BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Twente - Ajax (zaterdag 19 oktober, 20:45): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 20 oktober 2013 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 12:38 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met dat laatste sla je plank echt volledig mis. Vorig jaar MET Eriksen en Alderweireld was het spel tot aan de winterstop ,een paar CL wedstrijden na, niet om aan te zien.
Dan zou je toch nog eens de vele gelijkspelletjes van vorig seizoen moeten terugkijken waar Ajax vaak zeer redelijk speelde maar gewoon niet tot scoren kwam. Vorig jaar was het spel aanzienlijk beter dan dit seizoen hoor, de wedstrijden tegen Milan en GAE daargelaten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 oktober 2013 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 20 oktober 2013 - 13:04   quote  deeplink  
Je kunt helaas wel de conclusie trekken dat de kwaliteit t.o.v. vorig jaar duidelijk naar beneden is gegaan. En dan heb ik het over het voetbal in de eredivisie. Het wordt de competitie van de vele fouten, slecht positiespel en weinig kansen creëren en benutten. Dat Ajax met dit matige spel nog steeds bovenin mee doet zegt veel over het steeds slechtere niveau in ons land. We moeten inmiddels met minder genoegen nemen. Ik zie op deze manier de kloof met de rest van Europa eerder groter worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 oktober 2013 door Bobby1972 --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 oktober 2013 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 13:04 schreef Bobby1972 het volgende:
Je kunt helaas wel de conclusie trekken dat de kwaliteit t.o.v. vorig jaar duidelijk naar beneden is gegaan. En dan heb ik het over het voetbal in de eredivisie. Het wordt de competitie van de vele fouten, slecht positiespel en weinig kansen creëren en benutten. Dat Ajax met dit matige spel nog steeds bovenin mee doet zegt veel over het steeds slechtere niveau in ons land. We moeten inmiddels met minder genoegen nemen. Ik zie op deze manier de kloof met de rest van Europa eerder groter worden.
Nog al logisch als je je beste spelers laat vertrekken...
Zelfs Boerrigter en Babel zijn niet goed op gevangen laat staan
Alderweireld en Erikssen. Duarte is redelijk begonnen maar wel een stap
terug vergeleken met Erikssen. Psv vind ik nog steeds favoriet daarns
komen Twente Vitesse en wij. Feyenoord is ook nog wisselvallig en zit
achter ons. Gezien de middelen vind ik ons team helaas erg matig.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 20 oktober 2013 - 14:08   quote  deeplink  
Precies erg matig. Persoonlijk vind ik dat Overmars te laat en slecht heeft geanticipeerd. De onbalans is te wijten aan gebrek aan kwaliteit. Wat opvallend is en dat was vorig jaar ook zo, is dat Ajax vaak de 2e helft met meer inzet speelt. ( deels te wijten aan vermoeidheid andere spelers) Ajax verliest ook punten op basis van lakse houding. Staat los van gebrek aan kwaliteit. Het contrast tussen de 1 en 2e helft was groot. En daarmee verlies je gewoon te veel punten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 oktober 2013 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - zondag 20 oktober 2013 - 14:33   quote  deeplink  
Dit vind ik dan wel weer onterecht. Natuurlijk doe je een stap terug als iemand als Eriksen vertrekt. Met 21 meteen een meneertje zijn in EPL... ik geef het je te doen. Dat koop je nooit terug.

Zelfde met Alderweireld. Jaren gerijpt, international, veel ervaring in Europa... natuurlijk koop je dat niet zomaar terug maar Ajax heeft via de eigen jeugd en het aankopen van v.d. Hoorn daar wel prima op geanticipeerd wetende dat je altijd dat stapje terug doet.

Boerrigter? Was al 2e keuze achter anderen, Babel wel prima maar was geen investering in de club.

Punt is dat je bij het verkopen van je betere spelers altijd een stap terug doet. Dat is een realiteit. Dat vang nooit van je leven op met gelijkwaardige aankopen. Dat lukt Ajax gewoon niet. Dat los je op door je ploeg op andere posities door te ontwikkelen met spelers die een toekomst hebben (waarmee verklaard is waarom je niet moet vertrouwen op huurlingen of kort contract spelers als Babel).

