BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Leuk man, voetbal..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 05 december 2013 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 december 2013 - 21:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hoezo?? Topic is: "leuk man, voetbal"...prachtig toch dat Luis 4x scoort....vind ik leuk man...is voetbal....
Mee eens Jack, ook dat is voetbal, maar dan idd de leuke kant ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 05 december 2013 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 december 2013 - 21:54 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Tis net als met roken en al dat bier....ik wou dat ik er nooit aan begonnen was....slecht voor je donder :-(
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 05 december 2013 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 december 2013 - 21:54 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

ZIHENA: Zo Is Het En Niet Anders...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 05 december 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 december 2013 - 22:03 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tis net als met roken en al dat bier....ik wou dat ik er nooit aan begonnen was....slecht voor je donder :-(
Maar wel leuk man!!!
remco k
 remco k - vrijdag 06 december 2013 - 12:53   quote  deeplink  
Oké.
Eide
 Eide - vrijdag 06 december 2013 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 december 2013 - 22:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Top, gaan we AfKo's gebruiken? Dat ga ik winnen :)

Helapidaka
Hogawidivawa
Liboza
lupa
Laro

Defensie, waar het allemaal wel niet goed voor is :D
remco k
 remco k - vrijdag 06 december 2013 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 december 2013 - 22:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de strekking van het topic wel toch??
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de strekking van het topic wel toch??
Jij bepaalt niet wat ik schrijf...onderwijzertje!! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 december 2013 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 20:06   quote  deeplink  
snap heus de strekking wel....namelijk de negatieve kant van het voetbal...supporters die en elkaar worden geslagen etc....ik draai het om en bekijk het door een roze bril Remco....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 20:08   quote  deeplink  
Met de betekenis van dit topic kan je namelijk twee kanten op....hou wel van dubbelzinnig...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 december 2013 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 20:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Met de betekenis van dit topic kan je namelijk twee kanten op....hou wel van dubbelzinnig...
ZIHENA!! ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 22:08 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

ZIHENA!! ;-)
Hahahahaha jij ben ook wel een beetje gek.... ;-)
remco k
 remco k - vrijdag 06 december 2013 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 20:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij bepaalt niet wat ik schrijf...onderwijzertje!! ;-)
Staat dat er dan wijsneus???!!!
remco k
 remco k - vrijdag 06 december 2013 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 20:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:
snap heus de strekking wel....namelijk de negatieve kant van het voetbal...supporters die en elkaar worden geslagen etc....ik draai het om en bekijk het door een roze bril Remco....
Daar was het van mijn oogpunt absoluut niet voor bedoeld dit topic.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Staat dat er dan wijsneus???!!!
Nee maar je gaat in herhaling...vandaar ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar was het van mijn oogpunt absoluut niet voor bedoeld dit topic.
dat mag jij vinden...
remco k
 remco k - zaterdag 07 december 2013 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

dat mag jij vinden...
Dat gaat niet zozeer om vinden, ik heb het topic gestart, en weet dus feitelijk met welke reden ik dat heb gedaan. Dat heeft niet zoveel met een mening te maken..

Maar je hebt wel gelijk hoor, geweldige speler die Suarez.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 00:17   quote  deeplink  
is toch leuk man die Suarez...is voetbal...excuse me ;-)
remco k
 remco k - zaterdag 07 december 2013 - 00:17   quote  deeplink  
Is zeker leuk.. Geweldig zelfs
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 december 2013 - 12:28   quote  deeplink  
Suarez is een held, wat zou ik graag zien dat die nog bij Ajax speelt. En niet omdat hij ons prijzen bezorgde, maar omdat hij streed voor elke meter en desnoods 10 keer per wedstrijd dezelfde actie maakte, enkel en alleen omdat hij wilde dat hij 1 keer lukte. Ook een speler die niet gelaten het veld afloopt na een verliespartij, maar liet zien dat hij er van baalde.
remco k
 remco k - woensdag 11 december 2013 - 20:14   quote  deeplink  
Hoor net dat er bij rellen in de metro van Milaan, 3 Ajax supporters zijn neergestoken, waarvan er 1 in kritieke toestand verkeert.

