BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Tiener Kongolo verruilt Feyenoord voor City'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - zondag 13 oktober 2013 - 08:39
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Tiener Kongolo verruilt Feyenoord voor City' (VoetbalPrimeur)

craven
 craven - woensdag 16 oktober 2013 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2013 - 15:53 schreef Stylzz het volgende:
Maar is er nu al een officieel bericht geweest?
niet gezien
craven
 craven - woensdag 16 oktober 2013 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2013 - 17:47 schreef moa het volgende:
Wordt tijd dat spelers tot bijv. 18 jaar gewoon in hun geboorteland moeten blijven spelen, enige manier om dit soort uitwassen te voorkomen.
misschien wel, maar vergeet niet dat feyenoord dit vroeger ook gewoon deed
Milo
 Milo - woensdag 16 oktober 2013 - 20:29   quote  deeplink  
Arie ik snap je punt hoor maar wat dacht je hiervan? breekt door tekent een contract bij Feijenoord. Einde contract meneer wilt niet verlengen! Wat dan? Loopt gratis de kuip uit. Betalen wij salaris bonussen etc... Ook stank voor dank. Je weet het gewoon niet. Geen garantie's je mag alleen hopen dat ze hun benen breken! Rekik en bruma mogen van mij aan het gas!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 17 oktober 2013 - 16:11   quote  deeplink  
Milo, ik heb het juist over de Rekikken en Bruma's. Die jongens hebben ons eerste niet eens gehaald omdat ze voortijdig vertrokken zijn. Wij leiden hun op, maar een ander plukt de vruchten op zowel sportief al financieel gebied. Dat een speler uiteindelijk zijn contract niet verlengd en daardoor transfervrij de deur uitloopt is gewoon iets van deze tijd waar elke club last van heeft. Daarom zie ik dat als een hoofdstukje apart. Het gaat mij er juist om dat de opleiders wel wat meer beschermt mogen worden, want de rijkere clubs zijn in de ogen van de broekies aantrekkelijker. Ik neem aan dat ze niet het risico willen lopen dat ze de trein die langskomt moeten pakken omdat het zomaar de eerste en de laatste zou kunnen zijn. Financieel worden ze er vast beter op..... en anders hun vader wel die een normale baan krijgt aangeboden tegen een onevenredig hoog loon... Dus ergens is het verkapt loon van het spelertje wat hij zelf niet krijgt maar zijn pa..., waardoor ze misschien wel enigszins binnen zijn... Ik heb het niet eens over de vraag of het voor de carrière van de jongen zo goed is.. (eerlijk is dan wel te zeggen dat in dit geval Feyenoorders zullen zeggen dat in Rotterdam blijven beter is, waar anderen zullen vinden dat ze meer leren als ze trainen en zo met grotere talenten/spelers. Kijk maar naar Nathan Aké... die zal er ongetwijfeld niet slechter op worden nu hij met het eerste meetraint en zelfs af en toe mag meedoen... Je kunt nooit weten of hij nu beter wordt dan wat hij geworden zou zijn als hij bij Feyenoord was gebleven... Misschien was hij dan wel beter geworden omdat hij vaker echt speelt...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 17 oktober 2013 - 16:15   quote  deeplink  
het zit 'm in de buitenlanderregel die vanwege het bosmanarrest niet meer mag. Vroeger mochten er maximaal 3 buitenlanders op het veld staan..., waardoor de clubs dus niet zoveel buitenlanders in huis haalden... Nu dat van de baan is, zie je dikwijls wedstrijden waarin amper Nederlanders meedoen... Mooi voorbeeld is laatst die wedstrijd tussen Heerenveen en Cambuur, waarin slechts één Fries meedeed, Van Anholt, die echter niet eens dat friese sentement heeft, want hij is uiteindelijk ook niet meer dan een import-fries, haha (dat vond ik dan wel weer grappig).
van geil
 van geil - maandag 21 oktober 2013 - 21:09   quote  deeplink  
is tie al weg?
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 21 oktober 2013 - 21:15   quote  deeplink  
Juist vanochtend een bericht gelezen dat hij nog wel ff bij Feyenoord blijft en dat hele nieuwsbericht onzin was.
van geil
 van geil - maandag 21 oktober 2013 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2013 - 21:15 schreef Bosifyable het volgende:
Juist vanochtend een bericht gelezen dat hij nog wel ff bij Feyenoord blijft en dat hele nieuwsbericht onzin was.
serieus?
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 21 oktober 2013 - 22:19   quote  deeplink  
Si.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 21 oktober 2013 - 22:23   quote  deeplink  
Update
Vanaf Varkenoord wordt gemeld dat de overgang van Rodney Kongolo onzin is. Feyenoord is niet benaderd en Kongolo zelf heeft ook niet aangegeven bezig te zijn met een vertrek richting met Manchester City.
MMM
 MMM - vrijdag 14 maart 2014 - 08:37   quote  deeplink  
Tot over een paar jaar in Eindhoven of Arnhem.

