BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het middenveld van feyenoord is te licht.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Rotterdam centrum
 Rotterdam centrum - woensdag 25 september 2013 - 10:18   quote  deeplink  
Is het middenveld van Feyenoord niet te licht om kampioen te worden.
Uit de afgelopen wedstrijden is gebleken dat Vilhena en Clasie het middenveld niet de baas kunnen, moet Koeman niet wat ervaren voetballers op deze positie's zetten om prijzen te winnen dit seizoen.
Of volstaat het om een ander systeem te voetballen 4-4-2.
waarbij er een extra middenvelder bij komt in de vorm van Bakkal.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 25 september 2013 - 10:31   quote  deeplink  
Ik denk dat ze samen nog geen 120 kilo wegen..
Misschien idd eens over nadenken.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 25 september 2013 - 10:32   quote  deeplink  
Welke ervaren spelers had je voor het middenveld in gedachten?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 september 2013 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 10:32 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Welke ervaren spelers had je voor het middenveld in gedachten?
Vilhena, Clasie, Immers en Bakkal.....

Oh nee, Singh natuurlijk! En Vormer! En Goossens..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 25 september 2013 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 10:44 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Vilhena, Clasie, Immers en Bakkal.....

Oh nee, Singh natuurlijk! En Vormer! En Goossens..
Juist ;)
King - 010
 King - 010 - woensdag 25 september 2013 - 11:23   quote  deeplink  
Middenveld is niet licht maar attitude klopt niet.
Ze moeten het gras opvreten.
Rechts en linkshalf werken als stofzuigers en vanuit het midden meer creativiteit.

Immers (Vormer) - Bakkal - Clasie
eko-sporter
 eko-sporter - woensdag 25 september 2013 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 10:18 schreef Rotterdam centrum het volgende:
Is het middenveld van Feyenoord niet te licht om kampioen te worden.
Uit de afgelopen wedstrijden is gebleken dat Vilhena en Clasie het middenveld niet de baas kunnen, moet Koeman niet wat ervaren voetballers op deze positie's zetten om prijzen te winnen dit seizoen.
Of volstaat het om een ander systeem te voetballen 4-4-2.
waarbij er een extra middenvelder bij komt in de vorm van Bakkal.
Het probleem is het positiespel en de aansluiting van de linies. Dat zag je heel duidelijk in de wedstrijd tegen Utrecht.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 25 september 2013 - 12:05   quote  deeplink  
Er klopt in elk geval iets niet, het is te breekbaar. Er zit geen overtuiging in. En dan krijg je het verhaal van de kip en het ei... Er zijn er te veel uit vorm. Misschien moet koeman toch maar eens Pellè een keer aan de kant zetten, zodat hij 4-4-2 kan spelen. Ik zou dan Clasie in een ruit naar achteren zetten, Bakkal ervoor en Vilhena op links plus Immers op rechts, in de punt Armenteros. Tenslotte zou ik Boëtius er omheen laten cirkelen... Dat kan hij wel. Is een intelligente speler... Of je zet hem op links en Vilhena in de punt naar voren?
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 12:05 schreef Arie.Klooster het volgende:
Er klopt in elk geval iets niet, het is te breekbaar. Er zit geen overtuiging in. En dan krijg je het verhaal van de kip en het ei... Er zijn er te veel uit vorm. Misschien moet koeman toch maar eens Pellè een keer aan de kant zetten, zodat hij 4-4-2 kan spelen. Ik zou dan Clasie in een ruit naar achteren zetten, Bakkal ervoor en Vilhena op links plus Immers op rechts, in de punt Armenteros. Tenslotte zou ik Boëtius er omheen laten cirkelen... Dat kan hij wel. Is een intelligente speler... Of je zet hem op links en Vilhena in de punt naar voren?
lijkt me een beetje te lichte voorhoede, bovendien verwacht ik niet dat feyenoord wel ineens kort gaat spelen aangezien alles op Pelle gaat
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 25 september 2013 - 12:50   quote  deeplink  
Tja, dat is het nadeel van Pellè. Met hem erbij moet je met vleugelspelers voetballen. Vandaar dat ik hem er dan ook buiten zou laten... Misschien moet het centrum sneller inschuiven, zodat Clasie niet zover terug gedrukt wordt..., zodat hij dus zelf ook kan doorschuiven, dan wel de vrije man/vrije stofzuiger....
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 12:56   quote  deeplink  
Hoe kan je voetballen als er geen beweging is op het middenveld? Het is te statisch, te voorspelbaar, makkelijk te verdedigen. Linie's staan te ver uit elkaar, als iemand in balbezit komt rent iedereen naar voren, etcetera. Makkelijk verklaarbaar toch. Als een middenvelder in balbezit komt moeten de mensen om hun heen (backs, buitenspelers, nr 10, andere CM) zich aanbieden, dit gebeurt niet. Ze rennen naar voren, waarschijnlijk bang om aan de bal te komen door beperkt inzicht en technische kwaliteiten.
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 13:00   quote  deeplink  
Voor dit Feyenoord zou het een optie zijn om 4-4-2 te gaan trainen. 4-3-3 is in principe beter maar het is een aanvallende opstelling die staat voor attractief voetbal. Aangezien we dat niet spelen kan je beter met een versterkt middenveld spelen. Armenteros om Pelle heen, Schaken rechts, Boetius links, Vilhena en Clasie centraal. In 4-3-3 komen de buitenspelers toch amper aan de bal dus je kan ze beter een linie terug zetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 september 2013 door dennie --
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 13:04   quote  deeplink  
Wat ik trouwens ook mooi zou vinden is een Italiaanse variant, lekker 3-5-2 spelen. Zeer effectief zoals je zag bij Italie tegen Spanje die door het versterkte middenveld zelfs positioneel mee kon komen meet Spanje, misschien dat je hierdoor een overwicht kan creeren op het middenveld. Het is iig duidelijk dat het met 3 middenvelders niet lukt.

