BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers moet ajax halen in de winterstop?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 28 december 2013 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 16:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is Ligeon niet eerder de nieuwe rechtsback van Ajax? Ik schat hem op dit moment hoger in dat Tete. Overigens maakte Ligeon de laatste keer geen indruk, maar dat was echter als linksback.
Ik denk dat op ten duur Tete meer potentie heeft dan Ligeon of van Rhijn, is ook eigenlijk nog een A junior..
remco k
 remco k - zaterdag 28 december 2013 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 17:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tja ieder zijn mening hoor.. Nu geen kampioen en vier jaar wachten en
een team wat je waarschijnlijk toch weer niet bij elkaar kan houden tja.
Niks investeren en misschien over vier jaar kwart finale pff ik zal wel een
succes supporter zijn dan... Opleiden prima, aanvullen met paar gerichte aankopen ook prima,
Dit jaar kampioen en volgend jaar vlammen in de Champions league!
Lijkt wel of kopen niet meer gezegd mag worden!
We staan al bovenaan zonder aankopen en met veel blessures.. Misschien een speler voor de rechtsbuiten plek, maar de rest is gewoon erg goed voorzien.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 28 december 2013 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 17:56 schreef remco k het volgende:

[..]

We staan al bovenaan zonder aankopen en met veel blessures.. Misschien een speler voor de rechtsbuiten plek, maar de rest is gewoon erg goed voorzien.
Inderdaad en ze zijn bezig met 1 dus het komt wel goed deze winter
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 december 2013 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 17:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat op ten duur Tete meer potentie heeft dan Ligeon of van Rhijn, is ook eigenlijk nog een A junior..
Omdat jij het over 1 tot 2 jaar had, vandaar mijn reactie. In dat geval zal eerder Ligeon de rechtsback worden. Die kan namelijk ook nog beter.
Eide
 Eide - zaterdag 28 december 2013 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 17:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Daarnaast is het probleem bij Ajax niet dat we te weinig kwaliteit hebben. We hebben te weinig ervaring. Kijk eens naar de ploeg van 3 jaar terug, voor de winterstop.

Luis Suarez
Jan Vertonghen
Toby Alderweireld
Christian Eriksen
Maarten Stekelenburg
Urby Emanuelson
Vurnon Anita
Gregory van der Wiel

Dat is gewoon een hele goede ploeg als je ze had gehad zoals ze nu spelen bij hun clubs. Tel daar lui als Siem de Jong, Davey Klaassen, Daley Blind, Joel Veltman en zo nog een paar bij op je ze hebt een ploeg die op geen enkel niveau voor schut staat.

Als je de ploeg van nu over 3 jaar bekijkt denk ik dat we ook weer "wauw" denken als je ziet hoe ver sommigen dan al weer zijn...
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 28 december 2013 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 21:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Daarnaast is het probleem bij Ajax niet dat we te weinig kwaliteit hebben. We hebben te weinig ervaring. Kijk eens naar de ploeg van 3 jaar terug, voor de winterstop.

Luis Suarez
Jan Vertonghen
Toby Alderweireld
Christian Eriksen
Maarten Stekelenburg
Urby Emanuelson
Vurnon Anita
Gregory van der Wiel

Dat is gewoon een hele goede ploeg als je ze had gehad zoals ze nu spelen bij hun clubs. Tel daar lui als Siem de Jong, Davey Klaassen, Daley Blind, Joel Veltman en zo nog een paar bij op je ze hebt een ploeg die op geen enkel niveau voor schut staat.

Als je de ploeg van nu over 3 jaar bekijkt denk ik dat we ook weer "wauw" denken als je ziet hoe ver sommigen dan al weer zijn...
Eens maar daarom moet er gewoon meer geïnvesteerd worden om
het team bij elkaar te houden. Of investeren in ongeveer gelijkwaardige spelers met veel potentie
niet die gare spelers die niet meer dan af en toe nuttig zijn.
Dus of ervaring of potentie maar geen middelmaat
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 december 2013 - 21:55   quote  deeplink  
quote:

[..]

