|
|
RenatoBos
|
|
|
Als het Hand in Hand, Kameraden klinkt weet elke Nederlander welke club in town is: Dát is Feyenoord. Toch als je het mij vraagt is het niet het hand in hand, kameraden wat de harten der Feyenoorders sneller doet kloppen. Geen woorden maar daden is de zinsnede die het verschil maakt in ons clublied. De zinsnede die ervoor zorgt dat Feyenoord boven de gemiddelde club met een sok en een oude voetbalschoen uitsteekt. Rotterdam is sterker door strijd. Feyenoord is geen woorden maar daden. Een combinatie die voor passie, kracht, eendracht en macht zorgt.
Machtig is ook het Feyenoord Legioen. We kunnen alineas vol schrijven over de unieke sfeer in onze prachtige Kuip die in geen ander stadion ook maar een beetje geëvenaard kan worden, maar dat doen we niet. We kunnen alineas vol schrijven over huldigingen die honderdduizenden mensen meer (!!) op de been brengen dan bij andere clubjes in Nederland. Er zijn zoveel dingen die gekker, groter, beter zijn dan bij andere clubs maar al die standaard-argumenten wil ik het nu niet over hebben!
Wat Feyenoord voor mij zoveel meer maakt dan de rest is niet alleen het unieke veelkoppige monster in De Kuip, maar is terug te vinden in die kleine groep supporters op de Oost-Tribune in Arnhem gisteren. Voor elke andere club is het ondenkbaar dat het gebeurd: een vol uitvak. Feyenoord is (al jaren) de enige club in Nederland die het uitvak wekelijks vol krijgt. Tussen alle debiele combis, APVtjes en verordeningen door is dit al een prestatie op zich, maar Het Legioen doet er de laatste jaren gewoon nog een schepje bovenop: Buiten het volle uitvak reist er een groep van afhankelijk van mogelijkheden tientallen tot honderden supporters mee die de pure normalisatie nastreven: Kaartje kopen. Naar binnen zonder combi en gezeik. Beetje ouwehoeren met de locals. Biertje drinken. En je club aanmoedigen in een thuisvak, want de clubs en overheden met hun voetbalwetten maken het in een uitvak onmogelijk. Ter uwer beeldvorming: Harde Kern als in Rotterdam Hooligans zijn het niet (allemaal), maar zonder risico is het ook niet. Al bij menig clubje is het acceptatie-niveau van het thuispubliek door het vele jaren uitvak betutteling gedaald tot onder het niveau van normalisatie. Men zeurt bij politie en stewards over de aanwezigheid van Feyenoorders in de thuisvakken. Razzias, controles, deportatie, klopjachten Feyenoords Losse Kaarten Groep (FLKG) heeft het er niet makkelijk mee. Hoewel ze het gelijk volledig aan hun kant hebben, zit er een verschil in gelijk hebben en gelijk krijgen. Instanties die strooien met termen als respect en normalisatie met de KNVB en Feyenoord voorop laten deze groep normaliserende pioniers keihard vallen. Werken hen zelfs tegen. Kortom: Het is David vs. Goliath. Een kansloze strijd, maar eentje die al enige jaren onverminderd uitgevochten wordt. Respect moet je niet krijgen. Respect moet je verdienen. Het is een kenmerk van de Feyenoorder die zich steeds vaker uit in geen woorden maar daden. Ondanks de risicos zijn ze er gewoon. Een uniek kenmerk voor de Feyenoorders, want er is geen enkele andere club in het hele land waar dit soort dingen zich voordoen. Dat maakt Feyenoord uniek. Het zit ingebakken in de eeuwenlange strijd van de Rotterdammers: Op zoek naar de overwinning. De smaak van bloed zweet en tranen.