Pfffff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 11 december 2013 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 20:14 schreef remco k het volgende:
Hoor net dat er bij rellen in de metro van Milaan, 3 Ajax supporters zijn neergestoken, waarvan er 1 in kritieke toestand verkeert.

Pfffff
KUT Spaghetti-vreters. Dan gelijk maar op het veld hun monden snoeren.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 11 december 2013 - 20:32   quote  deeplink  
Dat is niet het eerste incident in aanleiding op de wedstrijd.
remco k
 remco k - woensdag 11 december 2013 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 20:32 schreef Peterhs het volgende:
Dat is niet het eerste incident in aanleiding op de wedstrijd.
Vanaf gister avond al...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 december 2013 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 12:28 schreef Ajax Warrior het volgende:
Suarez is een held, wat zou ik graag zien dat die nog bij Ajax speelt. En niet omdat hij ons prijzen bezorgde, maar omdat hij streed voor elke meter en desnoods 10 keer per wedstrijd dezelfde actie maakte, enkel en alleen omdat hij wilde dat hij 1 keer lukte. Ook een speler die niet gelaten het veld afloopt na een verliespartij, maar liet zien dat hij er van baalde.
Ik geloof niet dat Suarez nog een keer terug komt...helaas maar het is niet anders...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 december 2013 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 20:14 schreef remco k het volgende:

Pfffff
TRIEST, kan er ook nog wel bij...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 11 december 2013 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 23:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Suarez nog een keer terug komt...helaas maar het is niet anders...
Ik weet wel zeker van niet, maar ik hoopte dat hij er nog wel speelde. :-(
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 december 2013 - 23:36   quote  deeplink  
Dat dan weer wel...kan net het verschil maken... ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 12 december 2013 - 09:05   quote  deeplink  
de supporter die is neergestoken en kritiek was, is buiten levensgevaar....
deze en de andere supporrters die gewond zijn, een spoedig herstel gewenst!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2013 door Ronald 1960 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 12 december 2013 - 16:07   quote  deeplink  
BRON: Ajax Showtime.

Alle gebeurtenissen leiden tot nieuwe overleggen. Hoogleraar en expert voetbalrellen Hans van de Sande doet een simpel voorstel: geen uitsupporters meer. 'Hooligans willen kameraadschap beleven, liefst in een oorlogssituatie, en daarvoor heb je een tegenstander nodig. Zorg dat die ontbreekt.'

mijn reactie: En weer moeten dan helaas de goede onder de kwade leiden...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 12 december 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2013 - 16:07 schreef Ronald 1960 het volgende:
BRON: Ajax Showtime.

Alle gebeurtenissen leiden tot nieuwe overleggen. Hoogleraar en expert voetbalrellen Hans van de Sande doet een simpel voorstel: geen uitsupporters meer. 'Hooligans willen kameraadschap beleven, liefst in een oorlogssituatie, en daarvoor heb je een tegenstander nodig. Zorg dat die ontbreekt.'

mijn reactie: En weer moeten dan helaas de goede onder de kwade leiden...
En wederom een kortzichtige reactie van hoogleraar en expert voetbalrellen. Hooligans gaan namelijk toch wel naar de stad waar hun ploeg speelt om rotzooi te trappen. Of ze nu gewenst zijn of niet. En dat noemt zich nu een expert? Pfffff wist niet dat je dit soort slapzakkengepraat ook al hoogleraar en expert moet wezen.
remco k
 remco k - donderdag 12 december 2013 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2013 - 16:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En wederom een kortzichtige reactie van hoogleraar en expert voetbalrellen. Hooligans gaan namelijk toch wel naar de stad waar hun ploeg speelt om rotzooi te trappen. Of ze nu gewenst zijn of niet. En dat noemt zich nu een expert? Pfffff wist niet dat je dit soort slapzakkengepraat ook al hoogleraar en expert moet wezen.
Toch kun je dan een stuk makkelijker groepen in de gaten houden, die mensen zijn vaak bekend bij politie en clubs, en kun je dat soort groepen makkelijker weren uit de steden..