Luis Suarez
Jan Vertonghen
Toby Alderweireld
Christian Eriksen
Maarten Stekelenburg
Urby Emanuelson
Vurnon Anita
Gregory van der Wiel

Iets klopt er niet Eide...als spelers onder de 23 jaar vertrekken....dan blijf je nergens....nu niet en in de toekomst niet....dan wordt het wel heel lastig om de top van Europa te halen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 december 2013 - 22:28   quote  deeplink  
Volgens het AD...

Ajax strijdt met Chelsea om Zuid-Afrikaan
Volgens The Mirror heeft Ajax een oogje op de Zuid-Afrikaan Ayanda Patosi. De 21-jarige vleugelspits van het Belgische Lokeren, die zowel links als rechts uit de voeten kan, zou twee miljoen euro moeten kosten. Ook Chelsea zou voor Patosi in de markt zijn. Ajax zoekt de komende transferperiode nog een vleugelspits. Aanvaller Ola John (Benfica) staat overigens bovenaan het lijstje van Frank de Boer.
Eide
 Eide - zaterdag 28 december 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 21:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Iets klopt er niet Eide...als spelers onder de 23 jaar vertrekken....dan blijf je nergens....nu niet en in de toekomst niet....dan wordt het wel heel lastig om de top van Europa te halen...
Precies, of liever, Jantje vertrok ook met 24 pas. het gaat erom om 6, 7 of 8 van die 24 jarigen die tegen de echte top aanzitten bij elkaar te hebben en daar een dijk van een seizoen mee te draaien aangevuld met een paar talenten en wat ervaring. Nu heb je 1, 2, soms 3 lui tegen de top aan maar te veel talenten.

Maar goed, dat weet iedereen wel schat ik zo. Dat is maar op 2 manieren op te lossen: of financieel echt aantoonbaar sterker worden of aansprekende resultaten behalen waardoor je een nog interessantere optie wordt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 december 2013 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 22:37 schreef Eide het volgende:

[..]
Dat is maar op 2 manieren op te lossen: of financieel echt aantoonbaar sterker worden of aansprekende resultaten behalen waardoor je een nog interessantere optie wordt.
Ben het volkomen met je eens....

De vraag is....zijn spelers daar gevoelig voor?? Is iets ongrijpbaars....
Je kan namelijk niet in die koppies kijken....

Spelers zouden elkaar moeten aanspreken om te blijven...gezamenlijk dat doel bewaarheid zien worden...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 december 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 22:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ben het volkomen met je eens....

De vraag is....zijn spelers daar gevoelig voor?? Is iets ongrijpbaars....
Je kan namelijk niet in die koppies kijken....