Daarin opgesloten ligt wat in mijn ogen de enige terechte kritiek is, namelijk dat Van Rhijn, Blind, De Jong, Sightorsson en Fischer zich niet voldoende ontwikkelen om over de breedte van het elftal de terugval in kwaliteit door de verkoop van Eriksen en Alderweireld goed te maken. Hun talent en ervaringsopbouw zou de fundering moeten zijn waarop nieuwe spelers als Denswil, v.d. Hoorn en Duarte moeten kunnen steunen.

Daar schort het aan. Daar kan Overmars ook niet veel aan doen. Het enige dat Overmars te verwijten valt in mijn ogen is dat er gecommuniceerd wordt om een manier die veel te wensen overlaat, met personen die elkaar tegenspreken.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 oktober 2013 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 14:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Precies erg matig. Persoonlijk vind ik dat Overmars te laat en slecht heeft geanticipeerd. De onbalans is te wijten aan gebrek aan kwaliteit. Wat opvallend is en dat was vorig jaar ook zo, is dat Ajax vaak de 2e helft met meer inzet speelt. ( deels te wijten aan vermoeidheid andere spelers) Ajax verliest ook punten op basis van lakse houding. Staat los van gebrek aan kwaliteit. Het contrast tussen de 1 en 2e helft was groot. En daarmee verlies je gewoon te veel punten.
Eens het lijkt vaak of ze het niet kunnen opbrengen om 110% te geven.
Twente is echt niet van kaliber Milan en daartegen kunnen ze het wel.
Viel me voorgaande jaren ook op zodra er druk op kwam ging het lopen
Brandje
 Brandje - zondag 20 oktober 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 12:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan zou je toch nog eens de vele gelijkspelletjes van vorig seizoen moeten terugkijken waar Ajax vaak zeer redelijk speelde maar gewoon niet tot scoren kwam. Vorig jaar was het spel aanzienlijk beter dan dit seizoen hoor, de wedstrijden tegen Milan en GAE daargelaten.
Vreemde en ook domme constatering want hoe kan je in godsnaam zeer redelijk spelen en toch niet winnen en of scoren. Met notabene een veel bredere en betere selectie
Eide
 Eide - zondag 20 oktober 2013 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 16:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vreemde en ook domme constatering want hoe kan je in godsnaam zeer redelijk spelen en toch niet winnen en of scoren. Met notabene een veel bredere en betere selectie
Kijk het nog maar eens terug. Ga maar tellen: de hoeveelheden onterecht afgekeurde goals, niet gegeven penalties en gewoon domme pech. Heb je je antwoord al. En anders rustig even de samenvattingen terug kijken :)
Brandje
 Brandje - zondag 20 oktober 2013 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 14:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Overmars heeft helemaal niet slecht geanticipeerd maar heeft een keuze gemaakt. Hij wilde meer geld neerleggen voor Van Ginkel dan Chelsea maar Vitesse wilde niet praten. Maher heeft hij afgzegd en psv betaalde uiteindelijk zo'n 8 miljoen voor hem en maher laat bijzonder weinig zien.
Hoorn is al gehaald voordat Toby vertrok dus daar is op ingespeeld. Achteraf kan je je afvragen of zijn aankoop wel nodig was geweest.
Duarte kan een prima speler voor ajax worden want ontwikkelt zich prima.
Dus de mensen die roepen om Tadic, Finbogasson of iemand anders die rond de 10 miljoen moet kosten kunnen en dromen vergeten want we zulke bedragen niet meer betalen.
Ze zijn er nu mee bezig om de Tadic-en naar ajax te haleb ipv te kopen van een andere nederlandse club
Brandje
 Brandje - zondag 20 oktober 2013 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 16:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Kijk het nog maar eens terug. Ga maar tellen: de hoeveelheden onterecht afgekeurde goals, niet gegeven penalties en gewoon domme pech. Heb je je antwoord al. En anders rustig even de samenvattingen terug kijken :)
Hhahahahahahah toen ik vorig jaar over die arbitrale dwalingen begon dan deed je dat af als niet zo heel belangrijk en kwam steevast het antwoord dat je op eigen kracht moet winnen nu ga je het gebruiken om een punt te maken. Jammer joh, je valt heel erg door de mand nu.
nora
 nora - zondag 20 oktober 2013 - 16:50   quote  deeplink  
Brandje,
Wat bedoel je met deze zin ?