Mulder

De Vrij - Mathijssen - Indi

-----------Clasie

Janmaat - Bakkal - Vilhena - Boetius

----------Armentero
------------Pelle
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 13:08   quote  deeplink  
Verdediging is kut..
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 13:10   quote  deeplink  
Het is een wisselwerking toch, het is gewoon veel moeilijker voetballen als het hele elftal slecht draait. Plus het feit dat zogenaamde internationals als De Vrij, Indi, Clasie, Schaken nu te veel van zichzelf verwachtten. (Scaken; ik moet meer scoren, Clasie; Ik wil de nieuwe Pirlo worden, De Vrij; ik moet het elftal op sleeptouw nemen, Indi; Ik kan voetballen)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 september 2013 door dennie --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 september 2013 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 12:50 schreef Arie.Klooster het volgende:
Tja, dat is het nadeel van Pellè. Met hem erbij moet je met vleugelspelers voetballen.
Dat hoeft dus niet. Als je twee snelle spitsen achter Pellè zet is hij een uitstekend aanspeelpunt. doorkoppen, aannemen afschermen en afpassen, dat zijn juist zijn dingen. Hij zal dan alleen minder scoren. Dat moet je accepteren en hem daar dan niet op afrekenen.
AZ speelde overigens ook zo. Zo heeft Pellè het ons nog een keer ontzettend lastig gemaakt.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 september 2013 - 13:16   quote  deeplink  
Men moet overigens gewoon ballen groeien en de bal durven opeisen. In durven spelen en in durven grijpen. Scheelt al een hele boel.
laffe angsthazen.
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet. Als je twee snelle spitsen achter Pellè zet is hij een uitstekend aanspeelpunt. doorkoppen, aannemen afschermen en afpassen, dat zijn juist zijn dingen. Hij zal dan alleen minder scoren. Dat moet je accepteren en hem daar dan niet op afrekenen.
AZ speelde overigens ook zo. Zo heeft Pellè het ons nog een keer ontzettend lastig gemaakt.
Dat is ook het grappige van alle kritiek over het feit dat we afhankelijk zouden zijn van Pelle. Hij is gewoon het eindstation van onze speelstijl, als de speelstijl veranderd zullen anderen ook meer in scoringspositie komen. Kortzichtig denkgedrag. Zelfde bij grote clubs als Barca, Madrid, Man Utd, PSG, etcetera.
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:16 schreef Stylzz het volgende:
Men moet overigens gewoon ballen groeien en de bal durven opeisen. In durven spelen en in durven grijpen. Scheelt al een hele boel.
laffe angsthazen.
Idd dat is ook het hele probleem. Als mensen aan de bal zijn zie je gewoon letterlijk niemand zich aanbieden, iedereen rent een beetje naar voren..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 25 september 2013 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:04 schreef dennie het volgende:
Wat ik trouwens ook mooi zou vinden is een Italiaanse variant, lekker 3-5-2 spelen. Zeer effectief zoals je zag bij Italie tegen Spanje die door het versterkte middenveld zelfs positioneel mee kon komen meet Spanje, misschien dat je hierdoor een overwicht kan creeren op het middenveld. Het is iig duidelijk dat het met 3 middenvelders niet lukt.