Dat er nog zulke domme spelers bestaan.. Maarja, money.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 14 maart 2014 - 09:32   quote  deeplink  
Doei.

(onder voorbehoud)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Stylzz --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 14 maart 2014 - 09:35   quote  deeplink  
Mooi opgeruimd geen aandacht meer aan besteden..
fey12
 fey12 - vrijdag 14 maart 2014 - 09:51   quote  deeplink  
de FIFA moet die opleidingsvergoeding gewoon is omhoog gooien. Als ze nou eens gewoon 4 ton per opleidingsjaar vergoeden of nog meer, dan kapen die clubs echt niet alle talentvolle jeugdspelers uit de rest van Europa meer weg. Ze kopen nu gewoon alle talenten uit Europa, omdat ze wel contracten mogen aanbieden. Net als City bij Guidetti deed, opkopen voor een paar ton, heeft geen wedstrijd voor City gespeeld en nu willen ze hem verkopen voor 2 a 3 miljoen. Dat is ruim 2 miljoen winst (min loon dan) op een mislukt talent (voor City dan). Lekkere handel zo, ik zou als ik die clubs was 20 talenten elk jaar oppikken voor half miljoen dan zal je op een investering van 10 miljoen als het een beetje meezit op 10 x zoveel uit kunnen komen. Ongelooflijk!!
Milo
 Milo - vrijdag 14 maart 2014 - 10:01   quote  deeplink  
en neem je broer maar mee....
Geen nr10.
 Geen nr10. - vrijdag 14 maart 2014 - 10:56   quote  deeplink  
de opleiding bij Feyenoord is pas afgerond als ze 23 jaar zijn, dan pas kunnen ze in het buitenland bij verkoop in de middenm of top mee doe, de opleiding is dus hellemaal niet klaar, dat voetballers op 16 jarige leeftijd vertrekken is dus een te vroege keuze om beter te worden, het staat namelijk nu wel vast in tegenstelling tot vroeger, dat na het afronden van de totale opleiding je een kwaliteit product ben van de Feyenoord opleiding, en dat staat garant voor een hoge kwalitatieve voetballer die prijzen gaat winnen, het gebeurt wel een dat een voetballer toch op een hoger niveau komt maar dat is zelden.
craven
 craven - vrijdag 14 maart 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Dit wordt.op elke schaal gedaan in het voetbal, erg jammer maar het is zo
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 maart 2014 - 11:24   quote  deeplink  
Next
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 14 maart 2014 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 09:51 schreef fey12 het volgende:
de FIFA moet die opleidingsvergoeding gewoon is omhoog gooien. Als ze nou eens gewoon 4 ton per opleidingsjaar vergoeden of nog meer, dan kapen die clubs echt niet alle talentvolle jeugdspelers uit de rest van Europa meer weg. Ze kopen nu gewoon alle talenten uit Europa, omdat ze wel contracten mogen aanbieden. Net als City bij Guidetti deed, opkopen voor een paar ton, heeft geen wedstrijd voor City gespeeld en nu willen ze hem verkopen voor 2 a 3 miljoen. Dat is ruim 2 miljoen winst (min loon dan) op een mislukt talent (voor City dan). Lekkere handel zo, ik zou als ik die clubs was 20 talenten elk jaar oppikken voor half miljoen dan zal je op een investering van 10 miljoen als het een beetje meezit op 10 x zoveel uit kunnen komen. Ongelooflijk!!
De uefa moet misschien wel dezelfde regel instellen als engeland heeft. Ik bedoel die regel dat spelers van buiten Europa of weet ik veel welk gebied pas een contract mogen tekenen als ze topniveau zijn. Dat was toen bij onze japanner toch ook zo... Neem het me even niet kwalijk, maar ik ben zijn naam even kwijt.... Dat kereltje van een paar jaar geleden, die mocht in engeland nog niet aan de bak omdat hij nog geen volwaardige international was. Ik weet niet precies meer hoe die regel is, maar dat zou zomaar de oplossing kunnen zijn. Onze talenten lopen voor noppes weg, omdat wij niet kunnen betalen wat ze in het buitenland wel mogen. De rijkere clubs plunderen de andere clubs met het wetboek onder hun arm.... Ik snap nog nooit waarom de KNVB hier niet meer prioriteiten in legt...