Spelers zouden elkaar moeten aanspreken om te blijven...gezamenlijk dat doel bewaarheid zien worden...
Utopia...spelers hebben te maken met makelaars, en vergis je niet wat ze onderling bij Oranje of andere nationale teams horen.....
....is dat je salaris ?? joh dat meen je niet,weet je wat ik krijg...ga lekker naar het buitenland joh !!!
Dat soort dingen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 december 2013 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 22:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Utopia...spelers hebben te maken met makelaars, en vergis je niet wat ze onderling bij Oranje of andere nationale teams horen.....
....is dat je salaris ?? joh dat meen je niet,weet je wat ik krijg...ga lekker naar het buitenland joh !!!
Dat soort dingen
Dat klopt....alleen moeten ze zich dan afvragen wat belangrijk is in het leven...zijn ze daar gelukkiger....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 december 2013 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 22:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat klopt....alleen moeten ze zich dan afvragen wat belangrijk is in het leven...zijn ze daar gelukkiger....
Geloof mij...geld maakt gelukkig vriend...althans voor de jeugd wel.
Weet je nog toen jij 18 was....met 250 gulden in je knip(in het weekend)....de wereld was van ons pik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 december 2013 door Nenam_tiL --
Eide
 Eide - zaterdag 28 december 2013 - 23:09   quote  deeplink  
Aan de andere kant, als je met een ploeg als Ajax op jonge leeftijd al aansprekende resultaten weet te behalen staat de duer naar Europa open. Dan heb je het niet meer over transfer naar Newcastle een andere middenmoter in een topcompetitie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 december 2013 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 22:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Geloof mij...geld maakt gelukkig vriend...althans voor de jeugd wel.
Weet je nog toen jij 18 was....met 250 gulden in je knip(in het weekend)....de wereld was van ons pik
Dat is waar...alleen moeten dan hun ouders een schild vormen...echter zien die ook alleen maar dollar tekens....zelfs Johnny Heitinga vrij lang bij Ajax geweest....mister Ajax...is overstag gegaan...die komt als een veteraan terug...hebben we niks meer aan....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 december 2013 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:09 schreef Eide het volgende:
Aan de andere kant, als je met een ploeg als Ajax op jonge leeftijd al aansprekende resultaten weet te behalen staat de duer naar Europa open. Dan heb je het niet meer over transfer naar Newcastle een andere middenmoter in een topcompetitie.
Dat wel..maar toch gaan ze...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 december 2013 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat is waar...alleen moeten dan hun ouders een schild vormen...echter zien die ook alleen maar dollar tekens....zelfs Johnny Heitinga vrij lang bij Ajax geweest....mister Ajax...is overstag gegaan...die komt als een veteraan terug...hebben we niks meer aan....
Die gaat naar Turkije......
Eide
 Eide - zaterdag 28 december 2013 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En toch, zo lang is het nog niet geleden dat de heren met 24 of 25 pas vertrokken. En ook Jan Vertonghen ging pas met 24. Waar het om gaat is meerdere lui van het niveau Jantje bij elkaar te hebben rond die 24e jaar.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 december 2013 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:22 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch, zo lang is het nog niet geleden dat de heren met 24 of 25 pas vertrokken. En ook Jan Vertonghen ging pas met 24. Waar het om gaat is meerdere lui van het niveau Jantje bij elkaar te hebben rond die 24e jaar.
Deal with it ouwe....straks zijn ze op hun 19de weg
Eide
 Eide - zaterdag 28 december 2013 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:25 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Deal with it ouwe....straks zijn ze op hun 19de weg
Weet je, ik denk het niet. Waarom zouden de rijke clubs gasten kopen op die leeftijd als ze daarmee niets opschieten. Waarom zou een jonge jongen al gaan met 19 terwijl hij dan 3 jaar geen wedstrijd op niveau meer speelt?

Ik geloof meteen dat er altijd gasten tussen zitten die voor het geld kiezen, maar er zullen er ook meer dan zat zijn die meer ambitie dan alleen pegels hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 december 2013 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:22 schreef Eide het volgende:

[..]

En daar geloven Cruyff, Overmars en de zijnen in...hoe ze dit gaan verwezenlijken is de vraag?? Maar het zou geweldig zijn dat ze het toch voor elkaar krijgen....misschien moeten wij met elkaar daar ook in gaan geloven....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 december 2013 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Weet je, ik denk het niet. Waarom zouden de rijke clubs gasten kopen op die leeftijd als ze daarmee niets opschieten. Waarom zou een jonge jongen al gaan met 19 terwijl hij dan 3 jaar geen wedstrijd op niveau meer speelt?

Ik geloof meteen dat er altijd gasten tussen zitten die voor het geld kiezen, maar er zullen er ook meer dan zat zijn die meer ambitie dan alleen pegels hebben.
Die kom jij als geen ander in je beroep tegen gap....wake up
Eide
 Eide - zaterdag 28 december 2013 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die kom jij als geen ander in je beroep tegen gap....wake up
Juist in mijn beroep zie ik veel mensen die weinig om salaris geven ;) Ook bij de manschappen tegenwoordig, veel vaker zie je ze voor Defensie kiezen voor de opleiding (zeker in de technische hoek) terwijl ze ook aan het CV bouwen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 december 2013 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Juist in mijn beroep zie ik veel mensen die weinig om salaris geven ;) Ook bij de manschappen tegenwoordig, veel vaker zie je ze voor Defensie kiezen voor de opleiding (zeker in de technische hoek) terwijl ze ook aan het CV bouwen.
Terwijl uitzending meer oplevert gap....ik heb er hier ook 1 rondlopen.....romantiseren heb ik allang uit zijn kop gepraat, buitenland is niet altijd beter capitano...ik weet heus wel hoe en waar jij zit
Eide
 Eide - zondag 29 december 2013 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:52 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Terwijl uitzending meer oplevert gap....ik heb er hier ook 1 rondlopen.....romantiseren heb ik allang uit zijn kop gepraat, buitenland is niet altijd beter capitano...ik weet heus wel hoe en waar jij zit
Nou, ik heb al jaren niet zo weinig verdient als tijdens mijn uitzendingen (relatief gezien). Je werkt 7 dagen per week, 14 uur per dag minimaal. Dan maak je dus 100 uur per week terwijl ik met de uitzendtoelage m'n salaris bij lange na niet verdubbel. En dat terwijl mijn vrouw wat meer uitgeeft omdat alles rond te krijgen, denk aan oppas voor de kleine.

