BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Tiener Kongolo verruilt Feyenoord voor City'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - zondag 13 oktober 2013 - 08:39
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Tiener Kongolo verruilt Feyenoord voor City' (VoetbalPrimeur)

Stylzz
 Stylzz - zondag 13 oktober 2013 - 08:49   quote  deeplink  
Tering City.
Money Kongolo vertrekt dus ook wegens 'sportieve ambitie'.
tomson
 tomson - zondag 13 oktober 2013 - 08:52   quote  deeplink  
Om uiteindelijk bij een Nederlandse club te belanden. Je kunt het alweer uittekenen. .
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 13 oktober 2013 - 08:59   quote  deeplink  
Clubs hebben een akkoord bereikt wordt gezegd. Feyenoord had dan toch ook gewoon "nee" kunnen zeggen, of is dat te makkelijk gedacht? Motiveer uw antwoord..
van geil
 van geil - zondag 13 oktober 2013 - 09:14   quote  deeplink  
is kudt
sportverteller
 sportverteller - zondag 13 oktober 2013 - 09:24   quote  deeplink  
quote:

Manchester City gaat serieus werk maken van de komst van de 15-jarige Feyenoorder Rodney Kongolo in de hoop om concurrenten Liverpool en Chelsea voor te zijn. Rodney, het broertje van Terence, zal deze week naar Manchester afreizen om kennis te maken met de topclub uit de Premier League, schrijft Goal.com. De financiële vergoeding van minimaal 500.000 pond die betaald zou moeten worden sterkt de attractiviteit van het talent.
Uit: http://www.fr12.nl/nieuws/22832---rodney-kongolo-deze-week-op-bezoek-bij-city--.html

Feyenoord kan hem volgens mij pas vanaf 9 januari 2014 een contract aanbieden, omdat hij dan 16 jaar wordt. Dus op dit moment heeft Feyenoord geen juridische troeven in handen. Ze kunnen wel proberen hem een beter contract aan te bieden dan Manchester City, maar dat lijkt financieel onmogelijk. Dat zou dan moeten gaan om betere sportieve garanties.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 13 oktober 2013 - 09:28   quote  deeplink  
Duidelijk
piet de paler
 piet de paler - zondag 13 oktober 2013 - 09:56   quote  deeplink  
We kunnen niet alles behouden toch ?
MMM
 MMM - zondag 13 oktober 2013 - 10:00   quote  deeplink  
Over een paar jaar bij Psv, Vitesse of Twente 04.
sportverteller
 sportverteller - zondag 13 oktober 2013 - 10:33   quote  deeplink  
Kijkend naar de bedragen die betaald moeten worden in het kader van de opleidingsvergoeding, is het genoemd vergoedingsbedrag van minimaal 500.000 pond toch aan de stevig kant, of niet?
craven
 craven - zondag 13 oktober 2013 - 10:37   quote  deeplink  
Trieste werkelijkheid, niet tegen op te boksen..
Milo
 Milo - zondag 13 oktober 2013 - 10:43   quote  deeplink  
Kan me er niet druk om maken. Maar sporieve ambitie is bullshit! Its all about the money!
piet
 piet - zondag 13 oktober 2013 - 10:53   quote  deeplink  
Toch vreemd aangezien Terence pas geleden nog aan gaf dat zijn droom is om samen met zijn broertje in Feyenoord 1 te spelen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 13 oktober 2013 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 10:33 schreef sportverteller het volgende:
Kijkend naar de bedragen die betaald moeten worden in het kader van de opleidingsvergoeding, is het genoemd vergoedingsbedrag van minimaal 500.000 pond toch aan de stevig kant, of niet?
Er blijven nu nog 2 broers over van de Kongolotjes...
Deze jongen schijnt het grootste talent te wezen dus dan mag jij het zeggen...
Of ben je verward dat West Abion 6 ton wil gaan bieden op Pellé ?
sportverteller
 sportverteller - zondag 13 oktober 2013 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 10:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Er blijven nu nog 2 broers over van de Kongolotjes...
Deze jongen schijnt het grootste talent te wezen dus dan mag jij het zeggen...
Of ben je verward dat West Abion 6 ton wil gaan bieden op Pellé ?
Wat ik bedoel is dat er binnen de UEFA afspraken zijn gemaakt over de te betalen bedragen voor opleidingsvergoedingen en dat het genoemd bedrag daar volgens mij boven ligt.
aad 64
 aad 64 - zondag 13 oktober 2013 - 11:49   quote  deeplink  
Kinderhandel
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 13 oktober 2013 - 12:02   quote  deeplink  
Is gauw gevuld..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 13 oktober 2013 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 11:08 schreef sportverteller het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er binnen de UEFA afspraken zijn gemaakt over de te betalen bedragen voor opleidingsvergoedingen en dat het genoemd bedrag daar volgens mij boven ligt.
Dat klopt idd.
Hij leverd ook meer op dan de Ricky van Haarens en de Ramsteijntjes..
Het is maar hoe we het bekijken want er zijn ook veel jonge A1 spelers
vorigseizoen geruisloos en voor niks vertrokken naar club als NAC ,simpelweg
omdat Feyenoord ze niet goed genoeg vond.
Milo
 Milo - zondag 13 oktober 2013 - 12:15   quote  deeplink  
Aan B garnituur worden we idd niet beter van. 2 jaar geleden gillende iedereen moord en brand over die gassies dat we ze zo makkelijk lieten gaan en kijk nu? V haaren ramsteijn word ik nou echt niet warm van!
ar
 ar - zondag 13 oktober 2013 - 12:26   quote  deeplink  
Misschien is Guidetti wel bij de deal betrokken.
Stylzz
 Stylzz - zondag 13 oktober 2013 - 12:28   quote  deeplink  
Doekoe doekoe
ar
 ar - zondag 13 oktober 2013 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 12:28 schreef Stylzz het volgende:
Doekoe doekoe
Tuurlijk,maar omdat ook andere clubs interesse in hem hadden,misschien een versoepeling van een huurovereenkomst?Als Pelle event.vertrekt met de winter heb je toch een spits nodig.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 13 oktober 2013 - 13:30   quote  deeplink  
Het blijft ranzig.
Zoveelste uitwas in het miljonairsbal dat professioneel voetbal heet.
van geil
 van geil - zondag 13 oktober 2013 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 10:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Er blijven nu nog 2 broers over van de Kongolotjes...
Deze jongen schijnt het grootste talent te wezen dus dan mag jij het zeggen...
Of ben je verward dat West Abion 6 ton wil gaan bieden op Pellé ?
die twee zullen logischerwijs ook wel naar Engeland vertrekken.
familiehereniging.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 13 oktober 2013 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 14:10 schreef van geil het volgende:

[..]

die twee zullen logischerwijs ook wel naar Engeland vertrekken.
familiehereniging.
Ik denk t ook..
Terence begon ook al een beetje te klagen en de kleinste heeft nog
geen mening maar om te kiezen om dicht bij je broer te zijn is niet zo moeilijk idd
Sensi
 Sensi - zondag 13 oktober 2013 - 15:21   quote  deeplink  
Aan de ene kant klote om een talent te verliezen, aan de andere kant goed om de ontwikkeling tussen City en Feyenoord aan te sterken. Dan kunnen we in de toekomst ook is een talentje wegpikken die hun niet nodig hebben. Voor wat hoort wat eh? City, John inleveren graag!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 13 oktober 2013 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 15:21 schreef Sensi het volgende:
Aan de ene kant klote om een talent te verliezen, aan de andere kant goed om de ontwikkeling tussen City en Feyenoord aan te sterken. Dan kunnen we in de toekomst ook is een talentje wegpikken die hun niet nodig hebben. Voor wat hoort wat eh? City, John inleveren graag!
Ja zo'n zelfde relatie als Nederland met Rusland.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 13 oktober 2013 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 15:21 schreef Sensi het volgende:
Aan de ene kant klote om een talent te verliezen, aan de andere kant goed om de ontwikkeling tussen City en Feyenoord aan te sterken. Dan kunnen we in de toekomst ook is een talentje wegpikken die hun niet nodig hebben. Voor wat hoort wat eh? City, John inleveren graag!
Wordt na verloop Vitesse-scenario.
Trapt Feyenoord niet in.
VVout
 VVout - zondag 13 oktober 2013 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 16:16 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja zo'n zelfde relatie als Nederland met Rusland.
Het zelfde dus, kudt Russen overal. Achter de tralies met ze als ze zich niet gedragen, maakt niet uit wie.
van geil
 van geil - zondag 13 oktober 2013 - 23:07   quote  deeplink  
Je weet wat ze zeggen over Platkoppen.
VVout
 VVout - zondag 13 oktober 2013 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 23:07 schreef van geil het volgende:
Je weet wat ze zeggen over Platkoppen.
Maakt me geen fuck uit, heb genoeg beleefd met die gasten op de Donau. De meeste beseffen echt niet wat ze naar Nederland halen en dadelijk is gewoon alles te laat, veel plezier er mee.
van geil
 van geil - zondag 13 oktober 2013 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 23:15 schreef VVout het volgende:

[..]

