatsoenlijke bal van de buitenkanten. Ja van de opkomende backs (als deze in vorm zijn.) Het gemis van een creatieve middenvelder, eentje die andere spelers vrij voor goal zet. Een Poulsen die al met pensioen hoort te zijn. Kom op zeg! Wij zijn Ajax wij zijn de beste! Ik ben het zeker met je eens, EA-fan. In 1995 hadden wij inderdaad een prima lichting, een geweldige en brede selectie, waarin Frank Rijkaard was teruggekeerd, die een ongelooflijke hoeveelheid ervaring met zich meebracht en de jonge spelers in het veld kon coachen. Daarnaast, en niets ten nadele van Frank de Boer, een in mijn ogen topcoach (Louis van Gaal). Elk puzzelstukje viel toen op zijn plaats. Op dit moment, en dat blijf ik maar herhalen, heeft de selectie geen enkele leider (nee, Poulsen is dat inderdaad niet, hoewel hij toch echt wel een aantal goede wedstrijden heeft gespeeld) en die selectie herbergt bovendien geen enkele balans. Daarom kun je "1995" en "2013" op geen enkele wijze vergelijken met elkaar. Maar het huidige Ajax, zijn spelniveau, doet mij pijn aan de ogen. Het lijkt erop of enkel balbezit met tikkies-breed en tikkies-terug, zonder effectieve dreiging en drang naar voren, helig is verklaard. Mij stemt het bijzonder triest. Daarnaast, een (ietwat eigenwijze) coach, die nadrukkelijk om versterking heeft gevraagd, maar keer op keer nul op het rekest krijgt, omdat de centjes op de spaarbank moeten blijven, een nadrukkelijk nadeel van een beursgenoteerd bedrijf, dat zwarte cijfers wil (moet?) presenteren... Nogmaals, ik word er niet vrolijk van. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
De selectie van 1995:
Technische staf: Louis van Gaal Gerard van der Lem (assistent-trainer) Bob Haarms (assistent-trainer)
Keepers Fred Grim Edwin van der Sar
Verdedigers Danny Blind Frank de Boer Winston Bogarde Michael Reiziger Frank Rijkaard Sonny Silooy Mendel Witzenhausen
Middenvelders Ronald de Boer John van den Brom Edgar Davids Michel Kreek Jari Litmanen Kiki Musampa Tarik Oulida Martijn Reuser Clarence Seedorf
Aanvallers George Finidi Nwankwo Kanu Patrick Kluivert Marc Overmars Peter van Vossen Clyde Wijnhard Nordin Wooter
Vergelijk dat maar eens met de huidige selectie... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:43 schreef Pietje het volgende:[..] Wanneer je kampioen wordt, heb je het altijd goed gedaan. Je bent immers eerste geworden. Soms bij gebrek aan beter of omdat de concurrentie gewoon NOG slechter heeft gepresteerd. Natuurlijk hoop ik dat Ajax de tweede seizoenshelft beter gaat spelen, maar ik praat over het "nu". Je kunt toch niet anders dan het met mij eens zijn, dat Ajax de ene na de andere wanprestatie laat zien. Uiteraard zijn er wat excuses (vormverlies, sterkhouders verkocht, druk programma) maar het gaat mij om het grote geheel. Enkel balbezit door het afzichtelijke "tikkie-breed" en "tikkie-terug" werkt daar niet aan mee. Bovendien is het duidelijk dat de huidige selectie van Ajax een chronisch tekort heeft aan balans. Frank de Boer heeft tijdens de voorbije transferperiode aangegeven, een CVM nodig te hebben, maar bovenal minimaal één vleugelaanvaller. Oorspronkelijk gaf Overmars "niet thuis" en pas op het aller- allerlaatste moment gaf hij wel toe. Vriend en vijand wist echter dat dat veel te laat was en die zogenaamde poging(en) tot aankoop was gedoemd om te mislukken. Ik heb al vaker aangegeven, dat Ajax beslist niet meer "Sulejmani-bedragen" moet neertellen, maar vasthouden -te allen tijde- aan het principe NOOIT meer dan 5 miljoen te betalen voor één speler, is ook eigenwijs en oliedom. Soms, wanneer je gericht versterking wenst (niet alleen voor de breedte of voor de toekomst) moet je actief en snel handelen en je principe overboord werpen en incidenteel wèl een hoger bedrag durven (willen) betalen voor die ene speler. Dat was, dat is en dat blijft mijn mening!! Maar Pietje, wat jij beschrijft is precies waar Ajax mee bezig is. Begrijp me niet verkeerd want ook ik vind het spel niet goed op een paar uitzonderingen na. Overmars geeft juist aan dat ze best meer willen betalen en hebben dat ook laten zien met een bod op van Ginkel.