Mulder

De Vrij - Mathijssen - Indi

-----------Clasie

Janmaat - Bakkal - Vilhena - Boetius

----------Armentero
------------Pelle
Inplaats van een ruit op het middenveld krijg je een soort neuzen ster op het middenveld hahaha
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 13:23   quote  deeplink  
Haha tjaa Janmaat en Boetius wat verder terug toch.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 25 september 2013 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:23 schreef dennie het volgende:
Haha tjaa Janmaat en Boetius wat verder terug toch.
Misschien is het een oplossing Dennie want het middenveld is echt te licht idd
Izzy
 Izzy - woensdag 25 september 2013 - 13:51   quote  deeplink  
janmaat marthijsen nelome
immers indi
vilhena bakkal goosenens/clasie
pelle boetius/Armenteros
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 13:55   quote  deeplink  
Gewoon lekker laten staan, gaat vanzelf wel lopen. Gaat om de instelling niet de opstelling
dennie
 dennie - woensdag 25 september 2013 - 14:05   quote  deeplink  
Gaat net zo goed om kwaliteit. Sinds El Ahmadi weg is loopt het middenveld al niet meer soepel, er zit te weinig voetbal in.
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 14:05 schreef dennie het volgende:
Gaat net zo goed om kwaliteit. Sinds El Ahmadi weg is loopt het middenveld al niet meer soepel, er zit te weinig voetbal in.
die is al een seizoen weg en vorig jaar liep het wel.
Het materiaal wat we nu hebben is waar mee je het moet doen, dus geen ander opties.
Als Bakkal fit is en goed , dan gaat hij op 10 spelen.
Bakkal kan het spel wel lezen.

Ander systeem gaat er(denk ik) gewoon niet komen.
King - 010
 King - 010 - woensdag 25 september 2013 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:55 schreef craven het volgende:
Gewoon lekker laten staan, gaat vanzelf wel lopen. Gaat om de instelling niet de opstelling
+1908
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - woensdag 25 september 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 14:17 schreef craven het volgende:

[..]

die is al een seizoen weg en vorig jaar liep het wel.
Het materiaal wat we nu hebben is waar mee je het moet doen, dus geen ander opties.
Als Bakkal fit is en goed , dan gaat hij op 10 spelen.
Bakkal kan het spel wel lezen.