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 14 maart 2014 - 13:56   quote  deeplink  
Ik heb de film gezien 12 year slave, ik noem dit vrijwillige slavernij
Kort
 Kort - vrijdag 14 maart 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Zo werkt het nou eenmaal in de wereld. Mensen met meer geld kunnen kopen wat de mensen zonder geld niet kunnen. En je kan ook moeilijk miljoenen gaan vragen voor een speler die een paar jaar bij de jeugd rondloopt. Dat het vervelend is voor de clubs die minder te besteden hebben staat vast en dat de speler zelf vaak op een dood spoor belandt hebben we ook vaak genoeg gezien. Maar ja, als wij ergens vele malen meer salaris kunnen krijgen voor hetzelfde werk hoeven we ook niet lang na te denken toch? Dat het salaris van je baas de jaren dat je er werkt ervoor heeft gezorgd dat je een dak boven je hoofd heb en kunt eten telt dan ook niet mee. Zou wel mooi zijn als er iets op verzonnen wordt en hopelijk blijft zijn broer nog een paar jaar en gaat dan voor miljoenen naar een grote club.
van geil
 van geil - vrijdag 14 maart 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Engeland bombarderen . dan is t zo gebeurt met deze mensenhandel.
van geil
 van geil - vrijdag 14 maart 2014 - 14:29   quote  deeplink  
234507.jpg
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 14 maart 2014 - 14:57   quote  deeplink  
http://wijzijnfey.wordpress.com
Sven_7
 Sven_7 - vrijdag 14 maart 2014 - 15:58   quote  deeplink  
Www.wijzijnfey.wordpress.com
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 14 maart 2014 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 14:29 schreef van geil het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij een luchtafweer raket
tomson
 tomson - vrijdag 14 maart 2014 - 17:37   quote  deeplink  
http://www.fr-fanatic.com/jari-schuurmann-ziet-een-vroegtijdig-vertrek-naar-engeland-niet-zitten/
van geil
 van geil - vrijdag 14 maart 2014 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 17:35 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Volgens mij een luchtafweer raket
kruisraket
vakkieQkeleku
 vakkieQkeleku - vrijdag 14 maart 2014 - 17:51   quote  deeplink  
Hij had beter even met Guidetti kunnen bellen. Dan was hij misschien verstandig geweest en eerst bij Feyenoord doorgebroken.
Beter voor je ontwikkeling dan een grote kans lopen op een dood spoort te geraken.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 14 maart 2014 - 17:59   quote  deeplink  
Het braafste jongetje van de klas laat dit weer over zich heen gaan, en de KNJB ziet ingrijpen niet in, Zo is de hele NlL voetbal toekomst al vergeven. En Engelse clubs met schulden doen maar wat ze willen, Dan lees je van al die spelers die hun contract niet willen verlengen tja zo krijgen we nooit de hoofdprijs voor die jongens, en als E scoren wijzen op je embleem, als je echt om je club geeft teken je bij want als je goed bent kopen ze je toch wel, of je laat een clausule in je contract opnemen , ik ben een dinosauriër aan het worden denk ik eer en vechten voor waar je staat verloren zinnen effe een biertje denk ik
Voetbalgek
 Voetbalgek - vrijdag 14 maart 2014 - 18:18   quote  deeplink  
Sja de zoveelste.. ik vraag me toch af wat ze bij feyenoord nou fout doet met die jongens bij ajax en twente willen de talenten maar al te graag bij tekenen en weigeren gratis de deur uit te lopen. Dat ligt toch ook aan hoe je met die jongens om gaat en wat voor perspectief je ze bied. Die kishna kon bv overal heen waar hij maar heen wou maar tekent toch gewoon bij...
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 14 maart 2014 - 18:57   quote  deeplink  
Even een lied : mensen noem elkaar geen mietje eenmaal zing je allemaal allemaal hetzelfde liedje het is de schuld van het kapitaal..............