Maakt me geen fuck uit, heb genoeg beleefd met die gasten op de Donau. De meeste beseffen echt niet wat ze naar Nederland halen en dadelijk is gewoon alles te laat, veel plezier er mee.
ik zei hetzelfde,.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 13 oktober 2013 - 23:21   quote  deeplink  
Kunnen jullie alsjeblieft gaan samenwonen?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 14 oktober 2013 - 09:16   quote  deeplink  
Om je dood te ergeren. Het wordt tijd dat de politiek hier eens wat aan gaat doen. Die jongens worden voor een prikkie opgehaald. De opleider heeft geen schijn van kans om ze te behouden, maar de grote club zal er altijd wel één van de tien die ze halen fantastisch doorverkopen, waardoor ze alle tien dubbel en dwars zijn terugverdiend... Maar de opleider vangt niets meer...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 14 oktober 2013 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 15:21 schreef Sensi het volgende:
Aan de ene kant klote om een talent te verliezen, aan de andere kant goed om de ontwikkeling tussen City en Feyenoord aan te sterken. Dan kunnen we in de toekomst ook is een talentje wegpikken die hun niet nodig hebben. Voor wat hoort wat eh? City, John inleveren graag!
Sorry, maar dat klinkt mij als iets goed praten wat fout is... Waarom moeten wij wederom een supertalent voor noppes laten gaan naar een parasietenclub met als voordeel dat we dan zo'n goeie band met die lui hebben... die lui 'gunnen' ons alleen maar wat als ze er zelf beter op worden. Als een voetballer meer kans op ontwikkeling maakt bij een andere club, zal hij echt wel daar naar toe gaan hoor.. Dan is het echt niet dat ze het ons 'gunnen'. Sorry Sensi, maar ik zou zeggen: wake-up...

City lacht zich toch kapot dat ze de talenten voor nagenoeg niets kunnen ophalen. Politiek: ook wakker worden!!! Dat de nederlandse clubs hier niet meer actie in ondernemen snap ik niet. Ze moeten alle voetballers naar Den Haag sturen en een bal door de ruiten laten schieten of zo... te triest voor woorden.
Nummer Zeven
 Nummer Zeven - dinsdag 15 oktober 2013 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 08:52 schreef tomson het volgende:
Om uiteindelijk bij een Nederlandse club te belanden. Je kunt het alweer uittekenen. .
kuipje
 kuipje - dinsdag 15 oktober 2013 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 oktober 2013 - 09:19 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Sorry, maar dat klinkt mij als iets goed praten wat fout is... Waarom moeten wij wederom een supertalent voor noppes laten gaan naar een parasietenclub met als voordeel dat we dan zo'n goeie band met die lui hebben... die lui 'gunnen' ons alleen maar wat als ze er zelf beter op worden. Als een voetballer meer kans op ontwikkeling maakt bij een andere club, zal hij echt wel daar naar toe gaan hoor.. Dan is het echt niet dat ze het ons 'gunnen'. Sorry Sensi, maar ik zou zeggen: wake-up...

City lacht zich toch kapot dat ze de talenten voor nagenoeg niets kunnen ophalen. Politiek: ook wakker worden!!! Dat de nederlandse clubs hier niet meer actie in ondernemen snap ik niet. Ze moeten alle voetballers naar Den Haag sturen en een bal door de ruiten laten schieten of zo... te triest voor woorden.
Ik ben het wel met arie eens, het gebeurt nu al jaren en ik snap niet dat er niets aan gedaan word. Waarom vind de politiek dit een goed plan? Waarom is het niet mogelijk om een contract aan te bieden aan een 16 jarig iemand?

Manchester city moet nu een afweging maken, of we bouwen voor 100 miljoen een jeugdcomplex en betalen ongeveer 4 miljoen aan salarisen per jaar voor jeugdtrainers.. of we kopen gewoon voor 6 miljoen per jaar de beste talenten uit nederland. Op die manier hebben ze ook dat gezeik niet van een goede jeugdopleiding. Erg storend dit
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 15 oktober 2013 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2013 - 09:16 schreef kuipje het volgende:

[..]

... Waarom vind de politiek dit een goed plan? Waarom is het niet mogelijk om een contract aan te bieden aan een 16 jarig iemand?

Het is oorspronkelijk bedoeld om kinderarbeid in de voetballerij tegen te gaan.
feyenoordfanuitarnhe
 feyenoordfanuitarnhe - dinsdag 15 oktober 2013 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 10:53 schreef piet het volgende:
Toch vreemd aangezien Terence pas geleden nog aan gaf dat zijn droom is om samen met zijn broertje in Feyenoord 1 te spelen.
ja als hij over 3 jaar weer terug komt
feyenoordfanuitarnhe
 feyenoordfanuitarnhe - dinsdag 15 oktober 2013 - 12:09   quote  deeplink  
voor niks dan anders kan hij blijven dan gaat hij maar naar pisvee
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 oktober 2013 - 12:19   quote  deeplink  
Ik heb nog geen officieel bericht gezien?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 15 oktober 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2013 - 09:19 schreef sportverteller het volgende:

[..]

