BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lesly de Sa

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - zondag 29 september 2013 - 23:16   quote  deeplink  
De Lesly de Sa die tegen Go Ahead Eagles in de basis mocht beginnen is een andere dan de Lesly de Sa die vorig jaar debuteerde voor Ajax. De rechtsbuiten is veel rustiger in zijn hoofd en durft te wachten met het geven van een voorzet.

Het is een belangrijk seizoen voor De Sa, die bezig is aan zijn tweede jaar bij Jong Ajax. Dit is het seizoen dat zijn carrière kan maken of breken. Het vechtvoetbal in de Jupiler League helpt hem na een moeilijke start. Hij voelt zich vrij, hij voelt vertrouwen en zijn acties lukken meestal. Kortom, Lesly zit lekker in zijn vel. Hij gaat in gesprek met Ajax Life.

Honderd procent focus, luidt zijn antwoord over de verschillen tussen toen en nu. Daar nemen we geen genoegen mee. Die 'honderd procent focus' had De Sa vorig jaar ook al. De twintigjarige is een harde werker. Een klein beetje ervaring misschien? Als ik vorig jaar een mannetje passeerde, was ik daarna een beetje wild, nu kijk ik gewoon waar mijn medespelers staan. Ik durf te wachten in plaats van dat ik de bal direct voor het doel geef.

Iedere keer weer zei Dennis Bergkamp het tegen hem. Wachten! Neem de tijd voor je voorzet! Ik heb het zo vaak meegemaakt dat ik te vroeg een voorzet gaf en de bal werd onderschept. Ik dacht dat ik helemaal geen tijd had. Maar mensen zeiden het iedere keer tegen me: langer kijken, langer wachten, neem je rust. Ik probeerde het tijdens trainingen en op een gegeven moment lukte het.

Eerst had ik het gevoel: hoe kan ik nou wachten, ik heb toch geen tijd? Maar steeds vaker begon ik iets anders te denken. Waarom geef ik nu al een voorzet? Ik kan toch doorlopen, nog een keer goed kijken en dan pas de bal spelen? Kijken, laatste stap zetten en geven. Dat was ook het advies van Bergkamp. Een goeie aanwijzing. Hij zegt het nog steeds. Af en toe. Niet meer zo vaak als vroeger.

De Lesly de Sa die het veld betreedt, is zelfbewust. Rustig in zijn hoofd. Vroeger luisterde hij naar wildere muziek voor een wedstrijden. Azonto bijvoorbeeld. Nu niet meer. Tegenwoordig klinkt R. Kelly uit zijn koptelefoon. Tijdens de laatste dingen voor de wedstrijd luister ik graag naar The World's Greatest en The Storm Is Over Now. Rustige muziekjes, waar ik motivatie uit haal. Ook power en scherpte. Daar gaan we, vechten! Ik ben veel rustiger voor een wedstrijd en als ik erin mag. Ik ben gewend aan de ambiance, weet wat het is voor Ajax te spelen. Gewoon doen en niet bang zijn. Het gaat steeds beter.
remco k
 remco k - zondag 29 september 2013 - 23:17   quote  deeplink  
Lijkt me een talent dat toch wat later bloeit dan gedacht..

Komt het goed en gaat ie het redden?? Of gaat ie als een nachtkaars uit..

Ik hoop op het eerste maar ben toch een beetje bang voor het laatste.. Ik laat me graag verassen..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 29 september 2013 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 september 2013 - 23:17 schreef remco k het volgende:
Lijkt me een talent dat toch wat later bloeit dan gedacht..

Komt het goed en gaat ie het redden?? Of gaat ie als een nachtkaars uit..