De grootsheid van de oorspronkelijke Rotterdammers gaat ver terug. Wie de geschiedenisboeken erop na slaat, leest in de memoires over de oorlog met de Galliërs (Commentarii de bello Gallico) van Julius Caesar het volgende: Op een eiland daar waar de Maas en de Waal bij elkaar komen, wonen de dapperste der Galliërs. Hij doelt hier op de Bataven. De oorspronkelijke bewoners van de Rijndelta. Het is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemen dat één van de machtigste leiders uit de historie speciaal de moeite neemt om op te tekenen dat de moedigste mensen die hij ooit tegen kwam aan het einde van de riviermonding woonden. Het kennisniveau was toen natuurlijk nog niet zo goed als nu, dus zetten wij een historische fout bij deze even recht: Julius Caesar bedoelde natuurlijk te zeggen dat de dapperste der volkeren op een eiland woonden daar waar de Rijn en de Maas bij elkaar komen: Daar ligt namelijk het eiland IJsselmonde. Ten tijde van de Romeinen eindigde de rivieren waarschijnlijk in de knik voorbij de Brienenoord en daar lech dus nou net ons mooie Feijenoord!
Wat je hiervan ook denkt: Één ding is zeker: Feyenoord wint zelden een beker Feyenoorders zijn de dapperste der voetbalvolkeren! Uniek in woord en daad. Beroemd én berucht in de hele (voetbal)wereld. De mooiste club van allemaal.
Club van geen woorden maar daden! Feyenoord leeft. Feyenoord gloort!
Bron:frfc1908.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 oktober 2013 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
de Bataven waren de bevolking/en nog van de Betuwe...toevallig ben ik daar geboren.
het gebied wat jij beschrijft dat waren de vlaardingers.
betuwenaren staan samen met de waterlinie bevolking nog steeds bekend om hun zeer chauvinistische houding en nederlandse gebruiken. en betuwenaren zijn per definitie Feyenoorder,omdat hun dat het meeste aanspreekt. bij Nec uit en iets minder bij Vitesse laat zich dat altijd blijken. Vele betuwenaren zijn Feyenoord fan en zijn dus ook in grote getalen in de Kuip te zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2013 door van geil -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik weet niet waar dit over gaat maar de Maas en de Waal komen samen beneden Gorinchem das een andere Maas rivier stromend vanuit Frankrijk door België uitmondend met de Waal in de boven Merwede.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2013 door VVout -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 05:50 schreef van geil het volgende:de Bataven waren de bevolking/en nog van de Betuwe...toevallig ben ik daar geboren. het gebied wat jij beschrijft dat waren de vlaardingers. betuwenaren staan samen met de waterlinie bevolking nog steeds bekend om hun zeer chauvinistische houding en nederlandse gebruiken. en betuwenaren zijn per definitie Feyenoorder,omdat hun dat het meeste aanspreekt. bij Nec uit en iets minder bij Vitesse laat zich dat altijd blijken. Vele betuwenaren zijn Feyenoord fan en zijn dus ook in grote getalen in de Kuip te zien. Bij de Vlaardingers blijft slechts de nieuwe waterweg over... Maar Vlaardingers zijn wel de laatste dappere in dit land,vandaar de uitreiking van de Geuzenpenning elk jaar... Dat in Vlaardingen elke jood die onderdak kreeg de oorlog heeft overleeft lees je nergens terug...Ze maken liever films van die verraders in 020 |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dat daar veel joden onderdak hadden merkte ik later op school veel van terug, er was nog wel eens een Vlaardinger voor de foute club. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 09:49 schreef VVout het volgende:Ik weet niet waar dit over gaat maar de Maas en de Waal komen samen beneden Gorinchem das een andere Maas rivier stromend vanuit Frankrijk door België uitmondend met de Waal in de boven Merwede. het gebied waaraan het stuk zijn bron ontleend gaat over het gebied Dorestad. tegenwoordig wijk bij Duurstede.(pontje over bij Tiel) de rivieren van toendertijd liepen heel anders als nu. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 16:21 schreef van geil het volgende:[..] het gebied waaraan het stuk zijn bron ontleend gaat over het gebied Dorestad. tegenwoordig wijk bij Duurstede.(pontje over bij Tiel) de rivieren van toendertijd liepen heel anders als nu. Sorry weer fout, daar wordt de Rijn officieel Lek. Ook hier stroomt de Maas niet ook niet in de oudheid. Geloof me nou echt maar dat Maas en Waal samen kwamen, nu niet meer want dat stuk is afgedamd(afgedamde Maas) onder Gorinchem, Woudrichem om precies te zijn een vestingstad met slot Loevestein. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Is goed dat het je niet interesseert, maar zeg dan gewoon niets. Ach btw hier een kaartje ervan v. Geil.