Ander systeem gaat er(denk ik) gewoon niet komen.
vorig jaar liep het voetballend ook voor geen meter de meeste wedstrijden. koeman zegt ook dat ze toen ook moeite met positiespel hadden. alleen de resultaten verbloemde veel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 september 2013 door Feijenoord1908 --
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - woensdag 25 september 2013 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:55 schreef craven het volgende:
Gewoon lekker laten staan, gaat vanzelf wel lopen. Gaat om de instelling niet de opstelling
er zit te weinig voetbal in dit elftal. dat heeft niet zo veel met instelling te maken. alle respect voor de inzet en werklust van immers, maar wil je een vlot combinerend middenveld en beter positiespel dan zal je hem als eerste moeten lozen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 september 2013 door Feijenoord1908 --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 25 september 2013 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:04 schreef dennie het volgende:
Wat ik trouwens ook mooi zou vinden is een Italiaanse variant, lekker 3-5-2 spelen. Zeer effectief zoals je zag bij Italie tegen Spanje die door het versterkte middenveld zelfs positioneel mee kon komen meet Spanje, misschien dat je hierdoor een overwicht kan creeren op het middenveld. Het is iig duidelijk dat het met 3 middenvelders niet lukt.

Mulder

De Vrij - Mathijssen - Indi

-----------Clasie

Janmaat - Bakkal - Vilhena - Boetius

----------Armentero
------------Pelle
Heb ik ook wel eens over nagedacht. Het is wel een interessante formatie, zeker omdat we er wel de spelers voor hebben. De Vrij, Mathijsen en Indi spelen dan allen op hun sterkste positie en Janmaat kan prima de rechterflank bestrijken net als Emerton deed. Alleen heb je op links ook een loopwonder nodig. Nelom komt daar het dichtst in de buurt. Nadeel is dat er in deze opstelling dan eigenlijk minder snel plek voor Boëtius is, hoogstens als 2de spits ipv Armenteros of als aanvallende wissel voor Nelom.

Dus zoiets:

837311_Feyenoord.jpg
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 25 september 2013 - 15:01   quote  deeplink  
Je biedt dan bovendien ook meer perspectief aan spelers als Kongolo en Van Beek. En je bent van de rechtsbuitenpositie af die niet loopt.
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 14:26 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

vorig jaar liep het voetballend ook voor geen meter de meeste wedstrijden. koeman zegt ook dat ze toen ook moeite met positiespel hadden. alleen de resultaten verbloemde veel.
Vorig jaar was er meer lef, verwachte men niet veel en alles was meegenomen. Er heerste meer vertrouwen en dan zag je terug
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 14:29 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

