|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 06 oktober 2013 - 22:05 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Utreg heb alleen in het begin van de wedstrijd wat kansen gehad. Toen waren we nog niet wakker.... Klopt....maar waarom kregen ze die ??? Waar zat het fout ?? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Dat staat er bij: teon waren we nog niet wakker :-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Met name tussen Poulsen en Klaassen eigenlijk. Te vaak maakten ze de verkeerde keuzes waardoor ze beide de zelfde richting opgingen. Dan worden de afstanden snel te groot voor Poulsen om te overbruggen want hij is toch de man die het verdedigende werk moet oplossen.
Na 25 minuten ging dat beter lopen en kon Ajax druk gaan zetten waar ze eerder makkelijk het nakijken hadden.
Ik had overigens het idee dat het niet goed liep in de coaching. Zag te vaak utrecht spelers in de rug van Ajacieden weglopen. DAAR coach je juist op. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote: Dezelfde als jij denk ik.
Ik vond namelijk iedereen een voldoende scoren, waarbij serero en denswil een bovengemiddeld niveau haalde.
Het spel zelf vind ik al jaren niet al te best.
Breien is het te vaak en ballen worden te slap ingespeeld. Maar wil geen langspeelplaat zijn die blijft hangen. En dus positief bekeken vondik vandaag nniemand door het ijs zakken!
Jij wel dan? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 06 oktober 2013 - 22:49 schreef Eide het volgende:[..] Met name tussen Poulsen en Klaassen eigenlijk. Te vaak maakten ze de verkeerde keuzes waardoor ze beide de zelfde richting opgingen. Dan worden de afstanden snel te groot voor Poulsen om te overbruggen want hij is toch de man die het verdedigende werk moet oplossen. Na 25 minuten ging dat beter lopen en kon Ajax druk gaan zetten waar ze eerder makkelijk het nakijken hadden. Ik had overigens het idee dat het niet goed liep in de coaching. Zag te vaak utrecht spelers in de rug van Ajacieden weglopen. DAAR coach je juist op. Daar lag inderdaad het probleem....misschien ook omdat er elke x weer met een andere bezetting is op het middenveld....inclusief een speler als Duarte verdedigd ook mee als het nodig is....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 oktober 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 06 oktober 2013 - 22:49 schreef Eide het volgende:[..] Met name tussen Poulsen en Klaassen eigenlijk. Te vaak maakten ze de verkeerde keuzes waardoor ze beide de zelfde richting opgingen. Dan worden de afstanden snel te groot voor Poulsen om te overbruggen want hij is toch de man die het verdedigende werk moet oplossen. Na 25 minuten ging dat beter lopen en kon Ajax druk gaan zetten waar ze eerder makkelijk het nakijken hadden. Ik had overigens het idee dat het niet goed liep in de coaching. Zag te vaak utrecht spelers in de rug van Ajacieden weglopen. DAAR coach je juist op. Dat is misschien wel zo, maar ik vind ook dat er te vaak te veel ruimtes achter of naast onze backs aan de buitenkant vallen waardoor en makkelijk een bal vanaf de zijkant voor gegeven kan worden, vooral aan de kant van van Rhijn |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 oktober 2013 - 18:50 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:3-0 dat is hoe het gaat lopen! Vol vertrouwen de beuk erin en utrecht zal knakken. Die de ridder moet meteen een doodschop krijgen, anders lopp je toch nog tegen een tegengoal aan. Succes allemaal! Gaat er nou potverdorie nog iemand hier op reageren of hoe zit het???? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Hahaha ik moet ff lachen om mezelf.... Ndusssss |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Hey APIK, je had gelijk gap, 3-0!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 06 oktober 2013 - 20:56 schreef remco k het volgende:[..] Vind het eerder gewoon heel erg dom van die speler... Koeman waarschuwde Mulder vanmiddag er ook al voor.. Als je al geel hebt doe je dat toch ook niet?? Het mag inderdaad niet. Maar zal het omdraaien. Denk je dat hij PSV op eigen veld diezelfde rode kaart had gegeven? Ik weer 1000% zeker van niet |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 06 oktober 2013 - 21:56 schreef Pietje het volgende:Ik vind sowieso, dat er vaak willekeur is van scheidsrechters. Er zijn vaste maatstaven en regels, maar niet alle scheidsrechters hanteren die regels op dezelfde manier: bij schwalbes, bij het verschrikkelijke gebaartje om een gele kaart voor je tegenstander te vragen, et cetera. De een keurt alles goed en de andere hetzelfde af. Die Higler is ook een drama |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Poulsen naar behoren? De man beste man is veel te traag en zijn passes komen niet aan. Ja de passes teruguit ja vooruit denken lukt hem niet erger me kapot aan hem. Cilissen kan ik ook nog niet beoordelen die heeft nog weinig te doen gehad. Wat hij te doen gehad heeft was goed dat wel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het is niet alleen Poulsen hoor. Je merkt dat Ajax met 2 onervaren CVs en Poulsen opbouwende kwaliteit mist. Denswil kan daarin nog enorm groeien maar nu is hij nog niet zo ver.