Het is dus maar hoe je er tegen aan kijkt. Zo goed verdient dat buitenland niet, bovendien is er wat risico ;) Vertaald naar voetbal is dat risico dat je mag gaan zitten op de tribune en compleet van de radar verdwijnt voor je club, je land en dus feitelijk je toekomst.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 29 december 2013 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 00:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, ik heb al jaren niet zo weinig verdient als tijdens mijn uitzendingen (relatief gezien). Je werkt 7 dagen per week, 14 uur per dag minimaal. Dan maak je dus 100 uur per week terwijl ik met de uitzendtoelage m'n salaris bij lange na niet verdubbel. En dat terwijl mijn vrouw wat meer uitgeeft omdat alles rond te krijgen, denk aan oppas voor de kleine.

Het is dus maar hoe je er tegen aan kijkt. Zo goed verdient dat buitenland niet, bovendien is er wat risico ;) Vertaald naar voetbal is dat risico dat je mag gaan zitten op de tribune en compleet van de radar verdwijnt voor je club, je land en dus feitelijk je toekomst.
En toch is salaris je grootste tegenstander als het om de onderhandelingen over
een nieuw contract gaat. In het voetbal kiezen er toch veel voor de grotere club met meer geld.
Dus is het salarisplafond nog wel van deze tijd? Of moet je een 22/23 jarige belonen zodat er meer blijven?
Als je er dan 5 of 6 langer blijven eventueel met een clausule die te doen is.
Had Erikssen dan gebleven? Alderweireld? Net voor een Wk lukt het je zelfs niet zijn ze dan echt zo belust
op een beetje extra geld dat ze een risico nemen om Wk te missen?
Eide
 Eide - zondag 29 december 2013 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 08:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En toch is salaris je grootste tegenstander als het om de onderhandelingen over
een nieuw contract gaat. In het voetbal kiezen er toch veel voor de grotere club met meer geld.
Dus is het salarisplafond nog wel van deze tijd? Of moet je een 22/23 jarige belonen zodat er meer blijven?
Als je er dan 5 of 6 langer blijven eventueel met een clausule die te doen is.
Had Erikssen dan gebleven? Alderweireld? Net voor een Wk lukt het je zelfs niet zijn ze dan echt zo belust
op een beetje extra geld dat ze een risico nemen om Wk te missen?
Of het salarisplafond van deze tijd is of niet weet ik niet. Ik denk dat als je zoals Ajax je salarishuis moet beperken om een A selectie, een Jong Ajax en een A1 wil kunnen betalen je niet anders kan dan beperkingen instellen.

Vergeet niet dat zelfs dat plafond halen zeldzaam is bij Ajax. Alleen Siem de Jong verdient momenteel (naar verluid) meer dan 1 miljoen, waarbij Siem dan ook meteen aan het plafond van 1.5 miljoen zit.
Brandje
 Brandje - zondag 29 december 2013 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 09:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Of het salarisplafond van deze tijd is of niet weet ik niet. Ik denk dat als je zoals Ajax je salarishuis moet beperken om een A selectie, een Jong Ajax en een A1 wil kunnen betalen je niet anders kan dan beperkingen instellen.

Vergeet niet dat zelfs dat plafond halen zeldzaam is bij Ajax. Alleen Siem de Jong verdient momenteel (naar verluid) meer dan 1 miljoen, waarbij Siem dan ook meteen aan het plafond van 1.5 miljoen zit.
Salarisplafond is prima en zeker wel van deze tijd. Ajax moet het nu eenmaal van jeugd/jonge spelers die vaak vetrekken voor hun 23e/24e dus als de echte toppers dan 1,5 miljoen verdienen dan hebben ze prima salaris. Bovendien voorkom je scheve gezichten in je team
remco k
 remco k - zondag 29 december 2013 - 11:15   quote  deeplink  
quote:

[..]

