BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers moet ajax halen in de winterstop?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 05 januari 2014 - 20:48   quote  deeplink  
Dat hoeven we niet van jou aan te nemen aangezien de Boer in principe hetzelfde heeft gezegd.. Alleen als er voor de rechtsbuiten positie een geschikte speler zou komen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 januari 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 18:32 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

omdat deze jongen pas 20 jaar is en hij kost maar €650.000, dan kun je het best met deze jongen proberen aangezien Sigthorsson geen Ajax-spits is gebleken en Hoesen ook niet onze 1e spits op de lange termijn. de Jong is een noodoplossing en vertrekt waarschijnlijk na dit seizoen. in de jeugd loopt alleen Walian en die is pas 16.
in het verleden heb je gezien met spelers als Chadli, Mertens en Strootman dat jongens uit de Jupiler league kunnen uitgroeien tot de betere spelers in de Eredivisie (en ze hebben ook grote transfersommen opgeleverd).

zie eigenlijk geen reden waarom je het voor z'n laag bedrag niet met die jongen zou proberen, we hadden toch 85 miljoen op de bank ofzo?

veel minder risico dan spelers als Finbogason en een andere spits huren is helemaal weggegooit geld.
Maar 650.000 euro?? Jezus man, wilde dat ik het in handen had.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 januari 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 januari 2014 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 20:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:
neem van mij aan Ajax haalt in de winterstop niks...nobody....
Hehehehe misschien nog een paar mensen verkopen Sjakie. Misschien ook wel op de laatste dag van de wintertransfermarkt. ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 januari 2014 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 21:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehehe misschien nog een paar mensen verkopen Sjakie. Misschien ook wel op de laatste dag van de wintertransfermarkt. ;-)
wie weet ja...in verkopen zijn we denk ik beter geworden...in aankopen een stuk minder....het is maar goed dat we Frank hebben en niet een zekere Jol want dan hadden de rapen gaar geweest....echt knap van de Boer dat hij het elk jaar toch weer flikt met zijn talentjes...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 januari 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 21:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

wie weet ja...in verkopen zijn we denk ik beter geworden...in aankopen een stuk minder....het is maar goed dat we Frank hebben en niet een zekere Jol want dan hadden de rapen gaar geweest....echt knap van de Boer dat hij het elk jaar toch weer flikt met zijn talentjes...
Dat is inderdaad het grote voordeel voor ons Sjakie. Verder zullen er wel enkele toptalenten doorstromen en vinden ze dat er dan geen spelers hoeven te komen. Eventueel kopen ze nog een speler van een jaar of 16 tot 18 die Jong Ajax gaat versterken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 januari 2014 - 22:02   quote  deeplink  
KLOPT, WE HEBBEN DE BOER!!!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 januari 2014 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 22:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:
KLOPT, WE HEBBEN DE BOER!!!!!
Nu nog de zoektocht naar DE VROUW! ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 januari 2014 - 23:04   quote  deeplink  
ze hoeft niet slim te zijn... ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 05 januari 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 23:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dan zit jij in de goeie hoek....van Halst is ook niet de slimste
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 januari 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 23:07 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan zit jij in de goeie hoek....van Halst is ook niet de slimste
vrouw van Halst ?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 05 januari 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 23:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

vrouw van Halst ?
uit Halsteren ??
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 januari 2014 - 23:30   quote  deeplink  
Whahahaha...was toch een ander topic ?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 06 januari 2014 - 09:30   quote  deeplink  
wat een niveau van jullie Jack_til ;-)
Ik mag dat wel hahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 23:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ok, genoeg domme dames die wel aan zo'n programma willen meedoen. ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 januari 2014 - 12:07   quote  deeplink  
Ajax en John dichtbij akkoord..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 12:07 schreef Hasjkoph het volgende:
Is dat de versterking waarop we zitten te wachten? Ik twijfel, want uiteindelijk zal 1 speler terug naar de bank moeten. Want welke van de spelers zal afvallen, gezien de bezetting op het middenveld en in de spits?

----------Blind------------

Klaassen-------------Serero

John-----De Jong----Fischer

In dat geval zou het betekenen dat Bojan en Sigthorsson naar de bank worden verwezen. Wat betreft Sigi terecht, maar met betrekking tot Bojan heb ik toch mijn bedenking.

Of laat hij Serero vallen en zet hij daar De Jong en in de spits Bojan?