Die CVM heb ik de Boer trouwens niet over gehoord, maar dat kan ik mis hebben. Dat is namelijk de enige positie waar ik graag iemand had zien komen..
Wel vind ik het raar dat de Boer vasthoud aan deze voorhoede. Als je met Siggie speelt heb je voorzetten nodig want combineren kan die niet.. Dus of de Boer met met een voetballer in de spits gaan spelen, of hij moet buitenspelers opstellen die het krijt van de lijn lopen. En al zouden die jongens niet in vorm zijn of niet eens een man voorbij komen, je houd in ieder geval het veld goed breed zodat er ruimte komt voor de middenvelders. Of je gaat spelen met de mensen die er nu lopen maar dan moet je met een type Bojan in de punt gaan spelen. Eventueel kan je dan Fischer zelfs als 9 gebruiken, denk namelijk dat is dat best kan invullen.. Maar dan moet je dus niet meer met voorzetten gaan werken.
En ja, ook Overmars de Boer, Jonk, Bergkamp, Spijkerman, vd Sar en de rest van de mannen maken fouten en zitten feitelijk nog maar kort op hun posities, ik denk dat als we deze mensen het vertrouwen blijven geven ze hiervan kunnen en zullen leren zodat er over een aantal jaar een stabiele club staat die altijd voetbalt om de titel en een bepaalde ondergrens zal hebben..
Het ene jaar is het andere niet, ik ben wel blij dat bepaalde jongens zoals Andersen de kans krijgen. En dat gaat nu eenmaal met fouten gepaard.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:47 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Nee, want ze presteren niets in de CL. Met een beetje kwaliteit spelers erbij had je gewonnen van Milaan en van Celtic. Nu heb je zeer waarschijnlijk niets, helemaal niets. Zelfs niet eens een derde plek. Het is niet eens zo'n grote kunst om kampioen van deze competitie te worden. Met Eriksen en Toby nog in onze gelederen hadden we al 12 punten op de concurentie voorgelegen. Ik ben voor een groot deel eens met het beleid, maar ik wil toch wel graag een stijgende lijn zien! Ook europees! afgelopen jaar had je Eriksen en Alder erbij samen met Babel Boerrigter en presteerde je ook niks..
En met Eriksen en Toby had je afgelopen jaar zelfs een punt minder in de competitie..
Ook dan had je geen garanties gehad. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 15:53 schreef Pietje het volgende:De selectie van 1995: Technische staf:Louis van Gaal Gerard van der Lem (assistent-trainer) Bob Haarms (assistent-trainer) KeepersFred Grim Edwin van der Sar VerdedigersDanny Blind Frank de Boer Winston Bogarde Michael Reiziger Frank Rijkaard Sonny Silooy Mendel Witzenhausen MiddenveldersRonald de Boer John van den Brom Edgar Davids Michel Kreek Jari Litmanen Kiki Musampa Tarik Oulida Martijn Reuser Clarence Seedorf AanvallersGeorge Finidi Nwankwo Kanu Patrick Kluivert Marc Overmars Peter van Vossen Clyde Wijnhard Nordin Wooter Vergelijk dat maar eens met de huidige selectie... Moet je dat wel afzetten tegen wat we toen van die spelers wisten en niet tegen wat je nu weet.. Groot verschil namelijk..