Wat mij met name stoort is hoe traag men ballen verwerkt. Balletje aannemen, nog een keertje aanraken, dan pas hoofd omhoog en kijken, nog een keer het balletje goedleggen en dan een rollertje naar de volgende. Dat moet je als product van de Ajax opleiding toch beter kunnen. Ballen moeten harder en strakker ingespeelt worden, in de opbouw moet het aannemen en passen zijn, niet 2 of 3 keer nog een extra balcontact nodig hebben.
Verdedigend moet de coaching gewoon beter. We weten dat Poulsen op snelheid en qua loopvermogen tekort komt. Tegelijkertijd brengt hij wel strijd en hardheid, elementen die Ajax nodig heeft, ook volgens FdB. Dan moeten de CVs actief in de coaching zijn, naar elkaar maar ook naar de CVM en de aanvallende middenvelders. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 06:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] Poulsen naar behoren? De man beste man is veel te traag en zijn passes komen niet aan. Ja de passes teruguit ja vooruit denken lukt hem niet erger me kapot aan hem. Cilissen kan ik ook nog niet beoordelen die heeft nog weinig te doen gehad. Wat hij te doen gehad heeft was goed dat wel. Even terug lezen war het over gaat. Staat namelijk nergens dat ik Poulsen goed vind aan de bal. Zeg alleen dat hierdoor het verdedigend beter staat. En ja daar heeft Poulsen een belangrijke rol in. Gehad de afgelopen paar wedstrijden |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 06:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] Poulsen naar behoren? De man beste man is veel te traag en zijn passes komen niet aan. Ja de passes teruguit ja vooruit denken lukt hem niet erger me kapot aan hem. Cilissen kan ik ook nog niet beoordelen die heeft nog weinig te doen gehad. Wat hij te doen gehad heeft was goed dat wel. Poulsen kan gewoon echt niet meer. helaas heeft FdB hem het vertrouwen gegegven dus we zullen het ermee moeten doen. Blind is ook nog niet in goede doen. Bijna al het gevaar van de tegenstander komt via hem. Aanvallend ook zeer twijfelend. Eerst te lang naar voren kijken om vervolgens toch weer terug te spelen. Ook schiet hij zijn voorzetten 99 van de 100 keer tegen zijn tegenstander aan. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 09:22 schreef remco k het volgende:[..] Even terug lezen war het over gaat. Staat namelijk nergens dat ik Poulsen goed vind aan de bal. Zeg alleen dat hierdoor het verdedigend beter staat. En ja daar heeft Poulsen een belangrijke rol in. Gehad de afgelopen paar wedstrijden Vreemde redenering want je hebt amper druk gehad tegen gehad. Milan ging de tweede helft voetballen en kregen meteen kansen en gaf hij weer eens niet thuis. Gisteren liep hij bij de kansen van Utrecht zeker weer op 20 meter afstand. Tegen GAE heb je nauwelijks tegenstand gehad. Dus verdedigend is hij ook nog eens van de zwakte. Juist in de omschakeling heb je iemand nodig met power en loopvermogen want als we snel druk zetten en je hebt een team wat een beetje lan voetballen dan is hij met afstand te zwakste schakel. Aanfluiting voor ajax deze man |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Zou Enoh, nu daadwerkelijk een verzwakking zijn tov Poulsen?