Ik hoop op het eerste maar ben toch een beetje bang voor het laatste.. Ik laat me graag verassen..
Hij doet het nu redelijk tot goed. Hij moet dit nu zien vast te houden en dan gaat hij ons allemaal (nou ja, bijna allemaal) positief verrassen en kan hij een echte publiekslieveling gaan worden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 29 september 2013 - 23:21   quote  deeplink  
Ik vrees van wel.....en gaat als een nachtkaars uit....
remco k
 remco k - zondag 29 september 2013 - 23:22   quote  deeplink  
Mooi he, 3 reacties, 1 twijfel, 1 keer wel en 1 keer niet..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 29 september 2013 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 september 2013 - 23:22 schreef remco k het volgende:
Mooi he, 3 reacties, 1 twijfel, 1 keer wel en 1 keer niet..
Ik bedoel....gaat voor de munten....en eindigt ala ..............vul maar in
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 29 september 2013 - 23:31   quote  deeplink  
Gekke is inderdaad dat toen hij eerder in Ajax 1 speelde, mensen hem niks vonden.
Nu maakt hij in één wedstrijd een doelpunt en een assist (ééntje toch?) en moet hij vaker in de basis staan.

Ik zeg laten uitproberen, maar ik ben twijfelachtig of hij het gaat maken of niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 september 2013 - 23:33   quote  deeplink  
Is nog te vroeg Remco...1e basisplaats in Ajax1...heeft geen zin om hem nu al te beoordelen voor de toekomst...over pak hem beet 10 wedstrijden kunnen we meer zeggen...ik laat me nu verrassen...
nora
 nora - zondag 29 september 2013 - 23:37   quote  deeplink  
Op dit moment is hij de enige rechtsbuiten en doet het niet verkeerd maar of hij de verlosser is dat betwijfel ik, een type Lukoki de ene keer alles en de andere keer niks. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik zou mijn geld niet op hem durven zetten als de nw rechterspits.
Pietje
 Pietje - zondag 29 september 2013 - 23:40   quote  deeplink  
Wat me direct wèl opviel van Lesly, dat hij een klassieke vleugelspits is, die Ajax dus toch in huis heeft. Prompt zag je ook Kolbeinn Sightorssón opbloeien. Okay, hij heeft nu pas één wedstrijd gespeeld, dus is het moeilijk te (be)oordelen. Maar ik geef hem een goede kans om te slagen. Ik gun het hem van harte.
Loetje
 Loetje - zondag 29 september 2013 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 september 2013 - 23:40 schreef Pietje het volgende:
Wat me direct wèl opviel van Lesly, dat hij een klassieke vleugelspits is, die Ajax dus toch in huis heeft. Prompt zag je ook Kolbeinn Sightorssón opbloeien. Okay, hij heeft nu pas één wedstrijd gespeeld, dus is het moeilijk te (be)oordelen. Maar ik geef hem een goede kans om te slagen. Ik gun het hem van harte.
Klopt. Sightorsson kan een toegevoegde waarde zijn. Maar dan moeten er voorzetten komen vanaf de flanken. Van het mee voetballen moet deze jongen het niet hebben.
Hoop dat De Sa zich zo doorontwikkeld.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 30 september 2013 - 09:23   quote  deeplink  
1 zwaluw maakt nog geen papegaai....