Ook hier zitten spelers bij die hun potentie bij lange na niet hebben waargemaakt, en zelfs een aantal zijn volledig geflopt..
Overigens zeg ik niet dat we nu gelijkwaardig zijn of beter, integendeel zelfs..
Neem een Litmanen. Buiten Ajax om eigenlijk nergens gelukt, niet voor Ajax en niet na Ajax..
Een jongen die voor heel weinig is opgehaald en waar niemand nog van had gehoord, daar moet je nu eenmaal een beetje geluk mee hebben denk ik, ook dat was een speler waarbij Ajax voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten, echter is dat bij hem 100% goed uitgepakt en pakt het bij een Sana volkomen verkeerd uit.
Ook toen werden er geen gearriveerde spelers gekocht.. Waarom nu dan wel?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 09:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kost wat maar dan heb je wel wat. Fisher moet meer in dienst van het team gaan spelen desnoods op het middenveld ----------Cilissen-------- Ligeon-Moisander--Denswil--bolissen -----------Duarte--------- De Jong------------Fischer Bojan----Sigtorsson--Tadic Dit lijkt me wel wat ja Waar is Blind ? hoelang blijft Fischer nog aanmodderen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 16:08 schreef remco k het volgende:[..] Maar Pietje, wat jij beschrijft is precies waar Ajax mee bezig is. Begrijp me niet verkeerd want ook ik vind het spel niet goed op een paar uitzonderingen na. Overmars geeft juist aan dat ze best meer willen betalen en hebben dat ook laten zien met een bod op van Ginkel. Die CVM heb ik de Boer trouwens niet over gehoord, maar dat kan ik mis hebben. Dat is namelijk de enige positie waar ik graag iemand had zien komen.. Wel vind ik het raar dat de Boer vasthoud aan deze voorhoede. Als je met Siggie speelt heb je voorzetten nodig want combineren kan die niet.. Dus of de Boer met met een voetballer in de spits gaan spelen, of hij moet buitenspelers opstellen die het krijt van de lijn lopen. En al zouden die jongens niet in vorm zijn of niet eens een man voorbij komen, je houd in ieder geval het veld goed breed zodat er ruimte komt voor de middenvelders. Of je gaat spelen met de mensen die er nu lopen maar dan moet je met een type Bojan in de punt gaan spelen. Eventueel kan je dan Fischer zelfs als 9 gebruiken, denk namelijk dat is dat best kan invullen.. Maar dan moet je dus niet meer met voorzetten gaan werken. En ja, ook Overmars de Boer, Jonk, Bergkamp, Spijkerman, vd Sar en de rest van de mannen maken fouten en zitten feitelijk nog maar kort op hun posities, ik denk dat als we deze mensen het vertrouwen blijven geven ze hiervan kunnen en zullen leren zodat er over een aantal jaar een stabiele club staat die altijd voetbalt om de titel en een bepaalde ondergrens zal hebben.. Het ene jaar is het andere niet, ik ben wel blij dat bepaalde jongens zoals Andersen de kans krijgen. En dat gaat nu eenmaal met fouten gepaard.. Ik heb Overmars niet horen zeggen, dat er geld uitgegeven gaat worden om zich daadwerkelijk te versterken. Dat bod van destijds op van Ginkel was volgens mij niet serieus, veel te laag althans om als serieus behandeld te worden. De Boer heb ik wel gehoord over de CVM positie. Een poos geleden al. Natuurlijk realiseer ik me, dat Overmars, van der Sar en nog een aantal "het vak moeten leren", maar dan begrijp ik niet, dat er geen "mentor" (o.i.d.) voor de heren is, om hen wegwijs te maken. Over de voorhoede zijn we het voor 100% met elkaar eens !!! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:08 schreef remco k het volgende:[..] Een vraag he Pietje.. Stel nou dat Ajax wederom in de tweede seizoenshelft goed gaat draaien, en stel dat we kampioen worden en er is niks gekocht. Hebben ze het dit seizoen dan goed gedaan?? Nee want ze spelen een verschrikkelijk saai spelletje zonder dat er iemand nog een man durft te passeren en de backs te veel terug spelen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 16:14 schreef remco k het volgende:[..] Moet je dat wel afzetten tegen wat we toen van die spelers wisten en niet tegen wat je nu weet.. Groot verschil namelijk.. Ook hier zitten spelers bij die hun potentie bij lange na niet hebben waargemaakt, en zelfs een aantal zijn volledig geflopt.. Overigens zeg ik niet dat we nu gelijkwaardig zijn of beter, integendeel zelfs.. Neem een Litmanen. Buiten Ajax om eigenlijk nergens gelukt, niet voor Ajax en niet na Ajax.. Een jongen die voor heel weinig is opgehaald en waar niemand nog van had gehoord, daar moet je nu eenmaal een beetje geluk mee hebben denk ik, ook dat was een speler waarbij Ajax voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten, echter is dat bij hem 100% goed uitgepakt en pakt het bij een Sana volkomen verkeerd uit. Ook toen werden er geen gearriveerde spelers gekocht.. Waarom nu dan wel?? Misschien werkte het scoutings-apparaat toen beter?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 17:05 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb Overmars niet horen zeggen, dat er geld uitgegeven gaat worden om zich daadwerkelijk te versterken. Dat bod van destijds op van Ginkel was volgens mij niet serieus, veel te laag althans om als serieus behandeld te worden. De Boer heb ik wel gehoord over de CVM positie. Een poos geleden al. Natuurlijk realiseer ik me, dat Overmars, van der Sar en nog een aantal "het vak moeten leren", maar dan begrijp ik niet, dat er geen "mentor" (o.i.d.) voor de heren is, om hen wegwijs te maken. Over de voorhoede zijn we het voor 100% met elkaar eens !!! Die mentor is er denk ik wel. Maar op de achtergrond waar het hoort..
Overmars heeft toch ook gezegd dat Ajax wel degelijk veel geld wil betalen voor een uitzonderlijke speler?? Of heb ik dat niet goed begrepen??
Het enige probleem is dat ik zo 123 geen spelers kan noemen die voor enigzins normale bedragen te halen zijn en Ajax echt beter zullen maken..
Jij wel?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 17:06 schreef nora het volgende:[..] Nee want ze spelen een verschrikkelijk saai spelletje zonder dat er iemand nog een man durft te passeren en de backs te veel terug spelen. Kijk eens naar die eerste zin en reageer dan nog eens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat lijkt me wel een feit ja :-) Eigenlijk geen enkel Amsterdams supertalent de afgelopen jaren. Dat kan toch niet?? Het is echt niet zo dat die jongens niet meer geboren worden..
Is ook iets waar de zorgen intern al over zijn uitgesproken en waar volgens Overmars beter mee omgegaan moet worden..
