BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (28 september 2013, 20:45): 6 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 september 2013 - 10:02   quote  deeplink  
192011_Ajax-GoAheadEagles_600x338.jpg

Aankomend weekend staat in de Amsterdam Arena de volgende competitiewedstrijd van Ajax op het programma. Na het teleurstellende spel in Eindhoven en de iets minder teleurstellende midweekse bekerwedstrijd tegen Volendam wacht zaterdagavond Go Ahead Eagles. Deze wedstrijd is voor Ajax cruciaal om niet nu al een grote achterstand op te lopen op de rivalen uit Eindhoven.

Ajax en Go Ahead Eagles speelden in Amsterdam reeds 28 keer tegen elkaar en geen van deze keren wist de tegenstander uit Deventer een punt mee te nemen. Het doelsaldo is ook veelzeggend. 125 keer wist Ajax het net te vinden en 25 keer mocht het zelf de bal uit het net halen. De grootste thuisoverwinning van Ajax tegen de Eagles dateert van het seizoen 1972-1973. Toen werd het 6-0 door doelpunten van Cruijff (4x) en Swart (2x). Voor de laatste keer dat Ajax en de Eagles elkaar in Amsterdam troffen moeten we ook 17 jaar terug. In het seizoen 1995-1996 wonnen de Amsterdammers in eigen huis ternauwernood met 2-1 door doelpunten van Kanu en Hoekstra. Verkuijl wist voor Go Ahead het enige doelpunt te maken.
PS25
 PS25 - vrijdag 27 september 2013 - 12:34   quote  deeplink  
Ik zou in deze wedstrijd blind wel eens willen zien op de positie van CVM, aangezien hij van naturen al een middenvelder is en voor het mooie net een beetje snelheid tekort komt als back. Dit neemt niet weg dat hij het verder prima doet hoor als Back zijnde. Blind speelt over het algemeen heel zuinig (niet tevel risico) en doet geen gekke dingen in balbezit. Verder denk ik wel dat hij op deze positie veel ballen zal onderscheppen. Boilessen zou ik dan posteren als linksback.

Achterin zou ik kiezen voor Cillissen. Middenveld met Blind, De Jong en Serrero (mits fit). Voorin Bojan in de spits en Fischer en Andersen op de flanken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 september 2013 door PS25 --
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 27 september 2013 - 12:53   quote  deeplink  
4-4
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 27 september 2013 - 13:27   quote  deeplink  
4-1!
Dit wordt de ommekeer.
Cillissen op doel is de eerste belangrijke wissel, maar er mogen er best nog een paar gewisseld worden. Ik schrijf Vermeer zeker niet af, maar voor dit moment ff nieuw elan met waarschijlijk een keeper die wel ballen klemt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 september 2013 door Ronald 1960 --
joduh
 joduh - vrijdag 27 september 2013 - 23:01   quote  deeplink  
0-2
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 27 september 2013 - 23:08   quote  deeplink  
En van jou hou ik ouwe.....

2lkz6zn.jpg

Met mijn maatje Joduh
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 september 2013 - 00:14   quote  deeplink  
2-2
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 september 2013 - 00:15   quote  deeplink  
En na deze wedstrijd is Van Rhijn de volgende die er uit gaat.
Eide
 Eide - zaterdag 28 september 2013 - 10:03   quote  deeplink  
192011_Ajax-GoAheadEagles_600x338.jpg

Na het beschamende optreden tegen Volendam waar een verlenging uitkomst moest brengen treedt Ajax vandaag aan tegen Go Ahead Eagles (GAE) uit Deventer. GAE is dit seizoen na 17 seizoenen eerste divisie weer eens van de partij in de Eredivisie. De Eagles zijn goed begonnen en staan op een uitstekende 11e plek met slechts 2 punten minder dan ons aller Ajax.

Ajax en GAE speelden 58 keer eerder tegen elkaar. 48 keer won Ajax, 3 maal werd er gelijk gespeeld en 7 keer wonnen de Eagles. Alle keren dat de Eagles wisten te winnen was dat op de Adelaarshorst. Bij Ajax op bezoek werd nog nimmer een punt behaald. Ajax heeft dus een 100% score te verdedigen thuis.

Ajax ziet Bojan, Sigthorsson en Boilesen terug keren in de selectie ten opzichte van het midweekse duel tegen Volendam wat ten koste gaat van Ligeon, Sana en Hoessen. Serero haakt af met een blessure en wordt vervangen door Klaassen. Zoals eerder al bekend is geworden heeft Frank de Boer Vermeer gepasseerd en zal Jasper Cillissen starten in de goal.

De uitdaging voor Ajax is duidelijk. Niet alleen moeten alle punten in Amsterdam blijven maar Ajax moet gaan draaien. Verdedigend minder steken laten vallen en voetballend weer gevaarlijk worden.

De beelden zijn van het laatste treffen tussen Ajax en GAE in de KNVB beker toen het 0-6 werd voor Ajax.