Luis Suarez
Jan Vertonghen
Toby Alderweireld
Christian Eriksen
Maarten Stekelenburg
Urby Emanuelson
Vurnon Anita
Gregory van der Wiel

Een aantal doen het nu wel goed, maar ook een aantal absoluut niet..

Als Ajax iets meer mogelijkheden zou hebben, dan zou het zoals jij al aangeeft echt een wereldelftal hebben..
remco k
 remco k - zondag 29 december 2013 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, kijk eens naar de leeftijden van een Suarez, een Vertonghen, Stekelenburg, Urby, vd Wiel Anita

De meesten bij Ajax blijven toch wel tot na hun 23e, het merendeel hierboven zelfs tot hun 24e... Ik denk dat als Ajax zo doorgaat zoals het nu doet, dat je dan spelers op ten duur misschien nog een jaartje extra kan laten blijven..
nora
 nora - zondag 29 december 2013 - 14:00   quote  deeplink  
Het blijft een droom om de top te halen in Europa, het geld blijft nr 1 in de toekomst visie van die jonge spelers en om ze tot 23 jaar te behouden wordt al een moeilijke zaak, als je alleen al kijkt naar de Chelsey huurlingen bij PSV en Vitesse het zijn bijna allemaal jongens van 18 tot en met 21 jaar die dus al gekocht zijn als jonge broekies met een topsalaris vergeleken bij Nederland en mocht zo,n huurling top worden houden zij hem zelf of verkopen hem voor heel veel geld het geld zal het altijd winnen, de enige hoop is dat we weer de 5/6 verhoudingen krijgen dus maximaal 6 buitenlanders per team. Alleen dan kunnen wij weer met de top mee komen.
remco k
 remco k - zondag 29 december 2013 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 14:00 schreef nora het volgende:
Het blijft een droom om de top te halen in Europa, het geld blijft nr 1 in de toekomst visie van die jonge spelers en om ze tot 23 jaar te behouden wordt al een moeilijke zaak, als je alleen al kijkt naar de Chelsey huurlingen bij PSV en Vitesse het zijn bijna allemaal jongens van 18 tot en met 21 jaar die dus al gekocht zijn als jonge broekies met een topsalaris vergeleken bij Nederland en mocht zo,n huurling top worden houden zij hem zelf of verkopen hem voor heel veel geld het geld zal het altijd winnen, de enige hoop is dat we weer de 5/6 verhoudingen krijgen dus maximaal 6 buitenlanders per team. Alleen dan kunnen wij weer met de top mee komen.
Ajax houd ze over het algemeen nu ook al tot hun 23e, zou niet weten waarom dat in de toekomst nog minder zou worden, denk eerder dat spelers iets langer zullen gaan blijven, met name door het FFP..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 december 2013 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 11:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, kijk eens naar de leeftijden van een Suarez, een Vertonghen, Stekelenburg, Urby, vd Wiel Anita

De meesten bij Ajax blijven toch wel tot na hun 23e, het merendeel hierboven zelfs tot hun 24e... Ik denk dat als Ajax zo doorgaat zoals het nu doet, dat je dan spelers op ten duur misschien nog een jaartje extra kan laten blijven..
Denk dat het merendeel jonger is dan zeg maar 24 jaar die vertrekken Remco...weet het niet pertinent maar dan zouden we dit uit moeten zoeken...wij hebben toch al jaren een zeer jonge selectie .....vandaar ook de roep om meer ervaring...maar goed dit geld niet alleen voor Ajax maar voor alle eredivisie clubs....Arjan Robben zei er nog iets over tijdens de terugblik op 2013 vanavond....hij had het ook over dat onze clubs fysiek net iets te kort kwamen om aan te haken in Europa...denk overigens dat Ajax er dicht tegen aan zit...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 december 2013 - 22:27   quote  deeplink  
De Bondt: Wachten op eventuele aanbieding
BvdPloeg, 29-12-2013 09:15, 5721 views, Ajax Showtime

GEDULD - Nick de Bondt leeft nog in onzekerheid als het gaat om zijn toekomst bij Ajax. De aanvaller, die dit jaar doorstroomde naar de beloften, staat nog onder contract tot het einde van dit seizoen. Ajax evalueert en heeft op dit moment dus nog geen goed nieuws voor het talent.