Ze zijn er nu mee bezig om de Tadic-en naar ajax te haleb ipv te kopen van een andere nederlandse club
nora
 nora - zondag 20 oktober 2013 - 16:50   quote  deeplink  
Brandje,

Eide
 Eide - zondag 20 oktober 2013 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 16:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jammer joh, je valt heel erg door de mand nu.
Het valt wel op dat jij altijd dit soort opmerkingen moet maken als je je gelijk niet krijgt.

Ik vind het prima joh, als je je er beter bij voelt: jij gelijk. Voel ik me niet minder door hoor.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 20 oktober 2013 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 oktober 2013 - 13:30 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
1-1 wordt het.

Zien jullie trouwens ff hoeveel belangrijke reddingen vermeer maakte in die wedstrijd? Keneth////nogsteeds////respect!!
Ik dacht.......ik zeg het toch maar weer ff :)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 oktober 2013 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 18:05 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik dacht.......ik zeg het toch maar weer ff :)
Hehehehe......mafkees
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 20 oktober 2013 - 18:59   quote  deeplink  
Overmars heeft op de laatste 2 dagen nog van alles geprobeerd. Ga niet zeggen dat het volledig bewust was. Want dat was het niet. Natuurlijk heeft lukraak kopen geen enkele zin. Maar je had door eerder reageren misschien reeds een slag kunnen maken. Kijk eens naar de rest van de ploegen in de eredivisie. Het verschil tussen nummer 1 en 8 is zo klein.

Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 oktober 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 16:50 schreef nora het volgende:
Brandje,

Waarschijnlijk bedoeld hij kopen/scouten voordat ze naar Nederland
komen en doorbreken bij subtop..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 oktober 2013 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 14:33 schreef Eide het volgende:
Dit vind ik dan wel weer onterecht. Natuurlijk doe je een stap terug als iemand als Eriksen vertrekt. Met 21 meteen een meneertje zijn in EPL... ik geef het je te doen. Dat koop je nooit terug.

Zelfde met Alderweireld. Jaren gerijpt, international, veel ervaring in Europa... natuurlijk koop je dat niet zomaar terug maar Ajax heeft via de eigen jeugd en het aankopen van v.d. Hoorn daar wel prima op geanticipeerd wetende dat je altijd dat stapje terug doet.

Boerrigter? Was al 2e keuze achter anderen, Babel wel prima maar was geen investering in de club.

Punt is dat je bij het verkopen van je betere spelers altijd een stap terug doet. Dat is een realiteit. Dat vang nooit van je leven op met gelijkwaardige aankopen. Dat lukt Ajax gewoon niet. Dat los je op door je ploeg op andere posities door te ontwikkelen met spelers die een toekomst hebben (waarmee verklaard is waarom je niet moet vertrouwen op huurlingen of kort contract spelers als Babel).

Daarin opgesloten ligt wat in mijn ogen de enige terechte kritiek is, namelijk dat Van Rhijn, Blind, De Jong, Sightorsson en Fischer zich niet voldoende ontwikkelen om over de breedte van het elftal de terugval in kwaliteit door de verkoop van Eriksen en Alderweireld goed te maken. Hun talent en ervaringsopbouw zou de fundering moeten zijn waarop nieuwe spelers als Denswil, v.d. Hoorn en Duarte moeten kunnen steunen.

Daar schort het aan. Daar kan Overmars ook niet veel aan doen. Het enige dat Overmars te verwijten valt in mijn ogen is dat er gecommuniceerd wordt om een manier die veel te wensen overlaat, met personen die elkaar tegenspreken.
Hier ben ik het volledig mee eens!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 oktober 2013 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2013 - 18:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Overmars heeft op de laatste 2 dagen nog van alles geprobeerd. Ga niet zeggen dat het volledig bewust was. Want dat was het niet. Natuurlijk heeft lukraak kopen geen enkele zin. Maar je had door eerder reageren misschien reeds een slag kunnen maken. Kijk eens naar de rest van de ploegen in de eredivisie. Het verschil tussen nummer 1 en 8 is zo klein.
De laatste twee dagen moet je niets meer halen...dat betekent dat je niet aktief genoeg bent geweest in die periode(maanden)daarvoor... of ze dachten er te gemakkelijk over....wat dat betreft is Munsterman van Twente een veel betere zakenman...hoop dat ze hier van geleerd hebben..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3095
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Twente - Ajax (zaterdag 19 oktober, 20:45): 1 - 1

0.0084278