Dank u dank u voor uw applaus.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 14 maart 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Gewoon geen toekomst perspectief! Het is niet voor niks dat de 'ouder' broer Terence ook (nog) niet bij wil tekenen ...
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 14 maart 2014 - 21:30   quote  deeplink  
En die Rodney niet meer laten spelen ... alleen trainen en op de bank tijdens wedstrijd
van geil
 van geil - vrijdag 14 maart 2014 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 18:18 schreef Voetbalgek het volgende:
Sja de zoveelste.. ik vraag me toch af wat ze bij feyenoord nou fout doet met die jongens bij ajax en twente willen de talenten maar al te graag bij tekenen en weigeren gratis de deur uit te lopen. Dat ligt toch ook aan hoe je met die jongens om gaat en wat voor perspectief je ze bied. Die kishna kon bv overal heen waar hij maar heen wou maar tekent toch gewoon bij...
klopt.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 14 maart 2014 - 22:15   quote  deeplink  
Rodnie wie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door hotjumper --
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 14 maart 2014 - 22:40   quote  deeplink  
Heel jammer het is een groot talent
had beter kunnen blijven tot in de A jeugd
moet nog zien of hij door komt
flipje tiel
 flipje tiel - vrijdag 14 maart 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 - 10:53 schreef piet het volgende:
Toch vreemd aangezien Terence pas geleden nog aan gaf dat zijn droom is om samen met zijn broertje in Feyenoord 1 te spelen.
DAt kan die wel zeggen,maar zaakbehartiger mama denkt in ponden
van geil
 van geil - vrijdag 14 maart 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 22:48 schreef flipje tiel het volgende:

[..]

DAt kan die wel zeggen,maar zaakbehartiger mama denkt in ponden
en ze weegt 160 pond
CeessieX
 CeessieX - zaterdag 15 maart 2014 - 08:11   quote  deeplink  
We doen het zelf ook

http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=221870&abbr=soccernews

http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=17630&abbr=feyenoordnet

http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=221615&abbr=soccernews

En dat zijn dan de berichten van de laatste 4 dagen.

Oftewel, wij doen het zelf ook volop en worden daar door andere clubs dan weer om vervloekt. Feyenoord is echter wel op de goede weg, een goede jeugdopleiding hadden we al, nu stroomt de jeugd ook nog eens door naar Feyenoord 1.

Die doorstroming moet er blijven en als onze talenten dan vanuit Feyenoord naar topclubs vertrekken en daar ook daadwerkelijk goed gaan spelen, dan gaan jeugdspelers vanzelf meer en meer kiezen voor langer blijven.

Al zul je altijd mensen hebben die voor het makkelijke geld kiezen.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 15 maart 2014 - 14:14   quote  deeplink  
Tja maar zou dat om veel geld gaan als we een jochie weghalen? De Engelse clubs kopen heeeeel veeeel jeugd en als je het niet haalt is heel je carrière over en je jeugd.Ik denk dat Feyenoord beter zorgt voor zijn jeugd en als je niet slaagt bij feyenoord kun je nog rijpen in de Jupiler L Als je in Engeland lang op de bank zit of lang in het 2 E en maak je geen speel uren
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 15 maart 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 14:14 schreef piet de paler het volgende:
Tja maar zou dat om veel geld gaan als we een jochie weghalen? De Engelse clubs kopen heeeeel veeeel jeugd en als je het niet haalt is heel je carrière over en je jeugd.
En dat verdienen die gassies ook.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 15 maart 2014 - 23:07   quote  deeplink  
Eigen schuld dikke bult..
tomson
 tomson - zondag 16 maart 2014 - 00:54   quote  deeplink  
Hopen dat de Boëtius familie verstandiger is dan de Kongolo clan.Tenslotte loopt zijn contract in 2016 ook al af. Dat is dus voor het einde volgend seizoen bijtekenen of direct in de verkoop. JP komt iig in interviews bescheiden en doordacht over. Dat biedt hoop.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 maart 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Clubwatcher: 'Feyenoord wordt langzaam kapot gemaakt'