De Bondt speelde door blessureleed zeven wedstrijden in de Jupiler League. De laatste weken is hij fit en hij kreeg dan ook al te horen dat hij goed traint. Aan de zaakwaarnemer van De Bondt, Louis Laros, is aangegeven dat er snel nieuwe informatie zal komen. 'Wij wachten rustig af', vertelt Laros daarover aan Ajax Showtime. 'We willen eerst Ajax de kans geven en dat weet de club. Hij kwam een aantal jaar geleden niet voor niets over van Vitesse.'

Mocht de club niet over de brug komen, dan weet Laros dat het einde verhaal is bij Ajax. 'Mocht blijken dat het spaak loopt, dan moet ik de opties voor De Bondt in kaart gaan brengen. De concurrentie is enorm, ook met spelers die terugkomen uit het eerste. Wij moeten helder krijgen of er kans is op een plek bij de beloften of zelfs het eerste elftal. Lukt dat niet, dan moeten we om ons heen kijken.'

De Bondt wil zover nog niet kijken, maar hoopt stiekem wel op de Eredivisie, met Ajax of bij een andere club. 'We moeten wel kijken of hij daar wel kans op speeltijd heeft', benadrukt Laros. 'Anders is het misschien beter om in de Jupiler League te spelen. Maar zover heb ik nog helemaal niet gesproken met Nick. We weten alleen dat hij voor Eredivisieclubs interessant is. We willen nu eerst horen wat Ajax te zeggen heeft.'

Meer onzekerheid
De Bondt is bij Jong Ajax niet de enige speler die nog in onzekerheid leeft over zijn toekomst. Ajax zal de komende weken/maanden moeten aangeven of het door wil of afscheid neemt van maar liefst twaalf spelers. Norbert Alblas, Maurits Schmitz, Derwin Martina, Stefan Marinkovic, Abdel Malek El Hasnaoui, Stanislav Lobotka, Jordi Bitter, Geoffrey Castillion, Vincent Vermeij, Sven Nieuwpoort en Gino van Kessel hebben contracten die aflopen in de zomer van 2014.
remco k
 remco k - zondag 29 december 2013 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 21:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Denk dat het merendeel jonger is dan zeg maar 24 jaar die vertrekken Remco...weet het niet pertinent maar dan zouden we dit uit moeten zoeken...wij hebben toch al jaren een zeer jonge selectie .....vandaar ook de roep om meer ervaring...maar goed dit geld niet alleen voor Ajax maar voor alle eredivisie clubs....Arjan Robben zei er nog iets over tijdens de terugblik op 2013 vanavond....hij had het ook over dat onze clubs fysiek net iets te kort kwamen om aan te haken in Europa...denk overigens dat Ajax er dicht tegen aan zit...
Nou de mannen die ik opnoem waren de spelers die er toe deden, en die zijn allemaal op 23 24 of 25 jarige leeftijd vertrokken.

En ervaring had Ajax niet verder gebracht in deze CL, je kansen die je krijgt afmaken heeft helemaal niets te maken met ervaring, maar met effectief zijn en dodelijk zijn als het moet. Dat kan ook iemand zijn die 18 is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 december 2013 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 22:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou de mannen die ik opnoem waren de spelers die er toe deden, en die zijn allemaal op 23 24 of 25 jarige leeftijd vertrokken.

En ervaring had Ajax niet verder gebracht in deze CL, je kansen die je krijgt afmaken heeft helemaal niets te maken met ervaring, maar met effectief zijn en dodelijk zijn als het moet. Dat kan ook iemand zijn die 18 is.
Tegen Milan en Celtic hadden wij alle wedstrijden moeten winnen....echt...beide teams waren als de dood zo bang voor ons....maar je hebt gelijk dat we niet effectief genoeg waren....maar waarom waren we niet effectief genoeg ? Denk ergens wel dat meer ervaring maar misschien met nog meer durf spelen meer punten hadden opgeleverd....het is net als Co Adriaanse zei....we hebben geen spelers voor in lopen die hun mannetje in een 1 op 1 situatie voorbij gingen...en dat is een gemis aan kwaliteit....Ajax moet het toch hebben van snelle balcirculatie...spelen op balbezit en loeren op de fouten in de verdediging....we missen dan toch ervaren spelers zoals een Suarez of Ibrahimovic die in hun eentje het verschil maken...en dat kan zeer zeker ook met spelers die 18 jaar zijn maar die hebben nog niet die kwaliteit...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 december 2013 - 23:57   quote  deeplink  
Hupperts opent deur naar Ajax