Volgens mij hebben zij dezelfde plussen en minnen, maar kan Enoh op den duur nog verkocht worden. ?..
Verder blijf ik erbij dat gisteren de ondergrens een voldoende was, desnoods een 5.5 dan voor Poulsen ;-) blijft het met medewerking van de zwakte van de tegenstander dat we overal geen collectieve 7 hoefden te scoren voor een overwinning.
Zelfs Hoessen scoorde!
En dus een solide wedstrijd gespeeld en met de wedstrijd tegen Milaan doordeweeks gespeeld al met al een goed resultaat.
Hopelijk komt er meer schwung in het team plus een versterking hier en daar in de winterstop. ?.. doen we toch weer mee voor een plekkie in de CL ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 oktober 2013 door Stanley -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 06 oktober 2013 - 20:43 schreef Loetje het volgende:[..] 2e geel voor tijdrekken. Zwaar overdreven vind ik. Janssen was referee. Wat een drama vind ik hem altijd Het is allemaal drama wat er tegenwoordig rondloopt op het veld. Allemaal imbecielen die niet in de geest van de wedstrijd kunnen fluiten, maar enkel doen wat Zeist heb hen opgedragen. En zelfs dat doen ze niet consequent. Die Higler is ook al zo'n drama. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 09:53 schreef Brandje het volgende:[..] Vreemde redenering want je hebt amper druk gehad tegen gehad. Milan ging de tweede helft voetballen en kregen meteen kansen en gaf hij weer eens niet thuis. Gisteren liep hij bij de kansen van Utrecht zeker weer op 20 meter afstand. Tegen GAE heb je nauwelijks tegenstand gehad. Dus verdedigend is hij ook nog eens van de zwakte. Juist in de omschakeling heb je iemand nodig met power en loopvermogen want als we snel druk zetten en je hebt een team wat een beetje lan voetballen dan is hij met afstand te zwakste schakel. Aanfluiting voor ajax deze man Ik ben het helemaal met je eens dat daar een betere speler moet komen. Toch is hij de afgelopen 3 wedstrijden in mijn ogen zonder bal in het druk zetten vooruit een van de belangrijkere spelers geweest. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 12:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het is allemaal drama wat er tegenwoordig rondloopt op het veld. Allemaal imbecielen die niet in de geest van de wedstrijd kunnen fluiten, maar enkel doen wat Zeist heb hen opgedragen. En zelfs dat doen ze niet consequent. Die Higler is ook al zo'n drama. Die Higler gaf Demouge gewoon zeer terecht een rode kaart want als jij normaal springt dan maak jij je nooit zo breed. De verhouding onderarm/elleboog was 90 graden en dat is geen normale manier van opspringen. Probeer het zelf eens. Als jij opspringt dan doe je je handen wat naar elkaar toe en gaan je ellebogen wel iets naar buiten maar zoals demouge doet. Volkomen terecht rood.De Sa kwam ook goed weg trtouwens Die van Bonevacia is volgende DE REGELS ook rood dus je kan de man niks verwijten |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 14:28 schreef Brandje het volgende:[..] Die Higler gaf Demouge gewoon zeer terecht een rode kaart want als jij normaal springt dan maak jij je nooit zo breed. De verhouding onderarm/elleboog was 90 graden en dat is geen normale manier van opspringen. Probeer het zelf eens. Als jij opspringt dan doe je je handen wat naar elkaar toe en gaan je ellebogen wel iets naar buiten maar zoals demouge doet. Volkomen terecht rood.De Sa kwam ook goed weg trtouwens Die van Bonevacia is volgende DE REGELS ook rood dus je kan de man niks verwijten Die rode kaarten van dit weekend heb ik niet eens gezien. Maar daar baseer ik niet alleen op dat die Higler een drama is hoor. Heb hem nu meerdere weekenden zien fluiten als ik wel tijd en zin had en die man is gewoon een drama. Overigens, en dat schreef ik al, is het hele Nederlandse scheidsrechterskorps een drama. Als je het voetbal in de Jupiler League een beetje volgt wordt je zelfs nog ongelukkiger. Wat daar rondloopt. Pffffff