Laten we hopen op 6 Ajax goals vandaag!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 september 2013 door Eide --
nora
 nora - zaterdag 28 september 2013 - 12:39   quote  deeplink  
3-0 blijf vertrouwen houden
Eide
 Eide - zaterdag 28 september 2013 - 14:58   quote  deeplink  
Wedstrijdselectie voor duel met Go Ahead Eagles:

Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Bojan Krkic
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Stefano Denswil
Lesly de Sa

Bron: Ajax.nl
Pietje
 Pietje - zaterdag 28 september 2013 - 15:06   quote  deeplink  
Je hebt opnieuw een prachtig wedstrijd topic gemaakt Eide. Je hebt het schitterend van alibabba overgenomen, die we helaas niet meer zien hier.
Ik heb het vermoeden, dat Ajax tóch weer een moeilijke avond tegemoet gaat. Vanmorgen hoorde ik Ricardo van Rhijn op de radio zeggen, "dat we gelukkig MAAR tegen Go Ahead Eagles hoeven, zodat we mooi de stress van ons af kunnen spelen". Hoezo onderschatting... Laten we maar afwachten, of Ajax überhaupt weet te winnen... Go Ahead is een behoorlijk taaie ploeg.
Pietje
 Pietje - zaterdag 28 september 2013 - 15:11   quote  deeplink  
Overigens, het AD weet te melden, dat Sightorssón weer in de spits staat en Bojan tóch weer op rechts. Wat is Frank de Boer toch verschrikkelijk eigenwijs. Bojan op rechts werkt niet, dat ziet iedereen.
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 15:17   quote  deeplink  
Ik denk dat dat wel goed gaat komen met Bojan.. Ook op rechts al zie ik hem liever in de punt..
Eide
 Eide - zaterdag 28 september 2013 - 15:35   quote  deeplink  
Ik zou graag eens een Ajax willen zien met Bojan op 10, Siem voor de kaats, power, en diepte en Blind daar achter. Boilesen op LB, Fischer op linksbuiten en Andersen op rechtsbuiten en Siggie in de spits.

Veel voetbal, en veel combinatie vermogen.

Nadeel is natuurlijk dat FdB over verschillende van deze spelers heeft gezegd dat ze nooit op die positie gaan komen maar toch.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 september 2013 door Eide --
dege
 dege - zaterdag 28 september 2013 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 15:17 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat dat wel goed gaat komen met Bojan.. Ook op rechts al zie ik hem liever in de punt..
in de punt of anders achter de spits, daar zal hij beter tot zijn recht komen als rechterspits, dan konden we ook al zien in de wedstrijd tegen barca
bully
 bully - zaterdag 28 september 2013 - 18:37   quote  deeplink  
Bojan heeft mij nog op geeneen positie kunnen overtuigen.
hoop dat hij dat alsnog doet.
durf hier ook nog geen uitslag tevoorspellen.
misschien spelen ze wel heel goed en is het hier weer hosanna.
en volgende week is het dan misschien weer anders.
de voorspellingen die ik heb gedaan leken tot nu toe nergens op dus hou me nu nog maaar even stil.
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 19:44   quote  deeplink  
Ajax speelt om 20:45 uur de competitiewedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Trainer Frank de Boer heeft een aantal wijzigingen ten opzichte van woensdag. Zo staat Lesly de Sa in de basis, Bojan Krkic in de spits en Christian Poulsen op het middenveld. Zoals bekend krijgt Jasper Cillessen de voorkeur boven Kenneth Vermeer.
Scheidsrechter: T. van Sichem

Ajax: Cillessen, Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen; De Jong, Poulsen, Duarte; De Sa, Krkic, Fischer
Wissels: Vermeer, Van der Hoorn, Blind, Schöne, Sigthórsson, Klaassen, Andersen
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 20:21   quote  deeplink  
Dus toch geen Siggie, en Bojan toch op 9..
joduh
 joduh - zaterdag 28 september 2013 - 20:27   quote  deeplink  
misschien beter...siegie is werkelijk een fiasco.....
dege
 dege - zaterdag 28 september 2013 - 20:28   quote  deeplink  
als ze maar winnen, het vertrouwen komt vanzelf terug als de punten maar weer gepakt worden
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 20:27 schreef joduh het volgende:
misschien beter...siegie is werkelijk een fiasco.....
Zonder echte buitenspelers speel je met hm erbij gewoon met 10 man.. Misschien dat het met zijn 11ven nu beter gaat..
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 20:37   quote  deeplink  
Psv verliest, vandaag winnen en redelijk spelen en je bent ondanks een zeer slechte start gewoon weer helemaal terug..
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 20:39   quote  deeplink  
Succes allemaal dadelijk, we hebben het allemaal erg hard nodig..
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 20:40   quote  deeplink  
Fischer of Bojan gaan het doen vanavond..
Robinho
 Robinho - zaterdag 28 september 2013 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 20:37 schreef remco k het volgende:
Psv verliest, vandaag winnen en redelijk spelen en je bent ondanks een zeer slechte start gewoon weer helemaal terug..
Eigenlijk onbegrijpelijk! En dan te bedenken dat we de tweede seizoenshelft meestal beter zijn. Je kunt je zelfs nog versterken in de winter mocht de vorm er nog niet zijn.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 september 2013 - 20:45   quote  deeplink  
4-1....BAM.....en proost
Robinho
 Robinho - zaterdag 28 september 2013 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 20:45 schreef Nenam_tiL het volgende:
4-1....BAM.....en proost
Pak ook effe een half lietrtje iut de keolkist
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 september 2013 - 20:47   quote  deeplink  
1 minpuntje vanavond........die lul van een Frank Snoecks
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 28 september 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 20:47 schreef Nenam_tiL het volgende:
1 minpuntje vanavond........die lul van een Frank Snoecks
het is evert ten apel
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 september 2013 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 20:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