Of haalt hij Fischer eruit, zet hij daar John en laat hij Bojan op rechts?

Of verdwijnt Klaassen uit het elftal samen met Serero en zet hij De Jong en Fischer op het middenveld met Bojan, Sigi en John in de voorhoede?

Ik begrijp dat je meerdere spelers voor posities wil hebben, maar nu ga je spelers die goed spelen of sterk hebben gespeeld voordat ze geblesseerd raken teleurstellen. Ik denk er het zijne van.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 januari 2014 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 12:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is dat de versterking waarop we zitten te wachten? Ik twijfel, want uiteindelijk zal 1 speler terug naar de bank moeten. Want welke van de spelers zal afvallen, gezien de bezetting op het middenveld en in de spits?

In dat geval zou het betekenen dat Bojan en Sigthorsson naar de bank worden verwezen. Wat betreft Sigi terecht, maar met betrekking tot Bojan heb ik toch mijn bedenking.

Of verdwijnt Klaassen uit het elftal samen met Serero en zet hij De Jong en Fischer op het middenveld met Bojan, Sigi en John in de voorhoede?

Ik begrijp dat je meerdere spelers voor posities wil hebben, maar nu ga je spelers die goed spelen of sterk hebben gespeeld voordat ze geblesseerd raken teleurstellen. Ik denk er het zijne van.
Ik moet het ook nog maar zien.. Zou het jammer vinden als Bojan op de bank belandt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 12:41 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik moet het ook nog maar zien.. Zou het jammer vinden als Bojan op de bank belandt.
Daarom Hasjkoph. Ik vind het allemaal mooi en aardig, maar je gaat toch een speler van diegene die ik opnoemde teleurstellen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 januari 2014 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 13:09 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Daarom Hasjkoph. Ik vind het allemaal mooi en aardig, maar je gaat toch een speler van diegene die ik opnoemde teleurstellen.
Zie ik liever Serero eruit gaan, als Bojan in de spits komt, de Jong middenveld en John rechtsbuiten. Wel kut voor hem dan aangezien hij het juist goed deed.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 15:11 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zie ik liever Serero eruit gaan, als Bojan in de spits komt, de Jong middenveld en John rechtsbuiten. Wel kut voor hem dan aangezien hij het juist goed deed.
Ik zit een beetje in dubio eigenlijk, want je hebt ook nog Duarte? Die was ik zelfs nog even vergeten. Dus heb je een nog betere bezetting. Het voordeel is natuurlijk wel dat je een bankbezetting krijgt van spelers die eigenlijk zelf ook basisspeler zouden kunnen zijn. En dat heeft weer zijn voordelen, maar kan ook nadelen opleveren ivm spelers die ontevreden raken.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 januari 2014 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 15:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zit een beetje in dubio eigenlijk, want je hebt ook nog Duarte? Die was ik zelfs nog even vergeten. Dus heb je een nog betere bezetting. Het voordeel is natuurlijk wel dat je een bankbezetting krijgt van spelers die eigenlijk zelf ook basisspeler zouden kunnen zijn. En dat heeft weer zijn voordelen, maar kan ook nadelen opleveren ivm spelers die ontevreden raken.
Voor dat laatste ben ik vooral bang.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 06 januari 2014 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 januari 2014 - 21:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar 650.000 euro?? Jezus man, wilde dat ik het in handen had.
Maar 650.000 euro is natuurlijk ten opzichte van de prijs van andere spelers,
als je deze jongen nu haalt kost het je idd MAAR 650.000 want als je mijn beredenering leest zie je dat waarschijnlijk aan het eind van het seizoen met alleen nog Sigi en Hoesen zitten en als we dan een nieuwe spits zoeken vind je die zeer waarschijnlijk niet voor 650.000 terwijl je het nu met deze jongen zou kunnen proberen. dat geef ik alleen maar aan.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 januari 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 16:29 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar 650.000 euro is natuurlijk ten opzichte van de prijs van andere spelers,
als je deze jongen nu haalt kost het je idd MAAR 650.000 want als je mijn beredenering leest zie je dat waarschijnlijk aan het eind van het seizoen met alleen nog Sigi en Hoesen zitten en als we dan een nieuwe spits zoeken vind je die zeer waarschijnlijk niet voor 650.000 terwijl je het nu met deze jongen zou kunnen proberen. dat geef ik alleen maar aan.
T'is dan ook een grapke van de Warrior hahah
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 06 januari 2014 - 16:44   quote  deeplink  
De jong keert terug en als hij terug keert is dat niet als middenvelder.
Zeker nu Boillissen linksback gaat spelen is de kans heel groot dat de boer vast houd aan het middenveld.
ik zie De boer ook niet zo snel fisher op de bank zetten.
ik zie de boer ook niet zo snel De jong op de bank zetten.
Ola john word gehaald als rechtsbuiten en dus bojan of ola john op de bank.