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Jaja, dit zal de gemoederen bezig houden.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
In het land waar ik woon is een klein dorpje, dat is helfhaftig alleen met hun toverdrank.Feyenoord is hetzelde met allemaal neuzen om zich heen. En onze tovrrdrank is bier zonder alcohol |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 17:53 schreef piet de paler het volgende:In het land waar ik woon is een klein dorpje, dat is helfhaftig alleen met hun toverdrank.Feyenoord is hetzelde met allemaal neuzen om zich heen. En onze tovrrdrank is bier zonder alcohol Haha gooien we een menhir in die snelkookpan. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 17:15 schreef VVout het volgende:[..] Sorry weer fout, daar wordt de Rijn officieel Lek. Ook hier stroomt de Maas niet ook niet in de oudheid. Geloof me nou echt maar dat Maas en Waal samen kwamen, nu niet meer want dat stuk is afgedamd(afgedamde Maas) onder Gorinchem, Woudrichem om precies te zijn een vestingstad met slot Loevestein. ik heb het over het land van de bataven. dat is dorestad (rijn) Tiel (waal) en net Onder Tiel Maas. het land van Maas en Waal. ook kwamen maas en waal in die jaren veel vaker samen,het waren toen nog geen beheerste rivieren,maar soms tientallen malen zo breed als nu.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2013 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: 1. Dat bepaal ik zelf. 2. Dr Tinus komt uit Woudrichem, kan ik ook niet helpen. 3. De tyfus |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
nee joh,is n acteur.. Thom Hoffman komt uit wassenaar...:) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Haha :-)
Is iets wat de vrouw graag kijkt Vandaar. En ik vind Jennifer Hofman ook wel eyecandy |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hey maar wat had je nou over Vlaardingers geile hahaha |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
En waar ligt nu de nieuwe maas en de oude maas? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: goed volk... waren net als de Bataven hun tijd voor. zijn leuke documentaires over. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 17:53 schreef piet de paler het volgende:In het land waar ik woon is een klein dorpje, dat is helfhaftig alleen met hun toverdrank.Feyenoord is hetzelde met allemaal neuzen om zich heen. En onze tovrrdrank is bier zonder alcohol Dan is Asterix je buurman? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Hele kleine mannetjes. Bijten harder dan ze blaffen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Koemanorix en vangelerix |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
d:-))))) Dacht dat er vangeilerix stond..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2013 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
die woont bij renatoboserix en leonix in de straat tegenover tatjanix
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: wel zwaar geschapen door de regel |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 08 oktober 2013 - 18:23 schreef Stylzz het volgende:[..] 1. Dat bepaal ik zelf. 2. Dr Tinus komt uit Woudrichem, kan ik ook niet helpen. 3. De tyfus
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2013 door VVout -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
beroemde volkeren zijn ook de papalamelullos en de likmereetos. maar kunnen niet op tegen de handinhandoskamerados. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
de Pellostopscorderos zijn ook n prima volkje. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Onze piraat Fellader aan boord van het piratenschip in zijn kraaiennest, "snel snel, lechtomkeel, Feyenooldels over stuurboord in zicht". |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
RenatoBos