|
|
Eide
|
|
|
Op dinsdag is het weer tijd voor de Champions League. Zaagmans komt voorbij om de eerste groepsfase door midden te zagen. In Celtic ontmoet Ajax de voornaamste tegenstander in de strijd om Europees te overwinteren. Winst uit tegen de Schotten betekent voor Ajax een enorme stap voorwaards om in ieder geval de 3e positie in de groep veilig te stellen. Winst tegen Celtic brengt zelfs de 2e plek in de groep binnen bereik van de trots van Amsterdam.
Sinds 2000 heeft Ajax slechts 3 keer tegen Celtic gespeelt. In het seizoen 2001/02 kwam Ajax Celtic tegen in de 3e voorronde Champions League. Toen wonnen de Schotten in Amsterdam met 1-3 maar uit won Ajax met 0-1. Ajax verloor dus over 2 wedstrijden en ging door naar het UEFA cup toernooi. In 2012 speelde Ajax thuis een oefenwedstrijd tegen Celtic. In de Arena werd Celtic met 4-0 opgerold.
Voormalig Ajacied Derk Boerrigter zal niet uitkomen tegen zijn oude club vanwege een blessure. Ook middenvelder Kris Commons lijkt het duel met Ajax te gaan missen door een blessure en Celtic aanvoerder Scott Brown is uitgesloten door een rode kaart tegen Barcelona. Bij Ajax hoopt men dat Moisander dinsdag voldoende herstelt is. De Fin zal met zijn ervaring wat extra's moeten brengen tegen de stugge Schotten. Duarte is nog niet voldoende herstelt van zijn blessure en zal het duel zeker missen.
Een zware pot gaat het in ieder geval worden. Celtic Park is een indrukwekkend stadium met een dito publiek.
Het eerste filmpje is een indruk van het publiek en het stadion waar voor elke wedstrijd "You never walk alone" op indrukwekkende wijze wordt gezongen.
Het tweede filmpje is van het duel uit 2012 toen Ajax met 4-0 won.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 oktober 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Celtic na Ajax mijn favoriete club. De sfeer is echt geweldig daar en heb het geluk gehad een keer een old firm te mogen meemaken.
Ajax moet daar "gewoon" winnen. Dat Celtic speelt met het hart maar qau niveau is het niet zo denderend hoor. 0-2
ps Wat moet men in Tukkerland zichzelf schamen want zo hoor YNWA te worden gezongen en niet zoals zij de boel verkrachteb
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 oktober 2013 door Brandje -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Prima kop gemaakt Eide. Ik denk als Ajax het hoofd koel houd en een top positiespel speelt en het geduld bewaart geef ik Ajax een goede kans om te winnen. Ik vind het een aardige ploeg maar maar beslist geen topploeg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Celtic is een hele stugge ploeg die met veel discpline en hard werk het vrijwel elke tegenstander lastig kan maken. Maar kwalitatief houdt het natuurlijk niet over.
De sleutel, in mijn ogen, is eigenlijk dat Ajax de Schotten moet laten meevoetballen. Als Ajax maximaal druk gaat zetten en de Schotten pauzeloos in de achteruit staan zijn ze heel moeilijk de verslaan. Daar zijn ze erg goed in, en dan toeslaan vanuit de counter. Laat ze maar iets komen en dan op het middenveld de bal veroveren. Dat middenveld van ze veel laten lopen zodat er wat ruimtes komen want daar zal Ajax het moeten zoeken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax reist maandag met een selectie van 19 spelers richting Glasgow voor het Champions League-duel met Celtic. Niklas Moisander maakt zijn rentree in de wedstrijdselectie. De Fin keert terug van een knieblessure. De overige 18 namen zijn dezelfde als die tegen FC Twente. Van de 19 namen zullen er uiteindelijk 18 op het wedstrijdformulier belanden.
Wedstrijdselectie:
Kenneth Vermeer Ricardo van Rhijn Niklas Moisander Christian Poulsen Mike van der Hoorn Viktor Fischer Kolbeinn Sigthórsson Siem de Jong Joël Veltman Nicolai Boilesen Lucas Andersen Daley Blind Davy Klaassen Lasse Schöne Jasper Cillessen Danny Hoesen Stefano Denswil Thulani Serero Lesly de Sa Bron |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
1-3!!!
Wat....???
Ja, 1-3 !!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 20 oktober 2013 - 15:49 schreef Eide het volgende:Ajax reist maandag met een selectie van 19 spelers richting Glasgow voor het Champions League-duel met Celtic. Niklas Moisander maakt zijn rentree in de wedstrijdselectie. De Fin keert terug van een knieblessure. De overige 18 namen zijn dezelfde als die tegen FC Twente. Van de 19 namen zullen er uiteindelijk 18 op het wedstrijdformulier belanden.
Wedstrijdselectie:
Kenneth Vermeer Ricardo van Rhijn Niklas Moisander Christian Poulsen Mike van der Hoorn Viktor Fischer Kolbeinn Sigthórsson Siem de Jong Joël Veltman Nicolai Boilesen Lucas Andersen Daley Blind Davy Klaassen Lasse Schöne Jasper Cillessen Danny Hoesen Stefano Denswil Thulani Serero Lesly de SaBron geen Duarte??? Daar baal ik van.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wie in de spits ??? Sigthorsson of de Jong...