Ghehe
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 30 september 2013 - 10:58   quote  deeplink  
Eerste helft was hij erg nerveus en werd hij weinig in het spel betrokken. 1 leuke actie met voorzet maar ook een paar keer dom balverlies (mn 1 keer bij een dreigende situatie). Hij bloeide, zoals heel Ajax, op in de 2e helft. Om hem man of the match te verkiezen ging me wat ver, vond Boilesen persoonlijk bijv beter, maar hij speelde een goede 2e helft en scoorde ook nog. Maar goed, het is maar 1 wedstrijd heh.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 september 2013 door Cyprioot --
RoodWit81
 RoodWit81 - maandag 30 september 2013 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 september 2013 - 23:40 schreef Pietje het volgende:
Volgens mij kon ik me herinneren dat Sightorsson al eens eerder erg tevreden met De Sa was na een invalbeurt. Het is natuurlijk wel heel prettig voor een spits zoals hij om voorzetten te krijgen en De Sa doet dat veelvuldig. Zou zomaar de missing link kunnen zijn, al viel hij me nooit erg op bij de A1 en Jong Ajax. Weet nu ook niet zo goed wat ik moet verwachten. Hoop op een laatbloeier.
Robinho
 Robinho - maandag 30 september 2013 - 11:42   quote  deeplink  
Met 2 buitenspelers die regelmatig buitenom komen en een goede voorzet hebben scoort Siggie 25 goals. Dus De Sa moet nu gewoon spelen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 september 2013 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 10:58 schreef Cyprioot het volgende:
Eerste helft was hij erg nerveus en werd hij weinig in het spel betrokken. 1 leuke actie met voorzet maar ook een paar keer dom balverlies (mn 1 keer bij een dreigende situatie). Hij bloeide, zoals heel Ajax, op in de 2e helft. Om hem man of the match te verkiezen ging me wat ver, vond Boilesen persoonlijk bijv beter, maar hij speelde een goede 2e helft en scoorde ook nog. Maar goed, het is maar 1 wedstrijd heh.
Hoop dat Boilesen speelt tegen Milan...ik vond hem erg goed spelen tegen GoAhead...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 september 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 september 2013 - 23:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt. Sightorsson kan een toegevoegde waarde zijn. Maar dan moeten er voorzetten komen vanaf de flanken. Van het mee voetballen moet deze jongen het niet hebben.
Hoop dat De Sa zich zo doorontwikkeld.
Eens Loetje!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 30 september 2013 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 21:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hoop dat Boilesen speelt tegen Milan...ik vond hem erg goed spelen tegen GoAhead...
Boilesen was aanvallend zeker niet verkeerd om te zien, maar verdedigend vind ik hem nog niet zo best, maar dat kan met wedstrijdritme te maken hebben.
Ik ga vooralsnog voor Blind. Die legt wat minder risico in zijn spel....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 30 september 2013 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 21:39 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Boilesen was aanvallend zeker niet verkeerd om te zien, maar verdedigend vind ik hem nog niet zo best, maar dat kan met wedstrijdritme te maken hebben.
Minder risico? Die vent durft helemaal niets. Houdt liever zijn benen onder zijn lijf dan een speler af te blokken. Bang een teennagel te breken denk ik.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 september 2013 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 21:39 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Wij spelen thuis...als we deze wedstrijd geen punt(en) pakken wordt het moeilijk te overleven voor zowel de C.L als ook de E.L.... we gaan zeer zeker ook het spel maken morgen....dan zie ik toch liever Boilesen omdat hij meer aanvallend is ingesteld...maar dat is voor ieder persoonlijk...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 30 september 2013 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wij spelen thuis...als we deze wedstrijd geen punt(en) pakken wordt het moeilijk te overleven voor zowel de C.L als ook de E.L.... we gaan zeer zeker ook het spel maken morgen....dan zie ik toch liever Boilesen omdat hij meer aanvallend is ingesteld...maar dat is voor ieder persoonlijk...
Dat klopt ook wel, maar ik denk dat we met Blind beginnen. Misschien zet Frank de Boer Boilesen wel links op het middenveld vanwege zijn aanvallende kwaliteiten.

We gaan het morgen zien. (In het stadion :-))
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 september 2013 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:08 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel, maar ik denk dat we met Blind beginnen. Misschien zet Frank de Boer Boilesen wel links op het middenveld vanwege zijn aanvallende kwaliteiten.

We gaan het morgen zien. (In het stadion :-))
Dat zou zeer goed mogelijk zijn....misschien niet verkeerd om Boilesen links op het middenveld te zetten vanwege zijn verdedigende maar juist ook zijn aanvallende kwaliteiten...

Dan zou het er zo uit zien:

----------------------------------Cillessen--------------------------------------

-van Rhijn-------------Moisander-----------------Denswill-----------------Blind--

-----------------------------------Poulsen---------------------------------------

----------------de Jong(Schone)-----------------------------Boilesen(Duarte)-----

-De Sa-----------------------Sigthorsson(de Jong)--------------------------Fisher-
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 30 september 2013 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat zou zeer goed mogelijk zijn....misschien niet verkeerd om Boilesen links op het middenveld te zetten vanwege zijn verdedigende maar juist ook zijn aanvallende kwaliteiten...