het is evert ten apel
Ohw sorry dacht dat ik snoecks hoorde.....pffff brain damage
Robinho
 Robinho - zaterdag 28 september 2013 - 20:59   quote  deeplink  
Siggie scoort er wel 1 vandaag.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 september 2013 - 20:59   quote  deeplink  
wow was over de lijn.....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 28 september 2013 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 20:59 schreef Nenam_tiL het volgende:
wow was over de lijn.....
was niet over de lijn. hij stond zelf op de lijn
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 september 2013 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 21:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

was niet over de lijn. hij stond zelf op de lijn
Tsja....de discussie barst hier ook los.....maar dat is met een Feijenoordse.....pfffff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 september 2013 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 15:06 schreef Pietje het volgende:
Je hebt opnieuw een prachtig wedstrijd topic gemaakt Eide. Je hebt het schitterend van alibabba overgenomen, die we helaas niet meer zien hier.
Pardon? Eide heeft precies hetzelfde als mij gepost, ik heb echter enkel naar de thuiswedstrijden gekeken en hij naar zowel de thuis- als uitwedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 september 2013 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 september 2013 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 21:04 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tsja....de discussie barst hier ook los.....maar dat is met een Feijenoordse.....pfffff
Een Feijenoordse. Dan ben je toch gelijk klaar? Die gasten hebben geen verstand van voetbal man. Daarom zijn ze ook voor die club geworden. ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 september 2013 - 21:09   quote  deeplink  
Nog geen 1-0?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 september 2013 door Ajax Warrior --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 september 2013 - 21:13   quote  deeplink  
Ze willen zichzelf allemaal erg graag bewijzen......speel is wat af
remco k
 remco k - zaterdag 28 september 2013 - 21:15   quote  deeplink  
Hij moet er toch een keer in. Zou een hele bevrijding zijn denk ik..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 28 september 2013 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 21:15 schreef remco k het volgende:
het zou terecht zijn
Peter1956
 Peter1956 - zaterdag 28 september 2013 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 september 2013 - 21:15 schreef remco k het volgende:
Je moet eens toegeven dat dit niet des Ajax is toch, en het is geen uitzondering! Helaas,
jodocus
 jodocus - zaterdag 28 september 2013 - 21:20   quote  deeplink  
wat een gepruts weer , gooi die boilesen er aub uit , voordat ik een baksteen tegen hem aangooi
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 28 september 2013 - 21:21   quote  deeplink  
Wanneer je nu nog niet ziet dat Ajax een rendements spits nodig heeft, ga ik gvd slaan! De spelers zijn niet instaat om te kunnen scoren zoals een echte spits dat wel kan. Ajax heeft goals nodig. En daarom is een speler als Finnbogason meer dan nodig. Zo ga je veel wedstrijden gelijk spelen die je anders met een goede spits kan winnen.
jodocus
 jodocus - zaterdag 28 september 2013 - 21:22   quote  deeplink  
geef nou ff wat centen uit voor een beetje spits
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 28 september 2013 - 21:25   quote  deeplink  
We moeten zowiezo tot de winter wachten......
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 28 september 2013 - 21:28   quote  deeplink  
de goals komen als je vertrouwen hebt. je krijgt vertrouwen als je goals maakt.

we moeten gewoon wachten tot dat de goals als warme broodjes gaan vallen
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 28 september 2013 - 21:28   quote  deeplink  
Het erge wat je nu hebt,is dat Ajax dankzij dit niveau alleen maar irritatie oproept bij haar supporters!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 september 2013 door Bobby1972 --
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 september 2013 - 21:29   quote  deeplink  
Bojan eruit.

Ajax loopt ook echt voor geen meter he
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 28 september 2013 - 21:31   quote  deeplink  
Wedstrijden die Ajax overtuigend met meerdere goals gaat winnen is zo ook verleden tijd. Hier moet je het mee doen helaas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 september 2013 door Bobby1972 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (28 september 2013, 20:45): 6 - 0

0.0064539