Zeg overigens niet dat dit een goede optie is, maar zo is het wel makkelijker mensen weren.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 12 december 2013 - 21:03   quote  deeplink  
Dit idee is al vaker geopperd, maar waar het mij om gaat is dat een overgrote meerderheid die WEL voor het voetbal hun club achterna reist over bijna de hele wereld. hier de dupe van worden
remco k
 remco k - donderdag 12 december 2013 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2013 - 21:03 schreef Ronald 1960 het volgende:
Dit idee is al vaker geopperd, maar waar het mij om gaat is dat een overgrote meerderheid die WEL voor het voetbal hun club achterna reist over bijna de hele wereld. hier de dupe van worden
Ja inderdaad vervelend, maar ik vind het nog veel vervelender dat er mensen zijn die helemaal niks met voetbal hebben die hier als onschuldige burger de dupe door worden.

Een maat van mijn zwager woont redelijk dicht bij een stadion, die heeft in de afgelopen 3 jaar zijn auto al twee keer weg kunnen brengen omdat er mensen zijn die het leuk vinden met stenen te gooien op de auto's in de wijk..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 12 december 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2013 - 21:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja inderdaad vervelend, maar ik vind het nog veel vervelender dat er mensen zijn die helemaal niks met voetbal hebben die hier als onschuldige burger de dupe door worden.

Een maat van mijn zwager woont redelijk dicht bij een stadion, die heeft in de afgelopen 3 jaar zijn auto al twee keer weg kunnen brengen omdat er mensen zijn die het leuk vinden met stenen te gooien op de auto's in de wijk..
Tja Remco, ik heb het al vaker gezegd. Het gebeurt helaas overal. Het is inderdaad een nadeel dat onschuldige burgers de dupe worden hiervan, maar zoals gezegd gebeurt dit ook in gewone dorpen en steden zonder voetbalclub.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 december 2013 - 11:53   quote  deeplink  
Lees het bericht in deze link. Wederom een sterk staaltje mediawerk. Stel roeptoeters bij elkaar.

Iemand een hooligan noemen omdat hij een SV kreeg voor het afsteken van een stadionfakkel en in een donker gedeelte wordt neergestoken door 30 doldwazen (en ik zet er niet bij dat het fans van AC Milan waren, omdat je dat niet zeker weet)? Hahahaha dat AD maakt zich echt belachelijk.

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3561537/2013/12/13/Vader-is-in-de-Heer-zoon-is-hooligan.dhtml#reaction
remco k
 remco k - vrijdag 13 december 2013 - 18:27   quote  deeplink  
Het AD maakt zich vrij snel belachelijk..

Maar een supporter die zegt dat neergestoken worden erbij hoort, en met een SV afrijst naar Milaan hoort niet bij de braafste jongetjes van de klas..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 december 2013 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 december 2013 - 22:23   quote  deeplink  
KUTMEDIA!!!

Hieronder de mededelingen van zowel Ajax alsmede de F-side op de gebeurtenissen in Milaan. En die geven toch echt een heel ander beeld dan die klotemedia ons wil doen vermoeden. Misschien is het handig dat dit pleurisvolk achter hun typemachines eerst een de daadwerkelijke feiten natrekt voordat ze zomaar wat neer pennen op papier, in krant of op website! En ook eens een dikke middelvinger naar al die mensen die altijd hun vooroordeel maar klaar hebben staan over supporters, omdat ze het in de media hebben gelezen!

Gedragingen Ajax-supporters in Milaan

Ajax heeft het bezoek van de eigen supporters aan de UEFA Champions League wedstrijd tegen AC Milan in Milaan beoordeeld. Hoewel de mediaberichtgeving soms anders deed vermoeden, is de conclusie dat de aanwezige Ajaxsupporters zich goed hebben gedragen.