Gezien de vorm van fisher en eventuele vraagtekens bij de jong ivm zijn fitheid. komen bojan en ola john wel aan spelen toe. Zowel bojan als ola kunnen ook op de linkerflank uit te voeten. bojan ook nog als spits fungeren.

Ik neem aan dat als ola john gehaald word dat andersen en de sa op jong ajax kunnen gaan focussen. Met die regeling van de knvb komen zulke spelers tussen het wal en het schip te zitten. te goed voor jong ajax maar niet beter dan de spelers in ajax 1. overigens kan hoessen dan ook gaan focussen op jong ajax.
nora
 nora - maandag 06 januari 2014 - 16:57   quote  deeplink  
Waarom zou je de Jong weer inpassen op het middenveld gooi de Jong maar in de spits en laat het middenveld intact je zou Serrero nog kunnen wisselen t/p Duarte .
Gewoon Blind-Klaasen-Serero/Duarte en voor Fischer-de Jong-Bojan.En mocht Ola John komen dan op rechts John en spits Bojan/de Jong en links Fischer/andersen
remco k
 remco k - maandag 06 januari 2014 - 17:40   quote  deeplink  
quote:

[..]

En je vergeet Schone ook nog even voor het gemak..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 januari 2014 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 12:07 schreef Hasjkoph het volgende:
Heitinga ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 januari 2014 - 20:04   quote  deeplink  
quote:

[..]

Duarte voor Serero....dan staat het goed...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 januari 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 15:11 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Liever de Jong in de spits....sinds zijn klaplong heb ik mijn bedenkingen dat hij het niet meer kan belopen....dus liefst de Jong niet op het middenveld....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 januari 2014 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Die hebben we ook nog....
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 januari 2014 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 20:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Liever de Jong in de spits....sinds zijn klaplong heb ik mijn bedenkingen dat hij het niet meer kan belopen....dus liefst de Jong niet op het middenveld....
Ja, ik weet het allemaal niet meer haha.
Het bereikt zo'n punt waarop het eigenlijk allemaal niet meer uit maakt, maar je wel spelers moet teleurstellen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 januari 2014 - 20:59   quote  deeplink  
Nu btw ineens dat akkoord tussen Benfica en Ajax verre van rond is.
Brandje
 Brandje - maandag 06 januari 2014 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 20:59 schreef Hasjkoph het volgende:
Nu btw ineens dat akkoord tussen Benfica en Ajax verre van rond is.
Waar ik niet rouwig om ben. Ik snap dat huren van spelers niet die amper speelden bij hun eigen club. Voordat je die (wedstrijd)fit hebt ben je maanden verder. Zie Cuenca die weer geblesseerd raakte. Zie Bakkal(wel niet gehuurd maar speelde amper) bij onze rotterdame vrinden.
Dus of je koop een directe versterking of je geeft de jeugd een kans.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Brandje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Die was ik niet vergeten, maar achtte ik van het rijtje nou niet de meest geschikte. Want anders ben ik Poulsen namelijk ook vergeten. ;-)

Maar ok, voor jouw genoegdoening. Inderdaad heb je daarnaast ook nog Schöne die richting de bank zal moeten vertrekken. Het is echt een luxeprobleem dan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 16:43 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