Ik zeg de Jong...deed het altijd goed in belangrijke uitwedstrijden in de C.L. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Weet goed wat je schrijft....Celtic-Barcelona 0-1..Barca kwam met de schrik vrij.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Celtic in het eigen Ibrox Park is ijzersterk. Ajax is voetballend wel beter, maar de energie die die schotten in zo'n wedstrijd leggen is ongelooflijk. Fysiek zijn ze ijzersterk. Bovendien zetten ze op elke bal zoveel druk. Ik ben zeer benieuwd hoe Ajax daar mee om zal gaan. Elke ploeg die daar komt heeft het zwaar. Celtic zal alles doen om continu de 2e bal te hebben. Ze missen wel wat spelers alleen hebben ze allemaal dezelfde mentaliteit. Het voordeel voor ons is dat Schotten heel moeizaam tot scoren komen.
1-1, en denk dat dat ook misschien wel het maximaal haalbare is met het Ajax van dit moment |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 oktober 2013 - 22:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:Wie in de spits ??? Sigthorsson of de Jong... Ik zeg de Jong...deed het altijd goed in belangrijke uitwedstrijden in de C.L. Waar dan??
Waarom zou de Boer dat nu ineens gaan veranderen? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
De Boer verandert niks misschien Poulsen als CVM en Blind als linksback. |
|
|
|
|
Debiewl
|
|
|
Ik verwacht dat ze ten onder gaan op Celtic Park. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik verwacht Poulsen terug in de basis en Blind op linksback. Ik verwacht Moisander weer in de basis, samen met Denswil. Ten slotte verwacht ik niet dat Andersen zal spelen op rechtsbuiten. Ik denk eerder aan De Sa daar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben er bang voor. Maar goed. Er moet gewonnen worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Laat het een Celtic fan niet horen Loetje :) Ibrox is het stadion van Rangers :D |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: en tegen wie speelt jouw cluppie ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik verwacht inderdaad ook dat Celtic het niet gaat redden ;) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ik ben bang voor een verlies. Als je start zoals je dat afgelopen zaterdag deed tegen Twente wordt het Europees genadig hard afgestraft. En laten we wel wezen, we mochten zaterdag echt in onze handen knijpen dat Twente de eerste 30 minuten zo weinig deed met de fouten die bij ons achterin werden gemaakt. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Sterker nog: Wij (ons ajax!) winnen 2x |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 21 oktober 2013 - 12:52 schreef Ajax Warrior het volgende:Ik ben bang voor een verlies. Als je start zoals je dat afgelopen zaterdag deed tegen Twente wordt het Europees genadig hard afgestraft. En laten we wel wezen, we mochten zaterdag echt in onze handen knijpen dat Twente de eerste 30 minuten zo weinig deed met de fouten die bij ons achterin werden gemaakt. Wij zijn niet bang!
WZAWZDB*** |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Wij niet nee, maar de spelers??? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Sorry. Maar die spelen toch in hetzelfde stadion? Die commentator vorig jaar bij Celtic - FC Barcelona, toen Celtic won had het voortdurend over Ibrox Park... dus vandaar |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dat zou Debiewl zijn, Hahahaha!
Grapje uiteraard |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dankjewel. Dat ik dit niet wist.... Maargoed nogmaals dank |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Moisander en Van Rhijn twijfelgevallen voor duel met Celtic
Het is nog maar de vraag of Ajax-trainer Frank de Boer dinsdagavond tijdens het Champions League-duel met Celtic kan beschikken over Niklas Moisander en Ricardo van Rhijn. Het duo reist wel met de Amsterdammers mee naar Schotland, maar het is twijfelachtig of ze inzetbaar zijn.
Veel zal afhangen van de laatste training. "Voor Moisander kan de training van maandagavond de laatste test zijn. Hij kan natuurlijk belangrijk voor ons zijn. Hij heeft meer van dit soort wedstrijden gespeeld", aldus de oefenmeester op de persconferentie. Moisander was afgelopen zaterdag tegen FC Twente ook al niet inzetbaar en werd toen vervangen door Joël Veltman.
Ook de inzetbaarheid van Van Rhijn is twijfelachtig. De rechtervleugelverdediger liep tijdens het competitieduel met FC Twente een voetblessure op. Volgens De Boer heeft Van Rhijn daar nog steeds last van en daardoor staat er ook een vraagteken achter zijn naam. De eventuele vervanger van de rechtsback, Ruben Ligeon, is eveneens geblesseerd en zit daarom niet bij de wedstrijdselectie van Ajax. Bron
Poeh, een verdediging met Veltmen op RB, v.d. Hoorn en Denswil centraal en Blind LB is wel ultiem jong en onervaren...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 oktober 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Vanavond gaat er denk ik wel duidelijk worden waar we staan. Winnen we dan is er weinig aan de hand. Maar ben er toch wel bang voor dat we niet de voetballende kwaliteiten hebben om ons onder het fysieke geweld uit te voetballen. Maar Ajax in grote wedstrijden herken ik ook al een paar jaar niet want dan geven ze veel meer dan in de competitie. Utrecht is al een paar jaar angstgenger geweest met veel passie en strijd Nou Celtic is Utrecht in het groot! Toch hoop ik op 1-2 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
'Moisander op de bank; Blind linksback'
Niklas Moisander zal dinsdagavond op de bank beginnen als Ajax op bezoek gaat bij Celtic, althans zo meldt het Algemeen Dagblad. De Fin is hersteld van een knieblessure, maar lijkt nog niet klaar voor een basisplaats. Joël Veltman zal hem waarschijnlijk vervangen.