Er vonden op de wedstrijddag twee incidenten plaats waarbij aanhangers van Ajax betrokken waren. In het centrum van Milaan werd een bus met supporters, onderweg naar het stadion tot stilstand gedwongen bij een niet-voetbalgerelateerde demonstratie. De demonstranten blokkeerden de rijbaan en veroorzaakten een verkeersopstopping waardoor een vertraging van ruim 45 minuten werd opgelopen. Hierop hebben de inzittenden van de bus getracht de rijbaan vrij te maken, waarbij het tot een kort handgemeen kwam tussen beide groepen. Ajax neemt afstand van dit gedrag.

Later waren enkele supporters van Ajax slachtoffer van een geweldsmisdrijf nabij het stadion. Hierbij raakten uiteindelijk vijf aanhangers van Ajax gewond. Er was geen sprake van een vooropgezette confrontatie tussen beide partijen, de groep was op weg naar het stadion en werd plotseling, onder andere met steekwapens, aangevallen. De bij dit incident betrokken supporters staan bij Ajax niet bekend als hooligans. Ajax heeft met afschuw kennisgenomen van deze ernstige feiten. De club heeft reeds contact gehad met een aantal slachtoffers. Enkelen van hen liggen nog in het ziekenhuis in Italië. Gezien de ernst van de verwondingen kunnen ze op dit moment nog niet worden vervoerd.

Ajax betreurt de negatieve publiciteit die is ontstaan naar aanleiding van bovenstaande twee incidenten. De club wil benadrukken dat de sfeer echter goed was en de uitreis voor de ruim drieduizend Ajaxsupporters verder goed en ordentelijk is verlopen.

BRON

Milan-uit: wat er echt gebeurde

Vandaag bereikte ons het bericht dat de laatste jongens die nog vastzaten in Milaan vanmorgen zijn vrijgelaten. Daarmee komt er een (voorlopig?) einde aan een turbulente periode Milan-uit. De afgelopen dagen zijn er talloze verhalen in de media opgedoken over de gebeurtenissen in Milaan. Ajax-hooligans zouden hebben huisgehouden in Milaan, Ajaxsupporters zouden weerloze demonstranten hebben aangevallen en leden van de harde kern van Ajax zouden als vergeldingsactie hiervoor zijn neergestoken door Milansupporters.

Reacties vanuit politiek, politie en Ajax bleven niet uit. Met één mond spraken zij schande van de gedragingen van de Ajaxsupporters. Europese combiregelingen, meldplichten, uitreisverboden; de meest draconische maatregelen werden erbij gehaald om dit voortaan niet meer te laten gebeuren. Ook in Italië had elk medium er wel wat over te zeggen. De Gazetta dello Sport vond het nodig om een directe link te leggen tussen de gebeurtenissen van Beverwijk en datgene wat zich vorige week dinsdag en woensdag afspeelde in Milaan. Ook de dochter van Berlusconi deed een duit in het zakje. Mevrouw vergeleek de Ajaxsupporters met schurken en criminelen. Vrij ironisch als je vader de allergrootste crimineel van Italië is

Zoals gewoonlijk nam geen enkel medium of politicus echter de moeite om uit te zoeken wat er nu daadwerkelijk gebeurde in Milaan. Misschien wat aan de late kant, maar wij hebben wel de moeite genomen om alle gebeurtenissen in Milaan op een genuanceerde manier te duiden.

Dinsdagavond worden twee Ajaxsupporters door een twintigtal Milanezen aangevallen. Één ervan belandt in het ziekenhuis met serieus hoofdletsel. De Milanese politie spreekt overigens tegen dat dit een voetbal gerelateerd incident was, maar betrokkenen en omstanders geven aan dat dit wel degelijk ging om een aanval van Milan-supporters op Ajacieden.