T'is dan ook een grapke van de Warrior hahah
Grapje? Nee man ben serieus. Ik snap niet waarom we hem zouden moeten halen. We hebben vorig jaar ook een speler gehaald voor een laag bedrag en uiteindelijk speelt hij nu voornamelijk in Jong Ajax. Over wie hebben we het dan? Inderdaad over Sana. En wat was daarna de kritiek van velen? Inderdaad dat Ajax alleen maar spelers kocht die weinig kostte zodat ze risico kunnen nemen. Ik zie niet in waarom deze speler van De Graafschap dat risico wel mag wezen. Ik vind hem er nu niet echt met kop en schouders bovenuit steken, maar misschien komt dat ook wel doordat ik er geen kijk op heb. ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 21:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar ik niet rouwig om ben. Ik snap dat huren van spelers niet die amper speelden bij hun eigen club. Voordat je die (wedstrijd)fit hebt ben je maanden verder. Zie Cuenca die weer geblesseerd raakte. Zie Bakkal(wel niet gehuurd maar speelde amper) bij onze rotterdame vrinden.
Dus of je koop een directe versterking of je geeft de jeugd een kans.
Met deze reactie ben ik het helemaal eens. Waarom iemand voor een half seizoen huren? Ik zie niet in waarom hij wel die ene gewenste versterking zou wezen, waardoor we simpel even kampioen worden, de beker winnen en de Europa League op onze naam schrijven.
Brandje
 Brandje - maandag 06 januari 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 21:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die was ik niet vergeten, maar achtte ik van het rijtje nou niet de meest geschikte. Want anders ben ik Poulsen namelijk ook vergeten. ;-)

Maar ok, voor jouw genoegdoening. Inderdaad heb je daarnaast ook nog Schöne die richting de bank zal moeten vertrekken. Het is echt een luxeprobleem dan.
Ik vind schone toch echt de beste rechtsbuiten in dit systeem. echter ben ik "bang" dat FdB daar Bojan weer neer gaat zetten. Ik ben echt geen fan van schone maar op een of andere manier past hij wel in de puzzel wanneer hij op rechts speelt
Ik zou Siem of Bojan in de spits zetten en Duarte voor Serero want die komt toch wel echt wat tekort.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 21:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind schone toch echt de beste rechtsbuiten in dit systeem. echter ben ik "bang" dat FdB daar Bojan weer neer gaat zetten. Ik ben echt geen fan van schone maar op een of andere manier past hij wel in de puzzel wanneer hij op rechts speelt
Ik zou Siem of Bojan in de spits zetten en Duarte voor Serero want die komt toch wel echt wat tekort.
Ik had het meer over het feit wanneer hij Ola John zou halen. Dan heb je namelijk een bepaalde speler gehuurd en lijkt het mij ook dat je die gaat opstellen. Waarom doe je anders zo veel moeite? Ik heb namelijk ook geen moeite met Schöne, ben zelfs enthousiast over hem en zijn werkvermogen.

Overigens ben ik het oneens wat betreft Serero. Deze jongen heeft wedstrijdritme nodig en dan gaat het echt een hele goede worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Ajax Warrior --
Brandje
 Brandje - maandag 06 januari 2014 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 21:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik had het meer over het feit wanneer hij Ola John zou halen. Dan heb je namelijk een bepaalde speler gehuurd en lijkt het mij ook dat je die gaat opstellen. Waarom doe je anders zo veel moeite? Ik heb namelijk ook geen moeite met Schöne, ben zelfs enthousiast over hem en zijn werkvermogen.
ok duidelijk
Serero heb ik nu een wedstrijd of 15 gezien en ik mis eigenlijk net alles een beetje bij hem. Vooral het beslissend zijn en de koelbloedigheid. Zijn werklust is prima maar dat kan Duarte ook. Die ik ook nog eens een betere voetballer vind.
Maar fdB moet knopen gaan doorhakken want wat hij voor de wedstrijd tegen Cambuur zei over Andersen dat hij zo goed trainde en daarom in de basis stond vind ik een kulreden. Verder moet hij Siggi niet meer opstellen. Ga je met twee klassieke buitenspelers spelen dan kan hij van waarde zijn maar met naar binnentrekkende heb je niks aan hem

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Brandje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 januari 2014 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 21:55 schreef Brandje het volgende:

[..]