Christian Poulsen zal, zoals maandag reeds gemeld in Voetbal International, de honneurs waarnemen op het middenveld. Dat zou ten koste moeten gaan van Nicolai Boilesen, waardoor Daley Blind naar de linksback-positie verhuist. Lucas Andersen krijgt hoogstwaarschijnlijk weer de voorkeur op de rechterflank. Dat zou betekenen dat andere opties, Lesly de Sa en Lasse Schöne, op de bank beginnen.
Vermoedelijke opstelling Ajax Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Denswil, Blind, De Jong, Poulsen, Serero, Andersen, Sigthorsson, Fischer. Bron |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ben er erg benieuwd. Ben er bang voor. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het zou al top zijn als we gelijk spelen, we zijn nou niet bepaald in topvorm. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik heb het gevoel dat het 0-4 voor Ajax gaat worden. Ik heb het idee dat Celtic erop gaat klappen en dat Ajax 4x uit een counter gaat scoren. Dit is gewoon een gevoel en op niets gebaseerd....
Mijn posts uit het verleden bieden geen garanties op de toekomst. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 - 09:38 schreef Ajax we love you het volgende:Ik heb het gevoel dat het 0-4 voor Ajax gaat worden. Ik heb het idee dat Celtic erop gaat klappen en dat Ajax 4x uit een counter gaat scoren. Dit is gewoon een gevoel en op niets gebaseerd.... Mijn posts uit het verleden bieden geen garanties op de toekomst. Ja ons Ajax is erg sterk in de counter haha |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 - 09:38 schreef Ajax we love you het volgende:Ik heb het gevoel dat het 0-4 voor Ajax gaat worden. Ik heb het idee dat Celtic erop gaat klappen en dat Ajax 4x uit een counter gaat scoren. Dit is gewoon een gevoel en op niets gebaseerd.... Mijn posts uit het verleden bieden geen garanties op de toekomst. Dat gevoel komt voort uit vertrouwen ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als we ergens slecht in zijn is het in de counter helaas
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 oktober 2013 door nora -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
denk dat van de Hoorn gaat spelen, fysiek sterker. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Een overwinning van Ajax zou mij sterk maar aangenaam verrassen! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Plus vraag ik me af wat de beweegredenen zijn geweest om van der Hoorn te halen ipv van Dijk? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Sorry, maar het zal geen winst worden voor ons... Denk zelfs dat we 2-1 verliezen...bah ik heb het zovaak goed de laatste tijd :'( |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ben er ook bang van, apidk |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Maar zelfs als ze winnen, blijf ik een ontevreden supporter.
In mijn ogen faalt Overmars en is deze selectie niet ajax waardig! En ik voel een gevalletje Eriksen aankomen met Fischer. ....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 oktober 2013 door Stanley -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 - 12:35 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Sorry, maar het zal geen winst worden voor ons... Denk zelfs dat we 2-1 verliezen...bah ik heb het zovaak goed de laatste tijd :'( jaaaaaa...... Maar NU Even Niet....!!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 - 11:45 schreef Stanley het volgende:Plus vraag ik me af wat de beweegredenen zijn geweest om van der Hoorn te halen ipv van Dijk? misschien dat van de Hoorn een jaar jonger is. daarnaast vond ik vd Hoorn vorig jaar beter dan van Dijk en op basis daarvan mocht van de Hoorn ook mee naar het jeugd EK en Dijk niet.
daarnaast zagen Stam en de Boer als ex-verdedigers misschien meer in vd Hoorn?
vd Hoorn moet je ook echt niet afschrijven hoor! wordt gewoon basisspeler straks. heeft zoals gezegt gewoon wat tijd nodig om zich aan te passen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
we gaan gewoon winnen mannen! ik zeg 0-2!
wil niet opportunistisch zijn, maar ik denk echt dat we kunnen winnen. Sigthorsson maakt die 0-1 en iedereen gaat vrijer voetballen en dan valt de 0-2 vanzelf. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
3-1 Waarvan ons doelpunt een troostpenalty is in de 84ste minuut. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: haha nu je het zegt...
hoop eigenlijk op 1-1 en dan in de 90e minuut... Mike met een dubbele schaar langs van Dijk, pakt dan van Dijk vast maakt een driedubbele salto en dan PENALTY voor Ajax!
van de Hoorn neemt hem zelf en.....
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
iig zonder Moisander! misschien v/d Hoorn? |
|