Dan zou het er zo uit zien:

----------------------------------Cillessen--------------------------------------

-van Rhijn-------------Moisander-----------------Denswill-----------------Blind--

-----------------------------------Poulsen---------------------------------------

----------------de Jong(Schone)-----------------------------Boilesen(Duarte)-----

-De Sa-----------------------Sigthorsson(de Jong)--------------------------Fisher-
Ik ga met je mee in deze opstelling!
remco k
 remco k - maandag 30 september 2013 - 22:31   quote  deeplink  
Geen Boilesen op die plek..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 september 2013 - 22:32   quote  deeplink  
We gaan het morgen zien Ronald !!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 september 2013 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:31 schreef remco k het volgende:
Weet jij de opstelling al dan ???
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 30 september 2013 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:31 schreef remco k het volgende:
Want?
remco k
 remco k - maandag 30 september 2013 - 22:36   quote  deeplink  
Omdat ie er nog nooit gespeeld heeft, en in de passing vrij zwak is, goed genoeg voor aan de zijkant, maar niet in de as van het elftal.. Je kan het eens uitproberen bij 3-0 voor in tegen Cambuur.. Niet in de CL als het er om gaat tegen Milan..
remco k
 remco k - maandag 30 september 2013 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Weet jij de opstelling al dan ???
Jij wel dan?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 30 september 2013 - 22:40   quote  deeplink  
Zijn er nog meer die morgen in de ArenA zitten? (van het hlf dan)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 01 oktober 2013 - 06:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:40 schreef Ronald 1960 het volgende:
Zijn er nog meer die morgen in de ArenA zitten? (van het hlf dan)
Ik
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 01 oktober 2013 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 oktober 2013 - 06:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik
wordt een mooie pot vanavond. wij winnen met 2-1!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 01 oktober 2013 - 13:05   quote  deeplink  
De Sa zal hoogstwaarschijnlijk starten vanavond. Ben tot nog toe, wat ik van hem heb gezien in zowel het eerste als Jong Ajax, erg onder de indruk. Hopelijk kan hij die lijn doortrekken, want met hem in de basis hebben we weer een echte buitenspeler.
nora
 nora - dinsdag 01 oktober 2013 - 15:18   quote  deeplink  
Klopt de Sa verdient zeker weer zijn kans vanavond.
Brandje
 Brandje - dinsdag 01 oktober 2013 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 september 2013 - 23:16 schreef remco k het volgende:
De Lesly de Sa die tegen Go Ahead Eagles in de basis mocht beginnen is een andere dan de Lesly de Sa die vorig jaar debuteerde voor Ajax. De rechtsbuiten is veel rustiger in zijn hoofd en durft te wachten met het geven van een voorzet.

Het is een belangrijk seizoen voor De Sa, die bezig is aan zijn tweede jaar bij Jong Ajax. Dit is het seizoen dat zijn carrière kan maken of breken. Het vechtvoetbal in de Jupiler League helpt hem na een moeilijke start. Hij voelt zich vrij, hij voelt vertrouwen en zijn acties lukken meestal. Kortom, Lesly zit lekker in zijn vel. Hij gaat in gesprek met Ajax Life.

Honderd procent focus, luidt zijn antwoord over de verschillen tussen toen en nu. Daar nemen we geen genoegen mee. Die 'honderd procent focus' had De Sa vorig jaar ook al. De twintigjarige is een harde werker. Een klein beetje ervaring misschien? Als ik vorig jaar een mannetje passeerde, was ik daarna een beetje wild, nu kijk ik gewoon waar mijn medespelers staan. Ik durf te wachten in plaats van dat ik de bal direct voor het doel geef.

Iedere keer weer zei Dennis Bergkamp het tegen hem. Wachten! Neem de tijd voor je voorzet! Ik heb het zo vaak meegemaakt dat ik te vroeg een voorzet gaf en de bal werd onderschept. Ik dacht dat ik helemaal geen tijd had. Maar mensen zeiden het iedere keer tegen me: langer kijken, langer wachten, neem je rust. Ik probeerde het tijdens trainingen en op een gegeven moment lukte het.

Eerst had ik het gevoel: hoe kan ik nou wachten, ik heb toch geen tijd? Maar steeds vaker begon ik iets anders te denken. Waarom geef ik nu al een voorzet? Ik kan toch doorlopen, nog een keer goed kijken en dan pas de bal spelen? Kijken, laatste stap zetten en geven. Dat was ook het advies van Bergkamp. Een goeie aanwijzing. Hij zegt het nog steeds. Af en toe. Niet meer zo vaak als vroeger.