Het schijnt dat er onder het vorige bestuur helemaal niks met de scoutingsrapporten gedaan werd, maar ook dat is iets dat wel even tijd nodig heeft.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij heeft Loetje zijn naam al eens eerder genoemd, toen vond ik het niet direct een versterking, maar ik denk dat Kali misschien wel eens een welkome versterking zou kunnen zijn voor de CVM plek bij Ajax.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 17:20 schreef remco k het volgende:[..] Dat lijkt me wel een feit ja :-) Eigenlijk geen enkel Amsterdams supertalent de afgelopen jaren. Dat kan toch niet?? Het is echt niet zo dat die jongens niet meer geboren worden.. Is ook iets waar de zorgen intern al over zijn uitgesproken en waar volgens Overmars beter mee omgegaan moet worden.. Het schijnt dat er onder het vorige bestuur helemaal niks met de scoutingsrapporten gedaan werd, maar ook dat is iets dat wel even tijd nodig heeft.. Misschien zeg ik nu wat ouderwets, Remco. Maar zou het kunnen komen, dat wij vroeger ALTIJD op straat waren om met onze vriendjes te voetballen op een pleintje? Tegenwoordig zitten de jongeren enkel en alleen maar te gamen, te computeren. Ik zie het bij mij in het straatje: nooit zie ik hier jongetjes buitenspelen, laat staan voetballen. Zij zitten alleen maar binnen. Die jongens worden uiteraard wel geboren (zoals jij schreef) maar zij hebben een andere interesse!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 17:34 schreef Pietje het volgende:[..] Misschien zeg ik nu wat ouderwets, Remco. Maar zou het kunnen komen, dat wij vroeger ALTIJD op straat waren om met onze vriendjes te voetballen op een pleintje? Tegenwoordig zitten de jongeren enkel en alleen maar te gamen, te computeren. Ik zie het bij mij in het straatje: nooit zie ik hier jongetjes buitenspelen, laat staan voetballen. Zij zitten alleen maar binnen. Die jongens worden uiteraard wel geboren (zoals jij schreef) maar zij hebben een andere interesse!! Ik denk juist niet dat het ouderwets is wat je stelt en je hebt volkomen gelijk..
Kun je daar maatschappelijk iets aan doen?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 17:53 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk juist niet dat het ouderwets is wat je stelt en je hebt volkomen gelijk.. Kun je daar maatschappelijk iets aan doen?? Dat vrees ik niet, Remco. Alle jongeren van nu, samen met hun vriendjes/vriendinnetjes, zijn aan het computeren, al dan niet via de social media, aan het gamen. Doe je niet mee, dan tel je niet mee. In mijn jeugdjaren was ik altijd aan het buitenspelen, met goed weer, in de regen, in de sneeuw... Het totale sociale netwerk was buiten. Dat is dus veranderd en daar is dus niets aan te doen. Alles verandert en daar moeten we ons allemaal bij neerleggen. Soms is een verandering leuk/positief maar soms is het ook vervelend/negatief. Helaas. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 17:58 schreef Pietje het volgende:[..] Dat vrees ik niet, Remco. Alle jongeren van nu, samen met hun vriendjes/vriendinnetjes, zijn aan het computeren, al dan niet via de social media, aan het gamen. Doe je niet mee, dan tel je niet mee. In mijn jeugdjaren was ik altijd aan het buitenspelen, met goed weer, in de regen, in de sneeuw... Het totale sociale netwerk was buiten. Dat is dus veranderd en daar is dus niets aan te doen. Alles verandert en daar moeten we ons allemaal bij neerleggen. Soms is een verandering leuk/positief maar soms is het ook vervelend/negatief. Helaas. Kan een club als Ajax die jongens dan op een andere manier bereiken?? Ik bedoel stel dat Ajax meer talenten jachten gaat houden?? Misschien zelfs de TV erbij betrekken door een soort van talentenjachten zoals de voice of Holland maar dan voor voetbal??? Straatvoetbaltoernooien organiseren waarbij het gehele team dat wint een jaar in de opleiding wordt opgenomen, uiteraard kun je daar dan weer talenten uit halen..