ok duidelijk
Serero heb ik nu een wedstrijd of 15 gezien en ik mis eigenlijk net alles een beetje bij hem. Vooral het beslissend zijn en de koelbloedigheid. Zijn werklust is prima maar dat kan Duarte ook. Die ik ook nog eens een betere voetballer vind.
Maar fdB moet knopen gaan doorhakken want wat hij voor de wedstrijd tegen Cambuur zei over Andersen dat hij zo goed trainde en daarom in de basis stond vind ik een kulreden. Verder moet hij Siggi niet meer opstellen. Ga je met twee klassieke buitenspelers spelen dan kan hij van waarde zijn maar met naar binnentrekkende heb je niks aan hem
Ben het helemaal met je eens wat betreft Sigi en wat betreft de reden om Andersen te laten spelen. Duarte heb ik bij Ajax nog te weinig zien spelen om hem goed te kunnen beoordelen. Ik kijk eigenlijk nooit wedstrijden buiten de duels van Ajax om, dus vandaar dat ik Duarte ook niet in zijn tijd van Heracles kan beoordelen. Wat betreft Serero kunnen we inderdaad van mening verschillen. Ik vind het een stijlvolle speler en met een beetje meer begeleiding heb ik het gevoel dat het een diamantje is. Overigens vind ik wel dat hij best wat meer body mag hebben.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 06 januari 2014 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 21:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom iedereen ola John als rechtsbuiten ziet.
Dacht altijd dat hij vanaf links speelde..
Ola--De Jong--Schone
Fischer--De Jong--Bojan
Ola---Sig---Schone(betere voorzetten dus meer redement sig)
Wat een luxe krijgen we dan..(vergeet ik Hoessen nog)

Middenveld ook luxe met De Jong, Duarte, Sorrero Klaassen top toch!
Brandje
 Brandje - dinsdag 07 januari 2014 - 08:09   quote  deeplink  
Goed zo Frank. Duidelijkheid scheppen!!!
Daley wordt dus in principe niet meer van het middenveld gehaald! prima signaal!

Jairo Riedewald heeft promotie gemaakt. De zeventienjarige verdediger maakte tegen Roda JC Kerkrade zijn debuut in de Eredivisie, scoorde direct twee keer en ging maandag met Ajax mee op trainingskamp. Riedewald heeft van Frank de Boer te horen gekregen dat hij nu vast bij de selectie komt te zitten: de jongeling is nu de tweede linksback van Ajax, achter Nicolai Boilesen.

/

Dit betekent dat De Boer in de tweede seizoenshelft niet meer van plan is om Daley Blind terug te schuiven. "Ik heb het liefst alle posities dubbel bezet, dus bestempel ik Daley net als Christian Poulsen als controlerende middenvelder", zegt De Boer in De Telegraaf. "Jairo is mijn tweede linksback." Riedewald gaat op de linksbackpositie de concurrentie aan met Boilesen, die inmiddels hersteld is van een hamstringblessure en in Belek volop meetraint.

De Boer nam naast Riedewald ook Ricardo Kishna en Riechedley Bazoer mee naar Turkije en de coach sluit niet uit dat de aanvaller en de middenvelder/verdediger dit seizoen ook zullen debuteren in de Eredivisie. "Als ze een goed signaal afgegeven op de training en in Jong Ajax zal ik zeker een beroep op ze doen", benadrukte De Boer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 januari 2014 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 januari 2014 - 08:09 schreef Brandje het volgende:
Goed zo Frank. Duidelijkheid scheppen!!!
Daley wordt dus in principe niet meer van het middenveld gehaald! prima signaal!

Jairo Riedewald heeft promotie gemaakt. De zeventienjarige verdediger maakte tegen Roda JC Kerkrade zijn debuut in de Eredivisie, scoorde direct twee keer en ging maandag met Ajax mee op trainingskamp. Riedewald heeft van Frank de Boer te horen gekregen dat hij nu vast bij de selectie komt te zitten: de jongeling is nu de tweede linksback van Ajax, achter Nicolai Boilesen.

/

Dit betekent dat De Boer in de tweede seizoenshelft niet meer van plan is om Daley Blind terug te schuiven. "Ik heb het liefst alle posities dubbel bezet, dus bestempel ik Daley net als Christian Poulsen als controlerende middenvelder", zegt De Boer in De Telegraaf. "Jairo is mijn tweede linksback." Riedewald gaat op de linksbackpositie de concurrentie aan met Boilesen, die inmiddels hersteld is van een hamstringblessure en in Belek volop meetraint.