er zit te weinig voetbal in dit elftal. dat heeft niet zo veel met instelling te maken. alle respect voor de inzet en werklust van immers, maar wil je een vlot combinerend middenveld en beter positiespel dan zal je hem als eerste moeten lozen.
Instelling betekend niet alleen maar knokken, maar ook durven doen, initiatief nemen etc.
Ik ben ervan overtuigd dat er wel genoeg potentie zit in ons middenveld, het moet er alleen eens uitkomen
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 september 2013 - 15:07   quote  deeplink  
Vraag me wel af waarom bijvoorbeeld een Clasie weer bij de voorselectie oranje zit.
Zien wij iets niet dan?
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 15:07 schreef Stylzz het volgende:
Vraag me wel af waarom bijvoorbeeld een Clasie weer bij de voorselectie oranje zit.
Zien wij iets niet dan?
lastig, maar er staan wel meer nemen in waarbij ik me vraagtekens weleens heb.
Toch zie je in sommige wedstrijden wel degelijk zijn potentie, maar hij "dwingt" het nog niet af
Milo
 Milo - woensdag 25 september 2013 - 15:35   quote  deeplink  
Clasie is een toppert! Hij komt misschien weer in de juiste vorm als hij speelt met strootman guzman vaart en sneijder? Verandering van spijs he!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 september 2013 - 15:40   quote  deeplink  
Ja, mijn idee ook, ik dacht dat van Gaal m ook wel eens wil zien in een elftal op ander niveau. Al is t maar op de training.
Maar is voorselectie he.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 25 september 2013 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 13:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet. Als je twee snelle spitsen achter Pellè zet is hij een uitstekend aanspeelpunt. doorkoppen, aannemen afschermen en afpassen, dat zijn juist zijn dingen. Hij zal dan alleen minder scoren. Dat moet je accepteren en hem daar dan niet op afrekenen.
AZ speelde overigens ook zo. Zo heeft Pellè het ons nog een keer ontzettend lastig gemaakt.
Zijn rendement zal 4-4-2 minder zijn dan als je met vleugelspitsen voetbalt... (tenminste dat is wat ik denk en wie ben ik....?)
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 25 september 2013 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 12:56 schreef dennie het volgende:
Hoe kan je voetballen als er geen beweging is op het middenveld? Het is te statisch, te voorspelbaar, makkelijk te verdedigen. Linie's staan te ver uit elkaar, als iemand in balbezit komt rent iedereen naar voren, etcetera. Makkelijk verklaarbaar toch. Als een middenvelder in balbezit komt moeten de mensen om hun heen (backs, buitenspelers, nr 10, andere CM) zich aanbieden, dit gebeurt niet. Ze rennen naar voren, waarschijnlijk bang om aan de bal te komen door beperkt inzicht en technische kwaliteiten.
CM? Jij speelt te veel op je computer, met je spaans, dan wel Italiaans systeem. Sinds het bosman-arrest is voetbal allang niet meer verschillend per regio. Vroeger hadden de duitsers van die opkomende backs, engelsen speelden vooral op fysiek, wij waren daarentegen tactisch zeer sterk, maar tegenwoordig is het een mengelmoes geworden. Misschien is het spelletje te perfect geworden..... Maar jij denkt zoals ik inderdaad ook die spelletjes doe... Helaas is dit de realiteit. Wellicht zit het inderdaad slechts tussen de oren. Koeman moet dat zien te doorbreken. Ik denk dat dat vooral kan door in balbezit iemand door te schuiven en indien mogelijk bij balverlies ook. Tegenwoordig wachten we alleen maar af, vooruit verdedigen is beter. Maar goed, ook dat valt en staat met vorm... Ben je in vorm, dan loopt zoiets, maar owee als je niet in vorm bent... dan kan het zomaar in de soep lopen. Koeman moet de vormcrisis toch zien te doorbreken, omdat het anders een zing-het-kloteseizoen-maar-uit-seizoen wordt..... De natuurlijke leiders zullen de komende periode opstaan. Het wordt tijd!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 16:34   quote  deeplink  
En daar ligt een lastige karwei voor R onald..
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 16:34 schreef RenatoBos het volgende:
En daar ligt een lastige karwei voor R onald..
als het er maar niet InHAKt.
van geil
 van geil - woensdag 25 september 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 15:07 schreef Stylzz het volgende:
Vraag me wel af waarom bijvoorbeeld een Clasie weer bij de voorselectie oranje zit.
Zien wij iets niet dan?
is gewoon een van de beste middenvelders in nl.
heeft te weinig voetbal om hem heen bij ons.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 16:37 schreef craven het volgende:

[..]

als het er maar niet InHAKt.
Ghehe..
van geil
 van geil - woensdag 25 september 2013 - 16:49   quote  deeplink  
er liggen wat koppen onder de Hakbijl.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 16:49 schreef van geil het volgende:
er liggen wat koppen onder de Hakbijl.
Schapenkoppen..
craven
 craven - woensdag 25 september 2013 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 16:53 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Schapenkoppen..
Die worden in de pan geHAKt, we laten ze onze HAKken zien.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 25 september 2013 - 16:59   quote  deeplink  
Shoarma! Lekkerrrrrrr
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 25 september 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Ohw hier ook al geHAKt dag?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 september 2013 - 17:36 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ohw hier ook al geHAKt dag?
Als we dan toch gaan hakken..

(Wat een mafkees)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 25 september 2013 - 17:54   quote  deeplink  
lol

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het middenveld van feyenoord is te licht.









0.0106618