Het is oorspronkelijk bedoeld om kinderarbeid in de voetballerij tegen te gaan.
In de normale wereld is deze wetgeving prima, goed zelfs, maar men mag van mij voor voetballers een status-aparte maken, want wij staan nu toe dat onze grootste talenten voor een appel en een ei weglopen... Daarvoor leiden wij nou toch ook weer niet op? Ik vind het eigenlijk maar haaks op elkaar staan. REVOLUTIE... vast niet...
van geil
 van geil - dinsdag 15 oktober 2013 - 16:43   quote  deeplink  
er zijn wel wat dingen te bedenken die dit soort praktijken stagneren.
ook door de KNVB.
Milo
 Milo - woensdag 16 oktober 2013 - 11:57   quote  deeplink  
Waar maken jullie druk om? Wie zegt dat hij het red als hij bij ons blijft? Niemand heeft of krijgt garanties
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 16 oktober 2013 - 12:22   quote  deeplink  
Tja, zo kun je het ook zien... 't is de weg van de minste weerstand en in mijn ogen achterlijk, dom en achterlijk, maar het is ook een mening.... Sorry Milo, maar ik erger mij er dood aan dat, uitgerekend net in de periode dat wij veruit de beste opleider van het land zijn, talenten voor een appel en een ei verkassen. Let op mijn woorden: tegen de tijd dat ze niet meer voor noppes weglopen zijn wij al leeggehaald... En Milo, de kans dat je heeeeeel veeeeel geld vangt voor iemand plus dat je er veel plezier van hebt zolang ze hier voetballen is nou eenmaal groter dan als je geen toptalenten meer hebt... Stel dat er van elke drie toptalenten eentje echt doorbreekt en voor vele miljoenen verkast nadat hij ons drie keer kampioen heeft gemaakt, dan hebben we hier toch minder kans op als er tweederde deel van de toptalenten weg is voor we ervan genieten? Stel dat je drie talenten per twee jaar hebt, dan zou je elke twee jaar kunnen genieten... Daar kun je op doorselecteren... helaas hebben we hier dan slechts 1 keer in de zes jaar kans op... is toch een stuk minder... het is gewoon stelen met de wet in de hand. En Nederland laat het zich weer gebeuren...
JanM
 JanM - woensdag 16 oktober 2013 - 14:17   quote  deeplink  
Arie, ook jij hebt absoluut een punt maar ik denk dat hier bedoeld wordt dat je niet kunt vechten tegen windmolens. En zo lang er geen wetgeving komt tegen dit soort praktijken of regels vanuit FIFA/UEFA is het nou eenmaal zo ...
Sensi
 Sensi - woensdag 16 oktober 2013 - 15:26   quote  deeplink  
Nou sorry hoor boys maar als City Guidetti nooit uitgeleend had aan ons waren we dat seizoen nooit zover gekomen. Ik ben het roerend eens dat onze talentjes veel te makkelijk en veel te goedkoop worden weg gehaald. Maar denk ff na, er zijn genoeg talenten die blijven. Er zullen ook nog genoeg talenten doorbreken, we hebben niet voor niets de beste opleiding van Nederland. En zolang we (als het nodig is) spelers krijgen van City, dan zie ik geen probleem om af en toe een talent naar hun te laten gaan. Een Rekik of een Kongolo kan never nooit op tegen wat John gedaan heeft voor ons. Dus nogmaals City, John inleveren!
van geil
 van geil - woensdag 16 oktober 2013 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2013 - 14:17 schreef JanM het volgende:
Arie, ook jij hebt absoluut een punt maar ik denk dat hier bedoeld wordt dat je niet kunt vechten tegen windmolens. En zo lang er geen wetgeving komt tegen dit soort praktijken of regels vanuit FIFA/UEFA is het nou eenmaal zo ...
er zij mazen genoeg.
BV de KNVB zou kunnen besluiten in hun selectiebeleid geen spelers te selecteren die zich niet hebben terugverdient voor hun club.heb ik het over de a-selectie.
met andere woorden,geen eredivisie ervaring hebben.
Dan zullen enkele spelers zich toch wel gaan bedenken.
en zo zijn er wel wat meer mogelijkheden .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 oktober 2013 door van geil --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 16 oktober 2013 - 15:38   quote  deeplink  
Berusting is een slechte adviseur in dit geval....

Calimero is uitgegroeid tot struisvogel.... (kop in het zand)
Stylzz
 Stylzz - woensdag 16 oktober 2013 - 15:53   quote  deeplink  
Maar is er nu al een officieel bericht geweest?
moa
 moa - woensdag 16 oktober 2013 - 17:47   quote  deeplink  
Wordt tijd dat spelers tot bijv. 18 jaar gewoon in hun geboorteland moeten blijven spelen, enige manier om dit soort uitwassen te voorkomen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Tiener Kongolo verruilt Feyenoord voor City'









0.0091128