De Boer nam naast Riedewald ook Ricardo Kishna en Riechedley Bazoer mee naar Turkije en de coach sluit niet uit dat de aanvaller en de middenvelder/verdediger dit seizoen ook zullen debuteren in de Eredivisie. "Als ze een goed signaal afgegeven op de training en in Jong Ajax zal ik zeker een beroep op ze doen", benadrukte De Boer.
Dit vind ik het beste nieuws om mee wakker te worden. Het gevoel te weten dat Daley geen linksback meer zal wezen, maar hoogstens in uitzonderlijke gevallen. HEERLIJK!!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 januari 2014 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 januari 2014 - 09:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dit vind ik het beste nieuws om mee wakker te worden. Het gevoel te weten dat Daley geen linksback meer zal wezen, maar hoogstens in uitzonderlijke gevallen. HEERLIJK!!
Daar sluit ik me helemaal bij aan want net als Anita is Cvm een veel betere
plek voor Daley! Matige backs waar ik me erg aan kon ergeren!
Eide
 Eide - dinsdag 07 januari 2014 - 11:12   quote  deeplink  
Ach kom op zeg, Daley is ook gewoon een prima back. hij werd vorig jaar niet voor niets Ajacied van het jaar en vaste prik bij Oranje als back. Maar hij is als CVM inderdaad nog een stuk beter en dus moet hij daar ook gewoon spelen.

Overigens vind ik de keuze voor Riedewald toch opvallend. Daarmee is Kuipers, de linksback en aanvoerder van Jong Ajax, toch definitief gepasseerd. Dat is op zich prima maar opvallend vind ik het wel.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 07 januari 2014 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 januari 2014 - 11:12 schreef Eide het volgende:
Ach kom op zeg, Daley is ook gewoon een prima back. hij werd vorig jaar niet voor niets Ajacied van het jaar en vaste prik bij Oranje als back. Maar hij is als CVM inderdaad nog een stuk beter en dus moet hij daar ook gewoon spelen.

Overigens vind ik de keuze voor Riedewald toch opvallend. Daarmee is Kuipers, de linksback en aanvoerder van Jong Ajax, toch definitief gepasseerd. Dat is op zich prima maar opvallend vind ik het wel.
+1!
freakie
 freakie - dinsdag 07 januari 2014 - 11:20   quote  deeplink  
Het is practig om te zien, ik had dit ook al van de zomer aanegeven. Frank de Boer is iemand die ziet dat een nieuwe middenvelder, aanvaller etc die niet met het spelletje meekunnen. Dat betekend een niet directe verbetering van het ajax wat we nu kennen.

John is een versterking in meerdere vlakken, als hij niet komt is het ook prima maar als hij wel komt levert dat concurentie op, en dat laat fischer, schone en andere denken dat ze een stapje harder moeten werken. de Jong gaat op het middenveld en Klaassen blijft ook dus serero gaat wisselen met de Jong of Klaassen. De spitsen zijn dan bojan of siggie.

Frank heeft geen aankopen nodig, gelukkig kijkt hij niet naar het forum!:p
freakie
 freakie - dinsdag 07 januari 2014 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 januari 2014 - 11:12 schreef Eide het volgende:

Jup, en je gaat er met boilessen niet echt op vooruit op linksback(niet dat, dat niet gaat gebeuren hoor. Dat kan altijd nog)
Eide
 Eide - dinsdag 07 januari 2014 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 januari 2014 - 11:23 schreef freakie het volgende:

[..]

Jup, en je gaat er met boilessen niet echt op vooruit op linksback(niet dat, dat niet gaat gebeuren hoor. Dat kan altijd nog)
Nou, Boilesen is in potentie wel een hele goede back hoor en als back wel wat completer dan Blind als back. Puur voetballend wat minder en misschien een wat minder goed als balafpakker maar wel een stuk sneller en daardoor minder kwetsbaar in diepte.

Je kan het ook omkeren trouwens, je gaat er met Boilesen als back ook niet op achteruit ten opzichte van Blind terwijl je er met Blind als CVM wel op vooruit gaat. Ik denk gewoon dat Ajax als team beter in balans is en beter gebruikt maakt van de aanwezige kwaliteiten met Blind als CVM.
nora
 nora - dinsdag 07 januari 2014 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 januari 2014 - 22:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom iedereen ola John als rechtsbuiten ziet.
Dacht altijd dat hij vanaf links speelde..
Ola--De Jong--Schone
Fischer--De Jong--Bojan
Ola---Sig---Schone(betere voorzetten dus meer redement sig)
Wat een luxe krijgen we dan..(vergeet ik Hoessen nog)

Middenveld ook luxe met De Jong, Duarte, Sorrero Klaassen top toch!
Met alle respect Blind vergeet je in de opstelling middenveld.!!de beste man op dit moment

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke spelers moet ajax halen in de winterstop?

0.0268590