Woensdagochtend vindt een volgend incident plaats. Een wilde stakingsgroepering (I Forconi, oftewel de Hooivorken) bezet meerdere pleinen in Milaan en zorgt er ook voor dat het Milanese verkeer wordt gestremd. Een bus vol met Ajacieden, die ruim 17 uur in een bus hebben gezeten, worden hier ook de dupe van. Waar Carabinieri en Milanezen nalaten om deze blokkade op te heffen stapt een groep Ajacieden uit de bus en gaat verhaal halen bij de leiders van deze stakers. De discussie ontaardt in een vechtpartij wanneer één van de stakingsleiders een klap uitdeelt aan één van de Ajacieden. Dit is het sein voor de Ajacieden in de bus om dan maar een doorgang te forceren. Hierbij vallen enkele rake klappen.

Tegen de avond op woensdag is het pas echt goed raak. Een grote groep Ajacieden pakt vanaf het Domplein de metro naar San Siro. In een volgende metro zitten nog wat achterblijvers. Wanneer deze Ajacieden uitstappen worden zij aangevallen door een bende gemaskerde Milan-supporters. Met vuurwerk creëren zij een afleiding, waarna er lustig wordt ingestoken op de Ajacieden. Uiteindelijk worden er vijf Ajacieden opgenomen in het ziekenhuis met steekwonden. Twee ervan zijn er zeer ernstig aan toe. De ene heeft een slagaderlijke bloeding in zijn dijbeen en de Ajacieden die hem hebben zien liggen, omringd door ambulancepersoneel, vechtend voor zijn leven, zullen dit beeld niet snel van hun netvlies afkrijgen. De andere wordt in zijn middenrif gestoken en in het ziekenhuis blijkt dat zijn milt niet meer te redden is. Deze wordt uiteindelijk dan ook verwijderd.

Bij de fouillering voor het stadion hebben carabinieri en (Milanese) stewards nog een ander cadeautje in petto. Zo beetje alles wat los en vast zit in de zakken kan worden ingeleverd, van kleingeld tot aanstekers. Sterker nog, elke Ajacied wordt verplicht zijn riem af te doen, anders wordt de toegang tot het stadion geweigerd. In het stadion zijn de Milanezen meer bezig met het maken van steekbewegingen naar de Ajaxsupporters dan met het volgen van de wedstrijd.

Als de balans donderdag wordt opgemaakt blijken er zes Ajacieden te zijn gearresteerd en nog eens zes in het ziekenhuis te zijn beland. Drie van de zes gearresteerde Ajacieden komen op vrijdag vrij en de andere drie zijn zoals eerder gemeld vanmorgen pas vrijgelaten. Over de toestand van de gewonde supporters is niet al te veel bekend, behalve dat de twee zeer ernstig gewonde supporters buiten levensgevaar zijn.

Pure woede overheerst op dit moment. De Nederlandse media, politiek en politie lichten het incident tussen de bus Ajacieden en de stakingsgroepering uit dit hele relaas om een statement te maken voor scherpere regels. Ajax volgt gedwee deze eenzijdige en gekleurde invalshoek. Waar Italiaanse politici, media en AC Milan elke medeplichtigheid van Milan-supporters aan de incidenten bagatelliseren of zelfs ontkennen, blijken wij er in Nederland goed in om juist onze eigen supporters af te vallen.

Er zijn in Milan pogingen tot moord gepleegd op Ajacieden die in geen enkele zin ook maar kunnen worden getypeerd als hooligan of harde kern. In plaats van deze laffe daden te veroordelen en hier aandacht aan te besteden struikelt heel Nederland over elkaar om het gedrag van de Ajax-fans te veroordelen. Hallo, nogmaals, er zijn pogingen tot moord gepleegd door Italianen op weerloze Ajacieden. Wordt het niet eens tijd om je eigen supporters, landgenoten en mede-Ajacieden in bescherming te nemen en opheldering te vragen aan de Italiaanse autoriteiten? En misschien zou een klein beetje verdieping in de gebeurtenissen ook helpen voordat men weer zijn (voor)oordeel klaar heeft.

BRON
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 20 december 2013 - 23:51   quote  deeplink  
+...

Dit stuk zou ook gepubliceerd moeten worden. Zowel het stuk vanuit F-Side als het stuk vanuit ajax!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 december 2013 - 23:51 schreef Ronald 1960 het volgende:
+...