24835.jpg

Manchester City versterkte zich afgelopen week met het 16-jarige Feyenoord-talent Rodney Kongolo. De Rotterdammers blijven met lege handen achter. Het is een terugkerend probleem met grote gevolgen voor club én speler. Is er iets aan te doen?

Romario, een van de beste voetballers ooit, verruilde PSV in de jaren negentig voor FC Barcelona, na vijf jaar voor de Eindhovense ploeg te hebben gespeeld. "Ik wil weg, ik moet weg", riep de recalcitrante Braziliaan, die daarmee een lange neus trok naar zijn werkgever. Arsenal-legende Dennis Bergkamp begon zijn loopbaan ooit bij Ajaks, om na zeven jaar Amsterdomse dienst op 24-jarige leeftijd de overstap naar Internazionale te maken. En Jon Dahl Tomasson speelde vier seizoenen voor Feyenoord, voordat hij op bijna 26-jarige leeftijd naar het grote AC Milan verkaste.

Helaas was dat 'vroeger' en zijn de tijden veranderd. Tegenwoordig hebben profvoetballers (lees: jeugdspelers) hun rijbewijs nog geen eens gehaald en hun melkgebit amper verloren als ze het avontuur in het buitenland zoeken. Een jeugdige speler krijgt of pakt de kans niet meer om zich op de Nederlandse velden te ontwikkelen. Het grote geld lonkt - ook voor de ouders. Zo gaat de 16-jarige Rodney in Manchester nu al meer verdienen dan zijn drie jaar oudere broer Terence, die momenteel in de hoofdmacht van Feyenoord aan het doorbreken is.

Feyenoord zit met de gebakken peren: de club moet weer een zelf opgeleid talent afstaan en krijgt daar slechts een schijntje voor terug als vergoeding voor de opleidingskosten. Het is funest. De club heeft al een reeks aan talenten verloren door deze gang van zaken. Te denken valt onder meer aan Nathan Aké, Jeffrey Bruma en Karim Rekik. Op deze wijze wordt de club, net als andere Nederlandse clubs, langzaam kapot gemaakt. Feyenoord moet het immers van die jeugdopleiding hebben, nu geld ontbreekt.

Het gevis door buitenlandse clubs in de Nederlandse kweekvijvers heeft meer in het algemeen tot gevolg dat de Nederlandse competitie steeds meer een veredelde jeugdcompetitie aan het worden is, waarvan matige spelers overblijven die het niveau van een grote(re) competitie niet aan kunnen. Dat verklaart ook de slechte resultaten van de Nederlandse clubs in Europa. Als het er ook maar de schijn van heeft dat een jonge speler wel van enig niveau is, wordt hij zekerheidshalve door de grote clubs weggekocht. Dat de spelers daar zelf vaak ook niet gebaat zijn bewijzen Luc Castaignos, Bruma en Rekik wel: zij proberen zich nu alsnog te ontwikkelen door bij FC Twente en PSV speelminuten te maken.

Het is dan ook hoog tijd dat er iets gebeurt. Het mooiste zou zijn als de UEFA iets van een regel instelt dat spelers jonger dan 21 jaar niet de overstap naar het buitenland mogen maken. Waarschijnlijk levert dat weer gedoe op met de regels omtrent het vrij verkeer van personen binnen Europa of andere Europese wet- en regelgeving. Misschien dat financial fair play dan uitkomst biedt. Maar feit is dat er iets moet gebeuren. Het mooiste zou zijn dat de spelers zelf inzien dat ze het eigenlijk niet kunnen maken vroegtijdig te vertrekken. Clubliefde heet zoiets.
Bron:Voetbalcentraal
Stylzz
 Stylzz - maandag 17 maart 2014 - 11:22   quote  deeplink  
Onder welke steen komt die vandaan?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Tiener Kongolo verruilt Feyenoord voor City'









0.0097310