De Lesly de Sa die het veld betreedt, is zelfbewust. Rustig in zijn hoofd. Vroeger luisterde hij naar wildere muziek voor een wedstrijden. Azonto bijvoorbeeld. Nu niet meer. Tegenwoordig klinkt R. Kelly uit zijn koptelefoon. Tijdens de laatste dingen voor de wedstrijd luister ik graag naar The World's Greatest en The Storm Is Over Now. Rustige muziekjes, waar ik motivatie uit haal. Ook power en scherpte. Daar gaan we, vechten! Ik ben veel rustiger voor een wedstrijd en als ik erin mag. Ik ben gewend aan de ambiance, weet wat het is voor Ajax te spelen. Gewoon doen en niet bang zijn. Het gaat steeds beter.
Ik wil graag een andere discussie aanzwengelen die indirect te maken heeft met De Sa. namelijk het misschien missen van tactisch inzicht bij FdB.
Als je zoals zaterdag met De Sa begint dan heb je niet veel aan een Bojan dus dan zou je eigenlijk met Siggi hadden moeten beginnen want die weet wel raad met voorzetten. Ik vond dit zeer vreemd van FdB dat hij met zowel Bojan als De Sa begon. Eigenlijk is hij in mijn ogen gered door de blessure van Bojan.
Ik denk dat De Sa iets beter is dan Lukoki maar zeke niet het niveau wat we bij ajax zouden moeten hebbem. Ik ben een groot fan van Andersen. Die is veel rustiger en heeft echt een John van 't Schip voorzet in zijn benen. Voor de jonkies. Hij hoeft zijn mijn niet voorbij om een puntgave voorzet te geven
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 oktober 2013 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 september 2013 - 22:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij wel dan?
Jij zegt geen Boilesen op die positie....dan denk ik hoe kan jij de opstelling al weten...hahaha flauw he....
remco k
 remco k - dinsdag 01 oktober 2013 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 oktober 2013 - 15:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik wil graag een andere discussie aanzwengelen die indirect te maken heeft met De Sa. namelijk het misschien missen van tactisch inzicht bij FdB.
Als je zoals zaterdag met De Sa begint dan heb je niet veel aan een Bojan dus dan zou je eigenlijk met Siggi hadden moeten beginnen want die weet wel raad met voorzetten. Ik vond dit zeer vreemd van FdB dat hij met zowel Bojan als De Sa begon. Eigenlijk is hij in mijn ogen gered door de blessure van Bojan.
Ik denk dat De Sa iets beter is dan Lukoki maar zeke niet het niveau wat we bij ajax zouden moeten hebbem. Ik ben een groot fan van Andersen. Die is veel rustiger en heeft echt een John van 't Schip voorzet in zijn benen. Voor de jonkies. Hij hoeft zijn mijn niet voorbij om een puntgave voorzet te geven
Over de rest ga ik nog even nadenken.. Maar Andersen is ook geen buitenspeler, iets waar jij toch wel eens om vraagt.. Waarom hem nu wel daar neer zetten??
remco k
 remco k - dinsdag 01 oktober 2013 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 oktober 2013 - 18:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij zegt geen Boilesen op die positie....dan denk ik hoe kan jij de opstelling al weten...hahaha flauw he....
Weet ik en jij zegt een opstelling met Boilesen, daarom de wedervraag..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 01 oktober 2013 - 22:52   quote  deeplink  
wel durf dit mannetje, zoekt z'n man altijd op!
dat is een erg belangrijke kwaliteit vind ik, zeker voor een Ajax voor speler.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 oktober 2013 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 oktober 2013 - 19:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet ik en jij zegt een opstelling met Boilesen, daarom de wedervraag..
Omdat hij tegen Barcelona ook speelde....maar gelukkig speelde daar nu Duarte die geweldig was vanavond...goede keus van de Boer want hij was altijd aanspeelbaar!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lesly de Sa

0.0053679