Dit stuk zou ook gepubliceerd moeten worden. Zowel het stuk vanuit F-Side als het stuk vanuit ajax!
Maar de media houdt niet graag van waarheid. Dat was toen ook niet rond bij de ernstige rellen rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax en dat zal nu ook niet zo zijn. Ze willen namelijk een zo slecht mogelijk beeld houden over voetbalsupporters.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 21 december 2013 - 09:56   quote  deeplink  
Is het uberhaupt aangeboden aan de telegraaf of voor mijn part het AD? Of desnoods aan alle landelijke dagbladen.

Zouden ze het eigenlijk WILLEN plaatsen....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 09:56 schreef Ronald 1960 het volgende:
Is het uberhaupt aangeboden aan de telegraaf of voor mijn part het AD? Of desnoods aan alle landelijke dagbladen.

Zouden ze het eigenlijk WILLEN plaatsen....
Wanneer Ajax dit op zijn eigen pagina meldt is dat voorhanden van de media. Echter is het dan aan hun om daar wel of geen gebruik van te maken. In beide gevallen heb ik geen mededelingen gezien op hun websites of in hun kranten. Maar media is meestal niet zo van het tegenspreken van eerdere berichten in hun kranten. Daarvoor verwijs ik nogmaals naar de ernstige rellen rondom de wedstrijd Feyenoord-Ajax in 2005. Er zijn hierna onderzoeksresultaten bekend gemaakt die door de media nooit zijn gepubliceerd of in ieder geval niet in de grootheid die de rellen wel kregen. En voor simpele zielen in ons land is het dan ook heel makkelijk om steeds naar supporters te wijzen, terwijl velen niet eens de andere kant van het verhaal kennen.
Eide
 Eide - zaterdag 21 december 2013 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 09:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar de media houdt niet graag van waarheid. Dat was toen ook niet rond bij de ernstige rellen rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax en dat zal nu ook niet zo zijn. Ze willen namelijk een zo slecht mogelijk beeld houden over voetbalsupporters.
Absoluut. De media is gespecialiseerd in karaktermoord plegen.

Ik ben zelf naast mijn passie voor Ajax ook hondenliefhebber. Een van mijn honden is een Amerikaanse Staffordshire Terrier. Drs. Eliane Schoonman, een communicatie wetenschapper schreef in haar boek Issues Management een mooi hoofdstuk over hoe dit ras in de jaren 80 stelselmatig is verketerd tot er een "self fulfilling prophecy" was gecreert waarbij het eerste incident meteen bewijs was voor een decennium aan onzin. Vanwege mijn liefde voor die honden las ik dat maar het is ook treffend voor de voetballerij. Het gaat eigenlijk om het verschil tussen imago en identiteit.

De identiteit van 99% van de voetbalsupporters is zeker iet dat van een hooligan. Toch wordt het imago van hooligan wel over vrijwel die hele groep supporters heen gedrapeert.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 10:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Absoluut. De media is gespecialiseerd in karaktermoord plegen.

Ik ben zelf naast mijn passie voor Ajax ook hondenliefhebber. Een van mijn honden is een Amerikaanse Staffordshire Terrier. Drs. Eliane Schoonman, een communicatie wetenschapper schreef in haar boek Issues Management een mooi hoofdstuk over hoe dit ras in de jaren 80 stelselmatig is verketerd tot er een "self fulfilling prophecy" was gecreert waarbij het eerste incident meteen bewijs was voor een decennium aan onzin. Vanwege mijn liefde voor die honden las ik dat maar het is ook treffend voor de voetballerij. Het gaat eigenlijk om het verschil tussen imago en identiteit.