Guus Hupperts is voorlopig niet van plan om bij te tekenen bij Roda JC. De vleugelaanvaller, die dit seizoen indruk maakt bij de wisselvallige Limburgers, heeft de onderhandelingen met Roda stopgezet. Frank de Boer die Hupperts 'een van de beste rechtsbuitens van Nederland' genoemd noemde, gaf vorige week toe dat hij in beeld is bij Ajax. 'Er is al enige tijd interesse voor Guus', zegt technisch directeur Leon Vlemmings van Roda in Dagblad de Limburger. 'Die is gegroeid nadat De Boer onlangs verklaarde dat ook Ajax Guus op zijn lijstje heeft staan. Als een club als Ajax zo'n uitspraak doet, zie je dat andere clubs zich meteen roeren.'

Goed nieuws narreke!!!

Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 december 2013 - 00:12   quote  deeplink  
vind het overigens niet slim (arrogant?) om in de publiciteit te brengen dat je interesse hebt in bepaalde spelers....doen ze eigenlijk al jaren bij ajax, soms al maanden van te voren...daarmee drijf je de prijs toch op...en er komt meer belangstelling voor die speler dus stijgt de marktwaarde daarna nog meer....
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 30 december 2013 - 00:15   quote  deeplink  
Dit was vlak voor de wedstrijd, is net als toen bij Moisander.
Zn jongen gaat dan toch anders de wedstrijd in...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 december 2013 - 00:33   quote  deeplink  
Niet alleen vlak voor een wedstrijd.....interesse hebben ze ook naar Narsingh, Dost, Maher en van Ginkel geuit...openlijk zelfs....ook maanden lang naar Duarte....waarom???
Eide
 Eide - maandag 30 december 2013 - 01:08   quote  deeplink  
Vaak is dat helemaal niet zo open. Neem bijvoorbeeld Roda laatst. Dan wordt FdB gevraagd "wat vindt je van Hupperts"? Antwoord: "Interessante speler". Vraag: "Volgen jullie hem?" Antwoord: "Ja, die volgen wij" en plotseling is Ajax geïnteresseerd in Hupperts. Dat is niet waar, Ajax laat alleen de scouting ook naar dhr Guus Hupperts kijken.

Maher heeft Ajax zelfs nooit contact over gehad met AZ, dus welke interesse? Omdat fdB het een goede voetballer vindt? Duarte was de uitzondering maar daar zit je met een extra factor genaamd Jan Smit (voorzitter Heracles). Jan Smit doet nergens geheimzinnig over. Als je die vraagt of Ajax contact heeft gehad over een speler krijg je gewoon een open antwoord, namelijk ja of nee. Die zal nooit iets zeggen in de trent van "doen we geen mededelingen over".

Ten slotte is het publiek geheim dat de Telegraaf in alle lagen van Ajax informanten heeft en dat bij Ajax bijna niets geheim kan blijven daardoor.
Eide
 Eide - maandag 30 december 2013 - 01:13   quote  deeplink  
Wil daarmee overigens niet zeggen dat Ajax Hupperts niet wil halen, maar er wordt al snel heel veel in zo'n antwoord gelezen. Als je deze aankomende transferperiode alle geruchten en spelers die Ajax al dan niet interessant vindt ook daadwerkelijk haalt heeft Ajax na de stop plotseling 3 complete elftallen (1 voor de competitie, 1 voor de beker en 1 voor de Europa League? :D )
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 december 2013 - 13:08   quote  deeplink  
Het zelfde met Ola John, laat niet weten dat je interesse hebt om hem te huren...WAAROM hoog van de toren blazen? Veel beter stil houden...Als je interesse toont maak je slapende honden wakker...en is alle moeite voor niets...