En waar het nu door komt? Ik heb werkelijk geen idee. Zijn het de vele regels van de KNVB? Zijn het de ontbrekende dingen (zoals leiderschap) bij een scheidsrechter. Of heeft het te maken met extra belangen? Ik kan niets hard maken, maar soms heb ik het gevoel dat bepaalde scheidsrechters toch belang hebben bij het verlies van een bepaalde club die zij fluiten. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 14:28 schreef Brandje het volgende:[..] Die Higler gaf Demouge gewoon zeer terecht een rode kaart want als jij normaal springt dan maak jij je nooit zo breed. De verhouding onderarm/elleboog was 90 graden en dat is geen normale manier van opspringen. Probeer het zelf eens. Als jij opspringt dan doe je je handen wat naar elkaar toe en gaan je ellebogen wel iets naar buiten maar zoals demouge doet. Volkomen terecht rood.De Sa kwam ook goed weg trtouwens Die van Bonevacia is volgende DE REGELS ook rood dus je kan de man niks verwijten Ik heb speciaal even voor je zitten kijken naar de samenvatting van deze wedstrijd. Dat deze man uberhaupt een penalty geeft is al raar, maar dat hij hiervoor ook nog eens rood geeft? Alsjeblieft zeg. En dat bedoel ik dus te zeggen met het feit dat scheidsrechters geen gevoel meer hebben met de wedstrijd. Ze worden teveel geleid door de regeldrift vanuit de KNVB. Deze mannetjes zijn dus geen scheidsrechters meer maar gewoon 1 of andere sim die vanuit een torrentje wordt bestuurd. Alleen zou het dan eens tijd worden dat al die scheidsrechters 1 en dezelfde hantering van de regels gaan gebruiken, zodat het voor clubs, spelers en supporters eens duidelijk wordt.
Overigens is de rode kaart van Demouge ook een rare natuurlijk, want er zit totaal geen intentie om de speler te raken. Daarnaast geeft hij de rode kaart pas terwijl de blessurebehandeling al bezig is en dus de schade is bekeken. De vraag is dus of de scheidsrechter de zogenaamde vermeende elleboogstoot heeft gezien of dat hij oordeelt nadat er door een verzorger aan de speler hulp wordt verleend? Bij een normale elleboogstoot en wanneer de scheidsrechter daarvan helemaal zeker is geeft hij namelijk direct een kaart en wacht niet tot er inmiddels al een verzorger bezig is met het oplappen van de speler. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 15:08 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik heb speciaal even voor je zitten kijken naar de samenvatting van deze wedstrijd. Dat deze man uberhaupt een penalty geeft is al raar, maar dat hij hiervoor ook nog eens rood geeft? Alsjeblieft zeg. En dat bedoel ik dus te zeggen met het feit dat scheidsrechters geen gevoel meer hebben met de wedstrijd. Ze worden teveel geleid door de regeldrift vanuit de KNVB. Deze mannetjes zijn dus geen scheidsrechters meer maar gewoon 1 of andere sim die vanuit een torrentje wordt bestuurd. Alleen zou het dan eens tijd worden dat al die scheidsrechters 1 en dezelfde hantering van de regels gaan gebruiken, zodat het voor clubs, spelers en supporters eens duidelijk wordt. Overigens is de rode kaart van Demouge ook een rare natuurlijk, want er zit totaal geen intentie om de speler te raken. Daarnaast geeft hij de rode kaart pas terwijl de blessurebehandeling al bezig is en dus de schade is bekeken. De vraag is dus of de scheidsrechter de zogenaamde vermeende elleboogstoot heeft gezien of dat hij oordeelt nadat er door een verzorger aan de speler hulp wordt verleend? Bij een normale elleboogstoot en wanneer de scheidsrechter daarvan helemaal zeker is geeft hij namelijk direct een kaart en wacht niet tot er inmiddels al een verzorger bezig is met het oplappen van de speler. Als hij een pingel geeft moet hij volgens de regels rood geven. Als je zegt dat de regel onzin dan heb je daar gelijk in. Pingel en geel is zwaar genoeg. Demouge kan dan wel niet de intentie hebben maar zijn manier van springen/beschermen is geen natuurlijk houding want je ellebogen staan niet zo wijd als je normaal springt dus ik kan daar best inkomen dat hij rood geeft |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Maar onze vriend Demouge heeft al 80x rode kaarten gehad met ellebogen dit is dus geen uitzondering.Maar hij is al geseponeerd dus niet meer van belang. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 15:14 schreef Brandje het volgende:[..] Als hij een pingel geeft moet hij volgens de regels rood geven. Als je zegt dat de regel onzin dan heb je daar gelijk in. Pingel en geel is zwaar genoeg. Demouge kan dan wel niet de intentie hebben maar zijn manier van springen/beschermen is geen natuurlijk houding want je ellebogen staan niet zo wijd als je normaal springt dus ik kan daar best inkomen dat hij rood geeft Ik zeg niet dat de regel onzin is, ik betwist of het uberhaupt een overtreding is. Bij Demouge is overigens al duidelijk dat de kaart is geseponeerd, dus blijkbaar vond de KNVB ook dat hij niet terecht was. Demouge springt op en die ander loopt er tegenaan. Is totaal geen intentie en totaal geen sprake van opzettelijk uitdelen van een elleboogstoot. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zou Enoh misschien een verbetering zijn na een jaar spelen in de P.L ...of is hij nog steeds op het niveau before?? Heb hem nog niet zien spelen namelijk... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 14:28 schreef Brandje het volgende:[..] Die Higler gaf Demouge gewoon zeer terecht een rode kaart want als jij normaal springt dan maak jij je nooit zo breed. De verhouding onderarm/elleboog was 90 graden en dat is geen normale manier van opspringen. Probeer het zelf eens. Als jij opspringt dan doe je je handen wat naar elkaar toe en gaan je ellebogen wel iets naar buiten maar zoals demouge doet. Volkomen terecht rood.De Sa kwam ook goed weg trtouwens Die van Bonevacia is volgende DE REGELS ook rood dus je kan de man niks verwijten Volgens de regels heb je helemaal gelijk. Echter bestaat er ook zoiets als in de geest van de wedstrijd fluiten.. Een hard duel wordt in Nederland vrijwel altijd als overtreding bestempeld.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 19:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:Zou Enoh misschien een verbetering zijn na een jaar spelen in de P.L ...of is hij nog steeds op het niveau before?? Heb hem nog niet zien spelen namelijk... Struikelblok van Enoh was volgens mij dat hij soms moeite had om de bal naar iemand te spelen met hetzelfde shirtje, maar daar heeft Poulsen ook moeite mee zodra het tempo wat omhoog gaat. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 19:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:Zou Enoh misschien een verbetering zijn na een jaar spelen in de P.L ...of is hij nog steeds op het niveau before?? Heb hem nog niet zien spelen namelijk... Vroeg ik hier laatst ook al hardop af.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 07 oktober 2013 - 09:53 schreef Brandje het volgende:[..] Vreemde redenering want je hebt amper druk gehad tegen gehad. Milan ging de tweede helft voetballen en kregen meteen kansen en gaf hij weer eens niet thuis. Gisteren liep hij bij de kansen van Utrecht zeker weer op 20 meter afstand. Tegen GAE heb je nauwelijks tegenstand gehad. Dus verdedigend is hij ook nog eens van de zwakte. Juist in de omschakeling heb je iemand nodig met power en loopvermogen want als we snel druk zetten en je hebt een team wat een beetje lan voetballen dan is hij met afstand te zwakste schakel. Aanfluiting voor ajax deze man Zo zie ik het ook.. Hij lijkt af en toe echt te schrikken van ow die staat daar wel erg vrij.. Net als Blind die staat ook samen met Fischer op de zijlijn om vervolgens op looppas achter counterende aanvallers aan te hobbelen. Denswil moet nog ff oefenen op zijn lange ballen en de rest moet leren tempo maken en vrij te lopen!! Dat trage breien slaat echt nergens op want gaat zo langzaam dat je net zo goed pionnen neer kan zetten.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Enoh is een prima stofzuiger maar heeft totaal geen voetballend vermogen. Die past perfect in Italiƫ of bij een Engelse club uit het rechterrijtje. |
|
|
|