De identiteit van 99% van de voetbalsupporters is zeker iet dat van een hooligan. Toch wordt het imago van hooligan wel over vrijwel die hele groep supporters heen gedrapeert.
Klopt helemaal Eide, als je als voorbeeld zingt: "Het zijn maar kut-kakkerlakken" dan ben je voor de media al een hooligan. Want eigenlijk moet je lief op je stoel zitten en je mondje houden. Pfffffff tyfus media!
VVout
 VVout - zaterdag 21 december 2013 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 10:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt helemaal Eide, als je als voorbeeld zingt: "Het zijn maar kut-kakkerlakken" dan ben je voor de media al een hooligan. Want eigenlijk moet je lief op je stoel zitten en je mondje houden. Pfffffff tyfus media!
Ik zweer dat als je een lekker kutje ziet, je je niet eerst afvraagt of het een .... is, dus hou die twee zaken gescheiden om je maar eens met je neus op de feiten te drukken. Wat betreft de zangkoren, die worden alleen maar misbruikt door media om supporters in een kwaad daglicht te zetten. We zingen elkaar alleen al jaren de gekste dingen toe en als het daar bij blijft is dat gewoon grappig, het hoort er toch bij.

Netjes op je stoel blijven zitten doet een veroordeelde net voordat de stroom er op gaat dus voor mij +1 tyfus media.

Ach ja, voetbal is leuk als er iets is om naar uit te kijken "Ajax uit :)"
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 11:11 schreef VVout het volgende:

[..]

Ik zweer dat als je een lekker kutje ziet, je je niet eerst afvraagt of het een .... is, dus hou die twee zaken gescheiden om je maar eens met je neus op de feiten te drukken. Wat betreft de zangkoren, die worden alleen maar misbruikt door media om supporters in een kwaad daglicht te zetten. We zingen elkaar alleen al jaren de gekste dingen toe en als het daar bij blijft is dat gewoon grappig, het hoort er toch bij.

Netjes op je stoel blijven zitten doet een veroordeelde net voordat de stroom er op gaat dus voor mij +1 tyfus media.

Ach ja, voetbal is leuk als er iets is om naar uit te kijken "Ajax uit :)"
Het is dat je een kakkerlak bent, maar we denken er precies hetzelfde over. Alles wordt misbruikt door media. Van een vechtpartij in een kroeg tot een stuk vuurwerk buiten het stadion, van een vechtpartij tussen 2 automobilisten tot een scheldpartij bij aankomst van de treinen. Alles wordt gebruikt als het gaat tussen supporters van Ajax en jullie club.
VVout
 VVout - zaterdag 21 december 2013 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 11:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het is dat je een kakkerlak bent ...
Respect man maar leren jullie nou eerst maar hoe je uit een ei kruipt, het wordt namelijk weer eens tijd voor een lading nieuwe spraakmakende uitdrukkingen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 11:27 schreef VVout het volgende:

[..]

Respect man maar leren jullie nou eerst maar hoe je uit een ei kruipt, het wordt namelijk weer eens tijd voor een lading nieuwe spraakmakende uitdrukkingen.
Moeten diegene zeggen die het altijd over neuzen en KNJB hebben. ;-)

En daar zeg ik overigens niet mee dat jij dat zou zeggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door Ajax Warrior --
VVout
 VVout - zaterdag 21 december 2013 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 11:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Moeten diegene zeggen die het altijd over neuzen en KNJB hebben. ;-)

En daar zeg ik overigens niet mee dat jij dat zou zeggen.
De Koninklijke Nederlandse Jolige Bond, altijd weer goed voor een nieuw grappig idee.

Wat ook grappig is dat een vent als v.d. Laan zijn besluiten af moet laten hangen van Abu, overleg het met je Korps en ga ervoor als je die mening bent.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 21 december 2013 - 11:53   quote  deeplink  
Was het maar waar dat dergelijke leuzen niet worden geroepen als deze aan bepaalde bevolkingsgroepen refereren. Maar dat is volgens mij een utopie!
Er zullen altijd mensen zijn die grof zijn in hun taalgebruik en zo zal dat altijd blijven.

Er boven staan en geen aandacht aan geven werkt beter.

Maar een stadion zonder elkaars supportersgroepen uit te jouwen bestaat niet. Ja zonder uitsupporters, maar dat is nu precies wat we NIET willen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Leuk man, voetbal..

0.0077850