Zomaar een paar ideeen, maar er moet wel wat mogelijk zijn om het talent te vinden.. |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
Cillesen, ligeon, moisander, denswil, blind,de jong, duarte, fisher, vrhijn, bojan, ola john |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:28 schreef Pietje het volgende:Overigens denk ik, dat Ajax in de winterstop geen enkele speler gaat halen. Voor de goede sier, richting (kritische) supporters, zal Marc Overmars één uur voor het sluiten van de transfermarkt bekend maken met één of twee spelers te gaan onderhandelen. Uiteraard opnieuw veel te laat, waarna onze Marc bekend maakt, dat het aantrekken van die "gewenste" spelers helaas niet gelukt is. Je zou er toch bijna cynisch van gaan worden... ;-) Ja zo gaat het gebeuren Pietje!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 23:28 schreef Pietje het volgende:Overigens denk ik, dat Ajax in de winterstop geen enkele speler gaat halen. Voor de goede sier, richting (kritische) supporters, zal Marc Overmars één uur voor het sluiten van de transfermarkt bekend maken met één of twee spelers te gaan onderhandelen. Uiteraard opnieuw veel te laat, waarna onze Marc bekend maakt, dat het aantrekken van die "gewenste" spelers helaas niet gelukt is. Je zou er toch bijna cynisch van gaan worden... ;-) Was dit bericht dan nog niet cynisch? ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 08:56 schreef Hummel10 het volgende:[..] Je laat Babel, Lukoki vertrekken vervolgens ook Boerrigter en Erikssen En dan ga je op het allerlaatste moment nog iets proberen en zeg dan we hebben ons best gedaan! Bijna net zo lafjes als het team nu speelt. Gelukkig bakt de rest er vrij weinig van en staan we als nog bijna bovenaan. Zou het tactiek zijn om dat de Boer ze alleen kan motiveren als we in de winter ver achterstaan? Ik denk dat de rest ons doorheeft! ;) On. Keeper Cilissen is ok Verdediging talent zat die moeten het onderling uitzoeken Cvm mag een betere komen de Jong duarte mag blijven staan Voorhoede Kostic of Zivcovic aantrekken of beide We missen body dus sterke Cvm is in mijn ogen wenselijk en een voorhoede speler net een actie Graag...maar wordt te duur....er komt helemaal niets... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 09:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kost wat maar dan heb je wel wat. Fisher moet meer in dienst van het team gaan spelen desnoods op het middenveld ----------Cilissen-------- Ligeon-Moisander--Denswil--bolissen -----------Duarte--------- De Jong------------Fischer Bojan----Sigtorsson--Tadic Dit lijkt me wel wat ja Alstublieft geen Sigthorsson die is al 3 jaar bezig om zich te ontwikkelen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 10:30 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Ik ben er ook voor om Fischer naar het middenveld te halen. Duarte is geen CVM, dus dit is geen plaats voor hem. Als je met Boilessen wilt spelen zet dan Blind op de plaats van Duarte. Misschien Duarte op de plaats van de Jong en Siem doorschuiven naar de spits. Duarte altijd aanvallend zetten...links of rechts maakt niet uit...De Jong in de spits omdat we geen betere hebben... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:07 schreef remco k het volgende:[..] Het is gewoon een feit ouwe. Als je dingen benoemt moet je dat wel goed doen, mag je mij ook op aanspreken, sterker nog, daar wordt ik ook altijd (terecht) op aangesproken hier. Dat is geen antwoord op mijn vraag... Dus zit jij in het bestuur of heb hele nauwe banden met Ajax... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:08 schreef remco k het volgende:[..] Een vraag he Pietje.. Stel nou dat Ajax wederom in de tweede seizoenshelft goed gaat draaien, en stel dat we kampioen worden en er is niks gekocht. Hebben ze het dit seizoen dan goed gedaan?? Nee...kijk naar het niveau...kijk naar de wisselvalligheid...kijk naar onze voorhoede...is Ajax onwaardig... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 20:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat is geen antwoord op mijn vraag... Dus zit jij in het bestuur of heb hele nauwe banden met Ajax... Gewoon een domme vraag en dat weet je zelf ook. Ga er ook niet verder op in. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 14:12 schreef Stanley het volgende:Tadic is niet haalbaar. ------------------cilessen------------------ ----------vanRhijn-----Denswil------------- Ligeon-----------------------------Boilesen ----------------Sporkslede----------------- -------Serero----------------Fischer------- Ola John--------------------------Andersen ---------------Luuk de Jong---------------- Luuk de Jong is voetballend niet beter als Sigthorsson... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 - 20:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee...kijk naar het niveau...kijk naar de wisselvalligheid...kijk naar onze voorhoede...is Ajax onwaardig... Lees nou eens het eerste gedeelte van die post voordat je reageert. |
|
|
|