Ze zijn wel in staat om de nieuwe sponsor geheim te houden...waarom niet met spelers???
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 23:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tegen Milan en Celtic hadden wij alle wedstrijden moeten winnen....echt...beide teams waren als de dood zo bang voor ons....maar je hebt gelijk dat we niet effectief genoeg waren....maar waarom waren we niet effectief genoeg ? Denk ergens wel dat meer ervaring maar misschien met nog meer durf spelen meer punten hadden opgeleverd....het is net als Co Adriaanse zei....we hebben geen spelers voor in lopen die hun mannetje in een 1 op 1 situatie voorbij gingen...en dat is een gemis aan kwaliteit....Ajax moet het toch hebben van snelle balcirculatie...spelen op balbezit en loeren op de fouten in de verdediging....we missen dan toch ervaren spelers zoals een Suarez of Ibrahimovic die in hun eentje het verschil maken...en dat kan zeer zeker ook met spelers die 18 jaar zijn maar die hebben nog niet die kwaliteit...
Juit die ervaring zorgt er vaak voor dat er niet met durf gespeeld gaat worden. Bojan en Fischer lopen toch met regelmaat een mannetje voorbij..

Wij hebben gewoon een beetje pech gehad, met name in Milaan, als je ziet hoeveel kansen we daar hebben gehad moet je daar gewoon winnen..

En op welke plek moet er dan ervaring komen?? Men noemt namelijk altijd individuele momenten zoals dat met vd Hoorn. Maar was dat dan niet gebeurd als we een heel ervaren spits hadden gehad ofzo??

En spelers van 18 hebben we eigenlijk niet in de basis rondlopen.
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 13:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het zelfde met Ola John, laat niet weten dat je interesse hebt om hem te huren...WAAROM hoog van de toren blazen? Veel beter stil houden...Als je interesse toont maak je slapende honden wakker...en is alle moeite voor niets...

Ze zijn wel in staat om de nieuwe sponsor geheim te houden...waarom niet met spelers???
Met die slapende honden valt het echt wel mee.. Geheime spelers bestaand namelijk niet. En zo'n zaakwaarnemer doet er al alles aan om zo'n speler aan een club te helpen..

Denk niet dat er ook maar iets veranderd omdat het bekend zou zijn..
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 13:26   quote  deeplink  
Weinig kans op Ola John. Denk dat Ajax het nog wel zal proberen, maar nu zal uitkijken naar andere spelers voor deze positie.

http://www.soccernews.nl/news/225629/Ajax_krijgt_pas_eind_januari_duidelijkheid_over_situatie_John?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Eide
 Eide - maandag 30 december 2013 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 13:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Met die slapende honden valt het echt wel mee.. Geheime spelers bestaand namelijk niet. En zo'n zaakwaarnemer doet er al alles aan om zo'n speler aan een club te helpen..

Denk niet dat er ook maar iets veranderd omdat het bekend zou zijn..
Inderdaad. Vergeet ook de zaakwaarnemers niet. Die heeft geen enkel belang bij weinig belangstelling. Meer is beter, zeker met het oog op de onderhandelingspositie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 december 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 13:26 schreef remco k het volgende:
Weinig kans op Ola John. Denk dat Ajax het nog wel zal proberen, maar nu zal uitkijken naar andere spelers voor deze positie.

http://www.soccernews.nl/news/225629/Ajax_krijgt_pas_eind_januari_duidelijkheid_over_situatie_John?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Ze huren liever dan kopen...dus nu komt Cuenca weer in beeld...
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 14:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ajax liever huurt als koopt, daar heeft het niet zo veel mee te maken. Ik denk dat Ajax kijkt naar wat er rond loopt met de potentie het eerste te halen, loopt dat nergens rond zal men kopen, loopt dat wel rond in de jeugd en klopt dat over een jaar op de deur, dan zal men kijken om te huren..

Overigens roep ik al jaren dat men daar naar zou moeten kijken, uiteraard niet op te veel posities.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 30 december 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 14:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

of huren met optie tot koop
btw: Cuenca mag van mij weer worden gehuurd met optie tot koop, laat maar concureren met onze jongens! Doet ie het goed, kunnen we alsnog kopen, red ie het niet, dan kost het je verder ook niets....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 december 2013 door Ronald 1960 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers moet ajax halen in de winterstop?

0.0234677